بازدید 4801
گزارش

پشت پرده تاخیر در صدور حکم روسای جدید فدراسیون ها چیست؟

دیر صادرشدن حکم آغاز به کار روسای جدید فدراسیون ها به معضلی عجیب برای ورزش کشور بدل شده و تعلل وزارت ورزش در صدور احکام گزینه هایی که رای مجامع را گرفته اند، باعث بروز حرف وحدیث و آسیب به بدنه چند فدراسیون شده است اما گفته می شود شخص وزیر اصراری به این قضیه ندارد و برخی معاونین وی میلی به تحویل دادن قدرت دوستان خود به روسای تازه ندارند.
کد خبر: ۵۵۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 27 November 2015

رسیدن به ریاست فدراسیون های ورزشی برای چهره های شاخص و متخصص رشته ها دست کمی از پشت سرگذاشتن هفت خوان رستم ندارد و اگر یکی از آنها بخواهد برخلاف روال مرسوم دودهه اخیر بدون لابی و  سفارش برخی منابع قدرت هدایت یکی از فدراسیون ها را برعهده بگیرد، باید لباس رزم پوشیده و خود را مهیای انواع و اقسام موانع و مخالفت ها کند.

 به گزارش تابناک ورزشی، هر چند در دولت اخیر روند دخالت دولت ( سازمان تربیت بدنی سابق یا وزارت ورزش فعلی) در انتخابات فدراسیون ها به طرز ملموسی کاهش یافته و دیگر خبری از جلوس همه وابستگان دستگاه ورزش بر کرسی های ریاست نیست، اما تعلل و تاخیر وزارت ورزش در صدور حکم آغاز به کار روسای منتخب فدراسیون های ورزشی، شائبه مخالفت این نهاد با چهره های مختلف پیروز در مجامع ورزشی را سر زبان ها انداخته است. در آخرین نمونه از این دست، دیرکرد در تایید حکم ریاست و به تبع آن تاخیر در آغاز به فعالیت رییس منتخب فدراسیون تنیس روی میز در مجمع این فدراسیون، این رشته ورزشی را دچار حواشی ویرانگری کرده است.

 دیر صادرشدن حکم آغاز به کار روسای جدید فدراسیون ها به معضلی عجیب برای ورزش کشور بدل شده و تعلل وزارت ورزش در صدور احکام گزینه هایی که رای مجامع را گرفته اند، باعث بروز حرف وحدیث و آسیب به بدنه چند فدراسیون شده است اما گفته می شود شخص وزیر اصراری به این قضیه ندارد و برخی معاونین وی میلی به تحویل دادن قدرت دوستان خود به روسای تازه ندارند.

چندی پیش همین تاخیرها در صدور حکم و به اصطلاح معارفه رییس جدید فدراسیون دوومیدانی هم رخ داد که موجب حواشی و شایعات زیادی شد و حتی رقبای شکست خورده در رقابت مستقیم با طرح موضوعاتی از قبیل تخلف در جمع آوری آرای اعضای مجمع ، شایعه ابطال انتخابات را مطرح کردند. این گونه شایعه پراکنی برای ورزشی که در آستانه المپیک با مشکلات عدیده ای مواجه است، ضربه ای جبران ناپذیر و ویرانگر محسوب می شود.

پشت پرده تاخیردرصدورحکم روسای جدید فدراسیون ها

 حالا هم دراواخردوران اداره فدراسیون پینگ پنگ با سرپرست، تصمیمی در کمیته فنی اتخاذ شده که با اعتراض شدید بازیکنان از جمله نوشاد عالمیان همراه شده است و دود این اقدامات توسط مدیرانی که به زودی رفتنی هستند به چشم رییس رسمی و قانونی خواهد رفت چرا که او باید تا مدتها مشغول جمع کردن حواشی باشد.

روز سه شنبه مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز به پایان رسید و سه نفر نخست تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی مالزی مشخص شدند. پس از پایان این رقابت‌ها کمیته فنی فدراسیون در تصمیمی عجولانه جلسه‌ای را برای تعیین نفرات چهارم و پنجم برگزار کردند؛ جلسه‌ای که حدود 5 نفر از اعضا در آن حضور نداشتند و حتی لیموچی سرمربی بانوان از برگزاری این جلسه ابراز بی اطلاعی کرد.

ماحصل این جلسه این بود که نفرات چهارم و پنجم مسابقه انتخابی به همراه نوشاد عالمیان در مسابقه‌ای شرکت کنند و نفرات اول و دوم به عنوان چهارمین و پنجمین عضو تیم ملی در مسابقات جهانی حاضر شود، تصمیمی که با واکنش تند اخلاق پسند و البته نوشاد عالمیان همراه بود. این دو بازیکن اعلام کردند، برگزاری این مسابقه توهین به آنها تلقی می‌شود و به همین دلیل حاضر به انجام مسابقه نیستند.

اخلاق پسند در این باره گفت: نمی‌دانم چرا کمیته فنی بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی و شبانه تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد نفرات چهارم و پنجم تیم ملی تعیین تکلیف کند. تصمیماتی که آنها گرفته‌اند به هیچ‌وجه قبول ندارم و به همین دلیل با نوشاد عالمیان تصمیم گرفتیم در مسابقه انتخابی که قرار است بین من،‌عالمیان و لطف‌الله نسبی برگزار می‌شود شرکت نکنیم.

بازیکن با سابقه تنیس روی میز ایران عنوان کرد:‌ رئیس فدراسیون مشخص شده است و همه تصمیمات باید طبق نظرات او گرفته شود. ما که بیکار نیستیم در چند مسابقه انتخابی شرکت کنیم مسئولان کمیته فنی و سرپرست فدارسیون تنیس روی میز فکر می‌کنند که با بازیکنان نوجوانان و جوان طرف هستند که این تصمیمات را می‌گیرند. البته این تصمیم در مورد بانوان نیز اتخاذ شده و ندا شهسواری که به دلیل مصدومیت غایب بود، باید برای ملی پوش شدن در یک رقابت دیگر با نفرات چهارم و پنجم مسابقه انتخابی شرکت کند، تصمیمی که سیما لیموچی، سرمربی بانوان با آن مخالفت کرده است.

مشخص نیست فدراسیون تنیس روی میز که هنوز در دوران سرپرستی به سر می‌برد، چرا تا این حد برای معرفی نفرات عجله دارد و جلسه کمیته فنی را یک هفته زودتر و آن هم شبانه برگزار می‌کند؟ بسیاری از خانواده تنیس روی میز منتظر بودند تصمیم گیری در خصوص تیم ملی با حضور رئیس جدید انجام شود، اما ظاهرا وزارت ورزش و جوانان بعد از گذشت 20 روز از برگزاری انتخابات علاقه‌ای به صدور حکم رئیس جدید ندارد.

تعلل وزارت ورزش در صدور حکم علیقارداشی که با رای قاطعی در مجمع به عنوان رئیس جدید مشخص شد، باعث بروز این حواشی می‌شود و اگر تکلیف فدراسیون هرچه زودتر مشخص شود، ملی‌پوشان با خیال آسوده تری کار خود را انجام خواهند داد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس