بازدید 11575

خواب پاییزی مسکن سنگین‌تر شد

آمار رسمی حاکی از آن است که معاملات املاک در کشور و تهران طی آبان ماه امسال به ترتیب 12 و 15 درصد نسبت به مهر 94 کاهش یافته که این مسئله نشان می‌دهد خواب پاییزی بازار مسکن سنگین‌تر شده است.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 28 November 2015
آمار رسمی حاکی از آن است که معاملات املاک در کشور و تهران طی آبان ماه امسال به ترتیب 12 و 15 درصد نسبت به مهر 94 کاهش یافته که این مسئله نشان می‌دهد خواب پاییزی بازار مسکن سنگین‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران چندی پیش با انتقاد از سیاست دولت در پرداخت وام 25 میلیونی خودرو به تسنیم گفته بود:‌ در ارائه تسهیلات بانکی باید سیاست‌های پولی و بانکی را کنترل دقیق‌تری کنیم تا روی ریل اصلی بیاید. یعنی این‌که اولویت قائل باشیم برای صنایع مادر مانند مسکن است تا این‌که به بخش‌های مانند خودرو تسهیلات اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر این‌که اگر وام خودرو به مسکن اختصاص می‌یافت شاهد رونق این بخش بودیم و در واقع "با یک تیر چند نشان زدن" بود، گفت: بعید بود که چنین اتفاقی -پرداخت تسهیلات خرید خودرو-روی دهد.

وی با بیان این‌که افزایش تسهیلات بانکی یکی از ابزارهای لازم برای تحریک بازار مسکن است، بیان کرد: چنانچه دولت برای بخش مسکن نیاندیشد اقتصاد مسکن به سمت ورشکستگی می‌شود و این نیز به اضمحلال اقتصاد کشور منجر می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه به آمار معاملات املاک اشاره  کرد و با بیان این‌که در تهران هم به لحاظ اجاره و خرید در مهرماه 94 شاهد کاهش حجم معاملات بودیم، افزود: در شهر تهران طی مهرماه 13123 قرارداد خرید و فروش ثبت شد در حالی که در شهریورماه 14726 قرارداد ثبت شده بود.

عقبایی با بیان این‌که در بخش اجاره در شهریور امسال 20129 قرارداد و در مهرماه 16264 قرارداد در شهر تهران امضا شد،  تصریح کرد: در استان تهران نیز طی مهرماه 30330 قرارداد خرید و فروش ثبت شد،‌ این در حالی بود که در شهریور ماه 35845 قرارداد خرید و فروش امضا شده بود.

وی اظهار کرد: در سطح کشور نیز همین وضعیت حاکم بود و در مهرماه امسال 77453 قرارداد خرید و فروش ثبت شد اما در ماه پیش از آن یعنی شهریور 88216 قرارداد ثبت شده بود.

به عبارت دیگر در کشور معاملات املاک 12.2 درصد در آبان‌ماه امسال نسبت به مهرماه کاهش یافته و در پایتخت نیز وضع بدتر بوده به‌طوریکه معاملا مسکن در بازه زمانی مورد اشاره 15.3 درصد کاهش یافته است.

با این تفاسیر سری به جدیدترین قیمت آپارتمان در برخی مناطق تهران می‌زنیم، جایی که خواب پاییزی در آن با شروع سومین ماه فصل برگریزان سنگین‌تر شده است.

هم‌اکنون یک واحد 156 متری واقع در فاطمی با قیمت 890 میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است، این در حالی است که یک واحد 77 متری با تمام امکانات در نیاوران 840 میلیون قیمت‌گذاری شده است.

همچنین واحد 76 متری واقع در شهران، 61 متری واقع در منیریه،‌ واحد مسکونی 60 متری در پونک، آپارتمان 73 متری واقع در شکوفه و واحد 77 متری واقع در تهرانسر به ترتیب 255 میلیون تومان، 239 میلیون، 190 میلیون  و 262 میلیون تومان تعیین شده است.

یک دستگاه آپارتمان 67 متری با تمام امکانات واقع در وحیدیه 182 میلیون تومان و یک واحد 60 متری در جوادیه 155 میلیون تومان است، آپارتمان 73 مترمربعی در سازمان آب نیز 290 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت یک دستگاه آپارتمان 76 متری در محدوده شمس‌آباد 304 میلیون تومان و واحد 65 متری در نارمک 297 میلیون است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۰
بابا ملت تو نون شبشون موندن پول ندارن تو از خونه حرف ميزني اي خدا دردمونو به كي بگيممممممممممممممممممم
آقاي عقبايي از كي تا حالا مسكن جزو صنايع مادر شده؟! ما از ركورد مسكن حمايت مي كنيم و شما دلالان مسكن به فكر شغل ديگري باشيد و لا اقل كمي از قيمت هاي سر به فلك كشيده خود كه حاوي سود ژانصد درصدي مي باشد كم نماييد تا واحدهاي رو دست مانده تان به فروش رود فكر مي كنم اين بهترين راه خروج از ركود مسكن هست.
چقدردلتون خوشه کیه بتونه خونه بخره
خونه واسایش ورفاه ماله پولداراست.
من یه کارمندهستم به هیچ عنوان توان
خریدمایحتاج زندگی خودراندارم چه برسد
خریدآپارتمان؟
جناب آقای عقبای عزیزشماهم اطلاعات
درستی به مخاطبان نمی دهیدهرروزه
یه خبرجدیدونادرست درموردمسکن به
مردم میدهیدیه روزمیگین مسکن ماه دیگه گران میشه یه روزیه خبرجدیدی
درج میشه غافل ازاینکه مردم هم دست شماروخوندن وازطرفی مردم دیگه
قدرت خریدمسکن ندارن.
اصلا هم کاهش قیمت مسکن نداشتیم
گران شده که ارزون نشده است.ولی
مسئولین یه چیزی رابداننددیگه کسی تو
بازارمسکن سرمایه گذاری نمی کنند.
تازمانیکه بانک سودکلان به سپرده
گذاران بدهدبازارمسکن همچنان در رکود
مطلق بسرخواهدبرد.
من دودستگاه خونه نوسازدارم حاضرم
بصورت اقساط بلندمدت بفروشم ولی
سه سال کسی نمی خره.تاکی این
وضع ادامه داردمسئولین یه فکری به حال
مابکنند.
پاسخ ها
امیراسد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
آقای سلیمی عزیز

حاضری قسطی بفروشی! اما آیا حاضری یک ریال تخفیف هم به خریدار بد بخت بدی!!؟؟
یا معتقدی تا قیامت هم که شده نگه می دارم اما یک ریال ارزانتر از قیمتهای سال 92 نمیدم!!!
سلام یکی از مهندسین در کار تاسیسات هستم و کارم وابسته است به ساخت و ساز . حالا که ساختمان سازی خوابیده ما هم بیکار شدیم. اگر این کامنتها دردی دوا میکنه به گووش آنهایی که باید برسه برسوونید به خدا زندگیها داره داغون میشه. این فاجعه است. هیچ سالی انقدر بیکاری نبووده. دیگه حتی یک کار هم به ما ارجاع نشده در مدت این 2 ماه.
آیافکری به
حال انبوه سازان کرده ایدالان نزدیک چهارسال ازجیب میخوریم رکودبازارتاکی
بایدادامه داشته باشد؟
مسکن تاسال 98 در رکودنسبی قرارخواهدداشت.فعلا مردم قدرت خرید
ندارندحتی براساس آمار13درصدساکنان
تهران بدلیل عدم تمکن مالی وتورم بالای
جامعه ومشکلات معیشتی درسال94
ازتهران به شهرستانهامهاجرت کردند.
خداپدرتان رابیامرزدمن کارمند باحقوق
یک میلیون تومانی چگونه صاحب خونه
سیصدمیلیون تومانی باشم.توعالم خواب
هم نمی توانم تصورش رابکنم.ولی ناامید
نیستم ماهم خدای داریم
برادرمن خونه دارشدن برای ازمابهترونهاست .قشرکارمندوکارگر
همیشه گرفتاروسرگردان است.بلاخره
بایدفقیری مثل ماباشدکه پولداراهاپوز
ثروتش رو به رخ مافقرابکشد.
انشا الله سنگین تر بشه تا چهار تا جوون که تازه ازدواج کردند بتونن حداقل خونه اجاره کنن
قابل توجه متوهمین کاهش قیمتها:
شنبه 7 آذر94 ساعت 11:20 صبح
دلار 3650 تومان !!!!!!!!!!!
به دلایل زیر جهش قیمت مسکن در سال 1395 قطعی واجتناب ناپذیراست:
1- حصول توافق نهائی هسته ای و به تبع آن کنارگذاردن سیاست مالی انقباضی و تزریق دلارهای بلوکه شده به اقتصاد ایران و بدنبال آن افزایش نقدینگی و تورم مضاعف (بیماری هلندی)
2- افزایش 10تا 15 درصدی عوارض ساخت‌وسازدرتهران از خرداد1394
3- اخذ 9درصد ارزش افزوده از معاملات مسکن از ابتدای سال 1394
4- تحریک بیش از پیش تقاضا برای مسکن ازطریق افزایش مبلغ وام خرید مسکن (طرح جدید برای سال 95 که قطعا تصویب خواهدشد ترمیم وافزایش مبلغ وام مسکن تا 150 میلیون تومان است وعلاوه بر آن طرح خرید لیزینگی مسکن هم درسال 95 اجراخواهدشد که منجربه افزایش تقاضا وبه تبع آن افزایش قیمت میشود)
5- اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها وافزایش قیمت حاملهای سوخت وبه تبع آن افزایش قیمت مصالح ساختمانی وسایرهزینه های ساخت وساز از سال 1394 (نمونه بارز آن افزایش 17 درصدی قیمت سیمان از ابتدای مرداد94 است)
6- افزایش قیمت دلار در بودجه 94 و افزایش محسوس قیمت ارز دربازار آزاد (مدتهاست که نرخ دلار درمحدوده 3600 تومان قرارگرفته)
7- ادامه روند نزولی بورس و کاهش مستمرسودبانکی وفرارسرمایه ها از این بازار بازارها به بازار مطمئن وبدون ریسک مسکن
8- تشدید بحران کاهش ساخت وساز وعرضه مسکن درسال 93 وتداوم آن درسال94
9- اعمال محدودیت های ساخت وساز بویژه از لحاظ فروش تراکم و... در محدوده مناطق 22 گانه تهران از سال 1394
10-اعمال مالیات برنقل و انتقال‌ املاک از ابتدای سال
اگر اقایانی که میلیارد ها را بلوکه کرده اند دست از لجبازی با دولت و مردم بردارند بازار مسکن هم راه می افتد ولی مردم تا حالا قربانی لجبازیها و تصفیه حسابهای جناحهای مختلف بوده اند
اگر قانون بر جامعه حاکم شود همه نفع می برند پس دست از این حرکات بردارید.
همیشه میتواند مسکن بیدار شود، به شرط آنکه دوستان سوداگر و دلال به سود کمتر قانع شوند و قیمت ها را کاهش دهند. تا خریداران بخت برگشته بتوانند خرید کنند.
آقايان بساز بفروش 30 سال سود آنچناني كردندحالا قدري از حاشيه سود كم كنند تا رونق اتفاق بيفته
تا قیمت مسکن که در دولت عدالت محور نا مردانه سه برابر شده و مردم را به عزا نشانده حد اقل چهل در صد در میدان عمل و نه شعاری کاهش نیابد غیر ممکن است رکود از بین برود مردم نه پول دارند و نه اعتقادی به این قیمت ها دارند قیمت تمام شده هر متر مربع ساختمان در تهران امروز کمتر از یک میلیون تومان برای هر متر مربع است هیچ توجیه علمی و منطقی این قیمت های نجومی ندارد و دلالان و انبوه سازان و رانت خواران که گاهی یکصد واحد در اختیار دارند بجای کاهش قیمت می خواهند به دولت فشار بیاورند که با پرداخت وام مردم را فریب دهد و واحد هایشان را به قیمت گران بفروشند که بعید میدانم موفق شوند راه و تنها راه کاهش عملی قیمت هاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار