بازدید 2416
۱

ترديد پليس در اصالت معاينه فني

سرهنـگ مـراد مـرادي
کد خبر: ۵۵۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 01 January 2016
متأسفانه برخي از مديران و مسئولان شهري با معضل آلودگي هوا ابزاري برخورد مي كنند اين در حالي است كه شهروندان و در رأس آنها مأمورين پليس راهور در كف خيابان ها و تقاطع ها از لحاظ جسمي و روحي در معرض شديد ترين آسيب ها قرار دارند و قضاوت اين موضوع با افكار عمومي است.

در اين راستا برخي از آقايان با اظهار نظرهاي غير كارشناسانه و غير مسئولانه ادعا مي كنند كه تنها ده درصد از خودروهاي شهر تهران داراي معاينه فني بوده و نود درصد آنها فاقد معاينه فني هستند. در صورتيكه بر اساس آمار دقيق سامانه شماره گذاري پليس راهور، 5/42 درصد از خودروهاي سواري مدل توليد و ساخت آنها سال 90 به بعد بوده كه بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي  از داشتن معاينه فني معاف هستند همين مورد كافي است كه پايه و اساس آمار آنها زير سوال برود.

پليس راهور به انجام صحيح فرآيند معاينه فني در جهت بهبود سلامت محيط زيست اصرار دارد زيرا معتقد است برگ معاينه فني،‌ گواهي سلامت خودرو به لحاظ آلايندگي محسوب مي شود. در اين راستا چنانچه مسئولان معاينه فني، هم دلسوزانه به فكر رفع آلودگي هوا و مشكلات شهروندان هستند و به سلامت آن ها اهميت مي‌دهند، اين شرايط بغرنج ايجاب مي كند بدون گرفتن وجه از شهروندان بعنوان تسهيلات تشويقي،‌ آنها را به اخذ معاينه فني ترغيب نمايند.

معاينه فني داراي عجايب چندگانه است؛ يكي از اين عجايب خودروهايي هستند كه در شهر تردد مي‌كنند و عليرغم داشتن گواهي معاينه فني از مراكز مجاز شهر تهران، دودزا مي باشند عجيب تر اينكه خودرويي در داخل پاركينگ بعلت تصادف شديد غيرقابل حركت بوده و معاينه فني براي آن صادر ‌مي‌شود. از ديگر عجايب اين عرصه،‌ صدور برگ معاينه فني به صورت غيابي است؛ به نحوي كه خودروها بدون اينكه به مراكز معاينه فني مراجعه كنند صاحب گواهي سلامت فني مي شوند.
 بنابر اين مسئولين شهري به جاي فرافكني بهتر است به نحوه صدور برگ معاينه فني نظارت و كنترل داشته باشند و پاي دلالان را از مدار فرآيند معاينه فني در مراكز قطع نمايند و صرفاً‌ به نصب دوربين در ورودي مراكز معاينه فني و اخذ تصاوير اكتفا ننمايند.

لذا پيشنهاد مي شود با ايجاد كارگروه هاي تخصصي متشكل از نهادهاي دولتي و غير دولتي،‌ فرآيند صدور برگ معاينه فني در مراكز مربوطه به دقت مورد نظارت قرار گيرد تا ديگر شاهد صدور گواهي معاينه فني صوري و تردد خودروهاي دودزا با داشتن گواهي سلامت فني در سطح خيابان ها نباشيم.

رفع معضل آلودگي هوا از دغدغه هاي اصلي پليس راهور بوده و بر حسب تدابير سردار فرماندهي محترم ناجا اين عمل در اولويت مأموريت هاي اين پليس قرار دارد و برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني در سال جاري و رشد 70 درصدي آن نسبت به مشابه سال قبل حكايت از اهتمام پليس راهور نسبت به حل اين معضل دارد.

رئيس مركـز اطلاع رسانـي پليس راهـور فاتب سرهنـگ مـراد مـرادي
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگر معاينه فني الزامي مي باشد چرا خودرو هاي پليس و اتوبوس هاي خود شركت واحد كه زير نظر شهرداري هشتند معاينه فني ندارند و در شهر شاهد دود دادن شديد اين اتوبوس ها و ايجاد آلودگي توسط آنها در سطح شهر هستنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان