بازدید 55451

پافشاری بر زایمان طبیعی نوزاد را قربانی کرد!

بعد از مراجعه خانم بارداری به بیمارستان شریعتی اصفهان به دلیل زیر بار نرفتن کادر درمانی برای انجام سزارین، نوزاد این خانم جان خود را از دست داد هر چند مدیر درمان تامین اجتماعی هیچ گاه منکر مرگ نوزاد نشد اما پاسخگویی وی در این ارتباط قابل تامل است!
کد خبر: ۵۵۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 02 December 2015
دوم آذرماه بعد از مراجعه خانم بارداری به بیمارستان شریعتی اصفهان به دلیل زیر بار نرفتن کادر درمانی برای انجام سزارین، نوزاد این خانم جان خود را از دست داد هر چند مدیر درمان تامین اجتماعی هیچ گاه منکر مرگ نوزاد نشد اما پاسخگویی وی در این ارتباط قابل تامل است!

به گزارش تابناک اصفهان، سمیه خوشرنگ، زن ۳۰ ساله‌ای که در زایمان اول خود به بیمارستان شریعتی مراجعه کرده بود در خصوص مرگ نوزاد خود در گفتگو با تابناک چنین شرح داد: دوم آذرماه ساعت ۲۲ وقتی متوجه شدم که احتمال به دنیا آمدن فرزندم زیاده شده است ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه به بیمارستان شریعتی مراجعه کردم که چند پرستار و پزشک بنده را معاینه کردند و چون دهانه رحم هنوز باز نشده بود با درخواست آمپول فشار موافقت نکردند و هرچه التماس کردم من درد ندارم و کیسه آب کاملا خالی شده لطفا به من آمپول فشار تزریق کنید و بچه ام را نجات بدهید گفتند نگران نباشد بچه تا ۱۸ ساعت پس از تخلیه کامل کیسه آب زنده می ماند و باید سیر طبیعی خودش را طی کند و زدن آمپول فشار در شب غیرقانونی است و ساعت شش صبح اگر درد نداشتید و دهانه رحم باز نشد آمپول فشار می زنیم.

وی ادامه داد: من با این تفکر که شاید اطلاعات پزشکی من کم است تسلیم گفته های آنها شدم اما ساعت شش صبح دیدم هیچ خبری نیست و گفتند ساعت هشت صبح آمپول فشار می زنیم اما در نهایت ساعت ۱۰ صبح به من آمپول زدند.

خوشرنگ با بیان اینکه چون دردم آنچنان نبود گفتند فشار را بیشتر کنید طوری که ساعت چهار بعدازظهر تنها چهار سانتی متر از دهانه رحم باز شده بود و باید ۱۰ سانت باز می شد، گفت: مرتب بنده را معاینه می کردند و کارد درمانی بیمارستان گفتند ما خودمان ۱۰ سانت بازش می‌کنیم که با این کار بدترین دردها را به من وارد کردند.

وی اظهار داشت: در نهایت بعد از اینکه کادر درمانی متوجه شدند دچار خونریزی شدم و حالت تهوع دارم وضعیت من را اورژانسی اعلام کردند و  من را به اتاق زایمان بردند تا زایمان طبیعی انجام بدهم اما چون سر بچه پائین نیامده بوده دستشان را داخل رحم بردند تا توانستند سر بچه را بیرون بیاورند و دوباره نوزاد را داخل رحم بازگرداندند.

خوشرنگ تصریح کرد: از این مرحله من دیگر بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم برخی از کادر پرستاری گفتند بچه شما مرده بدنیا آمده و برخی گفتند نارسایی قلبی داشته است.

وی تصریح کرد: البته این گفته آنها در حالی بود که تا ساعت چهار بعدازظهر صدای قلب بچه ام را می شنیدم و نوار قلبی که از نوزادم گرفته شده بود سالم بودن قلب بچه را نشان می‌‌دهد.

این بیمار ادامه داد: تمام این اتفاقات را  پزشک کشیک من بر سر من آورد.

وی ادامه داد: زمانی که پزشک متخصصی که در دوران بارداری در مطب به آن مراجعه می کردم در بیمارستان دیدم با خوشحالی رفتم که شرح جریان را به او بگویم اما پزشک با بی تفاوتی، خیلی راحت گفت که «من شما را نمی‌شناسم».

خوشرنگ در ادامه اظهار داشت: به دنبال این ماجرا من به پزشکی قانونی شکایت کردم و دنبال احقاق حق خود هستم.

وی بیان کرد: من که از دوم آذرماه در این بیمارستان بستری شدم تا شش آذرماه سال جاری در بیمارستان شریعتی اصفهان ترخیص نشدم تا شاید بتوانند رضایت بنده را در خصوص عدم شکایت بگیرند اما من اظهار کردم تا 5 سال آینده هم من در بیمارستان خواهم ماند اما حق فرزند خود را می گیرم.

البته اظهار نظر مادر نوزاد قربانی در حالی است که یکی از پرسنل بیمارستان شریعتی که خود از نزدیک نظاره‌گر ماجرا بود به تابناک اعلام کرد: تنها و تنها عامل مرگ این نوزاد تحمیل اجباری زایمان طبیعی بود به طوری که پس از مرده بدنیا آمدن این نوزاد، از بعد آن تمام نوزادان در همان شب سزارین به دنیا آمدند.

وی با بیان اینکه مادری که تمام شرایط سزارین را داشته باشد، زدن آمپول فشار خود باعث آسیب رساندن به قلب نوزاد می‌شود، گفت: این مادر تمام شرایط سزارین را داشته است چراکه در وهله نخست 9 ماه دوران بارداری را کامل کرده بود اما درد نداشت دوم اینکه دهانه رحم مادر به اندازه کافی باز نشده بود و قاعدتا باید با تیغ جراحی رحم را باز می‌کردند و در مرتبه سوم سر نوزاد بالا بود و به پائین نچرخیده بود و در همان شب که کیسه آب خالی شده بود و مادر نوزاد به بیمارستان مراجعه کرد نوزاد در شکم مادر به حالت لرزش درآمده و به بالای شکم کشیده شده بود و در تمام این حالات باید سزارین به هنگام مراجعه مادر کودک تا حداقل شش ساعت بعد انجام می‌گرفت در صورتی که ساعت 4 تا 5 بعدازظهر فردا عمل زایمان انجام گرفت.

این پرسنل بیمارستان شریعتی که نخواست نامش فاش شود، بیان داشت: زمانی مادر را به اتاق زایمان بردند که دیگر سر کودک بالا بود و کادر درمانی با فروبردن دست خود در رحم مادر تلاش کردند که نوزاد را بیرون بکشند و چون نوزاد به شکم مادر گیر بود دوباره نوزاد را که تا نصفه بیرون آمده بود به داخل شکم مادر فرو بردند و نهایت سبب مرگ نوزاد شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان که مرگ نوزاد را منکر نشد، گفت: مرگ یک نوزاد دوم آذرماه پیش در بیمارستان اتفاق افتاده است. خیلی از این موارد در سطح بیمارستان‌ها و حتی در سطح کشور اتفاق می‌افتد. باید سنجید آیا اعلام کردن آن ضرورتی دارد، هیچ ضرورتی نداشت مرگ نوزاد رسانه‌ای شود.

اعتصام پور در حالی عنوان کرد که مادر دارای سیر طبیعی زایمان بوده است و تا قبل از اعزام به اتاق عمل تحت مراقبت در زایشگاه بوده و توسط سه پزشک ویزیت شده است که به گفته مادر این نوزاد در سه شیفت درمانی توسط پزشکان که خود پروسه ای زمان بر برای یک خانم در آستانه زایمان است،  معاینه شده است.

به گفته این خانم، هم اکنون پرونده این اتفاق در دادسرا علیه بیمارستان شریعتی گشوده شده است و این جریان در حال پیگیری از سوی مراجع قانونی و معاینه جسد نوزاد توسط پزشکی قانونی است.

گفتنی است، تابناک در گزارش بعدی خود در خصوص این ماجرا به نتیجه مرگ نوزاد که از سوی پزشکی قانونی به دادگاه اعلام خواهد شد، خواهد پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷۸
خدا از باعثش نگذره
اگر دبن دارید تا آخر پیگیری کنید.
پس شما ها اعتراض نکنید
اخرش هم مادر مقصر مي شه كه چرا اصلا بچه دار شدي و يه خسارتي هم بايد بخاطر بد نام كردن بيمارستان بده
تا آنجا که من اطلاع دارم اگر سر بچه در بالای قرار گرفته باشد جز خطرناکترین زایمان هاست که هم جان مادر و هم جان بچه در خطر است و باید عمل سزارین با حضور دو پزشک متخصص زنان صورت گیرد
متاسفانه اشتباهات و بی توجهی های پزشکی اصلا برخورد نمیشود و همین دلیلی شده که پزشکان بیماران را به چشم ابزار و منبع درآمد نگاه کنند و اصلا دقیق برخورد نکنند.
امیدوارم این خانم و امثال ایشان بتوانند پزشکان را محکوم کنند تا دیگر چنین مواردی نبینیم.
خانم منکادر اتاق عمله
میگه بارها بچه رو کشتن اما گفتن مرده به دنیا اومده
متاسفانه اصرار بیخودی بر زایمان طبیعی باعث مرگ مادران و نوزاد ن میشود .
امان از دست این پزشکان که فکر می کنند همه چیز دان هستند ودر برخورد با افراد عادی به هیچ عنوان خواسته های آنها را مد نظر قرار نمی دهند.
احتمالا بیمارستان دولتی بوده رسیدگی نکردند ا
به این ذنب قتلت؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
بای ذنب قتلت
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
اگه املای صحیح آیه را نمی دونین لطفا ننویسین!
"بای ذنب قتلت"
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
بأىّ ذنب قتلت؟
بأىّ حقوق چند ده میلیونی قتلوا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
بأی ذنب ...
خییییلی وحشتناکه! به اینا میگن متخصص زایمان؟ خدای من؟
دانشجوهایی که با رشوه و هدیه به استاد نمره میگیرن نتیجه اش همین پزشکان بیسوادی میشوند که در همه جا هستند
احتمالا بیمارستان اموزشی ودرمانی بود این اتفاقات در بیمارستانهای اموزسی درمانی طبیعی است
بعنوان یک شهروند اصفهانی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی ، خدمات، پزشکی ، فرهنگی، ترافیک و... نیاز به بازنگری و توجه جدی دارد مسئولان که البته ادعای زیادی هم دارند...
از مسئولين محترم خواهشمنديم رسيدگي كامل جهت رسيدن اين مادربحقش و انجام بدن تا خاطيان براحتي شب و صبح نكنن
بر اساس قوانین قتل غیر عمد محرز بوده حکم آن مشخص است
این چیزها را رسانه ای نکنید باعث دلواپسی میشود
وقتی وزارت بهداشت رتبه بندی بیمارستانها و کارانه پزشکان رو بر اساس آمار زایمان طبیعی قرار میده و اونها رو مجبور به بالا بردن آمار طبیعی میکنه، نتیجه میشه بالا رفتن مرگ مادر و نوزاد و اعتراض مسوولین به انتشار آمار مرگ و میر
در بيمارستان ج تهران يك خانم بعلت سهل انگاري دكتر در خيابان زايمان طبيعي كرده
با سلام
خواهشمند است برای یک بار هم که شده این قضیه را تا آخر و به نتیجه رسدن پیگیری نمایید،از این دست جنایات در حق مادران باردار در بیمارستانها به وفور انجام میشود همچنانکه در چند وقت اخیر چند مورد رسانه ای شده است،اما متاسفانه کادر درمان و به خصوص پزشکان از چنان حاشیه امنی برخوردار می باشند که حتی قتل نوزاد نیز نمی تواند پای اینان را به دادگاه و محکمه باز نماید!!
وقتي بأورها برعقل ترجيح داده ميشود انتظاراين طور حادثه ها را بايد داشت
تابناک عزیز از شما بابت پیگیری تخلفات بیمارستانی متشکرم. فردی رو می شناسم به دلیل تزریق اشتباه توسط کارآموز بیمارستان که به جهت درمان آنفولانزا مراجعه کرده بود فلج شد! بیمارستان اعلام کرد که حساسیت دارویی بوده
قطعا باید با موارد قصور و کوتاهی از این دست برخورد بشه، اما اشتهای عجیب تابناک به ارائه مطلق اخبار منفی پزشکی و سلامت در بسیاری از موارد( بغیر از این مورد) چندان منصفانه نیست. و این شهوت بی منتها در ضدیت با جامعه پزشکی در اخبار قبلی شما به طور اغراق آمیز ،اخبار مربوط به سلامت شما رو بی اعتبار و بی حیثیت کرد
خدا بهت عقل ناقصی بده خبرنگار بیمار تابناک
همیشه دچار افراط و تفریط هستیم.مسولان بیمارستان شریعتی برای اینکه رتبه بیمارستانشان را در رده بندی بیمارستان ها بالا ببرند اقدام به این کار کرده اند.پس باید علاوه بر پزشک کشیک مدیر بیمارستان و مسول زایشگاه هم به مراجع قضایی معرفی شوند
سلام.به نظر من این یک بحث تخصصی است.بهتر است تابناک نظر متخصصین ذیربط ( ونه ذینفع) را انعکاس دهد.
پناه بر خدا!
"هیچ ضرورتی نداشت مرگ نوزاد رسانه‌ای شود."
در بیمارستانهای ما از عاطفه و محبت خبری نیست. انسان ماشین نیست که برای همه یه رویه یکسان درمتنی اعمال کنی و بگی ما کارمون را انجام دادیم. مقصرینی که اهمیتی به شرایط این مادر و نوزاد نداده اند و رییس بیمارستان باید مجازات شوند.
چرا قبل از بررسی موضوع در مراجع قضایی و بر اساس نظرات غیر علمی قضاوت میکنید
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان که مرگ نوزاد را منکر نشد، گفت: مرگ یک نوزاد دوم آذرماه پیش در بیمارستان اتفاق افتاده است. خیلی از این موارد در سطح بیمارستان‌ها و حتی در سطح کشور اتفاق می‌افتد. باید سنجید آیا اعلام کردن آن ضرورتی دارد، هیچ ضرورتی نداشت مرگ نوزاد رسانه‌ای شود.
چه انتظاری از سازمان تامین اجتماعی میشه داشت؟ وقتی حقوق و مزایای پرسنلینش قابل مقایسه با هیچ نهاد و سازمان دولتی نیست وقتی من که 31 سال سن دارم و حداقل بیست واندی از این سالها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هیچ خدماتی از مراکز درمانی این سازمان دریافت نکرده ام ودفترچه بیمه من در هیچ مرکز خصوصی کوچکترین ارزشی ندارد چگونه باید باور کنم که حق بیمه ای که میدهم هزینه بخش درمان میشود انوقت چه انتظاری از یک بیمارستان تامین اجتماعی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک عزیز! صرفا با گفته های مادری که نوزادش از دست رفته یا صرفا یک پرسنل که نخواسته نامش فاش بشه داری شانتاژ خبری می کنی! دستشان را وارد رحم کردند و بچه را کشتند! کمی حرفه ای باشید! سعی کنید بی طرف و منصف نحلیل کنید.
به خدا خیلی مسخره هست که بعضی اینچنین توجیه هم می کنند
نباید به جز اطلاع رسانی مادر و خانواده را تحت فشار قرار داد
مگر ساده هست که رییس تامین اجتماعی اینقدر بی تفاوت نگاه می کند
پزشکان محترم قبل از عمل از شما تعهد می گیرند که اگر مردی هم به ما ربطی ندارد
هیچ وقت اعتدال نداشته ایم. نه به سزارین های خودخواسته و نه به این مسئولیتی و لجاجت کادر به اصطلاح پزشکی. چیزی که به این مادر گذشته واقعا ظالمانه است.
در بیمارستانهای خراسان شمالی به هیچوجه حتی در خطرناکترین حالات هم سزارین نمی کنند مگر شیرایط بسیار حاد باشد و تا به حال چند مورد اتفاق افتاده که نهایتا ختم به خیر شده و چیزی نمانده بود که نظیر همین اتفاق رخ دهد. آیا حتما باید حادثه ای ناگوار رخ دهد تا تغییری در نگرش مسئولان ایجاد شود؟
معمولا زنان باردار خراسان شمالی برای انجام سزارین به استانهای هم جوار نظیر گلستان و خراسان رضوی می روند و همین امر که تبدیل به یک رویه شده نخاطرات خودش را دارد و بیشتر پاک کردن صورت مساله است.
در صورت نیاز اینجانب حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر می باشم
پزشکان مرتبط نسبتا محترم قتل نفس انجام دادن، اگر مادر بیچاره زیر میزی میداد حتما سزارین میشد! بهرحال نوزاد بیچاره مرده و غمی بی پایان بر دل مادر مانده که جبران ناپذیر هست حالا باید دید قانون این غم را التیام می بخشد یا نمک میزند!!!
واقعا متاسفم . هم برای پرسنل بی مسوولبت بیمارستان و هم برای آن مدیر تامین اجتماعی که تنها موردی که توی این ماجرا براش اهمیت داره اینه که این موضوع نباید رسانه ای میشده
یک واقعیت را در مورد درمان تامین اجتماعی باید بعنوان کسی که ار آن شناخت دارم عرض کنم متاسفانه رویکردهای صنفی بسیار وحشتناکی در زمینه پزشک سالاری در درمان تامین اجتماعی حاکم شده است
من نمیدونم چه اصراری هست که باید زایمان حتما طبیعی انجام بشه بیمارستان که پول خوبی از سزارین میگیره فقط با این قانونی که گذاشتن جون مادر ونوزاد رو به خطر می اندازن تقریبا اتفاقی شبیه به این برای خودم پیش اومد ولی خدا رو شکر خطر از بیخ گوش من وپسرم رد شد خوبه بعضی از دکترا یکم وجدان داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
اخه یعنی زن باردار حق انتخاب نحوه زاییدنش رو هم نداره ؟؟؟؟؟ چقدر زنها بدبختن واقعا. اختیار هیچ چیزشون رو ندارن.
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
وجدان بدون زیرمیزی میلیونی وجود نداره
"ضرورتی نداشت مرگ نوزاد رسانه‌ای شود."
اطفا از مدیر بیمارستان اصفهان بپرسید اگه این نوزاد از نزدیکان و بستگان خودش بود هم همین حرف رو میزد؟
خدا از شون نگذره، خودش حق مردم و از این کادر درمان بگیره
هفته قبل هم در بیمارستان ش تبریز خانم م از فامیلاهایم بعلت چرخیدن بچه و اینکه باید زایمان طبیعی باشه بچه را بداخل هل میدهند و رحم و کلیه ها دچار خونریزی شده و مادر که خودش ماما بود به رحمت خدا میرود و پزشک قانونی هم صراحتا علت مرگ را تعلل کادر پزشکی اعلام کرده است
در ایران همه چیز زوری شده از جمله زایمان زنان را اجبار میکنند تحت هر شرایطی بایستی طبیعی زایمان صورت بگیرد در صورتیکه زایمان طبیعی برنامۀ خواص خودش را دارد واز جانبی باید برای آن بیمارستان ونحوۀ جواب دادن رئیس بیمارستان متاسف بود
لعنت به پزشک های بی سواد. قاتل های عوضی. امیدوارم آب خوش از گلوی این پزش های قاتل پایین نرود. این اتفاق ممن است برای فرزند هر دام از ما بیفتد.
حقیقتا چند تا از این زنانی که زایمان دارند مطالعات پژشکی دارند ؟
تاوقتی مسولین بدنبال تشویق مردم به دنبال زایمان طبیعی هستند و بیمارستانها را مجبور یا تشویق به این کار میکنند همین است باید شدیدترین مجازات را برای دکتر و کادر بیمارستان در نظر گرفت
دکترا و کادر درمانی که مدام به فکر کارانه بیشتر ناشی از زایمان طبیعی هستند و پزشکان هم که از ترس بیمه ها که به راحتی اندیکاسیون سزارین رو تایید نمیکنند و نیمی از حق العمشون میپره حاظرن رو جون بیماراشون هم ریسک میکنند
همیشه یا از این.طرف بام میافتیم یا از اون طرف، گذاشتن امتیاز منفی برای بیمارستان بخاطر سزارین و پرداخت پول به کادر زایمان تحت عنوان حق ترویج زایمان طبیعی باعث این اتفاقات است،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
واقعا که!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
این قوانین مسخره و ضد زن رو مردهایی مطرح و تصویب میکنن که هیچ شناختی از وضعیت فیزیکی زن ندارن. فقط واسه این که یه چیزی از خودشون اختراع کرده باشن درد و عذاب زایمان طبیعی رو به زنها زورکی تحمیل میکنن. آخه شما چه می فهمید درد زایمان یعنی چی؟؟؟؟؟ برای چی توی خصوصی ترین مساله زندگی یه زن دخالت و قدرت نمایی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
چقد تو ژورنالیستی.وای اوریانا فالاچی
یکی از پرسنل بیمارستان که نخواست نامش فاش شود.!!!
موش بخوردت چقد تو گزارشگر فوق العاده ای هستی
چرا اسمتو نذاشتی
فقط مونده نظر اشرف شکسته بند جاده سیمان.که اگه نظر اونو هم اضافه کنی شاید عکست بره رو تایمز
وقتی وزارت خانه تاکید میکنه سزارین نکنید و اصرار بر زایمان طبیعی میشه و متخصص زنان رو به خاطر امار سزارین زیاد زیر سوال میبرند نتیجه اش این میشه
وجدانا پیگیری کنید . نوزاد نیست از حق خود دفاع و قاتل خود را معرفی کند . این وظیفه انسانی رسانه های انساندوست و حق خواه است . انشالله
این مرگ نوزاد نبوده به قتل رساندن نوزاد بوده
این قدر از این جنایات پزشکی بدلیل اشتباهات وسهل انگاری پزشگان در کشور میشه ومسوولین برخورد نمی کنند که انگار این موضوع دیگه عادی و طبیعی شده است . عین جنایاتی که ناشی از بی کیفیتی خودروها ویا عدم رعایت استاندارد در دیگر کالاها درجامعه گریبانگیر مردم بیچاره شده است .
کسانی که این کار را کرده اند قاتل هستند چون بچه از چهار ماه به بالا بوده و انگار که کشتندش
تابناک پیگیری کن و نتیجه رو منتشر کن
پزشکان و کادر درمانی قشر خیلی مغروری هستند که حاضر به پذیرش اشتباه خودشون نیستند امیدوارم سطح پاسخگویی این دسته به حد رضایت بخشی برسه
خاک بر سر این کادر درمانی که مرتکب قتل نفس شدند و شغل خود را از دست خواهند داد اگر عدالت برقرار شود.
البته همه نه ولي وجدان برخي ازپزشكان وعوامله بيمارستاني به خواب رفته وبا هيچ تلنگري نيزگويا فكربيدارشدن نداردقتل مگرچگونه ميشود
اينجا بيمارستان بوده يا قصابي؟!
ایشالا که به حقش برسه ،هر چند هیچی دیگه نمیتونه جون بچه رو بر گردونه،خدا از باعث و بانیش نگذره،کاش کادر پزشکی و درمانی ما یکم تعهد و انسانیت داشتن،خیلی درد آوره این ماجرا ،من خودم ماه آخر بارداری و میگذرونم حتی نمیتونم تصور کنم چه به سر این مادر اومده
مرسی تابناک ،پی گیری کنید ،باید این بی مسئولان بفهمن که به یه جایی باید جواب بدن،نه ماه انتظار و تلاش برای به دنیا اومدن فرزندی که حالا حاضری همه چی رو بدی تا ببینیش مگه چیزه کمیه؟
اونی که اول از همه در مورد سزارین سخنرانی کرد وبه تبع آن برای اینکار سختگیری شد الان کجاست؟
قوانینی که به زور بخواد آمار زایمان طبیعی رو بالا ببره نتیجش همین میشه.. قتل غیر مستقیم یه نوزاد
سواد صفر، تجربه صفر، مسئولیت پذیری صفر
آخه آقای وزیر چه اجیاریه که همه طبیعی زایمان کنند؟؟؟؟
خدارا شکر شما بعضی از مشکلات را بیان می کنید شاید دستگاه های نظارتی حساس تر شوند ومردم ببینند شاید کسی به داد آنها می رسد
اقای دکتر هاشمی پیرو سیاست های افزایش جمعیت تصمیمات ودستورات نادرستی اعمال کردند که آه و نفرین مردم رو خریدند. یک خانم خودش بهتر از هر فرد دیگری بدنش رو میشناسه چه اصراری دارید به زور مردم رو وادار به انجام کاری میکنید که دوست ندارند؟
با سلام
متاسفانه تبلیغات بی اندازه در مورد زایمان طبیعی و همچنین زیر بار نرفتن بیمارستانهای دولتی برای سزارین حتی در شرایط بحرانی چنین مشکلی را هم برای فرزند من به وجود آورد.
در تاریخ 9 آبان 1394 ساعت 12 شب همسر این جانب در بیمارستان آ.. واقع در منطقه تهران پارس به علت پاره شدن کیسه آب بستری شد که پس از درد فراوان و اصرار کادر پزشکی برای زایمان طبیعی متاسفانه فشار بسیار به نوزاد و زیر بار سزارین نرفتن باعث نرسیدن اکسیژن به نوزاد و همچنین صدمه به مادر شد. در ساعت 11:45 روز 10 آبان بعد از شرایط اضطراری که در نهایت با سزارین نوزاد را خارج کردن با تشخیص HIE نوزاد را که تورم زیاد در سر و کبودی های ناشی از ضربه و فشار بر روی صورت وی کاملا مشهود بود در بیمارستان بستری کردند. در حال حاضر باید منتظر بمانم تا در ماه های آینده مشخص شود که آیا نرسیدن اکسیژن به نوزاد خدای نکرده باعث ضایعات مغزی شده یا نه . به همین علت شکایت خود را تاخیر انداختم تا ببینم چه پیش میآید. دلایل شکایت من اول اینکه چرا در شرایطی که هنوز دهانه رحم به اندازه کافی باز نشده اقدام به زایمان طبیعی کردن. دوم چرا برای انجام زایمان طبیعی بدون رضایت از آمپول بی حس کننده در نخاع استفاده کردند (به علت ترس از عوارض آن هم بنده هم همسرم کاملا با استفاده از آن مخالف بودیم ولی فکر نمی کردیم بدون درخواست و رضایت ما استفاده کنند.) سوم پس از زایمان و به هوش آمدن همسرم متوجه شده بود که در زمان بیهوشی از او اثر انگشت گرفته شده در حالی که تمام مدت من و خواهر همسرم به عنوان همراه در سالن انتظار حضور داشتیم.
این مورد آخر اوج بی اخلاقی در این بیمارستان را نشان می دهد و در صورتی که پاسخ قانع کننده ای نداشته باشند قطعا با شکایت قضائی از این جانب روبرو خواهند شد.
با تشکر . در صورت نیاز به اسامی من ایمیل خود را در کادر بالا وارد می کنم.
پزشکان داعش صفت.
دکترا فقط و.فقط پول میشناسن
از جرائم غیر قابل گذشت وقتل عمد است وباید پزشک معالج درخصوص قتل عمد محاکمه شود-----البته اگر بگذارند
فداي سر تامين اجتماعي . شما براي چي يه همچين موضوع پيش پا افتاده اي رو رسانه اي كردين ؟ بي عفتي كه نكردن تو خيابونها . يه بچه كشتن . همين .
واقعن براتون متاسفم که بدون اطلاع از علم پزشکی اینجور اذهان عمومی رو خراب میکنید
من خودم متخصص زنان هستم واصرار برزایمان طبیعی ندارم.لیکن فکرمیکنم بی علم سخن گفتن حماقت محض است وحق الناس میباشد
خیلی از این موارد در سطح بیمارستان‌ها و حتی در سطح کشور اتفاق می‌افتد.!!مایه شرمندگی
تابناك جان هر سخن جايي و هر نكته مقامي دارد
جاي اين گونه بحث ها دادسرا و پزشكي قانونيه
نه اينجا كه من نه حقوق دانم و نه پزشك
فقط مي تونم تاسف بخورم به رنج يك مادر و فوت يك نوزاد
اما چون تخصص حقوقي و پزشكي ندارم
نه مي تونم به شاكي حق بدهم و نه به بيمارستان
فكر كنم اگر هركسي كار خودش را بكنه مملكت قشنگ تر بشه
بیاین کمپین کشتن این دکترا را بذاریم
مثل داعش با تبر
اصرار بی دلیل باعث افزایش تلفات زایمان های طبیعی میشه. قبلا که کارانه سزارین بالا بود پزشکان با وجدان همه رو سزارین می کردند و حالا که کفه ترازوی طبیعی سنگین تره همه باید طبیعی بچه به دنیا بیارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
همه چیز پزشکان شده پوووووووووول
عامل اصلي چنين فجايعي، بي سوادي كادر پزشكي است.
نمی دانم در جریان بخشنامه وزارت بهداشت جهت اصراروابرام برای انجام زایمان طبیعی هستدی یا نه پزشکی که امار سزارینش بالا باشد مورد جریمه واقدامات تنبیهی قرار میگیرد .استعلام کنید بخشنامه اخیر در این خصوص را بازنشر دهید براحتی علت اصرار بیمورد بر زاایمان طبیعی مشخص میشود
بابا چند بار بايد اين اتفاق بيفتد تا كسي كاري بكند
درمهرماه94هم خانمی برای زایمان به بیمارستان تامین اجتماعی همدان مراجعه می کندبراثربی توجهی نوزاد می میرد
نگران نباشید دو حالت دارد یا یکی از پرسنل (غیر از پزشک) را در بلخ می گیرند و گردن میزنند .یا پزشک از بیمه اش دیه را می پردازد در بدترین حالت. بچه که مهم نیست تازه اینکه دنیا را هم ندیده.مهم حقوق ۲۰۰ میلیونی پزشک است که دچار اختلال نشود
عزیزم بچه ات کنار در بهشت منتظر توست و به فرشتگان میگه تا مادرم بامن نیاد من داخل. بهشت نمیشم پس غصه نخور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
پی بگم؟ من خفه میشم.
همراه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
تاراخانم دست بردارید از این خرافات و حرفهای صد من یه غاز
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
بااین اراجیف سر این بنده خدا رو گرم نکنید . پدر اون به اصطلاح پزشک نامتعهد را بایستی در اورد تا دیگه ازاین غلطا وسهل انگاریها نکنه!!
ناشناس
| - |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
حالا یعنی داری دلداری میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
تو ادمی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
التماس دعا
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
این بچه حق زندگی داشت ولی به خاطر بی وجدانی یه عده الان تو بهشته
ناشناس
| United States |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
یعنی چرند و پرند حدی نداره برای شما؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
ربطی به بحث نداره خانم با اینکه درسته!شاید الان بچش داره میگه حق من رو بگیر مامان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
لابد باید از کادر بیمارستان تشکر هم کرد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
شما از کجا میدونی؟؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
خوش به حال این مادر ...یک بچه مرده هم ندارم که کنار در بهشت منتظرم بماند.....
بی کفایت ها
پزشکان نه تنهاهیچ اصراری به زایمان طبیعی تدارند بلکه درامد انها از طریق سزارین بیشتر است

زمان سزارین نیز کوتاه تر است

تامین اجتماعی و بیمه ها هستند که برای سزارین جریمه ها و مجازاتهای بسیاری برای پزشکان در نظر گرفتهاند

ضمنا صرف پارگی کیسه اب نباید تحریک کننده زایمان امپول اکسی توسین(امپول فشار) تزریق کرد
در صورتیکه اندازه دهانه رحم زیر 4 سانت باشد امپول تحریک کننده زایمان منجر به پارگی رحم و مرگ هم مادر و هم نوزاد میشود
خدا لعنت کند کسانی که باعث شدن این مادر بعد از نه ماه داغدار شود
من برای زایمان باید سزارین میشدم ولی چون بیمارستان فقط یک اتاق عمل داشت و کسی که دیسک کمر داشت داشت عمل میشد و در حین عمل نخاعش آسیب دیده بود و عملش طولانی شده بود من رو چند ساعت در زایشگاه نگه داشتن تا اتاق عمل آماده بشه
در این چند ساعت اینقدر از دیدن این نوع زایمان وحشت کردم که دو بار غش کردم واقعا پرسنل زایشگاه خیلی سهل انگارن و زایمان طبیعی بدترین چیزیه که تا حالا دیدم هرچند که تا خالا نحربه زایمان طبیعی نداشتم ولی هرگز دیگه حاضر نیستم بچه دار بشم و از موقع تا خالا که بچم سه سالش شده حتی برای سرما خوردگی هم بیمارستان نرفتم.یه وضعیه واقعا
جهان سوم شعار دروغ ریا
امان از دست این اصفهانی بازیها... خدا به فریاد دل این مادر برسه... آخر بار هم کسی پاسخگو نیست
همه چیز در این مملکت زورکی شده است میخواهند مردم را به زور به بهشت ببرند اختیار بدن خودمان را هم نداریم .خدایا مگر خودت ما را از شر این ظالمان نجات بدهی.
زمانی قبول شدن در دانشگاه باین راحتی نبود وبعد براحتی مدرک انهم دکتری نمی دادند بنده در رشته حسابداری انهم با تلاش ومطالعه در طول سال ولی الان بیشتر دانشجویان فقط شب امتحان مطالعه میکنند ونتیجه ان در تمام امور از جمله پزشکی خود را نشان میدهد ودر اینده شاهد خرابی وبی نظمی بیشتری خواهیم بود البته بنظر می رسد زمان بیسوادی مدتیست
اغاز وبا این وضعیت اگر فکری بنیادی وبرنامه ای شایسته اتخاذ نگردد ؛ اوضاع وخیمتر خواهد شد
- مرگ جنین بسیار دردناک است البته بخشنامه های وزارتی برای ممنوعیت سزارین و کاهش درجه بیمارستان در صورت بالا بودن آمار سزارین مزید بر علت است- راستی برخی مطالب نیاز به ویرایش پزشکی دارد- مثلا اینکه گفته شده بچه را که تا نیمه خارج شده بود ، دوباره به جای خود بازگرداندند غیر ممکن است
چه نظراتی ! به به
من با افتخار اعلام میکنم خانومم بچه اول رو با سزارین بدنیا اورد اگر هم قرار باشه بازم بچه بدنبا بیاره فقط سزارین نه این دکترا بلدن بچه رو طبعیی بدنیا بیارن نه بیمارستانهامون امکانات کافی دارن
چقدر حرف های غیر علمی میزنید. قاعدتا منبع این حرف ها بهیار یا پرستاره. این اعداد و ارقام رو از کجا اوردین؟مثلا اگه مایع امنیوتیک(کیسه اب!)پاره بشه اونقدر جنین دچار استرس میشه ک ضربان قلبی رو نمیشه شنید.
امپول فشار!! بزنن
خوب البته اصولا کار خبرگزاری ها همینه. بخوان در مورد علم نجوم هم بنویسن همینقدر ساده انگارانه مینویسن
من خانمم موقع زایمانش هست خدا این زایشگاه ها رو نصیب گرگ بیابون نکنه . باید از نزدیک ببینید تا باورتان بشود . هیچ نظارتی هم نیست
بخاطر این اجبارشون به زایمان طبیعی نزدیک بود تابستون زن و بچه ام رو ازدست بدهم.فقط اگر پنج دقیقه دیرتر میشد.نمیدانم یعنی زودتر نمیتوانند تشخیص بدهند که زایمان طبیعی جان نوزادو مادر را به خطر می اندازد
خواهر محترم، حتما پیگیر شکایت خود از این پزشک های از خدا بیخبر باش، با این نیت که جلوی قربانی شدن یک نوزاد دیگری را بگیرید
بار ها گفتیم بابا با این اب و هوا و غذاها و شرایط روانی و سختیها دیگه یه زن ایرانی ضعیف شده نمی تونه یه زایمان طبیعی داشته برای بالا بردن امار ها حاضرید جان مادر ها و بچه ها رو به بازی بگیرید اصلا شماها ادمید چه رسه به پزشک
اگر این دکترها میدانستن که قانون حق مریض رو ازشون میگیره اینقدر راحت باجون بیمار بازی نمیکردن
سزارین می کنند زمین و زمان را به هم می دوزید که آمار سزارین ایران از همه جا بالاتره و برای پول گرفتن از بیمار این کار را می کنند.
طبیعی می روند جلو اینجوری...
یک گزارش غیر علمی که صرفا حاکی از شنیده هاست . این پرونده به پزشکی قانونی رفته و نتیجه اش مشخص میشد د کافی بود مدتی صبر میکردید و یک گزارش مستند ارایه میکردید . چند روز قبل مقاله داشتید راجع به خشونت علیه کادر پزشکی . این هم دلیل خشونت
این خانم نه تنها باید برای قتل فرزندش شکایت کنه بلکه باید به خاطر شکنجه ای که شده و عوارض جسمی اینده و همچنین صدمات روحی وارده به خود و خانواده اش شکایت کند مسپولین این مورد باید جریمه سنگین در دنیا و اخرت \رداخت کنند تا بفهمند به کار گیری افراد بی تجربه و دست و \ا چلفتی در بخش ارژانس ممنوع!!!!! واقعا قلبم به درد امد از این بی مسپولیتیها
مادر عزیز با هات همدردی میکنم خداوند اجر و صبر مادر شهید به تو عنایت کند
پزشكان در بيمارستان هاي تامين اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارند كه از طرف تامين اجتماعي به آنها تحميل مي شود. در حقيقت سازمان تامين اجتماعي در طول ساليان متمادي با بازي كردن با جان مردم، هزينه هاي خود را كاهش مي دهد. بنده دو فرزند دارم كه فرزند اول در بيمارستان تامين اجتماعي به دنيا آمده و بنده بعد از 12 سال همچنان به خاطر مراجعه به آآنجا خودم را سرزنش مي كنم.
سلام
بچه من زردی داشت و به همین بیمارستان شریعتی مراجعه کردم پزشک گفت زردی تا به پا نرسیده اصلا مهم نیست نگران نباشید
در صورتی که آن موقع که ما احتیاطا آزمایش زردی دادیم ولی از طرفی بخاطر صحبت دکتر دلی قرص داشتیم که مشکلی نیست ، فردا دمتوجه شدیم دیشب که آن دکتر معاینه کرده بود زردی بچه حدود 20 بوده و صبح با آزمایش مجدد شده بود 24
وما به علت همین کوتاهی آن شب دکتر دچار مشکلات بسیاری برای بچه شدیم که هنوز هم ادامه دارد
خدا از سر تقصیرش نگذرد
البته این گناه گردن بیشتر مسئولین بیمارستان است بخاطر اینکه ویزیت پزشک متخصص عموما در خارج از یکی دو ساعت صبح بیشتر امکان پذیر نیست
آن هم گرفتن نوبت آن کار بسیار مشکلی است
انتقام انتقام انتقام از رئیس بیمارستان
بیچاره مادر. معلوم نیست با این همه دست کاری که کردن چه بلاهایی سرش آوردن که بعدا مشخص میشه. شاید دیگه نتونه بچه دار هم بشه.
پزشكان در بيمارستان هاي تامين اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارند كه از طرف تامين اجتماعي به آنها تحميل مي شود. در حقيقت سازمان تامين اجتماعي در طول ساليان متمادي با بازي كردن با جان مردم، هزينه هاي خود را كاهش مي دهد. بنده دو فرزند دارم كه فرزند اول در بيمارستان تامين اجتماعي به دنيا آمده و بنده بعد از 12 سال همچنان به خاطر مراجعه به آآنجا خودم را سرزنش مي كنم.
متاسفانه تعدادی دکتر پول دوست فقط به خاطر پول اینگونه با جان و امید مردم بازی می کنند.قبلا که کارانه سزارین بالا بود پزشکان همه رو سزارین می کردند و حالا که کفه ترازوی طبیعی سنگین تره همه باید طبیعی بچه به دنیا بیارند
براي سايت تابناك كه بجاي تشويق مردم به زايمان طبيعي دنبال القاء ترس از زايمان طبيعي است بسيار متاسفم، تعداد مرگ مادر و كودك در حين زايمان طبيعي بسيار كمتر از سزارين مي باشد
همیشه حق با پزشکاست.واقعا کسی دلشون واسه این مردم نمیسوزه باطل کردن مجوز طبابت حداقل کاری هست که میشه کرد
تف به شرفشون، من اگه جای شوهر این زن بودم بیمارستان را آتش میزدم. آدم کش های نادان ببین چه بلایی سر این طفل معصوم آوردند.
اینم بچه دار شدن و رسیدن جمعیت به صد و پنجاه ملیون!اینجوری قراره نسل بعد سازنده کشور بشن
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان که مرگ نوزاد را منکر نشد، گفت: مرگ یک نوزاد دوم آذرماه پیش در بیمارستان اتفاق افتاده است. خیلی از این موارد در سطح بیمارستان‌ها و حتی در سطح کشور اتفاق می‌افتد. باید سنجید آیا اعلام کردن آن ضرورتی دارد، هیچ ضرورتی نداشت مرگ نوزاد رسانه‌ای شود.

بگو اقای مدیر اگر بچه خودتم بود همینو میگفتی 9 ماه یک خانواده چشم براه بچه شونه حداقل مرد باش عذرحواهی کن
زمان زیادیه که این سیاست زایمان طبیعی از سطوح بالای مملکت ترویج شده و حق انتخاب از همه گرفته شده و مطمئن باشید اگر رسانه ها آزاد بودند و میتوتنستند این سیاستهای غلط را نقد کنند متوجه میشدید روزانه چقدر از مادر ها و نوزادان در سطح کشور به خاطر این سیاست غلط آسیب میدیدند فرزند من هم در زمان زایمان نزدیک بود به خاطر همین سیساست غلط از بین برود
یکی از دلایل اینه که در طرحی بی خردانه جهت کاهش سزارین جهت انجام هر زایمان طبیعی به پزشک مبلغ ده میلیون ریال پرداخت می شود.
بیمارستان شریعتی بیمارستان تامین اجتماعیه! بیشتر از این نباید از بیمارستانهای تامین اجتمااعی انتظاری داشت! خدا لعنتشون کنه! فقط حق بیمه میگرند و دیگر هییییچ
چرا اینقد تازگیا بیمارستانا مخالف سزارین شدن؟ باز جریان چیه که ما ملت بی خبریم؟
تابناک تو کی نتیجه نهایی این چنین گزارشات را منتشر کرده ای که حالا وعده اش را هم میدهی؟
همیشه خبر اولیه را میدهی و همین. که بدترین کار ضد نظام و ضد پزشکان است.در انتها اگر پزشک مقصر دانسته شد باید خبرش منتشر شود تا مردم بدانند عدالت هنوز وجود دارد اما کاری که شما می کنید فقط ناامید کردن مردم است.
در اواخر سال گذشته متاسفانه پسر بردارم در مشهد ( احتمالا بیمارستان ام البنین ) به همین دلیل قربانی شد . خداوند همه را به راه راست هدایت کند . به نظر شما این قتل نیست .
چرا به تارا بنده خدا منفی میدین حالا مشکل چیه؟!! داره دلداری میده به مادر داغ دیده منفی داره؟!!! یا نکنه از اینکه گفته بچش تو بهشته ناراحتین؟ امان از این جماعت ایرانیمون ....
من اگه جای بچه بودم دم در جهنم منتظر قاتلینم وا میستادم
واي من الان هفت ماهه باردارم اين خبرو خوندم تنم لرزيد مگه ميشه با اين شرايط سخت باردار بشي بعد ٩ ماه رو با جنين درون شكمت بگذروني و انواع ويار و سختي ها رو تحمل كني به اميد اينكه بعد از مدت موعود فرشته كوچولوت رو بغل ميگيري و بعد بخاطر اهمال و سهل انگاري نوزادت رو از دست بدي ؟؟؟ چه كسي حال اين مادر و ميفهمه من اگر بودم كارم به تيمارستان كشيده ميشد به نظر من همشون و بايد بعلت اقدام به قتل محاكمه كرد
اینجا ایران است وبس از این کارها زیاد شده و کسی هم جوابگو نیست
جالبه این بلا ۲۴ سال پیش در همیبن بیمارستان سر من آمد و عاقبت با پرداخت پول به یک پزشک قبول کرد سزلرین کند که خوشبختانه بچه سالم بدنی امد و زخمی که ناشی از معاینات مکرر بود در صورت فرزندم بود. می گفتند زخم مادرزادی است. ولی پرستار گفت پزشک مست بوده و کودک را هنگام عمل زخمی کرده.
عزیزان وزارت خونه اجازه سزارین نمیده و پزشک رو ۶ ماه از کار کردن ممنوع میکنه، هیچ پزشک زنانی موافق نیست ولی مجبورن به خاطر این مسکل تا احرین لحظه زایمان را پیش ببرن بعد سزارین کنن
و چون نوزاد به شکم مادر گیر بود دوباره نوزاد را که تا نصفه بیرون آمده بود به داخل شکم مادر فرو بردند و نهایت سبب مرگ نوزاد شدند.!!!!!!!!!!!!!!!
اتقاقی بدتر برای یکی از آشنایان پیش آمد و خود و فرزندان دو قلویش تلف شدند و حتی جسد فرزندانش در بیمارستان مفقود شدند. دادگاه امور را به پزشکی قانونی واگذار کرد و همه چیز بدون حتی احضار پزشک به دادگاه خاتمه پیدا کرد. همسر مرحوم در یک بازدید وزیر وقت بهداشت خانم دستجردی کپی پرونده همسرش را پیش ایشان برد. ایشان فرمودند نماینده ما پزشکی قانونی است شما به آنها مراجعه کنید. آیا تا به حال کسی شنیده است که پزشکی به خاطر اشتباه، سهل انگاری یا کم کاری محاکمه شده باشد و محکوم شده باشد.
آب در هاون کوبیدن است و بس. تبریک به مقام وزارت بهداشت به خاطر طرح تحول سلامت، تحول جیبهای گشاد پزشکان
دلیل چنین اتفاقی کاملا واضحه
1. یا کمربندی تخت رو نبسته
3. یا تا رسیدن به بیمارستان خوابش برده
مسئولین هیچ تقصیری ندارند
من خودم کادر درمان هستم، از بهترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل شدم، الان که وارد کار شدم مشاهده می کنم برخی از پزشکان خیلی بی سواد و بی جرات هستند کاملا معلومه یک امتحان درست و حسابی در عمرش نداده و از راههای میان بر استفاده کرده،نظام آموزشی و نحوه گزینش افراد برای رشته های تخصصی پزشکی بخوبی انجام نمی شود و تاوان ضعف مدیریتی را بدبخت مردم پرداخت می کنند. دانشگاههای علوم پزشکی شهرستانها باید تعطیل شوند و فقط چندتا دانشگاه معروف و قدیمی بمانند.پول و تجاری سازی از پزشکی دور بشه تا افراد واقعا علاقمند وارد این رشته شوند و کسانیکه دنبال پول بیشتر هستند همان دلالی را دنبال کنند جان انسانها را به بازی نگیرند.
خدا لعنتشون کنه
این اتفاق 9 ماه پیش هم نزدیک بود برای زن و بچه من هم بیافته.پزشکها هیچ نوع رسیدگی انجام ندادن.طوری که زن من از اسم بیمار و بیمارستان بدش میاد و حالش خراب میشه، چون صحنه زایشگاه جلو چشش میاد.....متاسفم برای جامعه پزشکی
وای کی پاسخ گویه واقعا چرا انسانیت هر روز بیشتر ازبین میره ای وای اعصابم داغون شد من الان حامله ام این همه درد و رنج و تحمل کنی بچه اتم از دست بدی وحشتناکه پناه بر خدا
کاش تو ایرانم مثل تمام دنیا بعد از اینکه یه قانونی رو مثل این قانون (زایمان طبیعی) قرار میدن عوارض رو هم برسی کنن توصیه میکنم یه سری به بیمارستانهای نوزادان بزنیین ببینین بعد از این قانون چقدر نوزادی که مشکل تنفسی قلبی دستو پا شکسته و ..... بدنیا میاد
یه قوانینی باید وضع کنند که پزشکایی که ادعاشون میشه و هیچی بلد نیستن و در برخورد با مریضم جواب سر بالا میدن و از بالا به پایین نگاه میکننداگه خدایی نکرده اشتباهی بکنند اعدام بشن راحت تا اون یکی پزشکا دیگه این ادا و اصول رو در نیارن بابا دارین با جون مردم بازی میکنید اخه انصاف بود نه واسش زحمت کشیده بود چرا این کار و با این بنده خدا و فرشتش کردین ای خدا
بیچاره این مادر . خدا هدایت کنه همه رو که اینقدر راحت بچه ی یه مادر را بعد از نه ماه بارداری ، ازش می گیرن . به همین راحتی تا نصفه بچه رو کشیدن بیرون ، دیدن نمیشه ، هلش دادن داخل ؟!!! پناه بر خدا . امیدوارم محض رضای خدا یه بار برای همیشه وجدان این مسوولین درد بگیره و این ماجرا رو پگیری جدی بکنند . فکر کنند یکی از خانواده ی خودشون دچار این مصیبت شده
واقعا دردناکه !
خدا به شما صبر بده !حتما تو اون پنج روز هم اتاقی بودید با مادرانی که بچه شیر میدادند !و از نظر روحی شما رو شکنجه دادند

قطعا این دکترهای سلاخ و پرستاران بی ادب بایید جواب گو باشند !شب رفتم تو بیمارستان پرستارها از این ور راهرو با صدای بلند دوستش رو صدا میکنه ! یا تو سی سی یو دور هم نشستند جوک میگند و میخندند !
18 سال ژيش همين وضع براي من پيش امد ولي خانم دكتر گفت چون بچه نچرخيده وبند نافكوتاهه آمپول فشار نميزنم و بايد سزارين بشي .من ساعت 6صبخ رفتم بيمارستان ساعت 11 بچه ام با سزارين بدنيا آمد. د ر خالي كه من بخاطر مخارجش اصرار بر زايمان طبيعي داشتم
خواستم بگم دكتر اگر دكتر بود بايد اينو ميدونست چيز تازه اي نيست
به کسی ربطی نداره که مادر میخواد بچه اشو طبیعی به دنیا بیاره یا با سزارین
عزیزم!توی شهر ما هم کم از این اتفاقها نیفتاده!عمل سزارین هم شده آشنا و آشنابازی!!!
به بهشت رفتن فرزند يك نفر به معني قرباني كردن آن نيست. واقعا همين طرز تفكر حاصلش مي‌شود اشتباه فاحش پزشكي كه بيشتر به قتل عمد شبيه است. اگرخبر بالا صحت داشته باشد واقعا بايد اين تيم پزشكي را براي هميشه از كار بركنار كرد.
اینجا ایران است
متاسفانه دو تجربه تلخ در این زمینه دارم کمیسیون پزشکی هم مثل چاقویی که دسته خودشو نمی بره معمولا به نفع بیمارستان رای میده
الا لعنت الله علی القوم الظالمین
امان از خودخواهی و غرور بعضی از پزشکان و کادر بیمارستان ها که در مواردی با جون انسانها بازی میشه
دوستان عزیزی که نظرات خود را ارائه کرده اید.متاسفانه مقصر اصلی تمام این اتفاقات وزارت بهداشت است که از تاریخ 15 اردیبهشت 1393 طرح ترویج زایمان طبیعی را به راه انداخت.در قبال انجام زایمان طبیعی به پزشکان زنان پول کلان پرداخت مشود و در صورت بالا رفتن آمار سزارین هر پزشک بازخواست های شدید و توبیخ در انتظار است.به نظر شما مقصر کیست؟؟؟؟
من يكي از پرسنل هستم تا اونجايي كه خبر دارم بند ناف نوزاد گره محكمي داشته و علتش اين موضوع است
واقعا وحشت ناکه
خانم سمیه خوشرنگ متولد11/2/62می باشداواین اتفاق درسال 94برایش افتادکه میشود32ساله ..بدترین ظلم هارراخودوخانواده اش درحقم انجام دادن بارهابی دلیل اشک مرا درآوردولی هیچ گاه راضی به این اتفاق نیستم بچه ی معصوم گناهی نکرده بوددرجواب تمام بدی های خودوخانواده اش فقط به خداپناه بردم ..باتمام این تفاسیرخداوندبه اوآرامش دهد
هرکی میگه زایمان طبیعی خوبه اشتباه میکنه، من زایمان طبیعی کردم تقریبا زایمان سختی بود اما مشکلی نداشتم حین زایمان، ولی الان دوماه از زایمانم میگذره و عوارض بعد زایمان بیچاره م کرده، چهار ستون بدنم ازهم پاشیده و درد های مخلف منو بیچاره کرده
به نظرمن مادرعامل قتل بچشونبایدببخشه 9ماه بچه روداخل شکمت نگهداری تویه شب ازت بگیرن من خودم 2تادارم درکش میکنم خییییلی سخته
من خودم هم باردارم،نمیدونم چرا به زور میخوان زایمان طبیعی کنیم ،مگه الان کدوممون تغذیه مناسب داریم که جون زایمان طبیعی هم داشته باشیم ،ای ماییم که مجبوریم به زور پول عمل رو تو این فشار زندگیم جور کنیم تا دست همچین کادرهای بد اخلاق بیمارستان برای زایمان طبیعی نیوفتیم، زور فقط واسه قشر ضعیفه در حالی مدیران با حقوق۱۹میلیونی دنیا رو دو دستی گرفتن.امیدوارم حق خودت و بچه تو بگیری
عزیزم با هیچ کلمه ای نمیتونم دلداریت بدم خییییلیییی دردناکه خییییلیییی متأسفم 'من الان خودم باردارم و احساس همدردی عمیقی باهات میکنم
این قانون زایمان طبیعی باید برداشته شه. دکترا از ترسشون عمل سزارین نمی کنن.
سلام، من روز ٢ اسفند ٩٥ در بيمارستان صارم با دكتر كرم نيا زايمان طبيعي داشتم كه تا آخرين لحظه نوار قلب نوزاد كاملا طبيعي بود و خودم هم هيچ مشكل فشار و خونريزي و .. رو نداشتم ولي در حسن زايمان و استفاده از دستگاه وكيوم پزشك بچه منو كشت و مرده به دنيا آورد ، اميدوارم كه عدالت وجود داشته باشه و حق دختر مظلوم منو از كادر پول پرست اين بيمارستان بگيره
دقیقا داغ دلم تازه شد همین کارو ی جور دیگه بامن کردن سال نود ودو .. بعدهم پزشک قانونی و... خدا ازشون نگذره .. برای من دنبال شکایت هم رفتم ولی روی احمقانه شدن رفتم رضایت دادم با پای خودمم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی