بازدید 34340
بسته خبری تابناک؛

اولین هدف روحانی از سفر به مشهد/ مقایسه موسوی و احمدی نژاد توسط توکلی/شهادت قهرمان اسبق جودوی ایران در سوریه

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «رکورددار برپایی نماز جمعه کدام استان است؟»،«بابک زنجانی اولین مدال را از دست چه کسی گرفت»،«واکنش مهران مدیری به ماجرای سگ و کوروش»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 10 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رکورددار برپایی نماز جمعه کدام استان است؟

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژادامام جمعه اصفهان به برپایی نماز جمعه در 82 نقطه و شهرهای استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان در حدود 82 نقطه و شهر نماز جمعه برپا می‌شود که در بین استان‌های دیگر، نخستین استان از نظر تعداد نماز جمعه است که استان فارس نیز دومین استان از این نظر می‌شود و در کل کشور نیز بیش از 800 نماز جمعه برپا می‌شود و مردم متدین هر هفته و روز جمعه که اعیاد ماست و خداوند چنین نمازی را قرار داده گرد هم جمع می‌شوند و از احوال هم باخبر می‌شوند.


شهادت قهرمان جودوی ایران در سوریه

قهرمان سال های گذشته جودوی ایران در مقام مدافع حرم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.به گزارش ایرنا مصطفی شیخ الاسلامی جوان رعنای جودو ایران که سابقه قهرمانی در مسابقات مختلف داخلی را در پرونده کاری خود داشت، در مقام مدافع حرم به مقام شهادت نائل آمد.


اولین واکنش عملی عراق به تجاوز ترکیه

وزارت بازرگانی عراق در اطلاعیه ای از لغو فعالیت وابسته بازرگانی این کشور در ترکیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از بغداد ، لغو این فعالیت به دستور وزیر بازرگانی عراق صورت گرفت و به نظر می رسد این نخستین موضع عراق در قبال تجاوز نظامیان ترکیه ای به شمال این کشور است.


بابک زنجانی اولین مدال را از دست چه کسی گرفت

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به موضوع اختلاس‌ها اشاره کرد و در پاسخ به برخی شبهات که اختلاس‌ها را تنها مربوط به دوره حاکمیت اصولگرایان می‌دانستند، افزود: بابک زنجانی اول از همه از دست هاشمی رفسنجانی به عنوان کارآفرین برتر، مدال گرفت.وی با بیان اینکه بابک زنجانی از سال‌ها پیش دارای احترام بود، افزود: در زمان تحریم که باید تحریم دور زده می‌شد، رندانی مثل او وارد صحنه شدند و دست به این اقدامات زدند.


آمریکا «اردوغان» را تحریم کرد!

وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای «امره اردوغان» شهروند آلمانی ترکیه‌ای الاصل را به دلیل آنچه پشتیبانی وی از تروریسم خوانده شده، تحریم کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا در وبگاه خود اعلام کرده «إمره اردوغان» برمبنای فرمان اجرایی 13224 ایالات متحده، بعنوان تروریست شناخته می‌شود و از این پس مشمول تحریم‌های مربوطه خواهد بود.به نوشته این رسانه، بموجب فرمان مذکور هریک از اتباع خارجی که اقدامات آنان سبب بروز هرگونه تهدید تروریستی علیه شهروندان، امنیت ملی یا اقتصاد این کشور شود، مشمول تحریم خواهند شد.وزارت خارجه آمریکا در این اعلان تصریح می‌کند تمامی اموال «امره اردوغان»، که به تأیید دستگاه قضایی ایالات متحده رسیده باشد، ضبط یا مسدود خواهد شد و از این پس هیچ یک از اتباع آمریکایی مجاز به برقراری مبادلات تجاری با این شخص نخواهند بود.همچنین با قرارگرفتن اردوغان در لیست تحریم‌های وضع‌شدۀ سازمان ملل علیه گروه القاعده، از این پس همه اعضای این سازمان به ضبط دارایی‌ها، اِعمال ممنوعیت سفر و تحریم فروش سلاح به شخص مذکور ملزم خواهند شد.


مقایسه موسوی و احمدی نژاد توسط توکلی

احمد توکلی نماینده تهران در مجلس با اشاره به حوادث سال 88، گفت: من آقای موسوی را خوب می‌شناسم و می‌شناختم و آقای احمدی‌نژاد را دیرتر شناختم اما خوب شناختم. در آن دوران در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی داشتم، گفتم این دو مثل هم هستند اما احمدی‌نژاد جسورتر است. اما این دو در ضربه زدن به مدیران و نگه نداشتن مدیران، حرف خود را، اول و آخر می‌دانند. این دو، مثل هم هستند و گفتم به اضطرار به احمدی‌نژاد رأی می‌دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می‌تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی‌نژاد طوری است که نمی‌تواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و 11 روز خانه‌نشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.


واکنش مهران مدیری به ماجرای سگ و کوروش

یک هفته بعد از انتشار گسترده گاف "عطسه” مهران مدیری در استفاده از "کوروش” برای نامگذاری یک سگ تازه ترین واکنش مهران مدیری به این ماجرا را داشته است. صفحه اجتماعی منسوب به مهران مدیری به تازگی با شعری به روز شده است؛ شعری که در آن هم طعنه هست و هم گلایه. این شعر را بخوانید: و همه آدمها را خنداندم/ روزهایی بود که صدای خنده هایم گوش همه رو کر می کرد /اما حالا صدای گریه هایم را حتی خودم هم نمی شنوم/ دلم باران می خواهد باران/ دلم دریا می خواهد دریا/ دلم دل می خواهد اما نه هر دلی… پی نوشتی که بر این شعر آمده هم چنین است: به نام زیبایی امیدوارم حالِتون عالی باشه، چقدر با احترام؛ نظر دادین! استادِمون موهاشو واسه خَندوندَن ما سفید کرده این جوابِ خوبی نیست که به ایشون میدین و اینکه منتظر "درحاشیه٢” باشید. دوسِتون دارم زیاد. یاعلی


استمداد کارگران از رئیس جمهور

کارگران در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستمزدی باید تعیین شود که تأمین کننده زندگی کارگری باشد، اعلام کرده اند دستمزد سال ۹۴ با واقعیت هزینه های سبد خانوار کارگران اختلاف دارد. متن کامل نامه کارگران خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آرزوی توفیق

احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر رکود و عدم تعادل در عرضه و تقاضای کالا، متأسفانه شاهد کاهش روز افزون قدرت خرید کارگران و کم رنگ شدن سفره کارگری هستیم و آنچه که قانون گذار در ماده 41 قانون کار پیش‌بینی نموده، حداقل دستمزد را باید متناسب با معیشت کارگران همچنین تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران تعیین نمود.طی سال‌های گذشته با تمامی تلاش‌های کارگروه سه جانبه(دولت-کارگر-کارفرما) همچنان حداقل دستمزد با واقعیت هزینه های سبد خانوار کارگران اختلافی فاحش دارد به طوریکه در حال حاضر حداقل دستمزد فقط یک پنجم هزینه های این سبد را پوشش می‌دهد لذا به نظر می‌رسد دولت محترم تدبیر و امید باید طوری موضوع را هدایت نماید که حداقل دستمزد به هزینه های زندگی کارگران نزدیک شده و این امر گذشته از ایجاد طیب خاطر در کارگران باعث ارتقاء بهره‌وری آنان شود.در پایان امید است دولت تدبیر و امید،امید کارگران را در رسیدن به دستمزدی منصفانه احیاء نماید. پیشاپیش از لطف و عنایت حضرتعالی و همکاران محترمتان در هئیت دولت نسبت به جامعه کارگری و بازنشستگان سپاسگزاری می‌نماید.


افشای نقش عربستان و قطر در شکل گیری داعش

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با استناد به سخنرانی ریچارد دیرلاو فاش کرد عربستان به داعش کمک کرد تا بر شمال عراق تسلط یابد زیرا ریاض این کار را بخشی از «عملیات گسترده قتل عام شیعیان و تبدیل زندگی آنها شبیه زندگی یهودیان در سایه نازیهای آلمان» می دانست. دیرلاو هفته گذشته در مؤسسه سلطنتی خدمات انگلیس گفته بود: «بندر بن سلطان پیش از عملیات یازده سپتامبر سال 2001 میلادی در نیویورک به طور شفاهی به من گفت: آن روز در خاورمیانه، دور نیست که یک میلیارد سنی بر شیعیان تسلط یابند». منظور بندر بن سلطان از این جمله قتل عام شیعیان است. دیرلاو افزود: لحظه مرگباری که بندر بن سلطان به شیعیان وعده آن را داده بود فرا رسید و این کار نیز فقط به قتل عام گسترده شیعیان به واسطه عملیات انتحاری که از سال 2003 میلادی تاکنون بیش از یک میلیون شیعی بر اثر خودروهای بمب گذاری شده و عملیات انتحاری کشته شدند، محدود نبوده است. به گفته وی تسلط بر شمال عراق یعنی نینوا و موصل، زمانی که داعش به کشتار زنان و کودکان شیعی و ایزدی ها و قتل عام دانشجویان دانشکده هوایی (پایگاه اسپایکر) و دفن آنان در گورهای جمعی دست زد به واسطه کمکهای عربستان بود. دیرلاو ادامه داد: مزارهای شیعیان و مساجد آنان در موصل و در یک شهر ترکمانی شیعه نشین در نزدیکی تلعفر منفجر شد و داعش روی چهار هزار خانه به اعتبار «غنیمت جنگی» دست گذاشت و بدین ترتیب زندگی شیعیان در عراق و همچنین علوی هایی که شعبه‌ای از شیعیان در سوریه هستند و همچنین زندگی مسیحیان و اتباع اقلیتهای دیگر از زندگی یهودیان در مناطق تحت کنترل نازی ها در اروپا در دهه 1940 میلادی، خطرناکتر شد.


ادعای مضحک اردوغان در باره ایران

رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: کشورهایی که سیاست های طائفه گرایانه را دنبال می کنند مشخص هستند این کشورها ایران و عراق هستند. رجب طیب اردوغان مدعی شد: ایران و عراق با طایفه گری در سوریه همکاری می کنند. رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: نیروهای ارتش ترکیه به درخواست حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، از سال 2014 تا کنون در اردوگاه "بعشقیه" حضور دارند.


واکنش سید احمد خمینی به اعلام کاندیداتوری پدرش

سید احمد خمینی، با انتشار مطلبی در اینستاگرام، نسبت به اعلام کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری واکنش نشان داد. سید احمد خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عمو علی اعلام کرد: ورود رسمی پدرم در صحنه انتخابات خبرگان یک دم از حمایت الطاف الهی خالی مباد صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن دور فلک درنگ ندارد شتاب کن زان پیشتر که عالم فانی شود خراب ما را ز جام باده گلگون خراب کن خورشید می ز ساغر مشرق طلوع کرد گر برگ عیش می‌طلبی ترک خواب کن» سید علی خمینی امشب در مراسمی، کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.


پست جالب امیرمهدی ژوله درباره آنفولانزا !

نویسنده طنزپرداز سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اجتماعی خود درباره بیماری آنفولانزا هشدار داد. امیرمهدی ژوله روزنامه نگار و از نویسندگان سریال‌های طنز مهران مدیری است که با حضور در مسابقه خنداننده برتر سال ۱۳۹۴ مورد توجه عموم قرار گرفت نوشت: « عزراییل از انچه در ایینه میبینید به ما نزدیکتر است…متاسفانه تو همین چند روز سی و سه نفر از هموطنای کرمانی و سیستانی مون بر اثر انفولانزای خوکی فوت کردن.خیلی مراقبت کنید ،به خصوص از سالمندان و بچه ها.»


رژیم سعودی لیاقت مدیریت کعبه را ندارد

به گزارش نامه نیوز، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل بهزیستی استان قم با تاکید بر این که رژیم آل سعود دشمن سر سخت اسلام و شیعیان است، گفت: این رژیم در دانشگاه های وهابی، شیعیان را کافر می دانند و کشتن آنان را واجب و مال و اراضی را مباح عنوان می کنند. وی افزود: این رژیم بر اساس خرافات، مذهبی باعنوان وهابیت درست کرده و با همین مذهب، میلیونها قرآن چاپ می کنند، ولی خود نه تنها به آن عمل نمی کنند، بلکه زیر پرچم غرب و رژیم کودک کش اسرائیل قرار¬گرفته و زیر سلطه این جنایتکاران مسلمانان را قتل عام می کنند. این مرجع تقلید با بیان این که رژیم سعودی لیاقت مدیریت کعبه را ندارد، با تأکید بر اینکه نزدیک به 26 میلیون نفر امسال وارد عراق برای مراسم اربعین شده، ولی اتفاقی نیافتاد اظهار داشت: فاجعه منا مشخصه یک سوء مدیریت است و ما مسلمانان از این موضوع ناراحت هستیم. آیت الله نوری همدانی گفت: این رژیم سعودی، رژیمی زورگو است و برای مردم خود ارزشی قائل نیست، چون مردم در این کشور اختیاری از خود ندارند و در حقیقت مردم این کشور برده های آل سعود اند.


احتمال حضور ژاوی در تبریز

احتمال اینکه ستاره سابق بارسلونا به تبریز برود زیاد است. به گزارش خبرآنلاین، قرعه كشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. طبق این قرعه كشی، تراكتورسازی در گروه سوم با الهلال عربستان و پاختاكور ازبكستان هم گروه شده است. البته برنده مسابقه پلی آف الجزیره امارات - السد قطر هم به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. در صورتی كه السد قطر بتواند از سد حریف اماراتی خود بگذرد و وارد گروه سوم شود، این تیم برای انجام یك مسابقه با تراكتورسازی باید به تبریز برود. با این حساب ژاوی ستاره سابق بارسلونا كه در حال حاضر بازیكن السد قطر است هم راهی تبریز خواهد شد.


ادعای یک سناتور آمریکایی در باره لغو تحریم های ایران

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل ، سناتور جمهوری‌خواه "پت تومی" در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های علیه ایران را بردارد نقض قانون کرده است زیرا قانون کشوری مشخص کرده است که روند رفع تحریم‌ها تا زمانی که کنگره همه اسناد را به دست نیاورد نمی‌تواند شروع شود. برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه برای ماه‌ها استدلال کرده‌اند، دوره بازنگری کنگره‌ای توافق هسته‌ای ایران آغاز نشده است زیرا کابینه اوباما متن به اصطلاح توافق جانبی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کنگره ارائه نکرده است. با این حال این اظهارات تومی در بحبوحه موج جدید نگرانی جمهور‌ی‌خواهان درباره توافق هسته‌ای پس از ادعای پرتاب آزمایشی موشک بالستیک از سوی ایران مطرح می‌شود. در گذشته کابینه دولت آمریکا اعلام کرده بود که آزمایش‌ موشکی ایران توافق هسته‌ای ایران را نقض نمی‌کند و توافق هسته‌ای فقط به برنامه هسته‌ای ایران محدود می‌شود. این سناتور جمهوری خواه با بیان اینکه قطع‌نامه ‌های سازمان ملل در ممنوعیت آزمایش‌های موشکی بخش لازم توافق هسته‌ای است، مدعی شد: چون ایران ممکن است از این موشک‌ها برای پرتاب کلاهک هسته‌ای استفاده کند، این دو مساله به طرز تفکیک ناپذیری به یکدیگر پیوند خورده اند.


گریه شوق یک نماینده اصول گرا برای تنفیذ حکم رئیس دولت اصلاحات

توکلی در خصوص حال و هوای مراسم بزرگداشت روز دانشجو طی امسال در دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: مجلس عموما مخالف این کارهاست اما نباید اینقدر بزرگ‌نمایی شود که در دانشگاهی چهار جوان دستبند بسته‌اند، لزومی ندارد که مجلس در چنین مواردی موضع بگیرد و حساسیت نشان دهد. وی بیان کرد: سرجمع رفاه اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان است. به گزارش انا، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رأی مردم در جمهوری اسلامی مهم است و یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام وقتی بود که خرداد 76، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری گرفت که پروژه رئیس‌جمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد و به شکرانه آن روز می‌خواستم گریه کنم. احمدی نژاد رأی مردم را آورد و خیانت بود اگر حمایت نمی‌شد.


توقیف محموله ۴۰۰۰ عروسک

گمرک رژیم صهیونیستی در شهر بندری حیفا هزاران عروسک چفیه پوش سنگ به دست به سبک مبارزان فلسطینی را که عازم کرانه باختری بود، توقیف کرد.به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل» عروسک‌های چفیه پوش که در بسته‌های حاوی علامت «لباس و قالیچه » به بندر حیفا در شمال اسرائیل قاچاق شده بودند، از سوی گمرک مصادره شدند.بر اساس این گزارش، این 4 هزار عروسک لباس‌هایی شبیه مبارزان فلسطینی را بر تن داشتند که صورتشان با چفیه پوشانده شده و تنها چشمهایشان معلوم بود و در دست راست سنگی به دست داشتند.


شاه بحرین دست در دست خاخام صهیونیست

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در اقدامی بی سابقه از زمان موجودیت این کشور مراسم ویژه یهودیان را در قصر اخود برگزار کرد و در آن پذیرای شماری از شخصیت های صهیونیستی بود.سایت اسراییلی المصدر با اعلام این خبر نوشت: خاخام موشه لوین مدیر انجمن خاخامهای اروپا که به دعوت شخصی شاه بحرین به منامه سفر کرده بود میهمان ویژه حمد بن عیسی ال خلیفه بوده است.

بسته پنج شنبه

هویت اصلاح‌طلبی از بین رفته

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تغییر هویت جریان اصلاح‌طلبی اظهار داشت: از دلایل این تغییر این است که این جریان دارای راهبرد ولایی و انقلابی نیست چراکه اگر انسانی به صورت هدفمند راهبرد مشخصی داشته باشد حرکت مستقیمی را ادامه می‌دهد اما اینکه هر روز به سمت و سویی تمایل پیدا کند نشان‌دهنده منفعت‌طلبی آنهاست.ابراهیمی ادامه داد: اگر اصلاح‌طلبان تشخیص داده‌اند راه‌شان در گذشته درست بوده نباید هر روز آن را تغییر دهند اما اگر فکر می‌کنند که این راه نادرست است باید از گذشته خود توبه کنند.عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه لاریجانی و ناطق هیچ گاه سرلیست اصلاح‌طلبان نخواهند شد، افزود: البته ممکن است اصلاح‌طلبان به عنوان استفاده ابزاری از نام این افراد استفاده کنند و این مساله نشان می‌دهد که هویت اصلاح‌طلبی از بین رفته و این افراد هم هیچ اعتقادی ندارند که سرلیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند.


هشدار «خط حزب‌الله» درباره اشغال کشور بدون جنگ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، گزارشی از نفوذ شبکه‌ای، پروژه برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه جانبه‌ی نظام سلطه علیه ملت ایران را در یازدهمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله بخوانید. سخن هفته‌ی این شماره نیز به تبیین یکی از وجوه شخصیتی پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی پرداخته است. این یادداشت با توجه به آیه‌ی شریفه‌ی «اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم» به اهمیت مواجهه درست با دشمنان و دوستان جامعه اسلامی پرداخته است.روایت ویژه آیت‌الله هاشمی شاهرودی از تاسیس مجلس اعلی عراق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین تصویر کمتر دیده شده‌ی از رهبر انقلاب اسلامی در مراسم غبارروبی حرم مطهر رضوی از دیگر بخش‌های این شماره نشریه است.

بسته پنج شنبه


دفاع جان کری از سیاست های ایران در سوریه

جان کری وزیر امور خارجه این کشور در مصاحبه با فریدمن خبرنگار نیویورک تایمز به گفتگوهای صلح درباره سوریه و نقش ایران در این مذاکرات اشاره کرد و گفت ایرانی ها نقش سازنده ای در این مذاکرات خواهند داشت.وی در پاسخ به سوال خبرنگار آمریکایی درباره میزان کمک ایران به تسریع روند صلح در سوریه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد مجموعه سیاست های پیچیده ایران در خاورمیانه به سوی صلح در این کشور گرایش داشته باشد.وزیر خارجه آمریکا افزود ایران به صراحت خواستار نابودی داعش است و در این مسیر حتی به گروههای عراقی و شیعیان این کشور کمک می کند تا در جبهه جنگ علیه تروریست ها پیروز شوند.به گفته جان کری ایران در مرز عراق و سوریه به بسیاری از عملیات علیه تروریست ها کمک می کند و در ازای آن هیچ کمکی از نیروهای خارجی نمی گیرد.جان کری به مذاکرات هسته ای و برجام نیز اشاره کرد و گفت امیدوار است برجام با موفقیت اجرا شود تا کشورش بتواند برای همکاری با ایران در مقابله با داعش تصمیم بگیرد.


اولین هدف روحانی از سفر به مشهد

رییس‌ جمهور هدف از سفر به مشهد را تشرف به مرقد امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: طی این سفر، آخرین وضعیت برنامه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار می‌گیرد. حجت الاسلام حسن روحاني روز پنجشنبه و در بدو ورود به فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد مورد استقبال آيت الله علم الهدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوي و جمعي از مسئولان استاني قرار گرفت.رییس‌ جمهور در گفت وگویی با خبرنگاران در فرودگاه شهید هاشمی نژاد، هدف از سفر به استان خراسان رضوی را تشرف به مرقد مطهر امام رضا(ع) در این ایام نورانی و بررسی شرایط استان عنوان کرد و اظهارداشت: تشرف به زیارت مرقد مطهر امام هشتم(ع) برای همه مردم ایران افتخاری بزرگ است، چرا که ما هر چه داریم از لطف اهل بیت و بویژه امام رضا(ع) است.روحانی ‌گفت: همچنین طی این سفر، آخرین وضعیت برنامه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی در جلسه شورای اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا میزان پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌هایی که در آخرین سفر به این استان، وعده انجام آنها داده شده بود، مشخص شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار