بازدید 5244
گفت وگو

کفاشیان: مجبورشدم درمهمانی تیپ هندی بزنم اما هنرپیشه‌ بالیوود ندیدم

یک مهمانی درهتل برگزار شد که در این جشن اکثر حضار و مهمانان زمانی که قصد حضور در این مهمانی را داشتند باید با تیپ هندی در این مراسم حاضر می‌شدند و این تیپ فقط منحصر به من نبود.
کد خبر: ۵۵۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶ 30 November 2015

رئیس فدراسیون فوتبال بعد از پایان مراسم برترین های فوتبال قاره از درو شدن جوایز توسط ژاپنی ها که در هیچ رده ای مقام قهرمانی نداشتند، انتقاد کرد. نایب رییس کنفدراسیون آسیا گفت:‌ به نظرم امسال در جوایز اهدا شده به ژاپنی‌ها در مراسم انتخاب بهترین‌های سال آسیا یک مقدار زیاده‌روی شد!

به گزارش تابناک ورزشی، علی کفاشیان یکی از نواب رئیس AFC بود و مجبور شد یکی از جوایز پرتعداد ژاپنی ها را تقدیم همتای چشم بادامی اش کند. هرچند که در این مراسم دست فوتبال ایران برای چندمین سال پیاپی از کسب عناوین برتر خالی ماند اما کفاشیان از این موضوع ناراحت نیست!

در مراسم انتخاب برترین‌های سال آسیا برخلاف سال‌های گذشته کلی خوش‌تیپ بودید و انگار آماده بودید که برای دریافت جایزه روی سن بروید.

گویا تیپ من چشم خیلی‌ها را گرفته بود! البته این تیپ هرساله من بود و حالا امسال بیشتر به چشم آمده است.

‌ بیشتر عنوان‌های برتر سال به ژاپنی‌ها رسید. به نظر می‌رسد جوایز امسال در سطح قاره خوب تقسیم نشد.

به نظر من ایران می‌توانست جایزه بهترین فدراسیون سال را کسب کند اما ژاپن هم زیرساخت‌های قدرتمندی دارد و سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد تا مجهز به آخرین استانداردهای روز جهان شود به خاطر همین موضوع است که ژاپن هر سال بیشتر جوایز را از آن خود می‌کند.

پس ژاپن استحقاق این همه جایزه را داشت.

به نظر من امسال در این زمینه یک مقدارهم زیاده‌روی شد اما آنها در بسیاری از بخش‌ها که جایزه به آنها رسید مثل تیم ملی فوتبال زنان و یا مربی سال زنان به حق‌شان رسیدند. ژاپنی‌ها در امر توسعه نیز فعالیت خوبی داشتند و این جایزه نیز به حق به آنها رسید.

عکسی از شما منتشر شد با تیپ هندی که بسیار سروصدا به پا کرد. چطور شد که این عکس را انداختید؟

یک مهمانی درهتل برگزار شد که در این جشن اکثر حضار و مهمانان زمانی که قصد حضور در این مهمانی را داشتند باید با تیپ هندی در این مراسم حاضر می‌شدند و این تیپ فقط منحصر به من نبود.

حتی شایعه شده بود هنرپیشه‌های بالیوود هم در این جشن حاضر بودند؟

خیر؛ به هیچ عنوان از هنرپیشه‌ها خبری نبود و فقط اعضای فدراسیون‌های مختلف آسیا و کمیته اجرایی AFC در این مراسم حضور داشتند. دراین مراسم همه چیز به صورت سنتی وجود داشت و حتی سرو غذا و اماکنی که شبیه‌سازی شده بود، نیز سنتی و زیبا بود.

یک روز قبل از مراسم برترین‌ها به تاج‌محل هم سفر کردید. حتماً می‌دانید که این بنا برای یادبود همسر ایرانی شاه جهان، پنجمین امپراطوری گورکانی هند تأسیس شده ؟

درست است. حتماً شما هم می‌دانید که همسر ایرانی این پادشاه شیعه بوده است و به خاطر او این مکان ساخته شده البته من قبلاً یک بار دیگر به این محل سفر کرده بودم. در مجموع سفر خوب اما خسته‌کننده‌ای بود.

در مجموع میزبانی هندی‌ها امسال چطور بود؟

هند امسال میزبانی خوبی از مراسم برترین‌های سال فوتبال آسیا داشت اما چون هتل‌مان کمی خارج از شهر بود، دیگر وقت نکردیم خیلی برای گشت و گذار به بیرون هتل برویم.

اخباری منتشر شده مبنی براینکه شاید طی سال‌های آینده میزبانی مراسم انتخاب برترین‌های سال آسیا به ایران برسد.

صحبت‌هایی دراین خصوص انجام داده‌ام که این مراسم را به میزبانی کیش درایران برگزار کنیم. این پیشنهاد برای سال آینده انجام شده و حتی درخواست داده‌ام تا گروهی برای بازدید از کیش به ایران بیایند تا بتوانیم پس از تأیید آنها مراسم برترین‌های سال آسیا در سال 2016 را در این جزیره زیبا برگزار کنیم. درهر صورت اگر این گروه کیش را تأیید کند به طور حتم سال آینده مراسم برترین‌های سال آسیا در کیش برگزار می‌شود.

در این خصوص اقدامی هم شده ؟

قرار است به همین منظور در جلسه بعدی هیأت رئیسه AFC این موضوع را به صورت جدی مطرح کنم تا یک گروه برای بازدید به کیش بیایند و اگر این موضوع مصوب شد مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا در سال 2016 در جزیره کیش برگزار می شود البته مسئولان کنفدراسیون آسیا همگی در جوش و خروش برای انتخابات فیفا هستند و شاید در حال حاضر فرصت مناسبی برای مطرح کردن این بحث نباشد.

اگر این میزبانی به ایران برسد شاید برای برگزاری برخی مراسم که درسایر کشورها امری عادی تلقی می‌شود، با محدودیت مواجه شویم.

خیر، اینطور نیست. ما هم رقص و آوازهای محلی کردی، ترکی و سایر اقوام ایران را داریم که بسیار زیبا هستند و می‌توانند توجه حضار را جلب کنند.

قاره آسیا برای انتخابات آتی فیفا با شدت زیادی از شیخ سلمان درحال حمایت است. اگر رئیس AFC تا مرحله پایانی از نامزدی کنار بکشد امکان دارد که از شاهزاده علی بن حسین اردنی حمایت کنید؟

هنوزهیچ‌چیز معلوم نیست و ما نمی‌توانیم صراحتاً بگوییم ازچه کسی حمایت می‌کنیم( کفاشیان در گفت وگو با تابناک علنا از شیخ سلمان حمایت کرده بود!) باید 2 هفته مانده به انتخابات فیفا در جلسه هیأت رئیسه که در قطر برگزار می‌شود این موضوع را یک بار دیگر به بررسی گذاشته و به یک تصمیم‌گیری واحد پرداخته و در نهایت برای حمایت از یکی از نامزدها به جمع‌بندی نهایی برسیم.

این جلسه چه زمانی برگزار می‌شود؟

جلسه هیأت رئیسه همزمان با انتخابی المپیک درقطر برگزار می‌شود و به طور حتم تکلیف این موضوع در آن زمان مشخص خواهد شد.

برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گویا بازنشسته‌ هستید و از این لحاظ مشکل دارید؟

خیر، من حتی برای دو دوره قبلی هم بازنشسته بودم و از این لحاظ مشکلی نیست، چرا که فدراسیون فوتبال مستقل و غیر دولتی است و ما مشکلی از این لحاظ نداریم. 2 دوره قبلی هم بازنشسته بودم و هیچ مجوزی از هیچ جا نگرفتم.

با این وضعیت پس رسماً اعلام می‌کنید که برای انتخابات بعدی خواهید آمد؟

بله، همین طور است و برای سومین بار برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید خواهم شد.

اگر بمانید در تیم اجرایی فدراسیون فوتبال تغییرات ایجاد می‌کنید؟

هنوز به این قضیه فکر نکرده‌ام.

ساعت جنجالی فیفا را هم گویا پس دادید؟

آن را که همان 8 ماه پیش پس دادم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر