بازدید 66705
خوانده می‌شوید؛

آیا «سحر قریشی» تبلور بی‌تفاوتی عمومی در نسل آینده است؟

به زعم شما، تا چه میزان این نگاه با واقعیت‌های موجود تطابق دارد و آیا نسل آینده را نسلی فاصله گرفته از فضای جاری سیاسی و اجتماعی روز کشور و درگیر در جنسی دیگر از مسائل نظیر دغدغه های زندگی شخصی می‌دانید و آیا تعبیر بی تفاوتی به مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌دانید؟
کد خبر: ۵۵۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 15 December 2015
آیا «سحر قریشی» تبلور بی‌تفاوتی عمومی در نسل آینده است؟
انتشار یک گفت و گو که در آن سحر قریشی، بازیگر سینما و تلویزیون از حساس ترین مسائل روز کشور و حتی برخی از پیش پاافتاده ترین مسائل حوزه مرتبط با خود نیز اظهار بی اطلاعی می‌کند، در حالی با شگفتی گروهی همراه شده که برخی تحلیلگران، نگرش این بازیگر را تبلور نگاه نسل آینده می‌دانند؛ اما آیا چنین فرضیه ای با واقعیت عینی جامعه تطابق دارد و اگر این گونه است، با چه ملاحظاتی همراه است؟

به گزارش «تابناک»، نقدها درباره سطح اطلاعات عمومی و تخصصی (مرتبط با حوزه کاری) سحر قریشی پس از گفت و گوی تازه این بازیگر با رضا رشیدپور، در صدر مسائل روز رسانه ای قرار گرفته، اما در این میان آنچه از آن غفلت شده است، اینکه به هر حال شواهد نشان می‌دهد، این سطح بسیار ناچیز از آگاهی و دانش به صورت عمومی، در حال گسترش در نسل آینده است.
آیا «سحر قریشی» تبلور بی‌تفاوتی عمومی در نسل آینده است؟
در واقع شاید بتوان چند دهه اخیر را با سه نسل تقسیم کرد: «کنش‌گران با دانش آکادمیک محدود و حداقلی»، «کنش‌گران با دانش آکادمیک قابل ملاحظه» و در نهایت، «نسل دارای دانش آکادمیکِ فاقد روحیه کنشگری» که باعث می‌شود اساساً در پی شناخت مسائل و دغدغه های عمومی نباشند.

به زبان ساده تر، به زعم برخی صاحب نظران، در گذر نسل‌ها، پس از نسلی که فاقد تحصیلات آکادمیک برای تحلیل مسائل پیچیده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود، تا نسلی که موسوم به دهه شصتی‌ها بوده و دارای تحصیلات آکادمیک هستند و تا دهه هفتادی هایی که از تحصیلات و امکانات آموزشی هم در اختیار دارند، به صورت مکرر، سطح آگاهی و پیگیری مسائل روز دانش و سواد عمومی با تنزل روبه رو بوده است.

بر اساس چنین تحلیلی، حال نسلی که شاید بتوان نمودش را در متولدین دهه 70 و 80 هجری شمسی مشاهده کرد، به رغم برخورداری از دانش آکادمیک و توان برخورداری از تحلیل وقایع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برای قریب به اتفاق رویدادهای دارای آثار ملی و حتی مسائل معمولی که تا همین سال‌های گذشته، شناخت آنها جزو ملزومات، ارزشی برای تمرکز قائل نیست.

به واقع می‌توان نسلی که سال‌های کودکی و نوجوانی و بعضاً جوانی را طی می‌کند، گروهی در نظر گرفت که نسبت به بسیاری از دغدغه های ملی بی تفاوت است و به همین دلیل این وقایع را پیگیری نمی کند و از حوادث مهمی که رقم می‌خورد، بی اطلاع است و این بی‌اطلاعی می‌تواند در آینده این نسل تأثیرات خاص خود را داشته باشد.

عده ای هم البته وجود دارند که با معرفی مصادیقی از شخصیت های جوان دهه هفتاد هم چون باران کوثری، پگاه آهنگرانی و... که در عمر کوتاه خود به شخصیت های کنشگر فعال و تأثیرگذار جامعه ایرانی تبدیل شده اند، تحلیل دسته اول را رد می کنند و معتقدند نسل کنونی جوانان ایرانی اگر بخواهند به راحتی می توانند در عرصه اجتماع با کسب دانش و آگاهی به کنشگری روی بیاورند.

با وجود این دو دسته تحلیل، سؤال امروز تابناک از مخاطبان این است:


- به زعم شما، تا چه میزان این نگاه با واقعیت‌های موجود تطابق دارد و آیا نسل آینده را نسلی فاصله گرفته از فضای جاری سیاسی و اجتماعی روز کشور و درگیر در جنسی دیگر از مسائل نظیر دغدغه های زندگی شخصی می‌دانید و آیا تعبیر بی تفاوتی به مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌دانید؟

- اگر چنین رویکردی در نسل آینده بر خلاف نسل کنونی فراگیر شود، چه تبعات مثبت یا منفی برای آینده ایران خواهد داشت؟

- آیا در فضایی که درک و پیگیری مسائل و چالش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور دغدغه عمومی نباشد، فضای تخصصی برای تصمیم گیری رشد می‌یابد، یا با توجه به ضعف نهادهای تخصصی برای تصمیمات کلان، خلأ تأثیر فراگیر عموم مردم بر تصمیمات کلان ملموس‌تر خواهد شد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۶۷
انتشار یافته: ۳۰۷
به نظر بنده تبلور واقعیاتی در جامعه است که همیشه سعی کرده ایم آنها را نبینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
این موضوع نتیجه مستقیم این است که در خانواده این افراد به نحوی بزرگ شده اند که علاوه بر اینکه کوچکترین احساس مسئولیتی ندارند هیچ، دیگران را مسئول هر مشکلی دانسته و صرفا یاد گرفته اند که موقع خوشی باشند و در موقع سختی خود را کنار بکشند که بقیه سختی ها را تحمل کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
یا حداقل نخواستیم ببینیم.اما چرا ؟!
یه کم درایت واسه جواب به این سوال کافیه .
دیدنی ترین هایی که سال هاست پنهان ترینند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نسل آینده نسلی پوک خواهد بود نسلی چرتی که با لالایی امثال تتلو و سحرقریشی و .... به خواب سنگینی رفته اندو ارزشهایشان به عرضش تبدیل شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ببینید دوستان، به نظر من هیچ ایرادی نداره و این آغاز آینده ای روشن برای ایران است. یک نفر پیدا شده تو این مملکت که درباره همه چیز بیخود نظر نمی ده و آدم بیکاری نیست بیاد خبر بخونه و به حرفه خودش می پردازه. ایشون با توجه به جنبه های فردی اش که باعث کسب موفقیتش در حرفه اش شده یعنی زیبایی اش، بیشتر به اموری مثل آبرسانی به پوستش و عکس گذتشتن در اینستاگرام و این طور کارها می پردازه و موفق هم هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
یک نفر که دیپلم ندارد، چگونه همه را سر کار گذاشته است.
توضیحات همسر سابق ایشان را بخوانید.
مقصر اصلی رسانه های ما می باشند که شوتبالی ها و افراد کوچک را خیلی بزرگ جلوه می دهند که البته این بزرگی فقط برای افراد عادی و کم سواد جامعه است و افرادی که سرشان به تنشان می ارزد، وارد این مسائل نمی شوند.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من اصلا ايشونو نمي شناسم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ما هیچ موقع نتوانستیم یا نخواستیم از دانشمندانمان قهرمان بسازیم . قهرمانان ما فقط هنرپیشه ها ، خوانندگان و فوتبالیتها هستند .
ولی کشورهای پیشرفته افراد نخبه و دانشمندشان جزء افراد شناخته شده و محبوب هستند.
اگر کلمه "steve jobs" را در گوگل جستجو کتید 65 میلیون صفحه پیدا میکنید
و اگر "angelina jolie" را جستجو کنید 62 میلیون صفحه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با سلام به نظر بنده اینکه این خانم سواد عمومی و یا سواد تخصصی کار خودش رو نداره الان یه مساله عادی شده برای اینکه الان توسینمای ایران شایستگی و هنر و کارایی و سواد و غیره مهم نیست کافیه خوشگل و خوش هیکل باشی و پارتی داشته باشی ولی مشکل اینجاست که الان تو جامعه ما دارن بیخودی به یک سری از افراد بها میدن و میبرن تو تلویزیون و دانشگاه و این ور واونور مصاحبه و سخنرانی میکنن . والان این افراد بیسواد جای افراد متخصص و تحصیل کرده رو گرفتن نمونه هم همین سحر قریشب یا الهام چرخنده و خیلی های دیگه هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جالبه بگم.
من همه افرادی که آقای رشیدپور نشان داد را می شناختم. اما خانم سحر قریشی را نمی شناختم.
یعنی منظورم این هست که اگر معرفی نمی کردند، من متوجه نمیشدم.
نه دلنوازان را دیده ام و نه بازی های دیگر ایشان را.
فقط بعد متوجه شدم در فیلم گشت ارشاد نقشی داشته اند.
به نظر من وقتی خانم قریشی صادقانه می گوید من ایشان را نمی شناسم، جای تقدیر دارد.
اما اینکه چرا یک بازیگر معروف این افراد مرتبط کار خود را نمی شناسد، اصلاً ایراد کار ایشان نیست.
مشکل در نحوه گزینش ها و انتخاب بازیگر است.
و فقط در این حوزه نیست!
موضوع بخیه های بیمارستان!
موضوع خرس های سمیرم با اجرای یک معلم!
ب. ز.
و خیلی مثال های دیگر.

امیدواریم روزی برسد که انتخاب و گزینش بر اساس شایستگی و توان علمی و عمل افراد باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
یک کلیپی هست از آقای رضازاده که به چند پرسش یک مجری (فکر کنم آقای کاردان) جواب می دهند، چرا در مورد آن نمی نویسید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
فکر کنم این موضوعات از جایی شروع شد که
در زمان مناظره های انتخاباتی یک بخشی شروع شد که آقای حیدری مجری سیما، عکس هایی به کاندیداهای محترم نشان می دادند و نظر ایشان را می پرسیدند!
بعد عکس به یادماندنی معدنی در آمریکا نشان داده شد،
نظرات کاندیداها هم خب جالب بود!
همان موقع هم این کار مورد اعتراض چند تن از کاندیداهای محترم قرار گرفت.
حالا واقعاً مهم هست کسی که قرار است رییس جمهور شود معدنی در آمریکا را بشناسد؟
آیا مسایل داخلی مهم نیست؟
این نوع برنامه ها و این نوع امتحانات واقعاً نمی تواند معیار درستی برای تشخیص افراد باشد و صرفاً اطلاعات عمومی را نشان می دهد.

درست است که انتظار داریم ایشان افراد مرتبط به کارشان را بشناسند ولی آیا واقعاً، شناختن کارگردان پدرخوانده یا آقای دکتر سرافراز تآثیری در بازی ایشان دارد؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من این مصاحبه را دیدم و برداشتی که شما داشتید را نداشتم. اینکه کاپولا و فلان اصطلاح را نشناسد مسئله ی مهمی نیست. بروید از خیلی از افراد نسل قدیم هم همین سوال ها را بپرسید و ببینید چقدر اطلاعات دارند. ایشان استعداد بازیگری داشت و تا حدودی موفق بود. متاسفانه مسائل مهمتر را رها کرده اید و چسبیده اید به فرعیات. در ضمن شخص سحر قریشی، با همه ی خصوصیات خوب و بدش نماینده نسل جدید نیست بلکه تنها فردی از نسل جدید هست که بیشتر دیده شده.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
امیدوارم نظرمو منتشر کنین
اینک این افرادو نمیشناسن عیب بزرگی برای ایشون ولی بازم دین اسلام بهمون اجازه نمیده که بخاطر این قضیه اینطوری با ابروی یه نفر بازی کنبم بیشتر شما رو میگم تابناک جان.
یه جوری میگید "آیا نسل آینده را نسلی فاصله گرفته ..." آدم احساس میکنه نسل فعلی یا گذشته یه سری فیلسوف و دانشمند بودن و آیندگان دارن به فنا میرند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نسل فعلي فيلسوف نيستند اما مسائل جاري و پيش پا فتاده رو بلدن كه نسل هاي اينده از آن بي خبر و بيسوادن و چقدر زندگي با اين گونه اشخاص سخت است كسي كه ابتدايي ترين مسائل رو اطلاع نداره حتي صحبت كردن با اون دردناك و خواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نه بحث فیلسوف و دانشمند نیست. بحث این است که نسل جدید فقط خود را می بیند و فکر میکند که همه چیز عالم باید به نحوی چرخش کند که مطابق میل وی باشد آنهم بدون هیچ زحمتی (حتی زحمت فکر کردن)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
فيلسوف نيستند اما بيسوادان اجتماعي زندگي رو براي ديگران تلخ ميكنند . خود اينجانب از يه دختري خواستگاري كردم . موقعيت بدي هم نداشت اما بي علت بيسوادي اجتماعيش بر سر كوچكترين مسائل بحثمون ميشد ايشان از كوچكترين مسائل بي خبر بودند.حتي يه صحبت عادي با ايشان سخت بود و پرتنش و ناچار به جدايي شديم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نسل کنونی حاصل طرز فکر و تربیت فیلسوفان و دانشمندان نسل گذشته است
سنگ اندازیهای سر راه ازدواج جوانان،انفجار جمعیت دهه 60 ،حاکم شدن رابطه و پارتی بازی به جای ضابطه در جامعه کنونی و...نیز از تدابیر حکیمانه نسل گذشته میباشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جناب ناشناس
اگر نسل قبلي حداقل هاي اصول تربيتي را بلد بودند الان وضعيت نسل فعلي اينگونه نبود. من الان در سن 27 سالگي هستم ولي نسل قبلي من هنوز فكر مي كنند تنها نياز زندگي من خوراك و پوشاكه. هنوز در تربيت 5 سالگي بچشون موندن. واقعيت اينه كه نسل ما تنها از طريق مطالعه زياد مي تواند اين كمبود را جبران كند و بايد انتظار از نسل قبلي رو به فراموشي بسپارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دوست 27 ساله عزیز .... از نسل قبلی دلخور نباش منی که 47 سالمه هم خودم توی 9 سالگی رفتم کانون اسمم رو نوشتم و هفته ای سه بار می رفتم کتابخونه مثل برق و باد کتابها رو می خوندم تا بتونم کتابهای بعدی رو بخونم، چون اون موقع تنها سرگرمی نسل ما کتاب بود نه تبلت و گوشی و تلویزیون و .... از نسل قبلی خرده نگیرید خودتان هم کمی تلاش کنید
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دقیقا نسل گذشته ایران با توجه به اینکه کشوری جهان سومی هم هستیم ار حداقل سواد و دانش برخوردار بودن مقایسه سطح فرهنگ و سواد و دانش نسل فعلی با گذشته غیر ممکنه نسل فعلی بسیار بهتر از نسل گذشته هستن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
جوری حرف می زنید انگار در این کشور زندگی نمی کنید....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دقیقا همینطوره
وقتی تو ی برنامه تلویزیونی که مسابقه برگذار میشه ی عده رو میارن که مثلا اطلاعاتشون خوب بوده حتی نمیدونن دریای خزر کجاست اون وقت از ی بچه پولدار چه توقعی دارید که جز پول و خوش گذروندن چیزی بدونه...
بیشتر افرادی که اطلاعات بالایی دارن متاسفانه تو چشم نیستن و همیشه تحت فشارهای زندگی قرار دارند.هیچ کس تو ایران سر جای خودش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
این خانم که بچه پولدار نیست . هیچ وقت برای مصاحبه سراغ افراد تاثیر گذار نمیرن اکه الگوی مناسبی برای همه جامعه باشنداز طرفی الان هر کسی که در ابتدای مسیر قرار داره و تازه شروع کارشه بهش میگن نخبه !!!!! و بیخودی بزرگش میکن
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
حق با شماست این ثمره جامعه ما است ....
بله هست.
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اینجانب زینال بندری نه خود بزرگ بین هستم نه مغرور و از خود راضی
ولی حاضرم در تمامی مسائل کلان سیاسی اقتصادی تاریخ جغرافیا پزشکی کشاورزی مذهبی و.... با اساتید فن آن رشته مناظره کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
درضمن سحر قریشی بسیار هم زیباس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ماشالله به زینال بندری که همه فن حریفند
وقتی فردی مشابه ایشان و با سواد مشابه و یا کمتر و صرفاً با برخی حمایتها به دانشگاههای کشور می رود و برای دانشجویان و اساتید کشور سخنرانی و موعظه می کند، و به همین دلیل نیز جوگیر شده و خیال نماینده مجلس شدن را هم در سر دارد،|چرا ایشان با این تعداد طرفدار دچار این توهم نشود. اشکال شایسته سالاری است که متأسفانه جایی فعلاً در اینگونه موارد ندارد.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اتفاقاً سطح سواد ایشان کاملاً درخور صندلی های سبز بهارستان است، " چنان که افتد و دانی"...
شروین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
یک آفرین دیگه هم از بنده
چرا این افراد بی هویت اینقد پر رنگ میشن ؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
مشکل به توقعات بیجای ما از آدم ها بر میگردد. مسعود فراستی منتقد سینماست و سواد سینما دارد. این خانم عروسک سینماست و چهره دارد. اصغر فرهادی کارگردان است و سبک دارد. جعفر پناهی چهره بین المللی است و کاریزما دارد. حالا به دلایل مختلف همه آن دیگران را کنار میگذاریم و از این خانم انتظار داریم به جای همه آن ها کارکرد داشته باشد. در بهترین حالت اگر این خانم سواد سینمایی بالایی داشته باشد مایه افتخار و یک نکته مثبت برای ایشان است اما اگر نداشته باشد هم دلیلی ندارد که داشته باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
به نظر من بی هویت لفظ خوبی نیس، بهتره بگیم ادمایی که کاری به کاره بقیه ندارن و فقط به مسائل روزمره خودشون توجه می کنن و البته منم از این جور ادما خوشم نمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اقای تابناک شما که دغدغه فرهنگ و هتر را دارای و از این ادیت میشوی که ایشان فرانسیس فور کاپولا و ال پاچینو را نمیشناسد به ما بگو در کدام سینمای کشور میشود فیلم ال پاچینو و تارنتینو و تام کروس و بت من وووووو دید بدون سانسور و بعد به ایشان ایراد بگیر چرا ندیدی بیسواد. ...
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بحث اصلی حتی از زمان حافظ این بوده عموما IQ مهم نیست و نبوده بلکه EQ مهمه
*
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس
یه عکس خوب میزاشتید ازش.
پاسخ ها
alii
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آفرین. دلیل طرفداری و هوادار داشتنش رو این کامنت گفت. ایشون زیباست و زیبایی ملاک مهمیس. و امان از این ملاک
دیگه چرا فلسفه میبافید
شما رو به تمام مقدسات قسم اینقدر به این افراد بها ندید .
الان ایشون و امثال ایشون فکر میکنن لیدر جامعه شده اند , به همون نسبت تکبر و تفرعن در وجودشون تقویت میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
عزیزم اسطوره های واقعی در ورزش و هنر هفتگانه ایران و علم تا حدودی تمام شدند و الان صدا و سیما و این سایت ها مثل تابناک وظیفه دارن اسطوره سازی کنند برای نسل های دهه 70 و 80. پس بشینیم و ببینیم اسطوره های جاویدان درگذشته و اافراد به اصلاح اسطوره جدید التاسیس چه تفاوت ها و چه شباهت هایی با هم دارد. میدونم این نظریه اصلا درج نمیشه ولی گذاشتم که بدونند همچنان هستند کسانی که خوب را از بد تشخیص میدن
کشور ما نیازی به متخصص ندارد که اگر داشت فرار مغزها را نداشتیم امروز افرادی که زیاد میدانند و زیاد می فهمند مشگل بزرگ... هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
کاش میشد هزاران کامنت گذاشت به این جملات
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
واقعیت اینه که ما ملت » تنبلی «هستیم ...
این رو توی تمام مناسبت ها و تعاملات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مون میتونبم ببینیم البته اگه چشم بینا بشه پیدا کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
احسنت ! در عمل هم دیده ایم که آنهایی که نمی دانند احترامشان بیشتر است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
گل گفتی عزیزم
سلام
تبلور هیجانی شدن جامعه در اثر کسترش شبکه های اجتماعی است. بی جهت موضوعات بزرگ می شوند و روی آنها مانور داده می شود.
تعمیم دادن کمی اطلاعات عمومی یک فرد به تعداد زیادی از افراد جامعه پایه و اساس علمی و متقن ندارد.
هرچند ندانستن نام چند بازیگر و سیاستمدار مشهور برای یک بازیگر نقطه ضعفی بزرگ و بسی جای ایراد است، اما ایشان نماینده وضعیت جامعه امروز ما هستند. ما کتاب نمی خوانیم و به دنبال افزایش معلومات خود نیستیم و... اما
به نظر بنده مطرح کردن نام ایشان و انتشار گفتگوی ایشان و بی سواد خواندن ایشان در سایت شما و سایر رسانه های عمومی درست نبود. خود را جای این بازیگر بگذارید تا پس از یک برنامه و گفتگو در آن اینچنین مورد انواع توهین و اتهامات قرار گیرد. در ضمن ایشان هیچوقت ادعای سواد نکرد و این رسانه ها هستند که شخصی را بالا می برند و در جامعه بزرگ می کنند و یا پایین می کشند.
برای پیشرفت یک جامعه باید تک تک افراد آن پیشرفت کنند...
برای پیشرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من هم موافقم. انگشت نما کردن ایشان اصلاً درست نیست.
ایشان خیلی صادقانه و شفاف به پرسش ها پاسخ دادند!
هدف برنامه تعیین صداقت افراد است!!!
دلیل اول رو در سیستم اموزشی جویا بشید جواب میگیرید
متوجه تهی وبیکیفیتی وبی تعهدی شدید نظام اموزشی خواهید شد
و متوجه میشید که وضعیت معلمین واساتید ما خرابتر از این هم هست که بهتر نیست در زمان ما به دانش اموز ودانشجو فشار میاوردند وکار میکشیدند
الن تنبلی وتنبلی وبی تحرکی و احساس بینیازی از کار و تحصیل وتعمیق در حد اعلای خود است
دوم عملکرد سیاسی ومدیریتی مسولان که نتیجه اش مرگ انگیزه ها و ....ادامه ندیم تا سیاسی نشده@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
موافقم .
شاید. ولی اشتباه ما این است که انتظاراتمان از بازیگران و ورزشکاران زیاد است. اصلا آیا صحیح است که به صرف معروف بودن، این قشر بیایند و به سایر مردم درس اخلاق و فرهنگ و ... بدهند؟
چرا مثلا فلان بازیکن فوتبال باید بیاید و بعنوان الگو فرهنگ ترافیک را به مردم آموزش دهد؟! مگر قحطی الگو است؟!
بابا ول کنید این بیچاره رو...
ما ایرانیها عادت داریم...
به قول دکتر سریع القلم:
فقط یک ایرانیه که می تونه از ماشین خودش زباله به بیرون پرت کنه و همزمان از تمیزی خیابان های اروپا تعریف کنه...
سلام
اینچنین اشخاصی تبلور سطحی نگری نسل پرورش دهنده انان است نسلی که که تقلید اساس روش زندگی ظاهری انان و لذت بنیان زندگی درونی شان است ...
گستره جامعه همیشه شاهد این چنین افرادی خواهد بود ...
اینکه اکنون می توانید تعداد طرفداران و تایید کنندگان را ببنید تغییر نموده است و گرنه جامعه سالهاست پشت رو شده و همه چیز در سطح وظاهر خلاصه می گردد .
وقتی در کشور تحصیلات عالی با حجمی کاری به بدترین شکل ممکن بی ارزش گردیده است، فضای نخبه پروری به شدت محدود گردیده (به دلیل بی انگیزگی) و بدنه جامعه به سمت پوچ گرایی هدایت می گردد.
اين اتفاق خيلي سالها قبل افتاده است
تبلور عيني تر اون در مسابقه ثانيه ها با مجري گري آقاي كاردان و عليرضا خمسه نمود عيني بود . اونجا كه طرف عربستان سعودي را همسايه شمالي درياي خزر ميدانه يا اونجا كه با فاصله 100 سال انقراض قاجاريه رو با مجلس خبرگان گره ميزنه
بي تفاوتي به علت عدم تحمل نظر مخالف در جامعه امروز ماست. خيلي ها عطائ سياست رأي به لقائش ميبخشند. موافقين اكثرأ براحتي وارد دانشگاه ميشوند نه بر أساس شايستگي و راحت و بدون تجربه وارد سياست ميشوند. بي سوادي سياسي نه فقط در سطح جامعه بلكه در سطح مسؤولين سياسي هم هست. چون به اندازه كافي تجربه و دانش اكادميك ندارند. به همين خاطر وقتي نيروهاي تربيت يافته بعد از انقلاب وارد عرصه سياست ميشوند ناپختگي ها باعث دردسر برأي نظام و مردم ميشود
اتفاقا ما جامعه ای داریم که همه در مورد همه چیز نظر میدن. سیاسی اجتماعی ورزشی فرهنگی. و غالبا نادرست و عوامانه. انسان از نظر درک تخصصی بهتر چاه عمیقی باشه تا اقیانوسی به عمق نیم میلیمتر.
این خانم (سحر قریشی ) که نمانیده نسل کنونی و آینده نیست که انقدر بزرگش میکنید- به قول ابن یمین که می فرماید: آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
احسنت ، مرحبا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دقیقاً این بین شعر ابن یمین در مورد ایشون صادقه...
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
حالا مثلاً شناختن قيافه ي آقاي سرافراز يا آقاي کاپولا به چه کار مياد که برا اين بنده خدا حکم جهل مرکب بريدي شما؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقای امیر خان معلوم که شما یا این همه کامنت ها رو ندیدی و نخوندی یا اینکه اطلاً تو باغ نیستی برو خدا روزیتو جای دیگه بده...
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
از جناب آقای رشید پور خواهش میکنم که در قسمت بعدی برنامه شون از آقا امیر دعوت کنند حتماً...
نسل ایکسX
نسلی بی تفاوت و وابستگی کامل به داشته های خانواده
اگر اینطور که شما میگین شده باشه که ظاهرا خوش به حال شماست!!!!
بالاخره تو یک کار تونستین موفق باشین!!!خودتونو گول نزنین ! مدت هاست شماها دنبال حذف کنشگری سیاسی اجتماعی تو جوون ها هستید.انقدر هم .... کردین که ظاهرا دارین نتیجه می گیرین.اما زیادم خوشحال نباشین چون یک طرف دیگه هم داره این ماجرا.درسته که اطلاعات عمومی و کنشگری سیاسی اجتماعی پایین میاد ولی مطمئنا جایگزینش که همانا انواع خوشیهای جوون پسند مثل مد و فشن و نتیجتا جوون های "هپی" باشه هم مورد دلخواه شما نیست.برادرا!! زیاد خوشحال نباشید.بیشتر از برد، باخت تو کارنامتون ثبت شده!!
واقعاً اگر دنبال حل مشکل و ریشه یابی هستید، باید ابتدا از آموزش و پرورش شروع کنید. توجه صرف به *متعهد* بودن معلم ها (که آن هم با معیارهایی قابل جعل و سطحی سنجیده می شود) و فراموش کردن تخصص، نتیجه ای جز آموزش ضعیف ندارد. همین طور ببینیم چه کسانی را سعی کرده ایم به عنوان الگوی داخلی معرفی کنیم؟ تتلو؟ الهام چرخنده؟سحر قریشی؟ خارجی ها چطور؟ جاستین بیبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
کاملا موافقم. نسل جدیدی که در حال ورود به جامعه هست متاسفانه از هیچ گونه تعلیم تعلیم صحیحی برخوردار نیست و این مساله در مواجهه با آسیب های اجتماعی پر رنگتر میشه بر روی این نسل هیچگونه کار فرهنگی و اجتماعی صورت نگرفته و نتیجه اش یه عده افراد بی مسولیت با سطح اطلاعات بسیار پایین و ... میشه. نسل های قبل تر اگر هم تحصیلات آکادمیک نداشتن بواسطه برخی سنن قدیمی، حجب حیا و احساس مسولیت و پشتکاری که داشتن در وضعیت بسیار بهتری بودن. وای بر روزی که این نسل با این دیدگاه زمامدار امور بشه ....
ب نظر من شما زیادی دارید بزرگش میکنید چون دانش در کشور ما به هیچ دردی نمیخوره.قریشی با معلوماتش قریشی نشد یا خیلی بازیگران دیگه ک حتی با یک دیدار بازیگر شدن و هزار شغل دیگه.شناختن مثلا کارگردان پدر خوانده و حتی دانشش وقتی در سینمای ایران به دردش نمیخوره چ دردیه یخواد کسی بره دنبال شناخت و سواد.اینا فقط به یه نفر یا ما برنمیگرده همه اینا به کل ی جامعه بر میگرده ک بشه به هم ربطش داد و رو حساب باشه نه یک طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اقا يا خانم ناشناس واقع بزرگ و دردناك هست شما هم گويا اينگونه هستيد كه بزرگي اين مصيبت براتون عادي جلوه ميكنه هيچ چيز بدتر و سخت ر و ناراحت كننده تر از جهل وجود نداره
حضرت علي ع ميفرمايند دشمن هركس عقل او ودشمنش جهل اوست
نسل فعلی محصول آموزش و پرورش ضعیف و ناکارآمداست.

نسل امروز بهترین ساعات زندگی رادرمدارس و دانشگاه می گذراندودریق از دشتن یک آموزش درست تا فرد را مسئولیت پذیر تحویل جامعه دهد نه بی تفاوت و بی انگیزه .
خیلی وقته سر کوه یخ از آب بیرونه شما تازه دیدید که خیلی به کشتی نزدیکه
بهتر بود بپرسید علت اینکه عموم جامعه به سمت سطحی شدن میرن چیه ؟ یه نگاه به دور بر خودتون بندازین مردم از عمیق فکر کردن زودخسته میشن چقدر اهل مطالعه و تلاش هستیم چقدر مسئولیت پذیریم پای ماهواره نشستن و سریالهای ترکی نگاه کردن البته سریالهای داخلی هم دست کمی از اونها نداره کم کم همه عادت کردیم به زندگی کردن سطحی و فکر کردن سطحی فقط مخصوص یک نسل نیست همه با هم
شاید. ولی اشتباه ما این است که انتظاراتمان از بازیگران و ورزشکاران زیاد است. اصلا آیا صحیح است که به صرف معروف بودن، این قشر بیایند و به سایر مردم درس اخلاق و فرهنگ و ... بدهند؟
چرا مثلا فلان بازیکن فوتبال باید بیاید و بعنوان الگو فرهنگ ترافیک را به مردم آموزش دهد؟! مگر قحطی الگو است؟!
من به عنوان یه ادم اوایل دهه هفتادی نمی تونم در مورد نسل گذشته یا اونایی که از من کوچیکترن قضاوت کنم، اما چیزی که در مورد هم سن وسالای خودم بگم اینه که نهایتا 30 درصدشون مسائل سیاسی رو دنبال می کنن در مورد مسائل اجتماعی ام فقط اون چیزایی که خیلی بهشون نزدیکه و باها ش درگیرن دنبال می کنن. خلاصه این که بیشتر توجهشون به مسائل خودشونه و زیاد ارمانهای سیاسی و اجتماعی ندارن.
ارزشهای نسل جدید به کلی با ارزشهای قبلی متفاوت و حتی در برخی موارد متناقض است. دغدغه ها و مشغولیتهای ذهنی و عملی نسل جدید با نسل قبل فرق کرده. با این روش که پیش می رود نسل جدید در آینده در روابط انسانی بسیار ضعیف و بی عاطفه و نیز دارای مسئولیت پذیری کمتری خواهد بود و تمام مطالبی که در خصوص شکوفایی در آینده گفته می شود شعاری بیش نیست.
نسل آینده ایران بعد از 57 .....
افسردگی اجتماعی یا بی تفاوتی؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
هر دو
اگر هم به مسائل اساسی مملکت حساس باشیم مگر برای مسئولین فرقی هم می کنه ؟
بزار مسئولین به فکر جناج بازی خودشون باشن و جوانوها هم به فکر مسائل خودشون!
آقای همایون شجریان متولد سال 1356 هستش نه دهه 70 و 80 که شما مقایسه کردید.و بنظر من این جوانهای دهه های که گفتید فقط دنبال خوشی کیف وعشق هستند. از امنیت موجود در کشور احساسی ندارند تا چه برسه به مسایل دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ایشون متولد 54 هستن ....
این پدیده ، نتیجه مستقیم کارکرد ضعیف آموزش و پرورش و آموزش عالی ماست.
با با بی خیال ایشان..شما خودتان دست از سرش برنمیدارید و با این روش هیچ را تبدیل به عددی نموده اید.. خوب خودتون هم اینقدر در موردش ننویسید...بها ندهید...گنده اش نکنید..اون یه عده هم که به قولی follower ایشان شده اند مثل شما... در مورد ایشان هر روز مطلب میزنید و برجسته اش میکنید بعد میگویید چرا؟ و باز میگویید تبلور بی تفاوتی نسل آینده...نه خودتان نسبت به او بی تفاوتید!!!.. آقا جان عقل و شعور و سواد و بینش اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ایشان همین است که بیان نمودند والسلام... ایشان که مقامات دولتی و یا سیاسی و یا متولی فرهنگی مملکت نیست که هر روز چسبیدید بهش و گنده اش میکنید مثل اون یکی الهام چرخنده.
میدونم اجازه انتشار نمیدی تابناک جان ولی ما مینویسیم.

برای من یک نکته خیلی پر رنگ بود که یه همچین آدم بی اطلاع و بی دانشی از کاریزمای احمدی نژاد میگه.
کاملا نشون میده ایشون پیش چه افرادی کاریزما دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
احسنت !
نسل جدید بنابر شیوه ای که در خانواده پرورش یافته اند زندگی میکنند. همیشه کس دیگری هست که به جای ایشان فکر کند و مسئولیتها را بپذیرد. نسل جدید فقط بهره برداری میکنند
نسل آینده؟
همین الان هم بی تفاوت داریم
همراه با نوه و نتیجه
حالا مثلا نسل گذشته چه گلی به جمال مملکت زد؟؟
میراث نسل گذشته برای نسل امروز و آینده فقر و اختلاس و عقب افتادگی و بی آبی و از بین رفتن همه واژه های خوبه
پس هیچ ارزشی ندارن برای ما نسل گذشته نه خودشون نه اهدافشون
همون بهتر که گسست باشه با اون نسل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اتفاقا" اختلاس و فقر و عقب افتادگی محصول همین بی سواد های نسل فعلی است .
متاسفانه میزان مطالعه در کشور ما بسیار پایین هست. وقتیکه قداست علم شکسته بشه و مدرک گرایی نوی کشور رواج پیدا کنه نتیجه اون همین میشه که بعضاً افرادی رو میبینی که حتی در حرفه تخصصی خودشون هم اطلاعات کمی دارند. بدبختی این هست که این افراد به عنوان الگوی جوانان جامعه ما هم به حساب می آیند. البته بایستی که متذکر شوم که واقعاً فاز برخی از افراد متفاوت هست و ممکن هست که برخی از افراد در یک زمینه اطلاعات کمی رو داشته باشند اما در زمینه ای دیگر بسیار هم متبحر باشند.
ریشه این مشکل در فرهنگی است که از دهه 60 تو خانواده ها ایجاد شده ترس و اینکه خانواده ها توصیه اکید دارن سرت تو کار خودت باشه .
نبود ارمانگرایی در نسل دهه 70 به بعد که به هیچی اعتقاد ندارن
سطحی نگری و واداشتن به سطحی نگری مردم از و دخالت ندادن مردم در مسایل کشور بدون ترس از اظهار نظر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
درسته . همینه ! مردم نه سر پیازند نه ته پیاز .
وقتی مدرک تحصیلی مثل تراکت از آسمان فرو ریخته میشه، دیگه دانش چه ارزشی داره؟ خیلی از دانشگاهها در بدر دنبال دانشجو هستند که ثبت نام کنند و مدرک بگیرند!!!!!!
نخیر، تبلور مسخ شدگی نسل جدید و حتی قدیم توسط ماهواره و شبکه های اجتماعی و خاله زنک بازیهای مدرن است.
من به عنوان یک دبیر دبیرستان تنها چیزی که در دانش آموزانم میبینم کم سوادی و مطالعه پایین است. دانش آموزان پیش دانشگاهی من حتی اطلاعات جامع و کامل در مورد دانشگاهها هم ندارند و فرق دانشگاه ازاد و دولتی را نمی دانند. همین هفته گذشته بود که در هنگام درس به دکتر حسابی اشاره کردم خداشاهد است هیچ کدام از دانش اموزانم حتی اسمش را هم نشنیده بودند.و یکی حتی گفت جراح مغز و اعصاب است.
مشکل جامعه امروز ما پرداختن صداوسیما به مسایل بی فایده همچون فوتبال و بازیگران و... است. جوری که میل و خواسته دانش اموزان و مردم را عوض کرده و الگو ها نه دیگر تحصیل کرده ها و شخصیت های ملی بلکه فوتبالیست ها و بازیگران شده اند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دمت گرم زدی تو خال
صدا و سیما رو خوب اومدی
حدودا يك ماه پيش بود فيلمى در شبكه هاى اجتماعى دست به دست ميشد از يك مسابقه كه شركت كنندگان ان تعدادى خانم بودند و مجرى نيز جناب داريوش كاردان.پاسخهاى شركت كنندگان بقدرى عجيب و غير قابل باور بود كه تا مدتها ذهن بنده رو به خودش مشغول كرده بود.معلومات عمومى افراد يك جامعه ارتباطى به تحصيلات و مشاغل انها ندارد اما گويا جز نمره صفر هيچ امتيازى به جوانان امروزى در اين باب نميتوان داد.جالبه كه شايد همين افراد جزيى ترين اطلاعات حتى خصوصى يك خواننده زيرزمينى را اشراف داشته و تمام اهنگهاى وى را حفظ هستند.شما يك نظرسنجى برگزار كنيد و ببينيد چه تعداد از جوانان ما جدول كلمات متقاطع حل ميكنند ؟ شايد باور نكنيد اما بنده بخش زيادى از معلوماتم را مديون جداول سالهاى دور روزنامه هاى همشهرى و كيهان هستم،چند روز قبل با يك خانم فارغ التحصيل رشته معمارى صحبت ميكردم اطلاع نداشت وين پايتخت اتريش و برج پيزا در ايتاليا واقع شده وقتى در مورد ويكتور هوگو سوال كردم پاسخ داد رييس جمهور المان ! ايشان اما ظاهرى مانكن گونه و رفتارى بشدت مغرور داشت اما تهى از ابتدايى ترين اطلاعات حتى در حوزه اى كه درس خوانده بود.متاسفانه توجه روزافزون به ظاهر سازى و نبود رسانه هايى كه باعث تقويت اطلاعات عمومى افراد گردد باعث شده نسل امروز تهى از ساده ترين دانش عمومى گردد و افكار خويش را در مسيرهاى بيهوده تلف كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
مقایسه کنید با شرکت کنندگان یرنامه مسابقه هفته مرحوم منوچهر نوذری!
در یکی از این برنامه ها عادل فردوسی پور کاری کرد که خود منوچهر نوذری هم باورش نشد چنین افرادی با چنین معلوماتی شرکت کرده باشند!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
این که بحر العلوم بوده !!!
شما مصاحبه آقای کاردان با رضازاده رو ببینید، وقتی سواد نماینده شورای شهر اونه، چه توقعی از بازیگران و فوتبالیستها دارید، کسانی که نخبه هستند باید راس امور باشند ولی متاسفانه اینطور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
متاسفانه جامعه اصلی و بدنه عقب نشسته و مشارکتی نداره و انتخاب افراد متاسفانه حداکثری نیست
چهار سال پیش در جریان یک سفر به یکی از کشورهای اروپایی به همراه دو تن از دوستان مشغول بازدید از موزه مادام توسو بودیم. ساعت خلوتی بود و بگو بخند چند دختر نوجوان توجه ما رو به خود جلب کرد. البته این فقط ما نبودیم بلکه مابقی بازدید کنندگان نیز به نوعی به سر و صدای آن ها معترض بودند. آخر سر هم یکی از آن دخترکان از ما خواست تا از او و دوستانش در کنار یکی از مجسمه ها عکس بندازیم. بعد از چهار سال و در حالی که داشتیم با دوستان با دیدن همون عکس ها خاطرات را زنده می کردیم فهمیدیم اون دخترک سلناگومز بود.
شاید اون زمان خیلی معروف نبود اما با این حال نه تنها ما بلکه تمام افراد دیگر حاضر در موزه نیز او را نشناخته بودند.
منظور اینکه برای نسل ما خیلی از چیزها نوستالژی است چرا که تنها دلخوشی های ما همون ها بودن. دیدن هزار باره سه گانه پدرخوانده روی نوارهای وی اچ اس یا عقب جلو کردن اولین آهنگ گروه آرین روی دستگاه ضبط و پخش نوار کاست.
به هر حال فکر می کنم برای نسل فعلی خیلی این مسایل مهم نیست. دغدغه های این نسل از جنس دیگری است. این نسل انقدر با هم راحت هستند که شاید شوخی ها و صحبت هایشان با هم در صف سینما و یا یک قرار دسته جمعی در پارک به نظر نسل من بسیار رکیک بیاید.
نسل بی خیال بی غم.
گاهی اوقات دلم به حال بچه هایم می سوزد که قرار است روزی این نسل لیدر و راهنما و معلم و سیاستمدار و هنرپیشه معروف آن ها باشد.
وقتی در یک جامعه نوع ماشین می شود اررش نه سطح تفکر آدما و وقتی برای نمایندگی مجلس باید حامی پولدار داشت وقتی فرهنگی انسانی تبدیل میشه به فرهنگ مادی و وسیله ای برای پز دادن و ........،. می بایست سطح علمی و عمومی نسل جوان تنزل کند
خانم قریشی تبلور بی سوادی هستند
همسن الان که این نظر سنجی داره برگزار می شه تابناک یه مطلب گذاشته که دیدنش خالی از لطف نیست:
http://tabnakbato.ir/fa/news/21015/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1
به نظرتون همین خبرای زرد و بی مورد باعث ایجاد توهم تو این افراد نمیشه؟
این قضیه واقعیتی است که با سایر بخش های جامعه متناسب است در کدام بخش از جامعه بخصوص ان فسمتی که خارج از حوزه های مدیریتی حاکمیتی است اکاهی واطلاع رسانی مورد تشویق قرار میگیرد
تابناک عزیز همه تحلیل ها صحیح والی حالا چرا گیر داده اید به این خانم مگر سایر جوانان این نسل افلاطون هستند ایشان حداقل یک بازیگر ارزشمند در کشور است جرم که نکرده تن به یک مصاحبه داده بهتر است این بحثها را بدون ذکر نام مطرح کنید. به نظر من به ایشان واقعا ظلم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نه جانم اصلا" قصد توهین به ایشان نیست . 90 درصد نسل جوان ما مثل خانم قریشی بی تفاوت و بی انگیره هستند .
وقتی فقط یه نفر به ظاهرش توجه کنه همین میشه دیگه
متاسفانه تابناک دانسته یا ندانسته بیشترین تبلیغ را برای این شخص انجام میدهد
آیا «سحر قریشی» تبلور بی‌تفاوتی عمومی در نسل آینده است؟

- بلي ، است. تبلور خيلي چيرهاي ديگر نيز ميباشد.
باسلام
امیدوارم نظرم چاپ بشه
منشا بسیاری ازین نا آگاهی ها و عدم داشتن اطلاعات جوونا و نوجوونای ما مربوط به دوران رشد توی مدرسست. دانش آموز ما بعد از تمام شدن دیپلمش میشه گفت ضعف شدید اطلاعاتی داره. شما دیپلمه های الان رو با قدیمیا مقایسه کنید. بخش بزرگی از شخصیت ما در دوران دانش اموزی شکل میگیره و اونجاست که حساسیت بابت پیگیری مسایل روز و اطرافمون باید در ما بوجود بیاد. اما متاسفانه ما با خنثی کردن روحیه دانش آموزامون اونارو تحویل جامعه و دانشگاه میدیم و با همین روحیه رشد میکنن. مخصوصاً خانومای محترم جامعه ما که بیشتر وقت و انرژیشون رو صرف مسایل ظاهری و خرید و .. میکنن. امیدوارم واقعا روزی برسه که مدارسمون واقعا بجز سواد خواندن و نوشتن سواد درک و حساسیت نسبت به اطراف و جامعه رو به کودکان سرزمینومون یاد بدن
معمولا یک یا دو نسل بعد از هر انقلاب نسل سوخته به حساب می آیند. نسل قبل به علت انقلاب ، جنگ وتحریم خودش را خیلی قوی می بیند این نسل در جوانی کشور را دردست گرفته اند وقصد واگذاری و انتقال تجارب را ندارند لذا نسل بعدی که خود را خارج از بازی می بیند و به نوعی به تمام مسایل بی تفاوت وانگیزه است...
گواه این موضوع بازنشسته های صد شغله و البته بدون سواد آکادمیک و جوانان بی کار و باسواد آکادمیک هستند....
این ساز زده شده برای آینده کشور تا ده سال دیگر صدایش درمی آید زمانی که نسل اول ازکارافتاده و نسلهای دوم وسوم بی تجربه و ناکارآمد در این کشور باید زندگی کنند
نسلی که ذکر کردین با توجه به امکانات ارتباطی که در اختیار داره میتونه انتخاب کنه که چه وقت چه اطلاعات و معلوماتی رو بازآوری (load) کنه که این موضوع لزوما به افزایش سطح آگاهی منجر نمیشه. به نظر من این روند بیشتر نتیجه پایین بودن سطح مطالعه همه نسلهاست که قدرت تجزیه و تحلیل و حوصله تمرکز و تامل بر موضوعات اساسی فردی و اجتماعی رو نسل به نسل به شدت کاهش میده.
چنین شرایطی برای کسانی که از ناآگاهی عمومی تغذیه میکنن بسیار ایده آل و برای آینده این ملت و کشور فاجعه باره! خصوصا با علم به این موضوع که کشورهایی که ما ادعای رقابت باهاشونو داریم در این زمینه بسیار بسیار از ما جلوتر هستن.
والا نمیدونم حالا شما چرا یک هنرپیشه دست چندم رو که تا دیروز خیلی ها اسمشم نمیدونستن رو اینقدر بزرگ میکنید بیسوادیش رو؟؟ کلا این خانم کجای مختصات هنری و ادبی و دانش این مرز و بوم قرار دارن که در موردش این نظرخواهی رو مطرح کردید. البته میدونم بهانه ای برای تعمیم دادن موضوع به نسل جدید هست ولی کلا ایکاش بدون اشاره به اسم شخص ایشون این پرسش مطرح میشد!!
.
.
.
یک نکته!! الان حتی این که صفحه اینستاگرام ایشون دو میلیون بیننده داره باید در یک نظرسنجی جداگانه مورد بحث قرار داد که چرا این هنرپیشه که کلا آثار مطرحی رو هم بازی نکرده اینقدر به خاطر قیافه مصنوعی اش مورد توجه همین نسل جدیده؟؟؟ فقط آموزش سواد نیست... درک فرهنگی پایین آمده و خودمان مقصریم ... مگر به غیر از پدر و مادر کس دیگری به فکر ارتقای فرزندانش باید باشد؟؟
بابا ول كنين اين سحر قريشيو توروخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
باباجون به پير به پيغمبر بحث اين خانم قريشي نيست بحث جامعه است كه دچار اين مصيبت شده و مصيبتش هم موجب كسالت و گرفتاري هاي جامعه شده . اين هم اعتياد و طلاق محصول اين بيسوادي هاست . چرا مطلب رو متوجه نميشيد . اون كه داره از اين مملكت فرار ميكنه بخاطر اينه كه در بين اين گونه افراد داره خفه ميشه نميتونه نفس بكشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با ناشناس 12:40 موافقم . بحث بر سر یک نفر نیست . بنده هیچ دشمنی یا عداوتی با سحر خانم ندارم ولی نسل جوان ما تباه شده است .
گرایشات اینچنینی و طرفداران بیشمار جهالت بزک شده ، تبلور جامعه ایست که متاسفانه فریفته ظواهر است و خوشی ها و لذات آنی و فقط آنی برایش اهمیت اساسی پیدا کرده است. جامعه ایی که یک روز جوانانش فوج فوج برای دفاع از حیثیت و شرف ملی به قربانگاه صدام میروند و روزی فوج فوج به قربانگاه ابتذال. چرا؟ نمیدانم. پاسخ از طریق مباحثات آزاد تلویزیونی که به صورت جدی و نامحدود تا رسیدن به نتیجه ، حاصل میشود.
تابناک جون ، نسل اولیها آنچنان چهارچنگی پستها را قبضه کرده اند یا به جهت حفظ منافع یا به نیت به مخاطره نیفتادن اصول انقلاب ، که راه به نسل دوم و سوم نمی دهند.
این خطر بزرگی است که نظام را تهدید میکند و با پیر شدن و فوت شدن آنها مملکت با آدمهای بی تجربه و خام و به قول شما بیسواد روبرو میشود. و این خلا آدمهای کار آمد نظام را به ورطه افراط یا تفریط می اندازد. پس باید به جوانان اعتماد کنیم و از بیرون هایتشان کنیم.
«اعوذ بک من علم لاینفع » (14) پروردگارا از دانشی که سودی ندارد به تو پناه می برم .

«لا خیر فی علم لاینفع » (15) در علمی که سودمند نباشد خیری نیست .
سود شناخت تصویر هنرمندان هرچند سرشناس برای هنرمندان نیز مفید نیست یا شناخت آمانو در صورتی که مسائل موجود بقدری پیچیده است که نمی توان به درستی قضاوت نمود که فرضا برجام به نفع ما بود یا خیر . همینطور است در خصوص دانستنیهای عمومی که گاها برای تفاخر به رخ کشیده می شود.
مگه مدام از تریبونهای رسمی نظام تبلیغ نمیشه که تصمیمات اصلی توسط ما گرفته میشه و وظیفه مردم فقط حمایت بی چون و چراست؟ خوب تو همچین وضعی مطالعه و به قول شما کنشگری به چه دردی میخوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دقیقا"
موافقم
اصلا ایسن خانم نماینده این نسل نیستند....
ایشون نماد یک عده ادم معروف هستند که خودشون نمیدونن چطوری یهو معروف شدند، بدون اینکه حتی فیلم و تلویزیون رو اندکی عمیق نگاه کرده باشند (مثل اینکه استاد ریاضی از جبر و احتمال هیچ خبری نداشته باشه ، یا پزشک از بیمارستان اطلاع نداشته باشه، یا راننده کامینو از مکانیک مالشین سر در نیاورده باشه).....
به نظر امثال ایشون در بین جوانان معروف این مملکت کم نیست، چه بازیگر، چه فوتبالیست چه هرکس دیگه......

جاداشت از ایشون یه تست ساده دروس راهنمایی و دبیرستان هم می گرفتند تا ببیینم تو اونجا چی ی بلد هستند یا نه!!!!!!!
اقا نسل فعلی یا قبلی چه گلی به سرمون زدن، اتفاقا یکی از ویژگی های نسل فعلی اظهار عقل کل بودن و نگران بودن در مورد آینده کشور. ولی خودشون که الان کشورو اداره می کنن داریم نتایجشو می بینیم
هر روز خبر سحر قريشي ! دست بردارين بابا يك ديد در شب اجرا شد صد تا خبر ازش امده بيرون هم بازيگر رو توو درد سر مي افته هم الكي معروفترشون مي كنين مثل تتلو در حد اين بحث ها نيستن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقا حامد اگر با دقت خونده بودي اين حرف رو نميزدي بحث اين شخص نيست بحث جامعه است كه دچار اين مصيبت بزرگ شده اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تتلو هم با همچین بحث ها تیتر کردین از کجا به کجا رسوندین با همچون سوابقی ! اگر مسله معضل اجتماعی یا فرهنگی هست چرا اسم یک سری افراد تیتر می کنین معضل رو تیتر کنین نه افراد رو ! الان ایشون هم معروف تر از قبل کردین الگوی بیشتر افراد شدن !
فکر میکنم این کامنت من از حد و مرزهای تابناک فراتر باشه و شاید منعکس نشه . اما بهرحال بنظرم این بی تفاوتی و بیسوادی چیزیه که براش برنامه ریزی شده و دستهایی وجود داره که عمداً داره جامعه رو به این سمت سوق میده. چون اگه قرار باشه افراد جامعه و مخصوصاً جوانان فهمیده و آگاه بشن، اونوقت شروع میکنند به تفکر در وضعیت فعلی جامعه و... مشکلات اون و "سوال" میپرسند و میدونید که برای سوال پرسیدن در مملکت ما حد و حدودی تعیین شده ... حالا اگر این سوال کنندگان "جوان و با انرژی" باشند، سوالات بدون جوابشان تبدیل به اعتراض میشود و اعتراض با انرژی هم که میدونید نتیجش چی میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دایی جان ناپلئون هم همینو میگفت
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با تمسخر و تشبیه حرف درست به ماجرای دایی جان ناپلئون مشکل مملکت حل نمیشه. هر آدم باشعوری می فهمه که بهزاد درست میگه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با بهزاد موافقم .
من فقط برای شما متاسفم که این بنده خدا فقط دو کلمه از یک نفر تعریف کرد و شما دارید او را بمباران رسانه ای می کنید
ناراحت نشوید به این کار می گویند ترور شخصیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقاي محترم نگرفتي بزرگي مطلب رو
ما دهه پنجاهی ها که نوجوانیمون رو با کتاب و فیلم های کلاسیک و مطالعه رمان های بزرگ و حرف های دهان پرکن فلسفی گذروندیم و اکثرا دچار افسردگی هستیم الان که وارد دهه چهارم زندگی زیر بار مشکلات زندگی دست و پا می زنیم و هیچ وقت نتونستیم دنیا رو عوض کنیم خیلی مونده بفهمیم توی ذهن دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها چی می گذره .... به نظرم ما نتونستیم براشون الگوهای خوبی باشیم که به هر چیزی که برای ما مقدس بود پشت کردن .... از جمله تفکر ....
به نظرم وضعیت بد نسل جدید نتیجه تربیت نسل قبل هستش. نسلی که خیلی ادعا داره. ادعا داره میفهمیده و می فهمه ، چه در جوانی و چه امروز، دیگران رو به نفهمی متهم میکنه.
من خودم بین این دو نسل قرار دارم. به شدت ناراحت میشم وقتی میبینم امثال سحر قریشی و تتلو شدن الگوی بخشی از نسل جدید. ولی غافل نشیم از اینکه همه این افراد نتیجه تدبیر و تربیت و فهم نسل قبل هستش.
نسلی که در اوج جوانی بهترین و بالاترین مسئولیت های مملکت رو پذیرفتند (انکار نمی کنم که خیلی جاها هم موفق بودند ) ولی امروز که سن بالایی دارند و دیگه توانی ندارند حاضر نیستند قدرت رو رها کنند و به جوان ها بسپرند.
من بیش از اینکه به سحر قریشی ایراد بگیرم (که به نظرم پر از ایراد است، بی سواد، بی خیال، سطحی نگر و ... ) به نسل مدعی ایراد می گیرم که با ادعای دین و فرهنگ، به شیوه دستوری به نامتخصصینی میدان دادند که .... یا (مثل قریشی) از امثال احمدی نژاد و حزب مورد نظر و ... حمایت کردند و در نتیجه نه دینی برای نسل جدید گذاشتند، نه فرهنگی و نه آینده ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
هزار لایک
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ميدوني چرا حاضر نيستند قدرت و پست را رها كنند؟
چون احترام به افراد بخاطر قدرت و پستيه كه دارن يعني فرد به تنهايي تو جامعه ما داراي احترام نيست
اين نياز به احترام يه عقده شده تو وجود همه ما
با سلام
در گیر شدن در روزمرگی باعث شده که تقریبا اکثر مردم از بروز کردن اطلاعات عمومی و تخصصی مرتبط به حوزه فعالیت خودشون قافل شوند.
ایشون هم گناهی ندارند.فقط از زیبایی خدادادیشون جهت شغلشون استفاده کردند و یه مقدارنسبت به دور و برشون بی توجه بودند.
ما نباید خیلی این دوستان رو جدی فرض کنیم و ازشون الگو درست کنیم.
پس بیشتر تقصیر خودمون هستش که از این گونه افراد انتظار بیش از حد داریم.
هرکسی رو به اندازه خودش ازش توقع داشته باشیم نه بیشتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اگر مصاحبه ایشان رو می دیدید بارها تاکید کرد که چرا نباید به عنوان یه الگو شناخته بشه درصورتی که الان هم الگوی خیلی ها هست ....
جوانان و نوجوانان امروزی ما (البته من خودم هم جزو همین جوانان هستم) هیچ علاقه ای به کسب اطلاعات و علم نشون نمی دن و تنها دلیلشون برای تحصیل، نه کسب علم که دریافت مدرکی برای کار هست.
تا زمانی که جامعه ما جامعه ای باشد که در آن جوانان به خود علم و کسب اطلاعات عمومی علاقه نداشته و تنها به دنبال مدرک باشند، نمی توان به آینده کشور امیدوار بود.
کسب اطلاعات عمومی در زمان کودکی ما، با در اختیار نداشتن اینترنت و برنامه های علمی و ... بسیار دشوار بود. تنها راه پیش روی ما خواندن کتاب بود.
ولی در حال حاضر وقتی به کودکان که جوانان آینده ما هستند پیشنهاد خواندن یک کتاب یا تماشای یک برنامه علمی را می دهید، یا با اکراه می پذیرند و یا اصلا قبول نمی کنند.
کاشکی نویسندگان آثار پرفروشی نظیر کتاب دا و غیره را مطرح می کردید، آن وقت متوجه می شدید که سطح آگاهی و معرفت مردمانمان چقدر است و چقدر دیگر باید تلاش کنیم تا به کمال برسیم. در نوجوانی سخنی از بزرگی خواندم که نقطه عطفی در زندگی من شد و راه علم و معرفت رو در پیش گرفتم. نوشته بود: آنها (دشمنان) از فهمیدن تو می ترسند. از گاو که گنده تر نمیشوی می دوشنت و از اسب که دونده تر نمیشوی سوارت میشوند و از خر که قوی تر نمیشوی بارت میکنند. انها تنها از فهمیدن تو میترسند.
دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند ولی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
یعنی الان آمریکا نمیذاره ما کتاب بخونیم و معلوماتمون رو بالا ببریم؟!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
لابد !!!
وقتی که همه جا همه چیز را با پول ارزش گذاری می کنند چه توقعی از جوان امروز میشه داشت؟! وقتی که میشه راحت ره صد ساله را یک شبه که ته شاید چند ساعته حتی با یه تلفن رفت چه نیازی به فکر کردن به سایر مسایل هست. وقتی من مسوول حرف و عملم یکی نباشد چه توقعی از بقیه باید داشت؟!
از طرفی شاید این جوری بودن هم بد نباشه. افراد دنبال علایق خودشون میرن و در نسل بعدی و بعدی ها شایسته سالاری حاکم بشه و افراد براساس تخصص و علایقشون خدمت کنن. قرار نیست که همه همه چیز بلد باشن که. اون وقت میشه الان که افراد همه کاره و هیچ کاره داریم جایی که وزیر مملکت پیشنهاد میده مدیر وارد کنیم. یکی نیست بگه آخه تو این سالها چرا مدیر تربیت نشده تو این مملکت؟!!!
امید به زندگی در نوجوانان کم شده وقتی دختر 14 ساله موهاش رو رنگ ابی کاربنی می کنه و میاد تو خیابونهای شمال شهر و نگاه میکنه تا ببینه بقیه نگاهش می کنند یا نه خوب این یعنی چی .... یعنی بیخیال علم پیشرفت ... یعنی بی سوادی فقط لحظه حال رو ببین .... و در اینده هم اویزون جامعه باش
یعنی اگر بالای این گزارش به جای اسم و عکس خانم سحر قریشی یک اسم و عکس دیگری بود هنرپیشه یا هر فوتبالیستی تفاوتی داشت؟ هدف شما بیسوادی مردم نیست حمله به ایشان است.
حالا چرا چند روز است به این بنده خدا گیر داده اید؟!!این همه آدم کم سواد در رده بالای کشور داریم که نظریاتشان و یا عملکردشان بری کشور کلی هزینه داشته چرا در مورد آنها مطلب نمی زنید؟!!( اسم شخص یا اشخاصی را نیاوردم تا بتوانید کامنت من را بگذارید)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من میگم به جای شما ! ام پی تی ا - ن !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
راست میگه بجای سحر قریشی سری به مسئولائی بزنین که اصلا اطلاعی از مسئولیتی که بهشون سپرده شده ندارند نه این خانم
سحر قریشی اصلا اینقدر ارزش نداره که ملت بخوان اینقدر راجع به اینکه شخصیتش چه جوری هست یا تبلور چی هست نظر بدن. بزرگ شدن بیش از حد آدمای کوچیک باعث کوچیک شدن آدمای بزرگ و دغدغه هاشون تو چشم مردم میشه. سحر قریشی هیچ محلی از اعراب نه تو بازیگری این مملکت داره نه تو هنرش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
این نظر شماست نه جوانهای امروزی
من راحت نمی تونم بگم نسل حال حاضر سطح سوادشون پایین هست چون خیلی از افرادی و دیدم که اهل سینما و هنر بودند .البته نمی شه از این مساله گذشت که مطالعه بسیار کم هست. اما این خانم بازیگر هست و جای تعجب داره که بزرگان رشته خودش و نمی شناسه این یعنی بی کفایتی در کار یعنی من حسابدار باشم و از عدد و تئوری هاش چیزی حالیم نباشه.این یعنی پارتی بازی یعنی هیچ کس سر جای خودش نیست.جالب نیست این حرف بزنم اما ایشون باید مدل می شدند تا بازیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
چرا سواد را به سینما و هنرپیشه ها تعبیر می کنید؟!!!
دیر رسیدم. به نظر من نیست. سحر قریشی نماینده طبقه مرفه بی درده که متاسفانه سینما رو گروگان گرفته اند. امان از پول و بازی های پولدارا
همواره جامعه در راستای عرضه و تقاضا پیش میره .... وقتی شما در یک جامعه برای مطرح شدن و موفقیت معیارهای ظاهری و مادی رو ملاک قرار بدهید خودبخود افراد رو به همان سمت خواهید برد .... واقعیت اینه که سهم علم و دانش در موفقیت افراد در حامعه امروز ما جقدره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
صفر
البته بجز یک عده قلیل که به واسطه علمشون پول حسابی در میارند.
مدیون هستید اگر فکر کنید برخی د ... های متخصص رو میگم
شعار در لحظه زندگی کن مدت هاست جوانها را به لذت های آنی و خوشی های روزانه مشغول و از هدف گذاری برای آینده دور ساخته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
والا ما رو که با شعار صبر کنی زقوره حلوا سازی گول زدند . شما گول نخورید والا همان لذت آنی و زودگذر هم نصیبتان نخواهد شد
وقتی که بالغ میشی وشروع به کار میکنی میخوای با تمام وجود تلاش کنی و زندگی و اطراف خودت رو بهتر کنی اما بعد از مدتی متوجه میشی مثل یه ماهی توی آکواریوم شیشه ای هستی که پشت شیشه رو میبینی ولی وقتی میخوای بری به سمت فضای بزرگتر که پشت شیشه هست وتو اونو میبینی به شیشه میخوری هرچه محکم تر قدم برداری سرت محکم تربه شیشه میخوره این آکواریم
دنیای ماست ماهی نسل جدید و امیدواره با ایده و رویا و شیشه آدمهای نسل قدیم که در مقابل تو می ایستند چون فکر و آرمان خود را برتر میدانند
و از هر فرصتی برای تحقیر نسل قبل استفاده میکنند و برای تحقیر بیشتر گاهی ضربه ای به دیواری که خودشون ساختن میزنن این شرح حال نسل فعلی نسلی که در شرایط فعلی جامعه و اقتصادی نسبت به همه چی بی تفاوت شده و انقدر سرش به سنگ خورده که دیگه بی تفاوت شده نه خانم قریشی که حتی نیاز هم نداشته که فکر کنه بدنه و بلد باشه چون شرایط محیا بوده
و در موقعیت دیگران نبوده که برای یک روزنه و شانس با بقیه مبارزه کنه و تحقیر بشه شکست بخوره و بیتوجهی نسل قبل رو متحمل بشه نسلی که از حرفهاش مشخصه نیازی به شنیدن ایدها نداره و فقط میخواد تو حرفهاش رو بشنوی و وقتی در کار درباره ایده و روش جدید صحبت میکنی تحقیرت میکنه و دلیلی هم ارائه نمیده که چرا کار تو غلته
جهل نه تنها به خود شخص كه به جامعه هم زيان و ضرر ميرسونه

امام موسي كاظم ميفرمايند خواب خردمند بهتر از شب زنده داري ندادان است

ودر اكثر جاي جاي قرآن آمده اكثرهم جاهلون - اكثرهم لايعقلون - اكثرهم لاتفكرون
بله دقیقا تیتر شما وضعیت آینده این جامعه است، وقتی جوونای یه مملکت با ... بزرگ میشن دیگه چششون سواد و شعور امثال قریشی ها رو نمیبینه بلکه نقاب اونهارو مشاهده میکنه و با احساسات کارهای اونارو تعقیب میکنه و دل به عکسای اونا میبنده. ما باید دست به ریشه یابی بزنیم،از مرگ پاشایی تا سوتی های این خانم...چه بر سر این جامعه آمده است که فقط ظاهر افراد ملاک شخصیت و شعور آنهاست.در یک تحلیل کوتاه میشه گفت که سطح سواد جامعه نیز در همین حد است چون اگر کسی امثال فرانسیس فوردکاپولاها رو تو سینما بشناسه دیگه وقت خودش رو با امثال قریشی ها تلف نمیکنه.
دارین تخریبش می کنید ها ...
الناس علی دین ملوکهم.والسلام
علت اصلی وپایه ای اول نمی خواهند مسئولین واقعیت را ببیند و به نظر کارشناسان ومشاوران اهمیت نمی دهند و دوم اینکه همه چیز را از پشت عینک باورهای خود واقعیت می بینند نه خود واقعیت را و همه چیز را تو جیه می کنند و این جامعه امروز نتیجه چنین برداشتی است باید واقعیت را درست دید تا بتوان اصلاح کرد
من تا چند روز قبل نمیدونستم هنرپیشه ای با این ترکیب اسم سحر قریشی وجود خارجی داره الان به کمک سایت شما با ایشان و روحیاتش از نزدیک آشنا شدم. به مطالب مرتبط نگه کنید سه روز سه مطلب از خانم قریشی.
بااینکه به همه ی نظرات دوستان عزیزم احترام میگذارم انتقادم ازرسانه ی ملی است که چرا این خانم رو با سرووضع بدحجاب که گوش هاش مشخص بود ونوع آریش هم جای سوال داشت نمایش داد.چراتعریف درستی ازهنر وهنرمند در جامعه ی اسلامی نداریم؟هنراسلامی هنرخاص وویژه است.تعجبم این بودکه چطورصداوسیما به ایشون اجازه ی ورود داد تاچه رسد به اینکه به استودیوبیاد وبرنامه ی ایشان در معرض دید عموم قراربگیره .موضوع بعدی مطلب شماست چطور به خودتون اجازه می دید عدم اطلاع رو به نسل جدید نسبت بدید.نسل جدید نسل پویاست شک نکنید.من 52 سالمه ، به شمااطمینان میدم که سحر قریشی ها محدودند که آمانو رو نشناسن ویاتحلیل اشتباهی ازمسائل سیاسی ، اجتماعی و...داشته باشن نسل جدید، نسل مطلع ، آگاه به مسائل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و...هستند..صداوسیما مقدسه نبایدقداست این مرکزفرهنگی زیرسوال بره به نظرم اشتباه محض صداوسیمابودکه ایشون رو بااین سرووضع نمایش د اد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
صدا و سیما با این سر و وضع نمایش داد؟
دوست عزیز آگاه از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برنامه دید در شب از صدا و سیما پخش نمیشه!

معنی آگاه از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را هم متوجه شدیم!
به نظر شما مشکل فقط ظاهرشون و گوش ایشون هست؟

الان مثلاٌ خانم پروفسور مریم میرزاخانی برنده جایزه فیلدز ریاضیات، که نام ایران را به لیست دارندگان این جایزه در صحنه بین الملل اضافه کردند، به خاطر حجابشان باید نادیده گرفته شوند؟
لطفا با چاپ وادامه این اخبار درمورد این به اصطلاح هنرپیشه های معلوم الحال ودرجه دهم رو بزرگشون نکنید که جنبه هیچ چیزی رو ندارند.
اتفاقا همین بی تفاوتی میتونه تندروها را نابود کنه !
اگه مردم ما هم مثل خیلی از کشور های دنیا اسم وزرای مملکت خودشون رو ندونن و هر روز اخبار سیاسی رو پیگیری نکنن خیلی به نفع طبقه متوسطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
يكي مثل احمدي نزاد پيدا ميشه و با هوشش سوار جهل من و شما ميشه حالا ضرر جهل محدود به اين فقط نميشه بقيه مردم رو هم دق مرگ ميكنه
دوره قديم گذشت و خاطرات فقط باقي مانده است نوجوانان و جوانان امروز در تكنولوژي هاي جديد غرق شده اند و مجالي براي اين گونه با سوادي ها ندارند و يا علاقه مند نيستند مثل قديم نبايد با آنها برخورد كرد رسانه ملي امروز مثل گذشته نبايد رفتار كند دافعه اش بيشتر از جاذبه اش شده است ما هم كه متلعق به آن دوره هستيم ديگر حوصله ديدن برنامه هاي بي كيفيت و يكجانبه رسانه ملي را نداريم و مجبور هستيم برنامه هاي خارجي را نگاه كنيم .
والا نسل جدید میگه نسل قدیم که آخره اطلاعات بود چه گلی به سر ما زد؟!
یک بنده خدایی با یکی اختلاف داشت بعد از پا در میانی و وساطت ریش سفیدان و اثبات اینکه طرف مقابل درست میگه.در آومد گفت درست میگه ولی غلط میکنه میگه !بیخود میکنه میگه.!(تابناک عزیز جواب پرسش شما در تاریخ آمده کافیه دقت کنی البته اگه نمی دونی!)
الان فکر کنم تمام بازیگرهای سینما دارن کتاب میخونن تا مثل خانم قریشی کم نیارن.
همه می دونیم که بشر همواره بت پرست بوده و هست زمانی این بت از جنس سنگ بود و الان از خود آدما در لباس های مختلف سیاسی ، هنری ، ورزشی، مذهبی و...پس سعی کنیم حداقل خودمون بت پرست نباشیم تا شاید روزی ...
اگه مثل ما ساعتها تو تابناك اخبار بخونه اطلاعات عمومي و سياسي و اقتصاديش ميره بالا
لطفا درج کنید.
سایت خود شما در ستون بغل نوشته در اینستاگرام هنرمندان چه خبر؟
شما هم به مطرح شدن این افراد کمک می کنید. چرا خبری از اینستاگرام استادان دانشگاه نمی زنید. عوام ما که عوامند خواصمان هم عوامند و شما هم به این عوامید دامن می زنید و بعد از یک بازیگر و نه هنرمند گله می کنید.
الان واقعاً بييسوادي اين بنده خدا خيلي مهمه؟ حالا اين خانم آلپاچينورو نميشناسه چه آسيبي داره به مملكت ميزنه؟ يعني واقعاً شما مگر تو اين مملكت كار نميكنيد. در تمام زمينه هاي شغلي همينجوره. هرچي بيسواد تر جايگاه بالاتر.

ولي اين كلمه به كار برده شده در اين مقاله واسم خيلي جالب بود. نسل جديد؟
بابا نسل قديميا.با سوادا.كتاب خونا. آفرين.
ما كه نسل جديديم هيچي نميفهميم. از وقتي ديديم همين بوده. ولي شما نسل قديميا اينجور مملكتو شكل داديد. هر چي بيسوادتر جايگاه بالاتر. دمتون گرم نسل قديمياي با سواد. شرايطي به وجود آورديد كه خودتون تحملشو نداريد.
وقتی هنر اصیل به مسلخ کشیده میشه بی هنرانی هنرمند نامیده میشن که تنها هنرشون به نمایش گذاشتن چهره ساختگی و لایک گرفتن برای اداهای روزمرشون هست، دلواپس سلیقه وفکر مردمم که داره به بی ارزشی عادت میکنه.
تابناک جان وقتی تو که یک سایت تحلیلی خبری هستی خود را در حد یک سایت ... پایین میکشی و تیتر میزنی که ***در صفحه اینستاگرام هنذمندان چه خبر؟***باید توقع این توهم عجیب و غریب این هنرمندان و ورزشکاران را داشت!!! رسانه ضد ارزش را ارزش کرده است...2 میلیون فالوئر را امثال شماها رغم زده است...
بسیاری از خبر سازیها و نظرسازیهای تابناک هم تشویق به اینجور تفکر و بی تفاوتی هست. چیزی که معلومه اینه که به خاطر دفاع ناخواسته از احمدی نژاد دارید اینهمه بهش هجمه وارد میکنید. البته نظر منو که حذف خواهید کرد
بايد به حال تابناك كه خودشو پربيننده ترين سايت خبري ميدونه تاسف خورد كه يك مدل رو كه خودشم نميدونه كيه مطرح ميكنه
درواقع ايشون نماد بي فرهنگي جامعه و طرفدارانش نماد لج و جهل فرهنگي و سياسي ميباشد .بهتر است بجاي مطرح كردن اين چنين مسائلي به طرح موارد تربيتي پرداخت كه هم اكنون خلا زيادي در اين مورد مشاهده ميشود .اينك اساس خانواده ها توسط چنين افرادي كه خودرا هفتاد قلم ارايش ميكنند و دست به دامان انواع جراحي ها ميشوند تا خود را بزك كنند،به خطر افتاده و در معرض فروپاشي است!خطر اين افراد به لحظ فرهنگي كمتر از احمدي نژاد نيست! اين اصحاب رسانه ها هستند كه بايد احساس مسئوليت كرده خطر كنند وبه فرياد معدود انسانهاي فرهيخته كه فريادسان به گوش هيچ مسئولي نميرسد ،برسند و در اصلاح جامعه واساس ان يعني خانواده جهاد كنند.
واقعا خجالت آوره که بخاطر نظرات شخصی یه نفر که صادقانه به سوالات یه مجری تلوزیون داره پاسخ میده انقدر اون رو تحقیر کنید. هدف بعضی از رسانه ها که وابسته به گروه خاصی هستن اینکه از هر مطلبی برای پیشبرد تفکرات خودشون و ایجاد یه موج منفی در افکار مخاطبین علیه مخالفین افکارشون استفاده کنن. اگه یادتون باشه همین آقایون در مورد مهمان برنامه خندوانه همین پروژه تخریب رو استفاده کردن و یه مطلب ساده رو در تحلیل های سیاسی خودشون وارد کردن. نظر من در مورد این خانم بازیگر (هم وطن محترم من) اصلا بد نیست. این کار رسانه ای باعث میشه از این به بعد افراد مشحور که در برنامه ای دعوت می شن یا صادقانه به سوالات جواب ندن یا اینکه از قبل با مجری در مورد سوال و جواب ها هماهنگی کنن. کاش کسی که به این راحتی یه نفر رو تخریب می کنه بدونه که بدست آوردن محبوبیت بین مردم راحت نیست . این کارش می تونه مسیر زندگی حرفه ای یه آدم که الان جز سرمایه های کشور هستن رو عوض کنه. تو رو خدا یه کم به هم رحم کنیم و دنبال سوتی گرفت از هم نباشیم
لطفا مطلب منو منعکس کن.
بابا سوژش کردید این بدبختو . بابا این بنده خدا داره تو این جامعه زندگی می کنه. به خدا گناه داره این کار. بابا بدتر از این وجود داره حتی تو سطوح عالی مملکتی که طرف هیچی از تخصصش که خوبه از هیچی نمی دونه. بابا این مملکت رو خدا داره می چرخونه و الا توو آدماش که تخصصی نیست. حالا به این بدبخت گیر دادید. یک بار گفتید باشه. اما دیگه هر روز اسم اینو نیار بذار اسمش فراموش شه. اگه موضوع واست مهمه همین موضوع رو رو یه سوژه دیگه پیدا کن و حرفت رو بزن.
در ایران چه نخبه پر تلاش باشی و چه بی تفاوت به دانش و بحث روز زیاد فرقی نداره ، در نهایت هر دو دسته زیان کار هستند ...
دسته بی تفاوت که اصلا براشون مهم نیست در کشور چه خبر هست و به قول معروف اگه دنیا رو آب ببره اینا هنوز خوابن!
و اما دسته دوم که میتونن متخصص باشن و حرفی برای گفتن داشته باشن هم اینقد اذیت میشن که عطا رو به لقا میبخشن و میشن فرار مغذها ...
در واقع هر دو گروه نسبت به همه چی بی تفاوت میشن.
دمش گرم اتفاقا این دختر یک حرفه ای به تمام معناست .... دمت گرم خانومی برو جلو حالشو ببر راش همینه هر کی ابزار دستشه و استفاده نکنه آخرش بدبختی است....
تو هر زمینه ای این رو می تونی ببینی، اقتصادی، معنوی، مادی، زیبایی، پول، ماشین، غذا و ....
استفاده نبردن از امکانات و ابزار چیزی جز پشیمانی ندارد.
صحبتهای دکتر اباذری در مورد مراسم مرتضی پاشایی هم همین رو میگفت اما خیلیا طاقت شنیدنش رو نداشتن حالا هی همون افراد میان از بی اطلاعی این خانم انتقاد میکنن
سيستم آموزشي سيستم آموزشي ولله ولله و فرهنگ مطالعه
همه فقط تبليغات و جمله هاي كليشه اي رو تكرار مي كنند
اطلاعات تاريخي عمومي و علمي ضعيف است ضعيف
هنرمندان ٤ تا هنرمند بزرگ و مولف را نميشناسن
معماران ٤ تا كتاب دو مولف رو نخوندن
كامپيوتري ها نميشناسن بهترين كتاب هاي روز كامپيوتر رو
شما خودتون چند تا كتاب مولف بزرگ مربوط به رشته خودتون را خونديد؟؟؟
سلام
موضوعات به این بی اهمیتی رو اینقدر بزرگ نکنید
به نظر شما چرا باید این ملت بدانند بان کی مون کی هست و ......
برای خدا کثافت سیاستی که شما ها الوده ان هستید رو بزارین مردم از ان رها شوند
خیلی جدی گرفتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
مصيبت جدي و شوخي نداره مصيبت جها و نفهمي
شما فقط برای تبلیغات خودتون از این آدم های بی ارزش تیتر و خبر می زنید وگرنه بازیگر به چه دلیل الگوی مردم می تواند باشد؟
سواد؟ اخلاق؟ شخصیت؟ اعتقاد؟ دیانت؟ خانواده های با ثبات؟
این قدر نسل نسل نکنید!
همچین میگین نسل که انگار تمام کسایی که توی دهه 40 بودن رفتن جنگیدن!
برید جلوی بانک های نزول خور کشور رو بگیرید که یه وام 15 میلیونی رو 30 میلیون میگیرن ازت و کسب و کارت رو که بابدبختی سروپاش کردی باید برای بازپرداخت وام بی خیالش بشی و جمش کنی،نشستید تحلیل میکنید از چی؟
من فارغ التحصیل دانشگاه دولتی و رشته برق و متولد 1369، اطلاعات سیاسی و تاریخی خیلی زیادی هم دارم،ولی وقتی جیبت خالی باشه و ترس نون داشته باشی که بانک نیاد خونه پدریتو جم کنه :( اون موقه هست که می فهمی زیاد دنبال اطلاعات عمومی نباید رفت،اتفاقا سرت توی کار خودت باشه که فردا نیوفتی زندان و هزار تا بدبختی دیگه،کتابای جرج اورول رو بخونید می فهمید هممون داریم تنها میشیم متاسفانه
تنها دلخوشی این روزای من سریال زیبای شهرزاد هست.همین!
نکته اساسی اینه که چه گلی به سر اونهایی که دانش و فهم بالایی داشتند، زده شد که دیگران تشویق به یادگیری بشوند؟!!
هرچه درک و فهمت بیشتر باشه درد و آلام بیشتری داری.
می توانید به طور آزمایشی یک امتحان دیکته ساده از کسانی که مدرک دیپلم جدید و قدیم دارند بگیرید آنوقت تفاوت را کاملا درک می کنید.
خوب که نگفته آل پاچینو اسم قهوه و فورد کاپولا هم ماشینه
آقای رشید پور تابحال هرگاه کسی از شما انتقاد کرده جوابتان فقط این بوده که من خانواده شهید هستم وشما دارید به شهدا توهین می کنید با این روحیه چطور به خودتان اجازه می دهید اینگونه بی پروا دیگران را جلو چشم هزاران بیننده ضایع کنید. چه ما خوشمان بیاید یا بدمان بیاید خانم قریشی هم یک جوان و یک انسان مثل همه ماست با نقاط مثبت و منفی در زندگیش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
رئیس جمهور آینده ما سحر قریشی
با سلام- آنچنان نظام آموزشي را به زير پوستش آب انداخته اند به وي‍ژه در دو دهه 70و80 كه ماحصل شده است رشد قارچ گونه ي دانشگاهها با رويكرد اقتصادي و درآمدزايي صرف، و در همين راستا داوطلبيني كه با هر ضربا زورايي از مدارسي آمده كه معلمينش به نان شب محتاج و چاره را در شيفت هاي دوم و سوم كاري در بازار بيرون مي جويند و ناي و نفسي براي مطالعه و به روز كردن خود نمي يابندو مجالي ندارند كه به درس فردايشان بينديشند.... اين روند جز سياهي سرنوشت يك ملت ارمغان ديگري به همراه نخواهد داشت . چرا كه از اين فرصت جهل و جهالت بار ،‌فرصت طلبان براي استمرار زر و زور خود بهره كشي مي كنند تا جايي كه تهديد خارجي امانشان را ميبرد و ...
اتفاقا ایشان یک فرد نرمال در جامعه جهانی امروزی هستند. در واقع در کل جهان فقط ما ایرانیها هستیم یکنفره هم کارشناس سیاسی و هم کارشناس اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، پزشکی و علوم مختلف هستیم. ( آنهم به دلیل بیکاری) میدانید چند درصد از مردم آمریکا اصلا موقعیت ایران در نقشه جهان را نمیدانند؟ میدانید بیشتر مردم کشور همسایه ما ترکیه از زبانیکه ایرانیها صحبت میکنند بی اطلاع هستند. و اکثرا فکر میکنند ما عرب زبان هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آمریکا را موافقم
ولی تا حالا ترکیه رفتین که فکر می کنند ما عرب هستیم؟
هنرمندکسی است که نه تنها درباره حرفه ی خودکه درباره همه ی مسائل مطالعه داره چرااین سرووضع باید اجازه وروردبدیم به کسی که قراره الگوباشه برای جوونای این مرزوبوم اگه سحرخانوم بااین سروضع میدون ونک میومد حتماگشت ارشادبه حجابش ایرادمی گرفت.نمیدونم چطوری این خانم به خودش اجازه دادبااین سرووضع بیادجلوی دوربین صداوسیما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
هنرمند کسیه که دوس داشته باشی نگاش کنی. اگه تعریف شما رو ملاک قرار بدیم باید فراستی بره جای بردپیت رو بگیره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دوربین صدا و سیما نبود .... مگر نشنیدین که حتی ممنوع الورود به صدا و سیماست .... دوربین دید در شب در آپارات بود ....
حال بچه هاي ما ميخوان فردا روزي پيش اين اساتيد بيسواد و رانت هاي بورسيه اي تحصيل هم بكنن
مهم خوشکلیه که این خانم داره بقیش مهم نیست
ما نه احتیاج داریم درس بخوانیم نه احتیاج داریم کار کنیم (اولی را آمریکا و ژاپن و دومی را تراکتور و چینیها انجام میدهند) برای ما نفت فروختن کفایت میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آفرين صد آفرين هزار و سيصد آفرين !
چرا چسبیدین به نسل آینده نسل کنونی چی ان پسر خود بنده فوق لیسانس داره بعضی وقتا که بعضی تابلوهای تو خیابون رو می خونه من تاسف میخورم که چرا نسل امروز از حد اقل سواد عمومی محرومند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
پسر کو ندارد نشان از پدر ...
امروزه همه فهميده اند كه ثروت بهتر از علم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بله متاسفانه
این فکر را که همه باید از همه چیز خبر داشته باشند، دور بیندازید. اگر در یک جامعه، گروهی هرچند محدود از سواد و تخصص کافی برخوردار بوده و زمام اموز را به دست داشته باشند.، کفایت می کند. هل دادن عموم مردم به وادی همه چیزدانی جز پرورش قشر نیمه آگاه نتیجه ای ندارد. چیزی که خطرناکتر از قشر ناآگاه است. کافی است که افراد ناآگاهی خود را ب\ذیرند و کار را به آگاهان بسپارند.
متاسفانه جامعه ما چنین است وحالا خدایی ویکی از مسئولین ارشد مملکت رابیارن و چند تا سوال این چنینی بپرسن اگه بدتر از این نبود ، در جامعه ما 5 سال پول مملکت را دزدیدند کسی ندید بخیه اون بچه اصفهانی و کتک خوردن دانش اموز الیگودرزی همه دیدند وای چه مصیبت ها از وزیر و وکیل داد به اسمان رفت
کمی تو این جامعه نگاه کنی مشکلات خیلی بزرگتری داریم.
پاسخ ها
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
همان مشكلات بزرگي كه شما بدان اشاره ميكنيد ريشه اش همين نظام آموزشي توسري خور است كه دانش آموز و دانشجو و استادش فقط دغدغه مدرك و نان شب دارد و بس ... نه سواد و نه كتاب و نه مطالعه .... به كجا چنين شتابان...
هنر رو باید دریابیم وهنرمند رو بشناسیم نه این هنر درسته ونه هنرمند.امثال این خانم زیادند ...
بيچاره اونايي كه تحصيلات بازيگري دارند، اونا چه حرصي ميخورند. و اينم سينماي ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
کسی که فیلم نگاه میکنه با تحصیلات بازیگر کاری نداره. مهم جذابیت بازیگره.
سوالی که باید پرسید اینه که شمایی که از نسلهای طلایی گذشته هستید مارو به کجا رسوندید؟ دوستان لطفا جواب بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نسل هاي طلايي گذشته رو هم كسي نرسوندشون خودشون رسيدن . شما هم نشسته ايد اگر كسي برسونتت سخت در اشتباهي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
ای بی لیاقت ناسپاس
همین جایی که الان هستیم کم جاییه؟
تورم شونصد درصدی و رشد شدید شاخص فلاکت و بیکاری و ... دستاورد کمی بود؟
یه زمانی یه نفر میخواست پایان نامه برای تاریخ بنویسه ازش پرسیدن موضوعت چیه گفت میخوام درباره کارگران تحقیق کنم اطرافیان به حدی ترسوندنش که پشیمان شد نهایتا عنوان پایان نامه اش شد تاثیر نی همبانه بر فرهنگ مردم جزیره هرمز در قرن هفتم هجری

جامعه ما با سواد نمیخواد
آهسته بیا آهسته برو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
متاسفم براي شما
امثال حضور شما در جامعه زندگي رو سخت كرده
امثال حضور شما باعث ميشه افرادي بيان و اون بلاها رو در اون هشت سال سياه بر سر مردم بيارن
حضور امثال شما باعث شده آمار طلاق و اعتياد اينقدر بالا بره
كشور هاي اروپايي كه مدينه فاضله براي خودشان درست كردن مثلا هلند چند ماه قبل آخرين زندانش رو هم تعطيل كرد . چرا كه افراد بيسواد همچون جناب عالي در اون كشور ها وجود نداره
از وقتی که گفت نامزد کرده همه میخوان نابودش کنند خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
علي آقا هنوز مطلب رو نگرفتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا ميبينيد كه چقدر جامعه از اين دست افراد زيادهست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا این بنده خدا رو نباید سرزنش کرد چون اکثر قریب به اتفاق ما ایرانی ها این شکلی هستیم من جمله خود من، که سالها در ناآگاهی زندگی کردم. نظر من اینکه همه ما به خودمان بیایم، و قبول کنیم که انسانهای ناآگاهی هستیم و باید بیدار شویم. بیاید مطالعه کنیم و زود قضاوت نکنیم و دلیل این ناآگاهی را پیدا کنیم که یکیش در نظام آموزشی ریشه داره ببینیم که چه سیاستهای بر این آموزش و پرورش حاکمه و...
با فراگیری جهانی رسانه ها و فضای مجازی این بی تفاوتی به هویت فرهنگ ملی نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر کشورها در حال گسترش است. این را در بین دهه هفتاد و هشتادی ها می توان مشاهده کرد نسلی که شاید بعضا روزانه پنج ساعت سر در گوشی و تبلت داشته و در حال بازی آنلاین هستند بازی هایی که خیلی از از دهه شصتی ها شاید حتی از آن سر در بیاورند،اما در مورد مسایل پیرامونی و استراتژیک فهم عمیقی ندارند. ادامه این روند نه تنها به بی تفاوتی نسبت به هویت و فرهنگ ملی می انجامد بلکه به تقویت و جایگزینی فرهنگ مهاجم که در حال حاضر فرهنگ غربیست می انجامد. شاید این اتفاق اگر برای نسل جوان در یوگسلاوی، بلژیک و یا حتی جنوب شرق آسیا بیفتد مساله مهمی نباشد چرا که این فرهنگ مهاجم به فرهنگ بومی آنها نزدیک بوده و چیز زیادی از دست نمیدهند، ولی ادامه این روند برای فرهنگ بومی ما به فاجعه شبیه است. آنچه مسلم است چه بخواهیم و یا نه جهانی شدن در حال رخ دادن است، اما آنچه در این جهانی شدن به ضرر ماست این است که فرهنگ دینی و ملی غنی ما به هیچ وجه امکانات فرهنگ مهاجم را حتی در داخل کشور ندارد. و اشتباه نیز از خود ماست. کاش این را باور کنیم و تا دیر نشده کاری کنیم.
از زمانی که من دیپلم گرفتم تا حالا 4 بار نظام آموزشی عوض شده، نتیجه از این شاخه به اون شاخه پریدن همینه .
جالبه یک مثلا رییس جمهور مملکت میگه انگلستان جزیره ای در مجاورت آفریقاست. چه نظری دارید؟ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه های تاریخ و تمدن و سیاست روز سوال در یک برنامه ی زنده بپرسید تا بفهمید که کجای کار هستیم. و ... چرا این مسائل را مطرح نمی کنید و در مورد یک خانم صادق هنرپیشه نظرخواهی می گذارید حداقل این خانم صداقت داره اون ها چی؟ اون ها که میخوان دنیا را مدیریت کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
راست میگه رئیس جمهور که ندونه انگلستان کجاست از سحر قریشی چه انتظار
قضاوت کردن در مورد ادمها و سنجش اطلاعات عمومی آنها با 5 سوال و تصویر به نظر ارزش علمی نداره.اما اینکه از تعداد دنبال کننده های صفحه یه خانوم بازیگر هم این نتیجه رو بگیریم که تعداد زیادی از جوانان اون خانوم رو به عنوان الگو انتخاب کرده اند هم حرف معقولی نیست.اگر شما صفحاتی رو دنبال کنید تا از اخرین اخبار اون آگاه باشید یعنی اون افراد الگوی شما هستند؟!این موضوع بیشتر به یک جوسازی رسانه ای در خلا پرداختن به مفاهیم عمیق اجتماعیه تا یک نقد اصولی...
بعضی از خوانندگان پیام دادن که دلیلی نداره ایشون به عنوان یه هنرپیشه اطلاعات عمومی بالایی داشته باشن یا بزرگان سینما رو بشناسن . در پاسخ باید گفت که اگه میخواید هنرپیشه موفقی باشید باید با اثار فاخر سینما و هنرپیشه های قوی سینما اشنا باشید و از سبک کار به عنوان مطلب اموزشی استفاده کنید . سینما هم یه علم هست و مثل بقیه علوم نیاز به منبع و رفرنس و اموزش داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
َما ممکنه چهره یک شخص را نشناسید ولی کارهاش را دقیق بررسی کنید.
مثلاً شما نویسندگان کتاب هایی را که خوانده اید به چهره می شناسید یا آثارشون را می شناسید؟

این برخورد فقط چهره شناسی است!
می شود همان اطلاعات عمومی!
وقتی ما خود خواه شدیم و همه چیز را برای خود خواستیم و حتی قانون را دیگر چه انتظاری از نسل آینده داریم که بی تفاوت نباشد
رعایت قانون که عادلانه وشفاف مدون شده باشد و همچنین ضمانت اجرای آن هم جامعه را نظم میدهد و هم اینکه باعث احساس مسئولیت در مردم نسبت به امور جامعه میشود.
آخه چطور با 4 تا سوال یک نفر رو ضایع میکنید و میزان ساو چیه اینکه همه ی ما ایرانی ها دریایی هستیم به عمق یکسانت و توی هر مسیله ای اظهار نظر میکنیم خب بنده خدا نمیدونسته که نمیدونسته ایا مجوز تخریب یک انسان رو به این وسعت داریم ؟؟؟؟؟؟؟
ثروت زیبایی پررویی اینا رمز موفقیت است
می بینید اسمی از سواد نیست ولی شما این جمله رو قبول دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
من یه با سوادم و باید برم نوکری پولدارا رو بکنم. تف به این سواد
مگه من چی گفته بودم که سانسور کردی؟! دو تا انتقاد هم نمیشه کرد بعد میگی چرا مردم بی‌تفاوت شدن! متاسفم برات!
نسل جدید اطلاعی نداره میگه نمیدونم نسل قدیم اطلاع نداره ولی کلی اظهار نظر میکنه. شخصا اولی را ترجیح میدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آی گفتی. این دهه چهلیا خیلیاشون دیپلمم ندارن اما در مورد زبان برنامه نویسی به کار رفته در ویندوز هم که حرف میزنی یه نظری میدن!
انقد هم نظرات غلطشونو با قاطعیت میگن که آدم نشناسه فکر میکنه اینیشتینه که دوباره زنده شده...
با این اوضاع مچ گیری که راه افتاده آدم جرات نمیکنه در مورد غذای مورد علاقش هم نظرشو بگه چه برسه به موضوعات سیاسی
به نظر من بیشتر از اینکه بی تفاوت باشند دارند ژست بی تفاوتی می گیرند که بگن ما اینقدر مشغله داریم که امثال ظریف رو نمیشناسیم
سینمای امروز ما نماد و الگو دیگر نیست. بازیگرانی که با پارتی و پول و ... وارد این عرصه می شوند باید هم با بازی های ابکی خود را نشان دهند. ایشان هم از بازیگران ضعیف سینماست و دلیلی ندارد که از ایشان توقع زیادی داشته باشیم.
نسل آینده کجا بود! مگه برنامه پهلوان حسین رضا زاده رو ندیدید که نه تنها از معروفترین ضرب المثل ها اطلاعی نداره بلکه معنیشون رو هم نمی فهمه. به نظر مشکل مشکل بسیاری از ایرانیان و الگو ها هست که شاید در نسل جدید داره بدتر هم میشه.
نسل آینده همیشه با سواد تر و دانا تر از نسل فعلی است. خیلی از اینکه یک نفر از دید ما بی سواد تر است نتیجه فوق را نقض نمی کند.
با سلام.
به نظر میرسد متاسفانه آقای رشید پور که بر خلاف نام خانوادگیش اینقدر ها هم رشید نیست بر خلاف توصیه های بزرگان دین و آیات و احادیث که کم هم نیستند همواره در اجرا همانند آقای... بیشتر قصد تخریب دیگران را دارند چه بسا همین افراد خود نیز بری از کم اطلاعی و کم دانشی نیستند حتی در حوزه کاری خود. پس بیاییم لااقل همدیگر را کامل و پشتیبان هم باشیم تا تخریب کننده یکدیگر . عزیزان من کوچکتر از همه شما برادران و خواهران عزیز هستم ولی به خداوند متعال دامن زدن به این قبیل بد اخلاقی ها سم است چرا اینقدر با ابروی دیگران ما در جامعه اسلامی بازی می کنیم بخدا بد است لا اقل خود را جای ایشان قرار دهید پدر دارد مادر داردو... دارد چرا بیخودی ابروی افراد را بازیچه قرار دارده و هیچکس جز خود را نمی بینیمو......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
فرزند ایران چه آبرویی برده شده هرکه در این سطح کلان درآمدهای آنچنانی دارد و ادعای اینچنینی باید با این مخاطرات هم روبرو بشه جامعه را با ندانستن ها به چالش کشیده و تازه همه بعنوان مشت نمونه خروار دارند برخورد می کنند مگر بچه های من بیشتر از این خانم سرشون میشه مشکل یه نسل است تباه شده که خانم قریشی بخطر چهره بودن نماد آن شده و تازه اکثر کامنت ها از بی کفایتی نسل های قبل شکایت می کنند
لطفا نظر من رو بگذارید بجای تحقیر و زیر سوال کشیدن برنامه ریزی شده افرادی که خیلی طرفدار دارن باید با اونها ارتباط بر قرار کرد و موسسات مشاوره ایی با شن که این افراد رو از نظر آگاهی و نقش اجتماعی بسازن باهاشون صحبت بشه که با این محبوبیت در صورت نمایش رفتارهای پخته و فعالیتهای اجتماعی مثبت میتون چه تاثیر شرگفی در جامعه بذارن باید ساز و کار و نقشه مدد گیری سوپر استارها رو برای معضلات فرهنگی داشته باشیم فکر میکنید آنجلینا جولی یا برد پیتت همینطور خودشون به فکر نقش مثبت فرهنگب افتادن کلی موسسات و تشکیلات خیریه با سوژه یابی و ایجاد ارتباطات دوستانه روشون کار کردن گرچه میدونم از همه چی در این مملکت ... راه بجایی نمیبرید فوقش الهام چرخنده میدید بیرون...
حالا همه میان میگن من عکس ها رو میشناختم!!! واقعا ملت جالبی داریم.
دم همه نظر دهندگان گرم استفاده کردم ۰
بنظرم سئوال سوم رو اگر علامت سئوالش رو بر داریم خودش جواب است ۰
مقصر رسانه ها هم هستند وقتی تلویزیون و سایت ها... عکس مصاحبه و اینستگرام اینها رو دائم می زارن! گرایش جوانان و... می شوند!
چرا رسانه نمی آیند تو دانشکده های پزشکی مهندسی و ادبیات با یه سری آدم های فرهیخته و.. گزارش نمی گیرند!
از ماست که بر ماست آقایان رسانه
مگه خیلی از مدیران و مسئو....تخصص وسواد شغلی را که بر عهده گرفته اند دارند.
گیر دادین به این بدبخت فلک زده .
Iسياست مداران ما همواره از نا آگاهي عمومي چه موافق و چه مخالف بهره بردنند و وسيله اي براي متامع خود كردنند ، جامعه سياست زده ما را
بنابراين اين يك واكنش طبيعي در برابر ايشان است ،
موضوع اصلی این هست که اصلا سواد به چه چیزی گفته می شود به مدارک دانشگاه ی؟؟ یا سواد واقعی؟ کسی که سواد واقعی داره اما مدرک و پارتی نداره کجایی این جامعه جا دارد وقتی اب دار چی هم باید مدرک لیسانس داشته باشد....
بیشتر ما تعریف از سواد داشتن مدرک هست و سواد نوشتاری رو درست نوشته واژه های عربی در زبان پارسی می دونیم واگر هم کمی انگلیسی هم بتونه اضافش که دیگه آخر سواد...
این خانم وامثال ایشان شدن هنرمند این مملکت وجوانهای ما ازاينها الگو میگیرن فاجعه است فاجعه
حالا خوبه این بنده خدا ضرری برای کسی نداره ولی خیلی از پزشک های ما در زمینه پزشکی اطلاعات کمی دارند ولی به مدد طرح تحول سلامت که شده تحول حقوق پزشکها ماهی چندین و چند میلیون تومان حقوق میگیرن اونم دکترهای عمومی.
چند روزی است دارم میبینم تابناک گیر داده به این بنده خدا ولی برام جالبه :
1- اینکه ایشان بازیگران خارجی و یا آمانو را نمی شناسد آیا مربوط به سواد ایشان است و اینکه شما که میشناسین خیلی با سوادین ؟شما که میشناسین کجا رو گرفتین
2- مردم یک نفر رو دوست دارن و علتش به کسی ارتباط نداره . اون موقع که انقلاب کردن هم بی سواد بودن دیگه ؟
کلا واسه ملت بیکار متاسفم
من فقط میدونم هر چی میگذره و نسل عوض میشه نسل بعدی بی مسولیت تر خودخواه تر و بی عرضه تر میشه خدایی جوون 25ساله الان رو با جوون 25ساله 30سال پیش مقایسه کنید
مقصر صداوسیماست درمناسبتهای مهم بجای اینکه چهارنفر بزرگ یا
چهارتارزمنده بیارن تو تلویزیون، مصاحبه کنن چهارتا ول معطل مثل این خانم رامیارن تا مردم زيارتشان کنن
با بیسوادی نسل جدید موافقم. ولی چقدر این خانم زیباست!
تابناک محترم
لزومی نداره خانم قریشی همه دنیا را بشناسه و اصلا این مورد از بی سوادی و .... نیست. در ضمن ایشان خودشان گفتند مدرک دیپلم تجربی دارند و شما انتظار بیخود داری و فکر میکنید که ایشان دکتری سیاست و روابط بین الملل خونده که امثال امانو و .... را بشناسه. خیلی از جوانهای ما از امثال امانو بالاتر هستند و اصلا لزومی نداره امانو و .... را بشناسه و این از صداقت و پاکی ایشان هست. انسان بسیار ساده و صادقی هستند.
خواهشمندم به اندازه دکتری روابط بین الملل از ایشان انتظار نداشته باشید. ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
دکتری بین الملل برای شناخت آمانو!!! ...
چه راحت درباره ديگران به قضاوت مي‌نشينيم. جامعه تخصصي انسان ها را وامي‌دارد كه به هر فعاليت به ديد تخصصي نگاه كنند. حتي سرگرمي‌ها. انسان‌هاي متفاوتي شده‌ايم. مهم اين است كه اگر باري از دوش جامعه بر نمي‌دارند باري بر آن نمي افزايند. اين همه موارد نگران كننده در جامعه است كه كسي به آن نمي‌پردازد. متاسفانه دردهاي واقعي بچه‌هاي كارند، كلاهبرداري در جامعه است كه بي اعتمادي به وجود آورده. خانم ايكس مي داند و يا نمي‌داند؟ چه كسي مي‌داند؟ شما مي‌داني؟ براي جامعه اي كه از آن دم مي‌زنيم چه كرده‌ايم كه او نكرده است؟ هر كس خودش را اصلاح كند وضع جامعه درست است. قاعدتا ما همه چيزمان به همه چيزمان مي‌آيد.
واقعا کامنت های مردم خیلی جالب و به گونه ای درد دل آنان است . به نظر بنده داشتن اطلاعات عمومی در کار و حرفه ابتدایی ترین چیز است . اما مانند اداره ما پارتی حرف اول را می زند و سواد مهم نیست.
تابناک محترم
به نظر ایشان باید ریس صدا و سیما شوند. بهترین شغل برای ایشان هست چون صدای سیمای ما در همین حد هست.
من ایشون رو یک هنرپیشه در جه 3 می دونم که با پول یا رانت به این موقعیت رسیدن خوشبختانه با سواد سینمایی ایشون که خودشون به نمایش گذاشتن اینمورد هم اثبات شد و فکر می کنم این تعداد بالای فالور هم فقط به دلیل دنبال کردن اخبار سلبریتی هست و یا حالا مشخصا مردمی که به دنبال زیبایی های ظاهری هستند
ولی یک سووالی که برای من پیش اومده این هست که چرا انتظار داریم یک هنرپیشه در مورد مسائل سیاسی صاحب نظر باشه فکر می کنم این از ویژگی های یک کشور سیاست زدست و این جمله که در ایران کلا گفتن واژه نمی دانم یه ایراد محسوب می شه و مابادیدر هر موردی از پزشکی تا سیاست اظهار نظر کنیم
نسل قدیم که ادعای سواد و فرهیختگی داره ازخجالت باید سرشو پائین بگیره به دلایل خیلی زیادی که مهمترینش نابود کردن زندگی ما دهه شصتیها بود.بگذاریم نسل دهه 70 و 80 با سلیقه خودش جلو بره مطمئن باشید بدتر از نسل ما و قبلیها نخواهد بود.
وقتي ليدي گاگا خانم با ارزشي معرفي ميشه اوضاع ديگه بهتر از اين نيست
خوش به حال مسئولين كه با كار فرهنگي شبانه روزي چنين نسلي رو تربيت كردند
خسته نباشيد
صدا و سیما جای اینجور افراد است. جای تعجب نیست که آدمهایی که سرشان به تنشان می ارزد در تلویزیون دیده نمی شوند... اصولا از زمان احمدی نژاد به بعد بیشعوری و بی سوادی و اختلاس تبدیل به ارزش گردید.
مردم! بیاید به خودمون بیشتر نگاه کنیم. فکر کنید چرا اینطوری شده؟ به خدا غرب روی ما خوب کار کرده. 2 تا کار کردن که این جوری شده:
1- خانواده ها رو نسبت به تربیت فرزندان بی تفاوت کردند. جوری که پدر و مادر فکر می کنند هیچ وظیفه ای در قبال فرزندان به غیر از سیر کردن شکم و قربون صدقه رفتن ندارند و این مدرسه است که باید بچه ها رو تربیت کنه.
2- آموزش و پرورش رو از مسیر خود منحرف کردند؛ به طوری که ما دیگه پرورشی رو نمی بینیم. بچه یه سری اطلاعات رو فقط حفظ می کنه. نه عقل نه گفتار نه رفتار و نه اخلاق دیگه رشد نمی یابه.
تقصیر خودمونه.
دو تا راهکار دارم:
1- خانواده ها به سمت دوران قدیم بروند که واقعا خونواده هم خونواده‌های قدیم.
2- سیستم آموزش، دست از سر روش‌های غربی برداره و به سبک اسلامی برگرده. چیزی شبیه به مکتب خونه.
مگه کی سواد داره؟
با سلام----لطفا زیاد به خانم قریشی سخت نگیرید ایشان مقصر نیست مقصر سیستم اموزش ماست که گرفتار پول ونمره بیست شده در مدارس به بچه ها چه یاد میدهید که توقع دارید همه پرفسور شوند هرجا میرویم دروغ وریا بیداد میکند ونتیجه ان شده نسلی بی هویت که هیچ تعصبی حتی روی خواهر ومادر خود ندارند؟؟؟چه رسد به وطن و........البته که سطح معلومات این خانم ومیلیونها طرفدار ایشان مایه تاسف وشرمساریست ولی واقع بین باشید کی مقصر است فرزندان ما واین خانم مگر در اروپا یا امریکا تحصیل کرده اند ویا ان خانمهای که در مسابقه فرق دست چپ وراست خود را تشخیص نمیدادند حاصل کدام اموزش وپرورش هستند-----خداوند به این کشور رحم کند باور کنید این فاجعه از جنگ وسایر بلایای اسمانی دیگر بدتر است
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با سلام خدمت شما
دوست عزیز هیج جای دنیا ملاک سواد اون چیزی که شما فکر میکنید نیست ، شما میدونین چند درصد مردم دنیا مثل شما فکر میکنن ؟ میدونین چرا ناراحت میشین ؟ چون امثال این خانوم بازیگر دارن فقط یه زندگیشون و علایق شخصیشون فکر میکنن و شما در حال تجزیه تحلیل دنیا هستین (:
دو خطر عمده كشور و مردم را در ده سال آينده تهديد ميكند و متاسفانه مسئولان يا خوابند يا خودشان را به خواب ميزنند.
اول خشكسالي كه طبق گزارش ناسا و سازمان ملل تا دهه ديگر گريبان كشورهاي خاورميانه را ميگيرد و بيشترين اثر را روي ايران دارد و طبق برآورد بايد 50 ميليون جمعيت از
ايران مهاجرت كند!
دوم نسل جديدي كه كاملا از شعور و علم و منطق خاليست و نهايت آرزويش داشتن خانه مجردي و يك عدد موبايل و يك ماشين و دوست دختر ميباشد. و كلا هيچ چيز ديگري برايشان اهميت ندارد.نه قانون نه اجتماع نه كشور و نه سياست و نه .... كه تا چند سال ديگر قرار است سردمداران اين كشور شوند. كه واي به حال مردم!
نسل فعلی نتیجه نسل گذشته و اعمال گذشته است و نسل فردا نتیجه و ماحصل نسل امروز است اگر نسل امروز به بیراهه رفته و خواسته نسل گذشته را تامین نمی کند نباید آنها را نکوهید باید از گذشته درس عبرت گرفت و آینده را ساخت وگرنه نسل آینده بدتر از این خواهد شد.
اینجانب یک عضو هیئت علمی هستم و حدود ده سال است که در حال تدریس درس های مختلف یکی از رشته های مهندسی.اگر حتی کلیه دانشجویان این ده سال هم بنده را در صفحات مجازی بشناسند بعید است که اگر بنده صفحه ای در اینستاگرام داشتم این دانشجویان بین این خانم پوج گرا و بنده ،اینجانب را انتخاب کنند
نسل فاجعه
الهام رفت سحر آمد
رسانه های نادان به جای نخبگان سیاسی فرهنگی علمی جامعه به معرفی افراد کم اهمیت می پردازند
اره به نظرم نسل بعد که البته خودم دهه هفتادیم خیلی بی تفاوت خواهند شد نمونش هم میبینید که تقریبا هیچ مشارکتی در جنبش های دانشجویی نیست و مسولای دانشگاه کلی اصرار میکنن و پول خرج میکنن تا 4 نفر رو جمع کنن ، و اینو هم خیلی بد نمیدونم چون هر کس باید توی کار خودش حرفه ای باشه نه همه کار ها ، نگرانی های اجتماعی و جمعی هم وجود داره ولی وقتی اعتراض فایده نداشته باشه و هیچ کس تو حکومت به فکر عمل به نظرات مردم نیست اولش مبارزه میشه ولی بعدش که نتیجه نداد هرکس میره یه بخشی از کشتی رو میبره و قایق خودش رو میسازه ، اگه حرفم رو رک بگم نظرم منتشر نمیشه ولی اینکه احساس کنی برای جامعت ارزش نداری و فقط نظر اقلیتی توی کشور اجرا میشه و خواهد شد ، باعث میشه تو هم برای جامعت ارزش قایل نشی و فقط دنبال منافع خودت باشی
توصیف نسل جدید:

کودک پنداری خود
فرار از پذیرش مسئولیت پذیری
دنبال خوشی های روزمره بودن
بی تفاوت به اصول هر چیزی
با کوچکترین مشکلی تو زندگی خصوصی دنبال طلاق بودن
یقینا به علل مختلفی یک بی تفاوتی عمومی در اکثر اقشار جامعه نسبت به خیلی از مسائل ایجاد شده است. حتی بی تفاوتی به همنوع و حتی بین افراد یک خانواده با هم.
چرا تابناک دست از سر خانم قریشی برنمیداره؟حالا شاید ایشون بدون رفتن کلاس و داشتن تحصیلات آکادمیک به خاطر زیبایی و مهارت مناسب بازیگر شده خوب چه ایرادی داره؟
با سلام
بنده دهه شصتي و مدرس دانشگاه هستم. متاسفانه مدت هاست كه با اين نسل آشنايي دارم و خوشحال شدم كه سحر قريشي به عنوان نماينده اين نسل نحوه نگرش آن ها رو به نمايش گذاشت. من فكر ميكنم اين نسل نتيجه باور هايي است كه در جامعه شكل گرفته اند. مثل تلقين پدر ها و مادر ها به فرزندان كه مبادا درگير فعاليت هاي سياسي بشي و گرنه آينده ات خراب ميشه و از اين جور نصحيت ها كه همه ما زياد شنيديم و از سوي ديگر مشاهده اين نسل از ما دهه شصتي هاي درس خونده و با سواد و كنشگر كه با همه اطلاعات و قابليت هامون درگير حقوق اوليه خودمون مثل كار و معيشت هستيم و هر چي بيشتر تلاش ميكنيم به جايي نميرسيم. بنده به شخصه بارها از دانشجويانم شنيدم كه آدم باسواد نميتونه پول در بياره ما ففط ي مدرك ميخوايم كه خانواده راضي بشن و بعد ميريم سراغ كار آزاد. حالا خودتون رو جتي اين نسل بذاريد وقتي ميبينين باسواد ها و كنشگر ها يا ...ميشن و يا بيكار، سراغ مسائل سياسي و علمي ميرفتين! اتفاق امروز جامعه ما نتيجه سياست پردازي آقايونه! پرورش نسلي كه دغدغه اش دوست پسر و دختر داشتن و مانيكور و رنگ مو و سيكس پكه! خسته نباشيد بزرگان...
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با نظر این دوستمون کاملا موافقم....بنده هم در آموزش و پرورش و هم در دانشگاه تدریس میکنم....فاجعه خیلی عمیق تر از این حرفاست....بهرحال منظور ما از سواد داشتن مدرک تحصیلی و یا بلد بودن دو تا اسم نیست...اینکه ما نسبت به وقایع اطراف اینقدر بی تفاوت هستیم ...نسل امروز کلا دچار هیجانات شدید زودگذر و شادی های لحظه ای هستن البته که مقصر هم نیستن....بهرحال این نوجوونا و جوونا نسل دهه شصت و سرخوردیگی های اینها رو دیدن مشکلات فراوان و بی پایان خانواده هاشون میبینن،بی تفاوتی و شعار رو در مسئولین میبینن،مهاجرت عظیم تحصیل کرده ها (نه فقط نخبه ها) رو میبینن، اتفاقا این نسل حداقل یک چیز خوب فهمیده که اگه تو این کشور زندگی میکنی باید حال بچسبی و از هر راه که میتونی ازش لذت ببری چون هیچ هدفی قابل برنامه ریزی نیست و مشخص نیست که اگه حتی تلاش هم بکنی بهش برسی و اینکه هرچی بی لیاقت تر باشی به شرط وصل بودن به جریانات خاص رشد بیشتری میکنی....ما که رو آوردیم به فلسفه!
خوش به حال امثال سحر قریشی که دنیا را آب ببره انها را خواب میبره . اتفاقا تو این مملکت باید مثل سحر قریشی زندگی کرد. فارغ البال از هر آنچه اطرافش می گذرد فقط به خودش فکر می کند.
آخه بزرگوار حساس بشیم میگید حساس نشو.حساس نمی شیم میگین چرا حساس نیستین.کجای دلمون شمارو جابدیم،قربونت برم
بدترین نوع بیسوادی، بیسواد سیاسی است، بیسواد سیاسی کور و کر است، درک سیاسی ندارد و نمی‌داند که هزینه‌های زندگی از قبیل قیمت نان، مسکن، دارو و درمان همگی وابسته به تصمیمات سیاسی هستند.
او حتی به جهالت سیاسی خود افتخار کرده، سینه جلو می‌اندازد و می گوید که: “از سیاست بیزار است”.
برتولت برشت

چنین آدم سبک ‌مغزی نمی‌فهمد که بی‌توجهی به سیاست است که زنــان فــاحــشه و کــودکان خــیابانــی می‌سازد، قتــل و غــارت را زیاد می‌کند و از همه بدتر بر فساد صاحبان قدرت می‌افزاید.
امام علي ع - كم من عزيز اذله جهله
چه بسيار عزيزي كه ناداني اش اورا خوار ساخته.
حالا اگر ميخواهيد ارزشدانايي رو بدانيد اينگونه است
جالبه که در زمان دهه شصتی ها نه اینترنت بود نه شبکه های اجتماعی و نه ماهواره. دو تا شبکه تلویزیون بود که 6 یا 7 ساعت در شبانه روز برنامه داشت. با این حال اطلاعات افراد در اون زمان بیشتر از حالا با این همه رسانه بود. این وضعیت نشانه این نیست که آدما دیگه چیزای بیخود رو تو مغزشون جا نمیدن. وقتی سحر قریشی یا امثال اون حتی رئیس سازمان خودشون رو نمیشناسن این ربطی به سواد نداره. این یعنی بی تفاوتی به حتی مسائل مرتبط با شغل و زندگی. نسل امروز داره بی تفاوت بار میاد. همونطور که مواد مخدر معتاد رو بیخیال میکنه، یه سری چیزا تو جامعه ما هست که داره جسل جدید رو بیخیال و بی مسئولیت می کنه. نمونش همین رسانه های جور و واجور و ....تلگرامی که از اون فقط برای رد و بدل کردن جوک و تبلیغات و ... استفاده میشه یا تلویزیون و ماهواره که عاری از برنامه های آموزنده هستن و حتی بدآموزی هم دارن چه ارزش افزوده ای برای مخاطبشون دارن. هیچ. در جامعه ای که ارزشها عوض میشوند، عوضیها با ارزش می شوند.
سطح اگاهی این خانوم رو نمیدونم ولی اکثرا دنبال سواد این خانوم نیستن دنبال یه چی دیگن.....
این سوال و پرسش ها برای چیه ما می خوایم تا کجا پیش بریم.هر کی برگه برنده داره واسه خودش.اصلا هرج و مرج .کشور های دیگه پیشرفته اند خودشون اصلا قهرمان نمی دونند.کشوری ک قهرمانی بلده بعضی فرزنداندش اینطوری اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هرچيزي چاره اي داره،ولي ايا ما واقعا مي خوايم كه بچه هامون اگاه باشن،بنظر من اولين نهاد خانوادست وقتي مادر و پدر خانواده دلسوز بقيه باشن ،فرزندان هم دلسوز بار ميان،فرزندان ما هر چه باهاشون صحبت شه اثر گزاريش به اندازه ي ديدن رفتار خالي از حقارت والدين اثر بخش نخواهد بود،ديگران و حتي حكومت تا حدودي مي تونه اثر گزار باشه با ترويج اخلاق و انسانيت،اما بيشتر قضيه توي خانه اتفاق ميافته،وقت بزاريم براي خودمون و بچه هامون ،
یعنی شما میگید واقعا مسئولین نگران آینده کشور و مردم هستند؟!!!!
تا وقتی مسئولین فکر میکنند مجاز به انجام هر کاری هستند و مردم اهمیتی ندارند چه انتظاری از جوانان میتوان داشت . من دهه 50 ای هستم در همین مملکت به سختی تحصیل کرده ام و به سختی زندگی میکنم قطعا به فرزندم آموزش میدهم که در ایران فعلی کلاه خود را بگیرد تا باد نبرد . در کشوری که مردم به سختی امورات روزمره خود را میگذرانند و هر روز اسمی درز میکند که هزاران هزار میلیارد فلان مسئول زد و برد (تعداد معدودی از اسامی که لو میروند) انتظار از مردم بیش از این توهمی بیش نیست . با توهم نمیتوان مردم و کشور را اداره کرد .
برنامه های 5 ساله و 10 ساله ... ایران فقط آزاد سازی هزینه های زندگی حداقلی مردم را در بر دارد و گویی مردم بدهی سنگینی به مسئولین دارند و وقت وصول آن فرا رسیده .
من به شخصه هشدار میدم که این مردم همان مردم دهه 60 نیستند . مسئولین به خود آیند قبل از اینکه دیر بشه
هر چی باشه جوونا بهتر از نسل گذشتن. اصلا به جوونا فرصت دادین که بیان اظهار وجود کنن. خودتون جوونا رو پس زدین.
دیگه مگه مغزی هم مونده تو ایران؟ وقتی هر کی سواد داره راحت میره خارج خب همینا می تونن تو ایران دیگه
چیه بزرگش کردین
یادتون نیست تو مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری عکس معدن نشون دادن هرکی یه چیزی میگفت.
ول کنین بابا
دختره تو جاده ميرفته ميبينه پسره كنار جادخه مونده
دختره ميگه كمكي از دستم مياد بگين
پسره ميگه بنزينم تمام شده چند ليتر بنزين بديد ...
دختره ميپرسه مگه بنزين 206 به ماشين 405 ميخوره
.
.
. حالا يارو سرگذاشته به بيابان

اين ها طنزه اما واقيته
اگر مديران كشور از همين ها انتخاب بشن كه شده اند ميشود واويلا
همونها برنامه هاي آموزش و پرورش رو مينويسند همونها ميشوند مثلا معلم و استاد و دكتر و مهندس فاجعه پشت فاجعه
ایشون زیبا نیست. بیشتر شبیه به داففف هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها