بازدید 2646

كلاهبرداري طلايي با وعده سرمايه‌گذاري

کد خبر: ۵۵۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 30 November 2015
زن كلاهبردار كه با وعده سرمايه‌گذاري در طلاسازي، 500 ميليون تومان پول زنان خانه‌‌دار را سرقت كرده بود، به دام پليس افتاد.

به گزارش جوان، اين پرونده اول آذرماه روي ميز كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. شاكي كه زن جواني بود، در توضيح شكايت گفت: يك سال قبل يكي از دوستانم كه زن 42 ساله‌اي به نام پروين است، گفت پس‌اندازش را در طلاسازي سرمايه‌گذاري كرده و از اين راه پول خوبي به دست آورده است. او پيشنهاد همكاري داد و گفت در صورتي كه پس‌اندازم را به او بدهم مي‌تواند ماهانه سود خوبي به من پرداخت كند. من هم وسوسه شدم و به او اعتماد كردم و 12 ميليون تومان پولي را كه داشتم در اختيارش گذاشتم. او هم هر ماه مقداري پول به عنوان سود سرمايه‌گذاري به حسابم واريز مي‌كرد كه من هم راضي بودم. پس از آن بود كه ماجرا را براي بستگانم توضيح دادم و پروين را به آنها معرفي كردم. آنها كه حدود 20 نفر بودند، پول‌هايشان را كه بيش از 500 ميليون تومان بود، به حساب پروين واريز كردند. پروين هم هر ماه سود سرمايه‌گذاري را به حساب‌هاي آنها واريز مي‌كرد تا اينكه شهريورماه بود كه پروين تماس گرفت و گفت ديگر حاضر نيست سود پول و اصل سرمايه را به من و بستگانم برگرداند. ابتدا فكر كردم شوخي مي‌كند، اما وقتي پولي به حساب‌ها واريز نشد، فهميدم كه قصد كلاهبرداري داشته است.

كارآگاهان پس از چند ماه تحقيق خانه پروين را در منطقه شهران شناسايي و او را بازداشت كردند. اولين بررسي‌ها نشان داد كه پروين هيچ سرمايه‌گذاري‌ای در زمينه طلا نداشته است. او در شرح ماجرا گفت، مدتي قبل پول زيادي بدهكار شدم به خاطر همين تصميم گرفتم تا به اين شيوه دوستانم را فريب دهم و از آنها كلاهبرداري كنم. مطابق نقشه آنها بعد از شنيدن حرف‌هايم وسوسه شدند و پول‌هايشان را به حسابم واريز كردند. چند ماه مقداري از پول‌هايشان را به عنوان سود به حسابشان واريز كردم، اما بعد پرداخت پول را متوقف كردم تا اينكه دستگير شدم.

سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صريح پروين به كلاهبرداري از مالباختگان، قرار قانوني از سوي قاضي صادر شده و او در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل