بازدید 22223
این خبر درحال به روزرسانی است

یک عضو دیگر شورای نگهبان به صف داوطلبان مجلس خبرگان پیوست

چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 22 December 2015
رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کردچهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین روز  ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.
 
به گزارش «تابناک»، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.به نظر می رسد در روزهای باقیمانده روند ثبت نام کاندیداها برای مجلسین شتاب بیشتری به خود بگیرد.

پورمحمدی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد

نماینده حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات قم حضور یافت.

پورمحمدی در سال 1338 در قم زاده شد و در سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) در حوزهٔ علمیه تحصیل کرده‌است. او مؤلف دو جلد کتاب در رابطه با حقوق سیاسی، مبانی نظری اندیشهٔ سیاسی در اسلام و مباحث سیاسی و اجتماعی است همچنین مقالاتی علمی پیرامون حق، مبانی نظری حکومت دینی، نظارت، ارتداد و سیاست خارجی نگاشته‌است.

پورمحمدی در حال حاضر وزیر دادگستری دولت یازدهم است و پیش از این معاون برون مرزی وزیر اطلاعات در دوران علی فلاحیان و در دولت اول محمود احمدی‌نژاد مدتی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز بوده است.

وی داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان البرز است که ثبت‌نام خود را در قم انجام داد.

یک عضو شورای نگهبان به صف داوطلبان مجلس خبرگان پیوست

 حجت‌الاسلام حمزه قربانی عصر امروز به نیابت از آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی طباطبایی یزدی در فرمانداری قم حاضر شد، اقدامات ثبت نام این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران را انجام داد.

از سوابق وی می‌توان به عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سی سال تدریس در حوزه علمیه قم و دانشگاه و همچنین عضویت در هیأت امناء بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد.

همچنین آیت‌الله روح‌الله قرهی با حضور در ستاد انتخابات کشور کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد. آیت‌الله قرهی متولی و موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در ششمین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.

تاکنون تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم

محمدحسین مقیمی در حاشیه بازدیدش از محل ثبت‌نام فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به آماری از ثبت‌نام نامزدهای مجلس، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های تهران یعنی حوزه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس 565 داوطلب ثبت‌نام کردند و در انتخابات مجلس خبرگان استان تهران نیز 86 داوطلب ثبت‌نام کردند.

وی درباره آمار نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان در کل کشور، گفت: تا ساعت 20 دقیقه به یک بعدازظهر امروز برای مجلس خبرگان رهبری 434 داوطلب مراجعه کردند که 359 داوطلب ثبت‌نام شده‌اند و 75 نفر در حال تکمیل ثبت‌نام هستند و از این تعداد 6 نفر زن و 428 نفر مرد هستند و بالاترین سن داوطلبان در خبرگان 92 و کمترین سن 23 سال است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در کل کشور، گفت: تا ساعت 12:45 امروز سه هزار و 522 نفر برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس ثبت ‌نام کردند که سه هزار و 13 نفر ثبت‌نام شده‌اند و 509 نفر در حال ثبت‌نام هستند و از این تعداد 254 زن و دو هزار و 761 نفر مرد هستند، ضمن اینکه بالاترین سن 74 و پایین‌ترین سن 30 سال است.

مقیمی با توصیه‌ای به داوطلبان مجلس خبرگان یادآور شد: با توجه به اینکه امروز و فردا برای ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری فرصت باقی مانده، لذا از تمام کسانی که برای ثبت‌نام آمادگی دارند درخواست می‌کنیم که ظرف امروز و فردا به حوزه‌های انتخابیه جهت ثبت‌نام مراجعه کنند، چرا که پنجشنبه و جمعه تنها مختص ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی است.

وی درباره آخرین وضعیت نرم‌افزار انتخابات الکترونیکی گفت: کارشناسان شورای نگهبان به نرم‌افزار اشکالاتی گرفتند که در حال رفع آن هستیم. ما طبق برنامه زمان‌بندی جلو می‌رویم و امیدواریم مشکلات برطرف شود. درباره نرم‌افزار، کشور ما غنی است و افراد متخصص زیادی داریم که کمک می‌کنند و انشاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تخلفات انتخاباتی افزود: تاکنون تخلفی نداشته‌ایم و کسانی که برای ثبت‌نام حضور می‌یابند باید همراه خود مدارکی داشته باشند و اگر مدارک‌شان کامل نباشد، به آنها تذکر داده می‌شود و مدارک خود را تکمیل می‌کنند.

مقیمی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تمدید ثبت‌نام وجود دارد، تأکید کرد: اصلاً تمدید مهلت ثبت‌‌نام انتخابات نداریم و روز جمعه که ثبت‌نام‌ها تمام می‌شود، دیگر ثبت‌نام و تمدیدی نخواهیم داشت، اما اگر داوطلبان تا ساعاتی مراجعه کنند، ثبت‌نام از‌ آنها انجام می‌شود.

احمد توکلی کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در فرمانداری از حوزه انتخابیه تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

احمد توکلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل ازدحام در ستاد انتخابات وزارت کشور به فرمانداری تهران مراجعه کردم.

همچنین در چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور، جمعی از زنان جمعیت مسلمان نواندیش و زنان اصلاح‌طلب در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

فاطمه راکعی، اشرف بروجردی، زهرا آقاجری از جمله افرادی بودند که برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است

دبیرکل حزب مردم سالاری در واکنش به اظهارات محسن هاشمی گفت: هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است.

وی ادامه داد: پرچمدار اصلاحات در مجلس آینده خواهیم بود البته اصلاحاتی که درون نظام بوده و منش اعتداگرایانه داشته باشد.

لاریجانی تشکیل حزب رهروان را منتفی اعلام کرد

عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت که علی لاریجانی تشکیل حزب رهروان ولایت را فعلا منتفی اعلام کرده است.

فاطمه رهبر، اظهار کرد: فراکسیون رهروان ولایت قرار بود حزبی را راه اندازی کنند که هنوز این حزب در وزارت کشور به ثبت نرسیده است.

وی افزود: آقای لاریجانی هفته گذشته جلساتی که پیرامون این موضوع بود و حتی اقداماتی را که انجام شده بود منتفی اعلام کرد.

موحدی کرمانی و نواب کاندیدای خبرگان شدند

در ششمین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران نیز به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان پیوست.

در یک روز مانده به آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام مازنی ،آیت الله ناصری امام جمعه یزد و حجت‌السلام ابوالحسن نواب برای کاندیداتوری در خبرگان پنجم ثبت نام کردند.

 عارف کاندیدای انتخابات مجلس شد

رییس بیناد امید ایرانیان پیش از اظهر امروز (سه شنبه) با مراجعه به وزارت کشور کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد.

عارف را هنگام ثبت نام همسر وی و مهدی نادمی عضو شورای مرکزی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همراهی می‌کردند.

محسن مهر علیزاده و علی صوفی از اعضای کابینه دولت اصلاحات نیز که همزمان با حضور عارف در وزارت کشور در این وزارتخانه حضور داشتند برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

دو وزیر احمدی‌نژاد کاندیدای مجلس شدند

در سه روز اول ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم در حوزه انتخابیه تهران 443 نفر برای انتخابات مجلس در حوزه ی انتخابیه تهران – ری – اسلامشهر و پردیس ثبت نام کردند .

علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران در آغاز چهرمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، افزود: 420 نفر از داوطلبین در محدوده سنی 30 تا 60 سال قرار دارند و تحصیلات ثبت نام کنندگان را 92 نفر دکترا ، یک نفر حوزوی و الباقی فوق لیسانس و معادل آن تشکیل می‌دهند.

همچنین در چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم ابراهیم انصاریان داماد آیت الله مهدوی کنی و محمد عباسپور نماینده ادوار مجلس جهت کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کردند.

صبح چهارمین روز انتخابات مجلس سیدمحمد حسینی و محمد عباسی از وزرای دولت دهم به همراه هم برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کردند.


براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:


۱ - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
۲ - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۳ - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
۴ – داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن.
۵ - نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
۶ - سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.
۷ - حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

۱ - اصل شناسنامه
۲ - اصل کارت ملی
۳ - آخرین مدرک تحصیلی (حداقل فوق لیسانس یا معادل آن)
۴ - عکس
۵ - اصل کارت پایان خدمت و گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال

همچنین داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل