بازدید 2252

طالبان رو به اضمحلال می‌رود

کد خبر: ۵۵۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 05 December 2015
رئیس‌ گروه دوستی‌ پارلمانی‌ ایران‌ و افغانستان با بیان اینکه طالبان بعد از ‌کشته شدن ملا اختر رو به اضمحلال می‌رود، گفت: طالبان توان اجرای آن اقدامات تخریبی سابق خود را ندارد.

غلامرضا اسداللهی‌در خصوص کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان افغانستان، اظهار داشت: طالبان پس از مرگ ملا عمر انسجام سابق خود را ندارد. پس از مرگ ملا عمر اختلافاتی در طالبان بر سر جانشینی ملا اختر به وجود آمد.

نماینده‌ مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای‌ اسلامی‌ با بیان اینکه از همان ابتدا عده‌ای مخالف جانشینی ملا اختر بودند، بیان کرد: ملا اختر به لحاظ جایگاه متزلزلی که داشت نمی‌توانست مانند سابق انسجام گروهی و تشکیلاتی خودشان را حفظ کند.

رئیس‌ گروه دوستی‌ پارلمانی‌ ایران‌ و افغانستان با بیان اینکه پس از اختلاف نظر و بحثی که میان ملا اختر و مخالفانش به وجود آمده، درگیری مسلحانه‌ای صورت می‌گیرد که منجر به کشته شدن ملا اختر می‌شود، متذکر شد: عملا طالبان جایگاه خود را به عنوان یک تشکیلات اثر گذار افراطی از دست می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از کشته شدن ملا عمر و حتی قبل از آن شاهد کاهش اثر گذاری طالبان در عرصه افغانستان بوده‌ایم، گفت: طالبان توان اجرای آن اقدامات تخریبی سابق خود را ندارد.

‌اسداللهی ‌بیان ‌کرد: بعد از ‌کشته شدن ملا اختر این گروه رو به اضمحلال و ‌‌ازهم ‌پاشیدگی می‌رود.

وی‌ با بیان‌ اینکه‌ افغانستان ‌علی رغم ‌اینکه به ثبات ‌نسبی در حوزه ‌سیاسی رسیده است ولی در حوزه امنیت، ثبات لازم را به دست نیاورده و روز به روز وضعیت شکننده‌تری را پیدا می‌کند، بیان کرد: ‌اگر دولت مرکزی افغانستان نتواند چتر امنیتی مناسبی را روی‌ همه مناطق بکشاند، افراطی گری دراین کشور افزایش می‌یابد چون زمینه رویش گروه‌های تروریستی در این کشور زیاد است.

رئیس‌ گروه دوستی‌ پارلمانی‌ ایران‌ و افغانستان با بیان اینکه با توجه به اینکه فقر در کشور افغانستان وجود دارد و مبالغی که گروه‌هایی مانند داعش و افغانستان به عنوان اجیر کردن این‌ها می‌دهند می‌توانند افراد زیادی را جذب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی