بازدید 31792
بسته خبری «تابناک»؛

داماد لاریجانی‌ها برای خبرگان می‌آید؟ / خبر هاشمی از سه بمب‌گذاری اخیر/ ناامیدی کارگردان فیلم روحانی از برجام/ پراید عراقی‌ها استاندارد است!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « تلاش معاون روحانی در الگوبرداری از عراق و افغانستان»، «رکورد سیگار کشیدن بازیگر زن ایرانی»،«بازار داغ کنایه‌ها به هاشمی رفسنجانی»،«چه کسی سربازی پولادی را درست می‌کند؟» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 20 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


چه کسی سربازی پولادی را درست می‌کند؟

عصر ایران در خبری از احتمال تلاش پولادی برای بازگشت به ایران نوشته: پولادی در آستانه اتمام قرارداد با الشحانیه و تصمیمی جدید قرار دارد؛ تصمیمی که برای گرفتن آن منتظر واکنش مسئولان نظام وظیفه است. او اگر تصمیم به بازگشت به ایران داشته باشد حتماً باید فکری به حال سربازی‌اش بکند چون اگر به ایران بیاید تا پایان دوره سربازی نمی‌تواند از کشور خارج شود. این مدل رفتاری که در مورد پولادی وجود دارد بیشتر به خاطر اتفاقاتی است که بین او و نظام وظیفه رخ داده؛ اینکه مدافع سابق تیم ملی قول داده بود در ازای گرفتن مجوز برای بازی در تیم ملی پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا به تهران بیاید و در یکی از تیم‌های نظامی سربازی‌اش را به پایان برساند. نیاز او به کارت پایان خدمت و نیاز احتمالی امیر قلعه‌نویی به این بازیکن به دلیل اصلی انتشار اخبار و شایعات تبدیل شده. هرچند گفته می‌شود که برنامه اصلی پولادی، سفر به آمریکا و زندگی در آن کشور است، اما از آنچه دور و بر تراکتورسازی و قلعه‌نویی می‌گذرد، می‌شود حدس زد که برنامه اول مهرداد پولادی در ۲۸ سالگی بازگشت به ایران و بازی برای تراکتورسازی است. اما از آنجایی که او می‌داند ممکن است در ایران به خاطر بدقولی‌هایش با رفتار قانونی از طرف نظام وظیفه رو‌به‌رو شود، برای ورود با مشکل مواجه است.

تلاش معاون روحانی در الگوبرداری از عراق و افغانستان

مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان در تبیین علت تمایل به سهمیه‌بندی جنسیتی در انتخابات مجلس از تجربه دیگر کشورها سخن گفت و تاکید کرد: در دیدارهایی که با وزیر امور زنان افغانستان، هیات پارلمانی این کشور و وزیر سابق مشاور در امور زنان عراق داشتم، آنها تاکید داشتند که با همین سیستم سهمیه بندی در مجلس عراق ۲۵ تا ۳۵ درصد در اقلیم کردستان عراق، کرسی‌ها را در مجلس به خانم‌ها اختصاص داده‌اند. در افغانستان هم حدود ۲۷ درصد از کرسی‌ها را خانم‌ها از آن خود کردند که اگر غیر از این بود، موانع ساختاری و ساختارهای حقیقی جامعه افغانستان به هیچ وجه اجازه این حضور موثر را به زنان در مجالس نمی‌داد.

غفاری همه ادعاها درباره انتخابات 88 را رد کرد!

هادی غفاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب که قصد نامزدی انتخابات خبرگان را دارد با بیان این که "بنده در ایام انتخابات ۸۸ و پس از ایراد بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه همیشه از مواضع ایشان طرفداری کرده‌ام"، گفته: من هیچ‌گاه نگفتم که در انتخابات ۸۸ تقلب شد. به تقلب در انتخابات معتقد نبوده و نیستم و فقط به کارهای احمدی‌نژاد ایراد داشتم.

استراتژی پیچیده عربستان برای نفت جهان

مهدی عسلی اقتصاددانان ایرانی که هم‌اکنون در مقام مدیریت مجامع اوپک در ایران فعالیت دارد، در یک نشست تخصصی در موسسه نیاوران گفته: عربستان استراتژی پیچیده‌ای را در بازار نفت دنبال کرده است و با توجه به انباشت نفت خام و فرآورده، این توانایی را دارد که قیمت‌ها را به هر نحوی که بخواهد تحت تاثیر قرار دهد. این کشور از مجموع هفت میلیون بشکه نفت خام خود در روز، تنها برای دو میلیون بشکه بازاریابی می‌کند و بقیه را در پالایشگاه‌های دیگر کشورها، که خود در آن سهام دارد، تبدیل به فرآورده‌های نفتی کرده و به فروش می‌رساند.

عسلی، استراتژی عرضه و همچنین پیش‌بینی میزان عرضه نفت نامتعارف امریکا را مبحث اساسی در بازارهای نفت برشمرد و ادامه داد: پیش‌بینی اوپک در افزایش تولید نفت خام این است که تا سه سال آینده عرضه بیش از تقاضا خواهد بود. همچنین پیش‌بینی آژانس اطلاعات انرژی امریکا آن است که تولید نفت غیرمتعارف در حدود سال ۲۰۲۰ به حداکثر خود خواهد رسید و اگر این اتفاق بیفتد بعد از ان اوپک خواهد توانست سهمش را در بازار نفت بدون کاهش قیمت‌ها افزایش دهد و افزود: پیش‌بینی ما این است که تا سه سال آینده عرضه کم و بیش، از تقاضا بیشتر خواهد بود.

رونق گرفتن یک شغل شب یلدایی

در روزهای پایانی فصل پاییز و با نزدیک شدن به شب یلدا کسب و کارهای جدیدی در بازار رونق می‌گیرد. در آگهی‌های روزهای اخیر تبلیغاتی مبنی تزئینات سبد میوه، آجیل و هندوانه به چشم می‌خورد.

یکی از فعالان در این شغل گفته: هزینه تزئین و طراحی روی هندوانه از 30 هزار تومان تا 50 هزار تومان است. این در حالی است که هندوانه باید توسط شخص سفارش دهنده خریداری شود یا هزینه هندوانه به طور جداگانه کیلویی چهار هزار و 500 تومان محاسبه می‌شود. هزینه تزئین سبد آجیل 65 هزار تومان است اما هزینه آجیل به طور جداگانه محاسبه می‌شود، فقط 20 هزار تومان دستمزد به وی تعلق می‌گیرد و 45 هزار تومان هزینه سبد، گل و نارگیلی که وسط سبد قرار می‌گیرد است. همچنین هزینه تزئینات سبد میوه نیز از 220 هزار تومان تا 350 هزار تومان است، اما در این مورد هزینه جداگانه‌ای بابت میوه دریافت نمی‌شود. همچنین هزینه تزئین کادو‌ها و درست کردن طبق حدود 100 هزار تومان می‌شود.

خبر هاشمی از سه بمب‌گذاری ناکام اخیر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد شهر ری گفته:چند روز پیش سه نفر از شرق کشور وارد شدند و مأموریت داشتند که حرم امام رضا (ع)، قم و نمازجمعه را منفجر کنند، به آنها گفته بودند شما می‌روید روحانیون یا پاسداران را می‌کشید وقتی آمدند در نمازجمعه تهران با فضا آشنا شدند دیدند که انبوه مردم حاضر هستند و یکی از آنها گفته بود که من برای کشتن مردم نیامدم و این کار را نمی‌کنم. دومی هم این کار را نکرد سومی هم خواست فرار کند او را گرفتند دو نفر بعدی را هم گرفتن و حالا حقایقی را مطرح کرده‌اند.

پای مسابقه دختر شایسته به عراق هم باز شد

شرکت کنندگان مسابقه دختر شایسته عراق 17 دسامبر 2015 در میان آثار تاریخی برای تهیه آلبوم عکس گرفتند. نخستین مسابقه دختر شایسته عراق در 4 دهه اخیر، نوزدهم دسامبر در این کشور به منظور افزایش جذابیت های گردشگری، گشایش می یابد.

دعوت از داماد لاریجانی‌ها برای خبرگان

منابع خبری از آغاز رایزنی ها به منظور حضور آیت ا سیدمصطفی محقق داماد به عرصه انتخابات خبرگان یزد خبر می دهند. اصلاح‌طلبان استان یزد در حال رایزنی با آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد از مجتهدان و فیلسوفان برجسته کشور برای حضور در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه یزد هستند. شخصیت‌های اجتماعی سیاسی، هدف از این رایزنی‌ها را، «تقویت کرسی» یزد در مجلس خبرگان عنوان کرده‌اند. آیت الله سیدمصطفی محقق داماد فرزند سید محمد محقق داماد و نوه دختری حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی (بنیانگذار حوزه علمیه قم) است و در زمان حیات امام راحل مسئولیت ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشت.

هیچ‌کدام از فتنه‌گرها در جبهه‌های ۸ساله نبودند

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم اربعین روح‌الله قربانی شهید مدافع حرم در مسجد امام خمینی(ره) شهرک اکباتان با ابراز اینکه یکی از واجبات الهی حضور در مساجد و حفظ اجتماعات حزب‌اللهی است، گفت: نگذارید این‌هایی که دست حزب‌اللهی‌ها را بسته‌اند و می‌خواهند مجلس را قبضه کنند، دوباره فتنه کنند. هیچ کدام از فتنه‌گرها، این چنداسمی‌ها که در زمان انتخابات ظاهر می‌شوند در جبهه‌های ۸ساله نبودند و جبهه برای حزب‌اللهی‌ها بود. امروز هم وظیفه حفظ حرم آل‌الله برای شماست. کدام‌یک از این‌ها شهید نداده‌اند؟ نکند در خانه بنشینید و دوباره شهر و کشور را ناامن کنند. شخصیت‌زده نشوید. بعضی‌ها هستند که از امام بودند و با امام نبودند. از بیت امام بودند و با امام نبودند و فتنه کردند و رهبری را در زمان فتنه تنها گذاشتند. در خانه ننشینید و به این‌ها امان ندهید که این نوع سیاست هم عبادت است.

پراید عراقی‌ها استاندارد است!

معاون صادرات سایپا، قیمت فروش هر دستگاه پراید در بازار عراق را ۸۲۰۰ دلار عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهای الزامی در تولید خودرو ۵ میلیون تومان تفاوت قیمت با نمونه صادراتی را رقم می‌زند.

درخواست مطهری برای باز شدن پای مراجع به تائید صلاحیت‌ها

علی مطهری در گفت و گو با هفته‌نامه صدا درباره برخی شبهات درباره اجتهاد سیدحسن خمینی گفته: من مستقیما از رتبه علمی ایشان اطلاعی ندارم ولی شنیده ام وی بااستعداد است و درس خارج فقه می دهد و این می تواند دلیل بر اجتهاد ایشان باشد. تأیید اجتهاد نامزدهای مجلس خبرگان از سوی مراجع تقلید باید ملاک باشد و الا به این معنی است که این تأییدها بدون حساب و کتاب است. این که آقای مومن گفتند برخی مراجع گفته اند اجازه اجتهادهای ما را نادیده بگیرید، نوعی تضعیف مراجع است و حاکی از این است که خدای ناکرده این اجازه ها تحت تاثیر رودربایستی ها و مانند آن صادر می شود، در حالی که این طور نیست. اصولا من معتقدم اگر تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری به جای شورای نگهبان توسط نمایندگان مراجع تقلید انجام شود بهتر است و آن شبهه دُور را هم رفع می کند. ظاهرا خود خبرگان با تغییر آیین نامه داخلی شان می توانند این کار را انجام دهند.

بازار داغ کنایه‌ها به هاشمی رفسنجانی

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «موشکافی جریان فتنه و نفوذ» که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: برخی از افراد هم به واسطه بچه‌‌های خود، اطرافیان خود یا کارگزاران فاسدی که دارند گمراه می‌شوند. مثلا آقایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام توانسته بود به‌عنوان مشاور رئیس مجمع خودش را جا بزند، در سال 88، یک نامه به کروبی مینویسد و امام(ره) را جلاد و قاتل معرفی می‌کند و به کروبی می‌گوید قرارمان این نبود که از امام(ره) دم بزنیم. وقتی ما به آقای هاشمی رفسنجانی گفتیم کنار شما چنین کسی بوده است، توضیحاتی داد که البته توضیح وی ما را ناامید کرد. صفارهرندی ادامه داد: به هر حال می‌بینیم فردی با این خصوصیات می‌شود امین انقلاب، ولی یک بچه بسیجی نمی‌تواند بگوید که چرا حقوق مردم را ضایع می‌کنید یا اینکه چرا چند هزار تن سیب‌زمینی را از بین بردید.

از سوی دیگر غلامحسن محسنی اژه‌ای هم در دومین گردهمایی فرماندهان مراکز مقاومت بسیج سراسر کشور قوه قضاییه گفت: منافقین امروز نشست با ظالمین و سران ظلم و استکبار غرب را افتخار می‌دانند و قهرمانان و جان‌برکفان مردم خود را تحقیر می‌کنند، آن‌ها را عقب مانده، افرادی چون کلاغ و بی‌سواد می‌دانند. معاون اول قوه قضاییه گفت: منافقین به سر میز نشستن با شیطان بزرگ افتخار می‌کنند و می‌گویند هنر ما است که امروز شیطان بزرگ آمریکا به ما نظر خوبی دارد، آیا این افتخار دارد که شیطان نظر مساعد به ما داشته باشد؟ البته زهی خیال باطل که آن‌ها با مردم مومن خوب باشند و روی خوش نشان دهند.

بانوی ۲۷ ساله کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شد

در چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری شاهد حضور برخی کاندیداهای جوان برای حضور در این انتخابات هستیم. رخسانه سراهی دختر جوانی است که با 27 سال و مدرک دکترای زبان عرب بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیداتوری خود را برای انتخابات مجلس خبرگان اعلام کرد. این کاندیدای جوان که عنوان پژوهشگر و مقاله‌نویس برتر را نیز با خود یدک می‌کشد، ابراز امیدواری کرد به‌ دلیل داشتن اطلاعات مناسب در زمینه فقه و حقوق در آزمون شورای نگهبان نمره حد نصاب را کسب کند. رخسانه صراحی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا مستقلاً در انتخابات شرکت می‌کند؟، علاقمندی خود را برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان اعلام کرد.

نیازی به تعطیلی مدارس نبود

محمد رستگاری گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای دیروز تهران 142 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته و شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتهی به 11 صبح امروز 141 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته داشته است. وی افزود: دراین بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 141 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 71، دی‌اکسید نیتروژن 62 و در شرایط سالم بوده است. همچنین میانگین منوکسید کربن 42، ازن 25 و دی‌اکسید گوگرد 28 و در شرایط پاک قرار داشته است. علی عابدینی، معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور نیز گفت: الگوها و نقشه‌های پیش‌بینی روز گذشته (شنبه)، نشان‌دهنده این بود که به علت جریان وزش باد در روز دوشنبه، انتظار افزایش آلایندگی را در این روز نداشته باشیم، چون برای امروز (یکشنبه) پیش‌بینی افزایش آلاینده‌ها شده بود کمیته اضطرار، تعطیلی همه مقاطع تحصیلی تهران را اعلام کرد. وی با بیان اینکه به نظر نمی‌آید برای روز آینده احتیاج به تعطیل کردن مدارس باشد، افزود: پیش‌بینی سازمان هواشناسی این است که امشب و قبل از ظهر فردا وزش باد داشته باشیم و شاخص آلودگی خیلی بالا نرفته و در حد معمولی خواهد بود.

تحلیل جالب غرضی برای تایید صلاحیت‌اش

محمد غرضی که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور آمداظهارداشت: بنده در هر دو انتخابات شرکت می کنم. وی تصریح کرد: شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری بنده را تایید کرده و در انتخابات خبرگان و مجلس هم تایید می کند. غرضی یادآور شد: بنده خود را در معرض آزمون مردم قرار می دهم تا آنها انتخاب کنند.

عده ای به دنبال ناامن کردن انتخابات هستند

سردار اشتری فرمانده ناجا گفته: عده ای به دنبال ناامن كردن انتخابات و به دنبال تفرقه افكنی و دو قطبی كردن جامعه هستند وی افزود: هدف اينها شور انتخاباتي نيست بلكه به دنبال اهداف و اميال شخصي خود هستند و موضوعاتی نظير شورای رهبری و آينده رهبری را مطرح می‌كنند.

هشدار سرلشگر فیروزآبادی به نهادهای نظام

سرلشکر فیرزآبادی در ضرورت پرهیز از کارهای مضر و دشمن شاد کن، گفت: همه به یاد داریم که امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) در پاسداری از حرکت پیش رونده و رو به تحول نظام اسلامی، همه را از کارهای غیرمفید و مضر پرهیز دادند و فرمودند که دامن زدن به اختلافات و مشتعل کردن فضای هو و جنجال است که باید همه دستگاه‌ها و نهادهای نظام مراقب این موضوع باشند،‌ مراقب خوشحالی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه و تحلیل‌های آنان باشید. وی تأکید کرد: ابراز شادمانی دشمنان نشان می‌دهد که این موضوع نقطه ضعفی است که باید از ادامه آن جلوگیری کرد، اگر این جریان در مقابل انقلاب ایستادگی کرد که در آن زمان مانند حوادث سال 88 قطعا وظیفه همه دفاع از انقلاب است، اما امروز موضوع اختلاف نظر و سلیقه است که باید روشنگری در مقابل برخی افکار غلط با در نظر گرفتن همه جوانب آن اقدام کرد.

حمله حمید روحانی به رئیس جمهور

سید حمید روحانی، در نشست «بررسی نفوذ» در مؤسسه اندیشه امام، گفت: کسانی که دشمن در آنها نفوذ می‌کند نقاط ضعفی دارند که دشمن آن را شناسایی می‌کند، گاهی افراد جاه طلب هستند، گاهی ترسو و برخی ساده لوح هستند و اینها راه نفوذ دشمن خواهد بود. به گزارش رسا، وی با بیان اینکه رئیس جمهور ما شجاع نیست و این نقطه ضعف وی به شمار می رود، اظهار کرد: متاسفانه برخی که اطراف رئیس جمهور را گرفته اند و به ایشان مشاوره می دهند از جمله آقای سریع القلم، شیفته غرب و آمریکا هستند و آقای روحانی نیز بر کتاب این فرد مقدمه ای نوشته است. وی گفت: برخی برای پهن کردن فرش قرمز برای آمریکا به دنبال مذاکره هستند. وی افزود: نفوذ صورت گرفته است، افکار رئیس جمهور و آقای هاشمی رفسنجانی دقیقا یکی است، آقای هاشمی رفسنجانی عزت مردم و پاسپورت ایرانی را در سفر به اروپا می‌داند.

معاون احمدی نژاد کاندیدای مجلس شد

در دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یوناتن بت‌کلیا نماینده فعلی اقلیت آشوری‌ها به عنوان اولین داوطلب این روز ثبت‌نام خود را انجام داد. حمید رضا پشنگ نماینده فعلی مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از ظهر یک شنبه با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد. همچنین فاطمه واعظ جوادی معاون احمدی نژاد و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت نهم نیز در نیمروز اول روز دوم ثبت نام نمایندگی مجلس با حضور در فرمانداری تهران برای کاندیداتوری مجلس دهم ثبت نام کرد، وی در هنگام ثبت نام برای کاندیداتوری نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت که به صورت مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد.

تندرو ها وزنی در آرایش سیاسی مجلس آینده نخواهند داشت

محسن مهرعلیزاده، معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات در گفت و گو با جماران در مورد آرایش نیروهای سیاسی در انتخابات پیش روی، اظهار کرد: در این انتخابات همچنان گروه های مؤثر، اصلاح طلبان و اصولگرایان اصیل که از اول انقلاب حضور داشته اند، خواهند بود.وی با بیان اینکه در چند سال اخیر جریان های تندرویی که به اصولگرایان اضافه شده بودند، از جریان های اصیل انقلاب جدا شده بودند، افزود: جنس این گروه های تندرو اصولگرایی واقعی نبود و در یک مقطعی برای استفاده از عنوان و امتیاز اصولگرایی دور محور اصولگرایی جمع شده بودند. این گروه ها الان هم با رویه های تندشان به اقدامات خود ادامه می دهند و یک سری کارها را انجام می دهند که به نظر من وزنی در آرایش سیاسی مجلس آینده نخواهند داشت.مهرعلیزاده با اشاره به مهمترین گروه های مؤثر در انتخابات آتی یادآور شد: وزن اصلی مجلس آینده از آن اصلاح طلبان خواهد بود. جمع اصلاح طلبان مجموعه از نیروهای مؤثر در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند بود. تفکر اصلاح طلبی و تفکر اعتدال که مشی دولت فعلی هم است خواهند توانست بخش قابل توجهی از جریانات سیاسی انتخابات را هدایت کنند.

پایداری ها با هیچ گروهی به توافق نمی‌رسند

بهروز نعمتی ،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل شورایی برا ی وحدت اصولگرایان به خبرنگارنامه نیوز گفت: بعضی عملکردها باعث می شود که خیلی‌ها نتوانند کنار هم بشینند مثلا رفتارهای تندی که خیلی از دوستان در جبهه پایداری دارند فاصله عمیقی بین گروه‌های اصولگرا ایجاد کرده است. وی در مورد اینکه آیا این رفتارها فقظ شامل جبهه پایداری و اختلافشان با اصولگرایان معتدل برمی گردد یا شامل گروههای دیگر نظیر ایثارگان و موتلفه و رهپویان نیز میشود گفت: موتلفه تشکلی است که وقتی انتخابات را برده است با افتخار برده است و وقتی نیز باخته است باافتخار باخته است و برایش فرقی ندارد ،اما این موضوع شامل گروه‌های است که وقتی بازنده انتخابات می شوند می زنند زیر میز همانند جبهه پایداری. نعمتی بیان کرد: درواقع جبهه پایداری ها نه تنها با آقای لاریجانی نمی توانند به توافق برسند بلکه با بسیاری از گروههای اصولگرا نیز نمی توانند به یک حرف مشترک برسند. وی ادامه داد:شاید بهانه این گروه امروز تیم آقای لاریجانی باشد اما در فرداها و بعد از انتخابات اتفاقات دیگری نیز از سوی این گروه در جریان اصولگرا خواهد افتاد

رکورد سیگار کشیدن بازیگر زن ایرانی

بیتا بادران(متولد ۱۳۵۴ در تهران) بازیگر زن ایرانی است که به خاطر بازی در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و دلشکسته شهرت یافت او فراگیری بازیگری را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اراک در سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و سابقهٔ شرکت در کارگاه آزاد بازیگری زیر نظر امین تارخ در سال ۱۳۷۹ را دارد. شروع فعالیت سینمایی بیتا بادران با بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» (ابراهیم حاتمی کیا) در سال ۱۳۷۶ بود. بیتا بادران با انتشار عکسی در صفحه اینیستاگرام خود، خبر از کشیدن 650 نخ سیگار در یک فیلم سینمایی داده است.

نام این شهید در دولت احمدی‌نژاد حذف شد

امروز (یکشنبه - 29 آذر) سالروز بازگشت پیکر شهید تندگویان به ایران است؛ شهیدی که نامش در دولت احمدی‌نژاد از تقویم حذف شد.به گزارش «خبرآنلاین»، مهندس تندگویان که دانش‌آموخته مهندسی نفت از دانشگاه نفت آبادان بود، در نهم آبان 1359 - در حالی که حدوداً یک ماه از دوره وزارتش می‌گذشت - برای بازدید از پالایشگاه نفت آبادان عازم منطقه بود که در جاده ماهشهر - آبادان به همراه معاون و دیگر همراهانش به اسارت نیروهای ارتش رژیم بعث عراق درآمد و به زندان‌های اسیران ایرانی در عراق منتقل شد.به گفته برخی اسیران، وی تا مدت‌ها زنده بوده و حتی از شکست حصر آبادان (مهر 1360) و آزادسازی خرمشهر (خرداد 1361) آگاهی یافته بود. اسارت وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران سر و صدای بسیاری به پا کرد اما تا 11 سال بعد هیچ‌کس از سرنوشت دقیق تندگویان باخبر نبود تا اینکه در جریان مبادله اسرا پیکر شهید تندگویان به ایران بازمی‌گردد.بر همین اساس، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان دولت اصلاحات، روزی به نام ایشان در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد و همچنین با پیگیری غلامعلی حدادعادل، شرح حال این شهید به‌عنوان یک قهرمان ملی در کتاب فارسی دوم راهنمایی منتشر شد؛ اما در دولت احمدی‌نژاد، هم روز این شهید و هم شرح حالش از تقویم و کتاب درسی حذف شد.امروز به مناسبت سالگرد ورود پیکری این شهید به ایران (29 آذر سال 1370) یادواره‌ شهید تندگویان و شهدای نفت برگزار می‌شود.

واکنش هاشمی به غیبت‌های روحانی در مجمع تشخیص

غیبت‌های پیاپی حسن روحانی در جلسات «صبح‌ شنبه» مجمع تشخیص مصلحت نظام سبب اعتراض رئیس مجمع شد و هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: توقع داریم روحانی به جلسات مجمع بیاید.به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که برای چندمین بار پیاپی در جلسه مجمع تشخیص به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی شرکت نکرده است، صدای اعتراض رئیس مجمع را هم درآورد.حسن روحانی که به تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه از سوی مجمع تشخیص معترض بوده، تاکید کرده که تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه از وظایف دولت است، اما وقتی اعضای مجمع به پیشنهاد رئیس‌جمهور رأی موافق ندادند، وی دیگر در جلسات مجمع شرکت نکرده است.این مساله باعث شد که هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع نیز از غیبت‌های روحانی در این جلسات گلایه کند.رئیس مجمع در گفت‌و‌گویی با روزنامه آرمان تاکید کرده است: «توقع داریم روحانی به جلسات مجمع بیاید، البته توقع جامعه این است که روسای قوا در جلسات مجمع که بزرگان کشور جمع می‌شوند، منظم شرکت کنند.»

کارگردان فیلم تبلیغاتی روحانی: آمریکا زیر برجام خواهد زد

حسین دهباشی کارگردان فیلم تبلیغاتی روحانی در شبکه‌های اجتماعی مطلبی را به‌شرح ذیل نوشت: نشان به نشانی امضای اوباما بر حاشیه قانون نابودکننده صنعت ایرانگردی کشورمان که زیر میز برجام هم خواهند زد نه الآن البته وقتی آخرین ذره از اورانیوم از ایران خارج شد و قلب نیروگاه اراک از جا درآمد و آخرین سانتریفیوژ که از چرخش ایستاد، هیهات که حتی نخواهند گذاشت چرخ زندگی مردم ما بچرخد... .

پُست اینستاگرام رهبر انقلاب به مناسبت سالروز فوت آیت‌الله منتظری

اینستاگرام رهبر انقلاب امروز عکس ذیل را با متن پیام تسلیت به مناسبت فوت آیت الله منتظرى در سال ۱۳۸۸ منتشر کرد.

**امتحانی دشوار.**

حضرت آیت الله خامنه‌ای: «ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم‌الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی‌های زیادی در این راه تحمل کردند.در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره‌ی آن قرار دهد.»

پیام تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله منتظری،

١٣٨٨/٠٩/٢٩

دعوت از داماد لاریجانی‌ها برای خبرگان/ خبر هاشمی از سه بمب‌گذاری اخیر/ ناامیدی کارگردان فیلم روحانی از برجام/ پراید عراقی‌ها استاندارد است!

پیشنهاد علامه جعفری برای مقابله با آلودگی هوا

عزت الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی در آخرین مطلب صفحه شخصی مطلبی را با عنوان «هوای معقول!» در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.وی با انتشار تصویر زیر نوشت:

علامه محمد تقی جعفری شخصیت مورد علاقه ی من است . توفیق داشته ام تا مستقیما از محضر درس و کلاس های او بهره ببرم.

آشنایی گسترده اش با علوم اسلامی و اشراف کم نظیر او به نظریه ها و مکاتب غربی در کنار برخورداری از شیرین زبانی ، او را دوست داشتنی کرده است.

از کلید واژه های معروف اش "حیات معقول" است که به تناسب بحث ، زیاد به کارش می آمد .

فکر می کنم امروز اگر در میان ما بود ، به جای "حیات معقول"، دنبال "هوای معقول" می رفت !

کیمیای گمشده ی امروز جامعه ما "هواست" همین !

تصویر فوق ترکیبی از هوا و حیات معقول استاد است .

وی همچین نوشت: مشکل آلودگی هوای کلان شهر ها به ویژه تهران "وحدت فرماندهی" است!

پیشنهاد می کنم شهرداران، با اختیارات تام و با در اختیار گرفتن تمام ظرفیت های ملی، حاکمیتی و دولتی، ماموریت نجات مردم از این بلای خاموش را بر عهده گیرند و پاسخگوی ملت باشند.

دعوت از داماد لاریجانی‌ها برای خبرگان/ خبر هاشمی از سه بمب‌گذاری اخیر/ ناامیدی کارگردان فیلم روحانی از برجام/ پراید عراقی‌ها استاندارد است!

تشکر تمسخر آمیز اسد از غرب

رییس‌جمهوری روسیه از کشور‌های غربی به دلیل صدور اجازه برای این‌که وی به اداره کشور ادامه دهد، به صورت تمسخر آمیز تشکر کرد.به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه پس از آنکه «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که فعلا به اسد برای ادامه کار به عنوان رییس‌جمهوری سوریه اجازه می‌دهد، از وی و مقام‌های سایر کشور‌های غربی تشکر کرد.اسد که به صورت تمسخر آمیزی می‌خندید، گفت: «از آن‌ها به خاطر اینکه به من فرصت این را می‌دهند که کشور خود را اداره کنم، ممنونم. من تقریبا چمدان‌های خود را بسته بودم. قرار بود بروم، اما اکنون به کار خود ادامه می‌دهم.»وی تاکید کرد که تنها مردم سوریه می‌توانند در رابطه با آینده سیاسی این کشور تصمیم گیری کنند.

تعطیلی ٧٠ درصد گردش اقتصاد با آلودگی هوا

بیش از ٧٠ درصد اقتصاد ایران در پی جدیدترین مواجهه کلانشهر تهران با آلودگی هوا در خطر تعطیلی قرار دارد.به گزارش اعتماد، اين خطر پس از آن در مرحله هشدار قرار گرفت كه دولت تصميم گرفت دست كم مدارس، كارخانه‌هاي شن و ماسه و فعاليت‌هاي عمراني در تهران و حومه را طي امروز و فردا تعطيل اعلام كند.گردش مالي اقتصاد ايران در يك روز به صورت تقريبي بالغ بر ١٥٠٠ميليارد تومان است و تعطيلي كلانشهري مثل تهران، بيش از ٧٠ درصد از اين گردش مالي را مختل مي‌كند. اين آماري است كه «مويد حسيني‌صدر»، نماينده خوي در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد. او همچنين گفت كه «علاوه بر بحث مالي، تعطيلي ناگهاني به روابط بين‌المللي، سلامت مردم، برنامه‌هاي اقتصادي كشور و... آسيب مي‌زند». از سويي بنابر آماري كه وزارت آموزش و پرورش سال گذشته اعلام كرده بود، هزينه يك روز تعطيلي مدارس در روزهاي غيرتعطيل به بيش از ١٢٠ هزار ميليارد تومان مي‌رسد.اما مهم‌تر از ضرر و زياني كه آلودگي هوا به عنوان موهومي مثل «گردش مالي اقتصادي»وارد مي‌كند، انسان‌هاي بي‌گناهي‌اند كه بر اثر آلودگي هوا به صورت تدريجي جان مي‌بازند. در كنار اين معضل، كارگراني قرار دارند كه مجبورند آن روزهاي خاص در هفته را- كه به دليل آلودگي هوا تعطيل است- بدون درآمد سر كنند. براساس آمار وزارت بهداشت، تنها در سال گذشته ٣ هزار شهروند در تهران بر اثر آلودگي هوا جان باختند. وزارت بهداشت همچنين گفته است كه بيش از ٤ هزار و ٤٠٠ نفر در كل كشور در سال ٩٢ بر اثر آلودگي هوا جان باختند. شهرداري تهران نيز در سال گذشته گفته بود هر خانواده ايراني نزديك به ٣٤٠ هزار تومان بابت خسارت ناشي از آلودگي هوا پرداخت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار