بازدید 22042

چرا سامسونگ مدیر بخش گوشی های هوشمند خود را تغییر داد؟

شرکت سامسونگ در حالی که با توقف شدید رشد بخش گوشی های موبایل خود طی ماه های اخیر مواجه شده، تغییرات بزرگ و اساسی در رأس هرم اجرایی این بخش انجام داده است، حال آنکه این بخش موفق شده بود طی سال جاری میلادی، تعدادی از بهترین هوشمند های ساخته شده در بازار را به مشتریان عرضه کند؛ اما این موضوع سؤالی را در ذهن مخاطبان مبنی بر چرایی این اقدام سامسونگ برمی انگیزد.
کد خبر: ۵۵۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 02 December 2015
چرا سامسونگ مدیر بخش گوشی های هوشمند خود را تغییر داد؟
شرکت سامسونگ در حالی که با توقف شدید رشد بخش گوشی های موبایل خود طی ماه های اخیر مواجه شده،  تغییرات بزرگ و اساسی در رأس هرم اجرایی این بخش انجام داده است، حال آنکه این بخش موفق شده بود طی سال جاری میلادی، تعدادی از بهترین هوشمند های ساخته شده در بازار را به مشتریان عرضه کند؛ اما این موضوع سؤالی را در ذهن مخاطبان مبنی بر چرایی این اقدام سامسونگ برمی انگیزد.

به گزارش «تابناک»، به تازگی سامسونگ اعلام کرده است، «شین جانگ کیون»، مدیر عامل بخش گوشی های هوشمند این شرکت، مسئولیت خود را به «دی جی کو» ـ که پیش از این مسئولیت بخش تحقیقات موبایل و توسعه سیستم عامل Tizen را بر عهده داشت ـ واگذار کرده است.

شین که پیش از این، شش سال مسئولیت بخش موبایل را بر عهده داشت، هنوز در سامسونگ خواهد ماند و به عنوان معاون اجرایی سامسونگ فعالیت خواهد کرد. اما دی جی کو ـ که از سال 1984 به سامسونگ آمده و قبل از این در بسیاری از بخش های این شرکت فعالیت داشته ـ نقشی فعال در رهبری و هدایت توسعه و طراحی هوشمندهای اخیر سامسونگ یعنی Galaxy S6 و Galaxy Note 5 داشته است. همچنین وی مسئولیت طراحی و توسعه سیستم پرداخت سامسونگ یا Samsung Pay را نیز عهده دار بوده است.

اما بسیاری از تحلیلگران بر آن هستند که این تغییرات وسیع، تلاشی از سوی شرکت سامسونگ و نایب رئیس آن «لی جا یونگ» برای تمرکز مجدد بر نرم افزار به عنوان مشخصه متمایز کننده سامسونگ از رقبای چینی این شرکت از یک سو و رقابت با اپل و فروشگاه iOS است.

چرا سامسونگ مدیر بخش گوشی های هوشمند خود را تغییر داد؟

همچنین پیش از این، یکی از انتقاد اساسی به شین، مربوط به عدم موفقیت در بازاریابی Galaxy S6 Edge به رغم طراحی منحنی و جذاب آن، در برابر Galaxy S6 بوده است.

این در حالی است که تا حدود یک سال قبل، هنوز سامسونگ به عنوان برترین شرکت فعال در بازار گوشی های هوشمند شناخته می شد و به تنهایی سهم بزرگی از این بازار را در دست داشت؛ اما در ماه جولای سال جاری با یک افت شدید 38 درصدی در این بخش مواجه شد تا شوک بزرگی به این شرکت وارد شود.

در همین حال، پیش بینی های سامسونگ حاکی از آن است که چنانچه روند بازار به همین شکل باشد، در فصل چهارم سال جاری نیز این شرکت با افت شدید درآمد در بخش موبایل مواجه خواهد شد و قافیه را به سختی به رقبای خود یعنی هوآوی و اپل خواهد باخت. از همین روی پیش بینی می شود، Galaxy S7 به عنوان یکی از خلاقانه ترین مدل های هوشمند سامسونگ در ژانویه 2016 رونمایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل