بازدید 66788
بسته خبری تابناک؛

واکنش دختر هاشمی به احتمال تجدید فراش پدرش!/ اشکال توکلی به اصلاح طلبان/تذکر خلیج فارسی لاریجانی/ دشمنی مدیران فیس‌بوک با تلگرام!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«دستور روحانی برای استفاده از بسیج»،«جنجال تیم راگبی داعش در استرالیا»،«خودنویس های صدهزارتومانی بابک زنجانی در دادگاه»،«سران فتنه، شامل احمدی‌نژاد هم می‌شود» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 01 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش دختر هاشمی به احتمال تجدید فراش پدرش!

فائزه هاشمی رفسنجانی می‌گوید که اگر پدرش (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) تجدید فراش کند عکس‌العملش خطرناک خواهد بود! فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی متفاوت و در پاسخ به سؤالی مبنی بر "اگر پدرتان (آیت‌الله هاشمی) بخواهند دوباره تجدید فراش کنند، شما چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟" گفته است: اولاً که ایشان چنین کاری نمی‌کنند و هیچ‌وقت هم خوشبختانه دنبال چنین چیزهایی نبوده‌اند، اما حتماً عکس‌العمل‌مان چیز خوبی نخواهد بود! حتی ممکن است "خطرناک" هم باشد!وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره خاطراتش از مدرسه رفتن می‌گوید که نمره دینی‌اش ــ‌4‌ــ بوده و همین امر باعث شده است که "حرص" آیت آلله هاشمی رفسنجانی در بیاید. فائزه هاشمی می‌گوید: بابا حرصش گرفت: "حالا چرا نمره دینی‌ات 4 شد؟! ریاضی را 4 می‌شدی! تو آبروی من را آنجا بردی!" بالاخره همه آنجا مرا می‌شناختند و می‌دانستند دختر آقای هاشمی‌ام.


دستور روحانی برای استفاده از بسیج

حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار را در سه سطح کوتاه مدت، متوسط و درازمدت مورد بحث و بررسی قرار داد.در هفتاد و سومین جلسه این شورا که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، گزارشی از بازار کسب و کار و اشتغال کشور و برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده و سیاست‌های مد نظر برنامه ششم توسعه به منظور افزایش نرخ اشتغال ارائه شد و در آن بر لزوم اصلاحات ساختاری و نهادی در راستای کاهش هر چه سریعتر نرخ بیکاری تأکید شد.رییس جمهوری همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای مردمی و نهادهایی چون بسیج و کمیته امداد برای ایجاد تحول در زمینه اشتغال و نیز توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های کوچک تأکید کرد


خسرو شکیبایی به روایت رضا صادقی

رضا صادقی، خواننده و آهنگساز، عکسی کمتردیده‌شده از خسرو شکیبایی در میدان آزادی منتشر کرد و با تعریف‌کردن یک قصه، از حکایت محبوبیت و تنهایی خسرو شکیبایی به کنایه سخن گفت.به گزارش «خبرآنلاین»،‌ رضا صادقی نوشت: «ماهیمون هی میخواست یه چیزی بهم بگه، تا دهنشو باز می‌کرد آب میرفت تو دهنش و نمی‌تونست بگه. دست کردم تو آکواریوم درش آوردم. شروع کرد از خوشحالی بالا پایین پریدن. دلم نیومد دوباره بندازمش اون تو. اینقدر بالا پایین پرید، خسته شد خوابید. دیدم بهترین موقعه تا خوابه دوباره بندازمش تو آب. ولی الان چند ساعته بیدار نشده. یعنی فکر کنم بیدار شده، دیده انداختمش اون تو، قهر کرده خودشو زده به خواب ...!این داستان رفتار ما با بعضی آدمای اطرافمونه. دوسشون داریم و دوستمون دارند، ولی اونا رو نمی‌فهمیم؛ فقط تو دنیای خودمون داریم بهترین رفتار رو با اونا می‌کنیم.خسرو شکیبایی در ۷ فروردین سال ۱۳۲۳ در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد. در شناسنامه نامش خسرو است ولی خانواده و نزدیکان او را محمود صدا می‌کردند. پدر خسرو سرگرد ارتش بود و وقتی او ۱۴ ساله بود بر اثر سرطان از دنیا رفت. او قبل از اینکه وارد عرصه تئاتر شود، در حرفه‌هایی چون خیاطی و کانال‌سازی و آسانسورسازی کار می‌کرد.خسرو شکیبایی سال ۱۳۴۴ برای اولین بار پا به صحنه تئاتر گذاشت و ۲۶ سال بعد از آن در ماندگارترین نقش یعنی ‌هامون ظاهر شد.هفت سال از درگذشت خسرو شکیبایی گذشته است.»


جنجال تیم راگبی داعش در استرالیا

یک تیم راگبی استرالیایی با نام گروه تروریستی داعش در لیگ این کشور بازی می‌کند!به گزارش «میزان»، تیم Isis Devils یکی از تیم‌های حاضر در لیگ راگبی استرالیا، با وجود فشارهای زیاد نام خود را تغییر نخواهد داد.از حدود دو سال پیش با اوج‌گیری حملات گروه تروریستی داعش در خاورمیانه، بسیاری از رسانه‌های محلی استرالیا خواهان تغییر نام این تیم (ISIS در انگلیسی مخفف نام داعش است) شده بودند.بعد از حملات تروریستی اخیر در فرانسه، مسئولان راگبی استرالیا از این تیم ۷۴ ساله خواستند نام دیگری برای خود انتخاب کند اما کوین گرانت سخنگوی این تیم اعلام کرد که آنها این درخواست را رد کرده‌اند.او گفت: ما سال‌هاست این نام را داریم و اصلا تصمیم نداریم آن را عوض کنیم. اگر کمی شانس داشته باشیم تا شش ماه دیگر داعش وجود نخواهد داشت و دلیلی ندارد ما نام تیممان را به خاطر آنها تغییر دهیم.این تیم سال گذشته با حضور در مرحله پایانی لیگ راگبی استرالیا مشهور شد.


توضیح «معمای شاه» درباره «تحریف»

روابط عمومی سریال معمای شاه درخصوص برخی انتقادات مطرح شده درباره این مجموعه تلویزیونی توضیحاتی ارائه دادند.«خبرآنلاین» با این مقدمه که «سریال معمای شاه در پی برخی اظهارنظرهای اخیر نویسندگان در وبلاگ‌های خبرآنلاین توضیحی را منتشر کرد»، آورده است:تحریف در لغت به معنی «تفسیر سخن برخلاف مقصود، کج کردن و گرداندن سخن از معنای اصلی‌اش» است؛ حال‌ آنکه تغییر در جزئیاتی مانند سن و سال، لباس، نوع آرایش و ... در آثاری از جنس معمای شاه که در کنار وجه تاریخی قرار است «روایتی داستانی و دراماتیک» از تاریخ داشته باشند، امری مرسوم است و در دیگر آثار تاریخی و نمایشی نیز مسبوق به سابقه است و بارها نیز اتفاق افتاده که در صورت لزوم و تمایل نویسنده ذکر خواهد شد.تحریف در چنین موقعیتی زمانی معنا می‌یابد که امر ساخت آهنگ «ای ایران» در معمای شاه به فرد دیگری نسبت داده شود یا اینکه روایتی غیر صحیح از روند ساخت این اثر ارائه گردد اما معمای شاه به همه خبرنگارانی که از راه «دور و نزدیک!» پیگیر این سریال هستند، اطمینان می‌دهد سازندگان سریال هم در مرحله تولید و هم در شرایط کنونی که این اثر تاریخی آماده نمایش می‌شود، با دقت و حساسیت جزئیات این‌چنینی را زیر نظر دارند اما قطعاً سریالی این‌چنینی‌ با یک اثر مستند تفاوت‌هایی دارد.


حمله عضو موتلفه به مجلس جوانان

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تشکیل مجلس جوانان می‌تواند مشکلات فراوان اجتماعی را در بعد مشارکت جوانان در امور کشور افزایش دهد. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتشار اخباری درباره شکل‌گیری مجلس جوانان، اظهار داشت: مجلس دانش‌آموزی طی چند سال اخیر برای مشارکت صنفی دانش‌آموزان در اداره امور مدارس تشکیل شده بود تا ضمن تنظیم دموکراسی در محیط مدارس کار برخی بخش‌ها و فعالیت‌هایی را که در درون مدارس باید انجام شود به دانش‌آموزان منتخب واگذار کند.وی ادامه داد: متأسفانه در این دولت برخی عواملی که الآن دانش‌آموز هم نیستند و خارج از محیط مدارس هستند، می‌خواهند مجلس دانش‌آموزی را تبدیل به مجلس جوانان و از آن به‌عنوان ابزار سیاسی و انتخاباتی استفاده کنند.عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: این اقدام نه‌تنها مغایر با اهداف و سیاست‌های اولیه این مجلس است، بلکه سوء استفاده از حُسن نیت جوانان در محیط‌های آموزشی و نوعی دخالت گروه‌های سیاسی در درون آموزش و پرورش و سوءاستفاده سیاسی از دانش‌آموزان در مدارس تلقی می‌شود و این موضوع کاملاً مغایر با سفارشات مقام معظم رهبری است که در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش بیان فرمودند.ترقی تأکید کرد: یقیناً چنانچه تشکیل مجلس جوانان بخواهد توسط گروه‌های سیاسی بیرونی که برخی از آنها در فتنه 88 نقش فعالی داشتند، صورت گیرد و آنها بخواهند از این تشکل صنفی بهره‌برداری سیاسی انجام دهند، آینده این نوع فعالیت‌ها و مشارکت دانش‌آموزان در اداره امور مدارس را به خطر خواهد انداخت و خانواده‌ها را نگران این نوع سوءاستفاده‌ها خواهند کرد.


توضیح معاون رئیس جمهور درباره نقش دولت در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ با بیان اینکه وظیفه دولت قانونی و اخلاقی و شرعی این است که انتخابات را در ‌‌نهایت بی‌طرفی برگزار کند که این کار را هم خواهد کرد٬ اظهار داشت: هر برنامه‌ای که به حضور بیشتر احزاب و اقشار مختلف مردم بینجامد در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای احدی جز مرزهای قانون وجود ندارد٬ گفت: در تفسیر مرزهای قانون نباید نگاه و گرایش سیاسی دخیل باشد و امیدوار هستیم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها بر اساس موازین قانونی با سعه صدر و تشریک مساعی ان‌شاءالله انتخابات پرشور و حماسی در کشور داشته باشیم و مجلسی در شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.وی با اشاره به انتخابات خبرگان و اهمیت انتخابات آن٬ اظهار داشت: گرچه عرصه رقابت انتخاباتی همیشه باید اخلاق‌مدار باشد٬ اما در خبرگان این مسئله ضروری‌تر است و باید جایگاه خبرگان مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که واجد شرایط هستند باید بتوانند در رقابت‌های مجلس خبرگان شرکت کنند و جایگاه وزین انتخابات خبرگان مورد توجه قرار بگیرد.


گزارش وضعیت مشکوک‌التابعین

حسینعلی امیری سخنگوی" وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارائه گزارش وضعیت مشکوک‌التابعین از سوی وزارت کشور خبر داد و گفت: معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور پس از بررسی این موضوع پاسخ مجلس را به صورت مستدل خواهد داد.وی افزود: در این راستا شورای عالی امنیت ملی مقرراتی را وضع کرده که بر اساس آن مقررات کارها انجام خواهد گرفت.لازم به ذکر است، در جلسه علنی روز (یکشنبه 1 آذر) 155 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره مخالفت این وزارتخانه با تصویب قانون تعیین تکلیف مشکوک‌التابعین با این استدلال که قانون کافی وجود دارد، انتقاد کردند.


اشکال توکلی به اصلاح طلبان

احمد توکلی نماینده مجلس در گفت و گو با روزنامه ایران گفت، اگر افراد با صلاحیت بیشتری از دو جناح وارد عرصه شوند حتماً بی‌تأثیر نیست. جناح‌ها از آدم متدین و متشرع دارد تا آدم‌های خیلی بی‌صلاحیت و حتی ضدانقلاب. اشکال اصلاح‌طلبان همین است که هیچ خط و مرزی تعیین نمی‌کنند. بهتر است بگویند مثلاً از اینجا به بعد را دیگر ما قبول نداریم. من به بعضی از دوستان اصلاح‌طلبم در مجلس می‌گفتم شما چرادر قبال احمدی‌نژاد حرف نمی‌زنید. می‌گفتند تا حرف بزنیم به ما می‌گویند فتنه گر. آنها می‌گفتند ما کار آقای موسوی را بعد از خطبه‌های آقا در 29 خرداد 88 دیگر قبول نداریم. می‌گفتم خب همین را بگویید تا بعد بتوانید ایرادتان به احمدی‌نژاد را بگیرید. یک عده‌ای از اصولگرایان هم با این عذر یا بهانه که فتنه‌گران سوءاستفاده می‌کنند، به خرابکاری‌های احمدی‌نژاد اعتراض نمی‌کردند ما چند نفری وسط مانده بودیم که خودمان را به آب و آتش می‌زدیم تا احمدی‌نژاد کارهایش را تعدیل کند. من از آقای خباز که بعد از 9 دی بیانیه خواند خیلی تجلیل کردم باید صف‌ها مشخص شود. وقتی دوغ و دوشاب جدا نشود نباید شورای نگهبان را زیاد ملامت کرد. ممکن است در مصادیق این شورا اشکالاتی داشته باشد که دارد اما کسی که ساختار نظام را قبول ندارد نباید وارد نظام شود.


۶۰ فریب‌خورده در سیستان‌و‌بلوچستان امان‌نامه گرفتند

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ نفر از فریب خوردگان توسط گروهک های تروریستی در این استان پس از اظهار ندامت و پشیمانی از اعمال گذشته خود، در مدت دو سال گذشته امان نامه دریافت کردند.به گزارش خبرگزاری مهر، حق پرست در بیست و سومین همایش منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان اظهار داشت: رویکرد نظام رافت، مهربانی و بازگرداندن مجرمان نادم به دامان جامعه است به همین دلیل پرونده ۶۰ نفر دیگر آماده برای دریافت امان نامه است.


ایجاد ائتلاف جدید نظامی در خاورمیانه

منطقه خاورمیانه شاهد تولد ائتلاف جدید نظامی است. نخست وزیر ترکیه به تازگی اعلام کرده است این کشور در کنار عربستان سعودی و یک کشور دیگر عملیات مبارزه با تروریسم را در سوریه آغاز خواهد کرد.خبرنگار الجزیره در آنکارا درباره این خبر گفته است: این برای نخستین بار است که به صورت علنی درباره طرحی سخن گفته می شود که به نظر می رسد قبل از این به صورت سری در جریان بود.وی افزود: به نظر می رسد این طرح شامل دو بخش است. بخش اول اطلاعاتی و جمع آوری معلومات با همکاری عربستان سعودی و کشورهای دیگر است.بخش دوم نیز شامل عملیات هایی علیه گروه های تروریستی موجود در مرزهای سوریه است که نیازمند پوشش هوایی است.پیش از این نیز وزیر خارجه قطر از احتمال عملیات مشترک نظامی قطر، عربستان سعودی و ترکیه در خاک سوریه خبر داده بود.با سخنان جدید نخست وزیر ترکیه مشخص می شود کشور سوم در این ائتلاف، قطر باشد.به نظر می رسد منطقه خاورمیانه در حال شکل گیری ائتلاف نظامی جدیدی با مشارکت قطر، ترکیه و عربستان سعودی است.


زخمی شدن مرزبانان عراقی در مرز مهران

به گزارش رویترز، وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از مرزبانی ایران اعلام کرد هزاران زائر ایرانی بدون ویزا با حمله به گذرگاه مرزی "زرباطية" (مهران)، تخریب تاسیسات آن و زخمی کردن مرزبانان عراقی، وارد خاک عراق شدند.در این بیانیه آمده است که وزارت کشور عراق حق استفاده از زور علیه شهروندان ایرانی را که به این صورت وارد عراق شده اند برای خود محفوظ می داند اما از این اقدام خودداری کرده است.


مدیران فیس‌بوک دشمن تلگرام شده‌اند

فیس‌بوک مالک واتس اپ تصمیم گرفته است تا کاربرانی که لینک تلگرام را جابجا می‌کنند غیرقابل کلیک شده و اجازه ورود به لینک را پیدا نکنند.این اتفاق روی اپلیکیشن اندرویدی واتس اپ رخ‌داده است و مسئولان فیس‌بوک پاسخ رسمی دراین‌باره نداده‌اند.البته سخنگوی تلگرام ضمن تأیید این خبر از فیلترینگ هوشمند سخن گفته و اینکه فیس‌بوک در دشمنی با تلگرام سنگ تمام را گذاشته است.


حضور مترجم زن در دیدار رهبرانقلاب با مقامات خارجی

برای نخستین بار در عکسی که سایت رسمی رهبرمعظم انقلاب از دیدار ایشان با نخست وزیر وزیر مجارستان منتشر کرده است،یک خانم به عنوان مترجم حضور دارد.این خانم با پوشش مانتو و روسری در این دیدار حضور دارد.پارسینه نوشت: زبان مجاری پرگویشورترین زبان غیر هندواروپایی در قاره اروپا است.زبان مجاری از خانواده فین‌واوگری است که از کوه‌های اورال سرچشمه می‌گیرند و مجاری با زبان‌های فنلاندی و استونیایی خویشاوند است.مجارستان در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۹ تبدیل به جمهوری پارلمانی دموکراتیک شد و امروزه به عنوان یک کشور توسعه‌یافته شناخته می‌شود. مجارستان از کشورهای توریستی است و در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۰.۲ میلیون گردشگر را به خود جلب کرد.مجارستان، از کشورهای سابق کمونیستی شرق اروپا، همراه با شمار دیگری از کشورهای کمونیستی سابق و همچنین قبرس و جزیره مالت در سال ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه اروپا پذیرفته شد.

واکنش دختر هاشمی به احتمال تجدید فراش پدرش!/ اشکال توکلی به اصلاح طلبان/تذکر خلیج فارسی لاریجانی/ دشمنی مدیران فیس‌بوک با تلگرام!

خودنویس های صدهزارتومانی بابک زنجانی در دادگاه

روان نویس یا خودنویس های بابک زنجانی که در دادگاه همراه خود دارد مارک LAMY است و قیمت پایه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان می باشد.به گزارش پارسینه دادگاه موسوم به پرونده متهمان نفتی که به رسیدگی اتهامات سنگین علیه بابک زنجانی-دلال نفتی در دولت سابق- در حال رسیدگی می باشد حاشیه های فراوانی به همراه دارد.یکی از حاشیه های جالب دادگاه بابک زنجانی، همراه داشتن دو روان نویس گران قیمت توسط وی است.روان نویس یا خودنویس های بابک زنجانی که در دادگاه همراه خود دارد مارک LAMY است و قیمت پایه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

واکنش دختر هاشمی به احتمال تجدید فراش پدرش!/ اشکال توکلی به اصلاح طلبان/تذکر خلیج فارسی لاریجانی/ دشمنی مدیران فیس‌بوک با تلگرام!

تذکر لاریجانی به خبرنگار کویتی

علی لاریجانی در نشست خبری خود به مناسبت روز مجلس در پاسخ به خبرنگار تلویزیون الکویت که گفت اخیرا پس از توافق یا برجام جمهوری اسلامی ایران برای تقویت در روابط با کشورهای غربی یک حرکتی داشته یا در حال حرکت به سوی تقویت در روابط با غرب بوده آیا این سیاست برای تقویت روابط با کشورهای همسایه از جمله کشورهای خلیج عرب خواهد بود گفت که البته خلیج عرب نه خلیج فارس. منظورتان این بود.به گزارش فارس خبرنگار تلویزیون الکویت پس از شنیدن این پاسخ سوال خود را اصلاح کرد و گفت: درست است خلیج فارس نه عرب.


سالانه 15 میلیون پرونده به دستگاه قضا ارائه می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ارائه سالانه 15 میلیون پرونده به دستگاه قضا خبر داد.به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، نورالله قدرتی، در مراسم افتتاح مرکز داوری اتاق ایران در محل اتاق بازرگانی خراسان شمالی با تاکید بر حمایت از مرکز داوری، اظهار کرد: منافع افتتاح این مرکز برای دستگاه قضایی و جامعه خواهد بود.وی وجود بیش از 2 هزار زندانی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: از این تعداد کمتر از 80 نفر دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند که نشان دهنده این است که سواد فاکتور مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.


ثبت نام برای قرعه کشی دریافت پرچم گنبد و انگشتر حرم سیدالشهدا

به گزارش صبحانه به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، مسئول بخش تبليغات الكترونيكي حرم ضمن اعلام اين خبر گفت: شيخ عبدالمهدي كربلايي توليت آستان قدس حسيني، پرچم گنبد حرم مطهر امام حسين عليه السلام و تعداد پنج عدد انگشتر كه نگين آن به مدت هفتاد سال، مرمر داخل ضريح مطهر بوده را به مناسبت اربعين حسيني به ثبت نام كنندگان طرح صفحه (زيارت به نيابت) اهدا مي كند. وي افزود: كاربران مي توانند در اين صفحه نام خود و اعضاي خانواده و بستگان خود را ثبت كنند تا به نیابت آنها زیارت نامه خوانده شود. ولاء الصفار درپايان از ثبت نام كنندگان خواست تا ايميل خود را نيز در صفحه زيارت به نيابت درج كنند تا امكان برقراري ارتباط امكان پذير باشد.


تعبیر یک اصلاح طلب برای لباس شخصی ها

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت روحانی یک مأموریت تاریخی دارد که از رأی مردم صیانت کند و نگذارد کاه انتخابات ضعیف باشد. به گزارش آنا، نشست «معمای اسفند» با حضور ابراهیم اصغر زاده و محمدرضا خاتمی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم اصغر زاده با اشاره به مبارزه ‌های مردم ایران برای استقرار قانون اظهار کرد: در تمام مراحل بعد از مشروطیت مردم ایران برای قانون قیام کردند و این قانون خواهی هم در انقلاب اسلامی وجود داشت. وی ادامه داد: این چه معنی دارد که یک عده فکر کنند از ما بهتران هستند و به خدا نزدیک‌ترند و به خودشان اجازه بدهند که در برابر قانون بایستند و بدون شناسنامه در برابر اتفاقات گردن فرازی کنند. این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آیا واقعا مملکت نیاز به لباس شخصی دارد؟ نظام نیازی ندارد که یک عده در خیابان راه بیافتند و به سخنرانی حمله کنند و در مقابل دولت مشروع و قانونی بی نظمی ایجاد کنند. وی تأکید کرد: لباس شخصی‌ها یک پارازیت در نظام قانونی هستند. دولت آقای روحانی در مقابل نیروهای پارازیت که می‌خواهند انتخابات سالم را مخدوش کنند چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟


همایش اصولگرایان با سخنرانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی

همایش جبهه اصولگرایی هفته آینده با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی اصولگرا با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز برگزار خواهد شد. جامعتین متولی این همایش است و باتوجه به اینکه سخنران همایش قبلی آیت‌الله مصباح بود، همایش آذرماه با سخنرانی دبیرکل جامعه روحانیت برگزار خواهد شد. در این همایش همه اعضای جبهه اصولگرایی و کلیه تشکل‌های اصولگرا اعم از 18 تشکل عضو جبهه پیروان، جمعیت ایثارگران، رهپویان، پایداری و حتی ایستادگی حضور خواهند داشت. همچنین شخصیت‌های حقیقی اصولگرا از جمله لاریجانی، ولایتی، قالیباف و حداد عادل قرار است در این همایش حضور داشته باشند. برپایه این خبر با توجه به اینکه جامعتین متولی امر است، طبق سنوات گذشته برای اشخاص حقیقی و حقوقی دعوتنامه ارسال نمی‌شود و صرفاً برگزاری این همایش اعلام می‌‌شود. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری روز گذشته در نشست خبری گفته بود: اصولگرایان اوایل هفته آینده فراخوان عمومی خواهند داشت و جلسات سه‌جانبه و چهارجانبه و 8 نفره تجمیع می‌شود.


۶۰ افسر «موساد» در ضیافت « اردوغان»

رسانه های ترک با اشاره به روابط مسئولان ارشد ترکیه با رژیم صهیونیستی اشاره کردند و از حضور ۶۰ افسر «موساد در ضیافت اردوغان پرده برداشتند. به گزارش شبستان به نقل از براثا نیوز، روزنامه های ترکیه درگزارش های روابط ویژه ای را درباره روابط «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با رژیم صهیونیستی به خصوص مسئولان امنیتی و سرویس اطلاعاتی اسرائیل «موساد» فاش کرد، به طوری که اردوغان موافقت کرد تا با بیش از 60 افسر موساد به طور رسمی دیدار کند. براساس گزارش روزنامه ترکیه ای «تودی زمان» ، ترکیه از افسران موساد و تعدادی از نیروهای امنیتی صهیونیستی به دلیل ایجاد امنیت در مسابقه بسکتبال بین ترکیه و رژیم صهیونیستی استقبال کرد. این روزنامه نوشت: مخالفان این اقدام را اهانت و نقض حاکمیت ترکیه و کاهش اعتماد جهانی به امنیت ترکیه عنوان کردند.


۳۰ مورد از تخلفات گردنه حیران متعلق به آقازاده‌هاست

کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در رابطه با تدابیر اندیشده شده توسط این ستاد برای مقابله با پدیده زمین خواری در کشور به خصوص پیرامون 2 پرونده بزرگ گردنه حیران و روستای زیارت در استان‌های گیلان و گلستان گفت: برای مقابله با پدیده زمین خواری و شناسایی ریشه‌های به وجود آمدن این تخلفات گسترده، کمیته‌ای فرا قوه‌ای مبارزه با زمین خواری در کشور تشکیل شده است. پالیزدار همچنین در رابطه با برخی آمارهای مربوط به مالکیت 80 درصدی آقازاده‌ها در زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز گردنه حیران گفت: از حدود 500 مورد تخلفی که در منطقه گردنه حیران صورت گرفته شاید تنها حدود 30 مورد مربوط به آقازا‌ده‌ها باشد..

اصلاح طلبان هاشمی را هزینه کردند که به نان و نوا برسند

سیدحسین نقوی حسینی اظهار داشت: با توجه به سوابق بسیار نامطلوب اصلاح‌طلبان در دورانی که دولت در اختیار آنها بود و بحران‌های به دنبال آن اقداماتی صورت گرفت که کارنامه این جریان سیاسی در نهایت به آن فتنه بسیار تلخ و خسارت‌بار ختم شد. وی افزود: در دوران فتنه 88 تقریبا پرونده اصلاح‌طلبی در کشور ما بسته شد و این جریان پایگاه‌های خود را از دست داد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصلاح‌طلبان امروزه هم اگر نشست‌ها و گردهمایی‌هایی هم برگزار می‌کنند تعداد آنها به صد نفر هم نمی‌رسد. نقوی حسینی همچنین خاطرنشان کرد: این جریان سعی می‌کند با درگیری، تنش و غوغاسالاری همچنین تبلیغات و وارد کردن فتنه‌گران و زندانیان فتنه یک بستر تبلیغاتی فراهم کند تا بتوانند خود را در جامعه مطرح کنند. وی در ادامه یادآور شد: آنها تلاش می‌کنند با نزدیک شدن به اصولگرایانی مانند آقایان ناطق نوری و لاریجانی هزینه کنند تا خود را مطرح کنند، حتی آنها هاشمی رفسنجانی را هم هزینه خود کردند تا به نان و نوایی برسند.


گوگل درخواست جاسوسي اسرائيل را رد کرد

پایگاه اینترنتی پرس تی وی اعلام کرد: شرکت گوگل امضای هرگونه قرارداد با رژیم اسرائیل را در ارتباط با رصد ویدئوهای «تحریک آمیز» روی شبکه اجتماعی یوتیوب رد کرده است. به گزارش صدا و سیما، بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی پرس تی وی به نقل از خبرگزاری صفا فلسطین نوشت: تزیپی هوتوویلی، معاون وزیر خارجه رژیم اسرائیل هفته گذشته اعلام کرده بود شرکت گوگل، مالک شبکه اجتماعی یوتیوب، پس از دیدار با مقامات اسرائیلی، با رصد کردن ویدئوهایی که احساسات ضد اسرائیلی را تحریک می‌کند موافقت کرده است. سخنگوی شرکت گوگل در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تکذیب این خبر افزود، هرگز چنین قراردادی با مقامات اسرائیلی امضا نشده است. وی عنوان کرد دیدار مسئولان گوگل و یوتیوب با مقامات رژیم اسرائیل همچون سایر دیدارها یک ملاقات تشریفاتی بود که در آن سیاست شرکت درباره محتوای بحث‌برانگیزی که در پایگاه‌های آن منتشر می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سخنگوی شرکت آمریکایی گوگل افزود پس از این که این شرکت خبر امضای قرارداد با اسرائیل را تکذیب کرد، مقامات این رژیم بیانیه خود را تغییر داده و بخش مربوط به رصد ویدئو را حذف کرده‌اند.


شوخی مهراب قاسم‌خانی با اظهارات سیف

مهراب قاسم‌خانی نویسنده برنامه‌های طنز کشورمان در پست اخیر اینستاگرامش به نوسانات قیمت ارز واکنش نشان داد. وی نوشت: دریه مصاحبه خوندم از رئیس بانک مرکزى گفتن این اتفاق در بازار ارز خیلى طبیعیه و بعدش هم اضافه کردن که بانک مرکزى همه نوسانات بازار ارز رو زیر نظر داره. راستش از اونجایى که من در بحث هاى کلان اقتصادى از بیخ شوتم هیچى از این ماجرا نفهمیدم و یه سرى سوال توى ذهنم ایجاد شد که مطرح میکنم: سوال اول: این که دلار سه هزار و هفتصد تومن طبیعیه معنیش اینه که وقتى هزار تومن بود غیر طبیعى بود؟سوال دوم: اگه دلار چهار یا پنج هزار تومن بشه بازم طبیعیه؟سوال سوم: این که طبیعیه معنیش اینه که چیز خوبیه و باید خوشحال باشیم؟ سوال چهارم: این که ما اگه قبلاً هزار دلار داشتیم یعنى یه میلیون داشتیم و الان اگه هزار دلار داشته باشیم یعنى سه میلیون و هفتصد هزار تومن داریم یعنى ما الان پولدار تر شدیم؟ سوال پنجم: زیر نظر داشتن در بحث کلان اقتصادى چه جور کاریه و اونى که زیر نظر گرفته دقیقاً داره چیکار میکنه؟ سوال ششم: فرق زیر نظر گرفتن با الکى نشستن و نگاه کردن چیه و اصولاً زیر نظر گرفتن با زیر نظر نگرفتن چه تفاوتى در نوسانات قیمت ارز میکنه؟ سوال هفتم: این که بانک مرکزى نوسانات رو زیر نظر گرفته یعنى خوبه و باید خیالمون راحت باشه؟


سران فتنه، شامل احمدی‌نژاد هم می‌شود

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، بعد از ظهر دیروز میزبان علی مطهری نماینده مجلس بود. به گزارش شرق، نماینده مردم تهران درباره دادگاه صالحه برای سران فتنه گفت: «به قول مقام معظم رهبری سران فتنه در خارج کشور هستند و فرضا اینها باشند، شامل آقای احمدی‌نژاد هم می‌شود و همه باید رسیدگی شود. درباره شنود دفترم هم پیگیری کافی انجام شد و وزارت اطلاعات مسئولیت آن را به عهده گرفت و عامل آن اخراج شد. این برای من کافی بود و به خاطر همین به دادگاه کشیده نشد


برخی گمان می کنند از نظر شورای نگهبان مطلع هستند

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد وضعیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه این شورا در اثر مسیر تکاملی اصلاح‌طلبان ایجاد شد٬ عنوان کرد: جریان اصلاحات در دو سال اخیر اقداماتی انجام داد تا وحدت و انسجام و چتر فراگیری که مدنظر بود، ایجاد شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد رایزنی با شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مطلوب ما این است که شورای نگهبان به خصوص در بحث بررسی صلاحیت‌ها قانون را رعایت کند٬ اما مشکل این است که متاسفانه بسیاری از افراد تندرو مرتب از زبان شورای نگهبان برای رقبای خود خط و نشان می‌کشند٬ برای همین این نگرانی‌هست که برخی در فکر انجام رایزنی‌ هستند٬ درحالیکه نباید اصلا نیاز به رایزنی باشد. میرلوحی در پایان گفت: ناظران انتخابات باید اطمینان ایجاد کنند٬ اما متاسفانه خط و نشان‌های رقیب این شائبه را ایجاد می‌کند که گویی آنها از تصمیم‌های شورای نگهبان خبر دارند لذا انتظار از شورای نگهبان این است در مواد مختلف در بی‌طرفی خود ایجاد اطمینان کند.


پاسخ تند احمدرضا درویش به وزارت ارشاد

وزارت ارشاد در پی اعتراض‌های خیابانی این حکم را صادر کرده بود. حالا بعد از نزدیک به شش ماه از آن اتفاق، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در آخرین سخنان خود به گونه‌ای از وضعیت فیلم یاد کرده که گویا همه چیز در اختیار درویش است.درویش در گفت‌و‌گو با سینما در مورد شرایط فیلم خود و اظهارات نوش‌آبادی سخن گفت. وی در پاسخ به این سوال که، آقای درویش، آقای نوش‌آبادی در بخشی از صحبت‌های خود گفته‌اند: «حالا توپ در زمین سازندگان فیلم «رستاخیز» است». ماجرای این توپ که به زمین شما افتاده چیست؟ گفت: سخنگوی محترم وزارت ارشاد ابتدا باید معلوم کند توپی که به پای سازندگان رستاخیز انداخته‌اند، توپ فوتبال است یا توپ جنگی؟!اگر تشبیه آقای نوش‌آبادی را قبول داشته باشیم، ظاهرا ایشان فضای فرهنگ و سینما را مسابقه فوتبال فرض گرفته‌اند و الان توپ را زیر پای سازندگان «رستاخیز» انداخته‌اند. سازندگان رستاخیز بر مبنای قوانین حاکم بر یک مسابقه فوتبال که در اینجا قوانین ارشاد و شرعی است و به تایید ارشاد نیز رسیده وارد این مسابقه شده‌اند. متاسفانه داور این بازی که وزارت ارشاد است، وسط مسابقه کاری کرده که همه زحمات و محصول یک تیم بر باد رفته است! حالا هم می‌گویند توپ زیر پای تیمی است که حقوقش پایمال شده. اصلا حواسشان نیست این توپی که زیر پای ما انداخته‌اند توپ جنگی است. از نظر سازندگان «رستاخیز» این فیلم در تاریخ 24 تیر ماه 1394 اکران شده است و توسط ارشاد که نقش داوری داشته و مجوز برای مسابقه صادر کرده به تعلیق درآمده است. ولی وقتی یک تیم وارد بازی می‌شود مسئولان باید در نظر بگیرند که آنان مجوزها را صادر کرده‌اند و این مجوزها تبعات قانونی دارد و هر نوع تصمیم‌گیری برخلاف مفاد مجوز صادره می‌تواند خسارت و تبعات معنوی و مادی داشته باشد. تمام فرصت‌های نمایش فیلم «رستاخیز» در داخل و خارج از کشور با تصمیم وزارت ارشاد نابود شده است. مثال می‌زنم: در این ایام که مصادف با اربعین حسینی است حدود بیست و چهار پنج میلیون نفر پای پیاده برای زیارت عتبات عالیات از نجف به کربلا می‌روند. یکی از فرصت‌های جدی که تهیه‌کننده «رستاخیز» با تلاش زیاد و سفرهای متعدد و هماهنگی با استاندار کربلا و مسئولان عراقی و تولیت آستان مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و پشتیبانی سازمان حج و زیارت ایجاد کرد، توزیع حداقل پنج میلیون DVD این فیلم در روز اربعین در میان عاشقان امام حسین (ع) بود؛ اتفاقی که قرار بود بعد از نمایش عمومی این فیلم در ایران و خارج از ایران رخ دهد اما به واسطه تصمیم وزارت ارشاد از «رستاخیز» گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها