بازدید 99991
بسته خبری تابناک؛

داعش رسماً ایران را تهدید کرد!/ مخالفت صریح وزیر بهداشت با رییس‌جمهور/ قول وام دو میلیونی احمدی نژاد/ خواهش عارف از اعتدالیون

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«بابک زنجانی بازیگر شد؟!»،«مخالفت نماینده ولی فقیه با روحانی»،«تمجید افخمی از «فردین» در شبکه سه سیما»،«متلک به روحانی از بلندگوی حرم امام علی»،«از سفر مرتضوی در حیرتم!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 28 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اصلاح‌طلبان هویت خود را از دست داده اند

محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییر هویت جریان اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جریاناتی که بر یک پشتوانه مستحکم دینی استوار نباشند برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند. رجبی بابیان اینکه یکی از گروه‌هایی که مبتنی بر تفکرات غربی حرکت می‌کند جریان اصلاح‌طلبی است، تصریح کرد: آن‌ها دارای اندیشه‌های ثابت که خطوط قرمزشان نیز مشخص باشد، نیستند ازاین‌رو از هرچه که این جریان را به هدفش برساند استفاده می‌کنند و ممکن است در هرزمانی از هر گروهی حمایت کنند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به نسبیت‌گرایی جریان اصلاح‌طلب که مبتنی بر تفکر غربی آن‌هاست خاطرنشان کرد: این استحاله جریان اصلاح‌طلب برخاسته از مبنای غربی تفکر آن‌هاست که جز همان تفکر نسبی‌گرای خودشان به هیچ ارزش و خط قرمزی پایبند نیستند حتی اگر فردی از مجموعه این جریان در راستای اهدافشان نباشد او را کنار می‌گذارند که در این زمینه می‌توان به ترور شخصیتی یکی از اعضای شورای شهر در جریان انتخاب شهردار تهران و برخورد آن‌ها با آقای عارف اشاره کرد.


حمله تند طائب به دولت روحانی

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه "نفوذ" ورود پنهانی برای تغییر باورها و جایگزین کردن باطل به جای حق است، گفت: اینکه گفته شد "هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد" سخن حق نیست، حرف حق ‌نماست. شیطان در کارهای خودش به انتظار توفیق نمی‌نشیند،‌ شیطان اصلاً‌ کارش همین است، نیش عقرب نه از سر کین است/ اقتضاء طبیعتش این است. عقرب باید نیشش را بزند، کاری ندارد که من مردم یا نمردم، ... بنابراین اگر کسی بگوید ما آمریکایی‌ها را از اینکه علیه ما اقدامی انجام دهند مأیوس کردیم، شیطان را نشناخته است. حالا این آقایانی که رفتند مذاکره کردند چی؟ شما را ارجاع می‌دهم به مناظره‌های تلویزیونی دوران انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که آقای رئیس جمهور آن موقع چه چیزی گفت؟ گفت که من برای حل مشکلات برنامه دارم؟ گفت بالاخره دنیا کدخدا دارد. بنابراین معلوم می‌شود که هدف باز کردن مشت کدخدا نبوده بلکه بر روی این درخت میوه‌ای رویت شده. خب، طبیعتاً وقتی که مذاکرات شروع می‌شود یک جنبه می‌تواند اولی باشد. اگر جنبه دومی هم در آن باشد، لاجرم مذاکره کنندگان باورهایشان یک مقدار آسیب دیده است. اینها برای مذاکره تئوری سازی می‌کنند، می گویند امام حسین (ع) با پسر زیاد مذاکره کرد! قضیه کربلا و قضیه امام حسین (ع) آن قدر روشن بود که من این را نمی‌توانم به پای بد فهمی این آقایان بگذارم.


رمالی و دعانویسی به سبک موبایلی

شاید عجیب به نظر برسد اما این روزها بحث فیلترینگ شبکه‌ای مانند تلگرام در حالی مطرح است که برخی در شبکه‌های اجتماعی دیگر صفحاتی با موضوع فالگیری و حتی دعانویسی فعالیت گسترده دارند. به گزارش ایسنا، امروزه در موارد متعدد کاربران از شبکه‌های اجتماعی موبایل به عنوان راهکاری برای توسعه و رونق کسب و کار خود استفاده می‌کنند و با بهره‌گیری از این شبکه‌ها بعضا گونه‌های جدیدی از اشتغال نیز ایجاد شده است.برای درک بهتر این موضوع کافی است در برخی از این نرم‌افزارها، جست‌وجوی کوتاهی داشته باشید. همین که شما کلمه‌ای مانند "فال" را جست‌وجو کنید صفحات متعددی به شما پیشنهاد می‌شود که بسیاری از آنها دنبال‌کنندگان چند هزار نفری دارند.نکته جالب دیگر آنکه به دنبال باز کردن این صفحات با توضیحات جالبی مواجه شده و در کنار آن شماره‌های تماس متعددی را هم به دست می‌آورید.جالب‌تر آنکه حتی برخی از این افراد برای فعالیت تعیین وقت هم دارند و به عنوان مثال تنها در روز یا ساعت‌های خاصی از هفته افراد می‌توانند وقت بگیرند تا در زمان مقرر، با تماس تلفنی یا حضوری فال آنها گرفته شود.با باز‌کردن برخی از این صفحات با عباراتی مانند آنچه در ذیل آمده مواجه می‌شویم: "خداوندا، مرحمتی کن تا تسلی دادن را بیشتر جویم از تسلی یافتن! برای آگاهی از تعرفه‌ها و گرفتن وقت لطفا با تلگرام یا شماره زیر تماس بگیرید..."


اولتیماتوم پلیس درباره دستکاری پلاک خودرو

سرهنگ مراد مرادی در گفت‌وگو با(ایسنا)، با تاکید بر اینکه پلیس در موضوع مخدوش کردن پلاک خودروها و همچنین دستکاری اعداد و ارقام پلاک‌ها کاملا جدی است، اظهار کرد: اگر چنانچه پلاکی از روی غیرعمد ناخوانا باشد پلیس 40 هزار تومان راننده متخلف را جریمه خواهد کرد؛ اما اگر پلاک خودرویی عمدا به هر طریقی مخدوش شده یا ارقام آن دستکاری شود برابر قانون جزای اسلامی این اقدام جرم محسوب شده و ضمن توقیف خودرو متخلفان از شش ماه تا یک سال به حبس محکوم خواهند شد. وی با بیان اینکه پلاک هویت یک خودرو است اظهارکرد: در سال جاری پلیس برخورد جدی با دستکاری و مخدوش کردن پلاک داشته است؛ به طوری که در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده که منجر به توقیف خودرو شده است 128 درصد افزایش داشته است.


نفوذ واژه جدید برای از میدان خارج کردن رقیب

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی درباره سخنان عده‌ای از سیاسیون مبنی بر احتمال ورود برخی نفوذی‌ها در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به خبرنگارنامه نیوز گفت:این حرفی که عده ای از آن تحت عنوان نفوذی استفاده می کنند و یا حرف‌های دیگری که می‌زنند برای این است که رقیب را از میدان خارج کنند و این ترفند و شگرد آنان برای عدم موفقیت رقیب است. وی اظهار داشت: ما اگرتوان حل مشکلات در جامعه را داریم باید برنامه‌ها نظرات و واقعیات خودمان را بیان کنیم و از عملکرد خودمان دفاع کنیم نه اینکه از تخطه ،خراب کردن و کوبیدن افراد به نفع خود استفاده کنیم .پزشکیان تصریح کرد: مردم به دلیل عملکرد بد این افراد در سال‌های گذشته اقبالی به آنها ندارند لذا این افراد سعی می‌کنند جریان‌های دیگر را تخریب و تخطه کنند. مسئله‌ای که مشخص است این معناست که مردم دیگر به این افراد اقبالی ندارند و به آنها رای نمی‌دهند.


تقاضای وکلای بقایی برای دیدار با رئیس قوه‌قضائیه

به گزارش نامه نیوز، سیدعلی‌اصغر حسینی و سیدعادل حیدری اظهار کردند که چند ماه قبل، از رئیس قوه‌قضائیه درخواست ملاقات کردیم تا در خصوص مسائل مربوط به پرونده موکل، گزارشی را تقدیم و ایرادات روند رسیدگی و مسائلی از این دست را به وی گزارش و درخواست رسیدگی کنیم که با درخواستمان موافقت نشد. وکلای حمید بقایی افزودند: به دلیل ضرورتی که در خصوص دیدار رئیس قوه‌قضائیه و ارائه گزارش وقایع چند ماهه اخیر احساس می‌کنیم، دوباره نامه‌ای حاوی درخواست ملاقات به دفتر رئیس دستگاه قضا ارسال کردیم که امیدواریم این بار با درخواست ملاقات موافقت شود.

از سفر مرتضوی در حیرتم!
مصطفی ترک همدانی، وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی به خبرآنلاین گفت: برای مرتضوی نه الزاما به دلیل پرونده تامین اجتماعی، بلکه به خاطر چند پرونده دستور ممنوع الخروجی صادر شده بود و این خبر را سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اعلام کرده بود.او ادامه داد: من هنوز در حیرت هستم. چرا که یکی از اقدامات تامینی که دادسرا برای جلوگیری از فرار متهم انجام می دهد، صدور قرار ممنوع الخروجی متهم است و بعد از آن ممکن است قرارهای تامینی تشدید و یا لغو شود. اما این که این قرار تامینی لغو شده باشد تا به حال به ما ابلاغ نشده و تا جایی که می دانم حداقل در پرونده خود ما چنین لغوی وجود نداشته؛ مگر در جای دیگری چنین چیزی صادر شده باشد که من بی اطلاع باشم.


رایزنی اصلاح‌طلبان با شورای‌نگهبان نشانه صداقت است

موسوی‌تبریزی که این روزها سخت مشغول برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی البته نه برای خود بلکه برای کمک به جبهه اصلاحات و مجمع محققین و مدرسین قم است، در این گفت‌وگو بر حق‌الناس بودن رأی مردم تاکید کرد و اخباری هم از رایزنی‌های اصلاح‌طلبان با نهادها و افراد برای انتخابات مجلس آتی داد. به گزارش امیدنامه، وی گفت: اصلاح‌طلبان درون جناح خود مشغول رایزنی هستند برای اینکه بین کاندیداها اهم فی الاهم کنند که آمدن چه کسی به‌صلاح‌تر است. در بیرون هم به همین ترتیب رایزنی می‌کنند چراکه به اعتقاد ما رایزنی حق اصلاح‌طلبان است. البته حق هر جریانی است. اصلاح‌طلبان می‌توانند با مسوولان کشور در راستای مواضع خود رایزنی کنند حتی با رهبر انقلاب هم می‌توانند صحبت کنند و اگر شبهه‌ای است آن را برطرف کنند. این را نگرانی نمی‌گویند بلکه صداقت می‌گویند. اگر کارهای پشت‌پرده انجام دهند، درست است؟ به اعتقاد من این کارها شفاف‌سازی است. حالا عده‌ای در این میان بهره‌برداری می‌کنند و می‌گویند، نگرانند. درصورتی‌که اصلاح‌طلبان در عین حال که با بزرگان و مسوولان صحبت می‌کنند، مردم را هم در جریان کارها می‌گذارند چراکه به اعتقاد ما یکی از عیب‌های جامعه انتخاباتی ما این است که افراد و گروه‌های خلق‌الساعه در آستانه انتخابات شکل می‌گیرند و مردم در جریان امور آنها قرار نمی‌گیرند. در زمان مرحوم امام(ره) در انتخابات مجلس شایع شده بود که فقط جامعه مدرسین قم و تهران برای کل ایران کاندیدا بدهند و مردم هم موظف به تبعیت از آنها هستند. امام(ره) این مساله را نهی کرد و گفت که جامعه مدرسین در غیر قم و جامعه روحانیت مبارز در غیر تهران کاندیدا معرفی نکند. بنابراین اینکه عده‌ای بخواهند برای حذف رقیب حرف‌های اینچنینی مطرح کنند، درست نیست و همان‌طور که گفتم نمونه‌هایش را زیاد داشته‌ایم. اما همه باید بدانند که در نهایت رأی‌دهندگان مسوول انتخاب خود هستند. یعنی اگر کاندیدایی را انتخاب کردند و آن فرد در مجلس عملکرد خوبی نداشت، به این معناست که مسوولیت آن بر دوش رأی‌دهندگان هم هست


960 هزار نفر در برگزاری انتخابات نقش دارند

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری ۹۶۰ هزار نفر نقش دارند. به گزارش ایسکانیوز، علی پورمطلق دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور روز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای، آموزشی، توجیهی مجریان انتخابات استان‌های غرب کشور در هتل پارسیان کرمانشاه، اظهار داشت: این چهارمین همایش توجیهی و آموزشی انتخابات است که در هفت مرکز استان دیگر هم با هدف ارائه آموزش‌های لازم به مجریان برگزاری انتخابات برگزار می شود.وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی قوانین انتخابات در گذر زمان تغییراتی دارند لذا برای برگزاری انتخاباتی قانونمند نیاز است که این دوره ها برگزار شود و ما به همین دلیل برای عوامل اجرایی از افراد صاحب نظر، تصمیم‌گیر و تصمیم ساز استفاده می کنیم. دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور بر لزوم تمرکز این آموزش ها بر محتوای قوانین و نیز مباحث حقوقی تاکید کرد و افزود: کسانی که به عنوان نماینده فرمانداران بر سر صندوق ها حضور می یابند باید طوری توجیه شوند که ضعف سال های گذشته را نداشته باشیم.


حقوق ۵۰ میلیونی پزشکان با اجرای طرح تحول سلامت

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد و از امضا کنندگان طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: واقعیت این است که نمایندگان مجلس براساس گزارش‌هایی که از حوزه‌های انتخابیه خود دریافت کرده‌اند نسبت به ادامه اجرای طرح تحول سلامت نگران شده‌اند. وی گفت: بصورت مشخص در این جلسه شخص نایب رییس مجلس نسبت به اختصاص بودجه ۵۹ هزار میلیارد تومانی برای بحث درمان و اجرای طرح تحول سلامت انتقاد کرد.ثروتی گفت: در حال حاضر در بازار کار به غیر از اکثریتی که دریافتی آن‌ها برمبنای دستمزد حدقلی تعیین می‌شود، تنها تعداد معدودی از بهترین و کارآمد‌ترین فارغ‌التحیصلان رشته‌های فنی و مهندسی که با داشتن مداراک بسیار عالی رتبه علمی و دانشگاهی و به واسطه اشتغال در سمت‌های طراز اول شغلی ممکن است دریافتی تا حدود ۸ میلیون تومان در ماه داشته باشند اما در کنار این گروه معدود مشاهده می‌کنیم که از زمان اجرای طرح تحول سلامت دریافتی ماهانه برخی پزشکان دست کم بصورت متوسط تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و حتی ارقام بیشتری نیز گفته می‌شود. عضو کمسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حتی اطلاع از چنین اختلاف فاحش مزدی به صورت خود بخود باعث می‌شود تا همه مزد بیگران کنونی صرف نظر از سمت و رده شغلی نسبت به بالا رفتن تعرفه‌های درمانی معترض شوند.


ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات

سیدمرتضی بختیاری معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور بر ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات تاکید کرد.وی در جمع دادستان‌های سراسر استان یزد، اظهار کرد: عده‌ای با خیال این که جرائم در فضای مجازی قابل رصد نیست، تبلیغات زودرس یا فضای اتهام و تخریب را علیه سایر نامزدها و داوطلبان شرکت در انتخابات ایجاد می‌کنند که این کار بیش از همه به اعتماد مردم لطمه می‌زند. به گزارش ایسنا، بختیاری تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا نه حقی از نظام تضییع شود و نه حقی از داوطلبین که با نیت خدمت به نظام وارد گود انتخابات شده‌اند.


تلاش‌ها برای تحقق حضور 30 درصدی زنان

هانیه گرایلیعضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: برای تحقق حضور 30 درصدی زنان در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان جلسات مشترکی با حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لاری و نیز کمیته سیاسی حزب کارگزاران برگزار کرده‌ایم و در این زمینه به نتایج مشترک رسیده‌ایم. . به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: مجمع زنان اصلاح‌طلب با توجه به تقسیم کاری که در جبهه اصلاح‌طلبی انجام شده است،‌ فعالیت حزبی خود را برای انتخابات آتی آغاز کرده است و به شدت تلاش می‌کند تا همگرایی و هماهنگی کاملی بین تمام فعالان اصلاح‌طلب زن به وجود آید و با تاسی به الگوهای سیاسی مناسب، زمینه مشارکت سیاسی تمامی آن‌ها فراهم آید تا شاهد حضور30 درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی باشیم.


سهم‌خواهی سرعت ائتلاف اصولگرایان را کاهش داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: دیدار آیت‌الله یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی در کاهش شکاف طیف‌های اصولگرا و ایجاد همگرایی در این جریان سیاسی موثر است.وی گفت: درک شرایط سیاسی کشور و لزوم همگرایی اصولگرایان برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی اسفندماه بزرگان اصولگرا را بر دیدار و گفت‌وگو و نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر ترغیب کرده است. . به گزارش ایسنا، وی در عین حال با تایید سهم‌خواهی برخی طیف‌های اصولگرا و تاثیر آن در کند شدن سرعت همگرایی در جریان اصولگرا، گفت: اگر سهم‌خواهی برخی طیف‌های منفرد جریان اصولگرا از بین برود، ائتلاف و همگرایی در جریان اصولگرا سرعت می‌گیرد.


تشکیل مجلس جوانان غیر قانونی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشکیل هیئت موسسان مجلس جوانان گفت : تشکیل مجلسی به نام مجلس جوانان غیر قانونی است به خصوص اینکه با اهدافی خاص در پشت پرده انجام گیرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشکیل هیئت موسسان مجلس جوانان گفت : تشکیل مجلسی به نام مجلس جوانان غیر قانونی است به خصوص اینکه با اهدافی خاص در پشت پرده انجام گیرد.وی افزود : ایجاد چنین مجلسی نیازمند پیش برد روند خاص آن بوده و باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود و ساز و کار خاصی برای آن تعریف و بستری برای حضور همه جوانان باشد نه اینکه برخی با حمایت عده ای خاص که منتسب به یک جناح سیاسی هستند بخواهند بی قانونی راه بیاندازند .قاضی پور ادامه داد : جوانان آذری ، لر و... چه جایگاهی در این مجلس دارند؟چگونه است که عده ای می خواهند به اسم جوانان میهن اسلامی با حمایت های خاص سیاسی و دولتی به قدرت و شغل برسند؟این نماینده مجلس در پایان با اشاره به برگزاری جلسات مجلس جوانان در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت : برگزاری نشست های غیر قانونی هیئت موسسان مجلس موسوم به جوانان نباید در مرکز پژوهش های مجلس انجام می گرفت.


قالیباف در کنار معتادان

شهردار تهران در پی بازدید صبح جمعه از منطقه "عودلاجان" در مطلبی تحت عنوان "نامه‌ای برای مردم تهران" نوشت: می‌خواهم با شما از دردی سخن بگویم که نیم قرن است تن این شهر را آزار می‌دهدمحمدباقر قالیباف، شهردار تهران امروز در صفحه اینستاگرام خود در نامه‌ای برای شهروندان نوشت: شهروندان محترم تهرانی، می‌خواهم با شما از دردی سخن بگویم که نیم قرن است تن این شهر را آزار می‌دهد.ما در قلب پایتخت ایران اسلامی گوهری تاریخی با ریشه‌های اصیل فرهنگی داریم که غبار ناهنجاری بر آن نشسته است. این منطقه از قدیم میزبان آسیب‌های اجتماعی گوناگونی بوده است و حالا این زخم بیش از هر زمان دیگری سرباز کرده است. فقر، اعتیاد، کارتن_خوابی، کودکان_کار، تخریب آثار فرهنگی‌تاریخی و ... بخشی از این ناهنجاری‌هاست.شهرداری تهران مدتی است که در این منطقه اقداماتی را شروع است اما حل معضلات این منطقه همکاری، همراهی و همدلی همه نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان و شما شهروندان عزیز را می‌طلبد. آقایان و خانم‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنید، با یکدیگر مهربان‌تر باشیم. وظیفه انسانی همه ماست که برای کاهش بخشی از دردهای قلب شهرمان کمک کنیم. بیایید پیمان ببندیم در هر نقطه از این شهر که ساکن هستیم به سلامت قلب شهرمان فکر کنیم و در این راه از هیچ کمک و کاری که مفید و مؤثر باشد، دریغ نکنیم.‌

بسته خبری تابناک؛


سوءاستفاده انتخاباتی از نام بسیج و سپاه

همزمان با هفته بسیج، برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس با سوءاستفاده از ظرفیت عظیم بسیج اقدام به برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان گردهمایی بسیجیان می‌کنند که این مسأله واکنش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه را در پی داشت.روزنامه جمهوری اسلامی از ارومیه خبر می‌دهد: سرگرد پاسدار حسن نوعی مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با تکذیب برگزاری هرگونه برنامه از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در مسجد آقا علی اشرف گفت: این برنامه تحت مدیریت سپاه نبود و سپاه ارومیه هیچ سخنرانی را برای این مراسم دعوت نکرده است.وی با انتقاد از رویکرد برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس در برگزاری تجمعات و مراسم مختلف با استفاده از عنوان بسیج، از پیگیری قانونی این تخلفات خبر داد.نوعی خاطرنشان کرد: «قطعاً بسیج اجازه سوءاستفاده از ظرفیت عظیم حزب‌الله و هفته بسیج را به عناصر سیاسی نخواهد داد.»اسماعیل کوثری یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که توسط استاندار سابق آذربایجان غربی و یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس تحت عنوان گرامیداشت هفته بسیج برنامه‌ریزی و در مسجد آقا اشرف ارومیه برگزار شد، با حمله شدید به دولت اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد کشور از بی‌تدبیری مسئولان و دولت کنونی شکل می‌گیرد.


عذر خواهی معلم بازنشسته از شاگردانش

اخیرا تصویری از یک متن عذرخواهی که یکی از فرهنگیان کشورمان در بخشی از روزنامه های کثیرالاانتشار چاپ کرده در فضای مجازی منتشر شده است.یکی از معلمین بازنشسته استان آذربایجان شرقی در متنی که در یکی از روزنامه ها منتشر کرده از دانش آموزان خود بابت آموختن این موضوع که علم بهتر از ثروت است، عذر خواهی کرد.

متن به شرح زیر است : علم بهتر از ثروت نیست!

به این وسیله از تمامی دانش آموزان عزیزی که از سال 52 تا 82 به عنوان معلم انشا در خدمتشان بودم و در این کلاس ها دانش آموزان را به نحوی راهنمایی می کردم که همیشه نتیجه بگیرند علم بهتر از ثروت است ، با اوضاعی که در زندگی فرهنگیان بازنشسته می بینم ، حرفم را پس می گیرم ، چون به این نتیجه رسیده ام که علم بهتر از ثروت نیست !امیدوارم برای آنچه که قبلا گفته بودم ، شاگردان مرا ببخشند!

سراب (آذربایجان شرقی) - حمدالله نورالهی - معلم بازنشسته


متلک به روحانی از بلندگوی حرم امام علی

برخی زائران اربعین که به نجف رفته اند می گویند شیطنت برخی از زائران در شوخی با حسن روحانی در حرم امام علی با تعجب حاضران مواجه شده است. به گزارش شبکه خبری پچ پچ، بر اساس پیامی که در شبکه های اجتماعی نقل شده، در حرم حضرت امیرالمومنین در نجف اشرف و صحن های مجاور آن بلندگوهایی برای گمشدگان گذاشته شده و خود زوار ایرانی میکروفن را گرفته و اقوام گمشده خود را صدا می زنند. براساس این خبر، بتازگی بعد از نماز ظهر و عصر در بلندگوها صدا زده شد آقای حسن روحانی، آقای حسن روحانی، ما میریم کربلا تو برو لندن که این موضوع برای چند لحظه موجب تعجب زائران ایرانی شد.


بازخواني خاطره جالب روحاني از دوران کودکي

حسن روحاني در کتاب خاطرات خود، به اشتياقش براي ديدن شير خوردن بره‌ها و همچنين چوپاني اشاره مي‌کند و مي‌نويسد: در کنار منزل مسکوني خودمان، آغلي داشتيم که معمولاً چند گوسفند و يک الاغ در آنجا نگهداري مي‌شد. صبح‌ها مي‌بايست گوسفندها را به محله پايين روستا مي‌برديم تا آن‌ها را به گله ملحق کنيم. من از حدود پنج‌سالگي اين کار را مي‌کردم و صبح‌ها گوسفندها را مي‌بردم تا به گله ملحق کنم و غروب هم مي‌رفتم و آن‌ها را به منزل مي‌آوردم. بردن و آوردن گوسفندها، ماجراهايي فراواني داشت؛ گاهي گوسفندها فرار مي‌کردند و به منزل و يا حتي مغازه‌اي وارد مي‌شدند. گاهي در جدا کردن گوسفندها از گوسفند ديگران اشتباه مي‌شد و دردسرهاي پيش مي‌آمد. تقريباً هرچند روز يک‌بار ما شاهد ماجرايي در اين زمينه بوديم.زايمان گوسفندها و تولد بره‌ها يا بزغاله‌ها هم جالب بود. موقع زايمان گوسفندها ساعت‌ها معطل مي‌مانديم تا زايمان را تماشا کنيم و بعد هم ليسيدن بره توسط مادر و شير خوردن بره‌ها و بزغاله‌ها را مي‌ديديم.


جمله‌اي از روحاني که رفيق‌دوست را عصباني کرد

روزي که آقاي روحاني گفتند مشکل آب ما هم با رفع تحريم ها حل مي‌شود، بسيار عصباني شدم که چرا اين حرف را مي‌زند. نمي‌گويم تحريم‌ها هيچ تاثيري نداشت اما من خودم مدعي ام که در بدترين تحريم ها که تحريم نظامي در زمان جنگ بود، بزرگترين دستاوردها را داشتيم.رفيقدوست همچنين در سخناني با تاکيد بر اينکه بايد با تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي به فکر پيشرفت باشيم، خاطرنشان کرد: من روزي که آقاي روحاني گفتند مشکل آب ما هم با رفع تحريم ها حل مي‌شود، بسيار عصباني شدم که چرا اين حرف را مي‌زند. نمي‌گويم تحريم‌ها هيچ تاثيري نداشت اما من خودم مدعي ام که در بدترين تحريم ها که تحريم نظامي در زمان جنگ بود، بزرگترين دستاوردها را داشتيم. لذا در همه زمينه‌ها مي توانيم تحولات بسيار بزرگي در عرصه اقتصادي داشته باشيم.


رایزنی اصلاح‌طلبان با ۵۰ کاندیدای احتمالی در تهران

در نشست‌های مختلف اصلاح‌طلبان به برخی از افراد به عنوان کاندیداهای بالقوه تهران برای شرکت در انتخابات مجلس پیشنهاد شده است که از آنها برای شرکت در انتخابات اسفند ماه دعوت به عمل بیاید. اخیرا در نشست‌های مختلف اصلاح‌طلبان به برخی از افراد به عنوان کاندیداهای بالقوه تهران برای شرکت در انتخابات مجلس اشاره و پیشنهاد شده است که از آنها برای شرکت در انتخابات اسفند ماه دعوت به عمل بیاید.آنطور که هفته‌نامه صدا گزارش داده افراد مطرح شده دارای گرایش‌های مختلف هستند و نام آنها بعضاً به صفت شخصی و گاه به لحاظ شخصیت حزبی‌شان مطرح شده است.

در لیستی که منتشر شده نام بیش از 50 نفر آمده که به عبارتند از:

محمود دعایی، محسن مهرعلیزاده، رضا فرجی‌دانا، حسین علایی، زهرا شجاعی، دکتر ظفرقندی، حبیب‌الله بی‌طرف، محمدرضا عارف، محسن هاشمی، یدالله طاهرنژاد، علی مطهری، کمال خرازی، جعفر توفیقی، موسوی لاری، روغنی زنجانی، کمال تبریزی، فخر‌الدین انوار، پروانه مافی، حجت‌الاسلام نقویان، فاطمه هاشمی، شهربانو امانی، حسین کمالی، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب، مسیح مهاجری، الیاس حضرتی، فاطمه رمضان‌زاده، رضا امراللهی، فاطمه مقیمی، جعفر مرعشی، علی عبدالعلیزاده، محمد دادکان، رخشان بنی‌اعتماد، خانم دکتر بقایی، دکتر اکبری، محمدعلی وکیلی، حسن سینکی، محمود حسینی، هوشنگ مرادی کرمانی، حمیدرضا برادران شرکا، محمد ستاری‌فر، ابراهیم بهادرانی، حمید انصاری، آقای معدلی، خانم گرایلی، خانم کرباسی‌زاده (همسر دکتر نوربخش).


تذکر اتوبوسی به یک مجری!

منصور ضابطیان در اتوبوس از یک شخص تذکر دریافت کرد.منصور ضابطیان در صفحه شخصی خود عکسی از یک دست‌نوشته منتشر کرد که یک شهروند متن مذکور را در اتوبوس به وی داده است.

ضابطیان در این پُست نوشت: همین الان تو اتوبوس یه نفر اینو داد و خودش پیاده شد؛ ممنونم از تذکراتت آقای ناشناس... ساعت 8:12 دقیقه دوشنبه شب، در راه خانه.

بسته خبری تابناک؛

نام نلسون ماندلا در ایران بسیار مقدس است!

ایرنا گزارش داد: سیدرضا صالحی امیری، معاون روحانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اخیراً در حاشیه بازدید معاون وزیر فرهنگ آفریقای جنوبی از کتابخانه ملی طی اظهاراتی گفته است: در ایران نام نلسون ماندلا بسیار مقدس است و مردم کشور ما به شدت نسبت به تحولات آفریقای جنوبی نگاه مثبت دارند!


آگهی تبریک به همسر در روزنامه

در دوره فضای مجازی که تمامی ذهن های بشر را به تسخیر خود درآورده ، انتشار این آگهی در روزنامه گواه این رخداد زندگی امروزی است.به گزارش ایلنا، در دوره فضای مجازی که تمامی ذهن های بشر را به تسخیر خود درآورده ، انتشار این آگهی در روزنامه گواه این رخداد زندگی امروزی است.

داعش رسماً ایران را تهدید کرد/ مخالفت صریح وزیر بهداشت با طرح رییس‌جمهور/ قول پرداخت وام دو میلیونی توسط احمدی نژاد/ خواهش عارف از اعتدالیون


ممنوعیت موبایل برای دختران در یک روستای هند

شورای پانچایاب روستای Lank در هند استفاده از گوشی تلفن همراه را برای دختران ممنوع اعلام کرد.به گزارش عصر ایران، این اقدام روستای Lank هند به منظور جلوگیری از فرار دختران و روابط غیراخلاقی این روستا صورت گرفته است.بر این اساس، شورای پانچایاب روستای Lank هند روز گذشته جلسه‌ای درباره تاثیرات بد تلفن همراه بر روی جوانان تشکیل و عدم استفاده دختران جوان را از تلفن همراه تصویب کرد.


تمجید افخمی از «فردین» در شبکه سه سیما

شاید برای اولین بار پس از انقلاب، در یک برنامه تلویزیونی غیر زنده در صداوسیما، از «محمدعلی فردین» به نیکی یاد شد. این در حالیست که گفته می شود مسئولان پخش شبکه سه در قبال برنامه این هفته بهروز افخمی از خود سلب مسئولیت نموده بودند!به گزارش سینماپرس، بهروز افخمی، تهیه کننده و مجری برنامه هفت، در بخش برنامه هفت این هفته جمعه هفت آذر ماه، مدعی شد که برخلاف برخی شایعات، نه تنها از فردین انتقاد نکرده که علاقه خاصی به او دارد.

افخمی توضیح داد که سال ها پیش در زمان حیات فردین، از او دعوت کرده بود تا در فیلم جهان پهلوان تختی، نقش کوتاهی به عهده بگیرد. پیشنهاد افخمی به فردین بازی در نقش خود محمدعلی فردین به عنوان کشتی گیر همدوره تختی بوده. افخمی گفت فردین بعد از خواندن سناریو، به شدت آن را پسندیده اما گفته دوست دارد نقش اصلی فیلم را بازی کند، نقشی که "فریبز عرب نیا" آن را بازی کرد.به گفته افخمی، چون تهیه کننده فیلم اصرار داشته آن را به جشنواره برساند، و از آنجا که در زمان پیشنهاد فردین فقط یک ماه تا جشنواره فاصله بوده، عملا این همکاری منتفی شده است. افخمی گفت همیشه یکی از حسرت هایش این بوده که چرا از اول به فکرش نرسید که نقش اصلی را به فردین پیشنهاد بدهددر پایان این گفتگو افخمی و سوهانی مدیر میز خبر برنامه هفت برای محمد علی فردین طلب مغفرت کردند.این در حالیست که گفته میشود مسئولان پخش شبکه سه طی نامه ای به مدیران ارشد خود در قبال برنامه هفت این هفته که از قبل ضبط شده بود سلب مسئولیت کرده بودند!


شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان جامعیت کامل ندارد

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان، شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان را دارای جامعیت کامل ندانست و گفت: قرار بود در این شورا تمام گروه ها و احزاب اصلاح طلب مشارکت داشته باشند اما در عمل این اتفاق نیفتاد.احمد شریف روز شنبه در گفت و گو با افزود: نیمی از احزاب متشکل کشور را اصلاح طلبان تشکیل می دهند اما در این شورا تعدادی حزب و افراد حقیقی حضور دارند که شرکت این افراد فعالیت شورا را زیر سوال برده است. وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان که به دیدگاه بسط جامعه مدنی اعتقاد دارند و همچنین افراد در جامعه باید در قالب تشکل های سیاسی حاضر شوند، شرکت افراد حقیقی در این شورا در واقع اصل فعالیت شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان را زیر سوال برده است چراکه این افراد می توانند در قالب احزاب خود در این شورا شرکت کنند. سخنگوی جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: احزاب ابزار مناسبی برای نیل به جامعه مردم سالار هستند و باید در این چارچوب حرکت کنند.


روحانی باز هم در جلسه مجمع تشخیص حضور نیافت

رئیس‌جمهور برای چندمین بار در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نیافت.به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برای چندمین بار بدون حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.روحانی برای چندمین بار است که در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی‌کند.پیش از این صفارهرندی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روند برگزاری این جلسات، گفته بود: شاید در کل 8 ماه اخیر سه یا چهاربار رئیس‌جمهور در جلسات مجمع حضور داشته و آن هم در حد کمتر از یک ساعت بوده است.


استفاده اصلاح طلبان از ظرفیت لاریجانی و ناطق نوری

علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت در گفتگو با ایلنا؛ در خصوص استفاده از ظرفیت لاریجانی و ناطق‌ نوری تصریح کرد: این بحث‌ها در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انجام می‌شود و بعد در مورد آن اظهار‌نظر می‌کنیم. نمی‌توانم از طرف این مجموعه صحبتی داشته باشم. نظر شخصی خود من این است که لزومی به یک ائتلاف نیست٬ اما ما ضمن درک یکدیگر، همدیگر را تقویت می‌کنیم. وی افزود: کسانی که در مسیر عقلانیت حرکت می‌کنند٬ در یک ائتلاف نانوشته باهم قرار دارند. ولی اینکه یک ائتلاف انتخاباتی وجود داشته باشد؛ ممکن است در برخی حوزه‌ها این ائتلاف شکل بگیرد و در برخی دیگر شکل نگیرد. اما رویکرد ما این است که مجلس آینده از نیروهای عاقل‌، توانمند و همکار با دولتی که با رای مردم بر سر کار آمده است، تشکیل شود. شکوری‌راد در تشریح آرایش سیاسی اصولگرایان گفت: اصولگرایان زیر بار دوره عملکرد احمدی‌نژاد که به نوعی از او حمایت کردند باقی‌ مانده‌اند و در انتخابات چشم‌انداز روشنی به دلیل سوءعملکرد دوره احمدی‌نژاد نخواهند داشت. در این دوره فسادهای زیادی بر کشور حاکم شد برخی اصولگرایان در این میان سعی کردند از زیر این بار خارج شوند و بعد از استقرار دولت روحانی با همراهی با دولت تلاش کردند تصمیم‌های گذشته خود را جبران کنند. وی بیان کرد: کسی درصدد به رخ کشیدن مواضع آنها در دوره احمدی‌نژاد نیست. فکر می‌کنم برای کسانی که متوجه اشتباه خود در حمایت از احمدی‌نژاد شده‌اند و در این دوره خود را اصلاح کرده‌اند٬ باید فرصت سیاست‌ورزی قائل شد و آنها را فرصتی برای همکاری در آینده کشور محسوب کنیم. لذا اصولگرایان می‌توانند در مجلس آینده نقش و جایگاه خود را داشته باشند و از حضور آنها نه تنها نگران نیستیم٬ بلکه فکر می‌کنیم چون مجلس جایگاه حضور سلیقه‌های مختلف است٬ حضور آنها می‌تواند به ارتقای مجلس کمک کند.


راز خوشحالى اين جماعت از پرت شدن برجام در پرتگاه

محمد شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری نوشت: بنام خدا راز خوشحالى اين جماعت از پرت شدن" برجام در پرتگاه "چه ميتواند باشد؟ اگر نظر اين جماعت اين باشد كه برجام مشروط سند ننگينى ست وبه اين جهت از افتادنش به پرتگاه خوشحالند! كه اين توهين آشكارى به مجلس شوراى اسلامى و شوراى امنيت ملى نظام است! كه آن را لازم دانسته و تصويب كرده اند !؟ اگر چنين نيست و چون افتادن برجام به پرتگاه را معادل قطعيت ادامه تحريمهاى وحشيانه دشمن و رانت خوارى زالو صفتانى نظير ب ز و همراهان و مسببان آن ميدانند و از اين بابت خوشحالند ؟ كه اينهم باز اعتراف عجيب و بى تظيريست ! واگر اين دو نيست چرا اين جماعت اينقدر براى زمين خوردن برجام مشروط ذوق زده دقيقه شمارى ميكنند ؟ آيا خوشحالى اين جماعت در رنج و عذاب ملت مسلمان ايران است ؟ آيا اينها از بى ثباتى سياسى و اقتصادى كشور و در نتيجه تعطيل كامل واحدهاى توليدى و سرمايه گذارى و نشاط اقتصادى و مآلاً توسعه فقر و بيكارى وفساد وفحشاء و... لذت ميبرند ؟ آيا اين جماعت مرد جنگ با دشمن و مخالف هر گونه سند آتش بس حتى موقت حتى به تشخيص و صلاحديد رهبرى نظام حتى بعنوان يك تاكتيك جنگى براى تقويت قوا ؟ و آماده جانبازى و جانفشانى در راه آرمانهاى اسلام و قرآن حتى جلوتر از رهبرى نظام اسلامى هستند!؟ و براى شهادت ويا نابود كردن دشمن با سلاح ايمانى راسخ تر از آنچه رهبرى ميدانند سر از پا نمى شناسند ؟ شما بهتر ميتوانيد قضاوت كنيد.


بسیج نباید به هیچ حزب و گروهی وابسته باشد

حجت الاسلام محمد علی رحمانی فرمانده بسیج دوران 8 سال دفاع مقدس در گفتگو با جماران اظهار کرد: امیدواریم برادران بسیجی ما نیز همان گونه که تا کنون افتخارشان را در جهت عمل به هدایت ها، پشتبانی و توصیه های حضرت امام در رابطه با تداوم حضور در صحنه، گرفتار نیامدن در دام سیاست بازان، دوری از گروهها و نگرش های تنگ نظرانه حزبی و جناحی کسب کرده اند، از این به بعد نیز هیچ وقت وابسته به گروه ها و تشکیلات حزبی خاصی نباشند و تنها در جهت دفاع از کشور، مردم و حفظ و توسعه اسلام و انقلاب گام بردارند. وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گروههای متعددی در داخل و خارج کشور علیه انقلاب موضع گیری کردند و دست به مقابله مسلحانه با انقلاب زدند، گفت: امام همانگونه که قبل از انقلاب، برای پیروزی انقلاب اسلامی بر مردم و بسیج مردمی تکیه کردند، بعد از انقلاب تعدادی نهاد مردمی برای حفظ انقلاب و دستآوردهای آن ایجاد کردند. نهادهایی مانند بسیج مستضعفان، بنیاد مستضعفان، نهضت سواد آموزی، جهاد سازندگی، نیروهای مسلح و... نهادهای مردمی هستند که به دستور امام برای مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب ایجاد شد.


معرفی مسئولان دو تابعیتی به مجلس

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر غیرقانونی بودن داشتن تابعیت دوگانه برای افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند، خبر داد: مقرر است وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات افرادی که در دولت مشغول به کار هستند و تابعیت دوگانه دارند، را به مجلس معرفی کنند.منصور حقیقت‌پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با تاکید بر این که بر اساس قانون، ایرانیانی که مسئولیتی بر عهده دارند، باید یک تابعیت داشته باشند، اظهار کرد: کسانی که در دولت کار می کنند باید یک تابعیت را انتخاب کنند، تابعیت دوگانه بر اساس قانون جرم است و فرد باید از یک تابعیت انصراف دهد. وی با تاکید بر این که دولت نیز در زمینه به کار گرفتن افراد باید قانون را رعایت کند، تصریح کرد: تابعیت یعنی فرد به عنوان شهروند کشور دیگر محسوب شود و به پرچم کشور دیگر قسم خورده باشد.نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید بررسی های لازم را انجام دهد و دستگاه های ذیربط مانند وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات لازم است کسانی که تابعیت دوگانه دارند را معرفی کرده و این افراد از کار کنار گذاشته شوند تا تابعیت خود را تعیین تکلیف کنند. حقیقت پور یادآور شد: ما هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را پیگیری می کنیم و تاکنون با مسئولان ذیربط جلساتی گذاشته ایم تا مصادیق را برای ما مشخص کنند؛ با مشخص شدن مصادیق موضوع را پیگیری و به دولت اعلام می کنیم که فعالیت افراد مورد بحث خلاف قانون است.


علت حضور یگان ویژه درخیابان‌های پایتخت

سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به آمادگی پلیس پایتخت برای مقابله و پیشگیری از هر گونه تهدید احتمالی گفت: حضور پلیس در سطح شهر باعث افزایش احساس امنیت و ایجاد آرامش شهروندان می شود. وی افزود: به جهت آمادگی بیشتر پلیس برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، نیروهای پلیس در سطح شهر تهران در حال تمرین عملیاتی هستند. وی با بیان اینکه پلیس در مقابله با تهدیدات احتمالی آمادگی کامل دارد گفت: در این تمرین های عملیاتی از نیروهای یگان ویژه، یگان امداد، تیم های چک و خنثی سازی بمب، واحدهای ۱۱۰ و نیروهای نامحسوس مرد و زن استفاده شده است و قطعا این اقدام باعث ایجاد آرامش و ارتقای احساس امنیت شهروندان خواهد شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در ادامه تصریح کرد: این اقدامات و تمرین های ضدتروریستی تا زمانی که لازم باشد ادامه داشته و حضور یگان های عملیاتی پلیس در سطح شهر تهران صرفا اقدامی پیشگیرانه برای برخورد با هرگونه تهدید است و قطعا این تمرین مورد رضایت مردم شریف تهران نیز هست. سردار ساجدی نیا در پایان ضمن اشاره به افزایش گشت ها در سطح محلات و معابر شهرتهران افزود: یگان های انتظامی و نیروهای پلیس پایتخت در حال حاضر به صورت موتوری و خودرویی در نقاط حساس شهر مستقر هستند و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و یا با مراجعه به نزدیکترین واحد انتظامی، خبر و گزارش های خودر ا به پلیس منعکس کنند.


شخم‌زنی یک تپه باستانی در سکوت مسئولان

مهر نوشت: تپه معروف به تل خسرو مجموعه ای از تپه های باستانی و تاریخی بسیار مهمی بود که اکنون تنها بخش مرکزی آن با طول ۱۵۰ متر و پهنای ۱۲۰ متر بر جای مانده و دیگر بخشهای آن در میان باغات، زمین‌ های کشاورزی و ساخت و سازهای مسکونی از بین رفتند و امروزه اثری از آنها در سطح باقی نمانده است. البته کارشناسان اعتقاد دارند به سبب رسوبی بودن دره بشار و یاسوج، شواهد باستانی و بقایای فرهنگی همچنان در زیر بستر دره و اطراف تپه وجود دارد و اگر تخریبی صورت نگیرد می‌توان امیدوار بود بخشی از این بقایای فرهنگی سالم بمانند ولی غفلت میراث فرهنگی دست اهالی و کشاورزان را برای تخریب لایه های باستانی باز گذاشته است. بررسی‌ها و مطالعات باستان شناسان در دهه ۸۰ نشان داد تل خسرو تنها محوطه استقراری و اسکان دایم در دره بشار و این بخش از بلندی های زاگرس است چون اساس الگوی استقراری در این منطقه بیشتر متکی بر جوامع کوچرو و متحرک بوده است. گورستان ‌های باستانی چون تاج امیر(ده نو)، چال شاهین(لما)، سادات، محمودآباد و ... تنها بخشی از این گورستان های مهم از هزاره سوم، دوم و اول پیش از میلاد در منطقه هستند که مورد کاوش قرار گرفتند.


تأمین امنیت زائران با پهپاد و گشت‌ هوایی

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه کوچکترین تحرک ضدامنیتی در خارج از مرز‌ها رصد می‌شود، گفت: ارتش با استفاده از پهپاد و گشت هوایی امنیت زائران اربعین را تضمین می‌کند. به گزارش دانا؛ امیر احمدرضا پوردستان صبح امروز شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: فعالیت و اقدامات تمامی افرادی که در مرز‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه تمامی تحرکات ضدامنیتی در خارج از مرز‌ها رصد می‌شود، افزود: مرزهای ما در امنیت کامل به‌سر می‌برند و تحرکات ضدامنیتی به‌وسیله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نطفه خفه می‌شود. فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: با همکاری سپاه، ارتش و نیروی انتظامی امنیت کامل در مرز‌ها برقرار است و زائران در امنیت کامل در حال تردد به عراق هستند. وی با تأکید بر اینکه زائران هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با امنیت نداشته باشند، گفت: ارتش با استفاده از پهپاد و گشت هوایی امنیت زائران اربعین را تضمین می‌کند.


ولایتی: تصمیمی برای پیوستن به هیچ ائتلاف سیاسی اتخاذ نکردم

علی اکبر ولایتی گفت: بنده تصمیمی برای پیوستن به هیچ‌یک از ائتلاف‌ها اتخاذ نکرده‌ام و امیدوارم با مشارکت حداکثری مردم شریف ایران شاهد مجلسی کارآمد در جهت مصالح انقلاب و عملی کردن دیدگاه مقام معظم رهبری تشکیل شود. به گزارش نامه نیوز، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تشکیل ائتلاف 4 نفره با حضور حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، آیت‌الله مقتدایی، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی تحت عنوان "اصولگرایان معتدل" برای انتخابات اسفندماه، اظهار داشت: در طی هفته‌های اخیر از سوی افراد و شخصیت‌های مختلف و فعالان سیاسی در ارتباط با انتخابات آینده مجلس، تماس‌هایی مبنی بر مشورت با اینجانب برقرار شده است. وی افزود: بنده تصمیمی برای پیوستن به هیچ‌یک از ائتلاف‌ها اتخاذ نکرده‌ام و امیدوارم با مشارکت حداکثری مردم شریف ایران شاهد مجلسی کارآمد در جهت مصالح انقلاب و عملی کردن دیدگاه مقام معظم رهبری تشکیل شود.


منطقه‌بندی کشور توسط اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس

اصلاح‌طلبان در آخرین جلسات خود تصمیم گرفتند که کشور را برای سازماندهی ستادهای خود به 12 قسمت تقسیم کنند. به گزارش فارس، اصلاح‌طلبان در آخرین جلسات خود تصمیم گرفتند که کشور را برای سازماندهی ستادهای خود به 12 قسمت تقسیم کنند. یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ضمن خبر فوق تصریح کرد که مسئول ستاد در مناطق 12گانه هماهنگی های لازم جهت سازو کارهای انتخاباتی و لیست‌ها را صورت می‌دهند.


دولت روحانی اولین دولت 4 ساله می شود؟

روزنامه اعتماد گفت‌وگوی مشروحی با محمدرضا تاجیک، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات انجام داده که در آن در پاسخ به این سوال که: گر دولت نتواند مشکلات را در دوران پسا تحریم حل کند می‌توان پیش‌بینی کرد دولت روحانی نخستین دولت چهارساله در تاریخ سیاسی بعد از انقلاب باشد؟ گفت: بعید نمی‌دانم اما این را منوط می‌کنم به اینکه چه آلترناتیوی در مقابل او شکل می‌گیرد. مگر اینکه رقیب بخواهد با کارت‌های جدیدی بازی کند و چهره‌های جدید را وارد عرصه کند که به صورت نقیضی مردم به آقای روحانی رای ندهند یا با کارت‌های جدید بی‌بدیلی بازی کند که بتواند اذهان عمومی جامعه را در سطوح مختلف کراس (cross= قطع کردن) و به خود متمایل کند. چهار ساله شدن دولت روحانی در صورتی است که رقیب به این زیرکی و توانمندی رسیده باشد که بعید می‌دانم اما بستگی دارد که در آستانه انتخابات چه اتفاقی بیفتد. بسیاری از عقلای اصولگرایی به این نتیجه رسیدند که بسیاری از رای آقای روحانی را آنها در صندوق ریخته‌اند. گزینه‌ای که داشتند بیش از اینکه جاذبه ایجاد کند دافعه ایجاد کرده بود. نباید این آگاهی در طرف مقابل را منتفی دانست. دوست دارم فرض کنم که در جناح مقابل هم عقلایی وجود دارند که سعی می‌کنند از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند.


تخلفات گسترده سفارتخانه های ایران

پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگویی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که: ،آخرین اخبار از تخلفات سفارت خانه ها به چه موضوعات جدیدی معطوف می شود؟ گفت: این پرونده همچنان باز است و تاکنون اقدامات ویژه ای مبنی بر آن انجام داده نشده منتهی از زمانی که ما اخبار و اطلاعات لازم مبنی بر تخلفات سفارت خانه ها را مطرح کرده ایم اطلاعات جدیدی هم از تخلفات سفارت خانه های دیگر و از طریق مردم به دست ما رسیده است. در حال حاضر نمی توانم نام آن ها و تخلفاتشان را عنوان کنیم ولی گزارش تخلف 4 سفارت خانه جدید به غیر از سایر سفارتخانه هایی که پیش تر عنوان می شد ،به دست ما رسیده است. وی گفت: در حال حاضر نظارتی بر سفارت خانه های ایران در سایر کشورها وجود ندارد. تخلفات به طور کلی اتفاق می افتد ولی خب با توجه به اینکه وزارت امور خارجه ظرفیتی برای نظارت به این سفارت خانه ها ندارد این اقدامات توجیه نمی شود و باید این ظرفیت فراهم شود بنابراین بنده معتقدم سفارت خانه ها در برخی از امور ضعف های زیادی دارند. جناب آقای ظریف این مسئله را به طور کلی می داند اما گرفتاری های زیاد ایشان در موضوع برجام اجازه نمی دهد فعلا به این موضوع رسیدگی کنند ولی خب ما قطعا از شخص وزیر امور خارجه مبنی بر این موضوع توقعی نداریم و بیشتر توجهاتمان به اقدامات معاونین کنسولی است چرا که معاونین کنسولی باید نظارت مطلوبی بر این امر داشته باشند و به طور واقعی نظارت بر سفارت خانه ها را در دستور کار خود قرار دهند.


درخواست وکلای بقایی از رئیس قوه قضاییه

وکلای حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، برای دومین بار از آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه تقاضای ملاقات کردند. به گزارش تسنیم سیدعلی‌اصغر حسینی و سیدعادل حیدری وکلای حمید بقایی معاون اجرایی اظهار کردند که چند ماه قبل، از رئیس قوه‌قضائیه درخواست ملاقات کردیم تا در خصوص مسائل مربوط به پرونده موکل، گزارشی را تقدیم و ایرادات روند رسیدگی و مسائلی از این دست را به وی گزارش و درخواست رسیدگی کنیم که با درخواستمان موافقت نشد. وکلای حمید بقایی افزودند: به دلیل ضرورتی که در خصوص دیدار رئیس قوه‌قضائیه و ارائه گزارش وقایع چند ماهه اخیر احساس می‌کنیم، دوباره نامه‌ای حاوی درخواست ملاقات به دفتر رئیس دستگاه قضا ارسال کردیم که امیدواریم این بار با درخواست ملاقات موافقت شود. حسینی و حیدری در پاسخ به این سئوال که آیا با موکل خود امکان ملاقات داشته‌اند یا خیر اظهار کردند: با درخواست‌های مکررمان برای ملاقات به جز یک مورد آن هم یک نفر از وکلا، مخالفت شده است که امیدواریم پس از دیدار با رئیس دستگاه قضا به این مسائل رسیدگی و لااقل در خصوص ملاقات وکلا به نتیجه برسیم. وکلای بقایی همچنین علت عدم پاسخگویی به خبرنگاران و اطلاع‌رسانی در خصوص این پرونده را تلاش در جهت حفظ آرامش جامعه و افکار عمومی اعلام و ابراز امیدواری کردند عملکرد دستگاه قضایی پاسخگوی خوبی برای افکار عمومی باشد.


کنایه حامی عارف به عطریانفر

اظهارات محمدعطریانفر عضو ارشد شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مخالفت تلویحی با سرلیستی و همچنین ریاست عارف بر مجلس آتی(در صورت رای آوری عارف) با واکنش‌هایی از سوی چهره‌های نزدیک به عارف مواجه شده است. حسن رسولی عضو بنیاد باران و از چهره‌های نزدیک به عارف در این باره می‌گوید: تعیین رئیس مجلس توسطا حزاب سیاسی و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صورت نمی‌گیرد که حالا بخشی از کارگزاران یا یک حزب دیگر با ریاست یک شخصیت مخالف باشند. وی همچنین تاکید کرده است: عارف نه تنها از حیث شرایط قرار گرفتن در جایگاه ریاست مجلس کمبودی متوجه عارف نیست بلکه از گینه‌های بالقوه قابل بحث از حیث سوابق و شرایط احراز به طور قطع و یقین، عارف می تواند مخرج مشترک حاکمیت و مطالبه اصلاح طلبان باشد. رسولی برخی تاکیدات عطریانفر بر روی علی لاریجانی را ناشی از سابقه رفاقت این دو می‌داند و می‌گوید: ترجیح نقد لاریجانی بر نسیه عارف، انتسابش به جریان اصلاحات رد شده است و این جمله، نظر شخصی عطریانفر است که سابقه رفاقت و هم دانشگاهی بودن با لاریجانی دارد. وی همچنین تاکید کرده است که اگر محمدعلی نجفی کاندیدای مجلس شود، در زمره کاندیداهای بالقوه ریاست مجلس قرار می‌گیرد.


خواهش عارف از اعتدالیون

«محمدرضا عارف» رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دیدار جمعی از اعضای جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان با اشاره به حوادث مختلفی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حادث شده است، اظهار داشت: دوستان جریان اعتدال راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نکنند تا ان‌شاءالله در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هم با مشکلاتی رو به رو نشویم.


مجلس کی در راس امور بود؟!

محسن هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات اظهار داشت: همیشه گفته می‌شود که مجلس در رأس امور است و زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس را بر عهده داشتند، این احساس می‌شد و مجلس در مقوله‌های مدیریتی، نظارتی و حتی در امور حمایت از اصول نظام موفق بود.وی ادامه داد: ولی این پدیده به دلایل مختلفی تضعیف شد، چه در زمان مجلس ششم و چه در زمان مجلس هشتم و حتی در مجلس آینده؛ مجالس در برخی دوره‌ها حالت افراطی به خود گرفتند و اعتماد نظام و سیاسیون کشور را صلب کردند و باعث ایجاد اختلافات زیادی شدند.


مخالفت نماینده ولی فقیه  با روحانی

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج به بررسی موضوعاتی چون نقش بسیج در مقابله با نفوذ فرهنگی و سیاسی و تحلیل نوع نگاه مسئولین به این شجره طیبه، عملکرد وزارت ارشاد، موضوع بورسیه ها و بررسی علل نگاه دولت در این زمینه و اقتصاد مقاومتی پرداخته است. وی در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور چندی پیش در یک سخنرانی، اظهاراتی را مطرح کردند مبنی بر اینکه باید برجام را به عنوان مدل و الگویی برای حل مشکلات منطقه معرفی کرد؛ حالا به نظرشما با توجه به ماهیت برجام آیا ما هم در منطقه شرایط بده وبستان داریم؟ آیا این هم می تواند یک خطر فراهسته ای باشد که بحث برجام را در منطقه مثلا در موضوع سوریه مدل سازی کنیم؟ می گوید:«این قیاس، قطعا تهدید بزرگی علیه امنیت ملی و استقلال ما خواهد بود، ما نباید اشتباه بکنیم، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود؛ چندین بار ما گزیده شدیم، رهبر انقلاب، نمونه های زیادی را مثال زدند، مصدق در همین ورطه گرفتار شد و به امریکایی اعتماد کرد، آمریکایی ها برای هیچ کسی کاری نکردند حتی برای اقمارشان، شاه نوکر امریکا بود اما کاری برای او نکردند، یعنی امکاناتی که صدام داشت از امکانات شاه بیشتر بود با اینکه شاه ژاندارم آمریکا و با شوروی سابق، هم مرز بود اما ارتش عراق ازنظر پدافند هوایی قوی تر از ایران بود.»


آمار نقدی از میزان هزینه غرب برای داعش و ایران

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین بیمارستان صحرایی بسیج که در مدرسه شهید دهباشی روستای سدکی شهرستان هامون برگزار شد، اظهار کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر معنای شعار «مرگ بر آمریکا» را به خوبی نشان داده‌اند و دشمن را ذلیل کردند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: غرب چندین برابر این پولی را که در عراق و سوریه خرج آموزش تروریستها می‌کند در ایران به منظور نفوذ و تفرقه‌افکنی هزینه می‌کند اما مردم ایران به خوبی ترفندهای دشمن را درک کرده‌اند.


بابک زنجانی بازیگر شد؟!

اخیراً تصاویری از فیلم «اختلاس» در فضای مجازی منتشر شده است«جام‌نیوز» نوشته است: بازیگر سینما شباهت عجیبی به بابک زنجانی دارد. رامین ناصرنصیر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در تست گریم فیلم اختلاس شباهت عجیبی به بابک زنجانی دارد.همچنین، «باشگاه خبرنگاران جوان» در این رابطه عکسی را منتشر کرده و بدون اشاره به نام این بازیگر، آورده است: اخیراً تصویری از صحنه فیلم اختلاس با بازی بازیگری شبیه به بابک زنجانی، در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

بسته خبری تابناک؛


قول پرداخت وام دو میلیونی به مردم توسط احمدی نژاد

هفته‌نامه «طلوع صبح» با این مقدمه نوشت: از بین یارانی که در سال‌های آخر ریاست جمهوری احمدی‌نژاد کنارش باقی مانده بودند سراغ می‌گیریم. عده‌ای تلفن را جواب نمی‌دهند و عده‌ای همین که می‌شنوند با چه قصد و نیتی تماس گرفتیم پاسخ سوالاتمان را نمی‌دهند. نتیجه‌اش این می‌شود که می‌فهمیم شریف‌زاده و جهرمی قطعا در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند و امیری‌فر هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است. به نظر می‌رسد غیر از شریف‌زاده، دیگران اطلاعی از آنچه احمدی‌نژاد در سر می‌پروراند، ندارند. به محله احمدی‌نژاد می‌رویم، می‌گویند جوابگوی هر کسی است و برایش مسیری میله‌ای ساخته‌اند تا مردم را ببیند. ارتباطش را با مردم حفظ کرده و کم نیستند افرادی که هنوز فکر می‌کنند گره‌ کارشان به دستان احمدی‌نژاد باز می‌شود.با چند نفری که منتظرند هم‌کلام می‌شویم. یکی می‌گوید از وقتی احمدی‌نژاد رفته مشکل پیدا کرده و آمده تا مشکلاتش را مطرح کند. از استان دیگری آمده و می‌گوید همه جا نقل شده احمدی‌نژاد کاری از دستانش برآید انجام می‌دهد.از کنار پنجره کوچکی که مشرف به کوچه است با مردی هم‌کلام می‌شوم تا درباره فعالیت احمدی‌نژاد بیشتر بدانم. او می‌گوید: احمدی‌نژاد معمولا برگه‌ای را برای وام 2 میلیونی به متقاضیان می‌دهد و غیر از این کار دیگری نمی‌کند.


مخالفت صریح وزیر بهداشت با طرح رییس‌جمهور

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به مشکلات طرح تحول سلامت از جمله کسری بودجه‌های پیش آمده، نوک انتقاد خود را به سمت بودجه‌های صرف شده برای طرح بیمه همگانی گرفت وبا اشاره به اینکه علت کسری بودجه ناشی از آن است؛ از این بابت از دولت انتقاد کرد. این درحالی‌ست که رئیس دولت یازدهم پیش از این بیمه همگانی را از افتخارات ملی دانسته بود. به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی روز گذشته در بیست و دومین مجمع عمومی «انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران» با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و در ارتباط با مشکلات این طرح اظهار کرد: اولین اشتباه این است که دولت احساساتی شده و گفت که همه مردم را بیمه می‌کنیم. در اینجا هم دارا و هم ندار بیمه شدند و این مثل یارانه نقدی شد!»وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسری بودجه در طرح تحول سلامت گفت: «پیشنهاد من این بود که چهار تا پنج دهک اول بیمه شوند. عدد مشخص شده ۵ میلیون نفر بود و منابع آن ۵۵۰ میلیار تومان پیش‌بینی شده بود... دوستان ۱۰ الی ۱۱ میلیون نفر را بیمه کردند و سرانه این بیمه برای کسی که ۳۰ سال سابقه قدمت دارد و با کسی که امروز دفترچه می‌گیرد؛ یکی بود و این بود که ما دچار کسری بودجه شدیم.»


برخی از نقدهای تند٬مصرف انتخاباتی دارند

یک نماینده مجلس نهم با بیان اینکه برخی از نقدهای تند مصرف انتخاباتی دارند٬ خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید به قانون احترام بگذارند اتکای دائم بر اظهارنظر شخصی به مصلحت نظام نخواهد بود. غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در مورد سوءاستفاده برخی از واژه نفوذ عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اما راحل همیشه هشدار می‌دادند باید مواظب خوی استکباری آمریکا باشیم٬ امام همواره عمق شیطنت استکبار را به خوبی درک می‌کردند. احساس امام بر این بود تا زمانی که آمریکا دارای خوی استکباری است٬ ما نمی‌توانیم به عنوان کشوری که مردم آن تفکر استقلال‌طلبی دارند، در کنار آنها قرار بگیریم.وی افزود: این تفکر الان هم توسط رهبری دنبال می‌شود٬ امروز همه کسانی هم که به برجام رای دادند، همین تفکر را دارند. بدون شک ما باید در همه زمان مراقب نفوذ دشمن باشیم و این مراقبت هیچ ارتباطی به برجام ندارد ما همیشه باید مواظب دسیسه دشمنان خود باشیم.


داعش رسماً ایران را تهدید کرد!

گروه تروریستی داعش با انتشار این پوستر رسما ایران را به حملات تروریستی تهدید کرد.

بسته خبری تابناک؛

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر