بازدید 110688

جزیره بحرین، جیبوتی و سودان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند / امارات سطح روابطش را کاهش داد و قطر، سومالی و مصر بیانیه داد

عربستان از شب گذشته، کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقایی را تحت فشار گذاشته تا در روابط دیپلماتیک با ایران تجدیدنظر کنند و سفیر خود را به کشورهایشان فرابخوانند، در سطح روابط دیپلماتیک تجدیدنظر کنند و یا اقدامی ایده آل عربستان مشابه بحرین را در دستور کار قرار دهند و از منافع خود در ایران به نفع اقدام تبلیغاتی زودگذر عربستان، بگذرند.
کد خبر: ۵۵۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 04 January 2016
پس از آنکه عربستان کلیه روابطش را با ایران قطع کرد، جزیره «بحرین» به عنوان اصلی‌ترین و ضعیف‌ترین متحد عربستان، «سودان» دیگر متحد سعودی‌ها و کشور کوچک «جیبوتی» در شمال آفریقا اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. امارات که منافع مالی قابل توجهی در مبادله با ایران دارد، سطح روابط دیپلماتیکش را با ایران کاهش داد و قطر، سومالی و مصر نیز با صدور بیانیه با سعودی‌ها همراهی کردند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه عربستان سعودی در واکنش به اعتراض‌ها در ایران نسبت به اعدام شیخ نمر و اقداماتی که عوامل نفوذی دشمن در اطراف سفارت و کنسول گری این کشور در ایران انجام دادند، تمامی روابط خود را با ایران قطع نمود، رایزنی‌های سعودی‌ها برای ضربه به روابط دیپلماتیک ایران آغاز شد و در نخستین گام، عیسی الحمادی وزیر اطلاع‌رسانی شیخ نشین بحرین اعلام کرد که این کشور روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع کرده است.  وزیر خارجه بحرین نیز گفت از هیئت دیپلماتیک ایران خواسته است ظرف 48 ساعت خاک بحرين را ترک کند.

رسانه‌‌های دولتی سعودی مدعی شدند که ممکن است برخی دیگر از دولت های شیخ نشین از تصمیم ریاض علیه ایران تبعیت کنند. عربستان از شب گذشته، کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقایی را تحت فشار گذاشته تا در روابط دیپلماتیک با ایران تجدیدنظر کنند و سفیر خود را به کشورهایشان فرابخوانند، در سطح روابط دیپلماتیک تجدیدنظر کنند و یا اقدامی ایده آل عربستان مشابه بحرین را در دستور کار قرار دهند و از منافع خود در ایران به نفع اقدام تبلیغاتی زودگذر عربستان، بگذرند.

این در حالی است که مسئولان ایران پس از وقایع اخیر ضمن برخورد با عوامل حادثه، کوشش کردند تا وقایع رخ داده را ترمیم کنند و همزمان رایزنی‌های سطح بالای دیپلماتیک در جریان بود. در همین راستا امروز یکی از دیپلمات‌های روسیه اعلام کرده که روسیه آماده است تا برای اعاده و بهبود روابط ایران و عربستان میانجی‌گری کند و همزمان دولت فرانسه از ریاض و تهران خواست تا از تنش‌های میان خود بکاهند.


سودان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان که ثبات در کشورش و عدم دخالت کشورهای غربی برای سرنگونی‌اش را مدیون عربستان به عنوان حامی اصلی‌اش است و در تجاوز به یمن نیز نیروی زمینی برای کمک به عربستان اعزام کرده بود، این بار نیز عربستان را تنها نگذاشت و در واکنش به درخواست عربستان، در تماس تلفنی با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی به وی اطلاع داد که سفیر ایران از سودان اخراج کرده است.

سودان سفیر خود را از ایران را نیز فراخوانده و قطع کامل تمامی روابط دیپلماتیک را به طرف ایرانی اعلام کرده است. سودان همچنین هم‌صدا با عربستان، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده است.

عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد و چندین ماه پیش همزمان با سفرش به آفریقای جنوبی، دیوان بین‌المللی کیفری از آفریقای جنوبی خواسته است عمر البشیر را بازداشت کند اما او در ژوهانسبورگ مورد استقبال قرار گرفت.


جیبوتی  روابطش را با ایران قطع کرد


در ادامه تلاش‌های عربستان برای همراه کردن کشورهای عربی و آفریقایی، کشور «جیبوتی» در شمال آفریقا  نیزاعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است.

جیبوتی کشور فقیر و کوچیک در شمال آفریقاست که از حداقل‌ها نیز بی‌بهره است و با کمک کشورهای مختلف به ویژه عربستان اداره می‌شود. ایران نیز پیش از این در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد برای این کشور مجلس قانون گذاری ساخته بود اما در این بزنگاه جیبوتی ترجیح داد به سمت قلک اعراب سوق پیدا کند و با وعده دریافت کمک میلیون دلاری، اعتبار بین المللی اش را قربانی بازی تبلیغاتی خانواده سعودی کرد.


واکنش قطر به حمله به سفارت عربستان


وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای به حمله معترضان به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد واکنش نشان داد و این اتفاقات را شدیدا تقبیح کرد.

وزارت خارجه قطر ضمن طرح این ادعا، اقدامات رخ داده که نقض آشکار معاهدات، عرف‌های بین المللی و توافق روابط دیپلماتیک وین است، قطر همچنین از دولت ایران خواست که امنیت کافی برای مقرهای دیپلماتیک و اعضای هیئت‌های دیپلماتیک را فراهم و اقدامات قانونی لازم علیه متخلفان را انجام دهد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه بر حمایت کامل این کشور از تلاشهای عربستان برای مقابله با "تمام خطرهایی که این کشور و منطقه با آن روبرو است" تاکید کرد. با این حال قطر حتی اقدامی مشابه امارات نیز در دستور کار قرار نداد و حتی اقدام به کاهش روابط با ایران ننمود.
 

سومالی و مصر از اقدام عربستان استقبال کردند!

وزارت امور خارجه سومالی و مصر در بیانیه هایی جداگانه از اقدام عربستان سعودی در قطع رابطه با ایران استقبال کردند. البته در این بیانیه ها آمده است که موگادیشو و قاهره فعلا برنامه ای برای قطع رابطه با ایران ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰۰
از زاویه دیگری به این قضایا نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که انگار تلاشهای دکتر ظریف در اجرای نهایی برجام دارد به نتیجه می رسد که این دولتها دارند چنین اقدامات خام و نسنجیده را مرتکب می شوند.
پاسخ ها
فرهاد سنندجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دارن هلاک میشن از حسودی
زنده باد ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بهتره روسیه خودش رو به زحمت نندازه چون مشکل ما 1400 ساله که حل نشده باقی مونده
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آره شما دلت به همون برجامه خوش باشه
زنده باد ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جزیره رو خیلی عالی اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقدام خام و نسنجیده اینه که به خاطر اعدام یک عرب در یک کشور عربی یک عده اوباش بریزند توی سفارت عربستان دنیا ما رو مقصر بشناسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بسلامتی سودان هم قطع رابطه کرد
مثلا نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شک ندارم پیام من رو منتشر نمیکنید.یک اینکه پیامایی که منتشر شده تو همه خبرگزاری ها شبیه به پیامهای شماست...معلومه دارین ذهن مردم رو جهت میدین.2دوم اینکه عجیبه اصلا مهم نیست که بحرین چقدر بررای ما اهمیت داشته یا نداشته چقدر کوچیکه یا بزرگه رابطه داشتیم یا نداشتیم...همین که این خبر داره منتقل میشه به جهان خودش به اندازه چند سال عقب انداختن کشوره...3.دقیقا مشخصه که بازیرو تو جریان اعدام شیخ باختیم بازی که برده بودیم با حرکت تند رو ها به سفارت باختیم...و عزیزان سعی نکنید جهت نگاه مردم رو با موضوع اینکه مثلا حمله به سفارت جریان سازی خود عربستان بوده...اتفاقیه که افتاده و سابقه درخشانی در این زمینه داریم. الان فقط می ماند آبرویه دوباره ریخته ما در حمله وحشیانه به سفارتخانه های کشورهای دیگه و دوم معذرت خواهی دیپلماتیک و جبران این خسارت که معلوم نیست چقدر طول خواهد کشید.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خدایا چقدر خوشحال میشویم
که شر این تروریستهای احمق را از سر ما کم کنید

انشاالله چند روز دیگر ایران جشن آزادی میگیرد
که ما از دست این گدا گشنه های پا پتی که

با پول های مردم ایران و ............ از گشنگی و بیابان گردی نجات پیدا کردن

حالا برای ما میخواهند شاخ بشوند

یادمان باشد

اینها در حدی نیستند که ........ بزنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
از تابناک بعید بود . وجدانا میخوام بدونم خودتون هم معتقدید که اون کسایی که خودتون میدونید کی اند نبودند و نفوذی های دشمن اومدن سفارت رو گرفتند ؟؟ یعنی نیرو ی انتظامی و گارد وِیژه و پلیس دیپلماتیک و ضد شورش و اینها همه کشک بودند و نمیتونستند جلوی این افراد رو بگیرند ؟ چطور سال 88 میتونستند هزاران نیرو بریزند و جلوی شورش رو بگیرند ؟ و صدها نفر که نه ، هزاران نفر رو دستگیر کنند ؟ خودتون شرمتون نمیاد از این نوع خبر تون ؟؟
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ایادی آل سعود کم کم دارن خودشونو نشون میدن..
امارات. بحرین. سودان و ...؟؟
دقیقا همونایی که در تشکیل و حمایت از داعش نقش داشته و دارند.
هموناییکه تا همین چندی پیش خواهان ائتلاف جنگی علیه جمهوری اسلامی بودند.
اینا کاملا برنامه ریزی شده اس. مثلا میخوان جمهوری اسلامی رو ب انزوا ببرند ولی در نهایت خودشون ضربه میخورن..
کاری ک باید ما میکردیم اونا مرتکب شدند. و این یعنی توپ توو زمین ایران هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
با سلام
فکر کنید الان احمدی نژاد رئیس جمهور بود!!!
به نظرتون اوضاع ما چطور میشد؟؟
سيد مجيد حسيني ازنوجاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
***********************
هدفشان ايجاد تفرقه است
***********************
مراقب باشيم و اتحاد را حفظ كنيم. حالا معلوم مي شود سياستمداران ما بهتر موضوع را مديريت خواهند كرد يا آل سقوط.
************************
از همين حالا چند موضوع پيش مي آيد.
1- اقتصاد ، بورس و ارزش پولي عربستان سقوط خواهد كرد.
2- كشورهاي غربي و اروپايي براي تبرعه موضوع حقوق بشر عربستان به خاطر اعدام شيخ نمر شروع به باج خواهي خواهند كرد. اين يعني مشكل اقتصادي عربستان
3- ديگر نمي توانند روي ايران بابت اتمام جنگ يمن حساب باز كنند و در باتلاق جنگ يمن و جنگ نيابتي در سوريه و عراق باقي خاوهند ماند. اين يعني خسارت براي عربستان
4- عربستان از داخل دچار دو دستگي و اختلاف خواهد شد و به زودي آل سعود سقوط خواهد كرد و حكومت مردمي جايگزين خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بنده دارم جواب اون فرد مثلا ناشناس رو میدم.بعضی حرفات درسته و برخی اشتباه. اول که اقا شما چرا وقتی سفارت کشورهای خیلی مهم تر مانند کانادا و انگلیس بسته می شد و سفارت المان به حدالقل فعالیت می رسید چیزی نمی گفتی. 2-قانون باید برا این حمله به سفارت ها وضع بشه. اقا اعتراض داری به دولت بگو سفارت رو تعطیل کنه.اخه خونه خاله که نیست. 3- الان وقتشه دوست و دشمن رو از هم بشناسیم و برا این عرب ها تو سر خودمون نرنیم. 4- به نظر من باید تلاش کنیم سفارت کشور های مثل انگلیس و کانادا رو کاملا باز کینم و به حد سفیر برسونیم و از المان بخوایم فعالیتش رو تو ایران تقویت کنه. در ضمن روی کشورهایی مثل هند و ترکمنستان و ارمنستان حساب ویژه باز کنیم. برا مثال تمام مبادلات تجاری از امارات باید به ارمنستان یا ترکمنستان یا حتی تاجیکستان منتقل بشه. در مورد وضع قانون بر علیه این موضوع بی معنی فتح سفارت بهتر جدی باشیم. تلاش رو بگذارید روی کشور های با نفوذ نه این عرب مربا.
زنده باد ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خیلی جالبه , هر بار که این صفحه رو رفرش میکنم یه کشور باهامون قطع رابطه کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
"مثلا ناشناس" عالی نوشتی. تابی جون اینکه تا یه کشور حالمون رو می گیره زود شروع کنیم به تحقیر کردنش جواب نمی ده . ما که می بینیم وقتی که یه کشور کوچیک تحویلمون می گیره چطوری شروع می کنید به تعریف و تمجید و گنده کردنش.
كاظمي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقدام نسنجيده را ما انجام داديم كه به سفارت يك كشور خارجي تعرض كرده ايم. مطمئناً خواهيد ديد همين مسئله موجب بالا رفتن نرخ دلار و گران شدن ارزاق عمومي خواهد شد. حالا حسابش بكنيد كه سياست و اقتصاد ما چقدر بي منطق و سست است كه قطع رابطه با جيبوتي باعث گران رفتن ماست و پنير در ايران گردد ! در اين ميان فقط غصه رئيس جمهور عزيز و دلسوزمان را ميخورم كه اينگونه جلوي او سنگ مي اندازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خام و نسنجیده حمله به مراکز دیپلماتیک است؛ متاسفانه عربستان که در دشمنی و خصومت با ایران ید طولایی دارد ماهم آب به آسیابشان می ریزیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
باید به دستگاه قضایی عربستان احترام گذاشت
اگه یک نفر پیدا بشه و به حضرات بی احترامی کنه
چیکارش میکنن
ناشناس
| Iraq |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
این جیبوتی جز کشف های احمدی نژاد نبود؟!
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
من نمیدونم این دلسوزان چند نفر هستند کا به جای یک ملت فکر می کنند و تصمیم میگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آقای مثلاً ناشناس، من حمله به سفارت عربستان رو تایید نمیکنم. اما در نظر بگیر با وحشیگریهای عربستان مثل کشتار حجاج، تجاوز سال گذشته در فرودگاه جده، گردن زدن یک روحانی شیعه به صرف اعتراض و ابراز عقیده، ایجاد القاعده، ایجاد داعش آدم کش، حمله به مردم فقیر و مظلوم یمن، کاهش قیمت نفت با افزایش عرضه و با هدف ضربه زدن به خانواده های امثال من و شما و .... شما حداقل بگو باید چه عکس العملی در مقابل عربستان تروریست انجام داد؟ شما چطور در مقابل این همه جنایت عربستان تروریست ساکتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
من نمیودونم چرا ما اینقد باید مسول اعمال دیگران باشیم
به من شما چه ربطی داره که داعش رو کی خلق کرده یا قیمت نفت اومده پایین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
برام سواله که چرا درایران هروقت تقی به توقی میخوره ملت ازدیوارسفارت میرن بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ادم ناخداگاه یاد نارگیل میوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جزیره بحرین رو خوب اومدی اما متاسفانه همین جزیره جایگاه اجتماعی بیشتری بین مردمش داره بی لیاقتی شاه همین جزیره رو دشمن خودمون کرد و بی لیاقتی امروز خودمون هم باعث فقر و بیکاری و از دست رفتن جایگاه اجتماعی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
"عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد و چندین ماه پیش همزمان با سفرش به آفریقای جنوبی، دیوان بین‌المللی کیفری از آفریقای جنوبی خواسته است عمر البشیر را بازداشت کند اما او در ژوهانسبورگ مورد استقبال قرار گرفت."
وا... قبلا در مورد عمرالبشیر می گفتید غربی ها میخوان اسلام رو تضعیف کنن و دارفور که نفت داره را از پیکره کشور اسلامی سودان جدا کنند!!!
درود بر تحلیل های زیبا و یک بام و دوهوایتان!!
مردید چاپ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عربستان کشوریه که همه میدونیم دیکتاتوریه و ما دموکراسی
سخنرانی آیت ا.... نمر را گوش کنید. اگر در این سطح سخنرانی و اعتراض در ایران قابل قبول بود بروید از دیوار بالا و آتش بزنید اما اگر نبود حالا که رفتید چیزی نگید فقط بذارید ملت در آرامش روانی مشکلات اقتصادی رو تحمل کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مجید آقا توبرو از دیوار سفارت بالا ،دلت به برجام خوش نباشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نقل است که روزی تعدادی مگس دیدند فیلی آرمیده ، خرمگس که رئیس مگسها بود به دیگران میگوید : بریم فیلم رو بگیریم ، مگسها با اعلام موافقت به رو کمر فیل رفته و اندکی بعد به جشن و پایکوبی به مناسبت گرفتن فیل می پردازند ، ساعتی بعد فیل بیدار شده و برای رفع خستگی تکانی به خود میدهد مگسهای مست همه تار و مار شده و متلاشی ، فیل برخاسته و راه می رود بدون آنکه متوجه شود که چند مگس آمده بودند و چند مگس تلف شدند .
مهران تیراختورچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
همه شون کاسه لیسن . عربها میخوان چهره ما رو بد جلوه بدن . اینها همه شون زیر نظر امریکا و صهیونیستن . یاشاسین ایران
amir
| Japan |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
ای که رفتی و غمت مانده به راه
جیبوتی، ای جیبوتی، جیبوتی، آی جیبوتی
تو که بودی قوت جان بوده ای
رفتی و حالم خرابست، جیبوتی
تو در مجلسی که من ساخته ام می خوانی مجز
من در اینجا اشک ها می فشانم، خون چشم
رفتی و حالم خراب است و دلم
زان که بس دیگر ندارم وارداتی از تو دگر
زان که فریادی کشیدی و جر وا جر شدی
رفته ام با ذره بین یابم تو و رئیس جانت مگس
باشد این روز و روزی دگر
یابمت در اندرون چاه بی بال مگس
باشد روزی و سیاست بازهای بی اندیشه مان را
که دوباره تو را جانی دهند بی اندیشه گی
زان که ما را اگر بر هوش بود
این مگس پاره نبودش جرئت جازی چنین روزی مرا
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
نقی حرفت خیلی جالب و قشنگ بود!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
يعني خسارت قطع رابطه با سعود بدتر از کشته شدن فاجعه بار 500 هموطن و تعرض به هموطنان در فرودگاه و افزايش توليد نفت براي تحريم سريعتر و قاطعانه تر ايران و هزار اقدام ناشايست بر عليه ايران هست؟ همون بهتر که رابطه نباشه دشمن باشه و رابطش قطع باشه بهتر از اينه که به اسم دوست خنجر بزنه به کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
این افرادی که رفتن سفارت عربستانو اشغال کردن بهشون بگی همسایه های ایران رو نام ببر بلد نیستن! مطمئن باش نه از اقتصاد سر درمیارن نه از روابط تجاری نه از اینکه مثلا رابطه تجاری به هم بخوره بیک عده از هموطنان به خاک سیاه میشینن چون جنسشون رو دستشون میمونه یا برگشت میخوره و...فقط میدونن باید از یه دیوار بالا برن نمیدونن که این دیوار بالا رفتن که نیم ساعت هم نمیشه چطور یک عده رو بدهکار میکنه میندازه زندان و چه خسارتی تحمیل میکنه
ناشناس
| Iraq |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
کاش به جای سفارت این عقب ماندهای تمدنی روابط را با ملل متمدن بیشر گسترش می دادیم
دولتمردان بررسی کنند تا این فسقلی رو به ایران برگردونند. وزارت خارجه که مذاکره رو خوب بلده، این استان قدیمی رو به کشورمون برگردونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
برو بابا
نون خور اضافی میخوای به مملکت اضافه کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خیال باطل..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
همچین می گی فسقلی انگار بقیه کشورهای گنده و پیشرفته دنیا خیلی آدم حسابمون می کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
فقط یکی پاسخه منو بده.
جیبوتی هم خداوکیلی کشوره که باهاش روایط داشتیم.
خداوکیلی راست حسینی بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
گندی که شاه نفهم زد رو نمیشه حالا حالا ها پاک کرد....
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تا کی میخواییم پول و سرمایه مملکت رو بریزیم تو امارات و بعد علیه ما اقدام کنند .دولت باید واردات از امارات رو ممنوع کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
نه
از مستعمره عربستان جز این هم انتظاری نیست
مگر رابطه داشتیم ؟
مورچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جالبه که این مورچه ها رفتار متمدنانه رو بهتر ازفیلا بلدن!! به اندازه نیست به فرهنگ و رفتار عاقلانه در هر موقعیته که شان رو مشخص میکنه
[وب خدارو شکر این دومیش .. ایشالا باقیشونم برای همیشه کشور مارو ترک کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اصلا شما میدونی قطع رابطه در عرف بین الملل یعنی چی ؟
لطفا نظر الکی نده ......
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نه ما نمی دونم فقط تو می دونی ناشناس آمریکایی من هیچ وقت هیچ جناح سیاسی رو باهاش قاطی نشدم ولی مصلحت مملکتم برام مهمه الان هم مصلحت اینه که پا بزاریم روی اینا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
از تو معلومه از اونایی هستی که فکر می کنی چیزی بلدی؟ قطع رابطه یعنی چی؟ بره التماس بحرین بکنه؟؟؟
مخاطب خاص
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
پ ن پ شما میدونی قطع رابطه در عرف بین الملل یعنی چی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اینکه اونها روابط رو قطع کنن تا عده ای معلوم الحال به سفارت یک کشور (ولو دشمن) حمله بکنن خیلی فرق می کنه.
نکنه شما هم مثل رئیس جمهور محبوبتون میگن اینها کاغذ گاغذ پاره ان.... بذارین قطعنامه دونشون پاره بشه؟؟؟؟
کم هزینه روی دست دولت و ملت گذاشتین با این !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نه فقط شما میدونید قطع رابطه در عرف یعنی چی؟قطع کردن رابطه را ما باید خیلی زودتر از اینها انجام میدادیم اون زمانی که دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان توسط مزدورهای وابسته به آل سعودی مورد تجاوز قرار گرفتند قطع کردن روابط رو ما باید انجام میدادیم وقتی هزاران حاجی تو منا کشته شدند یک عذر خواهی خشک و خالی هم نکردند قطع کردن رو ما باید انجام میدادیم وقتی عربستان بعد از تصویب برجام قیمت نفت آورد پایین که به ما ضرر بزنه !برادر من از قدیم گفتند ترس برابر مرگ ایران ضعیف شده از نظر اقتصادی شاید ولی هنوز ایران و تن به هر ذلتی نمیده
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نه فقط تو میدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ماشالا احمد آقا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که تشخیص دادن مصلحت مملکت در اینه که "پا بزاریم روی اینا"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اگر واقعا مصلحت مملکت برای شما ودلواپسان مهم بود چنین اشتباه بزرگی نمیکردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
رابطه با کشورهای صنعتی و قدرتمند مهمتره یا رابطه با یه مشت تروریست سوسمارخور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شما و امثال شما ظاهرا عادت کردید در تمام امور مردم کشورای دیگه دخالت کنید بابا به شما چه که کی چی میخوره!!مثلا کشورای صنعتی چیزای نامتعارف نمیخورن!!خجالت بکشید از این همه تحجرتون
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یه عده در ایران از صلح و آرامش ضربه می خورند. نونشون در ایجاد تنشه
جزیره بحرین!!!!
جزیره یعنی دور تا دور آب باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بله جزیره! دور تا دورش هم آب هست.
من موندم واسه چی مثبت دادند دوستان
یه سرچ بزنید بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دقیقا دورتادورش آبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اول برو مطالعه کن به چی می گن جزیره بعد بیا نظر بده رفیق!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خب باسواد دورتادور بحرین آبه. بحرین فرزندم نه امارات...بحرین جزیره است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خوب مگه نیست ...هههههه
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
منظورشان تحقیر کردنه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
حق با این دوستمونه ، بحرین دور تا دورش نوشابه است نه آب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جزیره بحرین از جزیره قشم که بزرگترین جزیره خلیج فارسه خیلی کوچکتر است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تابناک جان شما که به بحرین میگی جزیره چند نکته رو خدمتت عرض کنم. بحرین یک دولت پذیرفته شده در سازمان ملل متحد است . دوم ادبیات تو در جزیره خواندن بحرین فقط یک عقده گشایی کودکانه است. سوم اگر روس ها با آن مملکت گله گشادشون فردا به ایران بگن کشور کوچک بیابانی احساس تو چه خواهد بود؟
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
سلام
توندیدی،چه غریبه جزیره ، یه خاکه ، روی آب اسیره ، همیشه ، تو هراس مرگه که روزی زیر آب نمیره -که روزی زیر آب نمیره
خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت باش.
نه همرنگ یه عده آدم نمای تروریست ، ای آل آل آل خلیفه ، ای جیبومبا جیبیمبا جیبوتی
ای ابلهان جهان
راستی یه سوال؟ مگه تا حالا رابطه ای بوده که الان قطعش کردن؟ برید گم شید ایران به شما احتیاجی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بله ظاهرا ایران و ایرانی کمی به فرهنگ و تمدن و از همه مهمتر ادب نیاز داره !شاید که فرق از دیوار بالا رفتن و اتش زدن رو با رفتار دیپلماتیک حتی در موقع خشم و عصبانیت درک کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ما به خیلی از کشورهای دنیا احتیاج نداریم. ولی قرار نیست به کشورهایی که بهشون نیاز نداریم حمله سفارتی کنیم
به درک.بره به جهنم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
البته اختلاف سطح درآمد یک شهروند بحرینی با شمای ایرانی ، تصور جهنم رو ممکنه در جای دیگری تداعی کند.
جزیره نه . شهرک !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
حاشیه نشین بهتر البته منظور حکامش نه مردم.
دست همه نیرو های انقلابی درد نکنه . تشکر و امتنان بی پایان .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دست همه بی شعورها درد نکنه که هرروز واسه مملکت دردسر درست میکنن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
هو یانکی ور آر یو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یانکی!!!؟؟؟حالا چون حقیقت رو گفت شد یانکی!عزیزم آی پیش مال آمریکاست خودش که آمریکا نیست تابناک هم انگار مشکلی داره با ای پی آمریکا که این توهین ها رو منتشر میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خداییش تنم می خارید برای این همه منفی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دست نیروهای "سفارت اشغال کن" انشالله بشکند از سفارت روسیه در 1829 تا امروز. همشون ایران رو در برهه ای تاریخ دچار جنگ و تحریم و گرفتاری کردند.
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
جهالت پایان ندارد اینم نمونش
هرکه با ایران درافتاد ورافتاد .
زنده باد ایران.
پاینده باد ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
توهم
محمد
| United States of America |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جنگ خوب نیست. تحت هیچ شرایطی. هرچی دشمن کمتر، بهتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آره . حالا بزار اونایی که فرستادیم بیمارستان خوب بشن بعد جدیدی ها رو وربیندازیم.
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
توهم در افراد مزد گیر
:))))))))))) باز هم به درک
پاسخ ها
زنده باد ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آخ آخ حالا لباس چی بپوشم؟؟
جان من!!!!!!! نه اینو نگو ،وای حالا چه کار کنیم
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری
پاسخ ها
میترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ارز خود می بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عِرض خود می بری یعنی آبروی خود را می بری .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
میترا آبجی دلار و اَرز چیجوریاس امرو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چقدر از این شعر بدم میاد. شده پرچم ستیزه جویی و حماقت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
فعلا که هم عرضمون رفته هم ارزمون
متشکریم
چه بهتر...! اتفاقا ديشب تو فيس بوک یکي از تحليلگران سیاسی پيش بيني کرده بود...
فرزند ناخلف، غلط های زیاد می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ایول
عملا هم رابطه ای نداشتیم.
سلام. مورچه كيه، كه كله پاچش چي باشه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چیه یا کیه؟
به جهنم ! ایران باید خودش زودتر از اینا روابطش رو با کل این عرب های منطقه قطع میکرد نه اینکه وایسیم اینا بگن ما روابط رو قطع کردیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بابا اصلا با همه قطع کنیم. اون که جزیرس. اونم که ته افریقا است. اون یکی هم که شهرکه. اون یکی هم که مسلمون نیست. اون یکی هم که ...
راحت شیم خودمون تو خودمون لول بزنیم صفایی داره
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خوب الان منفی دادین که چی ؟ شما خیلی با عربستان و بحرین حال میکردین یا به شما احترام میزارن میرید مدینه و مکه ؟؟
بی تردید عربستان و ترکیه برای ایران خوابی را دیده اند که تندروهای داخلی نیز به تعبیر خوابشان با حمله به سفارت عربستان کمک کردند.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آره پس نتدروها بودن که این همه حاجی رو کشتند واقعن چرا اقدامات ننگین عربستانو نمیگی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقدامات ننگینو با شعله های اتیش سفارت پوشوندن!!
لعنت به کسانی که اجازه ندادن شهادت شیخ نمر و جنایات عربستان توی رسانه ها پخش بشه! یک ساعت نشد که با تسخیر(!!) سفارت خوراک مهمتری برای رسانه ها جور کردن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اگه حاجیهاتونو کشتن میخواستین البته اگه عرضه داشتید به دادگاه لاهه شکایت کنید یجاش رفتبد یمن عربستانیها رو میکشید!!
امارات یعنی دالتون کوچیکه هم ممکنه به این قافله بپیونده
چقدر خوارو ذليل شده ايم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دولت تدبیر و امید!!!!!!!
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چه ربطی به دولیت تدبیر و امید داره برادر،یه عده اوباش سازمان یافته اشتباه میکنند شما به پای دولت مینویسی
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ناشناس 16:58 خُلی ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
این کار طرفدارای احمدی نژاد بود .
واقعا شرم آوره که بعد از 37 سال کارهای اول انقلاب رو انجام میدن.
نمیدونم چرا بعضی ها نمیخوان بزرگ بشن و بدونن که مملکت ولی فقیه و صاحب داره
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
متاسفانه منتظر نمیمونن رهبری مواضعش را بیان کنه، اصلا رهبری حمله به سفارت انگلیس رو هم محکوم کرده بود. این ها کمتر از اصلاح طلبان تندرو ضربه نمیزنند
!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
اشتباهي + دادم
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
ببخشین من هم اشتباهی + دادم.
بهتر است می گفتیم استان 32 ام ایران.
اخیش یه امارات مونده راحت شیم از دستشون
دیگه پول به این عربا ندیم
قطع روابط دیپلماتیک بحرین مثل فرزندی میمونه که از پدرش قهر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
گویا ما بحرین را زاییدیم وعربستان بزرگش کرد.
خودسرها، این خودسرها کی هستند.بحرین عددی نیست ولی این خودسرها با آبروی یک ملت بازی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خودسرها اسم دارن دفتر و دستک دارن رئیس و نوکر دارن همه هم میدونن من میدونم تو می دونی ولی مملکت قانون نداره !!مشکل جای دیگه است
اگه می دونستیم با حمله به سفارت عربستان همه مشکلاتمان با آل سعود حل میشه زودتر این کار را می کردیم و دست به دامان سازمان حج و سخنگوی وزارت خارجه و وزیر فرهنگ و .... نمی شدیم. فقط حرف می شنیدیم.
راحت شدیم بخدا. مرگ بر آل سعود و طرفدارانش.
بحرین !! کجاست حالا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جیبوتی دیگه چیه ... اسم یه نوع خودرو ئه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بی سوادی ات را به رخ نکش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
همونجا که افغانستان بود در دست انگلیس، همونجا که آذربایجان بود در دست شوروی،
همانجا که غرب رفت در دست عثمانی،
بحرین هم یه جا مثل اونا بود...
تاریخ خوندی یا بی خبر از پدرانتی؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
شعور داشته باشیم و به همه کشورها احترام بگذاریم
بهتر است می گفتیم استان 32 ام ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
34 ام
لطفا آدرس سفارت بهرین رو بزارید ببینیم کجاس انگار چند روزی کار داریم تا ایران ااسلامی رو از لوص آل خلیفه و آل صعود پاک کنیم. لطفا زمان تجمع رو اطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
از لوث وجود آل خلیفه و آل سعود...
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بحرین
لوث
آل سعود
خاک تو سرت با این سطح سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ایران هیچ وقت ملوث به آل سعود و آل خلیفه نبود که بخواد امروز از لوث وجود ایندو پاک بشه.
زشیرشترخوردن و سوسمار عرب رابه جایی رسیدست کار که تاج کیانی کندآرزو تفوبرتوای چرخ گرون تفوی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اینم از تندروهای اینطرفی یا از این ور می افتیم یا از اون ور توهین نژادپرستانه که تابناک هم راحت منتشر می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کدوم تاج داداش؟. صبح بخیر!
خب به جهنم
آخه مگه این کشورای عقب موندهو متحجر تروریست که حتی آفتابه رو هم وارد میکنن به چه دردی میخورن که حالا رابطه دیپلماتیک داشته باشیم یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ازلحاظ عقل و عمل اقتصادی کشورهای جلوتری هستند از ما
ناشناس
| Japan |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یک سفر دبی برو تا عمق واقعیت عقب ماندگی را بهتر درک کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
آی علیرضا تو رو امام رضا قبل حرف زدن تأملی بکن
چی شده که نسبت به این همه جاجی زیرپا قربانی شدند کسی رجز نخواند حالا برای یک روحانی سیاسی در یک مملکت دیگه به جرمی که کسی نگفتند همه شما غیرتمند شدید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عکس العمل داداشش جالب بوده!
ای مگس عرصه گیتی نه جولانگه توست....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عرصه سیمرغ با سواد
امارات اگه این کارو کنه خیلی بده کلی تجارت و رابطه به فنا میره البته امارات بعیده این کارو بکنه!نمیدونم آخرش اون جاهلانی که به سفارت حمله کردن چی میشن
وای به حال ما که اصلا نمیفهمیم قطع رابطه چه ضررهایی برای ما داره ......
ببین عزیزان در بالا چه نظراتی دادن !!!!
اونوقت انتظار توسعه و پیشرفت داریم ؟؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چه انتظاری از مردمی داری که بر اساس تحقیقات مستدل متوسط ضریب هوشیشون هشتاد و پنجه یعنی ۲۰ واحد کمتر از ژاپنیا و کره ایها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
خدا رو شکر یه شخص منطقی و با درک درست پیداشد. دیگه داشتم واقعا ناامید می شدم.....
بی شک با تندروی های برخی دوستان گروه فشار کشور بیشتر صدمه می بینه.
من به شخصه نگران ایرانی هایی هستم که توی زندانهای عربستان هستن، تا قبل از این اتفاقدرست جوابگو نبودن الان که دیگه هیچی. باور کنین همشون رو اعدام میکنن.
سلام مورچه مگه ما باهاتون رابطه ای هم داشتیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اگر مورچن چرا هر روز سفارتشون و اتیش میزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
فعلا که ما شدیم مورچه. هیچ اعتباری برامون نمونده. حتی کسوری مثل جیبوتی فکر میکنه به ما توهین کنه، ومیکنه. اونوقت میگن ما در جهان دارای احترام شدیم.
مرگ بر آل سعود
مرگ بر قبیله نفاق
مرگ بر بنیان تکفیر
مرگ بر آل سفیان
مرگ بر اصل وهابیت
مرگ بر قوم احشام
مرگ بر جاهلیت محض
مرگ بر عرب صهیونیزم
مرگ بر آل سعود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مردیم بس که به همه جهان گفتیم مرگ بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقا به اعصابت مسلط باش، خیلی جوش نیار بده ها...!! :))
بنده خدا
| Sweden |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
در قاموس شما چیزی جز حرف بیفایده نیست
فقط مرگ از دهانتون خارج میشه
۴۰ ساله فقط مرگ بر مرگ بر گفتید, چی شد, کجا را گرفتید
آیا با این شعارها مملکت پیشرفت میکنه
یک لحظه تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است
به این جمله فکر کنید
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
آقای ناشناس " مرگ بر جهالت " حالا اونها یا ما فرقی نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کلا" مرگ بر همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مرگ بر همه به جز ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
می دونی با این مرگ گفتنات داری به قومیت عرب که بخشی از هموطنای ما هستن هم اهانت می کنی...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
دوست عزیز
به جای این همه مرگ بر....
یه خورده تلاش کن، زحمت بکش، فکر کن...
حمله به یک ساختمان (سفارت) از نظر بین المللی یک عمل وحشیانه است....
اگه !!! هستین رفتارتون رو درست کنید که اینقدر برای ملت دردسر درست نکنین
شش
| United States of America |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مرگ بر دنیا
زنده با من!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مواظب باشین ، طرفدارای اعراب دارن منفی می دن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ببخشید کدوم یک از اینهایی که گفته به عربهای هموطن بر میگرده؟
یه چیز بگو که بگنجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خدا مرگ بده به منفی دهنده ها که جیبشون از آل سعود پر میشه! وهابیهای ولدالمشکوک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
داداش نمیری اینهمه مرگ مرگ کردی....ببینم ناقلا نکنه فامیل عزرائیل هستی؟!
کیانا
| Germany |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
باسلام من واقعا نمی توانم قبول کنم که یک مسلمان واقعی چطور به این راحتی خواهان مرگ انسان هاست حتی اگر عملا بالفعل هم نکند نیت به نابودی دیگران هم گناهی نابخشودنی ونشانه بی رحمی است حال آنکه یک مومن واقعی ازضررزدن به یک مورچه هم واهمه دارد لطفا این کلمه ثقیل مرگ رااز فرهنگ شعاریمان خارج کنیم ما به کسی جان نداده ایم که آرزوی گرفتنش راداشته باشیم من واقعا نمیدانم ماچرااینقدربی ادب شدیم نفرین کردن دردین اسلام بسیارمذموم میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
منفی زدم به خاطر احمق بودن نویسنده این نوشته
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
زده به سرش
ناشناس 4
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بنده خدا قشنگ بود
مگه چه چیزی از نیاز مارو عربستان یا بحرین یا بقیه رفقاشون تامین میکنن.الحمدلله هرچی دارن بیشترشو خودمون داریم.جز خونه خدا و قبرستان بقیع و حرم پیامبر سرزمین بی خاصیتیه....
فقط استیضاح وریر کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
پس کار مخالفین دولت است، می خوان در آستانه انتخابات وزیر کشور را تحت فشار بذارن
کاوه
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
این مرگها چه نتیجه ای داشته است
۳۷ سال مرگ گفتید و دامن ان ایران را گرفت که یک جزیره به ما دهن کجی میکند. کجاست ان قدرت گذشته که اعراب بدون اجازه ایران حق اب خوردن نداشتند.
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چه ربطی به وزیر کشور دارد!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نیروی خودسر مال وزیر کشوره ؟!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نه تدبیر و چاره اندیشی مربوط به وزیر کشوره
دولت در ماجرای تعرض به دو نوجوان و حادثه منا و... کم کاری کرد
خشم و احساس مردم به راحتی قابل پیش بینی بود
وزیر کشور..........
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بس کن بابا.خشم مردم!همش زیر سر امثال شما تندرو هاست.
به جهنم. توهم قدرت برداشتن.متحجر های عقب مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
مطمئنی اونا عقب مانده اند؟
شما نژاد پرست نباش.
احترما به فرهنگ ها و ملل را یاد بگیریم بعد اظهار فضل کنیم
مثل اینکه مشاور پادشاه سعودی گفته کاری میکنیم که ایرانیان در خیابان ما گدایی کنند!!
.
.
.
.
بنظرتون ...
حالا چی بپوشم بریم عربستان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
البته این یک قلم را غلط زیادی فرموده اند ! ببخشید ها بی ادبی نباشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مرگ بر آل سعود
در اعمال قبيح و سخيف عربستان حرفي نيست.
ولي چرا ما بايد كاري غير ديپلماتيك انجام بدهيم كه در كل دنيا اعمال پليد حكام عربستان بعد از غائله سفارت عربستان گفته شود.
آيا غائله جلوي سفارت عربستان غير از نفوذي هاي عربستان و رژيم صهيونيسم كسي ديگر هم بود؟؟!!!!
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نه عزیزم نفوذی های عربستان و اسراییل اگه بودن که به دست سربازان گمنام سربه نیست شده بودن همون هایی هستند که مرگ بر هاشمی میگن در مرقد امام علیه نوه اش بد و بیراه میگن و.....این قصه سر دراز دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
من نبودم دستم بود .....
اینجا قدرت واقعی مردم را میشه دید.
هیچ دولتی تابحال عربستان را سرجاش ننشانده بود. دست مردم درد نکنه. وزارت خارجه محترم یاد بگیر.!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یه کم به تعداد منفی و مثبتای خودت و بقیه کامنتا نیگا کنی دستت میاد "مردم" کی ان و چی می خوان
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
:)).معنی سرجا نشوندنم فهمیدیم.احتمالا معنی لغات عوض شده.بابا تو دیگه چقدر پررویی!
متا سفانه بعلت عمل نسنجیده یک عده خودسر داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس موج سواری میکنند.
کاری که ما می توانستم با اعدام ناجوانمردانه شیخ نمر توسط سعودی ها علیه خودشان بکنیم یک دفعه برعکس شد
اینجا قدرت واقعی مردم را میشه دید.
هیچ دولتی تابحال عربستان را سرجاش ننشانده بود. دست مردم درد نکنه. وزارت خارجه محترم یاد بگیر.!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
معنای مردم رو هم فهمیدیم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تکراری.
عبیس آقا
| Germany |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کشتار حجاج در دهه 60
کشتار منا
بازرسی بدنی بانوان توسط سعودیها
تعرض به دو نوجوان ایرانی
حمله به سفارت ایران در لبنان توسط عمال عربستان
میشه بگین اونموقع کجا بودین ؟؟
دلواپسان امریکا سعودی امشب عزا میگیرن
به اطلاع كدخدا مي رسانم روستاي ما هم روابط خوردش را با تمام شهرهاي ايران بخصوص تهران قطع مي كند در ضمن تهران را به تحريم صادرات نخود -تخم مرغ -لواشك-زردآلوخشكه -وپنير ليقوان وكشك وشير شتر تهديد مي كنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
لوس و بی مزه
بحرین خودش سالی 4 بار قهر می کنه بعد میاد دست بوسی می کنه بهتر که قطع رابطه کرد
دلواپسان امریکا سعودی امشب عزا میگیرن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
لعنت بر آل سود و آمریکا.
وبد به حال امثال تو که دشمن تراشی داخلی می کنی .مریضید و نادان.
مدام گند می زنید تو مملکت خودمون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تکراری.
حالا بحرین رابطه اش را قطع کرد نان از کجا بیاریم . آب از کجا بیاریم . هوا از کجا بیاریم . ای داد و بیداد . چه بد شد
روسیه جان، قربونت نمیخواد آشتی بدی ما تازه از دست اینا راحت شدیم، خودشون بعد از یه مدت میفهمن کی به کی احتیاج داره
اینایی که به سفارت حمله کردن همونایی نیستن که سخنرانیها و کنسرتا رو بهم میزنن؟؟اونجا که خودجوش بوده دیگه اینجا هم که حتما خودجوش بوده.
با اینکار کشورای عرب و همپیمان عربستان دست بالا رو پیدا کردن.و حق هم با اوناست.الان باز به دولت روحانی بدو بیراه میگن.بقول معروف صحنه رو نگاه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
احسنت ! دمت گرم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اره دیگه خودجوش هم به سفارت حمله می کنند ما هم باید باور کنیم خودسر هستند .
لعنت بر گذشتگان ما که اين طور بحرین رو واگذار کردند و اين دردسر ها رو براي ما به وجود آوردند...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چرا به اجدادت فحش میدی؟؟؟ خاندان پهلوی دادن رفته اون موقع اجدات رو لعن میکنی؟؟؟!!!
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
البته یادمون باشه که اون زمان که پهلوی اون شکر را خورد کسانی که به هر کاری اعتراض میکردن هیچ عکس العملی نشون ندادن تا ملت بریزن بیرون و مانع اون تصمیم غلط بشن عزیز
عجب عزتی برگشت
پاسخ ها
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
از صدقه سر گروه فشار.
خدایا ما ایرانی ها چرا اینقدر کوتاه می اییم. بابا این همه زوار از ما کشتند، کاری نکردیم. به چند نفر از جوانهای ما تجاوز کردند باز کاری نکردیم .دارید خواهش و التماسش میکنید که رابطه رو قطع نکنه؟؟؟ خدایااااااا این چه وضعیه
سطح نادانی جمعی از هموطنان در کامنت ها در حد همان حمله کنندگان به سفارت هاست و اصلا متوجه نیستن بازنده اصلی این وقایع مردم ایرانن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
هموطن کیه؟اینا نیروهای سایبری همونایی ان که به سفارت حمله کردن.اصلا فکر می کنی تابناک چرا کامنتارو باز کرده.دستور بوده که نمایش خودشونو اجرا کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
البته بعضی کامنت ها از باب مزاح است .
چیزی هست که اتفاق افتاده هست ولی ما نیز این رابطه با اعراب را نخواستیم.
اگه من جای دکتر ظریف بودم سریع زنگ میزدم به جان کری میگفتم تا ۲۴ ساعت وقت داری ناوگروه و ناو هواپیما بر رو از بحرین در کنی تمام پایگاهاتو از امارات خالی کنی همچنین نیروهاتو از عربستان یکم شجاعت نشون بدید تا کی باید وایسیم این عرب ها ..... تهدید کنن مارو وقتشه ما تحدید کنیم این همه سر نفت ضرر زدن الان وقت پاسخ گویی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شما بجای زنگ زدن به کری برو مشقت رو بنویس که غلط املایی نداشته باشی
تحدید غلطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تهدید !
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
در کنار "تحدید!!" مثبت منفیاتم یه نگا بنداز
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
شما مثل اینکه خیلی خودت رو جدی گرفتی.
ما در حد و اندازه تهدید کردن و جنگیدن با پاکستان هم نیستیم. آمریکا که جای خود داره.
متاسفم واسه نیروهای خودسر که همه میدونیم از طرف کیا حمایت میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بهتر بود میگفتی از طرف 'کی' حمایت میشن!
به درک بابا شرشون کم
آمریکا این همه سال سفارتش تعطیل بود راحت بودیم حالا این اسگل های سعودی روش
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
اگه موافقی دستور بدم کل سفارتها رو جمعشون کنن. شما قشنگ دیگه "راحت" بشی.
حالا بعدش با این همه "راحتی" میخوای چه کنی؟!
تمام اتفاقات این چند روز بعد از سفر اردوغان به عربستان رو پیگیری کنید، همه اینها قطعات یک پازل هستن که یکی یکی در حال تکمیل شدنه..بعد از پیشروی های ارتش عراق و تغییرات استراتژیک در سوریه، ..... احتمالا چند تا کشور عریب ؟ افذیفایی دیکه هم قطع رابطه خواهند کرد...امیدوارم !!!! دستگاه دیپلمسی کشور که همه فکرش برجام بوده ...یه مقدرا متفکرانه تر عمل کنه...ضمنا نیروهای نظامی و انتظامی هم باید هموشیارتر عمل کنن.
اخیش یه امارات مونده راحت شیم از دستشون
دیگه پول به این عربا ندیم
کجا هست اینجایی که میگین؟!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
خیلی خودت رو جدی گرفتی.
اینه هم واسه خودشون کشورن و به اندازه ما اهمیت و اعتبار دارن. انگار که "خود خیلی خیلی بزرگ بینی" واسه ملت جا افتاده!
دوستان الان دارن سرچ میکنن بحرین سفارتش کجاست
فقط حرف می زنیم و فحش مدیم.
دیگه چه کار بلدیم..
قطع رابطه دیپلماتیک رو اول باید ایران انجام می داد, زمانی که توی فرودگاه به نوجوونای ایرانی تعرض شد.
کجا هست اینجایی که میگین؟!!!!!
کار دولت سعودی دراعدام شیخ نمر هرچند ظالمانه ، غیر انسانی وحتی ساده لوحانه بوده اما در هر حال موضوعی داخلی محسوب میشه و شیخ نمر شهروند سعودی بود اما حمله بسفارت توسط خودسرهاعملی بسیار ناپسند محسوب میشه حکومت وقوه قضائیه ووزارت اطلاعات اینها را خیلی خوب می شناسند اینها همانند که درسخنرانی رئیس مجلس وسید حسن خمینی و... اخلال ایجاد کردند ببینید با آقای لاری در ورامین چه کردند اینها ظاهراً خیلی قوی ومصون از پاسخگویی هستند که اینبار برای بار دوم درطی این چند سال مرتکب این حماقت شدند بنظرم وقتی دکتر ظریف قادر به حفظ امینیت سفرای خارجی نیست بهتره استعفاء بده وآدم مناسبی که نیروی انتظامی براش تره خورد می کند اوضاع را کنترل کنه
امیدوارم بقیه کشورهای عضوهم روابط خود راقطع کنند.
حماقت یک مشت لات و لوط ابعاد منطقه ای می گیرد زمان قیصر و فردین گذشته با اشغال سفارت فقط سبب مقایسه ما با حیوانات شده اید.
در ضمن دوستان تحریریه تابناک توجه کنید که جزیره بحرین نیست بلکه کشور بحرین است. هنوز هم هستند کسانی که حواسشان جمع است لطفا اگر می خواهید به خبر جهت دهی کنید کمی زیرکانه تر عمل کنید.
منظورتون کشور بحرین بود!
تابناک مشخصه عصبانی شدیا!
اینقدر روابطشونو قطع کنن که روابطدونشون دربیاد

خوب گفتم؟
آقا اجازه . بالاخره ما بگیم آقای عادل جبیر یا خانم عادل جبیر
چه جالب ، مورچه هم در باشگاه بدنسازی عرض اندام کرد ! خرمگس معرکه !
وقتی کشور بیفته دست تندروها بهتر از این نمیشه دیگه
کاش هنوز اورانیوم غنی شده داشتیم.
آقا سودان هم قطع کرد!!!
خدا کنه امارات روابطش رو قطع نکنه.بقیشون مهم نیستن
من نمی دونم رسانه ای که ادعای فرهنگ سازی می کند با تمسخر نه یک کشور بلکه یک ملت اموزش ناصحیح می بیند، حال با نامیدن کشور بحرین با اصطلاح جزیره با عزت و جلال می یابیم. کمی بیشتر دقت کنید و الا تفاوتی نیست میان قلم به دستان و کلنگ بدستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کلنگ به دستان امروز ، بسیار شریف تر از قلم به دستان امروز اند !!!
امریکا و اروپا، ایران رو به عنوان قدرت اول منطقه پذیرفتن. عربها بزودی با سرشکستگی و التماس برمیگردن...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
خیلی دلت خوشه. شما برای اینکه با واقعیتها روبرو بشی ، بهتره روزی سه بار با خودت تکرار کنی " ما هیچی نیستیم" تا قشنگ جا بیفته. البته قبل از همه اینها باید کمتر بری سراغ اخبار صدا و سیما.
بهترين زمان الان رابطه با آمريكا است تا حال اين اعراب را بگيريم
من معتقدم ریشه این مشکلات بیکاریه وگرنه چرا من جوان باید بشینم ببینم نمر و دمر و قمر اصلا کی بوده که تازه بخوام عاشق سینه چاکش باشم و برم تو خیابون عربده کشی و خون خواهی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
داداش اینا که رفتن وحشی بازی بیکار نیستن شغلشون همینه.چرا متوجه نیستی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اره راست میگی!
ده بیست سی چهل پنجاه شصت هفتاد هشتاد نود صد، به راستش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بیتربیت :))))
یه روزی دوباره روابط برقرار میشود اما باید دید حمله به سفارت عربستان آیا به منافع ملی ما بود؟ چرا تعدادی از برادران بجای دستگاه دیپلماسی تصمیم میگیرند ؟ اگر قرار به قطع روابط یا برخورد است باید اندیشیده شده باشد مثل کاری که عربستان کرد و فکر نکنیم که این تصمیم یهویی بوده خیر یک برنامه و بهتر است بگویم یک تله ساده تا به لطف برادران ارزشی کلاه مخملی های نوین براحتی به دام شیوخ عهد حجری بیفتیم .شاید هم انتقام انتخابات را از دولت ومنتخبین گرفتند.
امیدوارم که روابط مون با امارات دچار مشکل نشه
میدونید چقدر از مراودات بانکی بین ایران و اروپا یا آمریکا از این طریق انجام میشه؟!
خدا این وحشی ها رو لعنت کنه که به سفارت ها حمله میکنن؛ قوه قضاییه اینا رو بجای زندان باید بفرسته باغ وحش، تو قفس میمونها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بيچاره ميمون‌ها.
علي
| United States of America |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بهتر نيست مراودات بانکی بین ایران و آمریکا مستقيما انجام بشه با لغو تحريم ها؟ اينجورى مجبور نيستيم به هر كس و ناكسى باج بديم كه واسطه مون باشند
وقتی دوست جاهل و ابلهی به عنوان مخالفت با عربستان شب ساعت 10 میره و سفارت آن کشور را به آتش میکشه معلومه که بحرین و امارات و سایر کشورهای دنیا ایران را محکوم خواهند کرد . متاسفانه ما تیر برق را در چشم خودمان نمیبینیم ولی تار نازکتر از مو را در چشم دیگران میبینیم و شروع بع فحاشی به این کشور و آن کشور میکنیم .
امریکا و اروپا، ایران رو به عنوان قدرت اول منطقه پذیرفتن. عربها بزودی با سرشکستگی و التماس برمیگردن...
گنده شون عربستانه که جرات و جسارت نداره چه برسه به این نیمچه محله ایران سابق . مورچه چیه که کله پاچه چی باشه
صدای شکستن پایه های حکومت آل سعود با اعدام رهبر شیعیان عربستان شیخ النمر بگوش جهانیان رسید.همیشه دو جبهه حق وباطل بوده و هستند عده ای در صف باطل و عده ای هم در صف حق .بحرین چون دست پروده ی آل سعوده رفته توی صف باطل، هرکی دوس داره تو هر جبهه ای می تونه بره همه آزادند، اما این وعده ی قرآن رو مد نظر داشته باشیم که حق در مصاف با باطل پیروزه .اطمینان دارم آل سعود سرنوشتی بدتر از صدام وقذافی پیدا می کنن. مطمئن باشید.شک نکنید.نصرمن الله وفتح قریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مردن نمر و قمر و حالا هرچی هیچ ارزشی برا ما نداره.مملکت خودتو بچسب
گل آقا
| Germany |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
به من و تو چه مربوطه؟مگه ما یکی رو تو کشور خودمون اعدام میکنیم کشورای دیگه میریزن تو سفارت خونه های ما؟چرا موقعی که به نوجوونای ما اهانت شد یا کشتار منا یا هتک حرمت زنان با بازرسی بدنی توسط مردان و......عکس العمل نشون ندادین ؟
یاد قضیه ی دادگاه میکونوس افتادم که همه ی کشورای اروپایی سفراشون رو فراخوندن و بعد از چند مدت خودشون با خفت و خواری برگشتن ایران.
و اینک پاسپورت ایرانی دارای احترام میشود...
پاسخ ها
عبیس آقا
| Germany |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
توهم زدی بابا بیدار شو ...الان بدتر از قبل شدیم دیگه همه از ما فرارین
باید در برگرداندن بحرین به ایران در ایران و بحرین رفراندوم برگزار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بذار اون بدبختا زندگيشونو كنن. همين ما گير افتاديم بسه.
امریکا و اروپا، ایران رو به عنوان قدرت اول منطقه پذیرفتن. عربها بزودی با سرشکستگی و التماس برمیگردن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تکراری
ایران میتواند با بهانه مبارزه با تروریست و حمایت دولتهای عربی از تروریستها و اعمال ضد حقوق بشری این نوکیسه ها از ظرفیت بازرسی کشتی هایی که مقصد ومبدا انها کشورهای نابخرد منطقه است در تنگه هرمز بپردازد تا با یک تیر دو نشان بزند هم اقتدار خود را برخ این بدوی ها بکشد هم قیمت نفت هم بالا برود و به اقتصاد سرو سامانی بدهد و چون اکثر کشورهای بزرگ وقدرتمند از کاهش قیمت نفت متضررند احتمالا واکنش شدیدی به این اقدام نشان ندهند واینگونه با نا امن کردن بازار نفت اعراب میتوانیم از سعودی ها وپیروانشان انتقام مهلکی بگیریم لطفا مسولین روی این گزینه فکر کنن و اقدام مناسب را انجام دهند
سودان هم رابطشو با قطع کرد
اینقدر روابطشونو قطع کنن که روابطدونشون دربیاد

خوب گفتم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خخخخخخخ
والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تکراری
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بسی خندیدیم!!
نو شناس
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
زارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
روابطدونشون پاره بشه
با کوچک نشان دادن کشور بحرین چیزی از اهمیت این موضوع کم نمی شه . واقعیت این است که بحرین یک کشور مستقل وعضو سازمان ملل است وقطع روابطش با تهران یک پیروزی سیاسی دیگر برای کشور عربستان سعودی است .بهتر است واقع بین باشیم .
اونایی که شکم سیری میگن به درک به فکر صادرکننده ها و کسانی که رفت و آمد هایی در سطوح مختلف در این کشورها داشتن رو درک نمی کنن. خیلی ها هم داخل هم در کشورهای یمن و عربستان از مردم عادی ضرر کردن با این کار خودسرها
آماده دلار 4500 تومانی باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ببر بفروش باباجون
هیچی نمیشه
جزیره بحرین؟! مثلاً الان اومدی تحقیرشون کنی؟!!! وقتی معنی جزیره رو نمیدونی بهتره ازش کلمه جزیره هم استفاده نکنید! مگه مجبورتون کردن وقتی سواد ندارید تیتر بزنید؟!
پاسخ ها
امير علي
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
بابا دكتراي ادبيات ايران زمين
حالا چرا شما همتون كاسه داغتر از آش شديد؟ شايد نويسنده يه لحظه بخاطر سنگيني و ابعاد خبر كشور بزرگ بحرين بصرت جزيره ديده . ولي ادبيات و لحن نوشتن همين يك خط خودتو ببين بعد قضاوت كن .
بهتر شد دیگه پولهای بی زبون ما توی جیب وهابیهای کثیف نمیره .
من که از هر چی کشور عربیه بیزارم
امیدوارم همشون قطع رابطه کنن
برای ما هیچکدومشون نفعی نداشتن و هیچوقت چشم از خاک و مال و ناموس ایرانی ها بر نداشتن
برن به جهنم
پس کجا هستند این کشورهای دوست وبرادر که از ایران حمایت کنند!!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
به خصوص کشور دوست و همسایه لبنان و غزه و فلسطین.
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کاش میشد به این کامنت 1000 تا مثبت داد
بله. این هم نتیجه از دیوار سفارت مردم بالا رفتن.
درسته که اونها با ایران خصومت دارند. اما به لطف دوستان خودسر !!! ( شمام بگید آره) بدهکار هم شدیم.
خسته نباشید دوستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
وطنم... پاره تنم!
یک عده کم خرد احساساتی چه هزینه هایی را که به کشور اعمال نمیکنند.
چقدر ما ایرانی ھا احساساتی و اغلب بدون منطق عمل میکنیم، خلاف عرف بین الملل عمل کردن یعنی مثل اینکھ من یا شما در ھمین جامعھ خودمان خلاف عرف و قانون عمل کنیم (خداروشکر کم ھم نیستیم) در چنین حالتی اگر نسبت مخالف بھ ما ندھند در بھترین حالت میشویم دیوانھ یا دارای اختلال روانی و .... حالا در مملکت ما با ھمھ ادعاھا دو شب قبل چنین اتفاقی افتادھ یعنی خلاف عرف بین الملل از دیوار ھمسایھ (خاک کشور دیگھ) بالا رفتیم و .... ھنوز این اتفاقا چیزی نیست دوستان صبرکنید تا روزھای ایندھ ببینید از ھمین ماجرای باصطلاح بی اھمیت چھ کوھی ساختھ بشھ ... بیایید کوتھ بینانھ و احساساتی نگوییم، ننویسیم، نیاندیشیم و بد عمل نکنیم....
این ضعف وزیر کشور رو میرسونه، سفارت هر کشور خاک اون کشوره، یک عده نادان به عواقب دیپلماتیک و اقتصادیش که فکر نمیکنن...هر کشوری بود به جای عربستان این کار رو میکرد...
در اینکه سعودی ها وبرخی شیخکها عددی نیستند شکی نیست ولی باید تاسف خورد عده ای احمق وکسانی که نانشان در بی امنی وبلواست با یک حرکت کاملا آگاهانه وبرنامه ریزی شده به محض اینکه کشور کمی به سمت آرامش می رود مجددا با ایجاد تنش فضای جامعه راملتهب میکنند. والله که قسم جلاله است اینها نه دینشان واقعی است ونه چیزی بنام وطن راقبول دارند .فقط وفقط منافع فردی وجناحی.چرا مسئولین باتوجه به قابل پیش بینی بودن این حرکت اقدامی برای جلوگیری ازآن انجام ندادن.نوش داروپس از مرگ سهراب به درد نمی خوردمقصرین وعاملین باید پاسخگوی ملت باشند.همه می دانند که پشت این جریان فتنه دلواپسان جنگ طلب قراردارند
حرکت خود سرانه در جهت تنزل دولت امید و تدبیر
وقتی امنیت ندارند تو سفارتشون چرا باید باز نگهش دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از لحاظ اقتصادی اگه قوی بودیم، هیچ غلطی نمی تونستن بکنن. متاسفانه ضعیف هستیم.
خخخخ
ازماست که برماست
باید به امت اضافه در صحنه تبریک گفت به خاطر گل زدن به دروازه خودی !!!!
بهترین زمان برای بازگشایی سفارت ایالات متحده همین الان است
از نظرات مشعشع مردم میشه فهمید که این اوضاع را پایانی نیست فقط متاسفم
یک ابله سنگی را به چاه می اندازد و ده ها عاقل باید جمع شوند آن را در بیاورند. جالبه که نظر رهبری را هم دیدم که مخالف حمله به سفارته!!! پس چطور عده ای با این کار با سرنوشت یک ملت بازی می کنند؟ کسی جواب رو می دونه؟
ما باید یا پیرو حسین باقی بمانیم یا تسلیم اراذلی مثل یزید های زمان مثل ملک سلمان اردوغان و یا ....... شویم
یا ابا صالح المهدی ادرکنی
مرگ برجاهلیت
میدونم که درج نمیشه ولی بازهم میگم اگر ایران و اسرائیل باهم متحد بودند تمام این کشورهای عربی مثل پشه فرار میکردن ازجلوی ایران ولی متاسفانه کشورهای عربی از انزوای ایران به خوبی بهره میبرند
چرا دولت امارات را تحریم تجاری نمیکنه؟ وادرات میلیارد دلاری از امارات به سود کیست؟
امارات جرات نداره توی این رکود اقتصادی دنیا قطع روابط کنه . همون در آمدش هم از بازرگان های کشور ماست
سودان این وسط چی میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
حداقل اینقدر عقلشون میرسه که صلاح مملکتشون چیچیه! ما چی؟
پس یواش یواش بریم برای دلار 4000 تومان آماده شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
4000 که عددی نیست برو برای بالای 5000
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
حالا چقدر داری؟
یه 100 دلاری تا شده؟
سودان این وسط چی میگه؟
یعنی ما مردم ایران موضوع رو کمی منطقی نمی تونیم نگاه کنیم. فقط به اظهار نظرها دقت کنیم می فهمیم طرز فکر مردم رو. اینکه ما خوبیم و ابرقدرتیم و هیچ احتیاجی به ارتباط با هیچ کشوری نداریم. حالا اینها همون کشورهایی هستند که ما همیشه می گفتیم غرب رو بی خیال شیم و با اونها رابطه داشته باشیم!!!
جالبه که هیچ کس نمیگه مشکل از ما هم بوده که این فرصت رو به تهدید تبدیلش کردیم. با بی عقلی یک مشت آدم خودسر و تندرو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
نه دیگه متوجه نیستی ! الان باید همه در ها رو ببندیم و بشینیم یه قل دو قل بازی کنیم .
اگه مهم نیست و کوچیکه که نباید دردمون بیاد؟ پس چرا داره دردمون میگیره؟ موضوع کشور بحرین نیست! ضایع شدن ایرانه به دست 50 نفر حقوق بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
:))
مردن مظلوم سودان هستش.قابل توجه دوستان.یادتون میاد این عمرالبشیر رو چطور تحویل میگرفتن؟
سووووووودان!!!! اخي چه ضرري كرديم
ما همه جهان را منزوی می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خدا خیرت بده یک ساعته دارم به کامنتت می خندم .
آخرش هم ما نفهمیدیم این نفوذی یا خودسر یا گروه فشار یا فتنه کیا هستند. امروز بهشون نفوذی دشمن میگن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بستگی به مورد داره
تازه داریم دشمنان واقعی مون میشناسیم....ما هیچ علاقه ای به این کشورهای عربی نداریم
سفارت سودان کجاست لطفا اطلاع رسانی کنید در ضمن زمان تجمع رو هم لطفا درج کنین مرگ بر عمر البشیر مرگ بر سودان مرگ بر خاطوم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بشین بابا
صدا و سیما که میگه :یک عده آدم خودسر؟ یک حرکت مشکوک؟

من موندم ما که ریگی را در آسمان شکار می کنیم چطور این آدمهایی که صد تا دوربین عکس و فیلم از اونها می گیرند را نمی توانیم پیدا کنیم؟!
بعد همین آدمهای خودسر سرنوشت یک مملکت را به بازی می گیرند یا بهتر بگوییم آبروی یک مملکت را در دنیا می برند. درست که که ما به کشورهایی مثل بحرین و سودان نیازی نداریم ولی مساله آبروی کشورمان است که بازیچه یک عده آدم خودسر می شود که گویا رویین تن هستند کسی جرات نداره چیزی به اونها بگه.
وزیر کشور با مقامات وزارت خارجه در تعامل باشد که جزیره بحرین به دامن کشور برگردد.
وقت واکنش به اماراته، پیشنهادات:
ممنوعیت تور به امارات.
کاهش تعداد پروازها به امارا به 2 پرواز در هفته.
واقعا ما توی احترام نگذاشتن به قوانین بین المللی استثناییم. خب چرا باید هی ما سفارت بعضی ازکشورها رو اشغال کنیم و بخاطر اون یه سری از کشورها اعتمادشون رو به ما ازدست بدن!؟
چه بهتر. این کشورهای عربی علی الخصوص سعودیها هستد که از قطع روابط با ایران ضرر میکنند هرسال میلیونها دلار پول حجاج ایرانی به جیب حاکمان عیاش وآدمکششان واریز نمی شود.
ریختیم سفارت خونه عربستان رو داغون کردیم، حالا یه عده میگن قطع روابط کردیم بهتره. الان میشه 5 تا کشور را نام ببرید که روابط بین المللی خوبی باهاشون داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
فعلا یه چند تایی هستش که دستشان تو جیب ایرانی فلک زده هست
خیلی بده
اگه امارات قطع کنه بذترم ميشه
بد شد خیییییلییی
تند رو ها جشن بگیرند
آقای تابناک محترم. شما شب اول گفتید با خشم انقلابی سفارت تسخیر شد و الان شدن عوامل دشمن.
مدعی گر به رخت تیغ کشید هیچ مگو
آتش کم محلی تیز تر از شمشیر است
عوامل نفوذی خخخخخخخخخخخ تابی مثبت منفیتگیر کرده
اگه نیروی دریایی ایران 3 ماه تنگه هرمز رو به روی کشتی هایی که می خوان برن بحرین ببنده اون وقت حاکماش از گشنگی همدیگرو حتما تیکه تیکه می کنن
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عزيز من لطف کن ازخودت مايه بزار ما اهل درگيري با هيچ کشوري نيستيم ....ايکاش تابناک منتشر ميکرد که اينو بدوني
حسین
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
خواهشا پرت و پلا نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
همینطوری ببنده ؟ مگه کشکه ؟ بقیه هم میشینن نگاه میکنن ؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
در تعجبم به اونهایی که منفی دادن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقا نظر ندی کسی ...
عزیزم تنگه هرمز که جوب باغچه عمو جونت نیست که هر وقت خواستی ببندی هر نخواستی باز کنی

نمی دونم کی عقلانیت به این مملکت باز می گرده خدااااااااااااااااااااااا
منهم ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تو هم مثل نیروهای مثلا خودسر زیادی جوگیر شدی و صرفا تا نوک دماغت رو می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
برو ببند
م ن ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بابا شعر نگو بشین سر جات ...
چهار تا کشمش جوگیر مثل تو این وضع رو بوجود آوردن ...
من موندم چرا ما اینقدر منفعل هستیم و به راحتی تو تله ای که این وهابیها جور کردن می افتیم ...
خدائی اگه تو قضیه منا مسئولان محترم درایت بخرج میدادن و قطع رابطه میکردیم با عربستان حالا اینجوری نمیشد ...
طوفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اینا همه حرفه بهتره خودمونو با این حرفا گول نزنیم . فعلا کاری که ظریف و دستگاه دیپلماسی ایران به سختی به نتیجه رسوند با بی تدبیری یک عده خاص یک شبه داره به هدر میره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اگه میتونستن تا حالا 100 بار اینکارو کرده بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ميتوني بكن ببين دنيا چطور حالتو ميگيره ابله!يكم تفكر چيزي ازت كم نميكنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
امان از جوگیری !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
مواظب باش شما را برای دبیرکلی سازمان ملل کاندید نکنند
یعنی درک این موضوع که اعراب سنی در برابر ایرانیان شیعه بدون هیچ شرط و ملاحظه ای باهم متحد هستند اینقدر سخته؟ چرا نمیفهمند که درگیری با عربستان یعنی جنگ با کل کشورهای عربی که بالای 90 درصد مردمانشون سنی هستند و صددرصد طرف عربستان هستند؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
خاصیتی ندارن عزیزم. همشون با کل ناتو پشت داعش بودن ما پشت بشار اسد. حالا ببین ورق چطور برگشته
البته می دونم درکش براتون سخته
کم کم با همه قطع رابطه میکنیم،عربستان،ترکیه،بحرین،امارات و...
به این میگن سیااااااااست!!!
البته محمدرضا شاه بحرین داد سه تا جزیره استراتژیک گرفت تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی
دوستان میگن به درک که رابطه مون قطع شده اینا هیچی از سیاست نمیدونند
دوستان گرامی و هم میهن گرامی خداوند را شاکرم که لطف خویش را شامل بندگان خود در ایران نمود و روابط دو کشور ایران و عربستان قطع کردید تا شاید راهی باشد برای جلوگیری و افزایش تجاوز و جانباختگی در کشوری دیگر ....
ریختیم سفارت خونه عربستان رو داغون کردیم، حالا یه عده میگن قطع روابط کردیم بهتره. الان میشه 5 تا کشور را نام ببرید که روابط بین المللی خوبی باهاشون داریم؟
الان جو شديد ضدعربي در ايران حاكمه مخصوصا" بواسطه اتفاقات اخير در منطقه. من خودم پدر همسرم رو در حادثه منا از دست دادم.
ولي بايد پذيرفت در دنياي امروز تعرض به سفارت يك كشور اصلا" مورد قبول نيست. اينكه هركسي خلاف ميل ما عمل كرد بريزيم و سفارتخونه رو آتيش بزنيم چي رو ثابت ميكنه. تا الان كفه ترازو به نفع ايران بود از اين به بعد به نفع عربستان شده.
اگر كمي تاريخ خونده باشيم ميبينيم كه در عهد قديم هم كه سفير و سفارتخانه اي نبود و فرستاده هاي كشورها نقش سفير رو بازي ميكردند تعرض به فرستاده ها به مثابه اعلام جنگ بود.
بد بخت٬ بیچاره فقط کافیه رهبرمون لب تر کنه بحرین که خوبه تا خود افریقا رو مستمره خودمون میکنیم اسمشم میذاریم قاره ایران
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
داداش بیزحمت این در رو ببند. سوز میاد.
نابود باد سانسورچی
سودان چند دهه با پول ایران سر پا موند ،حالا اونم واسه ما شاخ در آورده،تجربه خوبی بود
حق دارن کاملا
امیدوارم روزی التماس کردنشون رو ببینم
و اون موقع امیدوارم دولت ایران مصلحت اندیشی رو بذاره کنار و راحت درش رو برای اینها باز نکنه
جهندممممممممم
من که میگم هر هفته بیاین یه سفارت خونه آتیش بزنیم ... بهتر از بیکاری و فقر و اعتیاده ... دفتر سازمان ملل رو هم میزاریم واسه شب چهارشنبه سوری
كاش از همون اول با اينها قطع رابطه ميكرديم تا غرب
اخ اخ جیبوتی حیف شد!!
با سلام

بابا سودان که با ما داداش برادر بود اون دیگه چرا؟
این کشورها جز ضرر و خیانت چه سودی برای ما داشتند که حالا از قطع رابطه با اونها ناراحت باشیم؟ ایران در حال ورود به جهانه روابط جدیدی داره شکل میگیره این عربها هم نمیتونن پیشرفت ما رو ببینن باید راه خودمون رو ادامه بدیم و با کشورهای بزرگ ارتباط داشته باشیم چون این کشورهای عربی غلام حلقه به گوش غربیهان
اين كارو دولتمردان ما در وزارت خارجه بايد انجام ميدادن و پيشدستى ميكردن ولى نميدونم چرا تو بعضى موارد ضعف نشون ميدن وكوتاه ميان دولت عقب مانده عربستان با اون وزير خارجه كم ظرفيت به ما اينجورى پاسخ داد ولى ماچى كار كرديم اون همه حاجيامونو قتل عام كردن به نوجونامون تجاوز كردن بهمون براى كمك به حاجيا ويزا ندادن (به وزير كشور با پادرميونى وخواهش ويزا دادن)ما چى كار كرديم فقط سفيرشو احضار كرديم وبهش اعتراض كرديم.واقعا جاى تاسف داره كه اين قد ضعف وجود داره!!!!!
همونطور که انگلیسو رفقاش با خفتو خاری برگشتن اینام برمیگردن.غصه نخور دادا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یعنی توی دنیای خودتون شادید. انگلیسیا با خفت و خواری برگشتن؟! خیلی خوبه که همه چیز رو از زاویه دیگه نگاه می کنید. اینطوری دردش کمتره؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
قرصاتو خوردی؟
ما داریم گرفتار دامی میشیم که برامون پهن کردن.ما هم باید با تمام توان چه از از نظر دیپلماتیک و اقنصادی مقابله کنیم.ما سالها تحریم بودیم میتونیم دوام بیاریم اما انها.باید فعالیت کلیه شرکتهای عربی در ایران را قطع کنیم.از جمله شرکت هواپیمایی امارات و اسمان کشور را بر روی تمام ایر لاین های عربی که از ایران میگذرن ببندیم.حالا که روابط قطع شده و ملاحظه ای وجود نداره از حوثی ها در یمن حمایت کافی بکنیم تا نفس سعودی ها بند بیاد چون اگه از اونجا خلاص بشن ،انرژی انها ازاد میشه میخواهند یه جای دیگه با ما در گیر بشن.یه مشت کشور عقب افتاده بدوی که رابطشون با ما قطع کنن چه ضرری میکنیم،ما باید با دنیای متمدن روابط بهتر داشته باشیم نه این سعودیها که خودشون یه ورژن دیگه از داعش هستند.
یزمانی براصبحگاه مدرسه به صف میشدیم به نصف دنیا لعنت ومرگ میفرستادیم حتی به شوروی که حالا شدیم متحدش .....وقت ماصرف چه کارایی کردند.....ده دقیقه داشتیم سر صف شعرمرگ بر دشمنان سر میدادیم....
فکر کنم مجلس جیبوتی با پول ما ساخته شد
جیبوتی؟ این دیگه کجاست ؟ فیلتر کنیم فقط با اروپا در ازتباط باشیم :دی
امارات از همه مهمتره
امیدوارم که امارات رو از دست ندیم
خاک بر سر این وحشی های عقب مونده که از دیوار بالا میرن و حمله میکنن
جیبوتی دیگه کجاست؟
بهتر ما هیچ احتیاج و علافه ای نداریم با عربستان مسلمان کش ضد ایران رابطه داشته باشیم از کسانی که به سفارت حمله کردن تشکر میکنیم
نباید به این عربستان باج داد این خیانت به کشوره
دستکم فاجعه منا یادمون نرفته
حالا با اسراییل و امریکا که رابطه نداریم مردیم عربستان که دست کمی از اسراییل نداره
رییس جمهور سودان خودش که توسط لاهه تحت تعقیبه....در ثانی عرضه داشت کشورش نصف نمیشد
وقتی دوست و دشمنمون رو تشخیص نمی دیم همینطوری خاک بر سر میشیم تا.....؟؟؟؟؟
جیبوتی؟ این دیگه کجاست ؟ فیلتر کنیم فقط با اروپا در ازتباط باشیم :دی
از جهتی بسیار خوب شد بازم یه چند تایی موندن
بهرين كجاست اصلاً ؟ چي هست ؟ متوجه نشدم !
جیبوتی =))))))))))))) وای دلم :))))))))))))
عزیزم این سودان همون کشوری نبود که ما با تا جای ممکن حمایتش کریدم فقط به دلیل اینکه امریکا باهاش مشکل داشت.
نتیجه حمله سفارت یک کشور غیر از این نمی باشد با این کار زحمات دستگاه دیپلماسی دکتر ظریف و روحانی بلا نتیجه و سرمایگذاران احساس نا امنی خواند کرد و رکود همچنان ادامه می یابد.
سفیر امارات باید اخراج شه
این کشورها همون بهتر که قطع رابطه کنند. چون جز ضرر و هزینه کردن بیهوده ، هیچ نفعی برای ما ندارند.
برقراری با یک کشور! می ارزه به ارتباط داشتن با تمام این کشورها.
کجا کجا اینها چی هستن?کشورن!!!!!!!!!!
جیبوتی؟ این دیگه کجاست ؟ فیلتر کنیم فقط با اروپا در ازتباط باشیم :دی
قهر کنجد از کوه !
سفیر امارات باید اخراج شه
چه اعتباری پیدا کرده ایران تو جامعه بین الملل!!!!
ایول به نیروهای مکتبی خودسر
خدا رو شکر این کشورهای کوچک و عقب افتاده دارند خودشون قطع رابطه میکنند وگر نه همینطوری مجبور بودیم پول بدیم بهشون تا امثال احمدی نژاد حداقل تو این کشور ها مورد استقبال قرار بگیرند سودان و جیبوتی هم اشتباه استراتژیک ایران بودند که سال ها حمایت شدند
ما مردم ایران خواستار الحاق بحرین این استان جنوبی به خاک کشور هستیم.
ما اگر عزت داشتیم دیگه هیچ موقع با این کشورها رابطه برقرار نمیکنیم
هرچند عزتمون رو موقعی از دست دادیم که به نوامیسمون تو فرودگاه های امارات و عربستان تجاوز شد و هیچی نگفتیم تا الان یه مشت عرب جاهل برامون خط و نشون بکشن
ما نیازی به سیاه ها نداریم
بازم عربستان چند کشور دارد که حمایتش کنن.اما ایران حتی یک کشور حامی هم ندارد.باید از این رویداد درس بگیریم.و تغییر نگرشی در سیاست خارجی خود دهیم چرا ایران باید هزینه کشورهای عرب را بدهد.واقعا ما در سیاست خارجی به دنبال چه هستیم به کدام اهدافمان رسیدیم!
جیبوتی مصداق کامل کشور زیر پونز هست. آخه کوچولو، تو دیگه چی می گی این وسط؟؟
سلام قابل توجه آقایانی که یک عمر میگفتند ما باید روابط خودمون رو باکشورهای افریقایی ومنطقه افزایش بدیم وکلی از سرمایه کشور رو در حلق انها ریختند باز هم از کشور های دیگر دنیا فاصله بگیرید جیبوتی وسودان نمونه بارز
ببخشید جیبوتی کجاس
مرگ بر کل کره زمین بجز ایران
وای حالا چیکار کنیم سودان با ما قطع رابطه کرده :'(:'(:'(:'(:'(:'(
جیبوتی و که نگووووو دلم خونهههه حالا چجوری بریم جیبوتی
حالا میگویید عمرالبشیر بخاطر جنایات دارفور نحت تعقیب است. ولی درانوقت رییس مجلس را باعجله برای دلجویی از وی به یودان فرستادید . یک بام ودو هوا ویا بی سیایتی ومنفعل بودن
قهر کنجد از کوه !
اقداماتی که عوامل نفوذی دشمن در اطراف سفارت و کنسول گری این کشور در ایران انجام دادند؟؟؟؟
میشه بگین عوامل نفوذی کی بودن اینا؟
اگه حمله به سفارت سازماندهی شده بوده که دیگه این حرفا چیه؟
اگه نبوده که متاسفیم نمیتونیم امنیت سفارت کشورای دیگه را تو ایران تضمین کنیم بعدش گیر میدیم به عربستان که تو چرا یه شهروندتو اعدام کردی.
اگرم اینا بازی سیاسیه که مشت بعدی تونو رو کنین ببینیم چی تو چنته داریم.

بالاخره وقتی از سال 78 تا الان به نیروهای خودسر اینقدر ارج و قرب میدن باید فکر یه همچین روزیم بکنن.

لطفا منتشر کن
برو به خوش گذرانی هات برس سسول عرب نا خلف
هر دم از این باغ بری می رسد.
خوبه دیگه یه مقدار دیگه بگذره قطر و کویت و امارات و ... هم اعلام جنگ میکنن.
این شرف دیپلماسی ظریف و روحانیه.
کسی نیست بگه بغل سفارت ایران توی یمن چند بار موشک و راکت خورده توسط عربستان.تروریست های دست پرورده عربستان در یمن دیپلمات های ما رو گروگان گرفتند و روحانی و دولتش هیچ کاری نکردند غیر از احضار کاردار اونقت برای یه حمله ساده و بدون خون ریزی به دو تا ساختمون توی ایران همشون قطع روابط میکنن.
اینو داشته باشین برای روزی که جناب رییس جمهور از دیپلماسیش حمایت کنه
به نظر خیلی عجیبه یادمان باشد حرمت امام زاده را متولی آن دارد . وقتی احمدی نژاد بدون دعوت رسمی حاکم امارات پا میشه میره ابوظبی و اونها هم بدون تشریفات رسمی یه جوون 20 ساله اشان را با دمپایی می فرستند فرودگاه ..... نتیجه اش این میشه که
چقد ما ذلیل شدیم که یک کشور بی سرو پا مثل عربستان و بحرین برای ما خط و نشون میکشه
پاسخ ها
پونه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
وقتی سفارت اتش می زنیم نتیجه اش همینه.
جه بهتر. این گداهایی که دور و بر خودمون جمع کردیم هیچ نفعی برای ما نداشتند و ندارند فقط اینجور وقتا برای آدم بحساب اومدن این رفتارها رو می کنند.
باز بعضی ها دارن باتز روشنفکری ازقطع رابطه کشورها قبیل بحرین وجیبوتی که قبلا خودشون حساب نمیاوردنشون ومیکروسکوپی حساب میشدن احساس ناراحتی وعجز میکنن اولا که ماقطع نکردیم خودشون رفتن ثانیا مطمئن باشید باقطع رابطه چهارتا فسقله کشور که پس فردا پشیمون میشن منزوی نمیشیم
حتی بهتره سفیر امارات رو هم مااخراج کنیم تابفهمن ما به اونای نیازی نداریم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شما اصولا به کسی نیازی ندارید. کلا از هفت دولت آزادید. در حد لالیگا
تابناک خوب اومدی، این دلواپسان که با حیدر حیدر گفتن به سفارت ها حمله می کنند، همان عوامل نفوذی دشمن هستند.
آقای احمدی نژاد بیاد توضیح بده پیامد سفر چهار سال پیشش به جیبوتی و کومور چی بوده؟
از اونروز تا الان حتی اسم جیبوتی هم تو رسانه های ایران نیومده بود. رفته اونجا دقیقا چیکار کرده که الان پیامدشو باید اقدام جیبوتی غیر از اینی که انجام داد میدیدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جیبوتی همون جایی که اسلحه ترانزیت میشد به یمن
دلم میسوزه از دلارهای ملت بیچاره خودمون که ریخته شد تو شکم این عمرالبشیر...کاش یه کم به منافع ملی می اندیشیدیم...
باید این دوستان سیاست مدار به یاد روزهایی بیفتن که چه حمایت هایی از عمرالبشیر میکردن تا کی باید از این عربها کرد یه روز از آذربایجان حمایت کردیم یه روز از لیبی یه روز بوسنی یه روز جنبش فتح و حماس یه روز سودان و.....ای سیاست مداران کی به هوش می شوید
این حرکت احمقانه آتش زدن سفارت عربستان درست مثل اون سخنرانی دکتر !!! احمدی نژاد میمونه که اوایل ریاست جمهوریش اعلام کرد که اسراییل باید نابود بشه و با این کارش فقط باعث شد که جنایات اسراییل تحت الشعاع این حرف قرار بگیره و اسراییل با مظلوم نماییش از انزوای بیشترش جلوگیری کنه و ایران رو متهم به تروریسم کنه.
حالا تو شرایطی که با شهادت شیخ نمر احساسات مردم دنیا و نظرات ارگانهای بین المللی به سمت و سوی محکومیت عربستان میرفت با آتش زدن سفارت باعث شدند که باز هم ایران بدهکار بشه.
واقعا چرا با این نیروهای خودسری که نه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نه به توصیه های سیاستمداران و زمام داران مملکت ترتیب اثری نمیدهند برخورد جدی نمیشه؟ چرا همیشه منافع مملکت باید فدای منافع عده ای سود جو باشه که منافعشون رو تو ناآرامی و تضاد با دنیا میبینند؟
با سلام
البته اشکال از خودماست که هنوز سیاست خارجی مشخصی نداریم و در داخل هم سیاست یک پارچه ای وجود نداره و هر ارگان یا نهادی براساس منافع خود به عرصه سیاست خارجی وارد میشه.
همین عمرالبشیر سالها دوست و برادر ما بود و با کبکبه به اینجا میامد ولی الان شده رهرو عربستان و به نیروهای انتقلابی سابقش میگیم مزدوران عمرالبشیر
اشکال اصلی به خود ماست که خودمون رو هم فریب دادی وگرنه قواعد بودن در این دنیا معلومه
گدا گشنه های سودان دارن از سعودی نون میخورن...اون به درک اما ایرانیای وطن دوووووست شما چرا میرید دبی و انتالیا؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کمپین راه نمیندازید برای دبی نرفتن؟؟؟؟!!!!ماشالله در تلگرام و فیسبوک و لاین که حضور پرشوری دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
امثال شما اگه اجازه میدادید کسی تو این مملکت تفریح کنه کسی دوبی و انتالیا نمی‌رفت! حتی کویر رفتن هم تو این مملکت ممنوعه!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چه ربطی داره؟ میریم خوش بگذرونیم. چون تو مملکت خودمون نمی تونیم. نوش جون آنتالیا و دوبی . پولمون از شیر مادر حلال ترشون باشه. ما با دنیا خوبیم. شمایید که می خواهید همه رو پاره کنید.
گفتنی است آقای احمدی‌نژاد ساختمان مجلس جیبوتی را به این کشور هدیه داد و با پول ایران ساخته شد
بهتر که رابطه ما با کل دنیای اسلام قطع بشه .ازینا چی می خواد به ما برسه
ما باید به دنبال بهتر کردن روابطمون با دنیای غرب باشیم که نیم وجب مملکت برای ما شاخ نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
غرب و عرب تموم شد. ما مونديم و بشار اسد جون.
باز بعضی ها دارن باتز روشنفکری ازقطع رابطه کشورها قبیل بحرین وجیبوتی که قبلا خودشون حساب نمیاوردنشون ومیکروسکوپی حساب میشدن احساس ناراحتی وعجز میکنن اولا که ماقطع نکردیم خودشون رفتن ثانیا مطمئن باشید باقطع رابطه چهارتا فسقله کشور که پس فردا پشیمون میشن منزوی نمیشیم
حتی بهتره سفیر امارات رو هم مااخراج کنیم تابفهمن ما به اونای نیازی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تکراری
متاسفانه اگه دولت با یک برخورد دیپلماتیک درست و کوبنده در شروع ماجرای شهادت شیخ النمر بکار میبرد .
این احساسات مردم به این جا کار رو نمیکشوند.
هرچند این نحو برخورد با متعارضان به سفارت خیلی مشکوک و پر ابهام هست
واقعا نیروهای انتظامی نمیدونستن باید نزارن کار به اینجا کشیده بشه
نباید از قبل فکری برای این قضیه میکردند
حالا ما مانده ایم و دیپلماسی ضعیییییییف
پاسخ ها
عبیس
| Germany |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مرد مومن فکر نان باش اخه اعدام یه شهروند سعودی چه ربطی به من و شما داره؟مگه ما تو کشورمون کسایی رو که به مقامات درجه اول کشور اهانت کنن مجازات نمکنیم؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
احساسات مردم؟ آره ما گوشامون مخملیه اینا هم مردم بودن!!
مشکل از ماست که(جو)زیادی گرفتیم فکر میکنیم همه ی دنیا رو حریفیم مردم اگه خوب فکر کنن میبینن اونهایی که ای کارارو میکنن دست نشونده وآلت دست یک سری مفت خورو غارت گر بیت المال هستند که اگر روزی برای این مملکت اتفاقی هم بیفته اون ور دنیا عشقشونو میکنن وبریش این ملتم میخندن از همین حالا تمام کس وکاراشونم رفتن فقط خودشون مشغول شیره مالیدن سر ما وغارت وچپاول ملت هستند نمونش این ماشینهای میلیاری و نگاه کنید درخیابونا خودتون همچی دسگیرتون میشه (مردم خوب فکر کنید وببینید سر ملت سوریه چه آمده)خدایی نکرده ما مثل اونا نشیم والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
واقعا گل گفتی!
مشاورسعودیها گفته ایرانیها باید توعربستان گدایی کنند تنگه را ببندید تا بدوند کی باید کاسه گدایی دست بگیره امارات وبحرین وسودان وجیبوتی عددی نیستند برند گم شند
پاسخ ها
گل آقا
| Germany |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
وای بر ما با این نظرات کارشناسانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
آخه چرا منفی میدید شما با نظام بد هستید با ایران هم بد هستید که منفی میدید؟
اين كه مينويسيد :
اقداماتی که عوامل نفوذی دشمن در اطراف سفارت و کنسول گری این کشور در ایران انجام .............

مرغ پخته شده توي قابمه خنده اش ميگيره.............

اين نيرو هاي خودسر
دقيقا توسط ارگانهاي رسمي سازماندگي ميشن
و تقريبا حكم گارد اهنين روماني رو دارن .........................


تو رو خدا بيخيال
"عوامل نفوذی دشمن"
آیا چه جکمی برای اینها صادر خواهد شد؟؟؟
آیا حداقل حکم این فتنه گرانِ آشوب طلب، اقدام علیه امنیت ملی نیست؟!
عزیزان ما نه کند رو هستیم نه تند رو ما خودمون رو برای جنگ با کشور های عربی اماده میکنیم اشتیاق ما به جنگ مثل اشتیاق شیر گرسنه برای شکارش است والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شیر پاکتی.
ناشناس
| Australia |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شما دنیای امروز رو با جنگل اشتباه گرفتی جات تو جنگله یا باغ وحش
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
علی خاک هفت دریا و هفت اسمان بر سرت جنگ طلب بی منطق،تابناک لطفا منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اسکل جان برو سوریه تا دولت از دست یارانه تو راحت شه همچنین ما
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اشتیاق ما؟ من یکی که نیستم شما میخوای بری پرونده زندگی خودتو ببندی تنها برو. پدر ملت رو در آورید با حماقت هاتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
این همه جوان بی ادعا رفتند سوریه شهید شدند. شما چرا تشریف نمی‌برید؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ان شالله هر چه زودتر همگی مشرف بشید به جنگ. ما هم براتون دعا می کنیم
سلام.ایرانی به ایرانی بودنت بناز.ببین بزرگان غربی در باره ایران چی گفتن
امیدوارم یه جور نشه که بعضی از عوامل خودسر نون این حوادث رو بخورن و بقیه ملت چوبش را!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
فكر كن اين جوري نشه.
کشوری که فقط مشکل داره و خبری از راه حل نیست
دوستانی که ازاین موضوع خوشحال هستند
یادشون رفته بیشتراز۶۰٪بازار روغن خوراکی کشور
زیردست شرکتهای شاهزادههای(بخوانیدسرمایه گزاروبازرگان)عربستان سعودیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
روغن چیز خوبی نیس ، واسه سلامتی ضرر داره برای قلب ضرر داره
متاسفانه اگه دولت با یک برخورد دیپلماتیک درست و کوبنده در شروع ماجرای شهادت شیخ النمر بکار میبرد .
این احساسات مردم به این جا کار رو نمیکشوند.
هرچند این نحو برخورد با متعارضان به سفارت خیلی مشکوک و پر ابهام هست
واقعا نیروهای انتظامی نمیدونستن باید نزارن کار به اینجا کشیده بشه
نباید از قبل فکری برای این قضیه میکردند
حالا ما مانده ایم و دیپلماسی ضعیییییییف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
احساسات مردم؟از کی گروه فشار شده مردم؟
عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد و ما رفتیم و ازش حمایت کردیم (آقای لاریجانی رفت اونجا)
ای خدا تا کی باید تاوان این خودسرها رو بدیم
کار ایران به کجا رسیده که بحرین و سودان به خودشون اجازه همچین کاری رو دادن! اگه زودتر جلوی کارشکنی عربستان گرفته میشد کار به اینجا نمیرسید.
ای خدا تا کی باید تاوان این خودسرها رو بدیم
نمیدونم قطع روابط دیپلماتیک با جیبوتی رو کجای دلم بزارم؟!!!!!!!!! :)
خخخخخخخ جیبوتی تو دیگه چراااااااااا؟؟؟؟؟؟
اگر بعد تعرض به دو هموطن ایرانی وزارت خارجه و دولت سکوت نمیکرد
اگر بعد از فاجعه منا دولت قاطعیت نشون میداد و اعتراض شدید و متناسب میکرد
اگر در برابر گستاخی ها و توهین های ال سعود وهابی دستگاه دیپلماسی انفعال و زبونی به خرج نمیداد
اگر در برابر کشورهای حامی داعش چون بحرین و امارات و کویت و قطر و در راس شون عربستان که دست های ناپاک شون اغشته به خون دلاوران مدافع حرم ایرانی ست سکوت نمیکردن و حس حقارت و عقده رو به دل مردم نجیب ایران نمیذاشتن
اگر....
الان این حکومت های وابسته و دیکتاتور دست پیش نمیگرفتن و بازهم تحقیر و توهین نمیکردن
الان صبر مردم لبریز نمیشد و این واکنش تند و شاید نادرست رو انجام نمیدادن
الان بعضی از داخلی های غافل بی بصیرت یا معاند که نه وطن پرست هستن و ایرانی نه شیعه و مسلمان ژست عاقلانه و بشردوستانه ی نابجا نمیگرفتن و همسو با در جهت منافع وهابی های متحجر حرفی نمیزدن
الان متاسف نبودیم و حسرت به دل فرصت های از دست رفته در سیاست خارجی نبودیم
الان...
هرقدر صبر کردیم و منتظر برخورد قاطعانه به توهین ها و جنایات ال سعود موندیم خبری نشد
الان همه اون جنایات قبلی و توهین ها در کنار این جنایت اخیر در دل ما عقده شده و دیگه نمیتوانیم سکوت کنیم و باز هم به امید واکنش منفعلانه دولت بمونیم و باید خود ما مردم اعتراضمون رو نشون بدیم و غیرت شیعه و عزت ایرانی رو به رخ حکومت های وهابی متحجر بکشیم تا دیگه جرات جسارت رو نداشته باشن
اما با حفظ درایت و مصلحت و تنها باید گوش به فرمان رهبر باشیم...
باید مراقب بود و جلوی عده ای تندرو که مصلحت و درایت رو در نظر نمیگیرن رو هم گرفت....
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اقا یا خانم ناشناس با نوشته طولانی همه مسئولین دیپلماسی کشور با توجه به اطلاعات واخبار محرمانه ای که دارند قطعا در بسیاری از مواردی که ازرذالت های سعودی بر شمردیدرگ گردنشان از من وشما بیشتر بالا امده اما باید بر مدار عقل تصمیم گیری کرد تا با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را کرد وبیشترین لطمه را به دشمن زد به هر حال سواد دیپلماسی وتجربه کاری وداشتن اطلاعات محرمانه هم هست برای همین هم ما در یمن /عراق /سوریه و...با بکار گیری دیپلماسی فعال وهوشمندانه درمیدان عمل جواب همه دشمنی ها را داده ایم وال سعود ومتحدان واربابانشان رابا کمترین هزینه تسلیم تصمیمات واراده خود کردیم
من نگران جیبوتی ام. آخه چرا؟!!! :)
جیبوتی به عنوان یه ابر قدرت چرا باید این کار رو بکنه ؟
گفتنی است آقای احمدی‌نژاد ساختمان مجلس جیبوتی را به این کشور هدیه داد و با پول ایران ساخته شد
واقعا تا کی باید هر روز به یک سفارت حمله کنیم اگر قرار بر حمله بود چرا بعد از کشته شدن 500نفر از هموطنانمان سکوت کردید هرچند این حمله جهت تخریب دولت بود نه سفارت عربستان
کشور های گوگولی مگولی دارند عرض اندام می کنند یعنی اینکه ما هم هستیم.
زندگیمون در یک کلمه خلاصه شد
دعوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کی این دعوا ها تمام میشه خدا میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یه چند روز دیگه تحمل کنید تمومه
تندروها در سرلسر دنیا باهم متحدند و همدیگر را حمایت میکنند
کسی عاشق چشم و ابروی این کشورها نیست، اما از نظر صادرات بسییییار به مشکل برخواهیم خورد
در اين مقطع حساس زماني مطمئن ترين راه اين است كه به توصيه هاي رهبر انقلاب توجه كنيم.
خدایاببین ما چقدر بدبخت شده ایم که این جوجه ها واسمون دو دراوردن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
به گروه فشار بگو.
باز هم یک عده مجنون مصالح کشور رو به بازی گرفتند و خوش شیخ شهید و مظلوم رو هم به باد دادند. آقایون سفارت نورد این افتضاحی که چندباره به بار آوردید گوارایتان و مردم مظلوم ایران گرفتار شدن در بازی ابلهان وطن فروش وطنی و ظالمین سعودی دوباره تسلیت
تابناک به علت حجم بالای نظرات اینو هم نزار مثل همیشه
قطع روابط دیپلماتیک جیبوتی منو کشته.اصلا جیبوتی خوردنی یا پوشیدنی. توجیب جا میشه؟خارج از شوخی قطع این روابط نه تنها به ضرر ما نیست که به نفع ماست .کاش امارات هم به انها می پیوست.
خاک بر سر ایران که فقط میشینه بخوره از این و اون! مرده بودن اونوقت که اون همه حاجی زیر دست و پا له شدن و اون همه بی حرمتی شد بهشون این الاغها رو از ایران بندازن بیرون. اونوقت که به دو نوجوان ما تجاوز شد ککشون نگزید که قطع رابطه بزنن این سعودیای مشروبخوار رو
ایران ذلیل شده از دست یه عده
گور باباشون که میرن! ایران جونش در بیاد بره شکایت کنه بخاطر اون همه حاجی! خنده و بیخیالی و التماس تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
اونوقت سازمان حج و اوقاف ورشکسته میشد.
مرگ بر ضد ولایت فقیه
برادر خود نمر هم حمله به سفارت رو محکوم کرد . یه عده شدن کاسه داغتر از آش و تاوانش رو باید مردم کوچه و بازار بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
حالا يكي بگه تو رو خدا اين مرحوم نمر كي بود و چه كرد؟
خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است
کارم از گریه گذشته ، به آن می خندم
بدبخت شدیم.جیبوتی هم روابطشو قطع کرد.حالا چکار کنیم؟!!!
روس ها یه خلبانشونو کشتن هنوز دست از سر ترکیه ورنداشته..وای بر غیرت ما که هزاران نفر رو تو منا کشتن به نوجوان ایرانی تجاوز کردن 8سال عربها جنگیدن با ما ولی هنوزم بینشون فرق میزاریم....ول کنید این جاهل هارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
روس ها مثلا چیکار کردن با ترکیه؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
من از این میسوزم که ما اونا رو ول نکردیم،اونا مارو ول کردن!
جوانان وطن پرست ایرانی پیش بسوی عربستان کار آل صعود تمام است. فقط حمله حمله در عرض 24 ساعت ریاض مال ماست.مرگ بر آل صعود کافر مگر بر بحرین مورچه ریزه مرگ بر کویت بی هویت مرگ بر امارت بی مبالات مرگ بر سودان مرگ بر عمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
جز بيماران رواني بيمارستان در حاشيه بودي ديگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ال سعود بی مغز چهار تا مثل تو کار را به اینجا کشانده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مرگ بر همه ما. فقط تو زنده بمون با اين زندگي كه واسه ما درست كردي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
برو اقا.
اینکه با لقب جزیره بخواین تحقیرشون کنین فقط عمق سوزش رو نشون میده . هنوز تو باد 100 ها سال پیش خوابیدین. مهم اینه که یه جزیره سفیر شما رو اخراج میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
مثل که شما خیلی سوختی
وهابی
چرا ناراحت میشید یک کار غیرقانونی انجام دادیم و باید انتظار عکس العمل طرف مقابل رو داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ما انجام نداديم. از ما بهترين خودي بودن. ما نخودي هستيم.
عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد و چندین ماه پیش همزمان با سفرش به آفریقای جنوبی، دیوان بین‌المللی کیفری از آفریقای جنوبی خواسته است عمر البشیر را بازداشت کند اما او در ژوهانسبورگ مورد استقبال قرار گرفت.


واقعا که؟؟؟؟
روزی که دادگاه لاهه عمرالبشیر را محکوم کرد وزرارت خارجه وقت ایران بیانیه داد و آن را بازی سیاسی غربی ها علیه یک کشور مستقل خواند و از این جنایتکار دفاع کرد امروز که روابط دیپلماتکیک سودان با ما قطع شده به رای دادگاه لاهه استناد می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناراحت نباشید، ظریف الممالک همه ی مشکلات را به اشارت تدبیر حل می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اگر خود سر ها بذارن.
به قول جناب خان :

اخخخیییییییییییی
عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد!!
یادتونه چه قدر قربون صدقه این ژنرال می رفتین؟!!!!
این همراه کردن 4 تا جقله دور و برش خودش نشونه اینه که عربستان حسابی حالش گرفته شده و از حسودیش واسه اینکه تنها نمونه و کنف نشه این 4 تا گدا گشنه رو مجبور به همراهی خودش کرده. از عرب جاهلی انتظار عقل و شعور و تدبیر نداشته باش.
ايران بايد در قطع روابط پيش قدم مي شد وبعد از حادثه منا ايرانم بايد روابطش را قطع مي كرد ويك موج تبليغاتي راه مي انداخت.نه كه الان .كار اون كسايي كه به سفارت حمله كردند.اشتباه بود.الان با اين كار اعدام شيخ نمر را هم به حاشيه بردند.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بهتر است چشممان را باز کنیم ما اگر عقل را به کار میانداختیم این وضع را داشتیم که رشد اقتصادی ما زیر صفر باشد و در امد سرانه ما پائین بیاید. در افتادن با کشورها بدترین کاری است که بعد از انقلاب مد شده و این ملت بیچاره هزینه کرده است.
دولتمردان ما از عربهای موذی رودست خوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
دولتمردا از عرب رودست نخوردند از غضنفر گل به خودي خوردند.
تنها راه اینکه امراطوری شبیه شاه عباس را به مرکزیت تبریز راه بیاندازم و کل این کشورهای منطقه را با زبان رسمی ترکی و دین اسلام متحد سازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
شاه عباس زبان رسمیش فارسی بود .
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
تو دیگه تو کدوم عالم سیر میکنی!!!!
ملت
| United States of America |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
روح منی ناشناس بت شکنی ناشناس
ايران بايد در قطع روابط پيش قدم مي شد وبعد از حادثه منا ايرانم بايد روابطش را قطع مي كرد ويك موج تبليغاتي راه مي انداخت.نه كه الان .كار اون كسايي كه به سفارت حمله كردند.اشتباه بود.الان با اين كار اعدام شيخ نمر را هم به حاشيه بردند.
قدر جیبوتی را احمد میداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
Viva Africa
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
محمود عزیزم
اخه بی فکری تا کجا؟؟ عربستان بدهکار بود حالا بهانه دستش افتاد طلبکار شد. حالا باز برین مثل آدمای غیرمتمدن حمله کنین . عربستان از دور داره به ریش ما میخنده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
غلط کرده
به گور پدرش بخنده.
این قدر به ذهن این مردم وارد نکنید فلان کشور کوچیک است، اندازه یک محله تهران است، تاریخ ندارد، فاسد است و ... در دنیا این گونه اظهار نظرها نشانه عقب ماندگی اجتماعی است.
اگر آمار چیز دیگری را نشان دهند ان وقت باعث ناامیدی خواهند شد
همه کسانی که به سفارت حمله کردند برای کشور دردسر ایجاد کردند باید محاکمه بشوند تا حمله به یک سفارت خانه از کله پوک انها بیرون بریزه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بهشون بورسيه هم مي‌دن حالا. محاكمه كدومه. دستور داشتن برن.
یه عده خود سر حمله می کنند یک ملت باید سالها تاوان پس بدهند پس پلیس چه می کند؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
پليس كه با خودسر كاري نداره. از خودشونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
به عكسهايي كه از اين حادثه منتشر شده نگاه كنيد تا متوجه بشيد پليس چكار مي كرده.
یوسف
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
خود سر کجا بود ؟؟سر دارن حسابی برای کشور تعیین تکلیف میکنن.از شما و من خدی خودی هستند سازمان دارن تشکیلات دارن برای همین کار به نام انقلابی.
کوروش کجائی ؟ ما وارٍٍٍٍث خوبی برات نبودیم ما را ییخش
بنظر بزرگترین درد قطع رابط با جیبوتی برای جهان وایران است........ احمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بله درد بزرگيه چون همين ديروز با نفت 120 دلاري ما ساختمان پارلمان جيبوتي ساخته شد كه الان اونا هم در حمايت از عربستان به ما پشت كردند.
اول اینکه بحرین جزیره نیست. دوم اینکه سودان و رییس جمهور آن کشور تا همین چند وقت قبل که رفیق و تاج سر بود. چی شد یک مرتبه شد جنایتکار جنگی؟
با تمام دنیا بجنگیم امریکا انگلیس وحالا اعراب تا دیروز شکم عمر البشیر را ایران پر میکرد حالا دیدید از عربستان حمایت میکند حماس دشمن ایران شده ترکیه همین طور بهترین کار برای ایران دوستی با غرب است با حفظ عزت حکمت ومصلحت که تا حالا این سیاست در صحنه بین الملل موفق نبوده بس کنید ابروی ایران وایرانی را حفظ کنید دشمنی وتاختن تا کی با کل دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اینها درس عبرت است،اما کیه که بگیررره!!
ما معترضیم

شما دلواپسید ، ما هزینه میدهیم !
شما سفارت اشغال میکنید ، ما و فرزندانمان و اقتصاد و صنعت و ...میخوریم زمین هوا میریم ، نمیدونی تا کجا میریم.
برای یک ویزای ساده به انگلستان ، قبلا میرفتیم سفارت و 3 روزه تکلیف معلوم میشد ، در سالهایی که گذشته ، از صدقه سری اشغال سفارت انگلستان توسط شما دلواپسان غیرتی (!) ایرانی نگون بخت باید کار و زندگیش را ول کند و میلیونها تومان پول به حلقوم هتل داران انکارا و دوبی بریزد و برود منتظر بنشیند هفته ها که ویزا بگیرد ! چرا روزهایی که میتوانیم در کشور کار کنیم و مفید باشیم حرام بشود؟ که چی ؟ چون شما غیرت مزخرف تون گل کرده است
سفارت عربستان را آتش میزنید فکر میکنید آبرویی برای شیعیان در دنیا میگذارید؟ هزینه این ترکتازیهای شما را ما 74 میلیون نفر بیچاره میدهیم ، مگر میشود سرخود جلوی چشم پلیس چنین بی حرمتی ایجاد کرد؟
آمریکاییها از خداشونه سعودی و ایران به جنگ بیفتند تا بیشتر اسلحه بفروشند و مردم ما باز زیر فشار جنگی دیگر بروند. شما با جنگ رونق میگیرید زیرا بلد نیستید در صلح زندگی بسازید و کارتان زندگی گرفتن است
منافع شما در ایجاد بلوا در کشور است ؛ انزوای ایران باعث رونق شما و کاسبی تحریمتان است. پستهای خوبتان را دارید ، زن و بچه هایتان در خانه های امن و مدارس خوب رشد میکنند و بقیه مردم اند که تحریمها بیکارشان کرده ، ریالشان به گند کشیده شده است ، چرا ؟
چون شما دلواپسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
ای رحمت به پدر و مادرت صبرمون دیگه دار لبریز میشه
چشمی
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
واقعا متاسفم برای این گروههای خودسر ودلواپس برادر خود شیخ نمر هم حملات رو محکوم کرده وبعید نیست که از اقدامات سعودی بر علیه ایران حمایت کنه به این میگن میهن پرستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بسیار عالی گفتی.دمت گرم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
درود بر تو . زنده باشی که در بین این همه جاهل، انسان های شریف و خردمندی مثل تو هم هستند.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
درود بر شرف وغیرت وفهم وشعورت هموطن همدردهمفکر.دریغ است ایران که ویران شود /کنام پلنگان وشیران شود.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
افرین.هزار تا لایک!
یوسف
| Germany |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
خدایی این کامنت کجاش ناحق گفته بود که رای منفی بهش دادی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
افرين تازه اين رو هم اضافه كن كه رابط قضايي كه هستن حكم حمل صلاح كه دارن ديگه نيروي انتظامي ميتونه كاري هم كنه؟
حرکت خودسران کاملاً اشتباه بود ولی میخوام تا صد سال سیاه با عربستان مراوده نداشته باشیم آل سعود نکبت برن گمشن
روحانی دلاور ، کلیدتو بیاور
سلام عليكم . احتمال حمله نظامي به ايران از سوي عربستان صفر است .آنها قورباقه اي بيش نيستند.
قدرت های بزرگ بدشون نمیاد یه جنگی بین ایران و عربستان در بگیره تا هر دو قدرت نابود بشن
ایران از اول هم روابط قابل توجهی با اینها نداشت. بهتر که قطع شد. اینها شمشیر را از رو بستند. نباید جلوی 4تا دولت تروریست کوتاه آمد وگرنه از فردا بورکینا فاسو هم ایران را تهدید میکند.
سلام به تمام ايرانيان وهموطنان عزيز
هر گروهي جلوتر و عقب تر از ولايت فقيه حركت كند،به ايران و اسلام ناب محمدي خيانت كرده است . والسلام
کاش خیلی زودتر و زمانی که به ۲ نوجوان تو فرودگاه تجاوز کردن و ۵۰۰ حاجی رو شهید کردن ایران روابطش رو با این انسان نماهای آدم کش قطع کرده بود نه الان.
عمر البشیر نمک به حرام
بدبخت شدیم رفت حالا اینا با رابطشونو قطع کردن چیکار کنیم؟!!!!!من رفتم خودکشی کنم. خخخخ
با اعدام شیخ نمر توپ در زمین ما بود.
خسته شدیم به خدا
خدا بیامرزه شیخ نمر ولی ما هم 75 ملیون انسانیم ما نمیتونیم در انزوا مثل بدبخت ها زندگی کنیم تازه تحریم ها داشت برداشته می شد
تابناک آدم نمیدونه اصل کامنت ها را باور کنه که نظر اکثریت مردم را بازتاب میده یا اینکه مثبت منفی های کامنتهار را بشمارد.اکثر نظرهایی که تاییید میشه منفی هاش بیشتز ار مثبت هاش است.پس یه جای کار میلنگد انگار !
باز هم یک عده مجنون مصالح کشور رو به بازی گرفتند و خوش شیخ شهید و مظلوم رو هم به باد دادند. آقایون سفارت نورد این افتضاحی که چندباره به بار آوردید گوارایتان
چه بهتررررررررررررررررررررررررررررررررررررنداشته باشیم خیلی بهترههههههههههههههه
عرب ها بد، آفریقایی ها بد، اروپایی ها بد، آمریکایی ها بد کلا همه بد غیر از چین و روسیه و سوریه!!
من میخوام بدونم این هموطنانی که ریختن جلو سفارت عربستان چرا وقتی هموطنان ما در فاجعه ی منا شهید شدن اینقدر شدید واکنش نشون ندادن؟
من نمیدونم این آقایون که برای شیخ نمر خونشون جوش اومد و سفارت عربستان رو آتیش زدند چطور برای مرگ 500 نفر از هموطنانمون داخل حادثه منا خونشون جوش نیومد
بگذریم که حمله به سفارت عربستان کار احمقانه و نادرستی بود که باعث دادن اتتو به عربها شد اما من از ته دلم خوشحالم که باعث شد حج تمتع هم لغو بشه
به نظر من قطع رابطه با اين كشورهاي عقب مانده ميتونه ثمرات فراواني داشته باشد البته اگه مسئولين استراتژي خوبي داشته باشند چرا ما بتيد اينقئر مرگ بگيم كشورهاي جهان فكر مي كنند ما ديوانه ايم ما مرگ برايچي كنيم كي از ما خشنود بشه بهتر ين ارتباط خسنه با آمريكا وروسيه ودول اروپايي است نه كشورهاي عقب مانده عربي
به سر رسیدن این انتظار نزدیک است،خزان رسیده بشارت بهار نزدیک است،من از صدای تپش های قلب فهمیدم،که آستانه ی دیدار یار نزدیک است
الهم عجل لولیک الفرج
باید گفت جای تعمل داره نه تاسف!
عده ای فکر می کنند چون عربستان سیاست وحشیانه در یمن و سوریه داره و باعث مرگ هزاران نفر در منا شده، ما هم باید مثل اونا وحشیانه رفتار کنیم
اگه جزیره بودن دلیل عقب ماندگی اگه کوچک بودن دلیل ضعفه خوش به حال ضعیف هایی مثل جزیره ایرلند و خوش به حال جزایر کوچکی مثل سنگابور اندازه جزیره لاوان هستش 300 میلارد دلار فقط صادرات تکنولوزی داره ملتی که با عقده های تاریخی زندگی کنه بهتر از این هم نمیشه
متاسفانه حکایت این نیروهای بیش از حد انقلابی، حکایت دوستی خاله خرسه شده.
فرصت خوبیه که برای همیشه از دنیای عرب خارج بشیم و با کشورهای متمدن رابطه داشته باشیم.
خدائی پدر پدرسوخته آل سعود بسوزه هم این دنیا تو قبر هم اون دنیا
درجواب احمد آقا : (ناشناس آمریکایی) ؟؟؟!!! این کلمه رو دیگه از کجا پیداکردی ؟
ما توی اداره یه همکار داشتیم که یکی از روزهای خدا با آبدارچی مون دعواش شد و به اون گفت "ظرف شور کثیف" نکنه خودشی !؟
ایران نیاز به توطیه و بلوا داره
وقتی که یه عده تندرو سفارت یک کشور رو به آتش میکشن باید هم اون کشور قطع رابطه کنه هر چند که عربستان سودی برای ایران نداشت ولی با آتش کشیدن سفارتش مخالف هستم...
هیجکس توجه نکرد که سودان همان سودانی است که سالها مورد حمایت ایران بود وجقدر بهش کمک کردند یادم تیست .این کشورهای اسلامی عرب حداکثر لطفی که داشته باشند این است که دشمن ما نباشند ولی هیجوقت دوست ما نیستند .سیاستهای جمهوری اسلامی هم همیشه با دادان شعارهای تند وتیز تبدیل برد به باخته گروگان گیری ،جنگ8 ساله،مذاکرات ااتمی وحال این بکی
آبروی اسلام و مملکت را بردیم!
مگس زیاد شده این روزا. عجیبه با اینکه زمستونه
عرب جماعت از ما به دور انشاالله
به جای واکنش منطقی با واکنش حماقت عامدانه برادران از عربها هم تو دهنی محکمی خوردیم! چه زمانی قراره دست برادران خودسر و ناشناس شناخته شده را از اداره مملکت قطع کنیم؟!!
به سر رسیدن این انتظار نزدیک است،خزان رسیده بشارت بهار نزدیک است،من از صدای تپش های قلب فهمیدم،که آستانه ی دیدار یار نزدیک است
الهم عجل لولیک الفرج
داستان جیبوتی به ما خاطر نشان می کند که منافع خود را در این کشور های کوچک که در کار خود هم مانده اند دنبال نکنیم
خودسر عزیز
جای اینکه رگ غیرتت سر سفارت عربستان جوش بیاد، فکر آخرت باش که آه این ملت گردنتو نگیره

ای کاش اینطوری خون شیخ نمر رو کم ارزش نمیکردی...
جالبه،امروز برادر شیخ نمر هم حمله به سفارت عربستان رو محکوم کرده!!!
عرب جماعت از ما به دور انشاالله...
انچه نبایدبشود شده هرچه دراین دوسال رشته بودیم پنبه شدعامل نفوذی ازاحساس پاکمان استفاده کرده
باید ازدست انسانهای نادان فرارکرد
سفارت عربستان باید بعداز تعرض به دو نوجوان بسته میشد.
بنده مانده ام که عربستان غیر از شیخ نمر 46 نفر دیگر را هم اعدام کرده است. چرا ایران فقط به اعدام نمر اعتراض میکند نکند اعدام مورد تایید است ولی اعدام شیخ قابل اعتراض.
افراط و تفریط همیشه کار دست کشورمون داده حرکت های خودسرانه هم باید جمع شهالبته ایین رژیم هاعددی هم نیستن
اگر تموم كشورهاي دنيا با ايران قطع رابطه كنند ،حق دارند،اخه كجاي دنيا هم چين اتفاقي ميوفته كه سفارت خونه ي كشوري رو اتيش بزنن،مسلما برخورد قاطعي هم با اين موضوع نميشه كه ديگه تكرارشو نبينيم
(ميدونم منتشر نميشه)
تا ديروز اونها ملت غير بودن،الان شدن عوامل نفوذي دشمن!!!
باسلام خدمت همه دوستان
درمورد اتفاقاتی که در این چند روزه افتاده باید عرض کنم که مشکل در نحوه برخورد دیپلماتیک دولت با این کشور بود اگر در روز اول اون دو نوجوان مورد تعرض قرار گرفت دولت با حرکتی بسیار بهتر انجام میداد،احساسات مردم انباشته نمیشد
این یه برنامه از پیش تعیین شده برای قطع رابطه با ایران است
بنویسید به درک!!
در زمان نه چندان دور ،این کشورها حامی ما بودند آن موقع جزیره یا فقیر نامیده نمی شدند حالا چرا؟؟؟؟؟؟
حالا اگه روابط داشتیم چه گلی به سر ما زدند جز این بود که هموطنای مارو به خاکو خون کشیدند برن گمشن بابا فعلا که اروپایا وکانادا طرف ماست چون عربستانو محکوم کردند
هر چند برخی کارها از جمله حمله به سفارت درست نبود و ردپای یک توطئه ی عظیم از طرف غرب برای مقابل هم قرار دادن مسلمانان وجود دارد اما قطع روابط را باید به فال نیک گرفت و از آن نهراسید
اگر به دو نوجوان عربستانی در فرودگاه تعرض می کردند همون موقع عربستان روابط را با اکشور خاطی قطع می کرد
ایران این کار رو نکرد
روزی که 500نفر هز حجاج ما در حج قربانی شدند و اجساد برخی از اونها رو همونجا موند و عربها پاسخگو نبودند همون موقع باید ایران رابط رو قطع می کرد
حيف شد من ميخواستم مسافرت برم جيبوتي. حالا ديگه هيچ جا نيس بريم سفر
اگر همون جدیت و خشونتی که دلاوران گشت ارشاد در مبارزه دارند مامورین محافظت از سفارتخانه های انگلیس . عربستان..... در مواجهه با برادران خودسر داشتند این همه گرفتاری و شر درست نمیشد .
الان جیبوتی و سودان هم برای ما آدم شدن خخخخخ
هزاران مسلمان کشته شدن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
به دو نوجوان ایرانی تجاوز شد و زندگی و آینده این دو نوجوان تباه شد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
سفیر ایران توی عربستان مشکوک کشته شد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
در حج امسال سقوط جرثقیل و حادثه منا اتفاق افتاد دولت ایران دم نزد...
شیعیان عربستان گردن زده شدن کشته شدن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
نیجریه با مدیریت عربستان کربلا شد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
عربستان داعش رو ساخت و تکفیری ها رو به سوریه ، عراق و حتی مناطق مرزی ایران اعزام کرد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
عبد المالک ریکی با پول عربستان به ایران بارها حمله کرد و بسیاری جوان رو شهید کرد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
یمن و شیعیانشان مظلومانه به شهادت رسیدند روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
هواپیمای ایرانی با جنگنده های عربستان به سقوط تحدید شد و باند فرودگاه یمن برای عدم کمک ایران بمباران شد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد!
بحرین با خاک یکسان شد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع نشد
وای خداجیبوتی قطع رابطه کردحالاچکارکنیم؟؟؟؟؟؟
خیلی خوشحالم عربستان با ایران قطع رابطه کرده. لااقل با این اتفاق تا مدتی مردم مظلوم ایران در کشور عربستان هتک حرمت و یا کشته نمی شوند
تولیداتشون چیه ؟ ای وای ما از تولیدات این کشورهای تکنولوژیک محروم شدیم خخخخخخخخخخخخخخ
دوستان ما هرنوع کشتار رو محکوم میکنیم تو هرکشوری ک باشه مسلمان یا غیر مسلمان فرقی نداره همینطور حمله ب سفارتخانه ها رو نیز محکوم میکنیم وبقول دوستمون بازی برده را بد جوری باختیم مردیم تا حمله ب سفارت انگلیس رو راستو ریس کردیم وکلی تو این اوضع بد اقتصادی خسارت دادیم ولی باز عده ای کج فهم این عمل زشتو تکرار کردن وچهره ایران را مخدوش نمودن
وای از افراد نادان
خلایق هر چه لایق
ايران و عربستان كه بالاخره يه روزى با هم كنار مياند و آشتى ميكنند ولى خوبه كه تا ايران تا يه مدتى بعد از آن، اين جىبوتى را ادب كنه
سیاست یعنی دروغ برای رسیدن به منفعت ایناهمش بازی بود ویه عده نادان هم سیاه لشکرشدن متاسفانه ولی هیچ غلطی نمیکنن دوستان ما همه جوره هستیم
عمر البشیر به واسطه مشارکت موثر در پاکسازی نژادی و کشتار بیش از 200 هزار غیرعرب در نزاع دارفور به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد?!!

ایشان همان دوست و برادر و رفیق فابریک احمدی نژاد نیستند که میلیاردها بودجه ملت ما رو در حلقومش ریختند!
این احمقایی ک به روحانی ایراد میگیرن فازشدن چیه دقیقا؟نکنه ابنکه سفارت خونه ها تعطیل شد الان تقصیر روحانیه؟ن برادرم.تقصیر شما و امثال شماس ک هنوز انقدر نمیفهمید وقتی میتونست پیکان حملات ب سمت عربستان باشه و فشار به اون کشور وارد بشه جهت پیکانو چرخوندید و حالا ایران تحت فشار قرار گرفته.ما اگه نخوایم با شما زندگی کنیم باید چیکار کنیم؟اگه دلواپسی شما رو نخوایم باید چیکار کنیم؟کاش میشد همتونو تبعید کرد به اردوگاه کار اجباری یه دنیا از دستتون خلاص میشد...
مثل قطع روابط عربستان و بقیه نوچه های آمریکا و پادوها های دست چندم مثل مگسی است که روی شاخه درخت بزرگی نشسته بود میخواست بپرد رو کرد به درخت و گفت محکم بایست که میخواهم بپرم درخت گفت من نفهمیدم تو کی آمدی ؟
به درک
اين حركت توسط هر كس باشد چه مردم عادى چه نفوذى دشمن دولت مردان ومسىولين امنييتى نبايد پيشبينى اين اتفاق را كه در كشور ما تبديل به عادت شده ميكردن و از وقوع جرم جلوگيرى ميكردن !!اين گونه اعمال ضربه به امنييت ايران عزيز است.
بابا خدارو شکر کنید ،سوریه وعراق ویمن فلسطین و لبنان اعلام قطع رابطه نکردن!!!
هرکاری از این عربای بی همه چیزودشمنان دیرینه ایران برمیاد...
پاسخ ها
یوسف
| Germany |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
چطور می شد این فلسطین قطع رابطه می کرد یه نفسی راحت بکشیم
کشور دوست و برادر، سودان! تو دیگه چرا؟
پاسخ ها
گلحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
بدرک که رابطه ها قطع شد! رابطه با سودان جز ضرر هیجی نداشت!خخخ
36 سال پیش باد کاشتیم الان باید طوفان درو کنیم! وقتی اکثر کسایی که سفارت آمریکا رو با گروگان گیری تسخیر کردن و همه صاحب منصب تا مقام ریاست جمهوری شدن بایدم به این روز ها فکر میکردن! اگه روابط دیپلماتیک وجود داره واسه سفارت انگلیس هم وجود داشت واسه سفارت آمریکا هم وجود داشت!
وای خدا ! من برم خودکشی :)))

تو فرودگاه جده اون غلط رو کردن هیچی نگفتیم ... جون دوهزارتا ادم رو تو منا گرفتن هیچی نگفتیم. ... کشور های عربی رو به جون هم انداختن هیچی نگفتیم .پای تروریستا رو به خاورمیانه باز کردن بازم هیچی نگفتیم ... وجه ی مارو پایین اوردن بازم سکوت .. .. معلومه که تهش واسه ما دم در میارن
استاد اکبر عبدی حرف اینارو خوب میفهمه و خوب هم جواب اینا رو میده....استاد اکبر عبدی حرف حق وحرف درستو حسابی درخور این ال سعود داده... درود به شرف استاد عبدی
وای خدا ! من برم خودکشی :)))
کارمون به کجا رسیده جیبوتی برامون آدم شده
پیداست که عربستان دوست ندارد ایران از انزوا خارج شود چون ان زمان اولین قدرت منطقه خواهد بود. بنا براین ایران باید سعی در این داشته باشد که روابط خود را با جهان بهتر کند و این بهتر ین جواب است . در این زمان بهترین راه ان است که ایران سفارت امریکا را تخلیه کند و روابط خود را با امریکا بهبود بخشد این کار عربستان را اشمز خواهد کرد و جرات کار بعدی از او سلب خواهد شد.
یک عربی تو کشور عربی اعدام شد به ما چه ؟ مارا سننه؟
ازاین افرادی که نظرمی دن وخیلی هم توپشون پر ولی می ترسن یه اسم واسه خودشون انتخاب کنن تااین همه ناشناس درناشناس وخلط نظرات نشه می خوام که یه اسم براخودشون انتخاب کنن .
الو بفرمایین؟
-آگومبا گومبا گومبا!!
چی میگه مترجم ترجمه کن
-از جزیره آدم خواران هستن میگن روابطشونو با ایران قطع کردن
چطور برای دو تا شعار یاشاسین آذربایجان برای یک نفر 2 تا پلیس ضد شورش میاوردند اونم با اون تجهیزات ولی نمتوانند برای حفاظت از کنسولگری کشورها پلیس بیارن !؟
خدایا خودت رحم کن. دیگه ابرویی تودنیا برامون نمونده. با شزق و غرب در حال جنگیم. اخه چرا ما مثل کشورهای دیگه ارامش و رفتار متمدنانه نداریم؟
اخه چرا باید تو هر مساله ای جنجال به پا کنیم که مردم بیگناه کشورمون پاشو بخورند؟؟؟؟؟
قراره تا کی اجازه داده بشه که یک اقلیت کوچک دلواپس اینطوری منافع ملی کشور رو به خطر بندازه؟!
خواهشا اینقدر خود سر خود سر نگید، همه ما اینارو میشناسیم و می دونیم افسارشون تو دست کیه
مصرف کالای ساخت عربستان ممنوع. آبمیوه رانی نخورید . ملت حرف نباشید ، عمل کنید
سلام : روابط با عربستان را نميخواهيم ، اگر هم در اينده پشيمان شوند ديگر ايران به اسانى اجازه نخواهد داد كه دوباره تشريف نا مبارك را بيارند در يك جمله " به درك كه روابط را قطع كرده اند" ضمنا جوجه هاشون هم زودتر ايران را ترك كنند تا خوشحالى ما ايرانيها بيشتر شود ،
متاسفانه دلواپسان داخلي با مرتجعين منطقه تو يك زمين توپ مي زنن، حالا بريد زورتون رو بدين به التماس
دشمن دانا به از نادان دوست /دشمن دانا بلندت می کند /بر زمینت میزند نادان دوست
ایکاش در همون زمان تعرض به نوجوانان ما در جده ارتباط را عربستان قطع می کردیم
با وجود نتفری که ار اعزاب تکفیری و آل سعود دارم اما افراد خودسر که ار دیوار سفارت بالا رفتند باید به سختب مجازات شوند
سودان که کلی توش سرمایه گذاری کردیم، در ضمن تا چند وقت پیش البشیر برادر بود نه جنایت کار
رهبرانقلاب ومسیولین ومراجع عظام هرگونه تعرض به سفارتخانه هارا محکوم کرده اند .
خیلی بدم نیست مسئولین تجربه کسب می کنن سبک سنگین می کنند تادوباره در اتفاقات مشابه برخورد عاقلانه تری داشته باشند همه حرفهارو نمیشه زد و نباید هم زد
حمله به سفارت خانه وکنسولگری کشورها کاری زشت وبی منطق است
من با حمله به سفارت عربستان مخالفم ولی حالا که رفته بودن داخل حداقل انتقام اون دوتا جوون رو میگرفتن....
سلام دوستان واقع بین باشید درسته عربستان کشور نجس وکثیفیه ولی توی کشور ما سفارت داره امنیت هرسفارت با کشور میزبانه مردم نباید حمله به سفارت میکردن ودولت ایران رو توحفظ امنیت سفارتها دربین املل محکوم میکردن ,دولت باید همون زمان که به نوجوونا در فرودگاه تجاوز شدبااین لعینها قطع رابطه میکرد وسرشو بالا میگرف ولی سهل انگاری کردبعدحادثه جرثقیل وبعدشم منا پیش اومد ولی دولت بازم خویشتن داری کرد که نباید میکرد ازاینطف مردم واقعا خونشون به جوش اومد هیچ جاهم دلشون خنک نشد ومنتظر جرقه بودن که اعدام نمر جرقه بود.نیروهای امنیتی باید فکر اینجارو میکردن بالاخره صبرمردم هم حدی داره
واقعاً كشوري اتمي مثل ايران توان مقابله با چند نَفَر خودسر داخلي رو نداره، اينهمه بايد از دست خودسرها سرافكنده بشه، و همه مقامات كشور با صراحت به جامعه جهاني بگند كن اين كار ما نبود، كار چندتا بچه خودسر بود، نفوذي بودند در دل تهران، وارد شدند هر كاري خواستند كردند، و كل حكومت ما نتونست مقابلشون بايسته
شیخ نمر به یه جوون بیکار چه ربطی داره؟؟؟/ هزارتا امثال شیخ نمرو اعدام کنند هم مهم نیس ، فقط عرضه داشته باشین و یه فکری به حال این اقتصاد ورشکته بکنید. فقر و فساد و بیکاری جامعه رو پرکرده و شماها به فکر شیخ نمر هستین. به جهنم که دارش زدن. ملت من زیر فقر داره کمرشون میشکنه و هیچ کسم پاسخ گو نیس.
ملت ما چقدر خوار شدن که جیبوتی هم ما رو تهدید میکنه
سلام بر همه دوستان،خداییش این همه پول که میره تو این شهرکها(بحرین و...)و این همه ازشون دفاع میکنیم همون بهتر که رابطمون قطع شه.
یکی از بهترین خبرهای عمرم رو با شنیدن خبر قطع رابطه با ال سعود شنیدم تا کی قرار بود پول هامون رو تو شکم اونا بریزیم و به جاش توهین ببینیم
سومالی که یه سیل توش میومد و آب همشونو میبرد ایران بهش کمک مالی میکرد حالا واس خود ما شاخ شده.....عجب!!!!!!
خیلی دلم میخواست برم جیبوتی اما صد حیف !
به خدا گير كرديم در اين مملكتي كه هر ثانيه اش هزار و يك اتفاقات محير العقول ،اتفاق مي افتد. ايكاش تو جزيره ادمخوارها به دنيا اومده بودم كه فقط دردم خوردن گوشت آدميزاد باشه تا اينجا والله
از دست هر چی کشور تروریست، دیکتاتور، تروریست پرور، فاسد و دزدان دریایی راحت شدیم. بهتره به جای این کشور ها با کشورهای سالم ارتباط نزدیک داشته باشیم. در ضمن به نظر من باید قانونی وضع بشه که افراد دخیل در حمله به سفارت ها بطور مستقیم به کشورهایی که مورد حمله قرار گرفتن تحویل داده بشن تا اونا هر جور دوست دارن باهاشون برخورد کنن.
حماس هم مثل سودان و جیبوتی خائن است که بارها به ایران خیانت نموده.
دوستان به عربا میگن سوسمار خور اخه کسی نیست به اینا بگه شما به خاطر همون سوسمار خوار سفارتو اتیش زدین من تبریک میگم به صدا سیما که مردم ایران را نژاد پرست و جنگ پرست کردند
مردم عزیز این ماجراها همگی بازی بزرگی است
با دلتنگی ام برای جیبوتی که کنم؟!
با دلتنگی ام برای جیبوتی که کنم؟!
سیاست خارجی که با مماشات و خنده باعث شده
خدایا شکر که از دست یه مشت بیابانگرد بربر نجات پیدا کردیم
درسته بازم این دلواپسا اقدام خودسرانه کردن و قصد تشویش اوضاع رو داشتن اما مثل اینکه داره خوب جواب میده
جیبوتی همان کشوری است که در 30 آبان 1393 ، ساختمان مجلس آن توسط هزینه میلیاردی ایران توسط دکتر لاریجانی رئیس مجلس افتتاح گردید و در همان موقع انتقادات بسیاری از این اقدام ایران در قبال جیبوتی به مقامات ذیربط به خصوص دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی که بانی این کار بودند ، منعکس گردید که جیبوتی آن کشوری نیست که ایران
به درک که قطع کردن ایشالا رابطه ایران با همه کشورهای عربی قطع بشه به جاش با 4 تا کشور درست حسابی روابطش رو گسترش بده
یه جوری حرف میزنن انگار تا حالا نون ما رو میدادن!
واقعاً كشوري اتمي مثل ايران توان مقابله با چند نَفَر خودسر داخلي رو نداره، اينهمه بايد از دست خودسرها سرافكنده بشه
اين هم نتيجه حمايت اذ جلاد عمرالبشير و كمكمالي به جيبوتى ، تاكى سياستمداران ما به مهره هاى مزدور و جانى و قدرت پرست و فير مردمى بايد بها بدهند و منابع مالىاين كشور را كه مى تواند بار مشكلات مردم را كاهش دهد صرف حمايت از اين اعضاى حزب باد بنمايند ،چند يار ديگر بايد اين مسيله را تجربه كنيم ، دير يا زود فلسطين هم بر ضد ايران اعلاميه ميدهد ،ضمنا تندروها توانستند بالاخره نزديك به انتخابات براى كشور بحران بزرگى بوجود بياورند و ابروى ايران با ان قدمت فرهنگى را ببرند ، باز هم به اين افراد جاه ومال پرست راى دهيد!!!!!!!
تا این سودانیها از ایران خارج نشدن یه دور از دیوار سفارتشون بریم بالا ، حیفه ، از دستمون میره ، اقده حال میده!!
بیچاره مردم ایران بیچاره جوانان ایران
سلام به همه زحمت کش های سایت تابناک
داشتم کامنتهای هموطنان گرامی رو میخوندم خوشحال شدم چرا که احساس کردم در انتشار مطالب سانسوری صورت نگرفته است فارغ از اتفاقات و حوادث حمله به سفارت عربستان نظرات افرادی با طرز فکرها و نگرشهای مختلف بیان شده که خود جای بسی خوشحالی دارد و گامی به جلو در خصوص رسیدن به دموکراسی هست هرچند فاصله زیادی تا رسیدن جامعه ما به دموکراسی واقعی باقی مانده. در خصوص اصل موضوع مورد بحث نیز از نظر بنده چند وقت دیگر این مسئله نیز از تیتر اخبار خارج میشه و خیلی موضوع مهمی نیست و هیچ خبری در این روزها بیشتر از چند روز تیتر داغ رسانه ها باقی نمی ماند ولی ای کاش زمانی که چند صد نفر هموطن پاک ما در منا پرپر میشدند چنین اتفاقی میفتاد تا لااقل اگر قرار بود تاوانی هم بدهیم بخاطر هموطنان عزیزمان با جان و دل همه تبعات آن را می پذیرفتیم کاری که روسیه به خاطر یک خلبان کشورش با ترکیه کرد و تمام روسها به اقدام پوتین افتخاطر کرد و تمام دنیا حساب کار دستش آمد.
بسی جای تأسف،اگر میخوای بر کشوری چیره بشی تو جیب مردمش شاخ بذار، فقط مواظب باشیم این شاخ کمونه نکنه
خدا شکر
به نظرم افراطی ها و خودسرهای وطنی ، فکر کردند که سفارت عربستان هم مثل علی مطهری یا دیگران است که بهش حمله کنند و تو کلانتری محاصره اش کنند. بفرمائید تحویل بگیرید...
من اینو نمی دونم که ایران با عربستان قلط رابطه کرده پس ایران به کشور های بحرین.سودان.امارات.جیبونی.مصر.سومالی چه کرده
داداش به خودت مسلط باش بحرین یه کشوره مستقله
ولی اینا رو ول کنین اینهمه جوون بیکار و بی پول تو مملکتمون هستن اون پولای مکه رو صرف ماها کنید بخدا ماها واجبتریما!!! حالا یکی حاجی بشه نشه چه اهمیتی داره!
با سلام
کشور های عربی پاشنه آشیل حکام نابخرد و جانی سعودی را پیدا کرده و به دوشیدن این گاوه فربه روآورده تا مشکلات مادی خود را کاهش دهند ولی قطعاً می گویم که حتی همین حکام در فطرت خود نمی خواهند که سر به تن این جنایت پیشگان باشد وبزودی این مشخص خواهد شد.
وای بر این سیاستمداران کثیف...
وای بر عمر های هدر رفته ی جوانان ِ ایرانی....
وای بر این مملکت.........
چرا ما بايد هويتمان را فراموش كنيم و اينقدر به اعراب و كشورهاى عرب ناسزا بگوييم
حیف شد.واقعاً از رابطه با بحرین چقدر بهره میبردیم!!!! ارتباط با سودان هم که سرشار از سود بود!!! اونوقت جیبوتی چی بود این وسط؟؟؟
قطع رابطه با کشورهای دیگه علی الاصول اتفاق ناخوشایند و دردناکیه ولی حسن این قطع رابطه با عربستان حفظ سرمایه هاییه که بی دلیل از کشور خارج می شدن...
ولی به هرحال بهتره که مسئولان ما واضح تر و محکم تر با اقداماتی مثل حمله به سفارتخانه ها و کنسولگری ها مقابله کنند و امنیت رو بالا ببرن
متاسفانه علي رقم برتري هاي مختلفي كه داريم نتوانستيم مانند اوار برسر كشور هاي كوچك هاشيه خليج خراب شويم كاري كه انها در عراق وسوريه انجام دادند بدتر ان در امارات وكويت قابل انجام است ولي چه كنيم
میلیارد‌ها دلاری که به سودان دادند
دوستان لطفا مسائل را با هم قاطي نكنيد
١- اختلاف نظر بين دولتهاي ايران و عربستان را به إيراني و عرب و ...... ربط ندهيد كه شيخ نمر و حتي بعضي از مقامات ارشد مملكتي هم عرب هستند و صرف إيراني يا عرب بودن مزيت محسوب نميشود.
٢- اختلاف نظر فوق به شعيه و سني ربط مديد كه تبعات آن بسيار خطرناك است.
٣- در دنياي سياست اشتراك و تضاد منافع است كه دوست و دشمن را مشخص ميكند و فراموش نكنيد كه دولتمردان ما تا چند سال قبل چقدر در مورد همين سودان و آقاي عمر البشير تعريف ميكردند. سياسيون با بلوغ سياسي در مورد دوستاني كه اصطلاحا نآن به نرخ روز خور هستند نبايد سرمايه گذاري كنند.
٤- هزار دوست كم و يك دشمن بسيار است و لطفا مشوارها را با مساحت و جمعيت و ..... نستجدي كه اشتباه محض است.
٥- بايد قبول نمود كه تعدي به سفارت خانه ها اقدامي كاملا غلط و در تضاد با منافع ملي كشور است و مسببان است خواستي يا ناخواسته به منافع ملي صدمه زده و به اقدام آنها خيانت محسوب ميشود.
این عربا رو هم خدا گفته جز کافرترین مردم ان
چقدر بدبختیم ما که ایرانی شدیم..
تا سه سال پیش که عمر البشیر جنایتکار جنگی نبود
حالا انگار چارتا کشور کوچیک با ما قطع رابطه کردن چی شده. ؟
تمام نظرها را خوندم استاد نمره کیلوی چند؟
نيروي انتظامي!!!!
گارد ويژه!!!!
لحظه حمله به سفارت دوستان نيروي انتظامي چه كار مي كردند؟؟؟؟
لابد دلواپس بيرون زدن موي دختركان بودند!!!
انگلیس جزیره است در غرب قاره آفریقا!!!!!!!!!!!!
مثل قطع روابط عربستان و بقیه نوچه های آمریکا و پادوها های دست چندم مثل مگسی است که روی شاخه درخت بزرگی نشسته بود میخواست بپرد رو کرد به درخت و گفت محکم بایست که میخواهم بپرم درخت گفت من نفهمیدم تو کی آمدی ؟ تا اینکه اکنون موقع رفتن لازم باشد محکم باستم. . دشمنان میدانند که عربستان در برابر کشور قدرتمند و مردمی ایران عددی نیست آنها میخواهند حرکتی کرده باشند تا کم نیاورند.
عمر البشير هم كه زماني متحد ايران بود.اونم!!!!!!!!!!!!
وزارت امور خارجه ایران
به دیپلمات های جیبوتی دستور داده به مدت 24 ساعت فرصت دارن نقشه جیبوتی را رو کره زمین پیدا کنند .
عراق هم اينكار را تقبيح ميكند.
چرا دولت تدبير و اميد (با توجه به عملكرد سريالي گروهي خودسر كه ميشود حركات تند روانه آنها را در اينگونه مواقع پيشبيني كرد) براي مهار و كنترل آنها تدبيري نينديشيده و نمي انديشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شترسواری دولادولا نمیشه بایدمشکلمونوباعرباجدی حل کنیم
اين جيبوتي همونيه كه با نفت 120 دلاري ما ساختمان سقارتش ساخته شد.
آیت الله مکارم گفت: وقتی دنیا در حال محکوم کردن سعودی‌ها هستند چرا ما کاری کنیم که ورق برگردد؛ امیدواریم دوستان بر اعصاب خود مسلط باشند
پارلمان جیبوتی با پول مردم ایران ساخته شد که بجاش تعدادی مدرسه یا درمانگاه میشد با این پول در سیستان یا ایلام ساخت، ولی‌ همین جیبوتی اولین کشوری بود که با ما قطع رابطه کرد. عمر البشیر که ۱۰ سال ما خرجش را دادیم و دومین کشوری بود که با ما قطع رابطه کرد! اینجوری پول‌های ملت را در جاهای درست سرمایه گذاری می‌کنند. به این میگن بصیرت ..حالا بجایی که جیبوتی را مسخره کنیم باید به بصیرت خودمون بخندیم...!!!!
احمدی نژاد دمت گرم این جیبوتی رو از کجا پیدا کردی رفتی براش مجلس ساختی ؟؟
آخه جیبوتی اصلا میتونه کشورشو روی نقشه پیدا کنه؟
سلام
قابل توجه تحلیلگران و کارشناسان فهیم وطنی
برادر کارشناس قبل از جزیره خوندن این کشور و اون کشور و کوچیک دونستن اونها لطفا به این چند مورد فکرکن
مقایسه ارزش پولی کشور بزرگ ایران در برابر اون کشور
مقایسه رشد اقتصادی بین دو کشور
مقایسه ضریب ارزشی پاسپورت دو کشور
مقایسه نرخ بیکاری بین دو کشور
مقایسه تعداد متحدان بین الملی بین دو کشور
مقایسه نرخ شادی مردم بین دو کشور
مقایسه امید به زندگی بین دو کشور
و.......
بعدا اگه ذره ای صداقت دارید بفرمایید جزیره یعنی چی
جزیره این نیست که از نظر جغرافیایی کوچک باشی جزیره یعنی اینکه تنها باشی و احتمالا شاید ......
نظر شما دوستان چیه
نمی دانم چرا ما بر علیه آن ها از این اقدامات انجام نمی دهیم ؟ چند ماه پیش در مقابل کشتار هموطنانمان از نظر دیپلماسی چرا هیچ اقدام خاصی را انجام ندادیم ؟ در حالی که آن ها همیشه منتظر چنین موقعیت هایی هستند.
قسمتی از عین فرمایشات آقای دکتر لاریجانی در افتتاح مجلس جیبوتی که تمام هزینه آن ازجیب فقرای ایران تامین شد لطفا در گوگل جستجو کنید و در زیر بخوانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مجلس جیبوتی در خصوص نحوه مبارزه با ترویسم از سوی برخی مدعیان گفت: ....وی اظهار داشت: اطمینان داریم که تکمیل و تحویل این ساختمان فصل جدیدی در روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی خواهد گشود و امیدواریم تعاملات میان دو کشور در تمام زمینه‌ها متنوع شده و تقویت یابد.
پشت سر دلواپسان یک ارگان قوی و یا یک گروه سازمان یافته قرار دارد
كساني كه با هويت مملكت بازي كرده‌اند خيانت كارند و به جرم خيانت به وطن بايد محاكمه شوند.
اميدوارم كشورهاي فارسي زبان هم به هم بپوندند و ائتلافي قوي تشكيل بدهند. ائتلاف كشورهاي فارسي زبان قطعا امري مهم و به نفع كشور عزيزمان خواهد بود.
چرا برای هر چیزی باید مردم راهپیمایی کنند بدون مجوز دولت خودش مسئله را حل مکند ضمنا نیروی انتظامی 30 سال حقوق می گیرد چه کاری انجام می دهد که در هر کجا اتفاق می افتد یه جای ان می لنگه اقایان یک سوزن به خودت بزن ....یک جوال دوز به دشمن
بحرین کیلو چند ؟
هميشه گفته اند هزاران دوست كم است ولي يك دشمن زياد . بحرين را جزيره ميناميد ولي در مسابقات فوتبال مقابل آن ميبازيد
با سلام
لطفا مجموع پولهايي كه در سالهاي گذشته صرف كشور سودان- جيبوتي و... شده است در حالي كه در اين مملكت كارخانجات بسياري بخاطر نداشتن نقدينگي تعطيل و يا با مشكلات فراوان روبرو هستند را اعلام فرماييد و نيز دستاوردهاي ناشي از اين صرف پولهاي هنگفت براي كشورهاي ياد شده كه در طول سالهاي گذشته براي ايران داشته نيز بيان فرماييد.
از یک منظر این کار زشت ما باعث میشه دنیا از خودش بپرسه چرا ?
سلام كاش زماني به سفارت حمله ميكردند كه به دو جوان ما تجاوز شد ويا زماني كه ملت مار را در فاجعه منا كشتند نه به خاطر مردم خودشون
روحانی مچکریم
این همه تلاش میکنیم واسه اینکه به دنیا نشون بدیم تقدمت چند هزار ساله داریم اون وقت با یه کارای احمقانه تندرو ها ببین چه به روز آبروی یه ملت میاد مگه این همه ما شهید دادیم اونم کیا آدمای تحصیل کرده
جالبه که آقای لاریجانی رئیس مجلس چند وقت پیش با افتخار رفت پارلمان جیبوتی رو افتتاح کرد!!
خرج ساختن این پارلمان رو ایران داده بود.... چند سال پیش قرار شد با یه شرکتی بریم اونجا نظارت کنیم اصلاً اسمشو نشنیده بودم!!!
چرا این عناصر خودسر به فاجعه منا واکنش نشان ندادند
پاسخ ها
محمد قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
چون بهشون دستور داده نشده بود!
بیایید مکانی مشخص ومحدود برای اینگونه اعتراضات وراهپیمایی ها درنظر بگیرید تا در صورت نیاز که نیاز هر روزه ایرانیهاست در ان مکان راهپیمایی واعتراض واتش زدن پرچم وسایر اعمال اعتراضی انجام گیرد واوضاع نیز در حد امکان قابل کنترل نیروهای حفاظتی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
برای هر کشور هم یه ماکت از سفارتشون درس کنن بذارن اونجا برای روز مبادا
شما را به خدا پول های مارا در این کشورهای افریقایی و عربی هدر ندهید ما خودمان بیشتر از انها نیازمندیم.
روح نمر الان با این کارا توی قبر میلرزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
روح که تو قبر نیس
دینار دین رو از بین میبره - وشک نکنید کشور هایی که با عربستان متحد شدن بخاطر دینار های عربستان و ما در بلند مدت پیروز این جریان ها خواهیم شد - هرچند که در اوایل ضرر خواهیم کرد- ما باید عربستان رو بدون خون ریزی فتح کنیم از قلب ها وارد بشیم نه از مرزها به امید روزی که آیه قرآن تحقق پیدا کنه وزمین وارث نیکان شود و تمام مسلمانان امت واحده شوند - سختی کار ما خارج کردن عربستان از یوغ شیطان بزرگ است
چرا هرچی میشه ربطش میدید به عرب و فارس و لر و....
مرگ بر نژاد پرست
آدم اگه خوب باشه فرقی نمیکنه از چه نژادی باشه
اختلاف نژادی که تو کشور ما زیاد هست
عرب لر فارس کرد ترک هست همه هم ایرانین
پس چرا بعضیا ذاتشون نژاد پرسته
چرا شیعیان عراق و لبنان و سایر کشورهای دیگر در اعتراض به سفارتخانه های عربستان حمله نکردند؟ اگر حمله به سفارتخانه بد است چرا در موارد قبلی که به سفارتهای دانمارک،انگلیس و غیره حمله شد مسئولین به فکر کنترل "خودسرها !!!" نیفتادند.آیا مسئولین هیچگاه به سود وزیان اینگونه اعمال فکرکرده اند و به این نتیجه رسیده اند که سود آن برای کشور بیشتر از زیان آن است.اگر مابا برخی کشورها مسئله داریم چرا قبلا خودمان سطح روابط با آنان را کاهش نمی دهیم تااز اینگونه آبروریزی بین المللی آن هم بخاطر سعودی که پدر خوانده تروریسم است مواجه نشویم. و آخر اینکه ملت ایران تا کی باید تاوان خود محوری حمله کنندگان به سفارتخانه ها را بپردازد و دولت در دولت در کشور وجود داشته باشد؟
حمله به سفارت احمقانه بود اما حالا به هر حال توفیق اجباریه که با کشورهای عربی قطع رابطه بشه و بجای اونا با جهان آشتی.
نرفتن به عربستان
کمکهای ایران به کشورهای برادر سودان و جیبوتی و...
چه صرفه جویی اقتصادی بزرگی...میشود
ما كه ميگيم تكرار بازي رو ببينيم شايد از ديوار نرفته باشن بالا... نظر داوري هم مهمه
فقط هرطوری شده از دل جیبوتی در بیارین آخه خیلی خطرناکه
کی از دست اینا آسایش پیدا مطکنیم
متاسفم برای سیاست گزاران مملکت که سالهاست منافع مملکت رو فدای کشورهایی مانند جیبوتی سومالی سودان و...غیره کردند
ببخشید جیبوتی چیه..!!
یارو رو کشتن به ماچه؟ خون این مگه از اون 500نفر که تو منا کشتن رنگی تره؟ ما ایرانی هستیم عزیزان نه عرب.امروز اینا رابطه قطع میکنن فردا داداشیا>سوریه> عراق... زنده باد ایرانی
چقددددددد ما گفتیم ب این سومالی و افریقایا کمک نکنییییین اینا قدرنشناسن کی بود ک حرف گوش بده همین کم مونده کلو ها هم برامون شاخ بشن
جیبوتی رو هرکی رو نقشه تونست پیدا کنه جایزه داره،پنج دستگاه آیفون سیکس پلاس تنها برای یک نفر
زوار های مارو کشتن هیچی نگفتیم.به جوونامون تجاوز کردن هیچی نگفتیم. حالا اومدن یه عربو اعدام کردن مردم ما ریختن سفارتو اتیش زدن. این یعنی وطن فروشی و بیگانه گرایی هر چی سر ایرانیا بیاد مهم نیست حالا کافیه یه عربو بکشن...
اینجور پیش بریم فکر کنم تا چند وقت دیگه باید بگیم مرگ بر کره زمین
واینجاست که این سوال مطرح میشه که ایا کشوری, جزیره ای پیدا میشه که به خاطر ایران روابطشو با عربستان قطع کنه آیا؟
ننه چرا شما اینهمه گیس کشی می کنید نمی خواد هیچ کس بره سوک کش بخره سوکا گشنه موندن خودشو ن راشونو کشید ن رفتن
ابی که رفته به جوب باز نمیگرده انقدر سربه سر هم نزارین به فکر اینده باشین الان مردم باید با هم اتحاد داشته باشن
دست همه ی اون نادونهای کوته فکری که با این حماقتشون آب به آسیاب سعودی و وهابی و صهیونیست ریختند و آبرومونو بردند درد نکنه.
حیف که تابی جون نظراتم نمی ذاری
... اینم از عاقبت کمک به سووووودان
ط
این که سفارت عربستان خسارت زدند خیلی زشت بود. اما مگر میشه قبول کرد که نیروی انتظامی سهل انگاری نکرد؟
با این وجود ما که رابطه ای با عربستان نداشتیم. ولی آنچه مهم است این که اگر یک وقتی برای ارزش وحدت و خانه کعبه دو باره با عربستان رابطه برقرار شد دیگر دور کشورهای مزدور جیبوتی و سودان( که تا چند سال پیش چقدر به آنها بها دادیم) باید خط کشید
سلام بچه ها جیبوتی کجاست؟ نکنه اونیه که روزی چند بار میریم بهش غذا میدیم؟!
کوروش کجایی
رئيس جمهور جيبوتي آقاي اسماعيل عمر گيله تاكنون دو سفر به ايرن داشته‌اند. يكي در سال 1382 و ديگري در سال 1385 پس از دعوت آقاي احمدي نژاد که در حاشيه اجلاس فوق العاده اتحاديه افريقا در گامبيا بوده است.
الو بفرمایین؟
-آگومبا گومبا گومبا!!






چی میگه مترجم ترجمه کن....




-از جزیره آدم خواران هستن میگن روابطشونو با ایران قطع کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
برو تو جامعه امروزما تا بفهمیآدمخوار کیه
میگویند ملک بر روی درخت نشست _درختی که اصل ان در اسمان است و ریشه تنومند ان در عمق زمین گفت ای درخت خود را بگیر که میخواهم بلند شوم
درخت گفت اصلا نشستن تو را حس نکردم که بلند شدنت را حس کنم!
در حالی که با شهادت آیت الله نمر و 47 نفر دیگر و آنهم با آن وضع فجیع ( گردن زدن ) می توانستیم عربستان را در بدترین موقعیت قرار داده و در مجامع بین المللی دست بالا را داشته باشیم و حتی این ما باشیم که به نشانه اعتراض سفیر خود را بازگردانده و سفیر عربستان را اخراج کنیم , حال باید در مقابل مظلوم نمایی و تحرکات عربستان گارد دفاعی بگیریم و جوابگوی جهان باشیم ؛ مقعیت عالی را تبدیل به بدترین حالت کردیم .
آتش زدن خانه همسایه دیوانه ، خود دیوانگیست
هزینه این دیوانگی با کیست ؟!!
جیبوتی رو ولش ولی این عمر البشیر سودانی که میگن به در کشتار دویست هزار نفر هم نقش داشته اوردیمش تهران ازش در مقابل حکم دادگاه لاهه هم حمایت کردیم امروز شاخ شده برای ایران؛ واقعا باید در سیاست خارجی تجدید نظر کرد
حقمونه ........
تمام سغارتخونه ها باید جمع کنن برن
رادیکال رادیکال ..........
سلام بر دوستان!!!! من قبل از این فکر می کردم تو جیبوتی دوربین مدار بسته داریم نه سفیر!!!! اول که شنیدم فک کردم دوربینا رو جمع کردن!!
جایگزین مناسب برای مناسبات اقتصادی سیاسی برای عرب
فقط یک نقطه زحمت دارد
غرب...
این کشور ها که با ما قطع رابطه کردن هیچ سودی در کل تاریخ برای ما نداشتن به جز ضرر...ولی با این حمله به سفارت در اذهان جهانیی محکوم به وحشی گری خواهیم شد.
اگر همین گونه دشمن درجه یک بسازیم در چند سال آینده به جای مرگ بر امریکا باید بگوییم مرگ بر کره زمین
اوه مااااای خدا...
با همه ی اعراب رابطمون قطع بشه بهتره.چندین ساله بیخودی خودمون رو به خاطر اینا به دردسرمیندازیم.
گرچه این تندروی ها اصلا قابل دفاع نیست و اسیب زدن و تعرض به ساختمان های دیپلماتیک کار اشتباه و نادرستیه و جز متهم شدن به خشونت و سوزاندن فرصت ها در سطح جهانی نتیجه ای نداره
اما اگر دولت سر قضیه تعرض به دو نوجوانمون و فاجعه منا و انفجار سفارت ایران در بیروت و هتاکی های ال سعود جوابشون رو میداد و مقتدرانه از عزت و شرف ایرانی دفاع میکرد اینطور وجودمون پر از عقده های حقارت نمیشد و کار به اینجا نمیکشید...
تقصیر خودمان است به جای اینکه ما پیش دستی کنیم انها کردند و بهانه را هم یه مشت احمق به انها دادند...
چقدر از نظرات رنگ و بوی نژادپرستی دیده میشه
یه عده نادان حمله کردن به سفارت یک کشور
بی آبرویی برای همه هست
عمر البشیر نمک به حروم رو بگو
500 تا حاجی کشتن صدایی در نیامد
جرثقیل انداختن رو سر حاجی ها کشتن خبری نشد
به ایرانی ها تعرض کردن خبری نشد
پول بی زبون ریختن تو حلق این عربا
تازه فکر حج 95 هستن
اون وقت روسیه یه جنگندشو زدن داره دهن ترکیه سرویس میکننه
انواع تحریم ها شد ترکیه
از اول هم امثال عربستان بحرین و قطر و ... در حدی نبودند که باهاشون رابطه دیپلماتیک داشته باشیم این جور کشور ها در سطحی نیستن ایران رو منزوی کنند .واقعا اگه مردم ایران حج نرند خواهیم دید که کی از قطع رابطه ضرر میکنه .خدا تو قلب ادم هاست و کمک کردن به بنده اش صد برابر حج .به نظرم حج رو تحریم کنن و مردم حج نرند..پول الکی داریم میریزیم تو دهن این وهابی ها که از اسلام هیچ بویی نبردند ..
كشوري كه با آمريكا نباشه بازنده است ، تا زماني كه اين سياست غلط زد آمريكايي از بين نره اوضاع مملكت همينه، بدتر بدترم خوهد شد!!!
باید عربستان را موشک بارون کنیم و برای همیشه کرم های وهابی را از بین ببریم.
آقاي ناشناسي كه اينقدر مرگ مرگ ميكني ، اگر به اين موضوع كه بدون اذن و اجازه خداوند متعال برگي از درخت نمي افتد ايمان واعتقاد واقعي داري!:پس اينقدر گلوي خودتو پاره نكن و تو كاراي خدا هم دخالت و فضولي نكن.هرچي صلاح ماباشه خودش رقم ميزنه .
دست همه ی اون نادونهای کوته فکری که با این حماقتشون آب به آسیاب سعودی و وهابی و صهیونیست ریختند و آبرومونو بردند درد نکنه.
گل به خودي
خوبه بحرین تا 100 سال پیش مال ایران بود :)
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
100سال پیش نه زمان شاه جدا شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
خوبه ایران 2000 سال پیش مال یونان بود و 600 سال پیش مال مغول ها
خدا رو شکر که پول ما دیگه جیب عربستان نمیره خدایا تا جیبوتی رو ندیدم از این دنیا نرم
كشوري كه با آمريكا نباشه بازنده است ، تا زماني كه اين سياست غلط زد آمريكايي از بين نره اوضاع مملكت همينه، بدتر بدترم خوهد شد!!!
زنده باد ایران
وای حالا که جیبوتی قطع رابطه کرده تعطیلات کجا برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
باید عربستان را موشک بارون کنیم و برای همیشه کرم های وهابی را از بین ببریم.
جیبوتی مهم است ، چرا؟جناب فردی اینوچکارش کنیم

متاسفانه گروهی کم سواد در ایران قطع رابطه با جیبوتی را دست مایه خنده قرار می دهند و فکر میکنند اهمیت کشورها به وسعت شان است در حالی که اهمیت کشورها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها سنجیده می شود. اما چرا جیبوتی مهم است ؟!

جیبیوتی همان کشوریست که سال گذشته علی لاریجانی در سفر به آن هزینه ساخت پارلمان آن کشور را پرداخت و قرارگاه خاتم الانبیا مسئولیت ساختش را بر عهده گرفت. اما چرا ایران متحمل این هزینه شد ؟

جیبوتی به همراه یمن تنگه باب المندب یعنی محل اتصال دریای سرخ به اقیانوس هند را در دست دارد. ایران در آن سال با باج دادن به جیبوتی توانست در خاک آن کشور شبه نظامیان حوثی را آموزش دهد و این برایش برگ برنده بود.

از همه مهمتر با قطع شدن رابطه ایران با جیبوتی علاوه بر آنکه سرمایه گذاری های ایران به باد فنا رفت ، از این پس کشتی های ایرانی برای رفتن به دریای مدیترانه مجبورند کل قاره آفریقا را دور بزنند !

جیبوتی برگ برنده عربستان بود که قطع رابطه با آن هزینه بسیاری را از سوی عربستان بر اقتصاد و صادرات ایران تحمیل می کند.

حالا به جیبوتی بخندید!
نمیدونم چرا برام قابل هضم نیست ...
یه تعداد آشوبگر بریزن سفارتخونه یک کشور توی تهران و انجا به آتش بکشند و پلیس خیلی عادی به جا مقابله همراهی کنه ...( اونم پلیس ایران :دی )

اگر به سلامت افراطیون شک داشتم میگفتم حتمآ این داستان زیر سر اوناســـ...
عمر البشیر را قهرمان نامیدیم
فلسطین را پشتیبانی میکنیم در حالیکه فلسطین پس از اعدام صدام سه روز عزای عمومی اعلام کرد
قطع روابط کشور ها با ایران اصلا به صلاح ایران نیست
واقعا معنی حمله به سفارت عربستان رو نفهمیدم ... خریت محض بود
از طرفی ایران هم نباید به بعضیا زیادی کمک می کرد ... مار تو آستینمون پرورش دادیم
خدایی اینقدر که ما کمک کشور های عربی کردیم عربستان و قطر و بقیه کمکمون کردن؟
عربستان همیشه دشمن ما بوده و هست ... ولی ما همیشه خودمونو با اسم وهابی و ... گول میزدیم ... حکومت سنی عربستان دشمن ایرانه و به دنبال کوچک ترین فرصت و کوچک ترین قدرت برای حمله نظامی به ایرانه
الانم از جریان بر جام خیلی ناراحته ... و نگران قدرتمند شدن ایرانه
ما هم خدا رو شکر خوب بهونه بهشون میدیم که ضعیفمون کنن آفرین واقعا
اعراب دشمن ما هستند
کمک مالی .رفاهی.کردیم به این کشورها..از شکم مردم زدند تا مردم این کشورهای عربی در رفاه باشند.حالا نتیجش اینه که اونا طلبکارباشن ما بدهکار.جالبه.هرچی سرمون میاد حقمونه
ما الان داریم از حق دفاع میکنیم که چرا شیخ نمر باقر النمر رو به شهادت رساندد مگه اون چی گفت بود یا چکار کرده بود مگر این که خواستار رسیدگی به قبرستان بقیع بود یا سخنرانی در باره ی یک شاه یهودی آدم کش . .
سلام . اقا جیبوتی یا امارات یا بحرین اگه قطع رابطه با ما کنند مگه چی میشه ما با خود آمریکاشون قطع رابطه کردیم آخر خودشون اومدن روی میز مزاکره دنبابل ما .
اینایی که به سفارت حمله کردن همونایی هستند که سخنرانی ها، کنسرت ها رو بر هم میزنند. اینا همونایی اند که با لباس شخصی مردم رو وحشیانه زدند و به سفارت انگلیس تعرض کردند و...
اینا تو هیچ دادگاهی متهم نمیشن و شغل شریفشون هم همینه. دولت و رییس جمهور هم کاری نمیتونه بکنه. و الا تا پیش از این این بسات جمع می شد.
سعود فیصل یک حامی خونریزی در یمن و سوریه و عراق است
عمرالبشیر یک جنایتکار جنگی است
بشار اسد کاخش بوی خون میدهد
ابوبکر بغدادی روسیاه عالم است
بخدا از زندگی خسته شدم
اما از خدا میخواهم فتنه گران را در این جهان به سزای اعمالشان برساند
"عمر البشیر" رو در ویکی پدیای فارسی حتما بخونید. حمایت ایران، اجازه ندادن عربستان به عبور هواپیماش برای اومدن به ایران،
محکومیت حکم تعقیب بین المللی توسط ایران...
یا دست ایران نمک نداره یا این عربها خیلی نمک نشناسن،
شاید هم هردو گزینه صحیح است.
مهم اینه که همه اروپا دارن تلاش میکنن با ما رابطه برقرار کنن. حالا چهار تا کشور قحطی زده که کلا باهاشون 30 میلیون دلار هم رابطه اقتصادی نداریم فک نکنم مشکلی پیش بیاره.
دوستانی که میگن جیبوتی باعث مشکل تو کشتیرانی و صادرات نفت میکنه بگم که:
-آب های تنگه باب المندب جهانی و بین المللی هست. یعنی هیج کشوری نمیتونه ادعای مالکیت بکنه یا اینکه بخواد اونجا رو ببنده. یعنی دقیقا مثل تنگه هرمز یا کانال سوِیز
تا حالا آمریکا هم جرات نکردهه راه های بین المللی رو ببنده چه برسه به جیبوتی!!!
یا اینکه ایران با اون نیروی دریایی خفنش هیچ زمان تنگه هرمز رو نمیبنده( مگر اینکه جنگ جهانی بشه)
- دوم اینکه عربستان هم نسبت به تنگه باب المندب تسلط جغرافیایی کامل داره و اگه جنگ جهانی بشه!!! و بخواد تنگه رو بروی ایران ببنده!! دیگه چه نیازی به جیبوتی داره؟
-سوم جیبوتی اگه بخواد تنگه رو ببنده!!!اصلا نیروی دریایی قدرتمندی نداره (حتی عربستان هم نداره) که بخواد تنگه رو ببنده!!!
اینو هم بگم که عربستان منزوی شده چون برای اولین بار دو تا کشور عربستان رو تحریم کردن.
ایران به صورت کامل و آلمان هم تحریم نظامی کرده عربستان رو . اما در عوض تو همین زمان گروه های دانمارکی و افغانی(که بسیار از سودان و جیبوتی مهم ترن)به ایران اومدند و با آلمانی ها هم توافقاتی تو راه آهن داشتیم.
در ضمن کار اماراتی ها هم تنها برای آروم کردن عربستانه و ما روابط سیاسی و اقتصادی با امارات خواهیم داشت.
تمام بدبختی های کشور ناشی از حماقت عده ای روانی دیوانه است که کشور را به ورته سقوط هدایت می کنند
وای چقدر بد شد الان اقتصاد ایران از پا در میاد، این کشورها کجای نقشه هستن باید با زره بین پیداشون کرد اگه پیدا بشن
روابط ما با یه مشت مزدور وهابی کودک کش عربستانی و کشور بدبخت نشین و فقیر جیبوتی و گدا گشنه های سودان و سومالی و بحرین و کشور چس مثقال قطر بوده؟
همون بهتر که قطع شد.تنها سودی که براشون داشته این بوده که گردنشون کلفت تر شده و شکماشون سیر تر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل