بازدید 5674

جنایت در دعوای 3 برادر روستایی

کد خبر: ۵۵۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 01 December 2015
دعوای خونین سه برادر در روستای چارقلی گمیشان استان گلستان جنایتی خانوادگی را رقم زد.

به گزارش ایران، این سه برادر بر سر پول و زمین پدری به جان هم افتادند که پسر کوچک‌تر با ضربات چاقو،  یکی از برادران را زخمی کرد و برادر بزرگ‌ترش را به قتل رساند.

در این درگیری قربانی براثر خونریزی شدید ناشی از سه ضربه چاقو که بر ران وی اصابت کرد جان خود را از دست داد و قاتل نیز فرار کرد. پلیس خیلی زود مخفیگاه برادرکش فراری را ردیابی کرد و وی را در کمتر از 6 ساعت در روستای دیگری به دام انداخت.

امان گلدی ضمیر، فرماندار گمیشان گفته که روز پیش از حادثه این برادران با هم درگیر و با امضای تعهدنامه در کلانتری  آزاد شده بودند اما به تعهد خود پایبند نبودند و دوباره دعوا کرده که متأسفانه این بار دعوا با قتل برادر بزرگتر خاتمه یافته است. به گفته فرماندار گمیشان جراحات برادر دیگر سطحی بوده و حال وی مساعد شد و پس از چند ساعت نیز از بیمارستان مرخص شد.

یکی از اهالی روستا هم به خبرنگار ما گفت: پسرکوچک خانواده معتاد بود و از قرص‌های روانگردان استفاده می‌کرد. از خانه آنها همیشه صدای دعوا می‌آمد آنقدر که بین همسایه‌ها این موضوع عادی شده بود. پلیس هم یکبار آمد اما وضعیت تغییر نکرد. روز حادثه پسر کوچک خانواده باز هم بحث را پیش می‌کشد و از پدرش در خواست پول می‌کند همین زمان پسر بزرگ‌تر که ساکن بندر ترکمن بود از راه می‌رسد و درگیری بین آنها باعث قطع شاهرگ برادر بزرگتر می‌شود. جامعه شناسان قتل را پدیده‌ای ناشی از خشونت می‌دانند که فرد را وادار به عکس‌العملی غیرمنطقی و غیرعقلانی می‌کند و فرد از لحاظ عاطفی از نفرت استفاده می‌برد.

گفتنی است آبان ماه گذشته نیز یک مورد مشابه دیگر در گنبدکاووس اتفاق افتاده بود. در آن حادثه، برادر 34 ساله در پی درگیری کلامی بین دو برادر بر سر یک ملک با تفنگ شکاری برادر 46 ساله را به قتل رساند.

در این رابطه لازم است متخصصان از حوزه‌های مختلف مذهبی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و حقوق گردهم آیند و ریشه‌های گوناگون خشونت را بررسی و راهکارهای پیشگیرانه و درمانی اتخاذ کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل