بازدید 22514
گفت‌وگوی آنلاین؛

نظر شما درباره «طرح تلخ» از سوریه چیست؟

درگیری‌ گروه‌های مختلف نظامی در سوریه و عراق، حضور نظامی روسیه در این منطقه و حالا هم تحرکات و اقدامات مغرضانه ترکیه، موجب شده تا وضعیت بحرانی این منطقه بحرانی‌تر شود. شاید بهترین توصیف از وضعیت این روزهای سوریه تصویر زیر باشد. نظرتان را درباره این تصویر با ما در میان بگذارید.
کد خبر: ۵۵۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 28 November 2015
از زمانی که ترکیه یک فروند جنگنده سوخو روسی را در مرز ترکیه و سوریه منهدم کرد، خاورمیانه وارد یک بحران جدی‌تر شد. سوریه پیش از این محل درگیری نیروهای مختلف بود، حالا روزهای داغتری را تجربه می‌کند. درگیری‌ گروه‌های نظامی در سوریه و عراق، حضور نظامی روسیه در این منطقه و حالا هم تحرکات و اقدامات مغرضانه ترکیه، موجب شده تا وضعیت بحرانی این منطقه بحرانی‌تر شود. شاید بهترین توصیف از وضعیت این روزهای سوریه تصویر زیر باشد.

باشگاه مشت‌زنی سوریه: داعش علیه اسد،حزب‌الله علیه تروریست‌ها، داعش علیه کردها، ترکیه علیه روسیه ، داعش علیه ائتلاف

در سوریه چه خبر است؟ نظرتان را درباره این عکس با ما در میان بگذارید
- ترکیه و روسیه آماده مبارزه می‌شن - از کجا می‌گی؟


نظرتان را درباره این عکس با ما در میان بگذارید و بگویید پیش‌بینی‌تان از تحولات آینده منطقه چیست؟

فرصت مشارکت در این خبر به پایان رسیده است و دیگر نظری زیر این خبر منتشر میشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶۹
انتشار یافته: ۱۷۰
در سوریه خبری نیست جز اشتباه بشار و سر تعظیم فرود نیاوردن به خواست مردم.سو استفاده ترکیه و عربستان و قطر وامارات از تشنج موجود.راهکاری جز نابودی داعش و کناره گیری اسد،یک انتخابات با نظارت سازمان ملل ندارد.
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
لابد آمریکا و اسرائیل هم که هیچ نقشی ندارند جز دلسوزی برای مردم سوریه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
یه جورایی مثل سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفتی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
دنیای سرمایه داری و ان هم سرمایه ای که از طریق فروختن سلاح حاصل می شه عاقبتش همینه.
حميد شفيع زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اقاي سيري سلام من را به عمو سام وعمه اليزابت برسان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
خواست مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورت از مردم که گروه‌های تروریستی مانند ادعش و ارتش آزاد و النصره و مابقی گروه‌های وابسته نیست ؟؟؟؟؟؟؟ همونطور که در زمان فتنه 88 منظورتون از مردم، همون فتنه گران و آشوب‌طلبان هتاک به عاشورا و تاسوعا بود !!!!!!!!!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
نه عزیزم شما کاملاً عوضی گرفت ، بشار اسد رئیس جمهور قانونی ملت سوریه هستش و قرار نیست کنار بره . سازمان ملل هم یک نهاد بی طرف نیست که بخواد انتخابات سوریه رو نظارت کنه. درضمن اونهائی که در سوره بلوا به پا کردند مردم سوریه نبودند که بشار بخواد در مقابل اونها سر تعظیم فرود بیاره . اونها تروریستهای وارداتی هستند !!!!!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
شاید اگر اسد با یک انتخابات واقعی سالها پیش اجازه می داد تا خواست واقعی مردم سوریه جاری شود کار درست را انجام داده بود . اما الان در این موقعیت رفتن اسد برابر است با رفتن صدام از عراق با این تفاوت که دیگر کشور قدرتمندی مثل امریکا در صحنه داخلی حضور ندارد تا توازن و استقلال و امنیت را هرچند تا حد حفظ حدود و مرز های فعلی برقرار کند و در بهترین حالت بلایی که سر یوگوسلاوی آمد رخ میدهد یعنی کردها یک طرف ، ترکمانها یک طرف علوی ها یک طرف، سنی ها هم یک طرف و خلاصه هر گروهی قطعه ای از کشور را مدعی خواهد شد که طبیعتا این موضوع بر کشور های همسایه نیز موثر خواهد بود وحتما کردهای ساکن ترکیه و عراق و ... هم بدشان نمی آید به کشوری جدید تیدیل شوند و غیره پس بنابراین تا سرکوب کلیه جریانهای استقلال طلب باید این بحران با حکومت مرکزی قوی سرکوب و مدیریت شود و سپس در شرایطی آرام و بدور از هیجان دموکراسی در کشور پیاده شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
به نظر میاد سر تعظیم و باید جلوی امریکا و اسراییل فرود میاورد چون نظام سوریه از تمام کشورهای عربی بهتر هستش شما هم دوغتو بنوش
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
من هم با این بنده خدا موافقم....این خرابی ها از راس قدرت سوریه شروع میشه .. اگه مردم واقعا پشت اسد بودن، هیچ قدرت خارجی نمی تونست از پسشون بر بیاد...از توهم توطئه بیاید بیرون.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
بشار اسد باید کناره گیری گند
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
او سوریه فقط یک حزب اجازه فعالیت داره اونم حزبه بعث اقای اسد هم همیشه تو انتخابات تک نفره برنده شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
توسوریه حق با مردمه تو یمن حق با رئیس جمهور واقعا یه خورده از مغز استفاده کنید
mo
| United States |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اقای سیری از موضوع خیلی پرت هستی . سوریه میدان جنگ شرق وغرب با نیروهای ازادی خواه ونیروهای استعماری غرب وغربگراها است .سوریه محل تلاقی فرا منطقه ای است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
من سالهای اول مثل تو فکر می کردم اما زمان که گذشت پرده ها کم کم کنار رفت و دست های پنهان آشکار شد1آمریکا و اسراییل با فریب دادن عربستان و ترکیه قطر نقشه تجزیه سوریه رو کشیدن! یک برای ازبین بردن تسلط ایران در مرز اسراییل دو از بین بردن بزگترین تهدید مرزی اسراییل!
کاملا مشخص است : آمریکا با استفاده از دلارهای کثیف سعودی و پشتیبانی صهیونیستی و حمایت چند کشور نوچه‌اش با یک تیر چند هدف میزند، هم باعث فرسودگی قوای کشورهای مخالف با سیاستهای آمریکا مانند ایران و روسیه و حزب الله لبنان و حتی دولت سوریه و عراق میشود، هم کلی تسلیحات جنگی به کشورهای مرتجع میاندازد، هم نفت با یک سوم قیمت میخرد، هم اسلام را در اذهان ملتهای دنیا،‌ بد جلوه میدهد، هم به دنبال تجزیه کشورهای منطقه به منظور جلوگیری از قدرت گیری آنها میباشد، چون چند کشور کوچک ضعیف برای آمریکای خبیث، بسیار بهتر از وجود یک کشور مقتدر و قوی مانند ایران است. تمام این فتنه ها زیر سر آمریکا با دلارهای سعودی و کارگردانی رژیم صهیونیستی اسرائیل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
تاسف برای حامیان داخلی آمریکا که حتی در مسئله ای که به امنیت کشورشان ایران هم ربط دارد، طرف دشمن بالفطره کشورشان یعنی شیطان بزرگ آمریکا را میگیرند و به این کامنت منفی میدهند.
نظر من اینه: ..........................................................................................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
عجب نظر متقنی !!
اگر زودتر خودتان را کنار نکشید اختلاف قدرت شرق وغرب با توجه به اینکه هر دو در ابتدا منافع ملی خود را درنظر میگیرند یک همچنین باشگاهی در کشور ما شکل بگیرد .....؟؟؟؟؟؟!!!!
به گمانم ظهور نزدیک است
تغاری بشکند، ماستی بریزد. جهان گردد به کام کاسه لیسان!
در اصل کسانی که در خاورمیانه آشوب به پا کرده اند، نم نمک به اهدافشان نزدیک می شوند. این وضعیت با تجزیه کشاورهای عراق و سوریه به سرانجامی شوم منجر خواهد شد.
هیچی...مثل همیشه حکمرانان باقی میمونن و چند سال بعد مجددا باب دوستی رو باز میکنن انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و میشن کشور دوست و برادر همدیگه...این وسط یه تعداد مردم کم اهمیت! تمام هستی و نیستی خودشون رو میبازن.به همین راحتی به همین خوشمزگی!
به نظره من زیره پاهای این مبارزین بایدعکسه مردمه سوریه کشیده میشدکه وطنشون وسرزمینشون نابودشده'''
اگه مردم سوریه بصیرت داشتن و جاده صاف کن بیگانه ها نمیشدن سوریه وضعش این نبود.یک هشداریه واسه کشور خودمون که قدر نظام ورهبری رو بیشتر بدونیم
من با نظر نفر اول موافقم به اضافه اينكه ما هم بايد دست از حمايت بيهوده اسد برداريم و بعد از داعش مدافع انتخابات آزاد براي مردم سوريه باشيم و از رفتار اسد با مردمش" قابل توجه دولتمردان" درس بگيريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
بنده خدا اگر ایران از اسد حمایت نکرده بود، الان داعش در تهران بشکن میزد و شما هم به دنبال پناهگاهی برای مخفی شدن بودی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اگر ایران از اسد حمایت نکرده بود الان شاید داعش وجود نداشت
حیران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اگر سرمان به کار خودمان باشد حتما پیشرفت می کنیم. هنوز هم دیر نشده است.
اشتباه از خاندان اسد شروع شد و سیستم دیکتاتوری ایی که بر سوریه حاکم کرده بودن . حالا هم که کنترل همه چیز از دست رفته و سوریه شده صحنه ی زور آزمایی. اسد باید متمدنانه از قدرت کناره گیری کنه و دولتی با رای مردم سر کار بیاد و بعد از اون نقشه ی متحدی با همه کشورها برای نابودی داعش و گروه های تروریستی به اجرا در بیاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
زیاد ماهواره نگا میکنی جو گیر شدی امیر
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
این روش CIA و MI6 درکشورهای بلوک شرق و مسلمان است که یکی رو با کودتا(مثل رومانی)یکی رو باکودتای مخملین (مثل گرجستان و اوکراین)جایی رو با برپایی تظاهرات و اعتصاب (مثل شیلی)و بسیاری ازکشورهای اسلامی رو هم بادرگیری های تروریستی مثل لیبی و یمن و عراق و سوریه یا نظام حاکم رو سرنگون کنه یا تضعیف و تجزیه.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اولا پدر بشار اسد = حافظ اسد - با کودتا قدرت را بدست گرفت و بصورت موروثی ریاست به پسرش واگذار شد. اصلا شما میدانید در آخرین انتخابات عراق صدام حسین چه آرایی برای رییس جمهوری بدست آورد . سرنوشت حکومت های کشور های جهان سوم اینگونه تعیین می شود.
اگر بشار اسد دیکتاتوری به خرج نمی داد و زمینه صلح آمیزانتقال قدرت را فراهم می کرد، امروزمردم سوریه گرفتاراین بحران نبودند.
فشار بیش از حد باعث می شود طناب های اطراف رینگ پاره شده و جنگجویان محترم به بیرون از رینگ آمده و در فضای بازتری به جنگ خود ادامه خواهند داد.
یعنی جنگ جهانی سوم
مطابق احادیث اهل بیت عصمت و طهارت در سوریه فتنه ای شکل خواهد گرفت که برای گریز از آن دنبال راه و چاره می گردند ولی پیدا نکنند , متاسفانه خونهای نابحقی که در سوریه ریخته شد یقه خیلی ها رو می گیره و این وضع ادامه خواهد یافت و احتمالا از این بدتر هم خواهد شد پشت پرده همه این ماجراها دجال اعظم و اکبر یعنی آمریکا هست و مار وهابی - سلفی که سرش عربستان سعودی کمرش القاعده و داعش و دم آن دولتهایی مثل ترکیه و اردن و قطر و امارات و ... هستند لهذاء جنگ بین عربستان و یمن بهترین فرصت است برای زمین گیر کردن عربستان و مشغول کردن عربستان به خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
چی می زنی؟؟ اقا تا کار دستت ندادن ساقیتو عوض کن برادر!!! :)
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
15:30 - 1394/09/07
جواب شما اینه
لعنت الله علی الکاذبین و المفترین
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
احمد خان مگه نشنیدی هر کی وقت تعیین کنه کذابه؟ پس کمتر دروغ بگو
در حالی که این ها سرگرم کشت و کشتارند ان طرف دنیا با سرعت نور در حال پیشرفت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
نظر ایشان وسط هدف غرب وجهال اسلامی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
پیشرفت به سوی چی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
تا این آشوبها را اینجاها ایجاد نکنند پیشرفتی هم نخواهند داشت پیشرفت آنها وابسته به نا آرامی و کشت و کشتار و غارت منابع همین جا هاست
قبل تر ها مدام در روایات اسلامی و مسیحی و یهودی می خوندم که جنگ آخر الزمان کانونش شامات و سوریه است ..
الان داریم به طور واضح این قضیه رو می بینیم
آرماگدون در پیش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
باور نکنید اینها همه اش زمینه چینی است
11 سپتامبر را هم میگفتند فلانی پیشبینی کرده در واقع نام این کار پیشبینی نیست به آن مقدمه چینی و زمینه چینی و سو استفاده و گول زدن عوام میگویند جنبه تقدس دادن به جنگ و آشوب حربه جدید و مدرن است که توسط
غارتگران ثروت جهانی بوجود آمده
هشیار باشیم و فریب نخوریم
آنها ازقبل قصد تصرف و غارت منابع این منطقه را داشتند
حالا برای عملیاتی کردن طرحشان رو به جعل کردن و مصادره به مطلوب کردن برخی گفته ها آورده اند تا به مردم هم بگویند که کار ما کار مقدسی است و باید حتما انجام شود
گول نخوریم گول نخوریم
اگر اين شتر گردن دراز ديكتاتوري نمي كرد و همان اول كنار مي رفت، نه داعش درست مي شد و نه اين بلوشو.
اول: شتر گردن دراز بايد بركنار شود و ديگر گروههاي متعادل و ميانه رو هم اضافه شوند.
دوم: محاصره نظامي اقتصاي داعش! و قطع دست حاميان آنها.
سوم: اعتلاف بين المللي از همه طرف توسط همه كشورها با قدرتهاي متفاوت به آن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
اولا ادب رو در نحوه صحبت کردنت رعایت کن دوما سوریه قربانی عدم تسلیم جلوی اسراییل شد نه چیز دیگه تاریخ منطقه رو بخون بعد صحبت کن نظام سوریه بسیار متمدنانه تر و بازتر از بقیه کشورهای عربی هستش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
باشه حتما شتر گردن کوتاه
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
نظر بسیار درستی است البته باید کمی با ادب تر بیان می شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
تو هم از قماش داعش هستی جناب بی ادب.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
شتر گردن دراز خیلی باحال بود.... کلا مرگ بر تمام دیکتاتورها
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
منبع تغذیه فکری جنابعالی کجاست؟رئیس حکومتی که بایک تظاهرات و درگیری حکومت رو رها کنه لیاقت حکمرانی بر یک کشور رو نداره! هرچند شما مسخره اش کنی یا دیکتاتور بخوانی اش!
شما از اینکه در جنگ جهانی اول ودوم ایران با وجود بیطرفی بعلت بی کفایتی پادشاهان نالایق و سردم داران نوکر روس و انگلیس ، محل ترک تازی بیگانگان و مرگ جمعی ایرانی ها به علت طاعون و قحطی(حدود11 میلیون نفر به گفته خود انگلیسی ها) شده بود احساس شرم و سرافکنده گی نمی کنی؟
بنا به فرمایش مولی امیر المومنین(ع) :هرکس از دفاع و نبرد از وطن و ناموس و تمامیتش به پشت دیوارهای خانه ها فرار کند دچار خفت و خواری تسلط دشمن بر عِِرض و ناموسش می شود.
هرگون دخالت نظامی و سیاسی توسط هر کشور در کشور دیگر باعث شعله ورتر شدن جنگ خواهد شد فرقی نداره کشور مداخله کننده ایران باشه آمریکا باشه روسیه باشه، ترکیه یا عربستان باشه به هرجهت هرکس دنبال منافع خودشه همین موضوع باعث پیچیده تر شدن اوضاع خواهد شد. چرا که هرکدام دنبال مسلح کردن و قوی تر کردن گروه های مورد حمایت خودشون هستن.
گره سوریه یک گره ساده نیست یک گره بزرگ وکوره با قدمتی به درازای تاریخ بشری هستش.
در حال حاضر چند جبهه و چند تفکر متضاد در سوریه مقابل هم قرار گرفتن که به نظر من سرآغاز جنگ بزرگ آخرالزمان خواهد شد.چیزی که پیشینیان خبر اون رو داده بودند.
افکار سلفی سنی در مقابل جبهه مقاومت شیعی، بلوک شرق در مقابل بلوک غرب و همچنین کشورهایی مثل عربستان و ترکیه و قطر که در این وانفسا به دنبال سهم خواهی خود از این آشفته بازار هستند رو وقتی با نفس وجود اسراییل در کنار هم قرار میدیم به مهلکه ای می رسیم به نام سوریه که نسل بشری رو تهدید به نابودی می کنه
همه به حاي اينکه بشينن با هم حرف بزنن و مشکلاتشون رو حل کنن، افتادن به جون هم.

چون مرد نيستن که از خودشون مايه بزارن و مستقيم درگير بشن تو کشور خودشون، سوريه رو کردن محل تسويه حساب.

اين دعواها هيچ ربطي به غرب هم نداره، اگر کشورهاي منطقه کمي منطق داشتند، ديگران سوء استفاده نمي کردن.

همچنين ترجمه غلط است، ترجمه درست:
ترکیه و روسیه آماده مبارزه می‌شن
از کجا مي توني بفهمي؟ (يه اصطلاح انگليسي به اين معني که اينقدر هرج و مرج است که معلوم نيست کي داره کي رو ميزنه! پس تو چه جور فهميدي روسيه و ترکيه درگير شدند)
طغیان جهل
هر مردمی که ریس دولت نخوان اینطوری میشه اگر اسد هم مثل ریس تونس و مصر و ... کنار میرفت اینجوری کشورش نمیشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
گل گفتی بن علی با یه تظاهرات همه چیو ول کردو رفت اینم تونس نه جمگی شد نه کشت و کشتاری
PEYMAN
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
نه که مردم لیبی الان تو صلح وصفا دارن زندگی میکنن؟؟؟؟!!!
هرگون دخالت نظامی و سیاسی توسط هر کشور در کشور دیگر باعث شعله ورتر شدن جنگ خواهد شد فرقی نداره کشور مداخله کننده ایران باشه آمریکا باشه روسیه باشه، ترکیه یا عربستان باشه به هرجهت هرکس دنبال منافع خودشه همین موضوع باعث پیچیده تر شدن اوضاع خواهد شد. چرا که هرکدام دنبال مسلح کردن و قوی تر کردن گروه های مورد حمایت خودشون هستن.
گره سوریه یک گره ساده نیست یک گره بزرگ وکوره با قدمتی به درازای تاریخ بشری هستش.
در حال حاضر چند جبهه و چند تفکر متضاد در سوریه مقابل هم قرار گرفتن که به نظر من سرآغاز جنگ بزرگ آخرالزمان خواهد شد.چیزی که پیشینیان خبر اون رو داده بودند.
افکار سلفی سنی در مقابل جبهه مقاومت شیعی، بلوک شرق در مقابل بلوک غرب و همچنین کشورهایی مثل عربستان و ترکیه و قطر که در این وانفسا به دنبال سهم خواهی خود از این آشفته بازار هستند رو وقتی با نفس وجود اسراییل در کنار هم قرار میدیم به مهلکه ای می رسیم به نام سوریه که نسل بشری رو تهدید به نابودی می کنه
خبر خاصی نیست از زمانیکه خط اختراع شده و تاریخ نوشته شده کشتار هست . کشتاری که اسکندر کرده مغولها در ایران نادرشاه در هند . کشتار هیتلر در جنگ جهانی دوم کشتار سرخپوستها و سیاه پوستها در امریکا و حالا هم داعشیها . و این وضعیت تا ابد ادمه دارد .
سوریه اسیر یه بازی سیاسی زشت از سوی حکام عربی شده....بشار اسد درسته اشتباهاتی داشته اما در حال حاضر بهترین شخص برای سوریه است اول نابودی داعش بعد انتخابات ازاد که مردم سوریه سرنوشت خودشون تعیین کنند
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
احسنت
اگه تاریخ بشر را بخونید می بینید تمام سالها جنگ و خونریزی بوده است و این طبیعت درنده خوی انسان را نشان می دهد .با فروپاشی شوروی این جنگ ها رو به کاهش بود ولی از دوباره شاهد درگیری های روز افزون هستیم کشور های درگیر می خواهند امتباز بگیرند صنایع جنگی فروششان بالا می رود و تنها مردمان بیگناه قربانی می شوند کاش تمام دنیا خلع سلاح می شد و تنها یک ارتش جهانی بی طرف وجود می داشت .
هرگون دخالت نظامی و سیاسی توسط هر کشور در کشور دیگر باعث شعله ورتر شدن جنگ خواهد شد فرقی نداره کشور مداخله کننده ایران باشه آمریکا باشه روسیه باشه، ترکیه یا عربستان باشه به هرجهت هرکس دنبال منافع خودشه همین موضوع باعث پیچیده تر شدن اوضاع خواهد شد. چرا که هرکدام دنبال مسلح کردن و قوی تر کردن گروه های مورد حمایت خودشون هستن.
گره سوریه یک گره ساده نیست یک گره بزرگ وکوره با قدمتی به درازای تاریخ بشری هستش.
در حال حاضر چند جبهه و چند تفکر متضاد در سوریه مقابل هم قرار گرفتن که به نظر من سرآغاز جنگ بزرگ آخرالزمان خواهد شد.چیزی که پیشینیان خبر اون رو داده بودند.
افکار سلفی سنی در مقابل جبهه مقاومت شیعی، بلوک شرق در مقابل بلوک غرب و همچنین کشورهایی مثل عربستان و ترکیه و قطر که در این وانفسا به دنبال سهم خواهی خود از این آشفته بازار هستند رو وقتی با نفس وجود اسراییل در کنار هم قرار میدیم به مهلکه ای می رسیم به نام سوریه که نسل بشری رو تهدید به نابودی می کنه
طرح جالبیه.ولی کل این باشگاه به 2 گروه تقسیم میشه .
شرق و غرب
اوضاع خیلی پیچیده شده
هر کسی یه قسمت را گرفته داره می جنگه
و این هم تنها از اشتباهات استراتژیک اسد در کشور سوریه سرچشمه می گیره
تجربه نشان داده کشورهای مثل سوریه یه دیکتاتور باید بالا سرشون باشه....
بیچاره مردم سوریه و ایران . مردم سوریه دارن میمیرن مردم ایران هم دلار 3700 میخرن بعدا میمیرن.
پاسخ ها
خوش باور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
نمیری الهی! ناقلا با دلار 3700 می خوای کجا بری؟
نظر من اينه كه شما عقب مونده ها ايرانشو پاك كردين
]یکی دوتا از قیافه ها آشناست!!!
اسم ایران را فراموش کردید
توي دنيا هر چي بكاري همون رو درو مي كني بزودي كشور هايي كه در سوريه تخم جنگ و كينه پاشيدند محصولشان را برداشت مي كنند مخصوصا كشورهاي منطقه.
بشار اسد فرد تحصیل کرده و فهمیده ای است اما اعتراضات و مطالبات مردم سوریه در سال 2011، با خشونت زیادی توسط بدنه ی حزب بعث که اعتقادی به اصول مدرن و دموکراتیک نداشتند، سرکوب شد و این سرکوبی، هم اسد را بدنام کرد و هم پافشار متحدین اسد برای حفظ اش، پای گروههای تندرو و آدمخوار مانند داعش را به سوریه کشاند. ترک ها نیز بدشان نمی آید از این آب گل آلود، ماهی های بشکه ای ده دلاری بگیرند! پسر اردوغان دلال نفت است. نفت دزدی از داعش می خرد و به جایش، موشک ضدتانک و ضدهوایی دوش پرتاب به داعش می فروشد. اگر کسی هم مزاحمش شد، هواپیمایش را به واسطه ی پشتیبانی ناتو می زنند تا خللی در غارت منابع نفت و گاز عراف و سوریه پدید نیاید.
واقعا ناراحت کنندس که منبع عکستون رو نمی‌گید
مجله‌ی Economist برای تاریخ ۲۸ نوامبر تا ۴ دسامبر ۲۰۱۵
-دستهای کثیفی که از ترس ایران و خطر شیعه همدست شده اند: عربستان، اسرائیل، امارات، قطر .
-مفت خوری که نون به نرخ روز می خورد و عقده ذخایر نداشته نفت و گاز را خالی میکند: ترکیه.
-ماهیگیرایی که از آب گل آلود استفاده می کنند"خودشون آب رو گل آلود کردند" هر کدام برای مقاصد خود مثل فروش سلاح یا بهره برداری اقتصادی و سیاسی: آمریکا، فرانسه، آلمان، شوروی، چین و ... .
-طعمه های بیچاره که کاری از دستشون بر نماید: عراق و سوریه.
-یاور همیشه مومن، تنهای زمانه: ایران.
پاسخ ها
PEYMAN
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
ترکیه فاشیست رو یادت رفت بگی
سلام/ خبرها که کاملاً معلوم است. ولی همونطوری که 11 سپتامبر منجر به افزایش سرعت گرویدن به اسلام و تحقیق در مورد این دین مبین در غرب و علی الخصوص در آمریکا شد (شاهد این نکته هم دکتر رضا اصلان، استاد تاریخ ادیان دانشگاه کالیفرنیا بود که در یکی از مصاحبه هاش گفت پیش از 11 سپتامبر در کلاس های من کمتر از 50 نفر شرکت میکردند، اما بعد از واقعه تعداد دانشجویان به بالای 250 نفر می رسید!)، انشالله داعش هم منجر به آشنایی و آگاهی بیشتر غرب با وهابیت خواهد شد. حداقل افکار عمومی بیشتر آگاه خواهند شد (شاهد این نکته هم مستند اخیر آدام کورتیس (Bitter Lake) در مورد نقش آمریکا در بوجود آمدن القاعده و حمایت از وهابیت هست. دم خروس به قدری بیرون است که خودشان هم دیگر نمی توانند انکار کنند!)
متاسفم براتون باب جدید باز میکنید؟کی اسد علیه حزب اله بوده؟این دو ینی مقاومت و هر دو مکمل یکدیگرند چرا فر ا ف کنی
تابناک حالا نظرات مردم هم فایده ای داره یا برای سر کاری این مطالب را میزاری
امید وارم روزی بابت حمایت از نظام سوریه و همراهی با روسیه پشیمان ومتضرر نشویم پوتین هم خوب مرام کشورش را می دانست که می گفت ما به دوستان خود پشت نمی کنیم!!!!تا به حال خیلی تاوان سیاستهای خارجی اشتباه سیاستمداران خود را داده ایم
چقدر خيال باف دوست داشتني داريم!!!!
نزاع در سوریه با خیره سری بشار اسد آغاز شد و جرقه ی عتراضات مردمی انبار باروت طمع قدرت های منطقه ای را منفجر کرد. پایان آن هم هر کز با تفاهم قدرت های درگیر و بر اثر عقلانیت روی نخواهد داد. پایان این نزاع تنها وقتی اتفاق می افتد که ادامه ی آن زیان های بسیاری برای بیشتر طرف های درگیر ایجاد کند.
هرکسی یه مشت دستشه نمی دونیم به کی میخواد بزنه؟این نظر بنده ی حقیرتحلیلگر!!.
آینده از آن کسانی است
که به ملت و مردم خود احترام بگذارند
تا کشور بیمار و ظعیف نشود
از آن کسانی است که دولت به فکر چپاول از مردم خود نباشد

احترام به افراد دانشمند بهتر از افراد پولدار است
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
جان مادرت توّهم "دانشمند بودن" به سرت نزنه از این سخنان نغز هم از خودت در نکن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
غلومی با ادب باش
روسیه ترکیه را سالها به عقب بر میگرداند واروپاییها هم بدشان نمی آید
حماقت ترکها کار دستشون داد
ووضعیت سوریه بدتر میشود
ایران باید خود را از فتنه سوریه دور کند وبا کمک به هوثیها عربستان را گوشمالی سختی بدهد
من با صحبت آقا سعید کاملا موافقم در ضمن از دوستان میخوام بی مطالعه در مورد بحث های آخرالزمان صحبت نکنن........
ان اله مع الصابرین
کار از کار گذشته و بعید است تا چند سال آتی صلحی در کار باشد.
تمام اين افاقات واتفاقاتي كه در عراق وسوريه اتفاق مي افتد توطئه صهيونيست ها مي باشد كه چند هدف را دنبال مي كنند 1- تضعيف تمام كشور هاي اسلامي بطور كلي ومحور مقاومت باالاخص
2
بد نام كردن اسلام براي جلوگيري از رشد شديد اسلام در اروپا وامريكا
3-غارت ثروت منابع كشور هاي منطقه
اما بعد تمام اين وقايع در عراق وسوريه در احاديث ائمه وپيامبر اكرو(ص) امده كافي است كه به كتاب عصر ظهور علي كوراني مراجعه كنيد
اخر اين نبرد بسارتي است براي مومنين واقعي كه اسرائيل و امريكا شكست سختي از محور مقاومت خواهند خورد وكشور اسرائيل اين غده سرطاني فتح خواهد شد
در چند آيه اول يوره اسرا خداوند به اعجاز اين وقايع را باز گو كرده واخطار داده است هر گونه جنايتي كه در اين جا دشمنان بر سر مسلمين ومظلومان بياورند شديدتر آن را بر سر آنها خواهد آورد
اگر نیکى کنید به خود نیکى کرده‏اید و اگر بدى کنید بازهم به خود مى‏کنید» (إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها).
این یک سنت همیشگى است نیکیها و بدیها سر انجام به خود انسان باز مى‏گردد. ولى مع الاسف نه آن مجازات شما را بیدار مى‏کند و نه این نعمت و رحمت مجدد الهى، باز هم به طغیان مى‏پرازید و راه ظلم و ستم و تعدى و تجاوز را پیش مى‏گیرید و «فساد کبیر» در زمین ایجاد مى‏کنید و برترى جویى را از حد مى‏گذرانید.
سپس وعده دوم الهى فرا مى‏رسد: «و هنگامى که وعده دوم فرا رسد (باز گروهى جنگجو و پیکارگر بر شما چیره مى‏شوند، آن چنان بلایى به سرتان مى‏آورند که) آثار غم و اندوه از صورتهایتان ظاهر مى‏شود» (فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَهِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ).
آنها حتى بزرگ معبدتان بیت المقدس را از دست شما مى‏گیرند «و داخل مسجد (الأقصى) مى‏شوند همانگونه که بار اول وارد شدند» (وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّهٍ).
آنها به این هم قناعت نمى‏کنند «و آنچه را زیر سلطه خود مى‏گیرند، درهم مى‏کوبند» (وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیراً
پاسخ ها
یعقوب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
بنظرم در تفسیر و ترجمه این آیات مبارک ابهام و ایهام هست خیلی دقت کنید مثلا در ادامه میفرماید
عسى ربكم أن يرحمكم وإن عدتم عدنا وجعلنا جهنم للكافرين حصيرا
من فکر میکنم این آیات با دقت و با ظرافت نکات حیرت انگیزی را تبیین میکند ولی با فرمایشات و برداشتهای فوق همسو نیست خیلی خیلی فکر و تعمق و دقت میخواهد
من حاضرم بیشتر در این مورد صحبت کنیم
شکی نیست حضور بیشتر روسیه در این منطقه به نفع هیچیک از کشورهای منطقه منجمله ایران در دراز مدت نیست. یقین بدانید روسها بدتر از نازیها هستند و این همه هزینه جنگ و رفت و آمد و بریز و بپاش ها برای طعمه ی بزرگی است که آنها چشم به آن دوخته اند. چطور میشود ما مسلمانها در ایران ترکیه و سوریه نمیتوانیم منافع هم را با خود تعامل کنیم و از آن سوی روسها که هیچ و هیچ نقطه ی اشتراکی با ما ندارند (حتی انسانیت) بتوانند برای ما منفعت فراهم کنند. آیا عقل سلیم نمی گوید یک جای کار می لنگد. آیا وقتی بمب روسها روی خانه های مسلمانان و کودکان میریزد، تصور میکنید دل یک روس بدرد میآید؟ گاهی همین کافیست ولی آیا یک ایرانی یا یک حزب اللهی یا یک مسلمان دیگر بخواهد با تروریست ها بجنگند میتواند حتی یک مسلمان بی گناه را نادیده بگیرد و خدای نکرده به همین راحتی و آسودگی بمبارانش کند؟ ساده میتوان درک کرد که در سوریه از هر طرف بمیرد روسها برنده هستند. در سوریه هر چه بیشتر ویرانی بشود روسها برنده اند. آیا تاوان این بمب هایی که بی محابا در سرزمین مسلمانان ریخته میشود را مردم مسکو و لنینگراد میدهند؟ خدا را کمی تامل کنیم اگر با مسلمانی نتوانیم اهداف و منافع مشترک تعریف کنیم با فشردن دست روسها تیشه به ریشه خود زده ایم. پوتین بهتر از هر کس مفهوم خنجر از پشت را می داند، چون او نیز یک روس اصیل است و دقیقا همه هنرش خنجر از پشت زدن است.
آقای بشار اسد باید خودش از این همه خون ریزی درس عبرت میگرفت و در همان سالهای اولیه قیام مردم یک انتخابات آزاد تشکیل میداد. اما حالا هم دیر نشده.
من فقط میدونم تو جنگل قانون تنازع بقا به این شکل حاکمه.
معرکه خطر ناکی است.در این فتنه دست ساز غرب باید کن فی الفتنه کبالبنون باشیم .کسانی که تا دیروز پشتیبان داعش وفتنه گران اسلام نما بودند امروز مسابقه هدم آن را دارند !!؟فرانسه اولین کشوری بود که پشتیبانی از داعش کرد.انگلیس کاسه لیس امریکا وترفند خباثت بار سیا این جاهلان را درست کردند تا به نام اسلام مسلمان کشی کنند وجهان اسلام را نا امن جلوه دهند.بدین ترتیب سرمایه گذاری از بیرون نمیشود وسرمایه های داخلی جهان اسلام نیز هدر میرود این برای دوام اسراییل وچپاول آمریکا کافی نیست؟؟؟؟
من چندی پیش نقشه شوم خاور میانه بزرگ را میدیدم . بسیار به تحقق آرزوی آمریکاییها نزدیک شده ایم . باید به هوش باشیم . طرح خاور میانه بزرگ آمریکاییان فراموش نشده و مو به مو در حال اجراست و تنها راه آن هم ورود کلیه کشورها به یک جنگ طولانی و فرسایشی است که مقدمات آن در حال برنامه ریزی بوده و اکنون اجرایی می شود ساده لوحانه خواهد بود که فکر کنیم گروه تروریستی داعش را آمریکاییان نمی توانستند برای گسترش بیشتر تسلی نمایند لیکن اگر به نقشه خاور میانه بزرگ نگاهی گذرا بیاندازید می بینید که داعش در درون مرزهای از پیش مشخص شده ای محدود شده است و پس از اشغال شهرهایی که در برنامه بوده است اکنون در حال سرکوب است تا بیش از آنچه برایش در نظر گرفته شده بود پیش نرود . در زمان مبارزه عمومی شرق و غرب با این گروه به ظاهر قوی و در واقع بسیار ضعیف این گروه موفق به تصرف رمادی و فلوجه گردید ،به نظر من این تئوری در حال پیشرفت است و ما باید بیش از هر وقت به تمامیت ارضی و یکپارچگی میهنمان اهمیت بدهیم و هشیار باشیم و در نزاعات تدارک دیده شده از قبل به منظور گسترش دامنه جنگ به کشورمان ورود نکنیم چرا که حتی ارتشی مانند روسیه نیز از اینکار اجتناب می نماید .
روسیه در بحث انهدام جنگنده روس دنبال بهانه برای حمله همه جانبه به سوریه بود که ترکها با یک اشتباه بچگانه این عمل را تسریع کردند. اما به نظرم روس با توجه به سابقه شان در طول تاریخ دلشان برای مردم سوریه نسوخته است که بی دلیل هزینه های جنگ را متقبل شوند تا حکومت بشار اسد را نجات دهند. شاید سود این منفعت روس ها از جیب ملت ایران تامین می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
افرین
تابناک متاسفم برات حرف صهیونیستا رو میزنی با زیرکی سعی در تفرقه افکار عمومی میکنی وای بر شما جواب خون شهدای مدافع حرم رو چه میدهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
میبینی نظر مردم مثل نظر تو نیست فورا ربطش دادی به صهیونیسم و امریکا و بس کنید بابا
مشكل بزرگ آميكايها جهان اسلام هستش آمريكا اهداف پليدي را با همراهي اسرائيل و صحنه گرداني اعراب مرتجع منطقه دنبال ميكنه و ان نابودي كشورهايي كه تفكر ضد آمريكايي دارن اين كشورها بايد به گونه ايي تجزيه و كنترل شوند تا خطري براي امريكا واسرائيل نداشته باشند تمامي سردمداران آمريكا سرمايه داران يهودي هستند و هرگز اجازه خطري براي منافع اسرائيل را نميدهند در اين بين ايران عزيز ما تنها كشوري مي باشد كه تمامي اهداف پليد اسرائيل و امريكا را به دقت تحت نظر دارد و مقام معظم رهبري مرتبا تذكر به جهان اسلام در باب نيافتادن در دام شيطان بزرگ آمريكا را مي دهند ولي كشورهاي همچون عربستان و قطر تركيه مانند عروسكهاي خيمه شب بازي در دستان اسرائيل و آمريكا بازي مي خورند ولي اين كشورها بايد بدانند طرح آمريكا نابودي و تجزيه امپراتوري به اصطلاح عثماني و عربستان و ديگر كشورهاي جهان اسلام مي باشد پس مسلمانان دست به دست هم داده و منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه از بين ببرند نه اينكه به جان يكديگر افتاده و منافع صيهيو نيست تامين شود به حول و قوه الهي پرچم اسلام در بلند ترين قله هاي جهان بر افراشته خواهد شد به اميد آن روز انشاء اله
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
ما نیز باید مواظب باشیم عروسک روسیه نشویم در این تاتئرعروسکی روسیه از امریکا بد تر امریکا از روسیه و فرانسه ابله تر
اوضاع فعلا به نفع ایران و سوریه پیش میره , البته تا زمانی که روسیه هستش و در کنار اءتلاف قرار دارد. در غیر اینصورت موازنه قوا توسط امریکا برقرار میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
سوریه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هنگامی که به سرنوشت لیبی بعد از قذافی نگاه کنید متوجه میشید مشکل فقط اسد یا دیکتاتورها نیستند متاسفانه بعضا ملت ها قربانی اولا نا اگاهی خود و دوم منافع قدرت ها می شوند
منطقه ما همیشه روی باروت بوده و کوچکترین جرقه ای منجر به انفجار میشه ...

اسد اشتباه کرد ، غرب ، امریکا و اسرائیل و بقیه کشورها هم دنبال منافع خودشون هستن ، اتیش میندازن و اسلحه میفروشن و حکومت میکنن ....
ما باید با تمام توان تلاش کنیم که هر چه زودتر در سوریه امنیت حاکم بشه و داعش نابود بشه و مهتر اینکه ما درس عبرت بگیریم و حرف منتقدان رو به حساب خیانت نزاریم و اجازه بدیم همه در چهارچوب اصل کلی قانون و اتحاد و وحدت کشور از نظام انتقاد کنند و جامعه تک بعدی نباشه ، به بحث اختلاس ها و دزدی ها هم بدون ملاحظه هیچ شخص یا ارگانی با شدیدترین مجازات ها برخورد بشه .
علمايي اسلام عبرت بگيرند مسلمانها را هشياركنند تا فرداي قيامت پيش پيامبر خدا روسياه نباشند وثروت مندان هم از اين ملت بيچاره براي خود سپر درست نكنند
سلام ملت همیشه در صحنه ایران سلام
فقط جای کره شمالی خالیه انگار
نوچه های روسیه
سوریه راه حل نظامی نداره باید همه علیه داعش و تروریستها متحد بشن واین کار ممکن نیست مگر اینکه همه قبول کنند که اسد نقشی در اینده سوریه نداشته باشه و خودش به نغع
ملتش بره کنار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
چرند نگو
مردم سوریه بشار اسد را میخوهند
اگر نمیخواستند غرب خودش اجازه همه پرسی را میداد میدانند که اسد دوباره توسط مردم سوریه انتخاب میشود
به همین دلیل است که با انتخابات در سوریه مخالفت میکنند
و به زور میگویند اسد باید برود و نقشی برای مردم سوریه قائل نیستند تا خودشان سرنوشتشان را معلوم کنند
مرگ بر روسیه و امریکا. به فرموده ی امام عزیز. نه شرقی نه غربی . به نظرم اگه بشه به امریکای جناینکار اعتماد کرد به روسیه پست و خاین نمیشه اعتماد کرد
بحران لازمه دنیای سرمایه داری است
قبلا بحران اقتصادی بود الان تبدیل به بحران نظامی شده
جنگ سوریه هم منطقه ای است ولی بعید نیست تبدیل به جنگ جهانی بشه
در نظراتمان خون شهیدامون فراموش نشود
روزهای خوش صهیونیسم
ماندن اسد وپا فشاری متحدان اسد برای ماندن باعث شد گروه های تند رو دست به کشتار بزنند ومحل جولان ابرقدرتها برای آزمایش سلاح های جدیدشان وبهره برداری ترکها وعربستان باشد
جنگ سوریه عجیبترین جنگ تاریخ بشره
همونطور که کاریکاتور نشون میده جنگ هفت هشت طرف مختلف داره که ممکنه هر لحظه کنار هم یا مقابل هم بایستند
اسمش رو باید گذاشت جنگ پست مدرنیستی
چقدر وضع مردم از نظر نوشتاری املایی تاریخی فکری آشفته است از نظرات کاملا مشخصه اکثر مردم تعادل روحی ندارند
پاسخ ها
حیران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
تا به حال خیلی دعا نمیکردم و حداکثر دعاهای خیی معمولی. اما چند وقتیه که مدام دعا میکنم خدا باعث و بانی این وضعیت در سوریه را هر چه زودتر نابود کند. هر کی که هست. افتضاح بشریت. ننگی بر سر همه ما مسلمانها که همیشه بر پیشانی ما باقی خواهد ماند.
سازمان ملل باید شرایط را طوری در سوریه ایجاد کند تا مردم سوریه خود تصمیم بگیرند
همه دعواها سر قدرت و ثروت است بدون استثنا , الان در همه کشورهای دنیا مراکز مطالعات استراتژیک , دپارتمانهای سیاسی , زرادخانه های نظامی ,... برای پیشبرد قدرت و ثروت مهیا نموده اند اما چند مدرسه دانشگاه ومرکز , .... برای پیشبرد صلح داریم ؟ همه بدون استثنا دنبال همین قدرت و ثروتند . اینجادر خاورمیانه چون بنیاد ان بی عدالتی هست و هر کشوری مال یک شیخ و شخص و قشر ,خانواده , یا منسوبان یک قوم و مذهب خاصی بطور انحصاری شده , تمامی زمینه های جنگ اماده هست . خاصیت نظام بین الملل هم مبتنی بر انارشیسم چون که دولت واحد جهانی هم نداریم ...
سوریه ملت خودش را نابود کرد با کمک کسانی که دنبال منافع و ابراز قدرت در منطقه هستند
اونهایی که برای رفتن اسد کلی مثبت لایک میکننند برای اینکه بفهمند چه اشتباهی کرده اند همین بس که انشاءالله خداوند قسمت شان بکند چند صباحی با خانواده محترمشان ادبیات داعش را تجربه کنند و در جواب به آنهایی که سنگ رفتن اسد را مدام به سینه میزنند همین چند جمله کافی است اولا بگذارید همین مردمی که اسد را دوست ندارند باز هم در کوره صندوق های رای میزان محبوبیت اسد را به جهانیان نشان دهند و در ثانی اگر قرار بر رفتن است همه محالفان اسد بروند چرا اسد برود گفتن که کاری ندارد به اعتقاد من آنهایی که میگویند اسد باید برود به حرفشان اعتقادی ندارند و فقط حرف میزنند بروید مثل آنهایی که میگویند اسد باید بماند و این مردم سوریه هستند که تعیین میکنند که سرنوشت اسد چه بشود در میدان بر علیه اسد بجنگند ولی ...
باسلام،همیشه دست کثیف استعمار توی این قضایا مشخصه ؛اگه خوب نگاه کنیم.هزاران جوان مسلمان کشته می شن، سرمایه های زیاد مادی و معنوی کشورهای مسلمان به دست خودمان ازبین می رود؛تمام زیر ساخت های سوریه نابود می شه .از طرفی سلاحهای زیادی آزمایش وبه فروش می رسه.آخرش یک آتش زیر خاکستر نگه می دارند.دوباره میلیاردها دلار از کشورها می گیرند؛تمام منابع و معادن مسلمانها را به غارت می برندوتجهیزاتشان را می فروشند؛درنتیجه مسلمانها هستند که دویست سال به عقب برمی گردند.آمریکا واروپا و روسیه هم در ناز نعمت و ثروت به ما می خندند.وگرنه همه آنها مثل هم هستند و دلشان برای کسی نسوخته.ما مسلمانها بایستی متوجه این قضیه بشیم که متاسفانه همه خوابیم.وگرنه با این همه منابع خدادادی زیرزمینی وجمعیت یک میلیاردی چرا باید دستمان پیش غربیها دراز باشه.پس باید از خودمان شروع کنیم.
این عکس درست است و واقعیت دارد . پیش بینی تحولات منطقه این است که سوریه بین گروههای مختلف
تقسیم می شود و در سوریه یا منطقه کشور پیروز نخواهیم داشت اما احتمال زیاد هست که مساحت کشور ترکیه بیشتر شود .
سازمان ملل باید شرایط را طوری در سوریه ایجاد کند تا مردم سوریه خود تصمیم بگیرند
مردمی که تو زندگی خودشون موندن دارن واسه اسد تعیین تکلیف میکنن
بیشین مینیم دوسیب نعناتو بکش باوا جوگیر
فکر نمی کنید این یک جنگ نمایشگاه بزرگ فروش سلاح توسط کشورهای سازنده تسلیحات جهان است که در این میان مردم مظلوم منطقه له می شوند؟ روسیه با ارسال موشک از دریای خزر آن هم از روی خاک ایران و عراق و بکار گیری اس 400 یک تبلیغ سلاح نیست ؟ و از آن طرف آمریکا، انگلیس و فرانسه . و در این بین ایجاد اختلاف و ترساندن کشورهای منطقه از همدیگر و در نهایت سرازیر شدن سلاح به این کشورها و سرازیر شدن دلار در جیب این کشورها.
شکی نیست حضور بیشتر روسیه در این منطقه به نفع هیچیک از کشورهای منطقه منجمله ایران در دراز مدت نیست. یقین بدانید روسها بدتر از نازیها هستند و این همه هزینه جنگ و رفت و آمد و بریز و بپاش ها برای طعمه ی بزرگی است که آنها چشم به آن دوخته اند. چطور میشود ما مسلمانها در ایران ترکیه و سوریه نمیتوانیم منافع هم را با خود تعامل کنیم و از آن سوی روسها که هیچ و هیچ نقطه ی اشتراکی با ما ندارند (حتی انسانیت) بتوانند برای ما منفعت فراهم کنند. آیا عقل سلیم نمی گوید یک جای کار می لنگد. آیا وقتی بمب روسها روی خانه های مسلمانان و کودکان میریزد، تصور میکنید دل یک روس بدرد میآید؟ گاهی همین کافیست ولی آیا یک ایرانی یا یک حزب اللهی یا یک مسلمان دیگر بخواهد با تروریست ها بجنگند میتواند حتی یک مسلمان بی گناه را نادیده بگیرد و خدای نکرده به همین راحتی و آسودگی بمبارانش کند؟ ساده میتوان درک کرد که در سوریه از هر طرف بمیرد روسها برنده هستند. در سوریه هر چه بیشتر ویرانی بشود روسها برنده اند. آیا تاوان این بمب هایی که بی محابا در سرزمین مسلمانان ریخته میشود را مردم مسکو و لنینگراد میدهند؟ خدا را کمی تامل کنیم اگر با مسلمانی نتوانیم اهداف و منافع مشترک تعریف کنیم با فشردن دست روسها تیشه به ریشه خود زده ایم. پوتین بهتر از هر کس مفهوم خنجر از پشت را می داند، چون او نیز یک روس اصیل است و دقیقا همه هنرش خنجر از پشت زدن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
سلام حرفهای روشنفکری خیلی قشنگی است ولی ایا این همه خون که تا قبل از امدن روسها ریخته و خانه های مسلمانها که خراب شده مردم نیویورک و واشنگتن جوابش و میدن؟ بابا جون فعلا شرایط جوری هست که باید دفع افسد به قاسد کرد تا انشالله خداهم نصرت بکنه و مجموعه این جنگ و خونریزیها بنفع مسلمین تموم بشه .
lمپریالیسم امریکا و امپریالسیم روسیه هردو دشمن اسلام و ملت های مسلمان ایران و ترکیه و سوریه هستند حال با تضاد ظاهری که وانمود می کنند چنان ملت های منطقه به جان هم انداخته اند که نگو
رهبران مسلمان باید به هوش باشند برخی پوتین را رهایخش و برخی اوباما می داند است .
ایران اصل کاری توی کریکاتور نیست به خودتون بخنندید
هر مردمی که ریس دولت نخوان اینطوری میشه اگر اسد هم مثل ریس تونس و مصر و ... کنار میرفت اینجوری کشورش نمیشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
الان اوضاع تو مصر خوبه به نظرت
بعضی از هموطنان طوری سخن میفرمایند که انسان از خودباحنگی و وادادگیشون ذر مقابل آمریکا متحیر میمونه. به فرض که اسد میرفت عاقبتش از لیبی و یمن و افعانستان و عراق بهتر میشد. ایا شما فکر کردید دیکتاتوری تو سوریه از پاکستان و عربستان و بحرین بدتر بود که امریکا و دوستانش تصمیم به برگتاری اسد گرفتند. چرا مردم حاورمیانه و دموکراسی مخصوص این منطقه را با غرب مقاسیه میکنید. توی همین آلمان اگر زنی با مرد دیگری رابطه داشته باشه کسی مجاراتش نمیکنه و میکن دموکراسی کدوم کشور تحمل این دموکراسیرو تو خاورمیانه داره. یه مثال بزنید از کشوریکه مردم خواهان برکتاری و اسقاط نظام داشته باشه و حکومت مردان بگند چشم. سوریه دموکراسیه بهتری از همه کشورهای خاورمیانه و ایران داشت. پس دلیل این اوضاع نابسامان جز حمایت عریستان و ترکیه با موافقت امریکا نبود.بهانه که توی همه کشورهای مسلمان جوره یعنی شیعه و سنی. دوست مسیحی دارم اینجا از سوریه میگه تنها دلیل جنگ ما این بود که اسد علوی بود
این کاریکاتور جالب تونسته وضعیت مسخره سوریه رو به نمایش بذاره...
این رینگ زورآزمایی سوریه، فرصت مناسبی برای تسویه خرده حساب های ما و امثال ماست.
به نظر من که هیچکس و واقعا هیچکس دلش واسه سوریه نسوخته و نخواهد سوخت...الان دیگه شاید کسی یادش نباشه کی اولین کبریت دستش بود چه یه آزادیخواه چه یک تروریست چه یه سرکرده شرق و غرب...ولی خوب میشه دید که الان چه کسایی با صدها گالن بنزین به استقبال این جهنم رفتن...
خودمونو به اون راه نزنیم همه دنبال یه بهونه بودن...ما، اسرائیل، حزب ا...، عربستان، آمریکا، روسیه، ترکیه، فرانسه، داعش... همه با هم داریم تو حیاط خلوت پشت خونمون می جنگیم تا اسمشو نذاشته باشیم جنگ و به جاش بگیم بحران سوریه!!!
بی پرده نگاه کنین...خوب و بد ، خیر و شر بهونه ای بوده واسه تیکه پاره کردن آدما از عصر حجر گرفته تا به قول بعضیها "آخرالزمان"....
تاکتیک بمب خبری
از تاکتیک بمب خبری و شوک تبلیغاتی برای تحت فشار گذاشتن آمریکا برای تغییر سیاست هایش در دحمایت از گروه های تروریستی در سوریه و عراق مانند تعلیق شرکت روسیه، ایران و عراق در مذاکرات وین به دلیل وجود اسناد و مدارک معتبر در حمایت تسلیحاتی، مالی و لجستیکی آمریکا و متحدین عرب و ترک این کشور استفاده کنید. با این بمب های خبری و شوک های تبلیغاتی می توانید از رسانه ها و شبکه های تبلغاتی غرب بر علیه سیاست های غرب و افشای ماهیت استراتژی آنها در حمایت از تروریست ها بهره بجویید. بی نشان
الان موقعشه ايرانم خودي نشون بده تا همه بفهمن كي علت اين مقاومت بي سابقه بوده....بايد با اين كار هم به جاهلين داخلي هشدار بده هم رقباي منطقه اي....البته اين تركیه نفهم با افتضاحي كه بالا آورد رقيب دونستنش آبروي خودمونم زير سوال ميبره...طبيعت جنك همينه يك نسل ميميرند براي نجات نسلهاي اينده وكرنه هزاران نسل تو جهل موندن خيلي بدتر ار مردن يك نسله....فك كن الان تو تركيه يا عربستان متولد ميشدي مرك خيلي بهتر بود....
اینایی که برای اسد میجنگن یعنی سربازای سوری اونارو هیچکس تو محاسباتش اصلن حساب نمیکنه جرا؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی باید تسلیم شن.
انتخابات ازاد در سوریه با نظارت سازمان های بین المللی .
به نظر من جنگ در سوریه یک جنگ نیابتی بین ایران و عربستان است که سود ان به جیب دلالان و تولید کنندگان اسلحه میرود و همچنین اسراییل نیز نفع چند گانه از این شلوغی می برد ودر این میان بازنده اصلی مسلمانان هستند.
اگر مرز تركيه و سوريه بسته بشود يا انقدر ناامن بشود كه ارسال سلاح و داعشى به سوريه متوقف بشود جنگ سوريه تمام ميشود. ريشه همه اين درگيرى ها تركيه است. چون تركها حاضرند داعش همه دنيا رو نابود كند ولى كردها سركوب شوند.
داعش محصول گوش ناشنوا بشار اسد ودلارهای نفتی عربستان وکشمکش امریکا وروسیه هست !!! الان باید همه طرفهای درگیر حتی ایران باید حد وسط رابگیرند .وگرنه سوریه تیکه پاره و ویران میشود
به نظر بنده کشورهای خارجی داخل رینگ نباید کشیده میشدن اونا اسباب دعوا رو تهیه کردن خودشون خارج گود نشستن اونوقت یه عده تروریست تربیت شده بدستشون لاشخوروار به جان و مال و ناموس مردم بدبخت سوریه و عراق و یمن و ... کلا مسلمانها رحم نمیکنن این وسط بعضی وقتا یک لگدی هم ح.الشون میشه ولی در کل سود اصلی به جیب کشورهای صادر کننده اسلحه و تروریست واریز میشه .
تنها راه حل سوریه میز مذاکره است و ایران می تواند با نقش آفرینی دیپلمات کهنه کار خود محور این دیالوگ باشد بشرطی که به او اعتماد کنیم
مرگ بر بشار اسد جنایتکار و پوتین خبیث از او جنایتکار تر واقعا جای تاسف است که ما برای چنین جانی فاسدی فرش قرمز پهن میکنیم و اجازه میدهیم به تهران بیاید و هر کاری میخواهد بکند فقط مانده بود معشوقه هایش را با خود بیاورد و به این افتخار بکنیم که چنین ادم پلیدی به کشور ما امده است صد رحمت به اوباما و اروپاییها . واقعا باید به بصیرتتان دست مریزاد گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
مرگ بر آمریگا
گر مسلمانی این است که رجب دارد جبیر دارد آل نهیان دارد آل ثانی دارد آل سعود دارد آل کوفت دارد آل زهر مار دارد ... وضعیت مسلمانان بهتر از این نمی شود.
وقتی جبیری که کل کشورش دست یک خانواده است زنانشان از حقوق اولیه محروم و یک انتخابات هم برگزار تکردهاند با وقاحت در مورد حکومت سوریه حرف می زند و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری را در دست گرفته اند پس حتما در پنهان برای بازیگران اصلی که بویی از اسلام و انسانیت نبردهاند دم تکان میدهند واین بعنی اینکه اسلام و مسلمانی به مسلخ سپرده می شود.
ظاهرا دعوا فقط سر لحاف ملاست. طبق روال فغلی دنیا مشت آخر بر صورت مستضف جماعت فرود خواهد آمد مگراقدامات ایران بتواند بادفاع جانانه از مظلوم جلوی خباثت ظالمان را بگیرد.
خودتون خسته نکنید تو منطقه بعضی از کشورها ذخایر ارزیشان زیاد حد شده باید آنها دود بشه بره هوا......
اسدرفتنی است
داعش و این گروهک های سلفی عقب مونده رو از نابود کنن آرامش برمیگرده به سوریه....!
قربان خدا برم حالا مي فهم چرا حضرت علي وامام حسن (ع)تنها بودند واقعا بعضي ها كورند شايد هم خودشان را به كوري زده اند
ايا كور بوديد انتخاب رياست جمهوري مردم سوريه را نديديد
من فکر می کنم جای کشور دوست و برادر کره شمالی در محور مقاوت خالیست، جا دارد دست اندرکاران محترم دعوت ویژه ای از حاج کیم ایل بنمایند تا صف محور مقاومت تکمیل شود.
داعش مثل موش به تله افتاده .دوای زرگری ترکیه وروسیه تنها راه تامین جنگ افزار و فرار
داعش را بست . داعش یا باید تسلیم شود یا بمیرد.
خوب است آنها را زنده نگذارند
تركيه با تما م همسا يگا ن خود مشكل دارد سوريه يكي از انها است تركيه در خا نه شيشه اى نشسته ومشغول سنگ پراني است ٢٥درصد مردم تركيه كرد و١٥درصد شيعه واز ٦٠درصد با قي مانده بخش زيادى از مردم تركيه با داعش مخا لفند وسيا ست فعلي تركيه قا بل ادامه نخواهد بود
شکی نیست حضور بیشتر روسیه در این منطقه به نفع هیچیک از کشورهای منطقه منجمله ایران در دراز مدت نیست. یقین بدانید روسها بدتر از نازیها هستند و این همه هزینه جنگ و رفت و آمد و بریز و بپاش ها برای طعمه ی بزرگی است که آنها چشم به آن دوخته اند. چطور میشود ما مسلمانها در ایران ترکیه و سوریه نمیتوانیم منافع هم را با خود تعامل کنیم و از آن سوی روسها که هیچ و هیچ نقطه ی اشتراکی با ما ندارند (حتی انسانیت) بتوانند برای ما منفعت فراهم کنند. آیا عقل سلیم نمی گوید یک جای کار می لنگد. آیا وقتی بمب روسها روی خانه های مسلمانان و کودکان میریزد، تصور میکنید دل یک روس بدرد میآید؟ گاهی همین کافیست ولی آیا یک ایرانی یا یک حزب اللهی یا یک مسلمان دیگر بخواهد با تروریست ها بجنگند میتواند حتی یک مسلمان بی گناه را نادیده بگیرد و خدای نکرده به همین راحتی و آسودگی بمبارانش کند؟ ساده میتوان درک کرد که در سوریه از هر طرف بمیرد روسها برنده هستند. در سوریه هر چه بیشتر ویرانی بشود روسها برنده اند. آیا تاوان این بمب هایی که بی محابا در سرزمین مسلمانان ریخته میشود را مردم مسکو و لنینگراد میدهند؟ خدا را کمی تامل کنیم اگر با مسلمانی نتوانیم اهداف و منافع مشترک تعریف کنیم با فشردن دست روسها تیشه به ریشه خود زده ایم. پوتین بهتر از هر کس مفهوم خنجر از پشت را می داند، چون او نیز یک روس اصیل است و دقیقا همه هنرش خنجر از پشت زدن است.
همه مشکلان زیر سر اسده. اسد اگر میرفت ما شاهد این فجایع نبودیم.
الانم اگر بره همه چی درست می شه.
ایران به هیچ وجه از یک جنایتکاری مثل اسد نباید حمایت مالی و تسلیحاتی و ... میکرد اصلا به ملت ایران مربوط نمیشد حالا ایران خودش را مستقیما وارد معرکه کرده و از مال و جان و ... بیهوده هزینه جنایتکاری مثل اسد میکند که شاید این درگیری گریبان ملت بیگناه ایران را هم بگیرد بهتر بود که ایران حالا هم میتونه از معرکه خودش را کنار بکشد و صلاح هم این است مسأله سنی و شیعه هم نیست ...
چند سال پيش وزير خارجه آمريكا( رايس و بعدش كيلينتون) حرف از نقشه راه و خاورميانه جديد ميگفتن! اين همون خاورميانه جديده!
پيش بيني كار سختيه ولي با اطلاعات كمي كه دارم ميگم:
١- آمريكاي صهيونيستي از ضعف دولت اسد استفاده كرد و سوريه رو از تو متلاشي كرد. فك ميكنم كه، اين روش جديد بعد از تجربه حمله به عراق و افغانستان بدست اومده. پس بايد منتظر شبه اين كارها تو كشور هاي ديگه هم باشيم.
٢- آمريكا و ائتلاف شيطانيش ميدونن كه به راحتي از پس هزينه هاي كشته شدن سربازاشون برنميان، پس بايد يه نيروي زميني ايدئولوژيك ايجاد ميكردن كه حاضر باشه عمليات انتحاري كنه و خودشون صرفا از هوا كار كنن كه بعد تبليغاتي بيشتري هم داره، پس داعش متولد شد. البته به نظر از كنترلشون يكم خارج شده احتمالا يك نيروي موازي درست كنن كه به نظرم با توجه به گفته هاي وزير دفاع آمريكا كه اخيرا منتشر شده، شايد دنبال يك نيروي زميني عربي هم باشن!
٣- در مورد سوريه گزينه تجزيه به نظر محتمل مياد چون هم به سود روسيه است و هم تركيه و هم عربستان و آمريكا اما شايد به سود اسرائيل نباشه!
٤- توافق ايران بيش از اينكه بحث هسته اي باشه يكجور مانور سياسي براي يك الگوي جديد مهار قدرت بود و اگر سوريه تجزيه بشه و يكجورايي همه يه سهمي ببرن اونوقت پازل مدل جديد معامله مورد نظر آمريكا تشكيل شده(هفته گذشته آمريكا اعلام كرد كه منافع ايران رو به رسميت ميشناسه، وحتما منافع روسيه رو قبول داره كه مانع حملات روسيه نميشه، يا در مورد تركيه و ...)
٥- در مورد داعش قطعا محدودتر ميشه ولي دو احتمال وجود داره يا يه دولت وهابي جديد رو به رسميت ميشناسن و كمكم اونو به اسرائيل دوم تبديل ميكنن كه جوري كه هدف كشورهاي منطقه كنترل اون باشه تا اسرائيل، اين كشور جديد مثل كشورهاي حاشيه خليج فارس منابع نفت و گاز زيادي داره و ميشه مشكل كردها، شيعه ها و ... اما احتمال دوم كه به نظر براي زمان دورتري باشه اينكه احتمالا بعد از تجزيه عراق و سوريه و خداي نكرده ايران، داعش به اسرائيل حمله ميكنه و قدس ويران ميكنه و ... ولي توسط اسرائيل شكست ميخوره و اسرائيل ميشه ناجي نتنها اسلام بلكه بشريت!!!!!!!!
مقصر اصلي بشار أسده اكه مردم سوريه اونو دوست داشتن سلاح به دست نمي كرفتن ، بعد هم زمينه براي توليد كروه هاي إفراطي مثل داعش با كمك عربستان و اسرائيل ايجاد شد استبداد بشار اسد به أضا فه ي توطئه ي خارجي شد أش شله قلم كاري كه الان هست 
سناريوي ديکته شده توسط امريکاست اودغان وگرترکيه عددي نست که باروسيه سرشاخ بشود
به نظر من کل دنیا باید با داعش مذاکره کنند و از سران داعش خواهش کنند به مدت 3 ماه اتش بس سراسری در سوریه و عراق را قبول کند و سپس در دو کشور سوریه و عراق انتخابات سراسری تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود و هر کس خواه دولت اسلامی یا بشار اسد یا نوری مالکی رای مردم را آورد حکومت قانونی را تشکیل دهد
آینده سوریه:
استان سویدا از سوریه جدا و منضم به اسراییل می شود.
بخشهای شمال شرقی از سوریه جدا و منضم به ترکیه می شود طی یک انتخابات
بخشهای جنوب شرقی به کانتون کردستان عراق منضم می شود.
بخشهای جنوب غربی به دولت جمهوری اسلامی شام که تازه تشکیل شده است و جایگزین دولت اسلامی شده است می شود.
بخشهای شمال غربی تحت لوای جمهوری عربی سوریه باقی می ماند.
دولت جدید جمهوری عربی سوریه با برگزاری رفراندومی خواستار برچیده شدن هرجه سریعتر پایگاهههای روسیه در سوریه می گردد و روابط دیپلماتیک خود را نیز با ایران قطع می کند. و از کشورهای غربی ساختار کنکهای مالی برای بازسازی سوریه می کند و اصلیترین متحدش نیز فرانسه خواهد بود. اسراییل آماده حمله همه جانبه به جنوب لبنان است و با توجه به تضعیف شدن حزب الله در جنگ سوریه احتمال یکسره شدن کار جزب الله لبنان می رود و سپاه پاسداران ایران نیز به جهت فشارهای مالی توانایی پشتیبانی از حزب الله را ندارد. روسها و آمریکاییها در پشت پرده برای نابودی ایران و تقسیم منافع مذاکرات پیچیده ای دارند.
اسد باید بره
نه ترکیه نه عربستان نه هیچ کشوری جز یک کشور تا نخواد هیچ چیز در سوریه عوض نخواهد شد وقتش که برسه همه چیز عوض میشه وقتشم همه ما تو جنگهای مختلف دیدیم تجربه کردیم میرسد ان و...... باید دعا کنیم برا ملت مظلوم سوریه حیف که همه ی انهای تو رینگ نمی دانند
نیستن
بزرگی فرمود آمریکا و شوروی دوتیغه یک قیچی هستند که برای بریدن ملت ها بکارمیرود ، خیزش مردمی با خمیرمایه اسلامی درکشورهای مسلمان بشدت سرکوب شدند در الجزایر مصر تونس عراق بحرین و سایر کشورهای ریزو درشت خیزش ها سرکوب شده و میشوند و بجای آن که درنتیجه خیزش های مردمی تغییرات درجامعه پدیدارشود گروههای افراطی با نام اسلام و مسلمانان جنایاتی وحشیانه مرتکب میشوند تا دیگر مسلمانان نتوانند کوچکترین حرکتی انجام دهند اما هرجا اجتماعات مردمی و نیروهای مردمی شکل گرفتند و البته رهبری درستی هم داشتند توفیقاتی بدست آوردند مانند حشدالشعبی در عراق که تحت رهبری مرجعیت توفیقات خوبی بدست آوردنددر سوریه هم نیروهای مردمی با الهام از بسیج ایران و حشداالشعبی عراق شکل گرفته که اگر مقاومت کنند بزودی شاهد پیروزی های آنان خواهیم بود که البته دولت ایران باید از چنین تشکلهایی بشدت حمایت کند تا زودتر شاهد پیروزی آنان شویم .
موضوع به این سادگیها نیست. سوریه یه کشور یکپارچه با یک قوم و زبان و مذهب نیست. درسته حکومت اسد از پدر به پسر ادامه داشته ولی حداقل انتخابات داره و حکومت تقریبا سکولار هست و غیر از علویها٬ سنیهای میانه رو و مسیحیها هم با اسد مشکل ندارند. اگه اسد بره وضعیت به مراتب از لیبی بدتر میشه حداقل تو دولت اسد باقی گروهها هم سهم دارند و حکومت بر اساس ایدئولوژی خاص مثلا اسلام یا مسیحیت اداره نمیشه اونجوری که تو ایران یا عربستان ممکن هست. اینکه اسد بره و همه گروها خوب و خوش و خرم با هم کنار بیاند و حکومتی که همه قبولش داشته باشند تشکیل ایده‌آل که هیچی کاملا غیر ممکن و تخیلی هست. موضوع دیگه اینه که قطعا اسراییل برای سوریه برنامه داره و مثل همیشه که از ارتش باقی کشورا مثل آمریکا برا راه انداختن جنگ علیه کشورای دیگه استفاده میکنه اینجا هم داره مشکل ایجاد میکنه و همه رو به جون هم انداخته در این مورد ترکیه و عربستان کاملا مطابق خواست اسراییل عمل می‌کنند.
خیلی جالبه.سالها پیش که نه داعشی بود و نه النصره ای ،شما برای دخالت در سوریه و سرف ثروت ملی ما در آنجا ، نظر کسی رو نپرسیدید.حالا که همه چی به هم ریخته و موندین چطوری از اون منجلاب خودتون رو بیرون بکشید یاد مردم و نظرشون افتادین؟ خیلی گوشه اش بازه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل