بازدید 38517
۴

مرگ ده ملی‏پوش جودو ایران در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری

تيم جودو نوجوانان كه 15 مرداد در پيكارهاي جهاني مجارستان حاضر مي شد براي كسب آمادگي بيشتر امروز راهی ارمنستان شد تا با ملي پوشان به تمرين بپردازد اما اخبار دریافتی از حضور این ملی‏پوشان در هواپیمای سقوط کرده خبر می‏دهد.
کد خبر: ۵۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳ 15 July 2009
ظهر امروز در حالی يك فروند هواپيماي مسافربري مسير تهران-ايروان در اطراف قزوين سقوط كرد و بر اثر اين حادثه تمام 168 نفر سرنشين آن كشته شدند که گفته می‏شود 10 ملی‏پوش جودو ایران نیز جزو سرنشینان این هواپیما بوده‏اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ تيم جودو نوجوانان كه 15 مرداد در پيكارهاي جهاني مجارستان حاضر مي شد براي كسب آمادگي بيشتر امروز راهی ارمنستان شد تا با ملي پوشان به تمرين بپردازد اما اخبار دریافتی از حضور این ملی‏پوشان در هواپیمای سقوط کرده خبر می‏دهد.

اين هواپيمای توپولوف با شماره پرواز 7908 كه متعلق به شرکت هواپيمايي کاسپين مي‌باشد 16 دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني (ره ) و در ساعت 11 و 33 دچار سانحه شد.



وحيد ابراهيمي (وزن 51- كيلوگرم)، ايمان زيني وند (‌وزن 55- كيلوگرم)، حسين بناء (‌وزن 60- كيلوگرم)، سعيد رسولي (وزن 66- كيلوگرم)، مصطفي صباغي (وزن 73- كيلوگرم)، يحيي باقرپور (وزن 81- كيلوگرم)، مصيب عزيز الهي (وزن 90- كيلوگرم) و عليرضا لشكري (وزن 90+ كيلوگرم) به همراه علي بهرامي به عنوان سرمربي و علي محدث مربي تيم ملي به این اردوی شش روزه اعزام می‏شدند.

در پی وقوع این مسئله آرش میراسماعیلی، حسین رضازاده ، علیرضا دبیر و اعضاء تیم ملی فوتبال ضمن تسلیت این واقعه، این مسئله را اتفاقی تلخ برای آینده این رشته تلقی کردند و از تاثیرات این مسئله سخن به میان آوردند.

همچنین بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک با ابراز همدردي با خانواده جودوكاران نوجوان، این حادثه را شوك بزرگي براي ورزش ايران و جودو جهان دانست و از تمهيدات لازم براي دفن تمامي قهرمانان و مربيان اين حادثه در قطعه نام آوران ورزش ايران در بهشت زهراي تهران خبر داد.

محمد علی‏آبادی، امیدوار رضایی، حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده و فدراسیون‏های جودو، کشتی، کاراته، ورزشهای همگانی، شنا، فوتبال، ووشو، دوچرخه‏سواری و تیم رسانه ورزشی نیز در پیام‏های جداگانه‏ای این پرواز ابدی نوجوانان قهرمان کشورمان را تسلیت گفتند.

بخش ورزشی تابناک به نوبه خود اين ضايعه تاسف‏بار را به وابستگان این ملی‏پوشان و جامعه ورزش بالاخص خانواده جودو تسليت مي‌گويد و از مسئولان امر خواستار رسیدگی سریع و مشخص شدن علل و عوامل این اتفاق بهت‏آور می‏شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خدا رحمت كند. روحشان شاد . بايد بررسي شود علت چه بوده است؟
به نام خدا

خدا همه آن مسافران رحمت کند .
با درود
متاسفانه این هم یکی از نتایج خرید تکنولوژی فرسوده روسی است و نمونه دیگری از ارزش قائل نبودن دولتمردان کشور به امنیت شهروندان!!!
بحرحال یادشان گرامی باد
واقعا که مدیران ایران در گورکنی استادن..مرحبا به این عزم جزمتون..
"تحریمها هیچ اثری روی ما نداره!" اگه فکر می کنید دیگه این جمله رو نمی شنوید، سخت در اشتباهید!
خدایا...
آخه مگه ما ایرانی نیستیم. مگه جون ما ایرانیا چقدر بی ارزشه.تا کی باید هواپیما.واگن مترو.قطار.خود پرداز و ... دست چندم کشورای دیگه جون و مال ما ایرانیا رو نا بود کنه.خدایا...
خدا رفتگان را رحمت و بانیان آن را لعنت کند.
بابا جيگرمون كباب شد بخدا . خيلي اشك ريختيم. خدا صبر به پدرومادرشون بده . جوونو بزرگ كن مثل يه دسته گل . سالم و ورزشكارو قهرمان ... بعدش چي ؟ هيچي با ندونم كاري مسئولين نخبه ما كه فقط بلدن بگن دشمن ...دشمن ...دشمن مفت مفت از دست بديمشون... خيلي سخته والله. خدايا به هممون صبر بده بتونيم تحمل كنيم. همه ملت شريك غم خانواده هاي اين عزيزان هستند.
در پاسخ به اون دوست که در مورد تحریم نوشتند:
رفیق جان! تحریم ها به جاری خودش و انشاالله مسببین اون هم به جزای عملشون برشند ، اما همه چیز به تحریم بر نمی گرده، روسیه که مارو تحریم نکرده آقاجان! ضمنا" هواپیمای فرانسه که افتاد هم به تحریم ربط داشت؟
البته اینها همه توجیه کننده کوتاهی های احتمالی در داخل نیست... به هر حال خدایشان بیمرزاد.
دست روسها درد نکنه که مارو ازدنیا بی نیاز کردند. زنده باد چین و روسیه و ونزوئلاجان
تسليت به خانواده قهرمانان من پدريك قهرمان ازرشته قايقراني هستم ميدانم پدرومادرانها چه حاليدارند.خداوندبه شماصبربدهد.فرزندتان تاابدقهرمان ماند.م.ح
متاسفم .
متاسفم از اينكه هموطنانمان بدليل بي تدبيري آقايان هر روز در خودروها ، پروازها ، قطارها ، اتوبوس ها و .... بي دليل از دست مي رود.
ايكاش بجاي اين همه شعار كمي به فكر اين مردم بوديد.
اميدوارم به دليل اين همه بي كفايتي روزي ............
در تاريخ آمده كه روزي مولي علي (ع) زير ديواري نشسته بود ديوار شروع كرد به فرو ريختن مولا از آنجا بلند شد برخي از اصحاب گفتند مگر شما به سرنوشت وتقدير اعتقاد نداري چرا ترسيدي و برخاستي مولي فرمودند زير آن ديوار نشستند خودكشي است نه تسليم در برابر رضاي الهي . حال جان دادن جوانان برومند و كلاً ملت در هواپيماي توپولوف مستهلك روسي كه بارها امتحانش را پس داده چه معنايي دارد چه كسي مسول است ؟
وا مصیبتا!
انا لله و انا الیه راجعون. به همین سادگی چه دسته گلهایی پرپر شدن... اونها که جاشون خوبه ان شاءالله. خدا به خانواده هاشون صبر بده....
حلا شما انقدر زور نزنید . صبر کنید ببینید علت چی بوده
سلام واقعا جای تاسف است . تا کی...؟؟
اقای بوتین سرت سلامت. !!!!!!!!!!!
ای واای :(( چرا این قدر خبرای بد میشنویم این یک ماه اخیر...
بابا بسه! چرا ما ایرانی ها به فکر خودمون نیستیم؟! چرا به فکر هموطنامون نیستیم...این از اوضاع سیاسی که افتادیم به جون هم ..اینم ازین اتفاقات احمقانه...هواپیماهای درب و داغون و تا 50 سال دیگه اینا میفرستن رو هوا
روحشان شاد .
قلبم شکست..... مقصران حادثه باید محاکمه شوند
واقعا مصیبت بزرگیه
خدا رحمتشون کنه
آی مسئولین تا کی باید کشته بدیم
با عرض تسلیت به بازماندگان و ملتهای ایران و ارمنستان. اگر همه هواپیماهای کهنه را بزارن کنار چی میشه؟ به جاش بزارن شرکتهای هواپیمایی دیگر خارجی و داخلی خلا را پر کنن. مشکل ما اینه که میخوایم با وجود تحریم، پول حمل و نقل به جیب خودمون بره.
پسرعمه ام توی تابستون کلاس جودو میره؛ میگفت امروز بعد از ظهر که رفته بودم کلاس دیدم نوشته امروز کلاس جودو تعطیله و خیلی ها هم نشستن دارن گریه میکنن... آخه مربیان فوت شده در این سانحه، توی کلاس اونا هم مربیگری میکردن... روحشون شاد
آخه تا کی میخوایم اتفاق هایی که تو ایران رخ میده رو به کشورهای دیگه ربط بدیم ؟!؟! ؟ (( از ماست که بر ماست )) ... هر چی میکشیم از بی لیاقتیه خودمونه" نه آمریکا نه روسیه هیچ نقشی ندارن ، وقتی پول نفت و ... همینطوری خرج میکنبم ، وقتی میلیون میلیون به کشورهای دیگه کمک میکنیم ، دیگه چه ربطی به پوتین و اوباما و... داره؟!؟!؟!؟
حتماًتقصیر امریکاست که به ما هواپیما نمی فروشد.راستی انرژی هسته ای رو بچسب!
خدا رحمتشان کند. هواپیمای فرانسه که سقوط کرد در دنیا عزاداری شد. چون بعد از سالها در اروپا اینچنین فاجه ای رخ داد. ولی در ایران چی؟ سالی هست که ما سانحه هوایی نداشته باشیم؟ با کشته های زیاد؟ دیگه عادت کردیم به اینگونه شهید شدن ها. بعد از سازمان آموزش و پرورش، سازمان هواپیمایی کشور بدترین سازمان ایرانه.
خدا رحمتشان کنه ولی این عزیزان قهرمان که به عنوان نماینده مردم ایران بودند باید شهید محسوب شوند.
بد بخت تره ایرانی جماعت نیست
فقط باید تو سری بخوره و هیچی نگه
اینهمه جوون
آخه چرا ؟؟؟؟
کی جواب میده ؟
اصلا از اون بالا دستیا کسی هم دلش میسوزه ؟
فک نمیکنم
امیدواریم به اندازه اون خانم شهید راه حجاب در صدا وسیما غوغا کنند .!!!!
یحیی جون روحت شاد عزیزم
ازشدت ناراحتی ازلحظه شنیدن خبرتاسف بارسقوط این هواپیما تمام وجودم ناله میکندوازصمیم قلب مخصوصا هموطنان عزیز هرمنی ابراز همدردی میکنم.
روحشان شاد
ولی مسئولین باید به فکر جان مردم باشند بخدا جان مردم مثل جان آنها عزیز است
به خدا سوارشدنت با خودتت و پیاده شدن با هزارصلوات و ایه الکرسی با خداست
به خدا مردم که در سانحه هوایی کشته میشوند بی گناهند
وقتی فکر میکنم که آنها احتمالا برای تفریح و تعطیلات تابستان به انجا میرفتند و خوشحال بار سفر بسته بودند غافل از اینکه که این سفر، سفر مرگ و هواپیما سفینه مرگ است دلم میگیرد و اشک از چشمانم سرازیر است به خدا آنها خواهر و برادر ان و فرزندان ما بودند داغ بزرگی است ولی به زودی فراموش میشود حیف و هزار حیف و حیف و حیف که زودمردند و فراموش میشوند و دوباره پروار دیگری از این نوع هواپیماهای از رده خارج شده را روز دگر میبینم و مشکلی از این صنعت حل نمیشود
روحشان شاد
خدایا دوست ندارم در هواپیما در لحظه سقوط قرار گیرم
علی بهرامی سرمربی تیم جودو از دوستانمان بود.مردی به این نازنینی سراغ ندارم! چند سال باید بگذرد تا علی بهرامی دیگری در ایران به وجود بیاید!!!!!!!! علت هر چه باشد آنها باز نمیگردند!!!! ای کاش یکی از خانواده مسولان در هواپیما بود تا درک میکردند!!
روحشان شاد ای کاش خریداران تکنولوژی روسی دربین مسافران بودنند
به ملت شریف ایران و خانواده های دغدار این عزیزان تسلیت گفته و بقای عمر بازماندگان را از خداوند مسئلت دارم
یادشان بخیر وروحشان شاد ایران چه عزیزانی را ازدستداده حیف وصدهاحیف
سلام
وتسلیت به همه ی ایرانی ها اینم دومین داغ که توی این دو سال اخیر حادثه رانندگی وحواییی به جان ما گذاشت پارسال آیدین امسان جودوکارامون فقط دو چیز رو از خدا می خوام اول صبر برای خانواده این مسافران ابدی دوم هر کس یا هر مسئولی که موجب این حادثه شده رو به سزای اعمالش برسونه تو این دنیا جلوی چشم همه تا عبرت بگیرن.خدا به هممون صبر بده.
خدا به خانواده هاشون صبر بده
زور زدن نياز نداره علت بي احتياطي خلبان بيچاره مي باشد
تا کی با ناوگان درهم و فرسوده روسیه !!
جهت اطلاع دوستان تحريمي !!!
هواپيماهاي توپولف روسي بوده و شامل تحريم امريكا نيست. مديران بايد جوابگوي خون مردم باشند. كاش مسولان يكبار محض رضاي خدا يكبار رسيدگي كنند.
خيلي سخته باورش.خدايشان بيامرزد اميدوارم مسببين به سزاي عملشون برسن!البته ميدونم ذهي خيال خام!!!
خيلي سخته باورش.خدايشان بيامرزد اميدوارم مسببين به سزاي عملشون برسن!البته ميدونم ذهي خيال خام!!!
خدا رحمتشون کنه واقعاً شک بزرگی هم به مردم عادی و هم به ورزشکاران وارد شد. دیگه فکر نمی کنم کسی حاضر به سفر برای کسب مدال يا قهرمانی در هر رشته ورزشی باشد. اين اولین مورد نیست که شاهد مرگ عزیزان ورزشکار بودیم. نه تنها ورزشکاران بلکه همه مردم هم در سفرهای زمینی و هم هوایی دچار سانحه می شوند. کاش مسئولين پیگیر این مشکلات باشند.
faghat hamino baladim "khoda rahmat konad" nemiravim donbale elate in badbakhti
aslan halishun nist 168 nafar morfan to akhbar juri mige engar pasheh oftade vaghean jaye tasof dare
خاک تو سرتا باخرید این هواپیماهاتان گاری می خریدین به صرف بود.
20
20
مرگ بر امریکا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار