بازدید 3045

3 سال زندان برای قاتل مرد ترکیه‌ای

کد خبر: ۵۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 28 November 2015
عامل قتل مرد ترکیه‌ای با پرداخت 300 میلیون تومان دیه از مجازات قصاص نجات یافت و باید 3 سال در زندان بماند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده، هفتم شهریورماه سال گذشته همزمان با پیدا شدن جسد سوخته مردی در یک بشکه فلزی پر از قیر در حوالی تهران کلید خورد. وضعیت جسد نشان می‌داد این مرد به قتل رسیده و قاتل برای از بین بردن سرنخ، قربانی را به آتش کشیده است.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی مشخصات جسد سوخته مرد ناشناس ادامه داشت، مشخص شد خانواده مردی ترکیه‌ای به پلیس خبر داده بودند پسرشان به نام محمت گم‌شده است. آنها به پلیس گفته بودند پسرمان در ایران کار می‌کرد و شریک داشت اما مدتی است ناپدید شده و شریکش از او خبری ندارد.

وقتی جسد سوخته به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیق برای سرنوشت جوان ترکیه‌ای آغاز شد، پلیس جنایی به سرنخ‌هایی رسید که نشان می‌داد جسد متعلق به محمت است. با آزمایش دی‌ان‌ای و تأیید خانواده مرد ترکیه‌ای مشخصات جسد به دست آمد.

 کارآگاهان در این مرحله پی بردند سال‌ها پیش محمت با یک مرد ایرانی به نام نادر اقدام به تأسیس شرکتی در زمینه مواد شوینده کرده‌اند و اجناس هم برای فروش به ترکیه ترانزیت می‌شدند. همین سرنخ کافی بود تا پلیس مرد ایرانی را احضار کند و تحت بازجویی قرار دهد. این مرد ادعا کرد هیچ نقشی در گم‌شدن محمت و قتل او ندارد اما وقتی پلیس در جریان بررسی‌ها متوجه شد آنها از چند ماه پیش با هم اختلاف مالی داشته‌اند و شاهدان نیز تأیید کردند که شاهد دعوای این دو شریک بوده‌اند، نادر بازداشت شد.

 مرد ایرانی وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت هولناکش برداشت و گفت: از آنجا که فرزندم به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و برای ترخیص وی پولی نداشتم و دار و ندارم را برای راه‌ندازی شرکت شوینده هزینه کرده بودم از محمت شریکم خواستم تا 150 میلیون تومانی را که هزینه شرکت کرده بودم به من برگرداند.

 وی افزود: محمت هر بار برای پرداخت نکردن پولم به بهانه‌های واهی طفره می‌رفت و از طرفی هم به خاطر مواد تقلبی که وی وارد می‌کرد، کسی خرید نمی‌کرد و شرکتمان ورشکست شد. اوضاع مالی‌ام خیلی بد بود نمی‌‌دانستم پول بیمارستان پسرم را از کجا تهیه کنم. روز حادثه بین ما مشاجره لفظی بالا گرفت و محمت چوبی برداشت و به من حمله کرد، من نیز چاقویی در دفاع از خود که روی میز محل کارمان بود برداشتم، وقتی حمله کرد چاقو را پرتاب کردم ضربه‌ای به او خورد سپس وی را هل دادم سرش به بشکه فلزی خورد و چوب را از دستش گرفتم و ضرباتی به سرش زدم. پس از قتل بود که متوجه شدم اشتباه کردم اما خیلی دیر شده بود پس از آن هم جسد را سوزانده داخل بشکه انداختم و در اطراف شهر رها کردم.

با اقرارهای این مرد، بازپرس جنایی او را به خاطر قتل عمد و جنایت بر میت مجرم شناخت و کیفرخواست این مرد را صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اولیای دم تاجر ترکیه‌ای در حالی که حق قصاص داشتند با دریافت دیه 300 میلیون تومان از مجازات مرگ نادر گذشت کردند.

بنابر این گزارش، هفته گذشته نادر به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به سه سال زندان محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار