بازدید 64657

جنجال آفرینی مهران مدیری با نام «کوروش»

در سری فیلم های عطسه به کارگردانی مهران مدیری که برای نمایش خانگی تولید می‌شود، یک سگ «کوروش» نامیده می‌شود که این موضوع در فضای مجازی جنجال می آفریند.
کد خبر: ۵۵۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 01 December 2015
در سری فیلم های عطسه به کارگردانی مهران مدیری که برای نمایش خانگی تولید می‌شود، یک سگ «کوروش» نامیده می‌شود که این موضوع در فضای مجازی جنجال می آفریند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این فیلم که گویا برآمده از قسمت سوم "عطسه” است از "کوروش" به عنوان نام یک سگ از نژاد "دوبرمن” یاد می شود!

در سکانس مربوطه دیالوگی بین نیما فلاح و سیامک انصاری بدین گونه رد و بدل میشود:

نیما فلاح : ااااا . مرد؟ روحش شاد. کوروش پسر گل چتی بود. آخی. کورش از دم در خونه ما جنب نمیخورد. خیلی با وفا بود.

سیامک انصاری : خیلی بچه وفاداری بود . خیلی بچه وفاداری بود. نگهبان خیلی خوبی بود. من دوبرمن مثل این ندیده بودم. همه اش یاد تو می افتادم؛ چه نوستالژی و چه شباهتی.

همین دیالوگ و به کار بردن نام "کوروش” برای سگی که مرده است سبب شد که موجی از انتقادات روانه صفحه اجتماعی مهران مدیری طراح، کارگردان و بازیگر”عطسه” شود.

از آن سو ادمین صفحه مدیری  یا شاید هم خودش، این متن را به نقل از مدیر روابط عمومی "عطسه” در صفحه مدیری آورد:

لطفا آیتم های سریال "عطسه” را با دقت بیشتری ببینید تا بعضی افراد مریض در فضای مجازی نتوانند از کلمات و موضوعات مختلف سوءاستفاده کنند.

جنجال آفرینی مهران مدیری با نام «کوروش»

البته که این توضیح هم نه تنها گلایه های مخاطبان را کم نکرد بلکه فقط بر حجم این گلایه ها افزود.

گفتنی است، بزرگمهر حسین‌پور، طراح و کارتونیست از عکس‌العمل‌های به وجود آمده علیه مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی انتقاد کرد و در دفاع از مهران مدیری گفت: اسم سگ‌هایتان را بزرگمهر بگذارید!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۹۰
انتشار یافته: ۲۴
کمی جنبه داشته باشید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
دقیقا
فقط میشه گفت متاسفم واسه مهران مدیری
برای شخصیتی مثل مهران مدیری بسیار جای تاسف دارد. سریال طنزی که در مورد پزشکان ساخته بود به دردهای بی درمان بین مردم و جامعه پزشکی به طرز ظریفی اشاره داشت و قابل تحسین بود. توهین مهران مدیری به شخصیتی تاریخی در ایران بهیچ عنوان قابل تحمل نیست.
آقای حسین پور نام فرزند من بزرگمهر است. خواهشمندم از جانب دیگران سخن نفرمائید. به کارگیری هر لفظ توهین آمیز برای هر شخص و قوم و نژاد در هر کجای دنیا شایسته نیست
من بدون اینکه سریال رو دیده باشم حدس میزنم منظور نیما فلاح از کوروش یک نفر دیگه بوده و سیامک انصاری بدون اینکه اصلا گوش کنه ببینه اون چی میگه داره از سگ مرده اش تعریف میکنه. از اینجور آیتمها تو کارهای مدیری خیلی زیاده. یعنی اصلا کوروش به اون سگ هیچ ربطی نداره. هر کدوم تو عالم خودشونن.
بابا شوخی کرده دیگه چرا ناراحت میشید؟؟؟ یکم جنبه داشته باشید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
به خودتون بگید بیشتر بهش نیاز دارین
من این کلیپ رو دیدم اصلا ربطی به سگ و کورش نداشت تو این کلیپ نیما فلاح و سیامک انصاری حرفای بی سرو ته به هم میکند مثل اون ایتم قدیمی برنامه حرف تو حرف
آقای مدیری از شما بعید بود این کار !!
من ندیدم اما اگه اینجور باشه ....
توفضای مجازی فقط یه عده هستن که دنبال شایعه پراکنی و اینجور چیزاهستن.شما توجهی نکنید تا خودتون متوجه ماجرابشین
مگه کوروش کیه که اینقدر سنگش روبه سینه میزنیددرحالیکه کوروش افسانه است.اگردنبال الگوی مناسب وکاملی هستیدفقط وفقط اهل بیت علیهم السلام رو الگوقراربدید.واقعابرای اینچنین آدمهایی متاسفم
به نظر من تعمدی در کار آقای مدیری بوده تا کمک کنه به افرادی که همین چند وقت پیش چشمشون رو بر توهین بستن و با بی جنبه خطاب کردن عده ای دیگه، سعی در ارضا هرچه بیشتر تعصبات کور خودشون کردن، بتونن دید بهتر و صحیح تری از میزان جنبه خودشون در برابر توهین بدست بیارن
اولش فیلمهات دو ریال نمی ارزد، دومش یکی از صفات سگ با وفا بودنش است کاشکی ازسگ بیاموزی وفاداریت به ایران
اگر همچین چیزی واقعیت داشته باشه مطمعنن اریو برزن هایی خواهد بود که باز سرداری کنند اقایان خواهشا دست به ریسکهای خطرناک جهت احرای طرحتان که یک تهاجم فرهنگیه بیرحمانه است بردارید. شابد دیگر فردوسی نباشد که زبان مارا حفظ کند ولی مطمعنا کسی خواهد بود.
دوستان یادتونه به پزشکا توهین شد خیلیا پشت این شیطان صفت وایستادن اتفاقا همون موقع هم بعضیا میگفتن بابا جنبه داشته باشین شوخی حالیتون نیست بدونید نوبت تک تک ماها میرسه. حالا شما کافیه واسه سگتون یک سری اسامی رو انتخاب کنید تا سر خودتون وسگتون رو ببرن بزارن تو کاسه.
باعث تاسف است
اول آیتم رو ببینید بعد نظر بدید.در این آیتم هیچ توهینی وجود نداره.
اسمشوبزارمهران یاسیامک یامظفرالدین شاه قاجارکه تمام ایرانو به بیگانه هاتقدیم کرد
هرجای. دنیا یه همچه توهنهایی قابل قبول نیست.
تو آمریکا به سگه بگی جرج واشنگتن یا تو ژاپن بگی هیروهیتو .
البته احتمال خیلی زیاد از خل بازی های انصاری بوده شاید مدیری بی خبر بوده شاید
اگه حقیقت داشته باشه حقش فقط مرگه
شوربختانه نه فقط آقای مدیری، بلکه بسیاری از طنز پردازهای کشورمون تفاوت میان طنز و توهین را متوجه نشده اند. تعجب من از دوستانی است که می گویند ”جنبه داشته باشید”!!، دوستان عزیز مگه کسی میتونه با افراد مقدسی که در اندیشه شما هست شوخی کنه؟ کورش بزرگ هم یکی از همین انسان های مقدسی است که حتی بزرگانی مانند علامه طباطبایی و آیت الله مکارم شیرازی از ایشون به عنوان پیامبر یاد کرده اند و در باور بسیاری از ایرانیان و جهانیان نماد آزادی و حقوق بشر است، آیا با این شخصیت هم می توان شوخی کرد؟
درود بر مهران مدیری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان