بازدید 8659

وزش باد شدید و باران در نجف و کربلا

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که امروز باران در ۵ استان کشور شدت می‌گیرد، گفت: امروز در جنوب غرب ایران و جنوب عراق پدیده گردوخاک رخ خواهد داد
کد خبر: ۵۵۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 01 December 2015
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که امروز باران در ۵ استان کشور شدت می‌گیرد، گفت: امروز در جنوب غرب ایران و جنوب عراق پدیده گردوخاک رخ خواهد داد
 
فارس نوشت: کبری رفیعی در گفت‌وگویی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بر اساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز با ورود یک سامانه بارشی در غرب  و شمال غرب کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و در مناطق کوهستانی شمال غرب بارش برف شروع می‌شود که به تدریج تا اواخر وقت بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش‌ها در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت و در شمال غرب و غرب کشور موقتاً از ناپایداری کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه با فعال شدن شاخه شمالی سامانه و شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر در کل نوار شمالی در غرب کشور ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد و در جنوب غرب، برخی نواحی جنوب و مرکز کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: شدت بارش‌ها بعدازظهر امروز در غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی، جنوب کرمانشاه، ایلام، لرستان، روز چهارشنبه شمال خوزستان، لرستان، جنوب همدان و شمال البرز، شمال تهران و شمال قزوین پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان به صورت باران و در استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز به صورت برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بعضی ساعات وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد همچنین با افزایش سرعت باد در عراق طی روز سه‌شنبه پدیده گردوخاک در برخی مناطق جنوب غرب کشور و جنوب عراق دور از انتظار نیست. در بعدازظهر امروز وزش باد شدید در مناطق شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان امروز تهران کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط بارش باران و وزش باد در این استان رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: امروز شهرکرد با دمای منفی 8 و بندرعباس با دمای 28 درجه سانتیگراد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان