بازدید 3364

پوتين: آمريکا و ترکيه از زمان و مکان ماموريت جنگنده سرنگون شده اطلاع داشتند

در نشست گروه بیست در آنتالیا، تصاویری ارائه شد که خلبانان ما از فاصله پنج هزار متری گرفته بودند. تانکرهای نفتی نشان داده شده بودند که زنجیروار در حرکت بودند. مانند یک لوله نفتی بودند، از این رو صحبت از تامین نفت در سطح صنعتی از سرزمین های اشغالی سوریه در میان است، سرزمین هایی که در اشغال تروریست هاست. ما از بالا دیدیم که این کامیون های تانکر نفت چه مسیری را طی می کنند. آنها در حال حرکت به سوی ترکیه بودند. شاید من قبول کنم که سران عمده سیاسی در ترکیه از این موضوع بی اطلاع هستند ولی باور کردن چنین موضوعی دشوار است.
کد خبر: ۵۵۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴ 27 November 2015
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه پنجشنبه گفت کشورش به آمریکا در مورد ماموریت جنگنده ای که ارتش ترکیه آن را سرنگون کرد، از پیش اطلاع داده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو؛ پوتین در کنفرانس خبری مشترک با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود گفت «آمریکا که هدایت یک ائتلاف ضد داعش را بر عهده دارد و ترکیه نیز جزو آن ائتلاف است، از مکان و زمان عبور هواپیماهای ما اطلاع داشتند و دقیقا در همان مکان و در همان زمان بود که هواپیمای جنگی ما سرنگون شد.»

پوتین در ادامه گفت «اینکه ترکیه می گوید نیروی هوایی این کشور نتوانسته است از هویت هواپیمای سوخوی بیست و چهار اطلاع حاصل کند، غیر معقول است و بهانه ای بیش نیست.»

رئیس جمهوری روسیه در ادامه نشست خبری با همتای فرانسوی خود گفت : تصاویر و مستندات ما نشان از قاچاق نفت از مناطق تحت سلطه تروریست ها به خاک ترکیه دارد.

پوتین افزود: درخصوص همکاری با ائتلاف تحت رهبری آمریکا باید بگویم که در این خصوص با رئیس جمهور فرانسه صحبت و تاکید کردیم که مایل به همکاری با آنها هستیم. ما خواستار ایجاد یک ائتلاف متحد و هماهنگ هستیم زیرا باعث می شود همکاری های ما نیز تسهیل یابد. صحبت من در سازمان ملل نیز همین بود ولی شرکای ما برای چنین کاری آماده نیستند و در این صورت نیز آماده همکاری در شکلی متفاوت هستیم که برای شرکایمان قابل قبول باشد. شکی نیست که حادثه ای مانند آنچه که برای هواپیمای ما روی داد و حادثه ای که برای خلبان و تفنگدار دریایی ما روی داد غیر قابل قبول است. انتظار داریم که چنین حادثه ای دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: ما با رئیس جمهور اولاند در خصوص نحوه همکاری دو جانبه و نیز همکاری با ائتلاف تحت رهبری آمریکا صحبت کردیم، مناطقی که باید هدف حمله قرار گیرند و مناطقی که نباید به آنان حمله کرد. همچنین درباره نحوه هماهنگی اقداماتمان صحبت کردیم.

پوتین درباره موضوع فروش غیر قانونی نفت در خاک ترکیه گفت : در نشست گروه بیست در آنتالیا، تصاویری ارائه شد که خلبانان ما از فاصله پنج هزار متری گرفته بودند. تانکرهای نفتی نشان داده شده بودند که زنجیروار در حرکت بودند. مانند یک لوله نفتی بودند، از این رو صحبت از تامین نفت در سطح صنعتی از سرزمین های اشغالی سوریه در میان است، سرزمین هایی که در اشغال تروریست هاست. ما از بالا دیدیم که این کامیون های تانکر نفت چه مسیری را طی می کنند. آنها در حال حرکت به سوی ترکیه بودند. شاید من قبول کنم که سران عمده سیاسی در ترکیه از این موضوع بی اطلاع هستند ولی باور کردن چنین موضوعی دشوار است.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که سران ترکیه نباید به این معاملات و مبادلات غیر قانونی پایان بدهند. همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد هست که خریداری نفت از تروریست ها را منع می کند زیرا در این تانکرها، فقط نفت نیست بلکه خون مردمان ما نیز هست. این افراد نفت را می فروشند و از این پول برای اقدامات تروریستی در مناطقی مانند پاریس استفاده می کنند. من قبول دارم که عناصری فاسد وجود دارند و باید این مساله اصلاح شود ولی شکی نداریم که این نفت به صورت مستقیم به ترکیه می رود. ما آن را از تصاویر هوایی دیدیم، این تانکرها پر می روند و خالی از ترکیه باز می گردند. ما هر روزه، شاهد این مساله هستیم.

پوتین گفت: درباره اینکه رئیس جمهور ترکیه باید استعفا بدهد یا نه باید بگویم که این موضوع به ما ارتباطی ندارد. این موضوع فقط به مردم ترکیه باز می گردد و ما هرگز در این مسائل دخالت نکرده ایم و نخواهیم کرد. با این حال، سطح همکاری ما با دولت ترکیه که در ده سال گذشته به دست آمد، باید گفت بسیار بالا بود و باور داشتیم که این کشور نه یک کشور نزدیک بلکه یک شریک برای ما بود. این سطح بالای همکاری و دوستی اکنون از میان رفته است.

وی ادامه داد: «باید به این موضوع اشاره کرد که شمار کشورهایی که تمایل به اشتراک در این ابتکار عمل دارند، در حال افزایش است. ما متقاعد شده ایم که ریشه کن کردن تروریسم در سوریه، شرایط لازم برای تحقق یک راه حل طولانی مدت را برای بحران این کشور فراهم خواهد کرد.»

پوتین در ادامه گفت وی و اولاند توافق کرده اند به تلاش ها در چارچوب گروه بین المللی حمایت از سوریه ادامه دهند و در اجرای همه توافقات حاصل شده، به ویژه توافقات در خصوص ضرب الاجل ها و متغیرهای برگزاری گفتگوهای درون سوریه مشارکت داشته باشند.

پوتین گفت درباره اینکه گفته شده است هواپیمای ما را شناسایی نکرده اند، باید گفت چنین چیزی میسر نیست. هواپیمای ما کاملا روشن بود و می خواهم این را با تاکید بگویم که در چارچوب همکاری های ما با آمریکا، ما اطلاعات محل فعالیت هواپیماها و ارتفاع پرواز آنها را اطلاع داده بودیم. ترکیه نیز بخشی از این ائتلاف است و می بایست می دانست که هواپیمای روس در منطقه حضور دارد. اگر هواپیمایی آمریکایی در منطقه حضور داشت، آنها باز به این هواپیما حمله می کردند؟

وی گفت به جای اینکه بنشینند و تحلیل کنند، اکنون از آنها (مقامات ترکیه) می شنویم که می گویند دلیلی برای عذرخواهی نمی بینند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی