بازدید 2688

مک‌کین: جهان عرب اعتمادی به رهبری آمریکا ندارد

«جان‌مک‌کین» و «لیندسی گراهام» دو سناتور ارشد جمهوریخواه با انتقاد از مواضع دولت آمریکا در قبال داعش و سوریه، بر لزوم تشکیل نیرویی بین‌المللی و اعزام آنها به سوریه و عراق تاکید کردند.
کد خبر: ۵۵۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 29 November 2015
«جان‌مک‌کین» و «لیندسی گراهام» دو سناتور ارشد جمهوریخواه با انتقاد از مواضع دولت آمریکا در قبال داعش و سوریه، بر لزوم تشکیل نیرویی بین‌المللی و اعزام آنها به سوریه و عراق تاکید کردند.

به گزارش فارس، دو سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی و از مخالفان سرشناس دولت باراک اوباما در مصاحبه با یک رسانه درباره لزوم داعش و سوریه اظهارنظر کردند.

در ادامه انتقادات از مواضع دولت آمریکا در قبال داعش و سوریه از سوی مخالفان داخلی کاخ سفید، دو سناتور ارشد جمهوریخواه بر لزوم تغییر مواضع دولت باراک اوباما تاکید کردند.

«لیندسی گراهام» و «جان‌مک‌کین» در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس، انتقادات تندی علیه مواضع دولت آمریکا مطرح کردند.

گراهام با تاکید بر لزوم متعهد شدن آمریکا به اعزام پیاده‌نظام برای مقابله با داعش در سوریه و عراق تاکید کرد که باید نیروی بین‌المللی با حضور کشورهای عرب سنی و غربی ایجاد شود.

وی گفت که ۹۰ درصد این نیرو را کشورهای منطقه و سنی و ۱۰ درصد بقیه را کشورهای غربی از جمله آمریکا تشکیل دهند.

گراهام بر لزوم فشار برای کنار رفتن بشار اشد از قدرت هم تاکید و ادعا کرد که با تشکیل ارتشی شامل کشورهای عربی و غربی،‌ روسیه و ایران در حاشیه قرار خواهند گرفت.

جان‌مک‌کین در این مصاحبه مشترک با انتقاد از مواضع دولت باراک اوباما درباره تحولات منطقه خاورمیانه و به ویژه سوریه گفت که «جهان عرب» هیچ اعتمادی به رهبری آمریکا ندارد.

او در پاسخ به سوالی از اظهارنظر «دونالد ترامپ» درباره لزوم ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی خاص برای ضبط و ثبت اطلاعات مسلمانان انتقاد کرد و گفت که قطعا این موضوع مسلمانانی را که تنها در حال انجام عبدت هستند را علیه آمریکا خواهد کرد.

رقیب سابق اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سوریه هم گفت که باید یک معادله‌ای در سوریه ایجاد شود که بشار اسد هم جزئی از آن باشد اما او نباید حتی یک روز بیشتر از آنچه ضروری است در قدرت باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر