بازدید 15378
مسئولین چاره ای بیاندیشند

بلاتکلیفی زائرین غیرایرانی در مرز مهران

عدم دریافت ویزا توسط اتباع خارجی واز طرفی مقررات الزام آور ممنوعیت خروج بدون ویزا وپاسپورت ومضافا مقررات اعمال شده برای خروج اتباع خارجی از مرز بین المللی مهران ،وضعیتی را ایجاد کرده است که دهها هزار زائر غیر ایرانی که عمدتا از اتباع کشور افغانستان می باشند کماکان درپایانه مرزی مهران بلاتکلیف بمانند
کد خبر: ۵۵۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 01 December 2015
این روزها استان ایلام به  ایستگاه اول زائران کربلای حسینی مبدل شده است ودرهرجایی که یک عاشق دلسوخته ابا عبداالله الحسین عزم زیارت حرم ارباب را بنمایدبی شک به دنبال نقشه مسیرهای دسترسی به مهران دراستان ایلام خواهدگشت.

به گزارش تابناک ایلام ،اگرچه براساس تقسیم بندیهای صورت گرفته توسط مسئولین ،قراربود شیعیان اتباع دیگرکشورها برای حضور درمراسم اربعین حسینی از مرز شلمچه به کشورعراق عبورنمایند اما گویا این تقسیم بندی ها چندان کارسازنبوده وهمواره مهران بعنوان مسیراول واصلی برای  ورود به کربلا شناخته شده است.

این روزها درمیان خیل عظیم جمعیت مشتاقان زیارت سرور وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ،اتباع دیگرکشورهای همسایه نظیر افغانستان وپاکستان وآذربایجان به وفور مشاهد می شود،اگر به مهران وپایانه مرزی آن گذری کرده باشید بی شک به این اتباع غیرایرانی مشتاق زیارت برخورد خواهید کرد.


مساله مهمی که بیش ازپیش باعث نگرانی مسئولین وزائرین غیرایرانی شده است عدم اجازه خروج به انان ازطریق  مرز بین المللی مهران واز طرفی اصرار این جمع برای حضور درکشورعراق است این درحالیست که درروزهای پایانی به اربعین حسینی هرروز به جمعیت آنان نیز افزوده خواهد شد.
عدم دریافت ویزا توسط اتباع خارجی واز طرفی مقررات الزام آور ممنوعیت خروج بدون ویزا وپاسپورت ومضافا مقررات اعمال شده برای خروج اتباع خارجی از مرز بین المللی مهران ،وضعیتی را ایجاد کرده است که دهها هزار زائر غیر ایرانی که عمدتا از اتباع کشور افغانستان می باشند کماکان درپایانه مرزی مهران بلاتکلیف بمانند .

اگرچه رعایت مقررات ونظامات صادره درامر ترددهای مرزی وپیروی از آن برای همه بطور یکسان لازم ضرورتی اجتناب ناپذیراست ومقام معظم رهبری نیز درسخنرانی دیروزشان بررعایت مقررات واحترام به قوانین دولت میزبان تاکید داشتند اما رسیدگی به وضعیت این شیعیان دلسوخته غیرایرانی که مشتاقانه آمده اند تا همپای دیگر شیعیان جهان درمراسم اربعین مولا ومریدشان شرکت نمایند نباید مورد غفلت واقع شود.


بی شک ایران اسلامی امروزه ملجاء وتکیه گاه تمام شیعیان جهان شده است وهرگونه بی احترامی ونادیده انگاشتن این میهمانان عزیز تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت ازاینرو ضرورت دارد با رعایت احترام وباکمال متانت نسبت به راهنمایی وهدایت آنان مبادرت شود.

اما دراین بین شیعیان کشور افغانستان بیشترین جمعیت اتباع غیرایرانی حاضر درپایانه مرزی مهران راه به خود اختصاص داده اند که متاسفانه درپاره ای از موارد درارایه خدمات به آنان شاهدبی انصافی ها  اجحاف ودوگانگی هایی در حق آنان  هستیم.

امروز(سه شنبه) در اقدامی غیرمتعارف پلیس راه ایلام کرمانشاه از تردد چندین دستگاه اتوبوس حامل شیعیان افغانی که عازم شهرمهران بودند ممانعت به عمل آورد وعلیرغم اینکه آنان کرایه مبداء تا شهر مهران را پرداخت کرده بودند بالاجبار در این پلیس راه پیاده شدند .

صدها نفر از شیعیان افغانی که درمیان آنان نیز زنان ومردان ساخورده وکودکان نیز مشاهده می شد درزیر بارش شدید باران رها شدند این درحالی بود که عده زیادی ازآنان برای رسیدن به مهران  مجبور به پرداخت کرایه غیرمتعارف هرنفر 70هزارتومان شدند.

اگرچه با حضور فرماندارشهرستان چرداول ودیگر مسئولین محلی ورایزنی با مسئولین پلیس راه به این موضوع خاتمه داده شده اما بهتراست مسئولین امربرای کنترل این مساله طرحهایی را عملیاتی نمایند که منجربه سرگردانی زنان وکودکان بی پناه درهوای سرد ودرزیر ریزش باران نشود که قطعا این نوع برخوردها زمینه ساز طمع ورزی افرادفرصت طلب برای سودجویی بیشتر ازاین مساله رابه دنبال خواهد داشت وباعث تخریب وجهه مسئولین ومردم ایران دربین اتباع غیرایرانی هم خواهدشد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها