بازدید 5629

آن ۱۷ مرد!

سید رضا میرزاده
کد خبر: ۵۵۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 30 November 2015
۲۱ اسفند ماه سال ۶۳ شمال اسلام آباد سکوت سنگین شب را غرش سهمگین یک موشک دوربرد می شکند. این اولین موشکی است که در طول تاریخ دفاع مقدس بسوی عراق شلیک می شود. هیچ کس پیش بینی نمی کرد این موشک زمینه های قدرت بازدارندگی ایران را نه تنها در برابر رژیم عراق بلکه یک روز در برابر قدرتهای بزرگ به چنان عظمتی برساند که معادلات قدرت را به نفع جمهوری اسلامی ایران در منطقه رقم بزند. در جنگ های مدرن قدرت موشکی نقشی انکار ناپذیر در صحنه نبرد دارد.

قدرت تخریب
غیرقابل پدافند بودن
قابلیت بی بدیل
تأثیرات مخرب روانی
دقت در هدف گیری
امکان وادار کردن دشمن به مذاکره

پس از جنگ دوم جهانی و با آغاز جنگ سرد، دو قدرت شرق و غرب رقابت تسلیحاتی با تمرکز برتولید انواع موشک را آغاز نمود و علیرغم فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این رقابت ادامه یافت.

رژیم بعث عراق نیز به دلیل عجز در میدان نبرد تلاش کرد ساخت موشک دوربرد را بومی سازی نماید. در همین راستا موشک اسکاد B میانبرد از سوی شوروی وبا همکاری اروپا، عراق را درموقعیتی قرارداد تا بتواند در فروردین سال ۶۷، ۱۸۲ موشک به شهرهای تهران- اصفهان – شیراز – قم و کرج شلیک نماید که از این تعداد ۱۳۰ فروند به شهرهای فوق اصابت کرد.

در مقابل ایران طی ۳ سال تنها ۳۷ فروند موشک در پاسخ به حملات موشکی عراق به مراکز حساس (ونه شهرها) شلیک کرده با افزایش توان ساخت موشک شلیک ۵۱ فروند موشک بسمت عراق بدست ۱۷ مردی که افتدار ایران را بر خواب و خوراک و خانواده ترجیح داده بودند رکوردی قابل ستایش بود.

شهید تهرانی مقدم در مصاحبه ای می گوید:

” ما با ۱۷ نفر ظرف یک روز در عرض ۸۰۰ کیلومتر ۴ عملیات موشکی همزمان علیه بغداد – کرکوک – تکریت – و عماره انجام دادیم که باید در تاریخ نوشته شود.”

آنجا بود که با افزایش قدرت موشکی ایران بدست مردان از جان گذشته ای که نه معطل تحریم ماندند و نه در برابر مشکلات کمر خم کردند و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند

رژیم بعث عراق وادار به پایان دادن جنگ شهر ها شد. آنها با این اعتقاد که موشک بیش از آنکه یک سلاح جنگی باشد وسیله ای است برای جلوگیری از جنگی دیگر، خباثت دشمنان نظام اسلامی را برای تحمیل جنگی وسیع تر پس از دفاع مقدس با بصیرت کامل پیش بینی کردند و با همه توان در اوج تحریم های تسلیحاتی و موشکی قدرتهای بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران با توکل بر خداوند متعال اراده پولادین خود بر نقشه های شوم دشمنان تحمیل کردند. با تولید انبوه موشک های دوربرد اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نه در محدوده مرزهای داخلی که در سراسر منطقه بلکه جهان به منصه ظهور رساندند.

آنچه مرور شد تنها قطره ای از اقیانوس بیکران ایثار، فداکاری و عزم و اراده پولادین مردانی است که نه تنها یاد و خاطره آنها در اذهان باقی مانده بلکه نتیجه، همت و تلاش آنها تا نسل های آینده ایران اسلامی قابل اتکاء است.

سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم ، برگزاری کنگره اقتدار موشکی و تحولات بسیار حساس منطقه هر یک به منیعی قابل توجه به برای تولید انگیزه الگوسازی از آن مردان بزرگ برای نسل جوان امروز جامعه است تا آنها علاوه بر حفظ این دستاوردهای بزرگ با تشکیل صدها و هزاران ۱۷ مرد بزرگ بی اشتیاق به استنشاق فضای بوروکراتیک، گامهای استوار خود را بر پیکر نحیف تحریم کوبیده موشک هایی تولید، اشتغال و پیشرفت را با بردی بلند تر از اسکادها به آسمان پرتاب و با هدف تخریب اراده بظاهر آهنین دشمنان انقلاب اسلامی نشانه گیری نموده به این وسیله امید آنها که خواب فروپاشی اقتصاد ایران اسلامی را می بینند نقش بر آب نمایند.

از آنجا که اقتصاد ایران هم باید مقاوم باشد و هم در برابر هر تهدید و تحریمی مقاومت نماید. نیازمند ده ها، صدها و بلکه هزاران ۱۷ مرد بالستیک ساز است که در سخت ترین شرایط ایده” ما میتوانیم” را درعمل به اثبات رسانند.

تجربه گرانبهای دفاع مقدس و تربیت صدها و هزاران حسن تهرانی مقدم، قاسم سلیمانی و … توسط مدیران بزرگ و استراتژیک اثبات این ادعاست که جامعه ما نه تنها در حوزه دفاع بلکه در همه حوزه ها ( و از جمله اقتصاد) و در همه زمانها از هزاران ۱۷ مرد برخوردار است.

کشف و فراهم کردن بروز و ظهور توانایی های آنها باید بدست مردان بزرگ تحقق یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها