بازدید 23595
بشار اسد:

اردوغان به حیات سیاسی خود پایان داد

رئیس‎جمهور سوریه تاکید کرد که رئیس‎جمهور ترکیه و گروه‌های تروریستی وی در سوریه شکست خوردند و این به معنای پایان حیات سیاسی اردوغان است.
کد خبر: ۵۵۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 01 December 2015
رئیس‎جمهور سوریه تاکید کرد که رئیس‎جمهور ترکیه و گروه‌های تروریستی وی در سوریه شکست خوردند و این به معنای پایان حیات سیاسی اردوغان است.

به گزارش فارس، رئیس‎جمهور سوریه در گفت‎وگو با تلویزیون دولتی «چک» که سه‎شنبه شب به طور کامل منتشر شده است، تاکید کرد که شکست تروریست‎ها باعث می شود که موانع در برابر هرگونه فرآیند سیاسی برداشته شود.

وی با اشاره به حملات هوایی فرانسه به سوریه پس از سلسله حملات تروریستی پاریس گفت: هدف از آنچه که پس از حملات تروریستی در سطح سیاسی و نظامی در پاریس رخ داده است، آرام کردن اوضاع و کنترل احساسات فرانسوی ها است و یک واکنش جدی نیست.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که فعالیت گروه تروریستی داعش از زمان تشکیل ائتلاف آمریکایی، گسترده‎تر و تعداد تروریست‎ها بیشتر شده است، اما از ابتدای مشارکت روسیه در همین عملیات، داعش و جبهه النصره در معرض تهدید و شکست قرار گرفتند.

وی ضمن ابراز تردید درباره تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای تشکیل ائتلاف گسترده ضد تروریسم گفت: اگر فرانسوی ها می خواستند نسبت به آنچه که اخیرا در پاریس رخ داده است، درس بگیرند از حمله به دفتر مجله موهن فرانسوی «شارلی ابدو» درس می گرفتند.

بشار اسد خطاب به مقامات فرانسه گفت: تا زمانی که حمایت مستقیم از تروریسم و همپیمانی فرانسه با عربستان بزرگترین حامی تروریست‎ها ادامه دارد، مقابله با تروریسم امکان ندارد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت‎و‎گو با تلویزیون چک اعلام کرد که چگونه برای کشوری مثل فرانسه ممکن است سلاح را به گروهی که آن را نمی شناسد، بفروشد، اما نمی داند این سلاح ها به کجا می رود؟

اسد با تاکید بر شکست اردوغان در سوریه و گروه‎های تروریستی وی اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه با این شکست به حیات سیاسی خود پایان داده است.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما با تروریست ها مقابله می کنیم، اما آنها از کمک رسانی‌های نامحدود کشورهای منطقه و حمایت های برخی کشورهای غربی برخوردار می شوند.

بشار افزود: جنگ در سوریه بین دولت و تروریست هایی است که کشورهای قدرتمند منطقه و غرب از آنها حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: روسیه از دولت سوریه حمایت کرد، زیرا این کشور از قانون بین المللی و امنیت منطقه حمایت می کند، اما آمریکا همواره سعی می کند بر جهان سیطره یابد.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: دیگر کسی مسئولان غرب را جدی نمی‌گیرد، آنها زیرا از خود هیچ گونه هویتی ندارند و غیر مستقل و تحت اوامر آمریکا هستند.

وی همچنین درباره احساس خود درباره پناهندگان سوری گفت: من شدیدا اندوهگین هستم و کسانی که مجبور به ترک سوریه شدند داستان غمگینی پشت آن وجود دارد.

اسد گفت: بخش اعظمی از پناهندگان غیر سوری هستند و اغلب مردم سوریه که پناهنده شدند از شهروندان خوب سوریه هستند، اما در این میان تعدادی از ترویست ها هستند که به همراه آنها به اروپا مهاجرت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تصاویر و ویدئوهایی وجود دارد که نشان می دهد برخی از تروریست هایی که مردم سوریه را به قتل رساندند و سر آنها را قطع می کردند، به عنوان شهروندان سالم اروپایی به کشورشان بازگشتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون دولتی چک درباره لائیک بودن سوریه گفت: لایئک بودن سوریه با آنچه که غرب به ویژه فرانسه متوجه آن شده است و از آن به ضد دین تعبیر می کنند، تفاوت دارد.

وی گفت: لائیک در سوریه به معنای آزادی ادیان و طوایف و نژاد است و بدون آن سوریه ای که جهان قرن های متمادی آن را می شناسد، وجود ندارد.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که آنچه که تروریست ها اکنون به دنبال آن هستند، ایجاد نسل جدید تروریسم است که هیچ گونه تسامح را نمی شناسند. این نسل جدید قاتل، افراطی و متعصب هستند به گونه ای که طرف مقابل را به هیچ وجه نمی پذیرند.

رئیس جمهور سوریه گفت: با وجود فشارهای غرب علیه چک، این کشور مواضعی مستقل در قبال تحولات سوریه اتخاذ کرد و از همین روی مورد احترام سوری ها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان