بازدید 4429

پیشنهاد تصویب سه‌ دوازدهمی بودجه 95 در مجلس

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به محدودیت زمانی مجلس پیشنهاد می‌کنم لایحه بودجه 1395 به صورت سه‌دوازدهمی تصویب شود.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 10 January 2016

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به محدودیت زمانی مجلس پیشنهاد می‌کنم لایحه بودجه 1395 به صورت سه‌دوازدهمی تصویب شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی گفت: رسیدگی به لایحه برنامه ششم به دلیل کمبود زمان قطعا در این مجلس انجام نمی‌شود اما برای رسیدگی به لایحه بودجه 95 پیشنهادم این است که به صورت سه‌دوازدهم تصویب شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی تعیین تکلیف بودجه سال آینده ضرورت دارد هیات رئیس مجلس زودتر در این باره تصمیم‌گیری کند. 35 روز از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه سالانه توسط دولت می‌گذرد اما با وجود تذکرات متعدد در صحن علنی مجلس اقدام موثری در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس نهم با بیان اینکه مدت زمان باقیمانده از سال 1394 به نحوی است که مجلس تنها 15 روز کاری فرصت دارد لایحه بودجه سال آینده را تعیین تکلیف کند خاطرنشان کرد: دولت باید طی یک‌سال و نیم گذشته برنامه ششم توسعه را ارائه می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد. مگر می‌شود بدون برنامه پنجساله، لایحه بودجه را تصویب کرد حتی پیشنهاد دادیم برنامه پنجم توسعه یک‌سال دیگر تمدید شود اما برخی مسئولان دولتی اعلام کردند برنامه ششم تا پایان سال ارائه می‌شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال اقدام دولت در ارائه به موقع لوایح بودجه دو سال گذشته را قابل تقدیر دانست و افزود: مشخص نیست که چرا لایحه بودجه سال آینده به موقع به مجلس ارائه نشده است این در حالی است که کلیه فعالان اقتصادی باید هر چه زوتر از شاخص‌های کلان بودجه مطلع شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل