بازدید 15117

علت حضور ناجا در خیابان‌ها از زبان وزیر‌کشور

رحمانی‌فضلی گفت: تاکنون هیچ اقدام ضدامنیتی در مرزهای کشور نداشتیم و فقط دو نفر در کاروان‌ها به دلیل تبلیغات انحرافی بازداشت شدند.
کد خبر: ۵۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 28 November 2015
رحمانی‌فضلی گفت: تاکنون هیچ اقدام ضدامنیتی در مرزهای کشور نداشتیم و فقط دو نفر در کاروان‌ها به دلیل تبلیغات انحرافی بازداشت شدند.

به گزارش تسنیم، وزیر کشور در پایان نشست ستاد اربعین که عصر امروز (شنبه) در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به جلسه امروز ستاد اربعین اظهار داشت: این جلسه با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین کمیته های مختلف برگزار شد که مروری در خصوص عملکرد ستاد داشتیم.

وی تاکید کرد: کماکان برای ما موضوع امنیت در اولویت است و امنیت داخل ایران و عراق در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که الحمدلله مسئولان امنیتی و انتظامی گزارشی ارائه کردند و مشخص شد که بر اوضاع مسلط هستند و تمام تحرکات رصد می‌شود. البته همکاری زوار کار را برای آنها تسهیل می‌کند.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به هماهنگی مردم و ستاد مرکزی اربعین گفت: از مردم به دلیل اعتماد به ستاد متشکریم و با گزارشات ارائه شده شاهد همکاری، همدلی و نظم مردم در مرزها هستیم و همین همدلی هماهنگی‌های لازم را راحت‌تر خواهد کرد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با تشکر از مسئولین عراقی بویژه وزارت کشور و خارجه این کشور گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار ویزا توسط برادران عراقی ما صادر شده که این تعداد در 11 شهر، مناطق مرزی و دفاتر جدید بوده است.

رحمانی فضلی افزود: همچنین مسائل تدارکاتی و پشتیبانی امنیتی برعهده عراق است که جا دارد از آنها در این خصوص تشکر کنیم.

وی با توصیه به زواری که مدارکشان مفقود شده است گفت: از زوار می‌خواهیم جنبه‌های حفاظتی را رعایت کنند و تقاضا داریم در نگهداری اسناد هویتی خود دقت لازم را داشته باشند.

وزیر کشور یادآور شد: از زوار می‌خواهیم به صورت تدریجی به کشور بازگردند تا برای ما و خودشان مشکلی پیش نیاید.

رحمانی فضلی در خصوص بیمه زوار نیز گفت:  با مصوبه دولت سازمان حج و زیارت متولی بیمه همه زوار شده است که بتدریج این موضوع برقرار خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه زوار بدون ویزا حق خروج از کشور را ندارند گفت: در دو سال گذشته روزهای پایانی این امکان فراهم می‌شد که بدون ویزا داخل خاک عراق وارد شود اما با تمهیدات اندیشیده شده همه زوار باید ویزا تهیه کنند و سپس از کشور خارج شوند در غیر این صورت مسئولان انتظامی مانع خروج آنها از کشور خواهند شد و اگر فردی بدون ویزا وارد خاک عراق شود به دلیل مناسب نبودن شرایط امنیتی دچار مشکل خواهد شد، بنده در جلسه امروز به نیروی انتظامی و بسیج تاکید کردم با افرادی که بدون ویزا قصد خروج از کشور را دارند برخورد شود.

وزیر کشور افزود: با اتباع خارجی که بدون هیچگونه سند هویتی از کشور خارج شوند برخورد خواهد شد و کسی بدون ویزا اجازه خروج از کشور را ندارد.

رحمانی فضلی با اشاره به حمل و نقل گفت: مقرر شد کمیته حمل و نقل و تدارکات پیش‌بینی لازم را جهت بازگشت زوار انجام دهد. تاکنون بیش از 800 دستگاه اتوبوس از طرف ایران برای جابه‌جایی زائران وارد خاک عراق شده است.

وی همچنین در خصوص آخرین آمار زواری که از کشور خارج شده‌اند گفت: تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر از مرزها خارج شده‌آند و پیش‌بینی ما این است که حدود دو میلیون نفر از کشور خارج شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم تجربه امسال الگویی برای سالهای بعدی باشد و بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود در خصوص اقدامات تروریستی در مرزها و خاک عراق نیز گفت: تاکنون هیچگونه اقدام امنیتی و ضد امنیتی در مرزها نداشتیم و فقط دو نفر در کاروان‌ها به دلیل تبلیغات انحرافی بازداشت شدند.

وی ادامه داد: همچنین 50 نفر به صورت غیرمجاز از منطقه مرزی خارج شده بودند که در اولین بازرسی مرزی عراق شناسایی و سپس به کشور بازگردانده شدند. ما با موارد غیرقانونی برخورد حقوقی و قضایی خواهیم کرد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود در خصوص تخلف دلالان نیز گفت: مقرر شد وزارت مسکن تمهیداتی در این خصوص بیندیشد. البته بلیت اتوبوس در این ایام دو برابر شده اما قیمت بلیت هواپیما نیز ثابت مانده است.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص برقراری نظم و ترافیک در مرزها نیز افزود: نیروی انتظامی در این خصوص فعالیت‌های زیادی داشته و نظم بیشتری نسبت به سالهای گذشته در مرزها برقرار بوده است.

وی همچنین در خصوص کنترل افراد در بازگشت به کشور نیز گفت: کنترل خروج و ورود در مرزها برقرار است و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد و اگر افرادی بخواهند به صورت قاچاقی قصد ورود به کشور را داشته باشند نیروهای ما آنها را کنترل خواهند کرد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه گروه تروریستی داعش طی چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی گفت: آنها همواره در حال تهدید کردن هستند اما قدرت هیچگونه اقدام تروریستی را بحمدلله در ایران نداشتند.

رحمانی فضلی در خصوص حضور نیروهای انتظامی در شهر تهران گفت: حضور نیروهای انتظامی مانور بوده است و قصد داریم شرایط را در خصوص تهدیدات برآورد و ارزیابی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص گزارش حادثه ورامین نیز گفت: عده‌ای در ورامین با سردادن شعارهایی قصدداشتند مانع تشکیل آن جلسه شوند که با عملکرد خوب نیروی انتظامی  و فرمانداری این جلسه برگزار شد، ما با توجه به فضای انتخابات و اینکه دولت اعلام کرده که ما حامی و مشوق اجتماعات قانونی هستیم و برای هر حزب و یا گروهی که مجوز صادر شده و به صورت قانونی فعالیت می‌کنند بر خود فرض می‌دانیم که امنیت آنها را حفظ کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: برای ما قابل قبول نیست جمعی تحت هر عنوانی به خود اجازه دهد که به تجمعات قانونی خدشه وارد کند و بعد از این اقدام به کار خود نیز اسرار بورزد. این کار به صورت هیجانی، نسنجیده بوده و راهش این است که عذرخواهی شود. اما اسرار بر انجام آن کار درستی نیست. این برای ما قابل قبول نیست و ما نمی‌پذیریم که اینگونه حرکات از برخی افراد بخصوص مسئولین انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: امروز استاندار پرونده حادثه ورامین را کامل کرده بود و پیشنهاداتی را نیز در انتهای این پرونده ارائه داد. بخشی از افرادی که در این حادثه شرکت کرده بودند اعلام کردند که این حادثه عمدی نبوده و اشرافی نسبت به قوانین و مقررات نداشتیم و تابع هیجانات و احساسات خاصی بودیم و اگر این افراد در این حد باشند ما برخوردی با آنها نداریم.

وی در ادامه گفت: افرادی که این حادثه را سازماندهی کردند و در خصوص آن برنامه‌ریزی داشتند حتما پرونده‌ آنها به مراکز قضایی ارسال خواهد شد تا آنها این موضوع را بررسی کنند همانطور که در قضیه شیراز نیز دولت همین روال را انجام داد. این پرونده را به معاون سیاسی ارجاع دادند تا با معاون حقوقی و پارلمانی در خصوص مسیر اقدامات بعدی برنامه‌ریزی داشته باشند و تا انتهای این ماجرا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار