بازدید 4226

سه دستاورد بهینه‌سازی‌شده نداجا عملیاتی شد

سه دستاورد بهینه‌سازی‌شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز عملیاتی و به ناوگان جنوب این نیرو ملحق شد.
کد خبر: ۵۵۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 01 December 2015
سه دستاورد بهینه‌سازی‌شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز عملیاتی و به ناوگان جنوب این نیرو ملحق شد.

به گزارش تسنیم، سه دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز طی مراسمی و با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان استانی هرمزگان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش عملیاتی شد.

ناو جمهوری اسلامی ایران تنب، بالگرد ضدزیردریایی مدل SH-3 و هواپیمای ترابری فوکر مدل F-27 دستاوردهایی بودند که بعد از تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.

* ویژگی‌های ناو جمهوری اسلامی ایران تنب


به گزارش تسنیم، ناو تنب شناوری پشتیبانی رزمی است که از قابلیت پیاده کردن نیرو، حمل بالگرد، تانک و نفربر برخوردار است.

این شناور 3هزارتنی در سال 1364 به نیروی دریایی ملحق شد. فرآیند تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی و سازمانه‌های شناور موصوف، در خردادماه سال 91 آغاز و اینک پس از 32 ماه با صرف دو میلیون و 425 هزار نفر ساعت کار مفید به ناوگان جنوب نداجا ملحق شده است.

در روند تعمیرات این شناور 13هزار و 750 قطعه حساس و مهم بومی‌سازی، 7800 قطعه معیوب تعویض، 232 سامانه تعمیرات اساسی، 8541 متر کابل‌های الکتریکی و الکترونیکی، و 3750 متر خطوط لوله‌کشی در سایزهای مختلف تعویض و بیش از 96 سامانه بهینه‌سازی شده است.

تعویض بیش از 51 تن سازه فولادی در بخش‌های بدنه فلزی، مخازن سوخت و اماکن داخلی شناور، باز و بست و تعمیر بیش از 234 عدد انواع والوهای کنترلی سیستم‌های مختلف، باسازی اماکن داخلی و نصب و تجهیزات جدید شناور نظیر آب‌شیرین‌کن 15 مترمکعبی، پمپرسوز هوای برقی و دیزلی و سیستم‌های تهویه محلی شناور انجام شده است.

طراحی، نصب و راه‌اندازی سامانه کنترل و مانیتورینگ جدید و پیشرفته جهت موتورهای اصلی، ژنراتورها، گیربکس و سیستم زاویه پروانه شناور بازسازی و عملیاتی کردن سیستم‌های هیدرولیک و دربهای سینه تعمیرات اساسی دو دستگاه دیزل ژنراتور 310 کیلوواتی، افزایش ظرفیت یخچال‌های اصلی از 7 تن به 19 تن و افزایش ذخیره آب شیرین شناور از 160 تن به 540 تن بخشی از پیچیده‌ترین و مهمترین عملیات فنی و مهندسی در راستای پروژه عملیاتی‌سازی تنب بوده است.

* ویژگی‌های بالگرد ضدزیردریایی مدل SH-3

مأموریت اصلی بالگرد SH-3 انجام عملیات ضدزیردریایی است.

توانایی حمل موشک و اژدر را داراست و معروف به سلطان دریاست و دارای قابلیت نقل و انتقال نفرات، مراقبت از خطوط دریایی ریزش و پرش چترباز و غواص، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و شناسایی زیردریایی است.

این بالگرد در سال 51 به بالگرد نداجا ملحق و پس از 5 مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 به‌علت سررسید تعمیرات اساسی زمینگیر شد.

در اسفندماه سال 90 تحت تعمیرات اساسی در شرکت پنها قرار گرفت و پس از 37 ماه دوره تعمیرات و 36 روز تست‌های زمینی و پروازی و صرف 110هزار نفر ساعت کار مفید به ناوگان بالگرد نزاجا ملحق شد. سیستم‌های رادیویی این بالگرد ارتقا یافته و بهینه‌سازی شده است.

* ویژگی‌های هواپیمای ترابری فوکر F-27


مأموریت اصلی هواپیمای F-27 انجام عملیات ترابری است.

هواپیمای F-27 ملقب به دوستی دارای قابلیت‌های نقل و انتقال نفرات، گشت دریایی، ریزش چترباز، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و حمل بار و تجهیزات است.

این هواپیما در سال 51 به ناوگان بال‌ثابت نداجا ملحق و پس از 5 مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 به‌علت اتمام ساعت پرواز در شرکت هواپیمایی آسمان زمینگیر شد.

در تیرماه سال 91 تحت تعمیرات اساسی در شرکت صنایع سها قرار گرفت و پس از 36 ماه دوره تعمیرات و 60 روز تست‌های زمینی و پرواز با صرف 75 هزار نفر ساعت کار مفید به ناوگان بال‌ثابت نداجا ملحق شد.

در روند تعمیرات این هواپیما می‌توان به تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی سامانه رانش و ملخ، ارابه‌های فرود، تعمیر و بازسازی کامل بدنه و عملیاتی کردن سیستم‌های هیدرولیک و دستگاه‌های الکترونیکی اشاره کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان