بازدید 3386

روایت آیةالله جنتی از تصویب لایحه امر به معروف

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اولین نشست این ستاد گفت: در روایات آمده است که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود همه فرایض دیگر سرپا می‌شود و اگر عمل نشد بقیه فرایض بر زمین می‌ماند.
کد خبر: ۵۵۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 29 November 2015
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اولین نشست این ستاد گفت: در روایات آمده است که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود همه فرایض دیگر سرپا می‌شود و اگر عمل نشد بقیه فرایض بر زمین می‌ماند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی با بیان این‌که «متاسفانه این فریضه در عین این که به طور پراکنده عمل شده ولی بهای لازم به آن داده نشده است» اظهار کرد‌: در جمهوری اسلامی بسیاری از امر به معروف‌ها و نهی از منکرها بوده است و معروف‌ها رعایت شده و منکرها نیز انجام شده، ولی آن بهای لازمی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده به آن داده نشده است و اصل هشتم قانون اساسی همین طور متروک ماند.

وی با اشاره به این‌که «دوستانمان در ستاد امر به معروف بدون اینکه قانونی وجود داشته باشد فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام دادند» گفت: آقای زرگر (دبیر ستاد)و سایر برادران و دوستان عزیزمان با اتکای به این که موضوع امر به معروف مورد عنایت حضرت امام و رهبری بود، فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، جنتی با اشاره به این‌که «افرادی می‌گفتند اگر می‌خواهیم امر به معروف کنیم باید جنبه قانونی داشته باشد» افزود: ما نظرمان از اول این بود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر مجموعه رهبری باشد که ایشان قبول نمی‌کردند و به هر حال حالت بی قانونی خود را داشت.

وی تاکید کرد: با زحمتی که آقای زرگر کشیدند آن موضوع به اینجا رسید که اول لایحه‌ امر به معروف را تهیه کردند و به آقای احمدی‌نژاد دادند و ایشان همانطور آن را کنار گذاشتند و هر چه پیگیری می‌کردند توجهی نشد و همان گونه ماند.

جنتی خاطرنشان کرد: لایحه امر به معروف و نهی از منکر سپس به مجلس رفت، دوستانمان در ستاد امر به معروف با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس زحمات زیادی کشیدند تا آن لایحه جنبه قانونی پیدا کرد اما به هر حال مخالفتی با آن می‌شد و نماینده دولت هم در مجلس با آن مخالفت می‌کرد. بعد هم که تصویب شد دکتر روحانی نامه‌ای نوشتند و از این که این لایحه مشکلاتی دارد انتظار داشت که آقا جلوی آن را بگیرد.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری آن لایحه را به هیات حل اختلاف ارائه دادند» افزود: آیت‌الله شاهرودی نقش موثری داشتند تا این لایحه بالاخره تصویب شد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به قانونی شدن لایحه امر به معروف و نهی از منکر پس از طی مراحل مختلف با بیان این‌که «موضوعی که در جلسه امروز مطرح است دستورالعمل قانون امر به معروف و نهی از منکر است» خاطرنشان کرد‌: این دستورالعمل را نمایندگان دستگاه‌های مختلف با مشورت تهیه کرده‌اند و بحث این است که در جلسه امروز این دستورالعمل تصویب شود.

جنتی با بیان این‌که «بعد از طی مراحل مختلف عمده مسئله اجرا و عمل به قانون امر به معروف و نهی از منکر است» تاکید کرد: ما خیلی از قوانین را داریم که در صحن مجلس تصویب شده و بعد از آن زمین مانده و درست عمل نشده یا بد عمل شده است و لذا بی خاصیت بوده‌اند. ما دلمان نمی‌خواهد که این فریضه که با زحمات زیادی به این جا رسیده و قانونی شده در جنبه‌ عمل به مشکلاتی روبه‌رو شود که همه زحمات را بر باد دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد:‌ انتظار من این است که قضیه را جدی بگیرند. امر به معروف و نهی از منکر در همه ادیان بوده است، انبیا مبعوث شدند برای اقامه معروف و مبارزه با منکر. در آیات قرآن کریم هم اشاره‌ای به امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد" باید در میان شما جمعی باشد که امر به معروف و نهی از منکر کند".

وی گفت: در دوران امام علی (ع) نیز ایشان خود در بازار می‌رفتند و اگر کسی تخلفی می‌کرد تذکر می‌دادند و نهی از منکر می‌کردند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این‌که «ما قضیه امر به معروف را جدی می‌گیریم» خاطرنشان کرد: هر کس در درجه اول وظیفه شرعی دارد که این مسئله را جدی بگیرد و به آن عمل کند. کار صرفا این نباشد که این جلسه برگزار شود و بعد ما سراغ کارمان برویم.

به گزارش ایسنا، اولین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور اعضای اصلی این ستاد و به ریاست آیت‌الله جنتی برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها