بازدید 2824
گفت وگو

عنایت: کارت زرد و قرمز استقلال و پرسپولیس را حتی اگر اشتباه محرز داور باشد، پس نمی گیریم!

طبق قوانین فقط کارت های زرد و قرمزی پس گرفته می‌شود که اشتباه ثبت شده باشد. در لیگ یک امسال یک مورد داشتیم که داور به بازیکن شماره 12 اخطار داده بود اما نام بازیکن شماره 14 ثبت شده بود که با بازبینی فیلم این کارت زرد پس گرفته شد.
کد خبر: ۵۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 28 November 2015

باز هم معضل داوری و بار دیگر شخصی به نام عنایت که این روزها تعداد سفرهای خارجی اش برای حضور در مراسم و کلاس های گوناگون کنفدراسیون دو رقمی می شود. رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در تازه ترین واکنش به حواشی قضاوت های لیگ برتر گفت: نمی‌توانیم کارت زرد و قرمز بازیکنان استقلال و پرسپولیس را بازپس بگیریم.

به گزارش تابناک ورزشی مسعود عنایت که به تازگی از سفر خارجی برگشته و فرصت کرده درباره جنجال های روز صحبت کند، در مورد اینکه چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در بین اسامی برترین‌های سال فوتبال قاره نامی از داوران نیاورده گفت: آن طور که من شنیده ام AFC دیگر نمی‌خواهد داور برتر سال را انتخاب کند و این تصمیم را از امسال اجرایی می‌کند.

عنایت: کارت زرد و قرمز استقلال و پرسپولیس را حتی اگر اشتباه محرز داور باشد، پس نمی گیریم!

وی در مورد اینکه گفته می‌شود یکی از کارمندان دپارتمان داوری نامه بخشش دروازه‌بان پرسپولیس را پاره کرده ، گفت: این خبردرست نیست، کمیته انضباطی به ما نامه نوشت که داور در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن مرتکب اشتباه شده و کارت قرمز ایمان صادقی پس گرفته شود اما ما این کار را نکردیم و کارت قرمز دروازه‌بان پرسپولیس را برنگرداندیم. همان طور که استقلال هم نامه نوشته بود تا کارت زرد امید ابراهیمی پس گرفته شود که ما این کار را هم انجام ندادیم. اگر بخواهیم کارت زرد و قرمز بازیکنان پرسپولیس را پس بگیریم حق تیم های دیگر ضایع می‌شود. خود اصفهانیان هم موافق چنین کاری نبود.

عنایت در مورد اینکه داور به اشتباه ایمان صادقی را  اخراج کرد، گفت: طبق قوانین فقط کارت های زرد و قرمزی پس گرفته می‌شود که اشتباه ثبت شده باشد. در لیگ یک امسال یک مورد داشتیم که داور به بازیکن شماره 12 اخطار داده بود اما نام بازیکن شماره 14 ثبت شده بود که با بازبینی فیلم این کارت زرد پس گرفته شد. بنابراین ما کارت های زرد و قرمز دیگر را پس نمی‌گیریم در هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست حتی اگر اشتباه محرز داور باشد.

رئیس دپارتمان داوری در مورد جوانگرایی داوران درهفته سیزدهم گفت: ما تصمیم گرفتیم که به داوران جوان میدان بدهیم تا پشتوانه سازی برای داوری انجام شود و به جوان ها بازی دادیم تا تجربه کسب کنند. یاسر همرنگ و روح الله شریفی از جمله این داوران در هفته سیزدهم هستند. می‌خواهیم بدانیم وضعیت چگونه می شود و آن‌ها در میدان عمل چگونه قضاوت می‌کنند؟

عنایت در مورد کاهش داوران و کمک داوران در نیم فصل لیگ گفت: قصد داریم 32 داور و 50 کمک داور را برای نیم فصل دوم انتخاب کنیم و طبق قوانین فیفا ازآن ها تست گرفته می‌شود درتست هم سخت گیری خواهیم کرد. که ممکن است برخی داوران نتوانند در تست موفق شوند به همین دلیل داوران و کمک داوران را به این تعداد انتخاب کردیم.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه جو داوری پس از جنجال های اخیر، به نظرآرام شده گفت: اشتباهات داوری در این فصل نسبت به فصل گذشته بیشتر نیست اما چون اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس تکرارشده است برخی تصور می‌کنند که اشتباهات داوری زیادتر شده در حالی که اگر نمره ناظرین داوری را در این فصل و فصل گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم که خیلی تفاوتی ندارد و ضریب اشتباهات نسبت به فصل گذشته بیشتر نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی