بازدید 3319

HSE تضمین‌ کننده تولید پایدار است

HSE با انسان‌ها سر و کار دارد و تمام فعالیت‌های این واحد در راستای حفظ منابع شرکت مس است که در کنار سایر دستاوردهای عمده، دستاورد اقتصادی آن پایین آمدن هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری تولید است.
کد خبر: ۵۵۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 06 January 2016

HSE با انسان‌ها سر و کار دارد و تمام فعالیت‌های این واحد در راستای حفظ منابع شرکت مس است که در کنار سایر دستاوردهای عمده، دستاورد اقتصادی آن پایین آمدن هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری تولید است.

به گزارش تابناک اقتصادی، علیرضا بهمن‌آبادی مدیر محیط زیست، بهداشت و ایمنی شرکت مس با بیان این مطلب در خصوص اهمیت HSE در شرکت‌های صنعتی گفت: HSE مخفف Health & Safety & Environment است که به معنی سلامت، ایمنی و محیط زیست است و همین تعریف و حیطه کاری نشانگر اهمیت این واحد در شرکت‌های صنعتی است.

وی افزود: به دلیل اینکه نیروی انسانی سالم و کارآمد مهم‌ترین سرمایه هر شرکتی است، تحقق زندگی و کار سالم برای نیروی کار با ارزش‌ترین هدف این واحد است.

بهمن‌آبادی با بیان اینکه دو بخش از طیف کاری این واحد یعنی سلامت و ایمنی به طور مستقیم و حیطه محیط زیست به طور غیرمستقیم با انسان و حفظ منابع در شرکت و محیط زیست سروکار دارد اظهار داشت: به خاطر همین تاثیرگذاری است که این حوزه از مؤثرترین و مهم‌ترین واحدهای کاری در مراکز تولیدی و صنعتی است.

مدیر محیط زیست، بهداشت و ایمنی شرکت مس درباره سابقه تأسیس این واحد در شرکت‌های صنعتی دنیا گفت: با توجه به افزایش آمار حوادث منجر به آسیب شدید و فوت کارگران و شیوع بیماری در میان آن‌ها و همچنین آلودگی ایجادشده از سوی کارخانه‌ها بعد از انقلاب صنعتی مباحث ایمنی و بهداشت مطرح شد و از اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم میلادی این موضوع یکی از دغدغه‌های واحدهای صنعتی شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این دوره، هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم تحمیلی به واحدهای تولیدی که منابع اصلی و وجهه آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌داد ضرورت توجه به این امور را بیش از پیش کرد.

بهمن‌آبادی در خصوص جایگاه این واحد در شرکت ملی صنایع مس ایران و سابقه تأسیس این واحد در شرکت گفت: از اوایل تأسیس شرکت مس خدمات مربوط به سلامت، بهداشت و ایمنی و محیط زیست اجرا و ارائه می‌شده و به تبع اینکه در طول سال‌ها ساختار شرکت تغییراتی کرده است در مجموعه‌های مختلف این واحد با خدمات مربوط به آن انجام مي شده است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن این واحد در دفتر ستادی تهران به عنوان یک مرکز هماهنگ‌کننده و مرتبط با ذینفعان داخلی و بیرونی از حدود 10 سال پیش انجام شد و از آن زمان این فعالیت به طور مستمر ادامه یافت.

بهمن‌آبادی در خصوص اقدامات تخصصی حوزه‌های سه‌گانه سلامت، ایمنی و محیط زیست در شرکت مس اظهار داشت: به طور کلی سرفصل این سه حوزه عبارت‌اند از پایش سلامت پرسنل و وضعیت عوامل زیان‌آور احتمالی در محیط کار، حفظ و ارتقای ایمنی افراد در حوزه ایمنی و پیشگیری از آلودگی محیط زیست و بهبود شرایط محیط زیستی در حوزه محیط زیست.

وی افزود: علاوه بر این موارد بحث آموزش به پرسنل و ارتقای دائم آگاهی نیروی کار در حوزه‌های سه‌گانه فوق نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر محیط زیست، بهداشت و ایمنی در تشریح اقدامات تخصصی سلامت شغلی واحد HSE که در خصوص یک فرد در حین استخدام و بعدازآن انجام می‌شود، گفت: در گام نخست هر فردی که بخواهد وارد یکی از قسمت‌های شرکت مس شود بر اساس بررسی‌های تخصصی و معاینات خاصی که صورت می‌گیرد تناسب شغل موردنظر با وضعیت جسمی و سلامتی او سنجیده می‌شود.

بهمن‌آبادی در ادامه اظهار داشت: پس از انجام تست‌های تخصصی و استخدام به صورت دوره‌ای سلامت این فرد پایش می‌شود که بسته به نوع شغل توالی معاینات متفاوت است؛ ممکن است برای مشاغل سخت و زیان‌آور سالی دو بار، بعضی یک بار و برای برخی دیگر از مشاغل، مثل کارهای اداری، هر سه سال یک بار پایش سلامت انجام شود.

HSE تضمین‌ کننده تولید پایدار است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار