بازدید 6730
گفت وگو

لوزانو: بیشتر از حد تصور شما به ولاسکو نزدیکم، مادرم همکارش بوده!

تاریخ دقیق انتخابی المپیک هنوز معلوم نیست اما بعد از حضور در ژاپن احتمالا دو سه هفته فرصت خواهیم داشت در لیگ جهانی شرکت کنیم که در این دوره با حضور تیم‌های قدرتمند و در سه مرحله بین کشورهای ایران، صربستان و برزیل برگزار می‌شود و پس از لیگ جهانی تنها 10 روز فرصت داریم تا خود را به المپیک برسانیم. ما باید یک هفته زودتر به ریو برویم تا با آب و هوا و اختلاف ساعت پرواز مشکلی نداشته باشیم. همان طور که می‌بینید تقویم کار ما بسیار فشرده است
کد خبر: ۵۵۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 23 December 2015

رائول لوزانو، سرمربی آرژانتینی و جدید تیم ملی والیبال ایران از رابطه بسیار نزدیک خود با هموطنش ولاسکو و آرزوی المپیکی شدنش در اولین نشست خبری خود حرف زد.

به گزارش تابناک ورزشی، لوزانو که با عقد قرارداد رسمی هدایت تیم ملی والیبال ایران را تا پایان المپیک 2016 برعهده گرفت، بلافاصله بعد از امضا قرارداد در نشست خبری حاضر شد و گفت: والیبال ایران در 8 سال گذشته موفقیت‌های زیادی داشته و نشان داده که پتانسیل تیم‌های بزرگ جهان را دارد. با توجه به فرصت کمی که داریم، هدف بزرگی پیش روی ماست و رویای ما رفتن و رسیدن به المپیک ریو است. من فکر می‌کنم المپیک قابل قیاس با سایر رقابت‌ها نیست. برای هر مربی و کادرفنی که کنار تیم باشد حضور در المپیک یک افتخار است زیرا این رویداد تکرار نمی‌شود. به ویژه اینکه همراه 12 هزار ورزشکار از تمام جهان وارد استادیومی می‌شوید که فضای متفاوت و غیر قابل قیاسی دارد ولی برای رسیدن به این مهم باید اردیبهشت از سد تیم‌های حاضر در مسابقه‌های ژاپن بگذریم. به هر جهت این مهم‌ترین سدی است که باید در وهله اول آن را بشکنیم و حضور خود را در المپیک قطعی کنیم.


قول حداکثر توان را برای المپیکی شدن می دهم

ما 7 هفته بعد از شروع تمرین‌های تیم ملی فرصت داریم که در انتخابی المپیک موفق شویم. احساسم این است که بازیکنان انگیزه زیادی برای رفتن به المپیک دارند و این بهترین فرصت برای صعود است زیرا بزرگ‌ترین موفقیت تاریخی خود را در ورزش ایران رقم می‌زنند. به شما قول می‌دهم که تیم ملی و بازیکنانش در تمرین‌ها حداکثر توان خود را می‌گذارند تا به بهترین شکل برای المپیک آماده شوند.

درباره کاهش اعتماد به نفس بازیکنان باید بگویم که این موضوع به شیوه تمرینی آن‌ها قبل از مسابقه‌ها برمی‌گردد و نمی‌توان گفت که آن‌ها یکدل نبودند و عدم یکدلی و اعتماد به نفس پایین آن‌ها باعث بروز نتایج نامناسب در تیم ملی والیبال ایران شده. من خودم را سرمربی یک کادر می‌دانم، کادری که همه آن‌ها به کار گروهی اعتقاد دارند. زمانی که لیگ برتر والیبال ایران به پایان برسد، من کنار تمام بازیکنان خواهم بود اما قطعا تیم‌هایی که در نیمه نهایی و قبل از آن حذف می‌شوند بازیکنان شان زیر نظر سیچلو کار می‌کنند که حدود 2 یا 3 هفته طول می‌کشد اما این کارها نیز تماما تحت رهبری و برنامه‌ریزی من است و وقتی که فینال لیگ برتر والیبال به پایان برسد و در اردویی که تمام بازیکنان حاضر هستند من نیز در ایران در کنار آن‌ها خواهم بود.

لوزانو: بیشتر از حد تصور شما به ولاسکو نزدیکم، مادرم همکارش بوده!

یک موزیسین برای رسیدن به هارمونی مدت‌ها تمرین کند

طبق اطلاعاتی که جمع‌آوری کردم، می‌توانم بگویم که عدم نظم و انضباط می‌تواند بی‌نظمی تاکتیکی باشد. دلایل و ضعف‌ها در این گونه مسائل را باید با تمرین‌های درست برطرف کرد، تمرین‌هایی که قطعا خیلی سخت و طولانی خواهند بود و شاید ساعت‌ها طول بکشند و حتی بازیکنان فرصت استراحت کافی را هم نداشته باشند. این تنها شیوه‌ای است که برای من قابل فهم و قابل اجراست تا کاری کنم که یک تیم خوب داشته باشیم. یک موزیسین حرفه‌ای برای رسیدن به یک هارمونی و ریتم خاص باید مدت‌ها تمرین کند.


تیم بزرگی را قبول کرده‌ام

من سال‌های بسیار زیادی به صورت حرفه‌ای مربی‌ بودم. شاید نباید بگویم چند سال کار مربیگری کرده‌ام چون در آن صورت خواهید گفت خیلی پیر است اما به شما می‌گویم که 35 سال سابقه کار مربیگری در تیم‌های مختلف جهان را دارم. محض یادآوری به خودم می‌گویم وقتی هدایت تیم بزرگی را بر عهده می‌گیرید که در بین 10 کشور برتر رنکینگ جهانی است در حقیقت چالش بزرگی را قبول کرده‌اید. اول اینکه تیم بزرگی را پذیرفته‌ام که در سطح بالایی است دوم اینکه باید در مدتی محدود این تیم را به المپیک ببرم.


خولیو رفیقم است

لوزانو در ارتباط خود با ولاسکو گفت:« ولاسکو دوست من است. ما تقریبا همشهری هستیم. در یک دانشکده درس خواندیم و دو سال در یک تیم ورزشی هم‌بازی بودیم. من با برادر کوچک ولاسکو هم دو سال در یک تیم بازی می‌کردم. مادران ما با هم همکار بودند و مادر خولیو معلم زبانم بود. ما بیش از حد تصور شما به هم نزدیکیم. هر هفته از هم خبر می‌گیریم اما حالا او سرمربی تیم ملی آرژانتین است و من نیز هدایت تیم ایران را بر عهده دارم و کار کمی سخت است زیرا دیگر نمی‌توانیم به هم اطلاعات بدهیم. ما در لیگ جهانی و احتمالا در المپیک رقیب هم خواهیم بود.»


روزهای پرفشاری داریم

تاریخ دقیق انتخابی المپیک هنوز معلوم نیست اما بعد از حضور در ژاپن احتمالا دو سه هفته فرصت خواهیم داشت در لیگ جهانی شرکت کنیم که در این دوره با حضور تیم‌های قدرتمند و در سه مرحله بین کشورهای ایران، صربستان و برزیل برگزار می‌شود و پس از لیگ جهانی تنها 10 روز فرصت داریم تا خود را به المپیک برسانیم. ما باید یک هفته زودتر به ریو برویم تا با آب و هوا و اختلاف ساعت پرواز مشکلی نداشته باشیم. همان طور که می‌بینید تقویم کار ما بسیار فشرده است و روزهای کمی داریم. پروازهای زیاد، سفرهای طولانی و فرصت کم برای تمرین‌ها در تقویم پیش روی ماست اما من به شما اطمینان می‌دهم که من و شاگردانم حداکثر توان خود را بگذاریم تا بهترین نتیجه را بگیریم.


درهای تیم ملی به روی مربیان ایرانی باز خواهد بود

هرگونه ارتباطی باید با نهایت احترام باشد و از همین جا می‌گویم که درهای تیم ملی به روی مربیان ایرانی باز خواهد بود تا اگر خواستند به تمرین‌ها بیایند و تمرین‌های ما را از نزدیک ببینند اما این درها به روی همه رسانه‌ها باز نیست چرا که آن‌ها فقط در مواردی که فدراسیون مشخص کرده، می‌توانند به تمرین‌ها بیایند تا ما در خدمت آن‌ها باشیم. کادر تیم ملی به دو گروه تقسیم می‌شود. تیم B را مربیان ایرانی تمرین خواهند داد و کادر تیم A را هم سیچلو به عنوان مربی و کمک فنی و یک بدنساز، آنالیزور و فیزیوتراپ که بعدا مشخص می‌شود تشکیل می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس