بازدید 2829

جزئیات پرداخت تسهیلات اعزام به عتبات به دانشجویان

بانک ملت، ستاد عمره عتبات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت با هدف تسهیل اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۵۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 06 January 2016
بانک ملت، ستاد عمره عتبات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت با هدف تسهیل اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تابناک اقتصادی، این تفاهمنامه که سطح همکاری های سه سازمان مذکور را بیش از پیش تقویت خواهد کرد در مراسمی به امضای علی رستگار مدیرعامل بانک ملت، محمد رضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت رسید.

علی رستگار مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: این بانک در راستای انجام رسالت اجتماعی خود، اقدامات مهمی را انجام داده که پرداخت تسهیلات به دانشجویان برای اعزام به عتبات عالیات نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به ارتباط صمیمانه و نزدیک بانک ملت و سازمان حج و زیارت افزود: در چارچوب این تفاهمنامه، بانک ملت به ۲۵ هزار دانشجو با معرفی سازمان حج و زیارت، هر کدام ۱۰ میلیون ریال تسهیلات اعزام به عتبات عالیات اعطا خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که اعطای این تسهیلات به کل شبکه این بانک ابلاغ شده است، تصریح کرد: تسهیلات مذکور تنها با یک ضامن و در کوتاه ترین زمان ممکن به دانشجویان متقاضی اعطا خواهد شد.

وی همچنین به ساخت هتل هایی در کربلا و نجف با مشارکت بانک ملت و سازمان حج و زیارت اشاره کرد و افزود: بانک ملت در پروژه های بعدی نیز در کنار سازمان حج و زیارت خواهد بود.

رستگار با اظهار امیدواری نسبت به این که دانشجویان بتوانند با استفاده از این تسهیلات، بهترین بهره را از سفر معنوی اعزام به عتبات عالیات ببرند، خاطرنشان کرد: در فازهای بعدی تعداد این وام ها افزایش خواهد یافت.

وی در عین حال اعلام کرد که بانک ملت در دو سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و بیش از سه هزار میلیارد ریال برای خوداشتغالی، مشاغل خانگی و نیازهای ضروری تسهیلات اعطا کرده است.

رستگار به ساخت ۶۳ مدرسه از سوی بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ساخت دو خوابگاه دانشجویی نیز به زودی از سوی این بانک شروع خواهد شد.

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت هم در این مراسم با قدردانی از همکاری های بانک ملت با این سازمان اظهار داشت: این بانک شریک استراتژیک سازمان حج و زیارت است که خوشبختانه باز هم برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات پیشقدم شده است.

وی با بیان این نکته که سازمان حج و زیارت در سال جاری به توسعه فعالیت ها در حوزه عتبات دانشجویی نگاه ویژه دارد، یادآور شد: برای انجام این کار، همکاری و مشارکت نظام بانکی لازم بود که خوشبختانه بانک ملت باز هم پیشقدم شد و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان متقاضی اعزام به عتبات عالیات را برعهده گرفته است.

رییس سازمان حج و زیارت به تاسیس شرکت توسعه زیرساخت های مهر و ماه با همکاری این سازمان و بانک ملت اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت در جهت توسعه مراکز اقامتی و رفع نیازهای زائران عتبات عالیات بر اساس منویات مقام معظم رهبری ایجاد شده است که بانک ملت هم در آن ۲۵ درصد سهم دارد.

به گفته اوحدی، این شرکت پروژه هایی را در کربلا و نجف شروع کرده است که چند هتل پیش از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از ساخت آشپزخانه بزرگ نجف اشرف از سوی شرکت توسعه زیرساخت های مهر و ماه با هدف تامین نیازهای زائران اربعین همچنین مسافرات عتبات در طول سال خبر داد و گفت: حضور بانک ملت را در کنار سازمان حج و زیارت به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور این بانک بزرگ، پروژه های سازمان شتاب بیشتری بگیرد.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: با انعقاد تفاهمنامه با بانک ملت، برای نخستین بار سفر عتبات دانشجویی خواهران نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، انجام عتبات دانش آموزی هم با مشارکت بانک ملت در فاز بعدی عملیاتی خواهد شد.

وی از حضور جدی، فعال و اعتقادی مدیرعامل بانک ملت در حوزه زیارت قدردانی کرد و گفت: بانک ملت در بسترسازی برای توسعه فعالیت های زیارتی دانشجویان و دانش آموزان مشارکت فعال دارد.

محمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم با قدردانی از تلاش های بانک ملت در این حوزه گفت: خوشبختانه مساعدت این بانک، زمینه افزایش اعزام ها به عتبات عالیات را فراهم کرده است.

وی با بیان این نکته که اعزام باکیفیت دانشجویان به عتبات عالیات در دستور کار ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان است، یادآور شد: وام های اعطایی از سوی بانک ملت در قالب تفاهمنامه جدید، زمینه را برای اعزام تعداد بیشتری از دانشجویان به عتبات فراهم خواهد کرد که امیدواریم سایر بانک ها نیز به تبعیت از بانک ملت، در این عرصه معنوی وارد شوند.









سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان