بازدید 3025
با رونمایی از مدل قراردادی و پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری

کنفرانس تهران به کار خود پایان داد

کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی ایران پس از دو روز برگزاری جلسات مختلف و معرفی مدل جدید قراردادی و پروژه های آماده سرمایه‌گذاری ایران به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۵۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 29 November 2015
کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی ایران پس از دو روز برگزاری جلسات مختلف و معرفی مدل جدید قراردادی و پروژه های آماده سرمایه‌گذاری ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سالن اجلاس سران در روزهای هفتم و هشتم آذرماه امسال، شاهد برگزاری کنفرانس تهران و میزبان مدیران ارشد صنعت نفت و نمایندگان شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه های نفت و گاز بود.

در کنفرانس تهران مدل جدید قراردادهای نفتی با هدف ترغیب سرمایه‌گذاران برای همکاری در پروژه های نفت و گاز کشور رونمایی و معرفی شد و به این منظور حدود ٥٠ پروژه صنعت نفت ایران در قالب مدل جدید قراردادی ارائه شد.

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، سید مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی و رئیس کنفرانس تهران و رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از سخنرانان کلیدی این کنفرانس بودند.

در کنفرانس تهران، نگاه حقوقی و سیاستهای اجرایی دولت درباره مدل جدید قراردادهای نفتی، سیاستها و برنامه های وزارت نفت در زمینه قراردادهای جدید و افق و سیاستهای توسعه ای صنعت نفت ایران تشریح شد.

احیای ظرفیت ها از منظر برنامه‌ریزی کلان اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی، معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از منظر حقوقی و قراردادی، معرفی ظرفیت های داخلی کشور، معرفی طرحهای نفتی خشکی و دریایی کشور و معرفی طرح های اکتشافی از جمله محورهای برگزاری پنل های تخصصی در این کنفرانس دو روزه بود.

در قراردادهای موسوم به IPC قرار بر این است که حلقه‌های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار شوند تا شرکت های خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند. در این نوع قرارداد مالکیت مخزن قابل انتقال نیست و مالکیت آن واگذار نمی شود و تولید صیانتی از مخزن، یکی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست. جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید صیانتی از مخازن، افزایش ضریب بازیافت و استفاده بیشتر و بهینه تر از توان پیمانکاران داخلی از مهمترین اهداف مدل جدید قراردادی صنعت نفت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل