بازدید 37963

ساعتی ٢٠ هزار تومان، جریمه ورود به طرح ترافیک

روزی ٢٠٠ هزار راننده متخلف، محدوده طرح ترافیک را نقض می‌کنند
کد خبر: ۵۵۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 16 December 2015
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این‌که تاکنون جریمه‌های ورود به محدوده زوج و فرد ارشادی بود، گفت:  از اول دی‌ماه ورود به محدوده زوج و فرد ۲۰‌هزارتومان جریمه دارد.

به گزارش مهر، تیمور حسینی، دیروز تأیید کرد که هیچ راننده‌ای تاکنون به دلیل ورود غیرقانونی به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌ها جریمه نشده است. او گفت: از ۲۲ فروردین‌ماه امسال دوربین‌های ثبت تخلف درمحدوده زوج و فرد فعال شده بود، اما به دلایل مختلف ازجمله نیاز به اطلاع‌رسانی ویژه همه استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه و تعیین سقف جریمه ورود به محدود زوج و فرد، اعمال جریمه برای خودروهای متخلفی که بنا به هر دلیلی وارد این محدوده می‌شوند، صورت نمی‌‌گرفت اما با انجام زیرساخت‌های مختلف از اول دی‌ماه امسال دوربین‌های ثبت تخلف برای خودروهایی که فاقد مجوزهای لازم برای ورود به محدوده طرح هستند، جریمه ۲۰‌هزارتومانی را لحاظ خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: این قبوض به صورت پیامک یا به صورت تسلیمی به رانندگان پرداخت شده بود و بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی داشت. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰‌هزار ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد انجام می‌شود و انتظار می‌رود عدد ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از اول دی‌ماه با توجه به درنظر گرفتن جریمه ریالی کاهش پیدا کند. وی گفت: هیچ نوع فعالیتی نمی‌تواند مجوز برای تردد در محدوده‌های مختلف ترافیکی را شامل شود تنها مجوز ورود به محدوده زوج و فرد درهمه روزها درحال حاضرداشتن مجوز طرح ترافیک است.

حسینی افزود: نزدیک به ۵۰‌درصد ورودهای غیرمجاز به محدوده زوج و فرد بنا بر آماری که همکاران بنده اعلام کردند، از ۱۰ معبر اصلی اتفاق می‌افتد. او با اعلام این‌که معابر بزرگراهی در بزرگراه شهید فیاض، همت، امام علی و سبلان جزو محدوده‌های پرتخلف برای ورود به محدوده زوج و فرد هستند، خاطرنشان کرد: سعی داریم در این نقاط کار بیشتر و فیلترهای کنترلی قوی‌تری را اعمال کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این‌که طرح زوج و فرد ۲ منظوره است، گفت: این ممنوعیت تردد هم برای کنترل ترافیک اعمال می‌شود و هم سعی داریم با ممنوع‌کردن تردد خودروها در کاهش آلودگی هوا نیز سهمی داشته باشیم. حسینی گفت: از آنجایی که تا چند وقت دیگر ثبت‌نام برای طرح ترافیک ‌سال ۹۵ اعمال می‌شود و شهرداری و پلیس راهور برای کنترل محدوده طرح و همچنین کاهش میزان آلایندگی برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد، اما از همین‌جا اعلام می‌کنم تا جایی که بنده اطلاع دارم، کیفیت صدور مجوز ورود به طرح ترافیک در‌ سال ۹۵ نسبت به‌ سال ۹۴ هیچ تغییری نکرده و با همین کیفیت به متقاضیان ارایه خواهد شد.

او در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی کنترل مبادی پرتخلف برای ورود به محدوده زوج و فرد بیان کرد: دوربین‌ها قابلیت ثبت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد را دارند. نیازی به هیچ سازوکار ویژه و یا استفاده از نیروی فیزیکی و افزایش توان فیزیکی در این معابر نیست. فقط رانندگان مطلع باشند از ابتدای دی‌ماه دوربین‌های ثبت تخلف به ازای هر ساعت ورود در محدوده زوج و فرد جریمه ۲۰‌هزارتومانی را برای خودروهای متخلف اعمال می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۱
پس امثال بندہ کہ تا بہ حال برای ورود بہ طرح مجوز میخریدیم و سعی بر قانونمداری۔ داشتیم چہ کسی پاسخگوی وجوہ پرداختی ما است وتفاوت ما و کسانی کہ جرایمشان بخشیدہ شدہ چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
موضوع محدوده طرح زوج و فرد است نه محدوده ترافیک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
قرار نیست به شما جایزه بدن !!!! شما فقط قانون رو رعایت کردین
جالب اگه روزی میانگین5 ساعت در طرح ترافیک و زوج و فرد باشید جریمه 100 هزار تومانی در راه هست
سلام آقاي قانون گذار!

ما كارمنديم ساعت كاريمان 7/30 و منازلمان مركز شهر نيست!
ساعت چند راه بيفتيم كه ساعت 6:30 هم از زوج فرد هم طرح ترافيك رد شويم و تازه رد شديم دستگاه هاي پاركومتر شما را در خيابان هاي اداري چه كنيم؟!مگر چقدر درآمد داريم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
آقای کارمند، با مترو، اتوبوس و تاکسی برو. مثل من مغازه دار.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
اتوبوس مترو تاکسی دوچرخه موتور تازه تور درآمد شما صرفه جویی میشه و هوا هم برای بقیه سالم میمونه
عوض این جریمه ها مترو رو راه بیاندازید تا مشکل ملت حل بشه،توی شانگهای چین 28 میلیون جمعیت رو فرستادن زیر زمین با مترویی که هر 30 ثانیه میاد در همه مسیر هافاکثر خیابونهاشون هم خلوته،
حالا شما هی جریمه کنید...
اینکه می فرمایید تا کنون این جرایم ارشادی بوده و اعمال نمیشد دروغ است.من خودم چندین مورد دوربین این طرح را دارم.که حتی در برخی موارد در روز مطابق با پلاک آن رئز هم جریمه کردید.
بسیار عالی دست شما درد نکنه
یقینا اعمال ساعتی جریمه ورود به محدوده می توان موثر باشد اگر سیستم دوربین ها زمان خروج را بنحوه صیحیح ثبت کند خیلی عالی است ومیتواند درکاهش هنجارشکنی موثرباشد .
ایکاش این کار شما برای ایجاد نظم وانضباط و اجرای قانون صورت میگرفت . کسب در آمد برای هزینه های بی حد و حساب و تعداد بیش از اندازه پرسنل باعث اینگونه رفتار غیر اجتماعی شده است.شما تصور کنید که کسی به دلیل رخداد حادثه ای مجبور به استفاده از وسیله نقلیه خود شود. علاوه بر درد خود شما هم باری به روی دوشش گذاشته و اسمش را اجرای قانون میگذارید.
اگه یکی از شهرستان بیاد تهران و بیمار داشته باشه و ندونه که از کجا محدوده شروع میشه و ندونه که از کجا باید مجوز ورود به داخل محدوده را بگیره با این هزینه کمر شکن درمان و اسکان و .... باید اضافه شدن این هزینه را نیز تقبل کنه؟
پس من قانون مدار که تا حالا نزدیک 300هزار تومان طرج خریدم اشتباه کردم اخه این انصاف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اعمال قانون به جای ان اعمال عدالت کنید
این دفعه چندمه که میگن میخوان طرح زوج و فرد را اجرا کنند و چند ماه بعد اعلام میکنند که اعمال نشده!!! تکلیف چیه؟ چرا سر حرفشون نیستند.
پارکینگ مناسب و رایگان در مبادی طرح ترافیک بذارن و از اونجا وسایل عمومی برای افراد باشه, تخلفات میاد پایین و ملت هم آسوده تر میشن.
منتهی آیا هدف آسایش مردم هست؟؟؟؟
چندين بار مسئولين راهنمايي و رانندگي گفتن طرح زوج و فرد هيچ تاثيري روي آلودگي هوا نداره نميدونم حالا چي شده که اينقدر اصرار دارن اينکار رو بکنن
این طرح جدید چی شد !!! مگه مشکل الودگی هوا نبوده پس چرا این طرح اجرا نمیشه !!!!
یعنی خیالمان راحت باشه که در خصوص جرائم قبلی ورود به طرح مورد بخشش قرار گرفته ایم ؟
در هیچ کشوری کارمنذان وکارگران با خودرو شخصی به محل کار نمیروند وسیله نقلیه عمومی بگونه ای تامین شده که نیازی به استفاده از خودرو شخصی نیست.
اگر این جریمه ها صرف بهبود و ضعیت حمل و نقل عمومی میشد و یا در جهت کاهش آلودگی هوا به مصرف میرسید بحثی نبود ولی این جریمه ها فقط به حساب نیروی انتظامی واریز میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار