بازدید 3113

کاهش هدر رفت کنسانتره با ساخت انبار 60 هزارتنی

با احداث انبار 60 هزارتنی جدید در خاتون آباد در هدر رفت کنسانتره که صرفه اقتصادی بالایی دارد، کاهش چشمگیری به وجود می‌آید.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 10 January 2016
با احداث انبار 60 هزارتنی جدید در خاتون آباد در هدر رفت کنسانتره که صرفه اقتصادی بالایی دارد، کاهش چشمگیری به وجود می‌آید.

به گزارش تابناک اقتصادی، حمیدرضا فلاحی مجری طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد مس منطقه کرمان با بیان این مطلب درباره ضرورت احداث انبار ذخیره کنسانتره خاتون‌آباد گفت: از یک‌سو در انبار قدیم و انبارک ذخیره اضطراری مقادیر زیادی کنسانتره اتلاف می‌شد و از سوی دیگر برای رفع آلایندگی ناشی از غبار در انبار موجود و محوطه کارخانه ذوب خاتون‌آباد، احداث این انبار جهت ذخیره کنسانتره و سیلیس مصرفی کوره فلش ذوب در اولویت برنامه‌های توسعه منطقه کرمان قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این نرخ بالای تعمیر تجهیزات و قطعات مصرفی انبار موجود از دیگر دلایل تغییر سیستم و احداث انبار کنسانتره جدید بوده است.

مجری طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد در ادامه به استفاده از ظرفیت و توان بومی و داخلی در ساخت این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار در این پروژه ساخت کل سازه انبار به یک سازنده بومی داخل استان کرمان واگذار شد که خوشبختانه این سازه با کیفیت بالا به سایت تحویل شده و نصب شد.

فلاحی تصریح کرد: در این پروژه کلیه تجهیزات به غیر از سه عدد گرب کرین، که از تجهیزات بسیار خاص و با حساسیت بالا هستند، از داخل تأمین شده است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه گرب‌کرین ها وارداتی هستند ولی پل‌های آن از طریق ساخت در داخل تأمین شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت انبار کنسانتره جدید که 60 هزار تن است گفت: پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های اولیه فعالیت‌های اجرایی احداث انبار کنسانتره جدید از اوایل سال 1390 شروع شد و طبق برنامه قرار است تا پایان سال 1394 به بهره‌برداری برسد.

کاهش هدر رفت کنسانتره با ساخت انبار 60 هزارتنی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار