بازدید 2418
رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا خبر داد:

حضور اعضای ستاد ترافیک کشور در خوزستان

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا گفت:اعضای ستاد ترافیک کشور به لحاظ حساسیت موضوع زائران اربعین حسینی در خوزستان حضور دارند.
کد خبر: ۵۵۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 28 November 2015
رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا گفت:اعضای ستاد ترافیک کشور به لحاظ حساسیت موضوع زائران اربعین حسینی در خوزستان حضور دارند.

سرهنگ علیرضا جهانگیری عصر شنبه در جریان بازدید از مرز چذابه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وضعیت مرزهای خوزستان از نظر زیرساخت ها و نظم پذیری زائران نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است. همچنین اقداماتی که قبل از شروع این سفر و انجام و مقدماتی که فراهم شده همه نشان دهنده علاقه و عزم مسئولان این استان برای خدمات رسانی به زائران است.

وی افزود: امسال حجم ترافیک در مرزها نسبت به سال گذشته بسیار خوب است. در سال های گذشته یکی از مشکلاتی که در پایانه های مرزی با آن مواجه بودیم کمبود یا فقدان پارکینگ مناسب برای توقف وسایل نقلیه بوده است.

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: خوشبختانه امسال وضعیت راه های مواصلاتی نسبت به سال گذشته خیلی بهتر است ولی می طلبد که بهتر از این باشد. توقفگاه های بسیار وسیعی در سطح منطقه وجود دارد و خوشبختانه تمامی مسئولان خوزستانی همه پای کار هستند و همواره به محض اعلام نیاز اقدامات لازم را برای ما انجام می دهند. بنابراین زائران با خیال راحت وسایل نقلیه خود را در پارکینگ ها پارک کرده و به سفر خود ادامه دهند.

جهانگیری بیان کرد: یکی از مسائل مهم این است که هر اقدامی از جانب زائران یا خادمان آنها که برای پشتیبانی بهتر صورت می گیرد اگر منجر به ایجاد بی نظمی شود مسلما تأثیر این اقدام خود را در ترافیک زودتر نشان داده و بی نظمی در حوزه ترافیک شکل گرفته و در نهایت موجب بی نظمی در سفر زائران می شود.

وی عنوان کرد: قطعا زائرانی که از شهرستان ها به مرزها مراجعه می کنند با هدایت و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و پشتیبانی مسئولان توقفگاه ها به سمت پارکینگ های عمومی پیش بینی شده هدایت می شوند تا وسایل نقلیه خود را در این توفقگاه ها متوقف کنند. خوشبختانه این پارکینگ ها امنیت کافی داشته و باعث گشایش راه های مواصلاتی هم خواهد شد.

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا گفت: مسئله ای که در حال حاضر قابل پیش بینی است افزایش تراکم بسیار بالا نسبت به چند روز گذشته است و احتمالا تا دو روز آینده به دلیل نزدیکی به روز اربعین تراکم جمعیت بیشتر می شود. بنابراین همه تسهیلات لازم به منظور رفاه حال مردم در نظر گرفته شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

جهانگیری یادآور شد: مهمترین عامل تسهیل کننده خدمات رسانی به زائران همکاری و اطلاع رسانی است. در محورهای خوزستان از بستان تا چذابه که محور اصلی است و از خرمشهر تا شلمچه به دلیل همکاری بسیار خوب زائران مشکل خاصی در مسیر تردد زائران وجود ندارد.

وی تأکید کرد: برگشت زائران مهمترین مسئله ای است که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده و اکنون برخی زائران که زودتر سفر کرده اند در مسیر بازگشت قرار دارند و از روز جمعه حجم آنها خیلی بیشتر می شود.

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا ادامه داد: برای کنترل ترافیک در روزهای آینده به صبر و حوصله زیاد و توجه به اطلاع رسانی و پرهیز از شتاب نیاز داریم. همکاران ما در سطح منطقه به منظور روان سازی و کنترل ترافیک حضور مستمر و چشمگیری دارند اما همکاری زائران بسیار مهم است.

جهانگیری بیان کرد: در نهایت آن چیزی که سفر را تسهیل می کند، حوصله و توجه زائران به اطلاع رسانی در همه حوزه ها اعم از ترافیک، انتظامی، خدمات، پشتیبانی و امنیتی است.

وی اظهار کرد: تا شب گذشته حدود ۲۳۰ هزار نفر از پایانه چذابه عبور کرده و از شلمچه نیز ۳۱۰ هزار نفر عبور کرده اند. قطعا تراکم در پایانه شلمچه بیشتر است چون زیرساخت های شلمچه بیشتر و امکانات هم بهتر است.

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا عنوان کرد: وضعیت زیرساخت های خوزستان نسبت به ایلام بهتر است و اگر زائران در این روزهای پایانی قصد سفر به کربلا را دارند توصیه می کنم که به استان خوزستان برای عزیمت به کربلا سفر کنند چون امکانات خیلی خوب است و وسعت زیرساخت ها از جمله پارکینگ خیلی خوب است.

جهانگیری اضافه کرد: فضای مهران نسبت به خوزستان محدودتر و متراکم تر است. بنابراین به زائرانی که قصد عزیمت را دارند توصیه می کنم که اول شلمچه، بعد چذابه و بعد مهران را انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: اعضای ستاد ترافیک کشور به لحاظ حساسیت موضوع زائران اربعین حسینی در خوزستان حضور دارند. خوشبختانه در زمینه راه های مواصلاتی استان از یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و کاهش میزان تصادفات در محورهای منتهی به مرزهای استان نشان دهنده توجه خوب مسئولان خوزستان به زیرساخت ها و البته مهمان نوازی مردم دارد.

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: شب گذشته وقتی به مسئولان اعلام کردیم که به پارکینگ نیاز داریم تا صبح امروز دستگاه های لودر را برای مسطح کردن فضای کنار پارکینگ و توسعه آن مهیا کردند و این نشان دهنده همکاری خوب مسئولان خوزستان با نیروی انتظامی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل