بازدید 4019

ایلام نیازمند زیرساخت های ارتباطی مطمئن است

کد خبر: ۵۵۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 30 November 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام به منظور انجام سرمایه گذاری های صنعتی باید از زیرساخت های ارتباطی مطمئنی همانند ارتباطات ریلی برخوردار شود.

به گزارش ایرنا؛ دکترعلی لاریجانی با اشاره به اینکه طرح مهمی در برنامه ششم برای توسعه راه آهن کشور در نظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: بخش مربوط به ایجاد راه آهن و توسعه ارتباطات ریلی در استان ایلام نیز باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از نقاط کور در کار رساندن زائران به پایانه ها همانند جاده های ارتباطی در این استان وجود دارد که یکی از مهمترین مسائل است و در راستای رفع این مشکل باید بخشی از جاده ایلام - مهران که هنوز چهار خطه نشده تکمیل شود.

دکترلاریجانی تاکید کرد: در جلسه مشترک امروز با مسئولان استان نیز مشخص شد که برای این بخش باید یک سرمایه گذاری انجام شود که امیدواریم در بودجه سال آینده این موضوع از سوی دولت و مجلس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از مسایل مهم دیگری که در این استان باید در مواقعی مانند اربعین که تردد زیاد است به آن توجه شود، جاده های کمربندی برای شهرهای در مسیر از جمله مهران است.

دکتر لاریجانی افزود: بعضی پیشنهادات برای آینده در زمینه ایجاد تسهیلاتی برای سفر به عراق در زمانی مانند اربعین که ازدحام جمعیت زیاد است نیز در این نشست مشترک، مطرح شد که وزارت امور خارجه باید آنها را پیگیری کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون در پایانه مرزی مهران وضعیت خوبی برای تردد زائران وجود دارد ضمن اینکه بخش های مختلف کشور تلاش می کنند بهترین خدمات را به زائران ارایه دهند.

دکتر لاریجانی گفت: با وجود ازدحام زیاد جمعیت در این مرز، خوشبختانه امکان ارائه سرویس های خدماتی مختلف به زائران به خوبی فراهم شده و اوضاع نسبتا آرام تر از روزهای قبل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به منظور بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات زوار اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران وارد استان ایلام شد.

مرز بین المللی مهران به عنوان نزدیک ترین و امن ترین گذرگاه زمینی کشور به عتبات عالیات مورد توجه و استقبال فراوان زائران اربعین حسینی قرار گرفته است.

تاکنون بیش از 650 هزار نفر زائر از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده اند.

سال گذشته نیز در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل