بازدید 39606
ریزه خواران سفره سلطان به صف شدند؛

دو جنایتکار جنگی همراهان خانواده سعودی علیه ایران

هرچند پیش بینی می‌شود عربستان فشارها را بر کشورهای منطقه افزایش دهد اما بعید به نظر می‌رسد به جز چند کشور آفریقایی، کشور دیگری حاضر به قربانی کردن منافعش در ایران، برای جنگ تبلیغاتی موقت عربستان شود و اقدام به قطع روابط با ایران نماید.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 04 January 2016
تلاش‌های عربستان برای قطع روابط کشورهای عربی و آفریقایی با ایران در حالی ادامه دارد که تا بدین جا هیچ کشور مهمی حاضر نشده منافع ملی‌اش را قربانی بلندپروازی وزیر جوان امورخارجه عربستان سعودی کند و تنها چند کشور کوچک که حاکمانش سوابق سیاهی در کارنامه خود دارند، حاضر به قطع رابطه با ایران شده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ عربستان که سال‌ها در حال تزریق منابع مالی و حمایت‌های وسیع از کشورهای کوچک عربی و آفریقایی برای استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و نظامی آنها در مقاطع حساس است، پس از آنکه شب گذشته با قطع رابطه با ایران یک دوئل بین‌المللی دیپلماتیک را آغاز کرد و در ادامه سیاست‌های ماجراجوانه عادل الجبیر وزیرامورخارجه جوان، به دنبال افزایش تنش آفرینی منطقه‌ای رفت، امروز با پاسخ «نه» اکثر کشورهای مهم منطقه مواجه شد.

«قطر»، «امارات» و «کویت» سه کشور دیگر منطقه تاکنون حاضر نشدند روابط‌شان را با ایران قطع کنند و سفیر «عمان» در ایران نسبت به رویه‌ای که عربستان در قبال ایران در پیش گرفت انتقاد کرد. هرچند پیش بینی می‌شود عربستان فشارها را بر کشورهای منطقه افزایش دهد اما بعید به نظر می‌رسد به جز چند کشور آفریقایی، کشور دیگری حاضر به قربانی کردن منافعش در ایران، برای جنگ تبلیغاتی موقت عربستان شود و اقدام به قطع روابط با ایران نماید.

دو جنایتکار جنگی و یک حاکم گرسنه، همراهان خانواده سعودی علیه ایران
نقطه ریزی که در خلیج فارس و کنار قطر می‌بینید، بحرین است
جیبوتی و سودان نیز در نقشه مشخص شده‌‍ اند.

فشار سنگین عربستان از شب گذشته تا بدین جا تنها به همراهی «بحرین» و «سودان» انجامیده که هر دو کشور توان تاثیرگذاری یکی از شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی نظیر شیخ نشین دوبی را نیز ندارد. با این حال برای آنکه به ناکامی این پروژه پی برد، «تابناک» نیم نگاهی دارد به وضعیت کشورهایی که روابط‌شان را با ایران قطع کردند.


چرا بحرین با عربستان همراه شد؟


شیخ نشین بحرین، متشکل از 33 جزیره در خلیج فارس با مجموع وسعت 665 کیلومتر مربع -کوچک تر از وسعت شهر تهران- به پنج استان و تعداد محدودی شهر تقسیم شده که به عنوان حیات خلوت سعودی‌ها شناخته می‌شود.

بحرین حدود 750 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 250 هزار نفر از این جمعیت را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و در واقع بحرین، یک کشور 500 هزار نفری -معادل یکی از محلات تهران- است. شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه با پشتیبانی علنی عربستان از 1999 قدرت را در این کشور در اختیار دارد و در سال 2002 کشور را به یک پادشاهی مشروطه تبدیل کرده و عنوان خود را از امیر به پادشاه تغییر داد.دو جنایتکار جنگی و یک حاکم گرسنه، همراهان خانواده سعودی علیه ایران

جزیره بحرین پیش از این یکی از استان‌های ایران بود و در دوران قاجار و پهلوی بر روی نقشه به عنوان بخشی از خاک ایران مشخص می‌شد. اما از سال 1783، جزیرهٔ بحرین به دست آل خلیفه از اعراب شبه‌جزیره عربستان افتاد.

این خاندان و مناطق تحت اشغال‌شان که از قرن نوزدهم تا سال 1971 تحت‌الحمایهٔ انگلیس بود، تا اینکه ایران در سال 1927 ایران در شکوائیه‌ای رسمی به بریتانیا نسبت به قرارداد این کشور با سلطان نجد و حجاز (که پس از مدتی به عربستان سعودی تبدیل شد) اعتراض کرد، چرا که در بخشی از از این پیمان، از «... تعهد به حفظ روابط دوستانه و صلح‌آمیز با سرزمین‌های کویت و بحرین...» سخن به میان آمده بود.

در مقابل انگلیسی‌ها امیر بحرین را حاکمی مستقل و جزیره و اهالی آن را تحت‌الحمایه دولت بریتانیا دانستند و مدعی شدند که ادعای حاکمیت ایران بر بحرین بر هیچ مبنای معتبری استوار نیست و بر حکومت این خاندان سنی بر منطقه‌ای که بیش از هفتاددرصد جمعیتش شیعه و در رفت و آمد به ایران بودند، تاکید کردند. با این حال ایران همچنان بر موضع به حق خود پافشاری کرد و در سال 1336 قانون تقسیمات کشوری جدیدی به تصویب رسید که در آن بحرین استان چهاردهم ایران تعیین شده بود و این حق حاکمیتی در نقشه‌های رسمی ذکر شده بود.

در حالی که موضع انگلستان در حمایت از استقلال بحرین با استقبال کشورهای عربی مواجه شده بود، دولت شوروی اعلان حاکمیت ایران بر بحرین را مورد تأیید رسمی قرار داد. در سال 1967 با تصمیم انگلیسی‌ها به خروج نیروهای خود از منطقه شرق سوئز و خلیج فارس بحث بر سر وضعیت بحرین دوباره به اوج رسید، چرا که کشورهای عربی حتی توان دفاع از خود در مقابل ایران را نداشتند و طبیعتاً اگر انگلیس خلیج فارس را با وضعیت بلاتکلیف بحرین ترک می‌کرد، ایران به سادگی اعزام نیروی نظامی، مناطق در کنترل یکی از اقوام عربستان را که استان چهاردهم ایران تلقی می‌شد، آزاد می‌کرد.

محمدرضا پهلوی در 4 ژانویه 1969 در نشستی خبری در دهلی نو موضع گیری متفاوتی انجام داد و با کوتاه آمدن از حق مسلم ایران در بازپس گیری مناطق اشغال شده،  از حق اهالی بومی برای تعیین سرنوشت خود از طریق یک همه‌پرسی سخن گفت و تاکید کرد: «... چنانچه مردم بحرین علاقه‌مند به الحاق به کشور من نباشند،

دو جنایتکار جنگی و یک حاکم گرسنه، همراهان خانواده سعودی علیه ایران
حاکم بحرین در کنار پسر پادشاه سعودی که عملاً تصمیم‌گیر اصلی عربستان است

ایران ادعای ارضی خود را نسبت به این جزیره پس خواهد گرفت...»، اما شیخ عیسی حاکم وقت بحرین که نتییجه چنین رفراندومی را سرنگونی و تحویل مشروع کنترل بحرین به ایرات تلقی می‌کرد، این پیشنهاد را رد کرد و در مقابل پاسخ تهدیدآمیزی را از سوی ایران دریافت کرد که در آن آمده بود ایران نه تنها استقلال بحرین را به رسمیت نمی‌شناسد بلکه در صورت عضویت آن در سازمان ملل از این سازمان خارج خواهد شد.

پس از چندین ماه مذاکرات محرمانه ایران در 9 مارس 1970، با درخواست از دبیرکل سازمان ملل برای اعمال مساعی به منظور تشخیص خواست واقعی مردم بحرین پیشقدم شد. ایران اعلام کرده بود نظر نمایندگان سازمان ملل را در صورتی که با تایید شورای امنیت سازمان ملل همراه باشد خواهد پذیرفت.

بریتانیا نیز از پیشنهاد استقبال کرده و اوتانت دبیرکل سازمان ملل هیئتی را به ریاست ویتوریا گیچاردی را مأمور انجام این کار کرد. هیئت سازمان ملل ادعا کرد که پس از گفتگو با طیف گسترده‌ای از مقامات مذهبی و مدنی و مردم عادی اعلام کرد که تقریباً تمام مردم بحرین خواهان یک حکومت کاملاً مستقل هستند و اکثریت بزرگی از آن‌ها آن را یک کشور عربی می‌دانند. این تصمیم در شورای امنیت تایید شده و بحرین استقلال خود را در 14 اوت 1971 اعلام کرد و ایران نیز اولین کشوری بود که آن را به رسمیت شناخت.

پس از آنکه حضور بریتانیا در خلیج فارس کاهش یافت، عربستان سعودی کنترل سیاسی بحرین را به دست گرفت و در نقش برادر بزرگ‌تر ظاهر شد تا ثبات در کشوری که اکثریتش را شیعیان تشکیل می‌دهند اما حاکمانش شیعه نیستند، برقرار بماند. در اعتراضات چند سال اخیر شیعیان نسبت به عدم برخورداری از حداقل حقوق شهروندی، عربستان رسماً نیروهای نظامی برای سرکوب معترضین فرستاد و در مقابل اعتراض ایران نسبت به این سرکوب، روابط ایران و بحرین به تیرگی گرایید و در سطح کاردار دنبال می‌شد.


جنایتکار جنگی که مقابل عربستان سر خم کرد


عمرالبشیر رئیس جمهور سودان که ثبات در کشورش و عدم دخالت کشورهای غربی برای سرنگونی‌اش را مدیون عربستان به عنوان حامی اصلی‌اش است و در تجاوز به یمن نیز نیروی زمینی برای کمک به عربستان اعزام کرده بود، این بار نیز عربستان را تنها نگذاشت و در واکنش به درخواست عربستان، در تماس تلفنی با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی به وی اطلاع داد که سفیر ایران از سودان اخراج کرده است.دو جنایتکار جنگی و یک حاکم گرسنه، همراهان خانواده سعودی علیه ایران

سودان سفیر خود را از ایران را نیز فراخوانده و قطع کامل تمامی روابط دیپلماتیک را به طرف ایرانی اعلام کرده است. سودان همچنین هم‌صدا با عربستان، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده است.

عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد و چندین ماه پیش همزمان با سفرش به آفریقای جنوبی، دیوان بین‌المللی کیفری از آفریقای جنوبی خواسته است عمر البشیر را بازداشت کند اما او در ژوهانسبورگ مورد استقبال قرار گرفت.

در شاخص فساد اداری، این کشور به عنوان یکی از فاسدترین کشورهای جهان از نظر میزان فساد اداری و اختلاس ذکر شده‌است. بر پایه شاخص گرسنگی جهانی که در سال 2013 منتشر شد سودان پنجمین کشور جهان از نظر گستردگی گرسنگی در میان اهالی است و از این نظر در وضعیت هشداردهنده‌ای به‌سر می‌برد که همه اینها مزایای حضور یک دیکتاتور خونریز در راس قدرت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲۷
شل بازی از خودمان هست

که هر .. ............ برای ما خط و نشان میکشد
الان با این خبرا دارین چیو ماست مالی میکنین ؟
بخاطر 40 نفر جنگ برده رو باختیم .
فردا هم همین 40 نفر میشن قهرمان ملی .
عمر البشیر که یار غار ما بود و جنایتکار نبود. تا اینکه برعلیه ایران شد تبدیل به جنایتکار جنگی شد؟؟
همین عمر البشیر تا موقعی که از ایران پول میگرفت دوست بود
شما كه حامي عمرالبشير بودين يادمان نرفته
عمر البشیر که تا حالا دوستمون بود چی شد یهو کردینش جنایتکار جنگی گرسنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا همر البشیر شد جنایتکار جنگی?? مگه شما با زور همین ادم رو لا هزار تا بدبختی نیاوردید ایران?? اون زمان هم جنایتکار جنگی بود
اول این که حمله به سفارت یه کار حاشیه و بدی بوده که جای کلی بحث داره
دوما اگه بحث سفارت نبود، ایران امکان نداشت که سفیر عرب اخراج کنه
عمرالبشیر سال ها مورد حمایت ایران بود و پول مفت کمکی از ایران گرفته بود
بابا بی خیال . هر کشوری برای خودش هویتی داره ، حالا اگه اینا در موضوعی از ما حمایت می کردند هم همینو می گفتید ؟ نباید به کشوری توهین کرد
واقعا تأسف باره. مسئولین جواب بدهند. چرا بلافاصله پس از محکومیت عمر البشیر، رئیس مجلس ما شتابزده به آغوش ایشان شتافت؟ نتیجه این همه حمایت ما از سودان چه بوده است؟
سودان كه دوست و برادر بود
خخخخخ

افرین همینطور توهین کنید به مخالفانتون ببینید به کجا میرسید ...
هيچ چيز از چشم و اراده خدا پوشيده نيست.
(شيخ نمر)
چرا فرافكني ميكني؟
تا دیروز که عمرالبشیر دوست و برادر بود!
کشورهای نادان وخودفروخته...........
بدجوری سوختید. بوی دنبه سوخته بلند شده
همه اخ تشریف دارند ما خوبیم
اون موقعی که به سودان کمک های نظامی مالی می شد حاکم خونخار و جنایت کار جنگی محصوب نمی شد .....
عجب حالا شد جنایتکار جنگی ! یار غار رییس جمهور کشور مستقل بود که تا پریروز برادر ژنرال عمرالبشیر
سودان که تا دیروز رئیس شفیق شما بود
این همون سودان نبود که تا دیروز کلی از بیت المال رو دولت گذشته توی اونجا برد و به باد داد؟؟؟؟
حالا فهمیدین که عمر البشیر جنایتکار جنگیه!!!!اون زمان که همه جای دنیا تحت تعقیب بود براش کارخانه اسحله میساختیم باید فکر اینجا رو میکردین... اون از حماس اینم از بشیر!!! بعدی کیه؟.... جان من بذار اگه واقعا رسانه هست!!! نظرهای خودتو منتشر نکن...
تاريخ را ورق بزنيد كه چقدر از همين جنايتكار يعني عمرالبشير ما حمايت كرديم و هزينه داديم

ايا سياست مداران ما عبرت سينه چاكي عربي را همچنان خواهند گرفت
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چه راحت رنگ عوض میکنیم تا دیروز سودان جنوبی بد بودند و عمر البشیر یار غار
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
احسنت حناب کمایی
زمانی که همه دنیا به جنایتکار بودن عمرالبشیر اذعان داشتن حتی عربستان ما انکار میکردیم و حالا......
در مورد بوسنی و چچن هم همینطور بود البته
آریو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
همین آقای جنایتکار جنگی پس از اعلام دادگاه بین المللی مبنی تحت تعقیب بودن ایشان اولین کسی که به سودان سفر کرد و این رای رای را یک اشتباه مضحک خواند آقای لاریجانی بود، اعمر البشیر تغییر کرده و یا سیاستمدار ها ما بازی را بلد نیستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
صدا و سیما و مسئولین ما همگی عاشقان سینه چاک عمرالبشیر بودند. من خودم بارها با گوش خودم حمایت به اصطلاح کارشناسان خبره!!! وزارت خارجه از عمرالبشیر را در صدا و سیما شنیدم. حالا یک شبه شد جنایتکار جنگی یا تا حالا هم جنایتکار جنگی بود و ما چشممان را بسته بودیم؟
فدوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خب دوست عزیز بی کفایتی که فقط در اقتصاد نیست دیپلماسی بی کفایت و بی تدبیر هم داریم .
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
متاسفانه همین اشتباه را داریم در مورد فلسطین می کنیم اگه همین الان اسراییل از خاک فلسطین بره بیرون و زمینها رو تقدیم فلسطینی ها کنه،یک کشور مستقل عربی به نام فلسطین تشکیل میشه که تو همین اتحادیه عرب ما رو محکوم می کنه
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مشکل شما اینجاست که فکر میکنید عالم به همه چیز هستید و فقط شما تاریخ خوانده اید، شما تصورتون این هست که بیشتر از رهبری، مقامات دیپلماتیک و مشاورانشون میدانید. عزیز اگر این اقدامات نبود، به جای این چند کشور اکثر کشور های عربی به سعودی ها می پیوستن. اگر میخواید قدرت منطقه ای باشید باید خرج کنید، مگر همین عربستان خرج نمیکند؟ مگر ترکیه خرج نمیکند؟ قطر خرج نمیکند؟ شما از سیاست چیز زیادی نمیدونید و احساسی برخورد میکنید.
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
سلام
بردار عزیز نظر شما در باره خرج کردن صحیح است ولی
شرط بندی بر سر اسب لنگ منتهای حماقت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اینکه تا دیروز بشیر جان بود!!!!
مگه آقای لاریجانی وقتی ایشون متهم شده بود به جنایت جنگی نرفت پیشوازش جلوی هواپیما؟؟؟؟
تابی جان حداقل دیگه اینقدر مردم رو جیگر و دارای پارکینسون فرض نکن
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اصولگراها اینو بزرگش کردن و به گرده ملت ایران سوارش کردن.
طاهر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
سلام حرف شما کاملا درسته اما اصل آتش زدن سفارت یه کشور دیگه و کارهای مخرب دیگه مثل پرچم پایین کشیدن بسیار زشت و نسنجیده است و اینکه مسئولین امینتی و پلیس نتوستن جلوگیری کنن بیشتر شبیه طنزه
فدوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جناب 19:36
اگر قرار باشه به صرف خرج کردن کشوری آدم جمع کنه که معلومه بخاطر تفاوت درآمد عربستان باید سالار ما باشه . کمی فکر کن بعد به جون بقیه نق بزن . حمایت چشم بسته از برخی سیاست مدارها در برخی کشورها مانند کشت و کار وسط کویره . سیاسیون ما معصوم نیستند و مانند همه خطا می کنند مشکل تکرار مداوم این خطاهاست .
ایرانی
| United States |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
حمایت جمهوری اسلامی از عمرالبشیر یک حمایت احساسی و نه بر اساس برنامه ریزی بود
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یادشون رفته که چقدر میبالیدند که با عمر البشیر و بورکینافاسو و چاوز ارتباط صمیمی دارند. تا وقتی با ما خوب و وقتی علیه ما جنایتکار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ناشناس عزیزی که خیلی از سیاست میدونی!! اونایی که خرج می کنند محصولش رو هم درو می کنند نه مثل سیاستمداران زبده ما که خرج می کنند ولی در مواقع لازم پوست گردو هم بهمون نمیرسه. یاسر عرفات که یادتون نرفته، حماس چی؟ لبنان هم که در خاطر شریفتون هست تو رای گیری سازمان ملل بر علیه ایران رای داد؟ عمر البشیر هم که دیگه هیچی. بازم بشمارم؟!!!
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
جناب ناشناس فراموش نکنید کشورهای عربی در هر شرایطی با ایران وایرانی ضد هستند.سرتونو مثل کبک تو برف نکنید.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بینید دوستان از ماست که برماست!!
تا دیروز از این عمرالبشیر حمایت میکردیم و می گفتیم توطئه انگلیسی هاس که به این انسان شریف!! میگن ادم کش حالا که بهمون نارو زده شده کشور گرسنه و آدمخوارو...جیبوتیم می دونید که با پول ما ایرانیای بی چاره و فلک زده در دوران رنگین محمود خان احمدی نژاد صاحب مجلس شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
صدا و سیمای جیبوتی در زمان آقای احمدی نژاد توسط ایران تجهیز شد!
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
آقای ناشناس مثل اینکه خیلی بهت رسیدگی میشه که صحبت از خرج کردن میکنی
عمر البشیر که تا حالا دوستمون بود چی شد یهو کردینش جنایتکار جنگی گرسنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خیلی وقته که دیگه نیست. همون تاریخ را ورق بزن تا ببینی چند ساله که حتی روابط هم باهاش نداشتیم.
ناشناس
| China |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آیا همین شماها نبودید که دم از منافع ملی می زدید؟ این هم یه نمونش!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اینم لینک حمایت های ایران از سودان ارجاع به خود سایت تابناک میدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
به نفعشون نیست باید بشه جنایتکاز کلا همه دنیا دارن دشمن می شوند !!
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
فقط حرف و حرف و حرفففففففففففففففففففففف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
پول بی زبان این ملت که چندین سال حرام سودانی ها شد.
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دوست و دشمن دائمی وجود ندارد، حماس هم یه زمانی دوست بود ولی دیگه نیست، عراق یک زمانی دشمن بود و الان دوست هست. چرا مسایل را با هم قاطی میکنید و اینقدر سطحی و احساسی به مسایل بین المللی نگاه میکنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دقیقا
و البته در بحران دارفور این جناب مظلوم بود و غرب ظالم و عامل تفرقه!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقای ناشناس 19:37
بهتر نیست جای دوستی و رابطه با این کشورها با همون 6 تا کشوری که مذاکرات اتمی انجام دادیم رفاقت کنیم . دیدی چجوری پرونده رو تو شورای حکام بستن
مطمعن باش رفاقت با اونا یعنی منفعت ملی
پس خواهشا خون مردم ایرانو با احساساتی شدن قاطی نکن سیاستمدار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عزیزدل من عراق وقتی شد دوست که صدام رفت اون دنیا،ولی دوستان تا دیروز خودشونو واسه البشیر میکشتن، امروز شده جنایتکار!فرقش اینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
تعجب نداره آدم گشنه گدا دو زار که بزاری کف دستش برات معلق میزنه جای دوست و دشمن رو هم عوضی نشون میده !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
جناب ناشناس دومی، شما خودت سطحی برداشت کردی دوست عزیز
اولا عراق دشمن ما نبود، صدام حسین ملعون دشمن ما بود وگرنه همون موقع جنگ مالکی و بارزانی در ایران و علیه حکومت وقت عراق بودند.
ثانیا عمرالبشیر خودش شخصا و زمانی که جنایتکار جنگی بود، متاسفانه مورد حمایت دلواپسان دولت اون زمان در ایران بود
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
برادر کارشناسه ناشناس خبره به همه چیز!!!
به شقیقه چه ربطی داره.؟؟؟؟
تاريخ را ورق بزنيد كه چقدر از همين جنايتكار يعني عمرالبشير ما حمايت كرديم و هزينه داديم

ايا سياست مداران ما عبرت سينه چاكي عربي را همچنان خواهند گرفت
یادمه این عبدالبشیر بهترین دوستتون و کشور مستقلو اینا بود، چی شد حالا شد خونریزو دیکتاتور؟؟؟ حالا فهمیدین خودمون دمشو دراز کردیم؟
حاکم گرسنه؟؟؟؟
جیبوتی کشور فقیر و کوچیک ؟؟؟؟؟
الان انقلابمون داره صادر میشه دیگه!
پاسخ ها
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کسی نیامد که کسی برود!
همه بحث هایی که گفتید درست بود ولی باید قبول کنیم که حمله به سفارتخانه عربستان یک گل به خودی بزرگ بوده و باید با عاملین آن برخورد جدی شود تا در آینده از این حوادث اتفاق نیافتد
من که یادنه همین عمرالبشیر تا چند سال قبل دوست و انسان واقعی و شریک ما بود
عجب, بعد از 30 سال حالا متوجه جنایات جنگی عمر البشیر شدید؟ چرا وقتی دادگاه بین المللی تحت تعقیبش قرار داد ازش حمایت کردین و رییس مجلس برای اعلام حمایت بی درنگ به خارطوم رفت؟
مثل اینکه تا چند وقت قبل ما دوست نزدیک عمر بشیر بودیم وکمکهای مالی زیادی به او کردیم
راست میگی؟! چطور اونوقت که عمر البشیر روابطش با ما خوب بود و به تهران آمد در حالیکه متهم به جنایت علیه بشریت در دادگاه لاهه بود، "جنایتکار جنگی" نبود؟!!
چطور اون موقع که سودان سلاح ایران را می فرستاد برای حماس، برادر مسلمان بود الان رهبرش شده جنایتکار جنگی !
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
همون حماس هم الان شده مثل سودان. پس دیگه زیاد دور بر ندار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آن موقع در راستای منافع ایران حرکت می کرد الان بر خلاف منافع ایران، فهمیدن این موضوع خیلی سخت است؟ عراق هم روزی دشمن ایران بود حالا دوست ایران
ناشناس
| United Kingdom |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
از نظر مردم عمر البشیر همواره جنایتکار جنگی بوده است.
زور عربستان بیش تر از این نیست
ولی یادمه یک زمانی همین عمرالبشیر مورد حمایت ایران بود و سفر هم داشت به کشور خیلی ها همین حکم دادگاه به خاطر جنایات جنگی رو صهیونیستی می دونستند
انگار فراموش کردید چند دهه حق ملت ایران را به شکم همین سودانی ها ریختید
تا دیروز که عمرالبشیر یار غار بود .
چرا باید منافع کشورمان را بخاطر اعراب بی فرهنگ از بین ببریم.
تابناک نظرات من رو نمیزنی مهم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یه کت و شلوار کثیف پوشیدی شدی با فرهنگ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یادت باشه که این قضایا بین حاکمان است و به ملتها ربطی نداره پس توهین نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تابناک ، تو هم خیلی دوست داری به اقوام توهین بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
پس شیخ نمر ، یک بی فرهنگه ، یک بی فرهنگ کشته شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
از نظرتان این نکته کاملا مشخص میشه که شما اصلا شیعه و سنی براتون مهم نیست و این گفته هایتان دلالت بر امر و واقعیت دیگری دارد!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
زیر سوال بردن فرهنگ اعراب که بخشی از فرهنگ ما را را در بر دارد درست نیست .اعراب منشعب از سعودیه نیست...کل دنیا میگن کشور سعودیه ولی ما میگیم عربستان و این اشتباه برداشته میشه که پس همه اعراب عربستان است...عزیزان مردم سعودی که تو دنیا سعودی خطاب میشن هم ناراحتن پس ما چرا میگیم عربستان...؟
ناشناس
| New Zealand |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
بی فرهنگ تویی که به نژادها توهین می کنی.
جیبوتی همان کشوری است که با پول ملت ایران صاحب ساختمان مجلس شد..همان ساختمانی که احمدی نژاد به آنها هدی داد.
عمرالبشیر همان دیکتاتوری است که ایران در قضیه دارفور تمام قد به حمایت از او پرداخت و ملت بدبخت ایران تاوان سختی برای اینکحمایت دادند....
عدم اقدام به بازگرداندت بحرین به کشور خیانت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
توهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بحرین بر می گردد نگران نباش. هر چند یه مشت عرب سعودی دارن اینجا منفی می دن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دوغته بنوش!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بحرین واس ماس
ایرانی
| United States |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شما آذربایجان، کردستان، بلوچستان و خوزستان را حفظ کن، بحرین پیشکش. متاسفانه همسایگان ایران دندان تیزکرده اند تا با کوچکترین غلفت ما، کشور عزیزمان را از هم بدرند. سخنان بیهوده ای مانند بازگرداندن بحرین دردی از ما دوا نمی کند. در یک دوره ای ایران با استقلال بحرین موافقت کرده است. این موافقت قابل بازپس گیری نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بحرین برگرده که چی بشه؟
نون خور اضافی میخوایم چی کار؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
مردم بحرین عربند و متنفر از فارسها.یکم از میدان ونک بیایید پایین تر تا متوجه خیلی مسایل شوید
تا همین چنو وقت پیش که طرفدار سودان بودید اینه که همیشه منافع ملی باید دراز مدت باشه همه جا اعدام شیخ نمر محکوم شد ولی خبری از تظاهرات تو فلسطین نشد
تا همین چنو وقت پیش که طرفدار سودان بودید اینه که همیشه منافع ملی باید دراز مدت باشه همه جا اعدام شیخ نمر محکوم شد ولی خبری از تظاهرات تو فلسطین نشد
پس چرا حریف این آشغال کله ها نمی شویم ببم؟!
به جهنم !حالا بشینیم غصه بخوریم چرا جیبوتی باهامون قهر کرده؟؟!!! والا!
این چه تحلیلیه ارائه میکنید؟ فردا اگه کویت وقطر هم عکس العملی نشان بدهند میگوئید آنها هم جیره خوار دیگران هستند؟ تورو به هر چه اعتقاد دارید به مردم خط و جهت بدهید تا کار درست انجام دهند. عوام فریبی و موج سواری بسه دیگه. اینهمه آزمون و خطا هزینه های بیشماری به ملت نجیب و مظلوم تحمیل نموده.قواعد بازی را به مردم آموزش دهید.ما در عصر حجر زندگی نمیکنیم.احساسات عربی را علیه خودمان بسیج نکنیم.تا کی با احساسات و بدون درایت و منطق در داخل به اجتماعات حمله کنیم و در ابعاد خارجی از دیوار سرزمین مردم بالا بریم. اسمش هم بگذاریم احساس مسئولیت و دینمداری. این تذهبون؟
این بحث ها کمکی به افتضاحی که شده نمی کنه !!!!!
این جنایت کار جنگی که مثال زدید به ایران هم سفر کرده بارها و ایران در سودان سرمایه گذاری های زیادی انجام داده بود. اون زمان چرا جنایت جنگی نبود و همین رسانه های ایران اعلام کردن عمرالبشیر به عنوان یک جنایت کار جنگی بودن رو سیاسی و اقدامی از سوی غرب دونستند. بس کنید بس کنید که همین شماها هستید که ما رو هر روز در دنیا با نفهم بازی هاتون در عالم سیاستی که هیچ ازش نمی دونید منفور تر می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
زنده باد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
سرمایه هایی که بهدر رفت و قابل برگشت نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
متاسفم از این فهم کوته بینانه شما در سیاست خارجی، درحوزه سیاست خارجی روابط کشورها بر اساس نافع داخلی آنها تنظیم می شود، سودان یک زمانی همراستا با ایران بود الان در جهت مخالف منافع ایران
یادش بخیر احمدی نژاد چه افتخاری به ارتباط با جیبوتی می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اصلا یادش بخیر نیست
باید به یاد این سیااست های اشتباه بگریم
قطع رابط همه یک طرف جیبوتی یک طرف این کشور مهم........................
اون روزهایی که از همین عمر البشیر دفاع می کردید یادتونه؟ تو آرشیو خودتون هنوز موجوده
با توهین به کشور های دیگه خالی میشد!کوچک بودن یک کشور چیزی از ابروریزی که بخاطر اشتباه افراطی ها بوجود امده کم نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
درود بر تو ، نمیدونم تا کی قراره دیگران رو تحقیر کنیم اما جلوی افراطی ها رو نگیریم
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بنظر من ما اول حرفهامون یه کاسه بشه بعد اقدام به کاری بکنیم حالا نگرانیم از اینه که باید مسئولین مملکت از کشور پستی همچون عربستان عذرخواهی بکنند
ااگر یارو جنایتکار جنگی بود چرا تا بحال چند بار با دب دبه وکب ابه از او در تهران توسط مقامات رده بالا استقبال شده کدام درسته ابن یا ان چرا سیاست ما دم دمی مزاج شده
وقتی دنیا عمر البشیر را جنایتکار جنگی اعلام کرد چه کسی بود که اورا به حضور می پذیرفت و میلیونها دلار خرجش میکرد....سیاست منفعلانه آفت جمهوری اسلامی است.
حالا هی بازم خبرهای تفرقه افکنانه بزن.
حرکت این مزدوران درس عبرتی برای اقایون سیاست مدارمان باشد.امثال احمدینژاد به جای اباد گشورهای کرسنه افریکایی و عربی ملت خودشونو سیر کنند سنگین ترند.
متاسفانه زمانی از روابط با مثلاًسودان و جیبوتی با افتخار یاد میشد!!!
احسنت به احمدي نژاد كه ازجيب ملت بيچاره براي جيبوتي هزينه كرده
چطور زمان احمدی نژاد عمر البشیر دوست و متحد بود و الان به یکباره جنایتکار جنگی؟
عمر البشیر که قبلا متحد خوبي براي ايران بود چي شدحالا شد جنايتکار جنگي
این کشورهای کوچک مهم نیستند مهم آبرویی است که از ایران به خاطر عمل چند نفر خودسر برده می شود.
اگر عمر البشیر جنایتکار است چرا ایران با آن تا الان رابطه داشته .تابناک عزیز قصه تعریف میکنی
من میگم یا وزارت امور خارجه و یا حفاظت از سفارتخانه ها را بسپریم به برادران.... تا از این روابط بین آلمللی منفعلانه فاصله بگیریم.
سودان همونی نبود خودتون ازش حمایت میکردین.واقعا چیزی به اسم سیاست خارجی و منافع ملی در ایران نداریم.همینکه کسی بگه مرگ بر آمریکا دیگه میشه دوست جون جونیمون
حداقلش چند تا مفتخور نمک نشناس از دورمون کم میشه .
از سکوت انفعال وزارت خارجه بنویس
چطور زمان احمدی نژاد عمر البشیر دوست و متحد بود و الان به یکباره جنایتکار جنگی؟
راستی عمرالبشیر اون موقع که ایران اومد جنایتکار جنگی نبود.تابی جون حافظه کوتاه مدتت خرابه.
متاسفم برای این طرز تفکر و نگاهتان به مسایل جهانی و بین المللی و این گونه ادبیات لمپنی و حقیرانه تان در تیتر و تحلیلتان
ما ملت با فرهنگی هستیم مثلا
الکی هارت و هورت نکنید فعلا همه کشورها برای ایران ارزشی قائل نیستند.
خدايا خداوندا آخه ملت ايران بايد تا كي تاوان حماقت يك مشت حيوان صفت رو بدن
تابناک اصلا 90 درصد این آبرو ریزی بزرگ برای کشور بخاطر اخبار بیخود و هیجانی کردنت بود.
الان هم داری با یک سری اراجیف و توهین به کشورها شخصیت ایرانی ها را به دنیا نشون میدی!

این سودان که تا همین دیروز خودت تیتر میزدی برادر مسلمان و دشمن بزرگ غرب!

میدونم این پیغام رو هم چاپ نمیکنی ولی حداقل خواستم بعرض برسونم که رویه اشتباهی پیش گرفته شده از طرف سردبیر
وقتی عمر البشیر رو جنایتکار جنگی معرفی کردن دادتون بالا رفت که سیاسی کاریه و... الان که اونهمه پول کشور رو اونجا خرج شد!!
كمي عاقل باشيد قطع روابط براي عربستان دلايل بسيار مهمتري از اقدام افراطيها در ايران دارد. دوستان فقط دنبال محكوم كردن خودي نباشيد آنهم در مقابل حكامي فاسد
الان منتظرم حماس هم بیاد از اقدامات عربستان حمایت بکنه!!!
ای کاش بفهمید منافع ملی چیه
چرا قبلا این همه پشت سودان رو گرفتید؟
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دردمون رو به کی بگیم؟
استان بحرین پس اگه راست میگید مثل اعراب ادعا مالکیت کنید چرا فقط سند رو می کنید که استان چهاردهم ایران بوده باید قبول کنید که سیاسیون ایران ضعیف هستند و ایران در حال حاضر در انزوای سیاسی هستش.
شرم آور است. تنها 4 سال پیش از رییس جمهور سودان برای شرکت در کنفرانس اسلامی توسط دولت احمدی نژاد بعنوان کشور دوست دعوت شد. اما عربستان بدلیل مجرمیت عمرالبشیر از عبور هواپیمای رییس دولت سودان جلوگیری کرد.
چه خبرا کامنتا داره ‌پخش میشه؟
پس اون همه پول که تو سودان نابود کردین چی؟ یعنی اونموقع نمیدونستین البشیر چه جور آدمیه؟ ای خاک
شما ک دیدن عمر البشیر رفتید گفتید غرب به بهانه حقوق بشر به کشور اسلامی فشار میاره حالا بد شد ؟
اینو نگید چی بگید دیگه شما باشید از دیوار سفارت مردم نکشید بالا
ادب داشته باش
تابناک اصلا 90 درصد این آبرو ریزی بزرگ برای کشور بخاطر اخبار بیخود و هیجانی کردنت بود
تا کی میخواهید به حکومتهایی که فقط منتظر پولتان هست اتکا کنید،
خدايا سايه جهالت را از سر ايران دور كن .
از ماست که بر ماست
گر سیاست ما این کشورهای میکربی را روی نقشه پیدا نمی کرد و به رسمیت نمی شناخت و هزینه انها را نمداد تحلیل شما می توانست درست باشد
امید وارم درس عبرت واسه سیاست مردها ما باشه که الکی بیت مال به کشورها دشمن و یا در حال دشمنی و حتی اونای که پتاسیل دشمنی دارن نریزههههههه
حالا کجاش را دیدیم یه روز میشه که همین بشار اسد هم همین موضع را در برابرمان بگیرد
ما معترضیم

شما دلواپسید....

ما هزینه میدهیم !
از برادران عزیز حماس چه خبر؟!!!
بلکه بخاری از سوی این آل سعود بلند شود و روابطش با ایران رو قطع کنه ، ما خودمون که ... .
چقدر به ایرانیا توهین کردن ، چقدر تجاوز کردن که فقط یه بار خبرش پخش شد .
آقا چرا ملت مظلوم ایران باید تاوان فلسطین را بدهد
هدف نمر چی بود؟ حکومت؟ یا تجزیه؟
یا تحویل دادن نفت به اجنبی
مثل هميشه بازم يك نرمش قهرمانانه درپيش داريد
دو جنایتکار جنگی و یک حاکم گرسنه، همراهان خانواده سعودی علیه ایران...........خیلی جالب بود احسنت به این تیتر خبری واقعا درست گفتی
درسته اين كشورك ها اين وسط نخودي هستن و از هر طرف بهشون برسه با اون طرف هستن ولي اميدوارم ديگه واقعا سياستمداران و مسئولان ما دوست و دشمن واقعي رو بشناسن و هزينه كردن روي يك كشور را متوجه باشن تا پول اين مملكت رو دور نريخته باشن
كارشناسان ما بايد بشينن واقعا ببينن جدا از مسائل قومي و مذهبي ، كدوم كشورها و مردمشون از ته دل تاريخيشون واقعا با ما هستن يا عليه ما بعد هزينه كنن.
یه روز اردوغان یه روز عمر البشیر یه روز ...
واقعا مردم ما سزاوارتر از این کشورها هستند
تا کی مردم باید هزینه سیاست های اشتباه رو بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
چرا همیشه دبلیدم دیگران رو متهم بکنیم اخه مشکل از خودمونه آقایونی که سکان سیاست کشور رو فدای منافع فرقه ای و گروهی کردن و منافع ملی رو به باد دادند رو چرا نمیبینید. تا زمانی که ما فقط بلد باشیم به دیگران بتازیم و به خودمون بنازیم همین آش است و همین کاسه.
شمشیر ابن ملجم همیشه وجود دارد و همیشه مصیبت درست میکند خدا لعنت کند جاهلین را
اما من طور دیگر می اندیشم!!!!!!!!!
همه کشورها دوست را هم با این ادبیات خصمانه به خشم میآورید تا کی این ملت باید تاوان این ادبیات غلط مغرضانه را بدهند به قول یکی از سریال ها همه بد ما خوب با این ادبیات فقط دشمنان این مرز و بوم زیاد میشوند مثلا این همه میدان وخیابان برای اعتراض به عربستان هست حتما باید اطراف سفارت بروند و اعتراض خود را اعلام کنند فقط آنجاست که صدای اعتراض به گوش جهانیان میرسد میروند وباحضور نیروهای امنیتی هر کس هر چه میخواهد میکند بعد کی بود کی بود ما نبودیم عجب صبری خدا دارد
اشتباهات زیادی در تاریخ داشتیم ولی الان بهترین فرصت برای جبران ... سعودی ها باید جواب کارشون رو ببینن ... هم از لحاظ دیپلماتیک و هم نظامی ازشون اوضاع بهتری داریم
سلام
چنین تحلیل سطحی و بی ارزشی از تابناک ندیده بودم!! مگر چند مرود انگشت شمار!
الحمدالله که الان با دو سه تا سرچ ساده می شه فهمید موضعتان قبلا در مورد این حضرات چه بوده است. باقی حرف ها را هم دوستان گفته اند.
من فكر مي كنم اقدامات فعلي آل سعود و همراهانش نه از روي منطق سياست بين الملل، بلكه از روي لجبازي و بي تدبيري حاكمانشونه. پس لازمه به تحولات با درايت نگاه كرد و بيشتر از بيان هاي سرسري، به واقعيت هاي موجود نگريست.
پاسخ ها
شادمهر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
سفارتشون رو اتیش زدن !
این کمترین کاری هست که میتونستن بکنن ..
عمر البشیر از رهبران اسلامی بود تا چند سال پیش صداوسیما از مظلومیت او می گفت؟چقد ما گول این سیاستمداران بخوریم؟حماس،اردوغان،جیبوتی،عمر البشیر....
اشتباهات زیادی در تاریخ داشتیم ولی الان بهترین فرصت برای جبران ... سعودی ها باید جواب کارشون رو ببینن ... هم از لحاظ دیپلماتیک و هم نظامی ازشون اوضاع بهتری داریم
پاسخ ها
حیدر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
از کجا به این نتیجه رسیدی که ما اوضاع نظامی و دیپلماتیکمون بهتره ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آخه ناشناس جون اگه بر اساس منافع ملی حرکت بشه که اینه خودشون عاشق سینه چاکتونن.چطور؟
یه خورده به عقب برگرد.
اگر با کشور اردوغان چنین رفتاری داشتند بلایی سرشون میاورد که خون گریه کنند.متاسفانه ما روز به روز در مقابل اعراب عقب نشینی و آنها جلوترمیایند یک بار خوزستان را خواستند وتهران را الان هم مدام جزایر را می خواهند و...
یکی بگه به من جیبوتی مگه میوه نیست ـ من تازه فهمیدم این انگار کشورِ
نیمه پر لیوان را ببینید. دیگر لازم نیست به سودان و جیبوتی کمک بفرستیم.
پاسخ ها
گل مراد
| Russian Federation |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نگران نباش. سهمیه شان را اضافه می کنند به سهم دیگر کشورها
در حال حاضر تنها جزیره دنیا ما هستیم که با ندونم کاریامون از همه دنیا دور افتادیم ...
حالا کی برا ما حاظره روابطشو با سعودی قطع کنه؟
خدا رو شکر که با سودان و جیبوتی قطع رابطه شد که پولهای این مردم بدبخت تو شکم این دوتا کشور نمیره خیلی خوشحالم
ای آقا، درسته کم حافظه هستیم، ولی دیگه نه اینقدر!!!
اون زمان که عمرالبشیر جنایتکار جنگی شد مسولین داخلی میگفتن اینا توطئه استکبار جهانیه...حالا شد تحت تعقیب؟؟؟
آيا اين درسته كه براى تداوم دشمنى با آمريگا اينجورى توسط نوكرانش تحت فشار باشيم و گاهى تحقير شيم ؟ بهتر نيست اين رابطه را برقرار كنيم و در كنار اين جوجه ها سربلند تر باشيم؟
به جای واکنش منطقی با واکنش حماقت عامدانه برادران از عربها هم تو دهنی محکمی خوردیم! چه زمانی قراره دست برادران خودسر و ناشناس شناخته شده را از اداره مملکت قطع کنیم؟!!
خدایا عزت ایرانی را خودت برگردان
عبرت بگيريد كه اعراب نامردند مثل حماس كه به سوريه خنجر زد و سودان كه اكنون به ايران خنجر ميزنه.
این تحلیل نشون میده چقدر به شعور ملت احترام میذارید. تا کی دروغ
وقتی حکومت عربستان شیخ نمر رااعدام کرد تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان چهره خبیث آل سعود را به نمایش میگذاشتند ولی دوستان نادان کاری را که دشمن نمی توانست انجام دهد با ندانم کاریشان مرتکب شدند وبا آتش زدن سفارت ورق را برگرداندد وضربه بزرگی به منافع ملی وارد کردند که ملت ما باید هزینه بدهند
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بهتر نیست به فکر پول بی زبون این ملت باشید تاکی به خاطر دیگران سینه جر میدید ..همین چند ماه پیش چند صد ایرونی رو در مکه له کردند...کسی هم ناراحت نشد ...کسی که به خودش احترام نذاره هیچ کس بهش ارزش قائل نمیشه بهتره اینو بفهمیم
هر که ناموخت از گذشت روزگار هیچ ناموزد از هیچ اموزگار
به امید روزی که بقیه حاکمان عرب مثلل اسد و هنیه و...... با ایران قطع رابطه کنند
یادی هم کنیم از ساخت ساختمان پارلمان جیبوتی توسط ایران و افتتاح آن با حضور آقای لاریجانی
فکر کنم سفارتخانه ها را از تهران ومشهد ببرن تبریز ، اصفهان و شیراز
اگه قراره با هر کی مخالفیم سفارتش را آتش بزنیم میشیم قوم مغول
اتفاقی که فرصت برای ما بود حالا شده فرصت برای انها
تازه با وجود دولت و سپاه و نیروی انتظامی چه معنی میده سخنرانی را لغو کنند وسخران را کتک بزنن فیلم مجوز دار را پایین بکشن وتماشا گران را بزنن ،سفارتخانه ها را آتش بزنن و اموا آنها را تخریب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
مغول گفتی یادم افتاد!!!
خوارزم شاه هیئت سفرای چنگیزخان را سر برید و برای چنگیز پس فرستاد. او هم در عوض پدری از ایران درآورد که تاریخ شد!!!
ما از اولش بلد نیستیم با سفارت ها رفتار درست بکنیم
تو این فکرم اگه احمدی نژاد بخواد فرار کنه دیگه جیبوتی و سودان هم نمیتونه بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) آی گفتی
از اینکه ملت رو نادان تصور می کنید ممنونیم.......
کشور افریقایی مهمی که کوچک شد...
دوست قدیمی که جنایتکار جنگی شد...
و گروه های تندرو هم عوامل نفوذی!...

متظر شعبده بازی دیگه ای هستم...
راستی چرا ما برای جنایتکار جنگی سرمایه گذاری کردیم؟ سایت سودان سایپا رو چرا اونجا ساختیم؟ تو ماجرای دادگاه لاهه و نسل کشی بشیر همه رو به صهیونیزم ربط دادیم؟ چرا در زمان رایگیری برای تجزیه سودان یقه مون رو چاک دادیم؟
ازشون بپرسید راضی هستید یکی به پایگاه شما حمله کنه؟ آخه تا کی مردم باید تاوان شما رو بدن. بی معرفتهای بی وجدان. تازه کمی خیال مردم داشت راحت میشد.
از بس حرص سیاستهای گذشته و حال رو میخورم.... حرفی ندارم...
سعی ، خطا ، دوباره سعی ، دوباره خطا .... و این تکرار بی پایان تا امروز...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
آفا فرزاد
این چرخه سعی و خطا و دوباره سعی و باز خطا امروزه عوض شده:
امروز اینجوریه:
خطا و خطا و باز خطا و دوباره خطا و همیجور الی آخر...
نمیدونم کی میخواهیم قبول کنیم که قدرت و عزت ایران عزیزمون از دوستی و اتحاد با هیچ کشور عربی حاصل نخواهد شد، اینهمه کشور تو دنیا وجود دارن که بسیار قابل اعتمادتر از کشورهای عربی هستند اما همش دنبال هزینه کردن های آنچنانی و برنامه ریزی روی اعراب هستیم که به راحتی از پشت خنجر میزنند!
پولهایی که خرج عمرالبشیر کردین را کی جواب میده چقدر باید از یک سوراخ گزیده شویم
همه اینا به کنار، خودتون قضاوت کنید:
1- اشغال لانه جاسوسی آمریکا
2- اشغال و به هم ریختن سفارت روباه پیر
3-اشغال و آتش زدن سعودیها
دنیا در مورد این کشور چه فکری می کنند؟
جالبه تا حالا هرجا هزینه کرده ایم نتیجه عکس داده است و جالبتر از آن سیاستگداران حتی حاضر به پدیرش این واقعیت نیستند .
عمر بشیر جونتون حالا شده جنایتکار جنگی.
ای ای نگاه کن عمر البشیر که تا حالا دوستمون بود چی شد یهو کردینش جنایتکار جنگی عجبا روزگاری شده یعنی ما بیشتر سیاسون میفهمیم!
تمام کسانی که سفارت عربستان رو اتش زدن و وارد سفارت شدن به عنوان مفسد فی الارض اعدام کنید ...

اینا با سرنوشت یه ملت بازی میکنن
80 میلیون نفر تاوان میدن

مرگ بر این گروه مثلا خودسر !
مسئولین محترم تابناک، با عرض سلام و احترام.
خواهشمندم وقتی مطلبی را مینویسید حداقل همه مردم را بلا نسبت ..... ندونید
در رتبه بندی فساد اداری، ایران چند رده بهتر از سودان قراردارهرذ
چقد زود یادمان میرود که گلویمان را پاره کردیم که این آقا جنایتکار جنگی نیست سازمان ملل به ناحق ایشان را جنایتکار معرفی کرده است
یادمان رفته است فرش هاس قرمز زیر پای این جنایتکار در تهران
این تحلیل نشون میده چقدر به شعور ملت احترام میذارید. تا کی دروغ
قبلا واقعا سودان و بحرین و جیبوتی و حتی خود عربستان نفعشون چه قدر بوده برای کشور که نبودشون کشور رو متضرر کنه؟!
کسانی که به سودان هزینه کرده اند بی سیاست و بی لیلقت بودند حلا جواب را شنیدید
مطمئنا منافق و دو رو خودتون هستین که چرا قبل از این صحبت‌ها و قطعه رابطه حقایق رو به مردم نمیگفتید . حالا یک دفعه حقیقت گو شدین. شما هم نون رو به نرخ روز میخورید.
باید ببینیم بین المللی شدن چیست ایا ارتباط با سودان بین المللی شدن است یا کشورهای قدرتمند
در نقشه ارائه شده نام فلسطین اشتباه درج شده است.
لطفا اصلاح کنید
خواهشمنديم عكسهاي سران اين كشورها (يا پدرانشان) را با محمد رضا شاه هم چاپ كنيد مقاله ي وزين شما وزين تر ميشه
بردارمان عمر البشیر را تخریب نکنید
ایشان جز منادیان عدالت و مهروزی است
جدا که خیلی پررو تشریف دارین چقدر پول این ملت بد بختو خرج جنایتکارایی مثل همین بشیر کردین وباز هم دارین میکنین الان هم از رو نمیرین واقعا که
فاعتبرو یا اولابصار
واقعا فهمدید که نفهمیم
بهتر که قطع ارتباط شد جوش دوتا کشور بدبخت عرب بخوریم که با ما ارتباطشون قطع کردن
چرا این شیخ تندرو را در قم حصر خانگی نمیکنید؟باید چقدر هزینه به این مردم بخت برگشته تحمیل بشه؟
اخر تا دیروز از همین جنایتکار حمایت کردید حداقل حرفی بزنید که خودتان را خراب نکند
در تمام جهان روابط سیاسی بر پایه منافع ملی رغم میخوره
اولویت اول هر کشور در تمام جهان و دلیل تمام فعالیت های سیاسی هر کشور همینه

مشکل ما اینه که قاعده بازی رو بلد نیستیم
تابناک جان به این مگند سیاست یک بام و دو هوا تا دیروز عمرالبشیر مرد آزاده و مبارز بود الان شد جنایتکار جنگی
لعنت ابدي بر آل سعود به خاطر اين همه شرارت و مسلمان كشي و آب به آسيب دشمن ريختن....
يا خدا، حالا شد جنايتكار جنگي؟ سنگ پاي قزوين؟
عربستان ده بیست سال دیگه تمومه
لازم نیست کسی کاریش داشته باشه

نفتش تموم شد همین مردمش پدر این سعودیا
رو در میارن بخاطر همینه که ایران نمی خاد باهاش درگیر بشه
بخاطر همینه اون عجله داره درگیر بشه
کشورهای اروپایی یک موقع رفتند و هیچ اتفاقی بوجود نیامد و دست از پا درازتر برگشتند حالا چند تا کشور هم نمیشود به آنان گفت میخواهند عرض اندام کنند باید بروند فدای انقلاب خمینی عزیز شوند که آدمشان کرد و الا .....
خود کرده را تدبیر نیست
چرا اینقد ساده هستیم ما، اینا همش تله بود و ما راحت میوفتیم توش و الکی خودمون رو محکوم میکنیم!
این قضیه سفارته تابلو هماهنگ و از پیش برنامه ریزی بوده و توطئه بوده
حالا الکی هی نیاین خودمون رو محکوم کنیم و آب به آسیاب تبلیغاتی که به ناحق برضد مملکتمون درس کردن بریزیم!
واقعیت اینه که عربستان به ته خط رسیده و داره به آب و آتش میزنه خودش رو نجات بده از قضیه بحرین و سوریه و یمن گرفته تا داعش و اعدام معترضین داخلی و قطع رابطه با ایران و ...
بیاین باهوش باشیم! تو دام تبلیغاتی نبوفتیم.
سياست رادركشورما رهبرى ودولت تعين نميكنند بلكه يك عده خودسر بى سواد تعين ميكنند رهبرى ودولت هم دنباله روى ميكنند ملت هم تاوان ميدهد
عکسهای این جنایتکار جنگی را با لاریجانی بگزارید و دفاع حکومت از او در مقابل محکومیت او به جنایت جنگی تازه فهمیدین او جنایتکاره انوقت خودتونو خیلی عالم میدونید چقدر هزینه دادیم بابت این جانی
فراموش نکنیم که همین صدا وسیما و اغلب اقایون دلواپس چقدر از روی کار آمدن اردوغان در دهه پیش ذوق زده شد
چقدر با اب و تاب از مرسی در مصر حمایت کردند
چقدر از مسلمان شدن جوانان اروپایی که الان خیلی هاشون داعشی هستند ذوق مرگ می شدند!!!!!

سودان و جیبوتی و ... هم روش

مطمئن باشید اگر یک روزی فلسطین ازاد بشه روابط انها با عربستان بسیار بهتر از ایران خواهد بود
در زمانی که دولتیان ما دولت عمر البشیر رو از خود می دونستند ، من به یکیشان گفتم اینها عادت به گدایی دارن .
چقدر احمدی نژاد پول بی زبون مملکت رو ریخت تو حلق اردوغان و سودان و جیبوتی .
سگ این اسرائیل ها به این عرب های بی غیرت میارزه.
شاخص فساد تو ایران رو هم بذارین میفهمین که چقدر شبیه سودان هستیم. فکر کنم برادر دوقلوی سودان تو شاخص فساد باشیم. به نظرتون سودان هم اینقدر اختلاس میکنند؟
شاخص فساد تو ایران رو هم بذارین میفهمین که چقدر شبیه سودان هستیم. فکر کنم برادر دوقلوی سودان تو شاخص فساد باشیم. به نظرتون سودان هم اینقدر اختلاس میکنند؟
تو این مملکت همه دارن حرف می زنن بجز مثلا رییس جمهور که انتخاب این ملت است .یعنی ریئس جمهور کشک.هر کی هرکی .
عمرالبشیر جنایتکار جنگی شد؟؟؟؟؟؟
کی؟؟؟؟
این ژورنالیستهای حرفه ای رو از کجا آوردید که اینقدر طرفدار دارن ؟!!!!!!! بهتر نیست وقتی اوضاع خوب نیست و حرفی برای گفتن ندارید، حداقل چیزی ننویسید ؟ و یا به جای اون کمی عکس های طبیعت رو پخش کنید ؟
میگم حرف بعضی عزیزان قبول، این سودان و جیبوتی و بحرین و ... که بابا عددی نیستن و ریزه میزه هستن. فقط یه ده کوره هم پیدا شه واسه خاطر ما با عربستان قطع رابطه کنه!
خدا كنه مسئولين از رفتار سودان درس عبرت بگيرن ايران مخصوصا زمان احمدي نژاد چقدر از عمرالبشير جنايت كار دفاع كرد همين اشتباه تو فلسطينم ميكنن فردا همين فلسطين از اسراييلم بيشتر با ما دشمن ميشه ضربه اي كه اعراب به ما زدن يهود امريكايي نزدن مسئولين كي ميخوان از خواب خرگوشي بيدار شن
سیاست برادر خواندن اعراب جواب نمی دهد و آنها در طمع تجاوز به تمامیت ارضی ایران هستند البته حزب الله برادران واقعی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
برادر واقعی وجود ندارد اونا هم منتظر فرصتن میگید نه جیره شونو قطع کنید تا حساب کار دستتون بیاد
عرب ازعرب دربرابرایرانی حمایت میکنه بدون قید و شرط هر وقت این را فهمیدیم از این مصیبت و بلا خلاص میشیم
مسئولین و مردم در این برهه زمانی باید بیش از گذشته همسو ،همفکرو همگام شوند و با درایت با مسائل برخورد کنند تا عزت ایران و ایرانی همواره پایدار باشد.
مسئولین حماس هم مثل عمروالبشیر و مسئولین جیبوتی،خائن است که بارها به ایران خیانت نموده.
این جنایتکار جنگی همان برادر البشیر خودمانست؟ جنایات مذکور را در کدام سالها کرده؟ سی سالی که رفیق ما بود یا سه سالی که رفیق وهابیها شده؟
جنایتکار جنگی!!!
چقد جالب!!!
تا دیروز که آقای احمدی نژاد عمرالبشیر جانتونو در آغوش گرفته بود و قربون صدقه هم میرفتن و عکس یادگاری میگرفتن از این کلمات نمیشنیدیم!!!
حیف پول بیت المال که حروم شد به پای امثال سودان...
مبادا فكر كنيد كه أين همون عمر البشير رفيق شفيق چندين ساله كشور ماست نه اون يكي ديگست
مبادا فكر كنيد كه أين همون عمر البشير رفيق شفيق چندين ساله كشور ماست نه اون يكي ديگست
سودان زمان جنگ هم گردان گردان سرباز برای کمک به صدام می فرستاد بعد از جنگ ایران کلی به سودان پول و امکانات داد و هنگام جنایت عمر بشیر علیه مردمش در جنوب سودان تئوریسین های داخلی گروههای جنوب سودان را شورشیان همسو با امریکا و اسراییل می دانستند و عمر بشیر را قهرمان مبارزه با استکبار
و زمان دانشجویی ما هم کلی دانشجوی سودانی را در دانشگاههای ایران پذیرش کردند حالا بیان تحویل بگیرن.
چقدر زمانی که سودان تقسیم شد آقایون ناراحت شدن. الان شده مهد نژادپرستان و جنایتکاران.
لعنت به هرچي خودسر بي سر كه هميشه ملعبه دست يك عده معدود ميشن و آب تو آسياب دشمن ميرسزن كه ملت بايد تاوان بيمغزيشونو بدن .

گل به خودي زدي ، حاجي ،،، غضنفر
همه جمع شوند تا سنگهای خوارج را از چاه درآوریم !!!
حق ایرانی همینه هربلایی سرش میارن
اون از حماس که خالد مشعل رو تو مجلس ایران رو دوش نماینده ها سوار کردین به عنوان قهرمان چرخوندینش، سر قضیه سوریه طرف عربستان رو گرفت.
اون از محمد مرسی که گفتین تحت تأثیر انقلاب ایرانه و اونم تو قضیه سوریه طرف عربستان رو گرفت و حتی تو ایران اومد بر ضد بشار اسد حرف زد که صدا و سیمای ما حرفه ای تبدیل کرد به حمایت از اسد تا پای جان و آخرش مردم مصر هم از دستش خسته شدن!
اون از اردوغان که گفتین اومده ترکیه ی سکولار رو جمهوری اسلامی کنه و همسر نیمه محجبه اش رو تو سر جهان و جهانیان زدید، باز اینم تو قضیه سوریه طرف عربستا رو گرفته.
عمر البشیر وقتی به عنوان جنایتگار جنگی محکوم شد گفتید این حکم تقصیر غرب و صهیونیزم و فراماسونری و ایناست. الانم که ایشون نه تنها ارتشش رو برای کمک به عربستان تو جنگ یمن فرستاده، همه جوره مخلص آل سعود هم هست.
آخه بس کنین...
شما رو به چی قسم بدیم آخه...
سرمایه های این مملکت رو نابود نکنین...
این قدررو اعصاب ملت رژه نرین...
یه مقدار انصاف داشته باشین و خجالت بکشین...
باسلام
ادعای همکاری ایران با تروریست که از سوی دزیرخارجه مطرح شده یک جک سال است
همه حرفها درست ولی حمله به سفارت یک کشور حمله به تمامیت ارضی ان کشور است
جیبوتی همان کشوری است که در 30 آبان 1393 ، ساختمان مجلس آن توسط هزینه میلیاردی ایران توسط دکتر لاریجانی رئیس مجلس افتتاح گردید و در همان موقع انتقادات بسیاری از این اقدام ایران در قبال جیبوتی به مقامات ذیربط به خصوص دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی که بانی این کار بودند ، منعکس گردید که جیبوتی آن کشوری نیست که ایران فکر کند با سرمایه گذاری و بذل و بخشش در آن می تواند آن را از منجلاب گرایش به اربابان پلید خود از جمله آل سعود ملعون نجات دهد که چندین ماه بعد ، دلارهای سعودی کار خودش را کرد و جیبوتی به ائتلاف عربستان علیه یمن پیوست و اکنون که در کمال گستاخی این غلط زیادی را انجام داده است و همسوی آل سعود ملعون ، اعلام داشته است که رابطه خود را با ایران قطع کرده است
اول سلام : راستش منم از اینکه سودان دوقسمت شد غمگین شدم . خودم مشگلات کوچکی دارم ولی راستش بیشتر غصه های کشورهای اسلامی را میخورم . توی یک خبر نوشته بود در آفریقا با خاک بیسگویت تهیه و مصرف میکنند . الحمدالله در ایران وضع قابل مقایسه با بیشتر کشورهای اسلامی حتی بعضی از کشورهای اروپائی نیست . البته ملت ایران شایستگی بیشتر دارد .
مهمترین اشتباه ایران اینه که فکر می کنی با تکیه بر اسلام و مسلمون بودن با کشورهای عرب رابطه خوبی داشته باشه... هرگز!
بر عکس ایران فقط می تونه با کشورهای شیعه نشین مثل عراق یا غیر عرب مثل اسراییل و ترکیه رابطه داشته باشه.
ما چند تا متحد اینجوری دور خودمان داریم
یکی نیست به این شیعتمداری بگه توکه به طنز میگی بیست چهارساعت به کاردار جیبوتی فرصت میدین رونقشه کشورشونو پیدا کنند چطورشما با دولت قبل رسانه رو پرکرده بودین از خدمات خیرخواهانه دراون کشور...حیف ازاین مردم که هربار بازیچه عده ای ریا کاردرکشورمیشن.حیف
الان فهمیدم صدا وسیما چه تعریفی از این جنایتکار ها می کرد عرب حق داشت
اقا سفارتخانه ای مونده تو ایران که آتش نزده باشیم؟
اون موقع که از عمرالبشیر با پول بیت‌المال حمایت میکردید جنایت کار نبود؟
در اينده كه با پول ما و خون ما بشار اسد تثبيت شد اون همين كار سودان را خواهد كرد
تا دیروز که روابط با این کشورا خوب بود و کسی نمیگفت کوچکند یا حاکمشان جنایتکار جنگی حالا چی شد!!!؟ عمر البشیر کا تا دیروز دوست ما بود!!!!؟
بی شک حمله به سفارت عربستان قابل پیش بینی بود اما چرا...............؟
در مورد " عمرالبشیر " رفیق گرمابه و گلستان دوستان خودمون اینقدر بد نگید ، درسته که یادش رفته چقدر تو حلقومش ریختیم ، این سیستم ماست که همیشه رو اسب بازنده شرط ببندیم .
عمر البشیر از همان اول خائن و جنایتکار بود. نه اینکه یک شبه اینط.ر شده باشد.

هرکس نهایتاً به ذات خودش بر می گردد.
شما اگر بدانيد تحت نام اعطاي وام به صادرات فني مهندسي چقدر پول نفت مملكت رو ريختند تو جيب همين سودان و بنده كارمند رو كه با اين كار مخالفت مي كردم به چه شكلي مورد حمله قرار دادند كه مي خواهي عليه نظام اخلال ايجاد كني
کتاب 1984 نوشته جرج اورول رو بخونید تو اون کتاب دلیل این چرخش 180 درجه کاملا واضحه
فرزاد جان عزیز حرص خوردنت مثل تحلیلت از اینکه این مسایلی که بوجود اومده یعنی سعی و خطا اشتباهه
چون عریز دل برادر این ها سعی و خطا نیست این کارها تفکره یه تفکر متوجه هستی برادر این کارها یه جور مملکت داریه که فقط تو جهان ما اون رو داریم و سعی میکنیم که صادر کنیم به تمام ملل دنیا
* يكي نيست توي اين كشور به مردم توضيح دهد اين نيروهاي خودسر!خودجوش! خود محور! چه كساني هستند كه هر بار ازدر و ديوار يك سفارتخانه بالا ميرند.و هزينه هاي ميليارد دلاري روي دست دولت و ملت ايران ميگذارند.
* مگر كشور رئيس جمهور وزارت خارجه و...ندارد؟
تا زماني كه عده اي باصطلاح خود جوش اين
ديگ تشنج و بحران را در داخل و خارج بجوش
ميآورند وضع بهتر ازاين نميشود.
بايد ياد بگيريم كه غيرات بدون بصيرت معناي جزء حماقت و بحران آفريني ندارد.بايد سفره اين گروه هاي خيره سر و چماق بدست را برچيد و زبان ديپلماسي و اعتراض بدون خشونت را جايگزين آن كرد.من اگر رئيس جمهور بودم بساط اين گروهك هاي درد سر ساز را جمع و نظم و انظباط سياسي را كه تامين كننده حق شهروندان و ضامن امنيت ملي است را جايگزين آن ميكردم.
تا دير نشده بايد در اين مورد بازنگري اساسي
صورت پذيرد.وگرنه اشتباه آينده (حمله به سفارتخانه ديگر) باعث منزوي شدن كشورمان در مجامع جهاني ميشود.
منافع و مصلحت مردم فلک زده ایران در بین زمامداران کشور ما جایگاهی ندارد عقل و منطق سیاست و در ایران فقط اسمی دارد عمر البشیر سی سال دوست عزیز و شفیق بود و صدها میلیون دلار از پول این مملکت بی صاحب را برای این دوست دیروز هزینه فرمودند واقعا نمیدونم با این ننگ ها چطور باید کنار بیایم
قطع رابطه باکشورهای گرسنه ای مثل سودان و جیبوتی و نیجریه خواست تمام مردم ایران در سالهای سال بود و اینکه پول مردم کشورمان به گلوی این بی مصرفها ریخته نشود. از مسئولین میخواهم واقع نگر باشند و از خرج کردن پولهای مردم برای کشورهای پیزوری دست بکشند.
پول و ثروت ملت کجاها حیف و میل میشه اونوقت هی دنبال دلیل بیکاری، اعتیاد، طلاق و هزار و یک کوفت زهر مار دیگه می گردیم. از ماست که بر ماست
یه موقع عمرالبشیر در صفوف مبارزه با استکبار بود پس چی شد که همصدا با استکبار او را جنایتکار جنگی می نامید. اصل مسلم اینست که شما نان به نرخ روز می خورید.بس کنید لطفا.
همین سودان چه بلایی سر بعضی از قبایل خودش آورد راست یا دروغ آن موقع که با ایران روابط داشت رسانه ها می گفتند یک میلیون را کشت و تجاوز کرد یک بار هم ایران محکومش نکرد
وقتشه که به خودمان بیاییم و منافع ملی را صرف کشور هایی که از نظر ایدئولوزی با ما همرا ه نیستند نکنیم. و به افکار عمومی هموطنان احترام بگذاریم. مثلا در فلسطین و غزه چه می کنیم.
تابناک کی مقاله هاتو می نویسه؟
آقای محسن رضایی قبلش میخونی بعد انتشار میدی؟
این نشان دهنده بصیرت فوق العاده اصولگرایان است که هر روز از دوستان قدیمی خود رودست میخورند ولی از رو نمی روند. عمرالبشیر، خائن مشعل، جنبش خیانت اسلامی فلسطین حماس، چچن، گلبدین حکمتیار و هزار مورد دیگر سندی است بر این که بصیرت مد نظر اصولگرایان همان بصیرت ابوموسی اشعری یا در واقع ساده لوحی است نه بصیرت علوی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
اخ قربون دهنت
زمانی که همه دنیا جنایات حقوق بشری عمر البشیر در سودان را محکوم می کرد همین اقای لاریجانی در سفر خود به سودان به نوعی از ایشان دلجوئی می کرد ! حالا چه شده که این آقا جنایت کار جنگی شده ... بد نیست سیاستمداران ما کمی چشمهایشان را بشویند و واقعی تر پیرامون خود را ببینند این اشتباهات در مورد بوسنی و حماس نیز افتاده است
هنوز فیلمهای لاریجانی هست چطور مثل چه گورا از این عمر بشیر تعریف میکنه

حسن رایی
عربها اگه هوشیار بودند حتما قران وامامان با زبانهای دیگری می امدند خداوند با زبان خودشان حرف زده اینا نمی فهمند ان وقت شما توقع دارید که فارسی یا انگلیسی و....... بفهمند
این تابناک گاهی به میخ میزنه و گاهی به نعل!!! حالا که دیده هوا پسه شروع نموده به انتقاد از عمر البشیر... بابا یا مردم را خر گیر آوردید بلا نسبت و یا دچار آلزایمر شدید!! هزار هم که بنویسید و بگویید تنها چیزی که برای مسئولین مطرح نیست نظر مردم است!!! فقط برای رای دادن ما را میخواهید رای را که گرفتید حاجی حاجی مکه!! منافع ملی کیلیویی چند!! آش چی کشک چی!!
این آقای عمرالبشیر تا دیروز یار غارو گرمابه و گلستانمان بود من خودم یادمه از صداو سیما برنامه ای پخش شد که دلیل محکومیت این آقا به جنایات جنگی رو حمایتش از مقاومت اسلامی و ضدیت با صهیونیسم عنوان میکرد برید جمع کنید این مسخره بازیاتون رو ملت رو مسخره کردید یا خودتون رو؟
وقتی فردای روزی که عمر البشیر به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شد آقای علی لاریجانی به سودان سفر میکنه وحمایتشو از ایشون اعلام میکنه حالا بیاد تحویل بگیره اصولگریان عزیز مردم همه چیز یادشون میمونه
یه چیز خیلیییییییییییییی جالب میخوام بصیرت آقایون رو براتون شفاف کنم
در زمان دلواپسان بابصیرت ما با کشورهایی که روابط رو توسعه دادیم و حمایت بی حد و حصر کردیم (برای جلوگیری از مغالطه دلواپسان باید تاکید کنم که این کشورها اون موقع همین دولتهای فعلیشون سر کار بود و همین سیاستها رو در پیش داشتند) الان بهشون توهین میکنن همون دلواپسها:
این کشورها عبارتند از ترکیه - سودان - جیبوتی - سنگال - و حماااااااااسسسسسسسس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
البته ببخشید اصلاح کنم که حماس کشور نیست
تاوقتی این حرکات و اجتماعات خودسرانه . خودش مردمی خوانده میشه و کسی جواب گو نیست و در آخر هم معلوم نیست به کجا وصلند وضعیت ایران ازاین بدتر میشه که بهتر نمیشه
سیاست کثیف است... کثیف...
استغفرالله ربی؟؟!!!
و اتوب الیه!
برادر عمر البشیر و این حرفها؟؟!!!
یادمان نرفته مسئولین ما چقدر برای این برادر عزیز تاوان دادند.
پول وسرمایه وحتی آبروی مملکت را در راه حمایت ازاین وحمله به ان خرج مکنید خدایا به دادمان برس...
خدا را شکر دو تا نون خور مفت خور از کیسه مردم ایران هم کم شود غنیمت است.
شك ندارم حمله به سفرت عربستان برنامه ريزي شده بود و براي ضربه زدن به مردم و دولت روحاني صورت گرفته. آقاي احمدي نژاد حياهم خوب چيزيه اينهمه بلا سر مردم كشورت آوردي بس نيست .كاري كه تو كردي 100 دشمنم با ايران نكرد تو از صد تا مفسد في الارض هم بدتري
ای کاش مسئولین دیگر از خواب بلند شوند ببینند به چه کشورهایی کمک میکنند به همین البشیر چقدر کمک کردید از جیب این مردم بدبخت. دیگه بسه. ما تاوان بی تدبیری مسولین را میدهیم. حالا هم پول ندارید حتی حقوق کارمند را بدید. نمیدانم چقدر دیگه باید در کشورهای عربی خرج کنیم
اون موقع میلیون میلیون پول ملت ایران را می دادید که برادر بود .بروید خجالت بکشدید .اونا درست کار می کنند که بفکرمنافع کشورشون هستند نه شما
تا دیروز که عمرالبشیر دوست بود حالا شده جنایت کار جنگی
اعراب انیرانی (یعنی اعراب غیر ایرانی) با ما ایرانی ها (عرب، فارس، کرد، لر، بلوچ، مازنی، گیلکی، آذری و ....) پدر کشتگی تاریخی دارند و این اعراب انیرانی شامل (عربستان سعودی، امارات، عراق!!!! اردن، مصر، سودان، یمن، فلسطین!!!! بعله خود خود فلسطین!!!) و سایر کشورهای عربی میشن
من یک فلسطینی رو می شناختم زمانی که برای کاری در دوبی زندگی می کردم، می گفت ما هممون از شما ایرانی ها متنفریم به خاطر این که نمیذارید ما زندگیمونو بکنیم!!!
تابی می دونم چاپ نمی کنی، ولی باور کنید انقدر جوش زدن ما برای اضافه شدن یه کشور عرب دیگه به دنیا، فقط برای مردم طفلکیمون تبعات سوء داره...
تا دیروز که جون میدادیم واسه عمر البشیر هنوز دیدار اقای لاریجانی با ایشون جلو چشمه جالبه
مثل اینکه یادتان رفته است که تاچندسال پیش پول توجیبی و مخارج این جنایتکاران جنگی راازجیب ملت ایران میپرداحتید حالا چه شده که اینهابد شده اند ؟؟؟؟
ادم چندبار ازیه سوراخ گزیده میشه اینم ازسودانی که یقه براش پاره میکردیم .انگ حمایت ازتروریست بیه خودمون چسپوندیم یادل
خوش کردن به کشورهای زره بینی .اخه تا کی
لطفا به امت همیشه درصحنه و خود جوش توهین نکنید!!
تا حالا كشور سودان مسلمان و دوست بود و برايش هزينه ميكرديد. ديديد چطور شما را به عربستان فروخت . بهتراست براي تعيين كشورهاي دوست تجديد نظر شود
وقتی 500نفر از هموطنای عزیزمون رو کشتن و ما فقط نشستیم و نگاه کردیم که کی جسداشونو میارن حالا هم تحویل بگیرین دیگه
دقت کنید انگار قطر و بحرین یه جوشه که روصورت ایران زده..
بهترازاین نمیشه که عمرالبشیربامانیست بزرگترین پیروزی برای ایرانه چون پول ملت دیگه خرج این قبیل آدمهانمیشه
ظمناعربستان چندماه قبل تعدادزیادی مردم عادی شیعه روبخاطرراه پیمایی اعدام کرداماکسی صداش درنیومد,
احمدی نژاد
خوب همین الان در مورد عربستان همین اتفاق دارد می افتد . عربستان روابطش را قطع می کند سودان روابطش را قطع می کند نه ایران
قربون روزی که با این سیاستهای اشتباه ما متحدان فعلی هم تبدیل به دشمن خونی ماشوند و روسیه تکه ای از خاک این مملکت را جدا کند.
از سرزمين جزاير كومور كه احمدي نژاد با گوني دلار ميبرد و رئيس جمهورش آخوند عمامه سبز بر سر داشت چه خبر ؟
خجالت
دوست عزیز بزرگی و کوچیکی مساحت که ملاک نیست
در عوض یک جنایتکا ر جنگی بیشتر با ایران نمونده.بشیر رفت.ولی اسد هنوز هستش
یک فکری به حال خود سرها وخود جوش ها بکنید .
داریم نتیجه "بصیرت" یه سریا رو بخوبی می بینیم!!!!!
شكم گرسنه ايمان نداره ، هر پول و نون بيشتري بده اربابه ،
بزن علیه کفار چون اشداء علی لکفاریم ما که کافر نیستیم راستی داداش نمازمونت دیر شده میرم نماز بخونم
بعد از سی سال ریختن دلار های نفتی به حلقوم برادر عمر حالا فهمیدید آدم ناخلف و جنایتکاری است اگر کسی در گذشته به این کمک ها به دولت ژنرال اعتراض می کرد می شد شمر وحامی استکبار جهانی وچه بسا به زندان می افتاد و اگر کاندید مجلس می شد رد صلاحیت می شد.
خیلی وقته خسته شدیم.
بیاییم همه مان به هر طریقی از روحانی حمایت کنیم شاید شر این نون خورهای اضافه رو از سرمون کم کنه ,زنده باد ظریف
شما به سايز كشورهايي كه به پشتيباني از عربستان ما رو طرد كردن كاري نداشته باشيد. يه كشور تو دنيا حاضر شده بخاطر ما با عربستان قطع روابط كنه؟ اصلا اون هيچي يه كشور هم سمت ما رو گرفته؟ روسيه هم فقط گفته دو طرف كوتاه بيان.
اقايون به نظرتون وقت اون نشده كه كمى بيشتر چشم
هامون رو باز كنيم ودر باره سياست هاى غلطمون
تجديد نظر كنيم بابا دم كد خدا گرم اون حداقل كد
خداست نه عمر البشير يا جيبوتى
حالا برید به سودان و حماس کمک کنید .......
دیگه جنایتکارهای جنگی هم ما رو قبول ندارن. من که نمیدونم کجا برم
تقصیر خودمان است که عقلمان را داده ایم
این اولین بار نیست که سودان بر علیه ایران اقدام مستقیم میکنه
در زمان جنگ هم این کشور در حمایت مستقیم از صدام هزاران سرباز براش فرستاد و ما کلی اسیر سودانی گرفتیم
ولی یه عده یادشون رفت و موقعی که مسیحیان بدبخت سودان به کمک انتخابات از دست این جنایتکار خلاص شدن که کلی بلا سرشون آورد و نسل کشی بر علیهشون کرد گفتن مسیحیان جنوب سودان در واقع جنایتکار و اسرائیلیو... هستند و اصلا خاک سودان رو اشغال کرده بودن
البته جنوبی ها وضعشون بهتر نشد ولی از دست این قصاب خلاص شدن
خواهش میکنم تایید کن
عمر البشیر جنایتکار را قهرمان نامیدیدچقدر مسولان کشور ما ....هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل