بازدید 62855
بسته خبری «تابناک»؛

روایت جدید از حضور داماد محصولی جلوی سفارت عربستان/ ادعای عجیب درباره هفتاد درصد نامزدهای خبرگان/ پهلوان در اینستاگرام رهبری

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « لحن احمدی‌نژادی سخنرانی طنز رئیس‌جمهور جیبوتی»،« سقوط آل سعود به ضرر ایران است»،« فهرست مشکلات روانی خودسرها»؛« از ثبت نام فله‌ای تا تائید فله‌ای» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 07 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ادعای عجیب درباره هفتاد درصد نامزدهای خبرگان

الماس نصر مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در همایش راویان سطح دفاع مقدس استان اصفهان گفته: در سال 88 رمز آشوب‌ها کلید واژه تقلب بود اما برای انتخابات آینده کلیدواژه حق‌الناس که مقام معظم رهبری بیان کردند استفاده می‌شود و اینها می‌خواهند از این واژه سوء استفاده کنند. امروز می‌بینیم 801 نفر برای مجلس خبرگان احساس تکلیف کرده که 70 درصد آن از طرف یک شخص خاص و جریان مربوطه به سمت مجلس خبرگان هدایت شده‌اند. برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز هشت هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان جدید هستند که همگی از جریانی خاص بوده و افرادی می‌باشند که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و تجربه خاصی ندارند.

تعطیلی پنج قهوه‌خانه چالوس به دلیل بدحجابی

سرهنگ علیرضا قدیمی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با مظاهر علنی بدحجابی در این شهرستان خبر داده و گفته: این طرح که از چند روز پیش در سطح این شهرستان آغاز شده است، به تعدادی از افرادی که بدون رعایت مسایل شرعی و پوشش طاهری در معابر عمومی ظاهر شده بودند، تذکر داده شد. پلیس بر حسب وظیفه ذاتی باکسانی که امنیت اخلاقی و اجتماعی مردم را به مخاطره می اندازند و همچنین با مظاهرعلنی بدحجابی و بدپوششی که باعث جریحه دار شدن عفت عمومی می شود ، برخورد خواهد کرد. ارائه نکات آموزشی و بیان الگوی واقعی حجاب ، نوع پوشش و بیان فواید حجاب به توجیه شوندگان از دیگر ماموریت های این نیرو بیان کرد. در راستای اجرای این طرح از چندین قهوه خانه سنتی در سطح شهرستان بازدید شد که در این مدت 5 واحد صنفی از قهوه خانه های سنتی در دلیل تخلف پلمپ شده است.

بازی تاجیکستان با ایران با مهره عربستان

سفر رئیس‌جمهوری تاجیکستان به ریاض در زمان شدت گرفتن تنش میان ایران و عربستان این سوال را پیش کشیده است که که آیا روابط ایران و تاحیکستان سرد شده است؟ این سوال نه از شروع سفر خارج از برنامه‌ امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، بلکه از زمان سفر محی‌الدین کبیری مطرح شد. کبیری رهبر سابق حزب اسلامی تاجیکستان که حالا در تبعید و در خارج از تاجیکستان به سر می‌برد در همایش وحدت اسلامی به تهران دعوت شد که باعث بحث‌های گسترده‌ای در تاجیکستان شد. وزارت خارجه تاجیکستان هشتم دی‌ماه، با احضار سفیر ایران در این کشور به شرکت کبیری در همایش یادشده رسما اعتراض کرد. گزارش‌های منتشر‌ه حاکی از آن است که پادشاه عربستان به دولت تاجیکستان وعده کمک ۱۰۸ میلیون دلاری داده است. یکی از این کمک‌‌ها، تامین ۱۰۸ میلیون دلار برای جاده سازی در جنوب تاجیکستان خواهد بود.

سقوط آل سعود به ضرر ایران است

محمد مسجد جامعی سفیر اسبق کشورمان در مراکش و واتیکان در یادداشتی که در وبلاگش در خبرآنلاین منتشر کرده با بیان اینکه دو حادثه به طور همزمان در عربستان امروز اتفاق افتاده است اولی را نوعی «انقلاب نرم» می‌داند که قدرت را از دستان سالخوردگان خاندان سلطنتی و وابستگان درون خاندانی و برون خاندانی آنها خارج کرده و در دست طبقه جدیدی که متحدان نیرومندی در خارج از خاندان، و به ویژه در بخش دینی و نظامی و امنیتی، دارند قرار داده است و دومی پس از آغار تحولات در جهان عرب و بحرانی شدن اوضاع در کشورهای بانفوذ عربی و خصوصاً مصر، عربستان به مرکز ثقل جهان عرب تبدیل شده است. چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ های دینی و تبلیغاتی و رسانه ای و مالی. هم اکنون اکثر شیخ نشین های دیگر خلیج فارس چه از سر اکراه و چه با اختیار، در پشت این کشور قرار دارند. تلقی عمومی در میان ما این است که مشکل نظام سعودی است، حال آنکه مسئله به جامعه عربستان مربوط می شود و نه صرف نظام حاکم. بخش مهمی از این جامعه به دلائل مختلف دینی و سیاسی و تلقی تاریخی با ما و منطق سیاسی و رفتاری ما مشکل دارد و این جریان در طی سالیان اخیر به اوج خود رسیده است. با توجه به نکات یاد شده به واقع نظام سعودی حتی در موقعیت افراطی کنونی اش که انتقاد متحدانش را هم برانگیخته است ـ عملاً با ما نزدیکتر است تا هر نظام دیگری که احیاناً پس از سقوط این نظام بر سر کار آید. آن جانشینان احتمالی مواضعی به مراتب سختتر و ایدئولوژیک تر در قبال ما و شیعیان کشورشان خواهند داشت.

تصمیم خاص درباره اخبار تعرض به سفارت عربستان

روز نو مدعی شده است که جریان وابسته به سعید جلیلی که در بدنه معاونت سیاسی یا همان معاونت خبر صداوسیما بسیار فعال است، بعد از واکنش های شدید تمام مسئولان نظام و مراجع عالیقدر به اقدام خودسرانه در تعرض به سفارتخانه عربستان در مشهد و تهران، خط جدیدی را برای مخاطبان ترسیم کرده است. خط جدید خبری صداوسیما عدم پوشش اخبار پیگیری عاملان حمله به سفارت عربستان و همچنین بایکوت خبری، انتقاد از این رفتار گروه های خودسر وابسته به یک جریان خاص است. همچنین بخش خبری20:30 در اولین گام اجرای این دستورالعمل نانوشته، سخنان مهم رییس جمهور در پیگیری حادثه حمله به سفارتخانه عربستان و نامه روحانی به رییس قوه قضائیه را به بدترین شکل ممکن پوشش داد.ترتیب عجیب پخش اخبار 20:30 چهارشنبه به خوبی موید خط خبری جدید صداوسیما در محو کردن انتقادها از حمله به سفارت عربستان است:

1- خبر بورس؛ 2- خبر بیرون ماندن خبرنگاران در دادگاه مرتضوی؛ 3- خبر اشتری در جمع فرمانده های نیروی انتظامی درباره کم بودن حقوق کارمندان؛ 4- سخنان رییس جمهور در هیات دولت درباره عربستان و نامه به رییس قوه قضاییه

زائری هم به سیمای میلی رسید

حجت‌الاسلام زائری که صبح چهارشنبه در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از پخش این برنامه توقف ممنوع موضوع «زیرآب زدن» در روز چهارشنبه ساعت 21 خبر داده بود، چند ساعت بعد از لغو پخش این برنامه خبر داد و در بخشی از مطلبش نوشت: بالاخره زیرآب برنامه امشب را زدند و برنامه امشب «توقف ممنوع» لغو شد. صمیمانه و متواضعانه از همه دنبال‌کنندگان این صفحه عذرخواهی می‌کنم. راستش قبل از اعلام این خبر با دوستان شبکه پنج به صورت صریح و جدی هماهنگ کرده بودم و اطمینان خود را اعلام کردم ولی ظاهرا از جایی دیگر در صداوسیما منعی وجود داشته است. برای خودم و شما متاسفم که هنوز در صداوسیمای جمهوری اسلامی حتی برای یک برنامه اجتماعی هم فرصت و مجال نیست و ترس و ملاحظه و غفلت و عافیت‌جویی فضا را روز به روز تنگ تر کرده است و مجال را برای ریا،‌ نفاق و دورویی گشوده است . صراحت و صداقت و شفافیت روز به روز کمتر و حرف‌های پنهانی و کارهای زیرزمینی و زد و بندهای زیرمیزی روز به روز افزون‌تر می‌شود.

او در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرده است، من تا به حال دلم نمی‌خواست از عبارت سیمای میلی استفاده کنم ولی از این به بعد با خیال راحت می‌گویم اینکه الان داریم سیمای میلی است نه ملی! که دلسوزان معتدل و منتقدان بی‌طرف در آن جایی ندارند.

کفه سنگین‌تر اقتصادیون اصولگرا در راه مجلس دهم

در حالی که اصلاح‌طلبان گزینه‌هایی مانند مرتضی الویری شهردار پیشین تهران و عضو مرکز مطالعات برنامه و بودجه، سهیلا جلودارزاده هم حزب علیرضا محجوب و مشاور فعلی وزیر صنعت، احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت هشتم، شمس‌الدین وهابی نماینده مجلس ششم و محسن مهرعلیزاده که سابقه مدیریت اقتصادی دارند را برای مجلس دهم نامزد کرده‌اند، اصولگرایان علاوه بر نمایندگان فعلی مانند غلامرضا مصباحی مقدم، الیاس نادران، احمد توکلی، محمدرضا پورابراهیمی، حمیدرضا فولادگر، مسعود میرکاظمی چند چهره اقتصادی شناخته شده دیگر را در نوبت ورود به مجلس دارند؛ سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس هشتم و معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، پرویز داودی معاون اول احمدی نژاد در دولت نهم، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد، یحیی آل اسحاق عضو مؤتلفه اسلامی و رئیس پیشین اتاق بازرگانی تهران، محمد ناظمی اردکانی اولین وزیر تعاون در دولت محمود احمدی نژاد، سید محسن یحیوی عضو جامعه اسلامی مهندسین و وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی و لطف الله فروزنده رئیس سابق بنیاد مستضعفان و جانبازان.

سناریو بعدی عربستان علیه ایران چیست؟

بروس ریدل کارشناس ارشد آمریکایی در وبگاه خبری تحلیلی المانیتور در گزارشی مسئله‌ای را مطرح کرد که به گفته او امکان دارد عربستان از آن علیه ایران برای فضاسازی و متهم‌سازی ایران استفاده کند. مسئله مورد اشاره این کارشناس ماجرای بازداشت «احمد ابراهیم المغسل» فردی موسوم به فرمانده جناح نظامی «حزب‌الله حجاز» است. چهارم شهریور امسال مقامات سعودی گفتند که تئوریسین انفجار پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر «الخُبَر» عربستان (در سال 1996) بازداشت شده است.

روایت جدید از حضور داماد محصولی جلوی سفارت عربستان

پیرو انتشار تصویری با عنوان "داماد صادق محصولی در تجمع معترضان مقابل سفارت سعودی" که بازتاب گسترده ای در بین سایر سایت های خبری داشت، چند تصویر دیگر از حضور وی در جلوی سفارت عربستان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. بنا به ادعای پارسینه بر این اساس، حضور حجت الاسلام پاک نژاد در مقابل سفارت کشور عربستان سعودی حوالی ساعت 1:15 بامداد (حدود ۲ ساعت بعد از ورود عده ای به داخل سفارت) بوده است که پس از آن ایشان تلاش فراوانی می نمایند که از درگیری افراد جلوگیری شود.


وکلای خانواده هاشمی رد صلاحیت شده‌اند

صلاحیت سید محمود علیزاده طباطبایی و وحید ابوالمعالی وکلای خاندان هاشمی رفسنجانی توسط کمیته اجرایی انتخابات احراز نشد. علیزاده طباطبایی با حضور در فرمانداری نطنز به منظور حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای ثبت نام کرد که کمیته اجرایی انتخابات در استان اصفهان با استناد به بند 1 و 3 قانون انتخابات و به دلیل عدم التزام به اسلام و قانون اساسی صلاحیت وی را احراز نکرد. همچنین سیدوحید ابوالمعالی دیگر وکیل مهدی هاشمی از حوزه انتخابیه تهران قصد حضور در انتخابات را داشت که صلاحیت وی نیز توسط کمیته اجرایی انتخابات استان تهران رد شد.

فهرست مشکلات روانی خودسرها

مهدی ملک‌محمد کارشناس روانشناسی در مطلبی که در فرارو منتشر شده نوشته: طی سال‌های اخیر هر بحثی پیرامون مفهوم «خودسری» در عرصه سیاسی آن‌چنان لابلای مناقشات، هیجانات، بی‌دقتی‌ و آشفتگی‌ها پوشیده شده که با اطمینان می‌توان اعلام کرد که این پدیده ماهیتی آشفته دارد. این آشفتگی به حدی است که شاید به تعداد گروه‌های خودسر، تعریف وجود دارد. اما از منظر روان‌شناسی می‌توان گفت که خودسری در سپهر سیاسی ایران «استفاده یا تهدید به استفاده از خشونت به عنوان یک روش برای رسیدن به اهداف در یک محیط سیاسی خاص است.» پس از تعریف این پدیده، نخستین سئوالی که به ذهن متبادر می‌شود آن است که انگیزه خودسرها برای اقدامات‌شان چیست و یک فرد به چه عللی به چنین رفتارهایی گرایش پیدا می‌کند؟ می‌توان گفت که یک سنخ شخصیتی خاص به‌عنوان خودسر وجود ندارد و صفات شخصیتی خودسرها در هر کشوری متفاوت است. برخلاف باور عامه، خودسرها اگرچه جهان‌بینی متفاوتی نسبت به دیگران دارند،‌ اما دارای اختلال روانی نیستند و غالب آن‌ها از لحاظ روانی سالمند. البته ممکن است که زمینه‌های افسردگی را نشان دهند. چون اغلب دلیل رفتارهایشان ناکامی است، زندگی شادی ندارند، به درستی نمی‌توانند از چیزی لذت ببرند و روابط مناسبی با دیگران داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان به علت‌ها یا انگیزه‌های مشترک در اغلب خودسرها اشاره کرد و آن‌ها را برشمرد. چند عامل موثر روان‌شناختی در جذب افراد به رفتارهای خودسرانه می‌توان برشمرد که در زیر به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌شود؛

هویت شکل‌نگرفته یا متلاشی‌شده؛ شخصیت خود‌شیفته و پر‌خاشگر؛ اتفاقات کاتالیزو‌ر و شتاب‌دهنده؛ افکار و باور خودسرها؛ اعتماد به نفس پایین؛ روابط بین‌فردی و جایگاه اجتماعی نامناسب؛ نظام باور جدید؛ نداشتن مهارت اجتماعی مناسب

ورود ماهانه ۵۷ کودک به شیرخوارگاه‌های تهران

دلبری مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در این هفته به آمار ۹ ماهه پذیرش کودکان در شیرخوارگاه ها اشاره کرده و گفته: در چهار شیرخوارگاه در سطح تهران طی ۹ ماه گذشته ۵۱۰ کودک صفر تا ۶ سال پذیرش شدند که بر این اساس ماهیانه ۵۷ نفر به شیرخوارگاه ها وارد می شوند. ۲۸ درصد کودکان به علت اعتیاد والدین، ۳۴.۵ درصد به علت رها شدن در جامعه، ۱۰.۵ درصد به علت طلاق والدین، ۷.۵ درصد به علت زندانی بودن والدین، ۷.۶ درصد فوت والدین، ۶.۳ درصد عدم توانایی در نگهداری، ۰.۳ درصد کودک آزاری و ۲.۵ درصد به علت عدم توانایی مالی والدین پذیرش شده اند.

تقلب جالب واردکنندگان خودروی لوکس

نادر قاضی‌پور نماینده در ارومیه در مجلس درخصوص واردات خودروی خارجی گفته: با توجه به بخشنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت در زمینه واردات خودرو مسائلی در این حوزه وجود دارد که باید رسیدگی شود. با توجه به نظرات شورای رقابت، بخشنامه وزارت صنعت به نحوی شده که تنها اجازه واردات را به برخی از واردکنندگان خودرو می دهد که بتوانند خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را تامین کنند. واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به دلیل لوکس بودن ممنوع شده،این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است خودروهای با حجم موتور 3800 سی سی نیز وارد کشور می شود.

لحن احمدی‌نژادی سخنرانی طنز رئیس‌جمهور جیبوتی

مهرشاد‌ مرتضوی در مطلب طنزی در روزنامه قانون نوشته است: د‌ر پی قطع رابطه کشور جیبوتی با ایران، رئیس‌جمهور این ابرقد‌رت جهانی د‌ر جمع 8 هزار نفری هواد‌ارانش (حد‌ود‌ یک د‌رصد‌ جمعیت کشور) سخنان پرشوری ایراد‌ کرد‌ که به شرح زیر است:

«ملت نیزه‌د‌وست جیبوتی! بند‌ه از همین تریبون، قطع روابط سیاسی خود‌مان با ایران را اعلام می‌کنم. حالا یک ساختمان مجلس برای ما ساخته‌اند‌! اصلا بیایند‌ بار بزنند‌ ببرند‌. ما توی همان کلبه راحتتریم، تازه جورابمان را هم می‌توانیم د‌ر بیاوریم. همچنین، روابط تجاری عظیم 50 هزار د‌لاری را هم قطع می‌کنیم که معاد‌ل نصف بود‌جه سالانه کشور است. یکی از این مسئولان ایرانی گفته جیبوتی اول کشورش را روی نقشه پید‌ا کند‌. من از شما سوال می‌کنم، نقشه د‌یگه چیه؟! نقشه برای ما کاغذپاره است. می‌گویند‌ پول توجیبی بچه‌هایشان معاد‌ل بود‌جه وزارت «شوسه، آلاچیق و روستاسازی» ماست. ما به آنها پوزخند‌ زد‌ه و اعلام می‌کنیم پول هم برای ما کاغذپاره است. برای ما همین که اسم کشورمان با توجه به موزون بود‌نش روی تمامی آهنگ‌های 6 و 8 می‌نشیند‌ ارزش د‌ارد‌. به علاوه، قرارد‌اد‌ و تفاهمنامه و این چیزها هم کاغذپاره است. شما د‌فتر مشق بچه‌تو نشون بد‌ه. شما نه، شما! آهان. اون هم کاغذپاره است. اصلا من خود‌م هم اگر کاغذ بود‌م، کاغذپاره بود‌م. ولم کنین... (بعد‌ از خورد‌ن یک آفتابه آب و آرام شد‌ن) ملت سرافراز جیبوتی! د‌ر آخر، بند‌ه از همین تریبون اعلام می‌کنم اجازه نخواهم د‌اد‌ حتی یک شتر مسافربری ما به ایران برود‌. به امید‌ عربستان، با این کار توریسم این کشور کوچک را که شنید‌ه‌ایم د‌ر شرق عربستان واقع شد‌ه فلج خواهیم کرد‌. سرفراز و پیروز باشید‌.» (شعار حضار)‌

از ثبت نام فله‌ای تا تائید فله‌ای

روزنامه وطن امروز مدعی شده است که: اوایل سال جاری بود که موضوع «ثبت‌نام فله‌ای» توسط رسانه‌های حامی دولت مطرح شد. برخی عوامل فتنه 88 در گفت‌وگوهایی هدفدار بر این موضوع تاکید کردند که برای جلوگیری از تمرکز شورای نگهبان و مختل کردن عملکرد نظارت آن، باید شرایطی فراهم کنند تا حجم انبوهی از کاندیداهای مجلس در دستور بررسی هیات‌های نظارت قرار گیرد! البته همان زمان آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران به این موضوع اشاره و تصریح کرد که شورای نگهبان قانون اساسی با هوشیاری این ترفند سیاسی را مدیریت می‌کند و نمی‌گذارد افراد فاقد صلاحیت وارد خانه ملت شوند. موضوع ثبت‌نام فله‌ای البته در موعد ثبت‌نام محقق شد و 12 هزار و 123 نفر در سراسر کشور برای کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند. این ثبت‌نام فله‌ای که البته صحنه‌های طنز و تامل‌برانگیز را نیز در فرمانداری‌ها و همچنین ستاد انتخابات کشور در تهران به وجود آورد، با پایان فرآیند بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی، تبدیل به «تایید صلاحیت فله‌ای» شد. چراکه در اقدامی عجیب با تصمیم هیات‌های اجرایی، صلاحیت ۱۰هزار و ۹۵۴ نفر از مجموع ۱۲هزار و ۱۲۳ ثبت‌نامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید و ۸۱۴ نفر نیز در این بررسی‌ها رد شدند. در این میان موضوع تایید صلاحیت فله‌ای در هیات‌های اجرایی در شرایطی است که برخی کاندیداها که به فساد سیاسی و نیز مشکلات امنیتی شهره‌اند در میان تاییدصلاحیت‌ها قرار دارند اما برخی دیگر از داوطلبان که از مدتی قبل هدف تهمت‌های نهادهای دولتی قرار گرفته بودند، رد صلاحیت شدند! موضوع دخالت‌ها و فشارها در روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی زمانی قابل تامل شد که برخی گزارش‌ها از رفتار عجیب فرمانداران در روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی حکایت می‌کند.

پیام کره شمالی به ایران!

جیمز روبین سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا با انتشار یادداشتی در روزنامه یو اس ای تودی (USAToday) تلاش کرده از ادعای کره شمالی مبنی آزمایش موفقیت آمیز اتمی، بر ضد ایران استفاده کند. وی در ابتدای این نوشتار مدعی شد: آزمایش اتمی کره شمالی ایران را دعوت می کند که این کشور نیز بمب اتمی خود را آزمایش کند. روبین در عباراتی توهین آمیز می افزاید: پیام روشن آزمایش اتمی کره شمالی برای ایران و دیگر کشورهای سرکشی که به دنبال ساخت سلاح های هسته ای هستند این است که شما نیز این اقدام را انجام دهید و هیچ کس قصد متوقف کردن شما را ندارد.

اجتهاد سیدحسن قابل احراز است

حجت الاسلام هاشم هاشم‌زاده هریسی از چهار راه احراز اجتهاد نامزدهای انتخابات خبرگان سخن گفت. اين عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت و گو با خبرآنلاين، در پاسخ به سوالي که به موضوع دعوت سيدحسن خميني به آزمون خبرگان و عدم حضور وي اشاره داشت، گفت: بنده در رابطه با دعوت به آزمون حاج حسن آقاي خميني مستقيما و مستقلا حرفي نمي زنم. اينکه شوراي نگهبان از آقايان دعوت کرده يا نکرده و آنها مي گويد که دعوت شده يا نشده‌اند؛ موضوعي نيست که از آن مطلع باشم. چون نمي‌دانم اين دعوت انجام شده يا نه و چرا دعوت شدگان در انتخابات حضور نيافته‌اند.اين عضو مجلس خبرگان ادامه داد: به جز کساني که شهرت به اجتهاد دارند، کتب تحقيقي نشان دهنده اجتهاد دارند ويا کلاس‌هاي درسشان نشان دهنده اجتهادشان باشد؛ ديگران بايد در آزمون تشخيص اجتهاد شرکت کنند. يعني اگر کسي هيچ يک از اين سه ويژگي را نداشته باشد، شوراي نگهبان ناچار است که از طريق آزمون اجتهادش را تشخيص دهد.

آرزوهای عطریانفر برای جدایی اصولگرایان

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفــت و گو با «وقایع اتفاقیه» اظهار داشت: اصول‌گراها در مقایسه با اصلاح‌طلب‌ها از سه جهت دچار مشکل هستند؛ اولین مشکلی که اصول‌گراها دارند این است که چون در پارلمان امروز در موقعیت اکثریت هستند، معمولا اکثریت‌های سیاسی گرفتار نوعی غرور سیاسی می‌شوند و غرور، آغاز سقوط است. همچنین آغاز اختلاف، آغاز به‌هم‌خوردن تعادل سیاسی در درون آنهاست. این بیماری ربطی به اصول‌گراها ندارد. در زمانی‌‌که اصلاح‌طلب‌ها هم اکثریت بودند، این گرفتاری را داشتند و متأسفانه این بیماری همچنان باقی است و یک روز باید از بین برود و در وضعیت فعلی این مشکل همچنان باقی است. نکته دوم که باز ریشه‌اش درهمین ناهنجاری نخست است، برمی‌گردد به نگاه جدایی‌طلبانه‌ای که در درون چهره‌های اصول‌گرا باقی است. در جبهه اصلاح‌طلبان ممکن است افرادی نگاه جدایی‌طلب داشته باشند اما رویکردی که کل جبهه داشته، تمامی صداهای تکخوان را با خودش همراه و همسو کرده است. باوجود تفاوت‌ها، روح جدایی‌طلبی امروز در اصول‌گراها موج می‌زند؛ در میان اصول‌گراها گروهی در قم به‌دنبال برپایی یک شأن روحانی برای خودشان هستند، گروهی در تهران به‌دنبال تشکیل تیم جدیدی هستند و گروهی در حوزه سنتی اصول‌گرایی به‌دنبال توافق بین چهره‌های مؤثر هستند. انواع و اقسام دیدگاه‌ها در درون آنها جاری است که احتمالا آنها را به وحدت یکپارچه‌ای نخواهد رساند.

بايد عملكرد نمايندگان از طرف مردم بازخواست شود

داريوش قنبري از نمايندگان سابق مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با روز نو اظهار داشت: براساس قانون جمهوري اسلامي ايران نمايندگان مجلس اختيارتي در تذكر دادن به قوه مجريه دارند. خلأيي كه در اين زمينه مطرح است اينكه نماينده نمي‌تواند درباره نحوه عملكرد خود در مجلس مورد تذكر قرار گيرد اما نماينده مجلس به آساني هر تذکری را به قوه مجريه مي‌دهد. به نظر من بايد عملكرد نماينده مجلس از طرف مردم قابل بازخواست باشد و مردم بتوانند به شكل مناسبي مسئوليت نمايندگي را به نمايندگان مجلس متذكر شده و ازآنها بخواهند در راستاي منافع ملي عمل كنند. خانه ملت بايد به منافع ملت توجه كند و صداي ملت از مجلس شنيده شود. برخي افراد در مجلس هستند كه در مجموع توجهي به منافع ملی نمي‌كنند. اين وضعيت در شرايط فعلي ايجاد‌كننده نوعي شكاف بين دولت و مجلس شده است. مجلس قدرتي متكثر است، بنابراين بايد در مقايسه با قدرت متمركز مردمي‌ترعمل كند. درحال حاضر اين رئيس‌جمهور است كه در كشور داراي عملكرد مردمي‌تری است و منافع مردم را بيشتر پيگيري مي‌كند. البته رئيس‌جمهور نماينده عالي مردم است كه با راي اكثريت انتخاب شده است. اين ضعف قانوني است كه حق تذكر براي مردم در نظر گرفته نشده است. همان‌گونه كه اين حق براي نمايندگان در نظر گرفته شده است كه به دستگاه اجرايي تذكر دهند، در برابر آن اين حق هم باید براي ملت وجود داشته باشد كه آنها نيز به نمايندگان خود تذكر دهند. آن زمان است كه مشخص مي‌شود نماينده واقعي ملت كيست.

اصولگرایان از هم‌اکنون باخت در انتخابات را پذیرفته‌اند

علی شکوری‌راد، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت و گو با ابتکار اظهار داشت: معنای دقیق نام‌نویسی بیش از 12 هزار نفر برای انتخابات مجلس دهم این است که امید به انتخابات و نتیجه آن بیش از دو برابر دفعات پیش شده است بنابراین در این رابطه شرایط مطلوبی را ناظر هستیم. شاید موضوع رد صلاحیت‌ها مساله چالش‌برانگیزی باشد، اما فکر نمی‌کنم این قضیه بتواند شتابی را که جامعه ابتدا به سمت ثبت‌نام‌ها و بعد به سوی انتخابات در پیش گرفته سلب کند. از طرفی دیگر در کنار وضعیت مطلوبی که اصلاح‌طلبان در عرصه نام‌نویسی از خود نشان دادند، اصولگراها بر عکس اصلاح‌طلبان رفتار کردند؛ یعنی وازدگی از خودشان نشان دادند. به این نشان که تعدادی از افراد شاخص اصولگرا برای انتخابات امسال نام‌نویسی نکردند یا برخی از افراد اصولگرا در نقاط و حوزه‌های دور نام‌نویسی کردند تا شاید بتوانند فرجی بیابند. به نظر می‌رسد اصولگرایان پذیرفته‌اند در مجموع انتخابات را باخته‌اند و در این باره نیز بعضاً تصریح می‌کنند. آنها در مراکز استان‌ها به ویژه تهران روزنه امیدی را برای برد خودشان مشاهده نمی‌کنند. بنابرهمه این موارد شرایط مطلوبی برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده است و ما را به نتایج انتخابات مجلس دهم امیدوار کرده است.

پهلوان در اینستاگرام رهبری

صفحه اینستاگرام مقام معظم رهبری در تازه‌ترین پست خود، به مناسبت 17 دی، سالگرد درگذشت جهان پهلون غلامرضا تختی، تصویری از وی منتشر کرده است. ذيل اين عکس نوشته شده است که «رهبر انقلاب در آبان 57، نام ورزشگاه مشهد را به نام "غلامرضا تختي" تغيير دادند».

روایت حضور داماد محصولی جلوی سفارت عربستان/ ادعای عجیب درباره هفتاد درصد نامزدهای خبرگان/ پهلوان در اینستاگرام رهبری

مدرک تحصیلی جواد خیابانی تایید شد

مدرک تحصیلی جواد خیابانی که ایراداتی از سوی هیئت اجرایی انتخابات مجلس دهم در حوزه کرج به آن وارد شده بود از سوی وزارت علوم به تأیید رسید. به گزارش خبرآنلاین: مدرک تحصیلی جواد خیابانی که ایراداتی از سوی هیئت اجرایی انتخابات مجلس دهم در حوزه کرج به آن وارد شده بود از سوی وزارت علوم به تأیید رسید.با این احتساب می‌توان از این ماجرا این‌گونه دریافت که صلاحیت جواد خیابانی تاکنون نه احراز و نه رد شده است، بلکه در حال حاضر کار در مرحله بررسی مدارک و استعلام‌های چهارگانه از مراجع مرتبط است، که برخی رسانه‌ها با برداشت اشتباه دست به درج تیترهایی همچون رد صلاحیت شدن جواد خیابانی زدند.

واکنش داعش به اعدام‌های اخیر در عربستان

گروه داعش در واکنش به اعدام‌های اخیر در عربستان از قصد خود برای تخریب زندان‌های سعودی خبر داد. پس از آنکه ریاض، 47 نفر از جمله 43 عضو گروه القاعده را اعدام کرد، گروه داعش تهدید کرد که زندان‌های عربستان را که اعضای گروه‌های تکفیری را در خود جای داده‌اند، تخریب خواهد کرد. اشاره پیام اخیر گروه تروریستی داعش به زندان‌های الحائر و طرفیه عربستان است که بسیاری از اعضای گروه القاعده و گروه داعش در آنجا نگهداری می‌شوند. گروه داعش در مقاله‌ای که روز سه شنبه در اینترنت منتشر شد، اعلام کرد: «(گروه) دولت اسلامی همواره به دنبال آزاد کردن زندانیان است، اما بر اساس ارزیابی ما مسئله زندانیان پایان نخواهد یافت مگر با ریشه‌کن شدن حکومت ظالم (سعودی) و سپس تخریب و با خاک یکسان کردن زندان‌های آنها.»

مانعی برای حضور احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ نیست

حجت الاسلام محسن رهامی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حاشیه ختم دایی رئیس جمهور اسبق کشورمان در گفتگو با میدان ۷۲ با اشاره به حضور احتمالی دکتر احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ گفت: ایشان اگر تا آن زمان ممنوعیت یا محکومیتی پیدا نکنند می توانند در انتخابات شرکت کنند و مانعی برای حضور ایشان وجود ندارد.این عضو شورای اصلاح طلبان میزان اقبال مردم به دکتر احمدی نژاد را وابسته به عملکرد روحانی دانسته و افزود: تا انتخابات ۹۶ دو سال وقت داریم و باید ببینیم عملکرد آقای روحانی تا انتخابات چه می شود و وعده های که داده اند را چقدر می توانند عملیاتی کنند. اگر ایشان توانست این وعده ها را عملیاتی کند، باید منتظر نظر مردم و مقایسه هشت سال آقای احمدی نژاد با چهار سال آقای روحانی باشیم. ولی من فکر می کنم انتخابات ۹۶ برای آمدن آقای احمدی نژاد کمی زود باشد.

یالثارات با وجود لغو امتیاز منتشر شد!

پروانه هفته‌نامه «یالثارات‌الحسین» ارگان رسمی «انصار حزب‌الله»، در جلسه مورخ 94/10/14 هیئت نظارت بر مطبوعات که با حضور اکثریت اعضای هیئت برگزار شد و بیشتر به مباحث نظارتی اختصاص یافت، با توجه به تبصره (٢) ماده (٦) قانون مطبوعات و به‌دلیل توهین به معاون امور زنان رئیس جمهور لغو شد.به‌ گزارش تسنیم، در عین حال انصار حزب‌الله روز گذشته در پایگاه خبری خود از انتشار جدیدترین شماره این هفته‌نامه و عرضه آن در کیوسک‌های مطبوعاتی خبر داد و اعلام کرد: شماره 827 نشریه «یالثارات»، حاوی گزارش‌هایی انتقادی از فیلترینگ و سیاست‌های دولت یازدهم در فضای مجازی و یک گزارش از شگل زباله‌گردی و مافیای شبکه‌ای دخیل در آن است.»برگ‌هایی سیاه از کارنامه مولاوردی (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) و توضیحات عبدالحمید محتشم (دبیرکل انصار حزب‌الله) درباره بد دهانی مولاوردی» عناوین دیگر مطالبی است که در صفحه 5 «یالثارات» پس از لغو امتیاز منتشر شده است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار