بازدید 6292

اصولگرایان به سازوکار وحدت و ائتلاف دست یافتند

پس از ماه ها گفت وگو در بین فعالان و گروه های سیاسی در اردوگاه اصولگرایان، امروز دود سفید توافق از اردوگاه اصولگرایان بلند شد و بزرگان این جناح قدیمی کشور، برای نحوه حضور در انتخابات مجلس به توافق اولیه ای دست پیدا کردند.
کد خبر: ۵۵۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 15 December 2015
پس از ماه ها گفت وگو در بین فعالان و گروه های سیاسی در اردوگاه اصولگرایان، دود سفید توافق از اردوگاه اصولگرایان در حال بلند شدن است و بزرگان این جناح قدیمی کشور، برای نحوه حضور در انتخابات مجلس به توافق اولیه ای دست پیدا کردند.

منابع مطلع به «تابناک» گفته اند، گروه های مختلف اصولگرا با دعوت و در حضور آیت الله موحدی کرمانی، برای حضور در انتخابات مجلس به جمع بندی اولیه ای دست یافته اند؛ جمع‌بندی که بر اساس آن، دغدغه های گروه های مختلف اصولگرا مرتفع  شده است.

بنا بر این گزارش، تا پیش از این، دو رویکرد در مورد نحوه حضور و چینش انتخاباتی اصولگرایان وجود داشت که هر یک برای خود دلایل روشنی داشتند؛ گروه اول فراكسيون رهروان مجلس شوراي اسلامي و طرفداران دکتر علي لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و همفکران ایشان بودند که بیشتر به دنبال حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ذیل سرپرستی جامعه روحانیت مبارز تهران بودند.

گروه دوم از اصولگرایان، که متشکل از جمعیت ایثارگران، جبهه پایداری و جمعیت مؤتلفه اسلامی است،  معتقدند که اصولگرایان باید تحت لوا و هدایت فقهای ثلات یعنی آیت الله یزدی، دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت و آیت الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه امام خمینی قم، آرایش انتخاباتی را خود را سازماندهی کنند.

ظهور این دو رویکرد در بین تشکل‌های اصلی اصولگرا در ماه‌های گذشته، تا حدی بین این گروه اختلافاتی را به وجود آورده بود و فعالان این جناح سیاسی کشور در ماه ها و روزهای گذشته، بارها نگرانی خود را از تداوم این اختلاف ها علنی بروز و حتی برخی نسبت به تداوم این خط اختلاف و شکست احتمالی اصولگرایان در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی هشدار دادند.

این نگرانی ها و همچنین هشدار در کنار تلاش بزرگان اصولگرایی، باعث شد تا در نهایت این گروه ها برای به وحدت رسیدن، مدل جدیدی از همکاری و ائتلاف را برای انتخابات مجلس برگزینند.

بر اساس این مدل جدید ـ که خبر آن را منابع آگاه در اختیار تابناک قرار داده اند ـ ائتلاف و وحدت اصولگرایان با دعوت آیت الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران در حالی شکل گرفت که آیت الله یزدی و مصباح هم در جريان امور همراه وي خواهند بود.

بر پایه این مدل، هم دغدغه دکتر لاریجانی و همفکران وی ـ که خواهان محوریت آیت الله موحدی کرمانی بودند ـ رفع شده و هم حضور آیات یزدی و مصباح در چنین مدلی، خواسته های پایداری ها، ایثارگران و مؤتلفه‌ای ها را تامین کرده است.

خبر ائتلاف و وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس، طلیعه‌ای است برای حضور گروهی شناسنامه دار در انتخابات، که مردم در صورت اقبال به آنان می توانند از آن مسئولیت پاسخگویی را نیز طلب کنند.

بنابراین، اگر اصلاح طلبان هم در روزهای آینده توانایی این را داشته باشند که همانند اصولگرایان به مدلی برای وحدت و ارائه لیست واحد انتخاباتی برسند، در نهایت این مردم هستند که می توانند انتخابی آگاهانه تر داشته باشند و در صورت اقبال به گروه های شناسنامه دار اصلاح طلب یا اصولگرا، از آنان در قبال اعمال و رفتارهای سیاسی شان در مجلس شورای اسلامی پاسخ بخواهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر