بازدید 3747

هنری‌های متقاضی حضور در مجلس

ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در این بین باز هم نام چهره‌هایی آشنا از حوزه‌ی فرهنگ و هنر در بین کاندیداها دیده می‌شود. هنری‌هایی که بار دیگر دوست دارند راه میدان بهارستان را در پیش بگیرند؛ اما این‌بار به مقصد مجلس نه وزارت فرهنگ.
کد خبر: ۵۵۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 26 December 2015
ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در این بین باز هم نام چهره‌هایی آشنا از حوزه‌ی فرهنگ و هنر در بین کاندیداها دیده می‌شود. هنری‌هایی که بار دیگر دوست دارند راه میدان بهارستان را در پیش بگیرند؛ اما این‌بار به مقصد مجلس نه وزارت فرهنگ.

به گزارش خبرنگار ایسنا، برای انتخابات اسفندماه امسال علاوه بر چند فعال رسانه‌ای، تعدادی چهره‌ی آشنا که مردم تصویر یا صدای آن‌ها را می‌شناسند ثبت نام کرده‌اند و باید دید آیا در صورت تایید صلاحیت،‌ این افراد از مردم رای می‌گیرند؟

حبیب‌الله کاسه‌ساز یکی از نام‌هایی است که بویژه در میان سینمایی‌ها شناخته می‌شود. کاسه‌ساز که در سال‌های اخیر بیشتر به‌عنوان تهیه‌کنذده در سینما حضور داشته، هفته گذشته برای حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

او که تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی همچون «مزرعه پدری» رسول ملاقلی‌پور و «اخراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی را برعهده داشته است،‌ در سه چهار سال گذشته جزو سردمداران ماجرای بستن خانه سینما بود که حتی برای تاسیس و راه‌اندازی خانه سینما شماره 2 نیز اقدام کرد.

محمود عزیزی، بازیگر، یکی دیگر از هنرمندانی است که برای حضور در مجلس کاندیدا شده است. او که در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا حضور دارد، در آثار سینمایی همچون «قلاده‌های طلا»، «متولد ما مهر»، «دختری با کفش‌های کتانی» و «لیلی با من است» هم بازی کرده است.

او به‌عنوان بازیگر و کارگردان در عرصه تئاتر هم فعالیت می‌کند و در دوره‌ای ریاست جشنواره تئاترشهر را نیز برعهده داشته است. عزیزی همچنین مدرس دانشگاه در رشته تئاتر است.

یکی دیگر از تئاتری‌های متقاضی حضور در مجلس شورای اسلامی، رحمت امینی است که از حوزه انتخابی ورامین ثبت نام کرده است.

این کارگردان تئاتر در بخش مدیریتی عرصه تئاتر هم فعالیت داشته و میر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است.

مهدی افضلی یکی دیگر از نام‌های آشنا از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مدیریت موسسه توسعه هنرهای معاصر را برعهده دارد. او از حوزه انتخابی نطنز به رقابت انتخاباتی وارد شده است.

این موسسه به نوعی بازوی اقتصادی معاونت هنری است و در برگزاری بسیاری از برنامه‌ها و جشنواره‌های تحت اختیار این معاونت حضور پررنگ دارد.

طبق آنچه در سایت این مجموعه آمده، موسسه توسعه هنرهای معاصر به‌عنوان موسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی به‌منظور تسهیل فعالیت هنرمندان در حوزه معاونت امور هنری تشکیل شده است.

حسن مهرجردی یکی دیگر از افرادی است که در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و برای حضور در انتخابات مجلس دهم در آخرین روز ثبت نام راهی فرمانداری تهران شد.

او که سال گذشته حکم مشاوره و دبیری شورای مدیران معاونت هنری را از علی مرادخانی، ‌معاون هنری گرفت، فارغ‌التحصیل حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دوره‌های عالی فقه و اصول (مدرسه عالی شهید مطهری)، تاریخ ادبیات و هنر معاصر ایران (حوزه هنری) و مدیریت استراتژیک (سازمان مدیریت صنعتی) است.

مهرجردی همچنین به‌عنوان مشاور عالی در وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کرده است.

اما یکی از افرادی که حضورش برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی سروصدایی برپا کرد،‌ جواد خیابانی بود. اقدام این گزارشگر فوتبال برای کاندیداتوری مجلس که در سال‌های اخیر به واسطه نوع گزارش‌ها و اشتباهاتی که بعضا مرتکب می‌شود، با انتقادات زیادی همراه شده است، دستمایه‌ی یکسری شوخی و طنز در رسانه‌های مختلف مجازی و مکتوب شد.

با این حال او که سابقه‌ی تدریس در دانشگاه را هم دارد، پس از ثبت نام در انتخابات اطمینان خاطر داده است که در مجلس چرت نمی‌زند.

او در گفت‌و‌گویی که در یک شبکه مجازی داشته، به اظهارنظر درباره مسائل اقتصادی در ورزش پرداخته و گفته است: «اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی کدامیک؟ هیچکدام در ورزش ما نتیجه نداده است. دلیل اصلی این است که کشورهای توسعه‌نیافته و حتی کشورهای در حال توسعه نیاز به زیرساخت‌های مالی، تجهیزاتی، فرهنگی، اجتماعی و بنیان‌های اقتصادی دارند.»

خیابانی از حوزه انتخابیه کرج به رقابت انتخاباتی پا گذاشته است.

یکی دیگر از چهره‌های آشنا که بار دیگر برای حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده، علیرضا دهقان، گوینده سابق اخبار ورزشی در شبکه سوم تلویزیون است که در دوره هشتم مجلس نیز به عنوان نماینده مردم ایذه و باغملک رای آورده بود.

امیرحسین صدوق هم یکی دیگر از مجریان خبری سیمای ایران است که کاندیدای حضور در مجلس شده است.

او که از فروردین امسال مجری اخبار شبکه‌های سه، پنج و جام جم بوده، پس از ثبت نام، به شغل سابق خود، یعنی دبیری آموزش و پرورش برگشته است.

به گزارش ایسنا، جدا از اهالی فرهنگ و هنر، برخی چهره‌های رسانه‌ای و شاغل در مطبوعات کشور نیز برای کاندیداتوری مجلس دهم اقدام کرده‌ند که الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه «اعتماد»، یکی از آن‌ها است.

این فعال سیاسی و مطبوعاتی که از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است، از مکسسین حزب همبستگی و از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب محسوب می‌شود.

محمدعلی وکیلی، مدیر مسیول روزنامه «ابتکار» هم یکی دیگر از فعالان عرصه مطبوعات و عضو جناح اصلاح‌طلب است که برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کرد.

او اعلام کرده است که مجلس آینده قطعا رسانه‌ای خواهد بود.

حسن اختری، دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مستقل، عضو تحریریه روزنامه سیاست امروز و نایب رییس انجمن روزنامه نگاران مسلمان و نیز اسفندیار اصغرخانی عکاس و خبرنگار از ارومیه از دیگر کسانی هستند که برای حضور در مجلس دهم ثبت نام کرده‌اند.

و در آخر به یکی دیگر از کاندیداها می‌توان اشاره کرد که سعید جلیلی نام دارد و به‌عنوان فردی مقیم فنلاند و انگلیس و شاغل در عرصه خبرنگاری برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده است.

ضمن اینکه الهام چرخنده یکی از نام‌هایی بود که در گفت‌و‌گویی اعلام کره بود احتمالا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام می‌کند اما خبری رسمی از حضور او منتشر نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار