بازدید 4517

قیمت زعفران ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت

عضو شورای ملی زعفران از کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلای سرخ در ۱۰ روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 09 January 2016
عضو شورای ملی زعفران از کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلای سرخ در ۱۰ روز اخیر خبر داد.

علی حسینی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در۱۰ روز اخیر قیمت زعفران روندی کاهشی داشته است، اظهارداشت: حباب قیمت‌های کاذب در حال ترکیدن است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، قیمت طلای سرخ بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افت کرده است، افزود: به عنوان مثال قیمت زعفرانی که حدود ۲ هفته قبل ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده، در حال حاضر با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۸۰۰  هزار تومان رسیده است.

عضو شورای ملی زعفران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت کاذب سبب از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود، گفت: امیدواریم طی روزهای آتی نرخ این کالا متعادل شود و به میزان واقعی خود برسد.

حسینی با بیان اینکه زعفران محصول ایران است و بازار آن باید توسط ما مدیریت شود، افزود: ما بعنوان شورای ملی زعفران معتقدیم باید آمار صحیح و واقعی تولید طلای سرخ  و همچنین آمار صادرات این کالا به موقع و شفاف اعلام شود که متاسفانه در حال حاضر اعلام هر دو مورد با تاخیر و تعلل همراه است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای سودجو و فرصت طلب که اطلاعات ناقصی درباره شرایط تولید و بازار دارند زعفران را خریداری و در منازل خود ذخیره می‌کنند، اضافه کرد: اطلاع رسانی شفاف مسئولان درباره آمار تولید و صادرات فرصت سودجویی را از این افراد می‌گیرد و ما با مسائل این چنینی مواجه نخواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل