بازدید 2711

محیط زیست نیازمند حمایت و مشارکت مردمی است

کد خبر: ۵۵۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 29 November 2015
مدیرکل حراست سازمان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: تهدیدات پیش روی و آنچه به عنوان چالش‌های اساسی درحوزه محیط زیست موجود است، شاهدی بر این ادعاست که حفظ محیط زیست جز با حمایت و مشارکت مردمی میسر نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضا جزینی‌زاده در نشست با محیط‌بانان و کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: همه پدیده‎های این عالم براساس نظم و حکمت خالق آفریده شده و ما باید قدردان این نعمت‌های الهی بوده و حفاظت از این مواهب الهی وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی افزود: تنها راه پیشرفت محیط زیست در سایه همدلی و همزبانی است که رهبر معظم انقلاب آن را برشمردند و در محیط زیست این همدلی دولت با مردم زبانزد است.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ادامه داد: دولت تدبیر و امید که یک رویکرد زیست محیطی دارد باعث شده که همگان بیش از پیش به محیط زیست توجه کرده و احساس مسئولیت کنند. امیدواریم که همه نهادها اولا در جایگاه اصلی خود ظاهر و بتوانند از این جایگاه که بعضا ملی است، دفاع کنند.

وی اظهارکرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود توجه جدی درخصوص محیط زیست داشتند و این تاکید در سیاست‎های مدبرانه دولت تدبیر و امید که اثرات مثبت آن هر روز نسبت به گذشته بیشتر بوده، مشهودتر است.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به سیاست‌های کلی محیط زیست که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، تصریح کرد: ابلاغ این سیاست‌ها مرهمی بود بر زخم‌های خواسته یا ناخواسته‌ای که از سوی بعضی افراد خاص بر محیط زیست وارد شده است.

جزینی‌زاده ادامه داد: در این راستا صلابت و احساس مسئولیت دکتر ابتکار، معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در سلامت جامعه و محیط زیست و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری باعت دلگرمی ما محیط‌بانان شده و برخود می‌بالیم.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: باید از شرایط خوب به‎وجود آمده در دولت تدبیر و امید که با رویکرد زیست محیطی زمینه مشارکت و همراهی همه را بوجود آورده، نهایت استفاده را در راستای ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی کشور ببریم.

جزینی‌زاده با اشاره به نقد سازنده از دلواپسان خواست که با احساس مسئولیت و جدی محیط زیست را همراهی کنند نه اینکه فقط قسمت خالی لیوان را دیده و به نقد ابزاری بپردازند.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: تهدیدات پیش روی و آنچه به عنوان چالش‌های اساسی درحوزه محیط زیست موجود است، شاهدی بر این ادعاست که حفظ محیط زیست جز با حمایت و مشارکت مردمی میسر نخواهد شد. در حال حاضر نیز محیط زیست بیش از گذشته نیاز به همدلی دارد که این همدلی و همزبانی بین محیط زیست و مردم ما را به داشتن آینده‌ای روشن درحفظ محیط زیست امیدوارتر می سازد.

وی از اداره حراست به عنوان جایگاه حفظ امنیت شغلی و اجتماعی کارکنان و پیشگیری از بروز بحران یاد کرد و صیانت از منابع مادی و معنوی سازمان را از مهمترین وظایف این اداره کل برشمرد.

جزینی‌زاده تصریح کرد: پاسخگویی شفاف به ابهامات زیست محیطی تمام مردم لازم است. در دولت تدبیر و امید علاوه بر اینکه محیط زیست به جایگاه اصلی خود نزدیک می‌شود، از فضای بوجود آمده در سازمان خواستار مشارکت مردم جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در مقوله حفاظت محیط زیست هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، وی از همدلی و همراهی دوستانه، صمیمی و خوب بین مدیرکل استان و کارکنان زحمتکش این اداره در خدمت رسانی بیشتر به مردم به عنوان الگویی مناسب در بین استان‌های کشور نام برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل