بازدید 4937
در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سرگئی لاوروف»؛

ولید معلم: ترکیه به حاکمیت سوریه تجاوز کرد

وزیر خارجه سوریه با اشاره به تجاوز هوایی ترکیه به سوریه تأکید کرد که این کشور چندین سال است که از حمایت تروریست‌ها توسط «اردوغان» رنج می‌برد.
کد خبر: ۵۵۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 27 November 2015
وزیر خارجه سوریه با اشاره به تجاوز هوایی ترکیه به سوریه تأکید کرد که این کشور چندین سال است که از حمایت تروریست‌ها توسط «اردوغان» رنج می‌برد.

به گزارش  فارس، «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه از تلاش‌های صادقانه روسیه برای مبارزه با تروریسم در این کشور قدردانی کرد.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود تأکید کرد، این ائتلاف نشان داد که سوریه و روسیه چقد با هم هماهنگ هستند.

معلم ضمن تسلیت به روسیه برای کشته شدن خلبان این کشور در سوریه، تأکید کرد که این خلبان شهیدی در راه مبارزه با تروریسم است.

وزیر خارجه سوریه درباره موضع این کشور در قبال سرنگون کردن جنگنده روس تصریح کرد، سرنگون کردن این جنگنده تجاوز به حاکمیت سوریه است زیرا این جنگنده در حریم هوایی سوریه سرنگون شد.

این مقام سوری با بیان اینکه تهمت‌هایی که به سوریه در موضوع همکاری با داعش برای صادرات نفت زده می‌شود بدون هیچ گونه مدرک و دلیلی است؛ گفت: این برای بار اول نیست که بدون هیچ دلیلی به سوریه تهمت زده می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام نفت دزدیده شده از عراق و سوریه از گذرگاههای ترکیه صادر می‌شود.

ولید معلم ادامه داد: تمام کسانی را با سوریه دشمنی می‌کنند نصیحت کرده و به آن ها می‌گویم که تمام دوستان شما از بین رفتند و اما بشار اسد باقی مانده است.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه شکی ندارم که تروریسم به حامیان آن‌ها باز خواهد گشت؛ گفت: ما از اینکه تروریسم در ترکیه گسترش یابد نگران هستیم؛ چرا که قافله‌ تروریست ها از ترکیه عبور می‌کنند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر