بازدید 3723

جایگزینی عمان به‌جای امارات در تجارت خارجی

رئیس سابق اتاق تهران، جایگزینی عمان به‌جای امارات در تجارت خارجی را پیشنهاد کرد و گفت:اگر برخي کشورها بخواهند روابط اقتصادي خود را با ما کاهش دهند، بدانندکه ما هيچ آسيبي ازاين محل نمی‌بینیم.
کد خبر: ۵۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 11 January 2016
رئیس سابق اتاق تهران، جایگزینی عمان به‌جای امارات در تجارت خارجی را پیشنهاد کرد و گفت:اگر برخي کشورها بخواهند روابط اقتصادي خود را با ما کاهش دهند، بدانندکه ما هيچ آسيبي ازاين محل نمی‌بینیم.

به گزارش مهر، يحيي آل اسحاق تاکيد کرد: با اشاره به تحولاتي در مناسبات سياسي کشورهاي عربي خليج فارس با ايران ايجاد شده است، گفت: اين کشورها فقط از مزيت‌هاي بازار ملي و منطقه اي حدود ۴۰۰ ميليون نفري ايران سود برده اند و ما به راحتي مي توانيم از اين همکاري ها به سمت ديگري حرکت کنيم.

وي افزود: تاکنون مطالعات ۲ هزار صفحه اي براي مديريت اين شرايط انجام شده است که البته اميدواريم عقلانيت سياسي و اقتصادي سران کشورهاي عربي خليج فارس رشد کند و اجازه ندهد مناسبات تجاري کاهش يابد يا به صفر برسد.

آل اسحاق اظهارداشت: البته ما متناسب با سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي براي مديريت همه شرايط آماده هستيم و بيش از ۳۵ سال تجربه و مديريت شرايط سخت اقتصادي و تجاري به خوبي اين توانمندي را ايجاد کرده است که از اين تحولات کمترين آسيب را هم نبينيم.

وي تصريح کرد: به راحتي مي توانيم تجارت کالا را از امارات به ايران را از طريق عمان و ديگر بنادر انجام دهيم و خوشبختانه بنادر ايران هم از ظرفيت‌هاي بسياري برخوردار است و به طور کلي بايد تلاش کنيم که همه مزيت‌ها و دستاوردها و ثروت‌هاي تجارت خارجي ايران نصيب سرزمين خودمان شود.

آل اسحاق گفت: کشور عمان هم ظرفيت خوبي براي تجارت با ايران دارد که مي‌توانيم جايگزين امارات کنيم و البته ما دنبال تنش اقتصادي و تجاري نيستيم اما اگر در برخي کشورها عقلانيت به خرج ندهند و بخواهند روابط اقتصادي خود را با ما کاهش دهند، بدانند که ما هيچ آسيبي از اين محل نمي‌بينيم و بيشترين زيان را آنها خواهند ديد.

وي افزود: خوشبختانه اقتصاد مقاومتي به درک مشترک وارد شده است و همه مسئولان و مردم و کارشناسان اقتصادي و دلسوزان در اين باره ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتي در اين سرزمين به اجماع رسيدند و اميدواريم سرعت کارها نيز بيشتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل