بازدید 55074
بسته خبری تابناک؛

سعید مرتضوی از کشور خارج شد/بررسی 5 هزار پرونده زمین خواری مرتبط با آقازاده ها/آمار سردار نقدی از پروژه های براندازانه جان کری/نقش پسر اردوغان در حمله ترکیه به جنگنده روسی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «تغییر عجیب کد تلفن‌های همراه در کره شمالی» و «یاران لاریجانی، رقیب اصلی اصلاح‌طلبان هستند» و «واکنش توکلی به امحای سیب‌زمینی‌ها» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 27 November 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


بررسی 5 هزار پرونده زمین خواری مرتبط با  اقازاده ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زمین‌های تصرف‌شده توسط آقازاده‌ها، از ۲۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است.وی ادامه داد: حدود ۵ هزار پرونده در خصوص تخلفات منسوب به آقازاده‌ها در دست بررسی است که بخشی از آنها احکامی را دریافت کرده‌اند و برخی هم در محاکم قضایی سرگردانند.


دشمن به دنبال فتنه سیاسی فوق نرم است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره برنامه دشمن در عرصه سیاسی گفت: اینها می‌خواهند فتنه‌های سیاسی فوق نرم ایجاد کنند و اندیشه سیاسی غرب را تحمیل کنند و جناح‌های سیاسی را نیز غربگرا کنند، در عرصه اقتصادی نیز می‌خواهند مقابل اقتصاد مقاومتی قرار بگیرند و جامعه ایران دارای یک اقتصاد وابسته باشد و از این طریق گلوی اقتصاد ایران در دست غرب باشد تا هرگاه خواستند خفگی اقتصادی ایجاد کنند و هرگاه خواستند قطره‌ای در دهان اقتصاد ایران بریزند.آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به برنامه دشمن در عرصه علمی افزود: آنها به دنبال این هستند که در پرتو مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام فضایی باز کنند و میدانی برای نفوذ و حضور و در نهایت براندازی فوق نرم ایجاد کنند، اما آمریکا و غرب بداند مقام معظم رهبری، این هدیه الهی به نظام اسلامی و جامعه تشیع و جهان بشریت با هدایت خود و ولایتمداری مردم و سپاه و بسیج و نیروهای مسلح و خانواده شهدا و این جمعیت قوی در نظام که همگی ولایتمدار هستند هیچگاه اجازه نمی‌دهند در ایران نفوذ کنند.


تغییر کد تلفن‌های همراه به افتخار رهبر کره شمالی

مقامات کره شمالی به به اپراتور موبایل کوریولینک این کشور دستور دادند به افتخار کیم ایل سونگ، بنیان گذار رژیم فعلی کره شمالی، کد پیش شماره تلفن های همراه را از ۱۹۲ به ۱۹۱۲ تغییر دهد.کیم ایل سونگ که بنیان گذار جمهوری دموکراتیک خلق کره بوده، در سال ۱۹۱۲ به دنیا آمده است.بر اساس گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از گاردین، ۲٫۵ میلیون نفر از ساکنان کره شمالی از خدمات Koryolink استفاده می کنند.مقامات این کشور امیدوارند شهروندان کره شمالی و افرادی که از خارج وارد این کشور می شوند، در هنگام گرفتن شماره، خاطره کیم ایل سونگ را زنده کنند.این در حالی است که پیش شماره شرکت رقیب کوریولینک به نام Kangsung Net از کد فعلی که ۱۹۵ است، تغییر نخواهد کرد.بر اساس گزارش گاردین، قیمت موبایل معمولی حدود ۲۰ درصد حقوق متوسط کره ای هاست. با وجود این خریدارانی پیدا می شوند و سیگنال های اوپراتورهای کره شمالی را حتی در خاک چین می توان دریافت کرد. خدمات شرکت فوق الذکر ۳۵ سنت آمریکا برای ۳ ماه است.


آمار سردار نقدی از پروژه های براندازانه جان کری

سردار نقدی گفت: جاسوسان دستگیر شده با یک واسطه از "جان کری" دستور می‌گرفتند.رئیس سازمان بسیج افزود: ۲۰۰ میلیون دلار صرفا تحت مدیریت شخص جان کری برای براندازی جمهوری اسلامی هزینه می‌شود.جان کری ۳۴ پروژه براندازی را شخصا برنامه‌ریزی کرده کرده و در حال مدیریت آنهاست.


نقش پسر اردوغان در حمله ترکیه به جنگنده روسی

عمران الزوبی در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" خاطرنشان کرد هواپیما های روسیه بیش از 500 کامیون حامل نفت داعش را منهدم کردند و این باعث عصابیت اردوغان شد. این کامیون ها نه فقط نفت بلکه گندم و آثار تاریخی پرارزش را از سوریه خارج می کنند.وزیر اطلاعات سوریه ضمن صحبت درباره ادعای ترکیه پیرامون نقض حریم هوایی این کشور گفت:" طوری که کمک خلبان زنده مانده هواپیمای روسی اعلام کرد واقعیت حمله به این هواپیما در حریم هوایی سوریه بدون هشداردهی باردیگر ثابت شده و ترکیه دروغ می گوید. ابتدا ترک ها گفتند 10 بار اخطار دادند اما سپس اعلام کردند هواپیمای روسی 17 ثانیه در آسمان ترکیه بوده است اما طی 17 ثانیه نمی توان ده بار اخطار داد و این از لحاظ فنی ممکن نیست".


دشمنان به‌دنبال نفوذ در مجلس هستند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به 10 آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: مجلس در نظام اسلامی جایگاه رفیعی دارد و دشمنان جمهوری اسلامی برای نفوذ در بدنه کشور نقشه‌های متعددی از جمله نفوذ در مجلس شورای اسلامی را مدنظر دارند.وی با تاکید بر اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور، تصریح کرد: دشمنان قصد دارند مجلس از انقلاب و ولایت به‌دور باشد ولی مردم با آگاهی می‌دانند چه کسانی را به‌عنوان نماینده مجلس انتخاب کنند.


سعید مرتضوی از کشور خارج شد


دادستان پیشین تهران و مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی شامگاه پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از کشور خارج شد. به گزارش «روز نو»، سعید مرتضوی با پرواز شماره 3413 تهران را به مقصد نجف اشرف ترک کرده و گفته است که برای مراسم اربعین به کربلا می‌رود.
پرونده این مدیر دولت دهم، هم‌اکنون در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. وی در پرونده‌ موسوم به جنایت کهریزک و پرونده تامین اجتماعی متهم است. بابک زنجانی در جریان محاکمات اخیر خود از مرتضوی نیز نام برده است.


سیب‌زمینی‌های معدوم‌شده سرطان‌زا بود 


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی به دلیل مصرف بالای کودشیمیایی سرطان‌زا و غیر قابل مصرف بود. جواد خضرابراهیمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت درباره معدوم شدن یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی، اظهار کرد: زمانی که کشاورزی توجیه اقتصادی و علمی ندارد نتیجه‌ همین می‌شود.وی با بیان اینکه معدوم شدن یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی که به دلیل استفاده از کود شیمیایی بالا سرطان‌زا بودند، تصریح کرد: سیب‌زمینی‌ها باید امحا می‌شد زیرا مصرف بیش از حد کود شیمیایی در زمان تولید آن، سیب‌زمینی‌ها را دچار بیماری کرده و غیرقابل‌مصرف کرده‌بود.دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان با اشاره به اینکه سیب‌زمینی‌های معدوم‌شده غیرقابل‌مصرف عموم و حتی دام بود، خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی‌های معدوم‌شده تولید بهاره بود و کشت بهاره سیب‌زمینی خاصیت انبار کردن را ندارد.وی با تاکید بر اینکه کشت بهاره سیب‌زمینی دارای مصرف کود شیمیایی بسیار بالاست، یادآور شد: مصرف کود درصد نیترات را افزایش می‌دهد بنابراین سیب‌زمینی‌ها قابل مصرف انسان و دام نبودند.


ساخت اولین پایگاه نظامی چین در آفریقا

نظامیان بلندپایه آمریکا مقیم پکن اطلاع دادند که چین قصد دارد در جیبوتی واقع در آفریقا اولین پایگاه نظامی خود در خارج از کشور را بسازد. این گفته هنوز رسما تأیید نشده ولی اعلام شده که پیاده کردن چنین پروژه ای برای چین ضروری می بود.این گام برای چین گسترش امکانات اطلاعاتی آن در دفاع از پروژه های اقتصادی متعدد آفریقایی را میسر خواهد کرد. ناگفته نماند که میزان سرمایه‌گذاری های جمعی چین در کشور های آفریقا به 40 میلیارد دلار رسیده است.ژنرال دیوید رودریگز فرمانده نیرو مسلح آمریکا در آفریقا در مصاحبه با روزنامه The Hill چاپ واشنگتن این موضوع را مطرح کرده افزود: چین با جیبوتی قرارداد ده ساله ساخت زیربنای نظامی خود در آن کشور را منعقد کردند. این ژنرال آمریکایی اقدام های چین در آفریقا را تحریک آمیز نمی داند. به گفته وی پکن در ماموریت های منطقه ای سازمان ملل متحد شرکت کرده و «برای کشور های آفریقایی پرسنل نظامی آماده می سازد». به عقیده دیوید رودریگز استقرار فرود گاه در پایگاه چینی جمع آوری اطلاعات اکتشافی در خاور نزدیک و آفریقای شمالی و مرکزی را برای این کشور به مراتب ساده‌تر خواهد کرد.


موسوی لاری: با اصولگراها فهرست مشترک نمی‌دهیم

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تجربه انتخابات 92 پلی برای انتخابات مجلس آینده است؛ اگر در انتخابات یک صدا و متحد باشیم، پیروز خواهیم شد.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات امروز -جمعه- در نشست خبری در گرگان با بیان اینکه بحث وفاق و اجماع باید راهبرد مبنایی و اصولی جریان اصلاح‌طلب باشد، اظهار کرد: در مساله بررسی تائید صلاحیت‌ها انتظار داریم بدون توجه به جناح‌بندی و حزب‌بندی قانون لحاظ شود.موسوی‌لاری درباره حزب کارگزاران گفت: این حزب زیرمجموعه شورای راهبردی اصلاح‌طلبان است و مصوبات شورا را اجرایی می‌کند. شخص سید حسین مرعشی نیز نقش مهم و سازنده‌ای در اجماع همفکران دارد و اگر مطلبی از قول محمد قوچانی یا غلامحسین کرباسچی بیان می‌شود، صرفا دیدگاه شخصی ایشان است و ربطی به کارگزاران ندارد.وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: با اصولگراها فهرست مشترک نمی‌دهیم و اگر جایی قرار باشد که فردی اصلاح‌طلب نداشته باشیم، بدون شک از میان اصولگرای تندرو و معتدل، بر روی گزینه معتدل به تفاهم خواهیم رسید.وی گفت: امروز جامعه به این باور رسیده است که تندروها به‌ویژه در دوران هشت سال حاکمیت دولت قبل مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کردند.موسوی لاری افزود: اصولگراهای معتدل برای اینکه خود را از بدنه تندروها جدا کنند باید مواضع خویش را شفاف بیان کنند.وی تصریح کرد: با فضای کنونی کشور می‌توان به معنای واقعی وارد عرصه انتخابات رقابتی سالم شد و هدف اصلی همه گروه‌ها و جناح‌ها نیز برگزاری انتخابات خوب و رقابتی است تا مردم احساس کنند رای آنان دیده می‌شود.


یاران لاریجانی، رقیب اصلی اصلاح‌طلبان هستند 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اگر فضا برای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو باز باشد٬ رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایانی از جنس رهروان ولایت خواهد بود. عبدالله ناصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره فعالیت سیاسی یک حزب سیاسی نزدیک به رئیس مجلس اظهار داشت: آقای لاریجانی فارغ از هر نوع ائتلاف و نزدیکی به هر جریانی، در دو سال اخیر تاثیر زیادی داشتند و با توجه به اتفاقاتی که در جریان اصولگرایی رخ دارد، حتی برای خود ایشان هم مشکلاتی درست کرد و در ‌‌نهایت به این جمع‌بندی رسیده که هویت سیاسی با رهبری خود درست کند که در عین حفظ پیشنه اصولگرایی، پیام جدیدی به جامعه بدهد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد با جدی‌تر شدن فعالیت این حزب جریان اصولگرایی لباس جدید بر تن خواهد کرد و ترکیب معرفی شده نیز حکایت از تغییر در جریان اصولگرایی می‌دهد. عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: علی لاریجانی امروز، لاریجانی دو دهه قبل نیست و با توجه به توانمندی مدیریتی، خواهد توانست برای انتخابات آینده محوریت اصولگرایان را به عهده بگیرد. وی خاطرنشان کرد: اگر فضا برای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو باز باشد٬ رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایانی از جنس رهروان ولایت خواهد بود

تشکیل حزب رهروان قبل از انتخابات شدنی نیست

صفر نعیمی رز، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل حزب رهروان ولایت به خبرنگارنامه نیوز گفت: قرار بود جبهه رهروان ولایت هفت ما پیش تشکیل شود ولی چون درآن موقع مذاکرات هسته‌ای اولویت مجلس بود لذا ما به این مبحث یعنی تشکیل جبهه ورود پیدا نکردیم تا بحث برجام پیش آمد و در بحث برجام نیز مباحث خاصی پیش امد . وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز اولویت اصلی ما برجام و سپس برنامه شش توسعه و بودجه 95 است و تشکیل این جبهه در سال 94 و قبل از انتخابات مجلس دهم شدنی نیست و کسی نیز که بگوید این جبهه تشکیل می‌شود شاید به این مسایل فکرنکرده باشند. وی خاطرنشان کرد :ما باید این جبهه را تشکیل می دادیم که در جریان انتخابات مجلس دهم بدردمان می‌خورد و حالا که وقت گذشته است دیگر لزومی به تشکیل آن در این طرف سال نمی بینیم.

اظهارات سیدعلی خمینی در باره جمله معروف امام(ره)

جماران نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی طی سخنانی در همایش «مجلس، انتخابات و امام خمینی» که توسط دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برگزار شد، با اشاره به به گزاره‌ی «مجلس در رأس امور است» که از سوی امام خمینی بیان شد، اظهار داشت: امام پنج مرتبه در مورد اینکه مجلس در رأس امور است جمله دارند، چهار مرتبه‌اش به همین شکل است که مجلس در رأس امور است، یک مرتبه می‌فرمایند مجلس در رأس همه ارگانهاست، که ما اگر آن جمله‌ی دارای شیوع بیشتر را بر این جمله‌ی دارای شیوع کمتر حمل کنیم و بگوئیم مراد این است که آن مواردی هم که همه‌ی امور به کار رفته مراد از امور با توجه به اینکه در یک جایی مورد خاصّش به کار رفته و تبیین می‌کند نگوئید تخصیص و تبیین، چون اینها در متعارضین جریان دارند و هر دو مثبت هستند، این می‌گوید مجلس در رأس امور است و آن هم می‌گوید مجلس در رأس ارگانهاست، هر دو مثبت است. اینجا معلوم می‌شود که مراد امام از همه امور به معنای همه ارگانهاست، یعنی مجلس در رأس همه ارگانها قرار دارد، وقتی می‌گفت مجلس در رأس همه ارگانها قرار دارد به همان معناست.


اصولگرایان ابتدا باید بگویند 800 میلیارد دلار درامد ایران چه شد


به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در پاسخ به سئوال خبرنگاران اظهار داشت: اصولگرایان یک سوال بزرگ را در پیش رو دارند و در هر رقابتی که وارد میشوند باید به این سوال پاسخ دهند. موسوی‌لاری اضافه کرد: هشت سال حکومت در دوره آقای احمدینژاد به صورت کامل قوای سه‌گانه، تریبونهای نماز جمعه، صدا و سیما و نیروهای مسلح در اختیار جریان اصولگرا بود و باید پاسخ دهند که نوع مدیریت آنها در این هشت سال چگونه بوده و آیا به واقع خودشان راضی هستند؟، آیا اصولگرایان از اتفاقاتی که در این هشت سال در زمینه اقتصاد، فرهنگ و روابط بینالملل اتفاق افتاده دفاع میکنند و یا اینکه میخواهند بگویند با آن هشت سال فاصله گرفتهایم و برای آینده میخواهیم نگاه نو به مسائل کشور داشته باشیم.وی تاکید کرد: من فکر میکنم مهمترین مسئله که پاشنه آشیل جریان اصولگراست، پاسخ به همین سوال است؛ بالاخره مردم میپرسند غریب 800 میلیارد دلار درآمد ارضی داشتیم و این درآمد چه شد؟ موسوی لاری گفت: چرا در حوزههای مختلف ما نتوانستیم در شان جمهوری اسلامی، کشور را مدیریت کنیم و این مدیریت ناکارآمد هشت ساله میخواهد توسط اصولگرایان ادامه داشته باشد یا آنکه میخواهند در نوع نگاه و رفتارشان در صورت کسب کرسیهای مجلس تغییر کند.وی بیان کرد: جامعه به این باور رسیده که جریان رادیکال هشت ساله در جامعه سهم زیادی از آراء ندارد و من احساس نمیکنم که در مراکزی که تصمیمات سیاسیتر است، نقشی داشته باشند.


غارتگران بیت‌المال به دنبال در اختیار گرفتن مجلس هستند

مؤید حسینی صدر در گفت‌وگو خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لایحه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی اظهار کرد: بعد از تعطیلات نمایندگان، عملا از 12 آذر کار مجلس از سر گرفته می‌شود و از 28 آذر هم زمان ثبت‌نام است. این لایحه باید خارج از نوبت بررسی شود و قبل از پایان آذر به اتمام برسد. این نماینده مجلس درباره اهمیت این لایحه و ضرورت تصویب به موقع آن تصریح کرد: اگر منعی نباشد کسانی که مجرم هستند و سوءاستفاده مالی داشتند، خزانه را غارت کردند و بیت‌المال را خوردند، الان می‌آیند به عنوان مدعی‌العموم ظاهر می‌شوند و به جای اینکه پاسخ بدهند. آنها ممکن است از طریق همین پول‌ها یا مستقیما خرید رأی برای خودشان داشته باشند و یا کاندیداهایی را مطرح کنند و آنها را وامدار کنند. در این صورت می‌توانند مجلس را در اختیار بگیرند و استقلال از بین می‌رود.حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: این خیلی حیاتی است. نگرانی عمومی درباره فساد مالی شدت گرفته است و این نوع لوایح که می‌آید امیدی ایجاد می‌کند که برای مبارزه با فاسد مالی و جلوگیری از ورود غارتگران بیت‌المال به مجلس اراده‌ای وجود دارد. از این رو بسیار ارزشمند است.


واکنش توکلی به امحاء سیب‌زمینی‌ها

احمد توکلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص امحاء 1700 تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: کسانی که اقدام به امحای این حجم از سیب زمینی کردند ممکن است دلایلی داشته باشند. شاید این محصول خوب نگهداری نشده یا آفت‌زده بوده باشد ولی در هر صورت باید علت مشخص شود.نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: باید روشن شود تا بتوانیم در این رابطه قضاوت کنیم ولی در مجموع خبر تکان دهنده‌ای بود.عضو کمیسیون بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که یک زمانی گندم را که آلودگی ایجاد می‌کرد نیز از بین بردند چرا که کشت آن خطرناک و در حوزه دام نیز مشکل ساز بود. به گزارش فارس، توکلی در خاتمه مطرح کرد: گاهی اوقات چنین مسائلی یک علت معقول دارد که منتظریم دلیل آن مشخص شود و مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.


دزدان با خیال راحت منزل یک والیبالیست را خالی کردند

به گزارش کاپ؛ در حالی که یاران میکائیل تاجر برای مسابقه با تیم جواهری گنبد در پایتخت والیبال به سر می‌بردند، خبر سرقت وسایل منزل این بازیکن سرشناس به گوش رسید. متاسفانه سارق یا سارقان کلیه وسایل منزل میکائل تاجر را به همراه یک خودرو پارک شده در داخل حیاط خانه وی را دزدیده‌اند، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که همسر میکائیل تاجر از گنبد به تبریز می‌رود و با منزل خالی مواجه می شود. جالب اینکه اشخاص دزد مواد غذایی داخل یخچال را نیز مصرف کرده اند و به نظر با خیالی راحت وارد منزل شده و بدون عجله سرقت را انجام داده اند.طبق شنیده ها کلیه لوازم منزل بطور کامل دزدیده شده و خودرو پارک شده در حیاط منزل پژو 206 بوده است.


تفحص ازوزارت کار دم خروس است

«حسن صادقی» به ایلنا گفت: ظاهراً یکی از این اقدامات منفعلانه، پیش کشیدن موضوع تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به تازگی خبر رسمی آن از سوی پایگاه رسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است.صادقی ادامه داد: برفرض امکان نمایندگان مجلس بخواهند به استناد قانون بر عملکرد بخشی از دولت که نسبت به آن انتقاد دارند نظارت کنند اما دیگر ندیده بودیم که مسئولان دولتی خود با فراهم کردن فضای رسانه‌ای اینطور داوطلبانه و از روی خیرخواهی نمایندگان مجلس را یاری کنند. وی افزود: البته در کنار همه خوشبینی‌ها انتشار عجولانه خبر تحقیق و تفحص از وزارت رفاه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت مصداق بارز «خودزنی دولتی» و اطلاع از آن در نزد افکار عمومی و به ویژه جامعه کارگری تداعی گر مثل معروف دم خروس و قسم حضرت عباس است و نشان می‌دهد آنهایی که تحقیق و تفحص از منابع مالی طرح تحول سلامت را اقدامی سیاسی می‌دانستند؛ در بطن ماجرا خود تا چه اندازه «سیاسی کار» هستند.


ترکیه پای خود را از گلیمش درازتر کرد

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، ترکیه با سرنگون کردن بمب افکن سوخو 24، از مرزها عبور کرد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" روز جمعه در دیدار با همتای سوری خود "ولید معلم" اظهار داشت: مسؤولان ترکیه از مرزهای مجاز خود عبور کردند، و منافع ملی این کشور را به صورت بلند مدت در موقعیت بسیار دشواری قرار دادند. وی افزود: روسیه به ارائه کمکهای ضروری به سوریه در نبرد با تروریسم، ادامه خواهد داد.


حمایت سیدحسن خمینی از دولت

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با رؤسا و دبیران استانی خانه های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، با بیان اینکه دین پس از ورود به عرصه حاکمیت باید کارکرد خود را با این جایگاه جدید تطبیق دهد، اظهار داشت: در برخی جوامع دین مدیریت ندارد که در آن صورت، وظیفه آرامش بخشی به مردم و نهادینه کردن اخلاق را بر عهده دارد تا نظم معنوی بر جامعه حاکم شود. یادگار امام تصریح کرد: البته نباید همه مشکلات اقتصادی را به گردن دولت انداخت، چرا که برخی معضلات ممکن است به عواملی چون عطش سود بیشتر و تمایل به رسیدن پول بیشتر از طریق دلالی، تن ندادن به کار و... باز گردد.  وی در ادامه، به اهالی صنعت، معدن و تجارت توصیه کرد که کارگران را خانواده خود بدانند و افزود: این رفتار برکت می آورد زیرا کسی که به عیال الله توجه می کند خداوند هم به او توجه می کند؛ لذا کارفرما باید بیش از قانون گزار به فکر کارگر خویش باشد.

نماینده ملت باشید نه نماینده نظام

ماینده مردم تهران گفت: معمولا نمایندگان مجلس خود را نماینده نظام می دانند نه نماینده ملت و در تزاحم میان حقوق ملت و حقوق نظام، از حقوق ملت به بهانه حفظ نظام دفاع نمی کنند و این درست نیست. بر اساس آنچه در کانال تلگرام علی مطهری آمده است، او در همایش " مجلس، انتخابات و امام خمینی" در محل دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ضمن برشمردن نکات مورد تاکید امام خمینی در ارتباط با موضوع مجلس و انتخابات، با اشاره به بیان شهید مطهری در خصوص ضرورت آزادی مردم در انتخاب وکیل مجلس برای این که رشد اجتماعی پیدا کنند، درباره نظارت استصوابی گفت: نظارت استصوابی می تواند به شکلهای مختلف انجام شود که برخی از آنها قابل قبول است و برخی قابل قبول نیست. مثلا اگر نظارت استصوابی به این معنی باشد که علاوه بر استعلامات چهارگانه قانونی، تحقیقات محلی نیز انجام شود تا التزام عملی کاندیدا به اسلام روشن شود که آیا او به انجام واجبات و ترک محرمات مقید است یا نه، می تواند قابل قبول باشد ولی به صورتی که گاهی اعمال شده است که فلانی چون انتقادی به نظام داشته یا عضو ستاد فلان کاندیدای ریاست جمهوری سال 88 بوده یا در موضوعی نظری مخالف نظر ولی فقیه داشته، رد صلاحیت شده است، قابل قبول نیست و مخل انتخابات آزاد و سالم است.  وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو آسیب در حوزه نمایندگی مجلس اشاره کرد. یکی این که معمولا نمایندگان مجلس خود را نماینده نظام جمهوری اسلامی می دانند نه نماینده ملت و در آنجا که تزاحمی میان حقوق ملت و حقوق نظام پیش می آید از حقوق ملت به بهانه حفظ نظام دفاع نمی کنند و این درست نیست، زیرا هر چند نظام ما یک نظام مردمی و اسلامی است ولی ممکن است گاهی ظلمی اتفاق بیفتد و باید از مظلوم دفاع کرد.





تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل