بازدید 65961

شرایط و مزاياي بیمه اختیاری تشريح شد

برای برقراری مستمری بازماندگان‌،بیمه شده متوفی باید طی 10 سال قبل از تاریخ فوت حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد مشروط بر اینکه 90 روز آن در آخرین سال حیات وی باشد.
کد خبر: ۵۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹ 14 July 2009
مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه چهار نکته مهم درشرایط ادامه بیمه اختیاری حائزاهمیت است‌گفت: داشتن حداکثر 55 سال سن به شرط دارا بودن حداقل30 روز سابقه پرداخت حق بیمه‌که به لحاظ بازنشستگی معتبر باشد از جمله این نکات است.


محمد جعفری درگفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: یکی دیگر از نکات این است که چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از 55 سال باشد پذیرش درخواست و افراد منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.



وی گفت: سومین نکته مهم این است تمامی کسانی که حداقل10 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند بدون رعایت شرط سنی تقاضای آنان برای ادامه بیمه اختیاری پذیرفته می شود.


او افزود: چهارمین نکته مهم این است که همه کسانی که قبل از یکم آبان سال 1385 در ردیف بیمه شدگان اختیاری بوده‌ و پرداخت حق بیمه خود را قطع نموده اند تا سه مرتبه دیگر بدون رعایت شرط سنی و در صورت تمایل می توانند ادامه بیمه اختیاری داشته باشند.


جعفری تصریح کرد: مبنای پرداخت حق بیمه افرادی که بیش از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند معادل با میانگین آخرین360 روز قبل از ثبت تقاضای ادامه بیمه اختیاری خواهد بود مشروط بر اینکه مبلغ مزبوراز حداقل دستمزد مصوبه شورای عالی کاردرزمان تقاضا کمتر نباشد.


او افزود: برای کسانی که کمتر از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند دستمزد مبنای دریافت حق بیمه به انتخاب متقاضی بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب خواهد بود.


این مقام مسوول درسازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مبنای کسر حق بیمه هر سال به میزان درصدی که طبق مقررات مصوب شورای عالی کار به سطوح دستمزد شاغلین اضافه می شود افزایش می یابد.



*پرداخت حق بیمه هر ماه، حداکثر تا آخرین روز 2 ماه بعد*



مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری ر ا اینگونه تشریح کرد: بیمه شدگان اختیاری می بایست حق بیمه هر ماه را حداکثر تا آخرین روز 2 ماه بعد پرداخت کنند در غیر این صورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه لغو و ادامه بیمه موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.



*بیمه شدگان اختیاری از پرداخت فرانشیز درمانی معاف هستند*


جعفری با بیان اینکه تمامی بیمه شدگان اختیاری و آن دسته از مستمری بگیران که با احتساب سابقه پرداخت حق بیمه ادامه به طور اختیاری به زمره مستمری بگیران پیوسته اند از مورخه یکم آبان ماه سال 1385 همانند بیمه شدگان اجباری از پرداخت فرانشیز درمانی معاف خواهند بود تصریح کرد: پرداخت هزینه کفن و دفن، وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) به این دسته از افراد مطابق مقررات مربوطه بلامانع است.


جعفری اظهار داشت: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، مقرری بیمه بیکاری، کمک بارداری، کمک ازدواج و کمک هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه در بیمه اختیاری مورد قرارداد نمی باشد.


‍*متقاضیان بیمه اختیاری معاینه پزشکي می‌شوند*


وی گفت: متقاضیانی که طبق گواهی پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی در زمان ارائه تقاضای ادامه بیمه اختیاری از کار افتاده کلی شناخته شوند نمی توانند از حمایت مربوط به از کار افتادگی برخوردار شوند.


مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت: چنانچه متقاضی در بدو قرارداد به بیماری یا عارضه خاصی مبتلا باشد نمی تواند براساس بیماری با عارضه مذکور از مستمری از کارافتادگی استفاده نمایند مگر اینکه به عارضه یا بیماری دیگری مبتلا شود که در این صورت معرفی وی به‌کمیسیون پزشکی بلامانع است.


جعفری حداقل سابقه پرداخت حق بیمه به منظور بهره مندی از بازنشستگی تا پایان سیزدهم مهر1381 برای مردان با 60 سال سن و زنان 55 سال سن و معادل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دانست وگفت: از تاریخ چهاردهم آبان 1381 به موجب قانون حداقل میزان سابقه لازم برای بازنشستگی هر سال معادل یک سال افزایش می یابد به گونه ای که در آغاز روز چهاردهم آبان1390 حداقل سابقه لازم برای بازنشستگی با دارا بودن سنین مذکور 20 سال خواهد بود.


*داشتن 3 شرط برای دریافت مستمری از کار افتادگی*


وی داشتن 3 شرط را برای برقراری مستمری از کار افتادگی ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از این شرط ها این است که پزشک معالج و متخصص بیماری گواهی غیرقابل علاج بودن بیماری و اتمام درمان های انجام شده و همچنین از کار افتاده بودن بیمه شده را صادر کند و بیمه شده گواهی صادره را به شعبه مربوط جهت اخذ فرم های لازم ارائه تا بعد از تکمیل آن توسط شعبه و پزشک معالج به کمیسیون های پزشکی معرفی شود.


جعفری با بیان اینکه دومین شرط ضروری برای برقراری مستمری از کار افتادگی برای بیمه شدگان اختیاری این است که کمیسیون پزشکی موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی، از کار افتادگی بیمه شده را به میزان حداقل 66 درصد و یا بالاتر تعیین کند افزود: سومین شرط این است که بیمه شده باید حداقل دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه ظرف 10 سال قبل از شروع بیماری بوده باشد به شرط آنکه 90 روز سابقه پرداخت حق بیمه ظرف یکسال قبل از شروع بیماری منجر به از کار افتادگی را داشته باشد.


*داشتن 4 شرط برای برقراری مستمری بازماندگان*


او 4 شرط را برای برقراری مستمری بازماندگان بیمه شده متوفی را ضروری دانست و گفت: بیمه شده متوفی باید طی 10 سال قبل از تاریخ فوت حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد مشروط بر اینکه 90 روز آن در آخرین سال حیات وی باشد.


جعفری دومین شرط را اینگونه توضیح داد: بیمه شده متوفی حداقل20 سال سابقه قابل قبول داشته باشد.


مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت: سومین شرط این است که در صورتی که بیمه شده متوفی دارای سابقه پرداخت حق بیمه بین 10 تا 20 سال باشد بازماندگان واجد شرایط وی استحقاق دریافت مستمری به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه (بدون الزام به رعایت ماده111 قانون تامین اجتماعی) و به نسبت سهام مقرر در ماده 83 قانون را خواهد داشت.


جعفری شرط چهارم را اینگونه توضیح داد: بازماندگان واجد شرایط بیمه شده ای را که از تاریخ بیستم بهمن 1386 به بعد فوت شده و دارای سابقه پرداخت حق بیمه بین یک تا 10 سال باشد استحقاق دریافت غرامت مقطوع فوت معادل یک ماه حداقل دستمزد کارگر عادی در زمان فوت را به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه به طور یکجا و بر اساس سهام مقرر در ماده 83 قانون خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار