بازدید 10561

سیاه پوستان آمریکایی در انتقاد از «ترامپ» به مسلمانان پیوستند

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که از همان آغاز ورود به رقابت ها به سبب اظهارنظرها و مواضع جنجالی اش شهرت یافته، این روزها به سبب همین مواضع در موقعیت دشواری قرار گرفته است. کاهش حمایت گروه های مختلف از وی در پی برخی اظهارات اخیر، چشم انداز ادامه اوج گیری وی در میان دیگر نامزدهای هم حزبی اش را تیره کرده است.
کد خبر: ۵۵۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 01 December 2015
دونالد ترامپدونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که از همان آغاز ورود به رقابت ها به سبب اظهارنظرها و مواضع جنجالی اش شهرت یافته، این روزها به سبب همین مواضع در موقعیت دشواری قرار گرفته است. کاهش حمایت گروه های مختلف از وی در پی برخی اظهارات اخیر، چشم انداز ادامه اوج گیری وی در میان دیگر نامزدهای هم حزبی اش را تیره کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از «دیلی بیست»، در جدیدترین جنجال به وجود آمده در آمریکا بر سر دونالد ترامپ، برنامه وی برای دیدار با گروهی از کشیش های سیاهپوست آمریکایی به سبب خودداری اغلب آن ها از شرکت در این دیدار با ناکامی مواجه شده و آن دسته از افرادی که با وی دیدار کرده اند نیز از حمایت وی به عنوان نامزد انتخابات خودداری کرده اند.

از چند روز پیش، قرار بود ترامپ با ده ها تن از کشیش های عالی رتبه سیاه پوست آمریکایی دیدار کرده و پس از آن، در یک کنفرانس مطبوعاتی، حمایت آن ها از خویش را به نمایش بگذارد. با وجود این، در ساعات پایانی روز گذشته، تعداد افرادی که حضور خود در این نشست را لغو کرده بودند، تا حدی افزایش یافت که ممکن بود این نشست اصولاً برگزار نشود.

از سوی دیگر، گروه کوچکی از این کشیش ها نیز که در نهایت با حضور در این نشست موافقت کردند، از قبل در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که تنها حاضر به بحث و گفت و گو درباره موضوعات اساسی با ترامپ هستند و اعلام حمایت از وی، بخشی از برنامه آن ها نیست. این موضوع، مورد اشاره افرادی که حضور خود در نشست را لغو کرده بودند نیز قرار گرفت. کلارنس مک کلندون، اسقف لس آنجلس و هزکیا واکر، اسقف بروکلین، ضمن اعلام عدم شرکت خود، اشاره کردند که از ابتدا نیز قرار نبوده نشست مذکور، برای اعلام حمایت از ترامپ باشد.

به این ترتیب و در پی عدم حضور بیشتر افرادی که دعوت شده بودند، نشست تنها به دیداری خصوصی و بدون پوشش رسانه ای تبدیل شد؛ هرچند نزدیکان ترامپ اعلام کرده اند که 100 کشیش در این مراسم شرکت داشته اند، به نظر می رسد این عدد با افزودن برخی از افرادی که از طریق ویدئو کنفرانس شرکت کرده اند، به دست آمده است.

این موضوع، در کنار دیگر انتقاداتی که طی روزهای اخیر به سبب مواضع افراطی و غیرمنطقی ترامپ، از وی مطرح شده، نشانگر آن است که گویا ستاره بخت این نامزد جمهوری خواه که تاکنون به طور مستمر در صدر فهرست جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری قرار داشته، رو به افول است.

همین چند روز پیش بود که ترامپ به سبب طرح این ادعا ـ که مسلمانان آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر جشن گرفته و شادی می کردند ـ مورد انتقادات بسیاری شدیدی قرار گرفت. پس از آن، مسخره کردن خبرنگار معلول نیویورک تایمز توسط ترامپ، سبب شد موجی از اعلام انزجار از وی در شبکه های اجتماعی به وجود بیاید.

گفتنی است ترامپ در رابطه با موضوع نخست، اعلام کرده حرف خود را درباره مسلمانان پس نمی گیرد و درباره موضوع دوم نیز مدعی شده اصلاً خبرنگار مذکور را از نزدیک ندیده و حرکاتش اشاره ای به این خبرنگار نداشته است!

با وجود این، این گونه اقدامات و اظهارنظرها سبب شده حتی هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ نیز وی را به «نژادپرستی» متهم کرده و انتخاب احتمالی وی به عنوان رئیس جمهور را برای آمریکا خطرناک ارزیابی کنند. جان مک کین، سناتور ارشد جمهوری خواه، امروز در اظهاراتی گفت: موضع گیری های ترامپ، بر ضدیت مسلمانان جهان با آمریکا تأثیر گذاشته و آن را تشدید می کند. به این ترتیب، به نظر می رسد ترامپ جنجالی، روز به روز خود را در موضعی دشوارتر و پرچالش تر از قبل قرار می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار